L-E, de overweging om haar daarheen te laten gaan is hier vooral het andere kindjes en andere speelomgeving idee. We hebben gekozen voor antroposofisch omdat dat een rustige plek is, met natuurlijke materialen en aandacht voor de natuur en natuurfeesten.
De eerste keren (en bij het kijken afgelopen winter) vond ze het wel echt heel leuk en ging ze vol overgave aan de speel. Ik wil het graag dus wel nog proberen, maar als ze het dan echt niet leuk vindt, dan is het verder niet noodzakelijk en hoeft ze er ook niet heen.
Sparkling, ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet makkelijk vind soms om mijn dochter te begeleiden om uit haar angst te komen in die situaties. Ik til haar op en koester haar en ze mag zich bij me verbergen, en na een poosje durft ze vaak meer uit haar schulp te kruipen. Maar ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen of doen om haar zekerder te maken behalve dan vertellen wie het is bijv. En dan heb ik ook wel eens het idee dat ik daar iets meer/actiever aan moet/kan doen. Ik ben ook al bij mezelf te rade of ik ergens een voorbeeld daarin geef, omdat ik zelf soms ook sociaal een beetje awkward ben

Mocht je nog tips hebben, dan zijn ze welkom!
Cwen, ik denk wel dat als het hier 'gewoon' was doorgegaan met elke week, ipv al die vrije weken en vakanties her en der tussendoor, dat het vloeiender was gegaan en ze echt makkelijker had gewend. Ik hoop dat het nu niet 'te laat' is en dat ze volgende week, fris en uitgerust, het toch wel weer heel leuk gaat vinden om bij de andere kindjes te spelen

Andere kindjes vindt ze namelijk wel echt heel tof <3