Ik weet niet hoe zulke dingen gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:09 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het gaat om dossier opbouwen. Ze zullen niet veel doen naar aanleiding van 1 incident, maar wel als dit vaker gebeurt met hetzelfde signalement.
Niet handig als elke vrouw zou denken ''ach laat maar zitten''. Kan het me goed voorstellen hoor, maar op die manier kan iemand eigenlijk ongemerkt en ongestraft dit gewoon elke week doen.
Misschien doet ie het ook wel bij andere vrouwen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:08 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Probleem is de juiste identiteit vaststellen en als je de juiste persoon hebt gevonden, hoe bewijs je het? Krijg je zijn woord tegen het van TS.
Veel mensen denken zo, daarom kun je van een gestolen fiets nu ook laagdrempelig online aangifte doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:11 schreef Punkman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe zulke dingen gaan.
Maar ik heb het gevoel bij alsof mijn fiets gestolen is.
Zou niet moeten in zulke gevallen, maar gebeurd dat nog.
Weet het echt niet.
[..]quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:01 schreef Punkman het volgende:
[..]
en een jongen van ongeveer 20 zat naar mij te staren en te masturberen door zijn broek heen. Het was erg duidelijk. Toen ik uitstapte volgde hij mij en sprak hij me aan met "hey lekker ding, mag ik-" ik onderbrak hem en zei "hou op". Ik ben snel weggelopen en heb in de albert heijn to go gewacht voor ik mijn volgende trein instapte.
Is dit strafbaar en moet ik dit aangeven bij de politie? Hij had zijn broek gewoon aan. Het voelt een beetje als een overdreven reactie om hier aangifte van te doen maar ik wil het wel graag aangeven.
Mis ik iets nu, was het gisteren of 7 jaar geleden ?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:16 schreef essnhills het volgende:
[..]
[..]
en een jongen van ongeveer 20 zat naar mij te staren en te masturberen door zijn broek heen. Het was erg duidelijk. Toen ik uitstapte volgde hij mij en sprak hij me aan met "hey lekker ding, mag ik-" ik onderbrak hem en zei "hou op". Ik ben snel weggelopen en heb in de albert heijn to go gewacht voor ik mijn volgende trein instapte.
Is dit strafbaar en moet ik dit aangeven bij de politie? Hij had zijn broek gewoon aan. Het voelt een beetje als een overdreven reactie om hier aangifte van te doen maar ik wil het wel graag aangeven.
Dus we moeten nu maar op Geenstijl gaan vertrouwen om dit soort zaken te regelen en niet meer de politie?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:13 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Prioriteit bij de NS ligt momenteel bij agressieve reizigers die personeel in elkaar slaat waardoor men niet meer durft te werken. Zelfs heel veel van deze mensen gaan vrijuit en kunnen nauwelijks worden vervolgd (zie uitzendingen op TV). Ik kan het verkeerd inschatten, maar volgens mij is dit van een ander kaliber? Of heb je er zoveel last van dat je mentaal eraan onderdoor gaat?
Als diegene het bij meerdere vrouwen doet komt er vanzelf een moment datie gefilmd wordt en op Geenstijl terecht komt.
Klopt, dat zeg ik ookquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan nog is een kort rokje niet strafbaar en de hand aan jezelf slaan in het openbaar wel. Dus, tsja, wie is er dan fout?
Ooit vertrouwen gehad in de politie met dit soort zaken? Voor de politie is dit low priority.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:17 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dus we moeten nu maar op Geenstijl gaan vertrouwen om dit soort zaken te regelen en niet meer de politie?
Said but true, maar ik zou TS niet aanraden een foto te maken, maar direct naar de conducteur gaan ofzo.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:17 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dus we moeten nu maar op Geenstijl gaan vertrouwen om dit soort zaken te regelen en niet meer de politie?
Dus je mag alleen aangifte van zoiets doen als je er mentaal aan onderdoor gaat?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:13 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Prioriteit bij de NS ligt momenteel bij agressieve reizigers die personeel in elkaar slaat waardoor men niet meer durft te werken. Zelfs heel veel van deze mensen gaan vrijuit en kunnen nauwelijks worden vervolgd (zie uitzendingen op TV). Ik kan het verkeerd inschatten, maar volgens mij is dit van een ander kaliber? Of heb je er zoveel last van dat je mentaal eraan onderdoor gaat?
Als diegene het bij meerdere vrouwen doet komt er vanzelf een moment datie gefilmd wordt en op Geenstijl terecht komt.
Dat laatste is sowieso wel een goede oplossing. Conducteur kan het dan op "heterdaad" (hehe) betrappen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:19 schreef Punkman het volgende:
[..]
Said but true, maar ik zou TS niet aanraden een foto te maken, maar direct naar de conducteur gaan ofzo.
Totdat het een opeenstapeling blijkt te zijn en diezelfde dader dit veel vaker doet of een serieverkrachter blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:18 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Ooit vertrouwen gehad in de politie met dit soort zaken? Voor de politie is dit low priority.
Je mag ook aangifte doen als je veter los zit, maar de vraag is wat doet de politie ermee. Kan je zeggen dat ik van ergere zaken aangifte heb gedaan, en tot op heden is er nog nooit wat mee gedaanquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:20 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dus je mag alleen aangifte van zoiets doen als je er mentaal aan onderdoor gaat?
En Geenstijl is de nieuwe politie?
Een loszittende veter is geen strafbaar feit, dus die vergelijking gaat nergens over natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:21 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Je mag ook aangifte doen als je veter los zit, maar de vraag is wat doet de politie ermee. Kan je zeggen dat ik van ergere zaken aangifte heb gedaan, en tot op heden is er nog nooit wat mee gedaan.
Deels waar, deels niet waar, maar sowieso er altijd melding van maken. +1quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Totdat het een opeenstapeling blijkt te zijn en diezelfde dader dit veel vaker doet of een serieverkrachter blijkt te zijn.
Zoals ik al eerder zei; met niks doen kom je geen steek verder. Met aangifte doen doe je tenminste iets.
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Totdat het een opeenstapeling blijkt te zijn en diezelfde dader dit veel vaker doet of een serieverkrachter blijkt te zijn.
Zoals ik al eerder zei; met niks doen kom je geen steek verder. Met aangifte doen doe je tenminste iets.
Gelukkig heeft ze dat niet gedaan misschien was de man wel zwakbegaafd. Het mag natuurlijk niet wat hij doet maar de trend om elk afwijkend gedrag maar op internet te zetten is ook veel te ver doorgeslagen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 07:51 schreef Toekito het volgende:
Als je hem aan schandpaal had genageld via FB had je meer bereikt dan met aangifte ben ik bang.
Je kan ook aangifte doen zonder te verwachten dat hij morgen al wordt opgepakt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:21 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
[..]
Je mag ook aangifte doen als je veter los zit, maar de vraag is wat doet de politie ermee. Kan je zeggen dat ik van ergere zaken aangifte heb gedaan, en tot op heden is er nog nooit wat mee gedaan. Behalve die keer dat ze "iemand" op het spoor hadden (bewijs was DNA nav een inbraak), bleek diegene niet naar de rechtzaak te komen. Dat is nu 2 jaar geleden, daarna niets meer gehoord.
Eens!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Gelukkig heeft ze dat niet gedaan misschien was de man wel zwakbegaafd. Het mag natuurlijk niet wat hij doet maar de trend om elk afwijkend gedrag maar op internet te zetten is ook veel te ver doorgeslagen.
Goed gedaan !quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:30 schreef emmyemmy het volgende:
Ik heb voor vanmiddag een afspraak bij de politie
Ook een rotervaring!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:30 schreef Punkman het volgende:
Ik heb ooit eens het gehad met een film, die was voor het eerst te zien hier.
Antonie Kamerling was er ook bij.
De afterparty was helaas in een kroeg die ook voor gewoon publiek open was.
Ik werd beschuldigd van aanranding, de portiers hielden mij in de gaten, nog 4 klachten.
Portiers wisten dat ik het niet gedaan had.
Maar de dame in kwestie (die de film niet eens gezien had) had aanzien daar in de kroeg en de portiers konden mij veiligheid garanderen tot aan de deur. Daarna stond ik alleen.
En politie bellen had geen zin, want ze zouden mijn verhaal nooit ondersteunen.
Dus er werd mij aangeraden om maar zo snel mogelijk weg te gaan.
Zo kan het dus ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |