Succes op werk vandaag! En doe voorzichtig met je schouder.quote:Op maandag 1 juni 2015 07:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Spannend Spring! Ben zo benieuwd naar je meisje, en naar de naam (ohnee)
Ik86 moet niet te lang achterblijven nu hoor.
Daui het schiet al op voor je!
Ik had vanochtend eenmomentje. Manlief lag met zijn arm om mijn buik heen, en op een gegeven moment voelde ik allemaal gerommel en lichte trapjes. Hij vindt zijn papa lief
![]()
baalde een klein beetje dat hij nog niets voelde. Maar aangezien ik het zelf nog heeeel licht voel, denk ik dat t nog wel ff duurde (tis dat de trapjes die ik voelde gecombineerd werden met aandrang om te plassen, blijkbaar is mijn blaas een prima stootkussen.)
Oh en geen zin om te werken vandaag, er hadden twee collega's huisbezoek maar die collega's rijden allebei geen auto, dus hebben ze collega's geswitched, omdat ik wel autorijd mag ik vandaag huisbezoeken doen. Normaal niet erg en geen probleem, maar ik heb gisteren de hele dag plat gelegen om mijn schouder niet te forceren (geirriteerde slijmbeurs) en t gaat nu wat beter, maar geen idee wat een dag autorijden en schakelen doet.. Morgen ook nog eerste yoga lesyeah..
heb even gemaild of t koppel wil ruilenquote:Op maandag 1 juni 2015 07:52 schreef Daui het volgende:
[..]
Succes op werk vandaag! En doe voorzichtig met je schouder.
Wanneer voelde je je baby echt? Ik heb nog geen idee wanneer ik ze voel
Ja, trillingen... Moeilijk te omschrijven. Alsof ik stampertje in mijn buik heb zitten, gaat soms wel een half uur zo door. Gup doet het sinds een week of 2 af en toe.quote:Op maandag 1 juni 2015 05:40 schreef -Spring het volgende:
Trillingen? Heeft ze hier ook een tijdje gedaan. Is iets met het zenuwstelsel oid. Kan geen kwaad iig.
Hier vanaf 2 uur vannacht weeën. Niet heel heftig en onregelmatig, maar onmiskenbaar weeën. En sterk genoeg om van wakker te liggen. Zo maar ff douchen en twee pcm's nemen en kijken of N kan gaan werken vandaag.
Ik had dit ook tijdens de zwangershap! Ik vond het echt zo'n gek gevoel, zo'n snelle trilling. "Geflapper", noemde ik het ook wel eens. Kon heel lang doorgaan. Verloskundige zei destijds dat het inderdaad met de ontwikkeling van het zenuwstelsel te maken heeftquote:Op maandag 1 juni 2015 09:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, trillingen... Moeilijk te omschrijven. Alsof ik stampertje in mijn buik heb zitten, gaat soms wel een half uur zo door. Gup doet het sinds een week of 2 af en toe.
En spannend!Babyspring on the way!
Herkenning, fijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:38 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik had dit ook tijdens de zwangershap! Ik vond het echt zo'n gek gevoel, zo'n snelle trilling. "Geflapper", noemde ik het ook wel eens. Kon heel lang doorgaan. Verloskundige zei destijds dat het inderdaad met de ontwikkeling van het zenuwstelsel te maken heeft.
Ik heb het rond de 20 weken genoemd bij de gyn, die zei zo ongeveer dat het erbij hoorde. Ik ben er dus niet meer over begonnen eigenlijk, ging er vanuit dat het niet veel kwaad kan. Ik zal het wel even aangeven als ik volgende week een afspraak heb.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:39 schreef mousemicky het volgende:
LuDann, wat naar. Lijkt me toch wel iets om contact over op te nemen met je verloskundige?
jazzhandsquote:Op maandag 1 juni 2015 09:38 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik had dit ook tijdens de zwangershap! Ik vond het echt zo'n gek gevoel, zo'n snelle trilling. "Geflapper", noemde ik het ook wel eens. Kon heel lang doorgaan. Verloskundige zei destijds dat het inderdaad met de ontwikkeling van het zenuwstelsel te maken heeft.
Dank voor de tip! Ik zocht idd nog wat basic zwangerschapsjurkjes die niet te duur zijn!quote:Op maandag 1 juni 2015 11:01 schreef Mariposas het volgende:
Juni! Volgende maand een baby!![]()
Maar dat kan ook nog bijna 9 weken duren....![]()
Gratis tip, bij HEMA hebben ze tegenwoordig weer best wat positiekleding. Volgens mij wel alleen online.
http://www.hema.nl/winkel(...)15:zwangerschapsmode
Fijn dat het goed isquote:Op maandag 1 juni 2015 12:19 schreef SaskiaR het volgende:
Groeiecho was goed
Hoofdje beetje klein, maar buik en benen gewoon gemiddeld. Baby is nu al 1600 gram, gaat hard!
roep dat nou niet te hardquote:Op maandag 1 juni 2015 15:53 schreef -Spring het volgende:
Liever vannacht dan morgennacht idd. Dan is de Westerscheldetunnel dicht.
Flink stuk wandelen dan maar ^^, Je bent toch uitgerustquote:Op maandag 1 juni 2015 15:53 schreef -Spring het volgende:
Liever vannacht dan morgennacht idd. Dan is de Westerscheldetunnel dicht.
Fijn! En jammer van de plankenkoorts.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:18 schreef Stippelrientje het volgende:
Terug van de groeiecho.
Alles gemiddeld (hoofd ietsiepietsie groter dan gemiddeld, maar wel in lijn met de vorige keer)
Wurm verstopte zich weer eens vreselijk en is net zo cameraschuw als zijn vader![]()
Dus weer al zijn snoetje niet kunnen zien. Wiebelen en schudden mocht ook niet baten.
Vruchtwaterinhoud was ook normaal.
Op naar de 34 weken echo dan maar ^^,
quote:Op maandag 1 juni 2015 16:22 schreef mignonne het volgende:
sticker weer gehad nethoezee. Over 5 weken weer terug.
En zonet maar even de 20 weken echo geplanned![]()
Ik ben er al rusteloos van voor jouquote:Op maandag 1 juni 2015 16:20 schreef -Spring het volgende:
Tja, ik krijg er ook wel een beetje de zenuwen van zo. Maar ja, je doet er zo weinig aan.
Die is natuurlijk met de Thomas treintjes aan het spelenquote:Op maandag 1 juni 2015 15:36 schreef -Spring het volgende:
Als het aan mij lag, had ik r al in mn armen gehad. Maar ze is net zo'n treuzelkont als L. :p
Ik verlies ook niks geen vocht meer.
Nu was ik het vergetenquote:
nu over 2 wekenquote:Op maandag 1 juni 2015 16:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nu was ik het vergetenthanks voor de reminder!
Wanneer is jouw 20 weken echo?
:'Dquote:Op maandag 1 juni 2015 16:24 schreef Estrys het volgende:
[..]
Die is natuurlijk met de Thomas treintjes aan het spelen
Yeah!quote:Op maandag 1 juni 2015 13:18 schreef McLaura het volgende:
Ik heb vanochtend controle gehad bij de gyn. Alles prima. Eigenlijk wist ik dat al, want ik was gisteren even 'ter geruststelling' op de verloskamers geweest in verband met buik/rugpijn die in golven ging en had daar een super-ctg en goede controles.
Met andere woorden: de 36 weken (-2 dagen) sticker is binnen.
Nope. Lekker dikke placenta aan de voorkant.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:35 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik mag vrijdag de 12e. Ben ik je daar net mee voor![]()
Voel jij de baby trouwens al?
met een baby gaat dat nog best, thuiswerken. Met een peuter lukt mij dat in ieder geval totaal niet.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nu was ik het vergetenthanks voor de reminder!
Wanneer is jouw 20 weken echo?
Uch; ik moet morgen met mijn werkgever in overleg over mijn uren na verlof. Ik hoop op 3,5 dag, waarvan de halve dag vanuit huis. Ze had kennelijk nogal wat bezwaren tegen thuiswerken ("hoe ga je dat dan doen met een baby?!") dus ik heb daar antwoord op (), maar ik ben toch nerveus.
Ik denk dat je werkgever hier wel een punt heeft...quote:Op maandag 1 juni 2015 16:26 schreef silliegirl het volgende:
Uch; ik moet morgen met mijn werkgever in overleg over mijn uren na verlof. Ik hoop op 3,5 dag, waarvan de halve dag vanuit huis. Ze had kennelijk nogal wat bezwaren tegen thuiswerken ("hoe ga je dat dan doen met een baby?!") dus ik heb daar antwoord op (), maar ik ben toch nerveus.
+1. Ik had ook ooit het idee dat dat helemaal de shit zou zijn. Dan zou ik 32 uur gaan werken waarvan 2 halve dagen vanuit thuis, en dan hoefden we maar twee dagen kinderopvang te regelen.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:50 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik denk dat je werkgever hier wel een punt heeft...
Mij was het zeker niet gelukt, thuiswerken met een baby/dreumes/peuter.
Hij sliep namelijk overdag nauwelijks, was een huilbaby, en wil als peuter ook continu aandacht. Even Fok bijlezen is al een uitdaging, laat staan dat ik aan werken toe zou komen. 's Avond's die uren inhalen heb ik echt de energie niet voor, en ook als vriend thuis is lukt t niet, want soms is alleen mama goed genoeg...
Dat dacht ik eigenlijk ook een beetje. Vooral omdat het bij L precies hetzelfde begon. Toen zette het echter door, weliswaar heeeel langzaam, naar echte weeën. En omdat een twee vaak iets sneller gaat...quote:Op maandag 1 juni 2015 16:43 schreef Daui het volgende:
SaskiaR Stippelrientje Mignonne en MCLAURA. Hoera voor de goede controles![]()
Joycie superlief van je moeder. Niet schuldig voelen.
Spring ik dacht dat er een baby zou zijn als ik klaar was met werken
Ik had vooraf veel vragen bedacht. Welke filosofie hebben ze? Hoe om te gaan bij ziekte? Ruildagen, luiers wel of niet inbegrepen, welke voeding en staat men open voor bijv. rapley, wachtlijst, enz.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:44 schreef Daui het volgende:
Woensdag bij een kinderopvang kijken. Iemand nog tips?
Geen eigen ervaring maar een vriendin van mij met baby zweert erbij.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:58 schreef Sharana_LV het volgende:
Van die sokjes houders dat de sokjes niet van de voetjes afglijden, werkt dat een beetje? Of is dat echt een nutteloze aankoop?
Bambino!quote:Op maandag 1 juni 2015 17:02 schreef -Spring het volgende:
Ik vond die ene sokjes van het kruidvat fijner. Hoe heten ze ook alweer?
Thanks ik zal daar ook eens naar gaan kijkenquote:Op maandag 1 juni 2015 17:02 schreef -Spring het volgende:
Ik vond die ene sokjes van het kruidvat fijner. Hoe heten ze ook alweer?
Oke thanksquote:Op maandag 1 juni 2015 17:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Geen eigen ervaring maar een vriendin van mij met baby zweert erbij.
Voor een kadootje of voor jezelf?quote:Op maandag 1 juni 2015 17:04 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Thanks ik zal daar ook eens naar gaan kijken
[..]
Oke thanksIk zag ze liggen en het leek mij wel handig
Cadeautje voor zus, ik heb al stoffen babyklompjes als grapje, ik wil dan nog iets leuks en iets nuttigs bijkopen voor de babyshower, en dan een "echt" cadeau als ze geboren isquote:
Ah gelukkig, ik was al bang dat ik het nieuwtje van het jaar had gemistquote:Op maandag 1 juni 2015 17:06 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Cadeautje voor zus, ik heb al stoffen babyklompjes als grapje, ik wil dan nog iets leuks en iets nuttigs bijkopen voor de babyshower, en dan een "echt" cadeau als ze geboren is
Haha nee nee dat nog even nietquote:Op maandag 1 juni 2015 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah gelukkig, ik was al bang dat ik het nieuwtje van het jaar had gemist
Gefeliciteerd met je aanstaandetanteschap!
Nee, niet iets wat niet al minimaal zes jaar oud is en verder heb ik niet teruggezocht. Je bent vrij om er 1 te openen als je wil!quote:Op maandag 1 juni 2015 17:08 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Haha nee nee dat nog even nietMaar ik twijfelde in de winkel om het te kopen, want ik zie bij vriendinen wel altijd die sokjes afglijden maar aangezien ik geen ervaring heb dacht ik toch maar even vragen aan de dames hier.
Ik ben trouwens nu aan het zoeken voor leuke babyshower ideetjes want die organiseer ik ook, is daar een topic toevallig van want ik kan hem niet vinden? #sorryvoormijnluiheid
Het plan is ook dat mijn schoonmoeder die halve dag de baby overneemt. Ze vindt een hele dag te veel, maar een halve ziet de helemaal zitten. Op die manier heb ik dan mijn handen vrij voor werk.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:50 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik denk dat je werkgever hier wel een punt heeft...
Mij was het zeker niet gelukt, thuiswerken met een baby/dreumes/peuter.
Hij sliep namelijk overdag nauwelijks, was een huilbaby, en wil als peuter ook continu aandacht. Even Fok bijlezen is al een uitdaging, laat staan dat ik aan werken toe zou komen. 's Avond's die uren inhalen heb ik echt de energie niet voor, en ook als vriend thuis is lukt t niet, want soms is alleen mama goed genoeg...
Met alles wat op de website staat zijn we het wel eens. Het is ook heel dichtbij en dan ziet het er ook leuk uit. Het gaat over maximaal twee dagen. Maar over luiers en voeding had ik niet nagedachtquote:Op maandag 1 juni 2015 17:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
Als je bij n kdv gaat kijken, zou ik eerst de website eens goed lezen. Daar staat al zoveel op. Als t goed is kan je daar altijd het hele beleidsplan, visie etc al inzien.
Scheelt al een hoop vragen.
57 uur!!!!quote:Op maandag 1 juni 2015 17:57 schreef Melliemuis het volgende:
Hoi iedereen!! Er is een hoop gebeurd dus heb weken niet mee kunnen kletsen. Ik wil in ieder geval even laten weten dat ik op 27 april na een asociaal lange rotbevalling van 57 uur met 39 weken ben bevallen van Julian Sidney. 56cm en 3720gram. Dus nu al 5 weken oud. Hij is echt een superchill kind!
Dus kom er maar uit baby's die eruit mogen komen
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat ik dat ook heb. Kan anders niet zo goed verklaren waarom ik de baby met 17,5 week 1 dag heel duidelijk heb gevoeld en sindsdien helemaal niet meer.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nope. Lekker dikke placenta aan de voorkant.
Precies. Dat is precies de reden waarom ik 3,5 dag (3x9 en 1x5) wil werken en dan wel gewoon echt op kantoor wil zijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
+1. Ik had ook ooit het idee dat dat helemaal de shit zou zijn. Dan zou ik 32 uur gaan werken waarvan 2 halve dagen vanuit thuis, en dan hoefden we maar twee dagen kinderopvang te regelen.
Ben zo blij dat ik dat niet gedaan heb. Als ik nu op mijn werk ben heb ik de volle aandacht, iemand anders zorgt voor mijn dochter. Als ik thuis ben heb ik alle aandacht voor haar. Als je het gaat combineren wordt het allebei half half, en daar zou ik erg ongelukkig van zijn geworden.
Over de 20 weken echo geen twijfel gehad. Over de combinatietest wel.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:13 schreef Bloesem. het volgende:
Sodeju 57 uur!!! Wat een moppie zegvoor alle stickers en goede berichten! Ook alvast een
voor alle wekenwissels morgen (want volgens mij wisselt de helft hier op dinsdag, ikzelf ook, morgen 15 weken
)
Sillie, je redenering klinkt waterdichtOf 't in 't echt ook zo werkt, kun je toch van tevoren niet bedenken dunkt me..
Hier na lang beraad samen met lief besloten om geen 20 weken echo te laten doen. Best een beslissing (vooral voor hem, voor mij was het vrij snel duidelijk). Hebben jullie daarover getwijfeld, of gewoon ervoor gegaan?
Wij hebben geen moment getwijfeld en willen 't juist wel doen. Reden hiervoor is 1. medisch, we willen graag weten of het kindje gezond is voor zover zichtbaar. 2. we willen graag kijken, zo'n echo vinden we toch wel heel bijzonder. 3. we willen het geslacht weten.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:13 schreef Bloesem. het volgende:
Hier na lang beraad samen met lief besloten om geen 20 weken echo te laten doen. Best een beslissing (vooral voor hem, voor mij was het vrij snel duidelijk). Hebben jullie daarover getwijfeld, of gewoon ervoor gegaan?
Hier wel de 20 weken-echo gedaan zoals bekendquote:Op maandag 1 juni 2015 18:13 schreef Bloesem. het volgende:
Sodeju 57 uur!!! Wat een moppie zegvoor alle stickers en goede berichten! Ook alvast een
voor alle wekenwissels morgen (want volgens mij wisselt de helft hier op dinsdag, ikzelf ook, morgen 15 weken
)
Sillie, je redenering klinkt waterdichtOf 't in 't echt ook zo werkt, kun je toch van tevoren niet bedenken dunkt me..
maar t is jouw eerste toch? dan is dat op zich niet zo heel gek nog. Ook niet met een placenta op de achterwand. T is mijn derde dan verwacht je vaak wel wat eerder wat te voelen.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:10 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik dat ook heb. Kan anders niet zo goed verklaren waarom ik de baby met 17,5 week 1 dag heel duidelijk heb gevoeld en sindsdien helemaal niet meer.
Ja het is mijn eerste.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar t is jouw eerste toch? dan is dat op zich niet zo heel gek nog. Ook niet met een placenta op de achterwand. T is mijn derde dan verwacht je vaak wel wat eerder wat te voelen.
Ik heb er wel over getwijfeld om het te doen deze keer. Uiteindelijk besloten het toch maar wel te doen hoewel ik me wel heel erg bewust ben van alle beperkingen en ook na de 20 weken echo geen definitief gevoel van geruststelling zal hebben waarschijnlijk.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:13 schreef Bloesem. het volgende:
)
Kan ja. De meeste vrouwen voelen met 20 wkn wel wat. Maar met placenta voor kan het idd nog wat langer duren. Had je al seo gehad dan?quote:Op maandag 1 juni 2015 18:46 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja het is mijn eerste.
Ik ben deze week 20 weken, dus dan zou je wel iets meer verwachten inmiddels, toch?
ah zoquote:Op maandag 1 juni 2015 18:55 schreef JantinaGr het volgende:
Nope, woensdag. Maar ik vermoed het alleen. Ik zal het woensdag weten.
Geen ervaring mee, maar ik draag alleen nog maar deze:quote:Op maandag 1 juni 2015 19:23 schreef silliegirl het volgende:
Ik verdraag mijn beugelbh dus niet meer. Ik heb al de hele dag jeuk, trek dat onding net uit; de plekken waar mn beugel zat zijn gewoon open, 't bloed ook gewoon.
Iemand ervaring met de cariwell padded bh?
Ik dacht wat Sq dachtquote:Op maandag 1 juni 2015 17:06 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Cadeautje voor zus, ik heb al stoffen babyklompjes als grapje, ik wil dan nog iets leuks en iets nuttigs bijkopen voor de babyshower, en dan een "echt" cadeau als ze geboren is
Een andere ja.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:38 schreef gestreeptestoel het volgende:
Sillie, dan zou ik s gauw op zoek gaan naar n andere, grotere? Bh!
Ik ken t niet, maar t klinkt niet fijn nee. Ik heb wel vd Hema een meegroei bh, zonder beugel. Misschien zoiets n optie.quote:Op maandag 1 juni 2015 21:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Een andere ja.
Ik heb toevallig vorige week een nieuwe laten aanmeten (ook positie). Maat is echt prima, maar sinds gisteren is die beugel niet te harden qua jeuk.
Dit! Nog gefeliciteerd met je kleine man!quote:Op maandag 1 juni 2015 21:35 schreef Gevalletje het volgende:
Ahh wat een schatje Melliemuis!nog gefeliciteerd! En jeetje, dat was wel lang ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mis echt nog de helft van alle redenen, maar het is zo moeilijk om op te schrijven. En dan ook nog de redenen van man (die het eens is)
Ik heb echt heel erg mijn best gedaan om zorgvuldig te formuleren, omdat ik niemand voor het hoofd wil stoten. Voor de zekerheid toch nog een keertje: ik vind echt dat iedereen het recht heeft en de ruimte moet krijgen voor een eigen keuze. Er is in mijn ogen geen verkeerde keuze, omdat beide keuzes gemaakt worden uit liefde voor ongeboren spruitje. Pfoei, wat een verhaal![]()
Nou ik verontschuldig me nu vooral voor mijn formulering! Als ik zeg: "ik voel dat ik mijn kind daarmee tekort doe" ben ik bang dat een ander (die wel voor SEO kiest) denkt: "oh dus ik doe mijn kind tekort?!" Terwijl dat helemaal mijn boodschap niet is. Juist omdat het zo met gevoel te maken heeft, is het een kwetsbaar onderwerp voor veel mensen. Misschien dat het daarom zo verontschuldigend overkomt. Met de keuze ben ik heel tevredenquote:Op maandag 1 juni 2015 22:00 schreef kazy het volgende:
Bloesem: ik krijg het idee dat je je heel erg zit te verontschuldigen voor het feit dat je geen 20 weken echo doet. Lijkt mij echt niet nodig! Jullie baby, jullie keuze toch? Het is dan misschien niet de meest gangbare keuze, maar wie zijn wij om dat te veroordelen. Zo te lezen hebben jullie er goed over nagedacht en jezelf goed ingelezen om vervolgens te besluiten om het niet te doen. Er zijn er vast meer die dat hebben gedaan
quote:Op maandag 1 juni 2015 21:42 schreef Bloesem. het volgende:
Zo! Dinerdienst werd gelijk maar even helpen behangenEn daarna nog even nadenken over hoe ik dit moest formuleren. Even onder een spoiler, want lang verhaal
Maar als je geen medische echo's wilt, waarom dan wel zoveel 'reguliere' echo's? Daar kunnen ook dergelijke zaken aan het licht komen, en ook dat zijn natuurlijk medische echo's al is het doel bij de SEO een stuk uitgebreider. Of hebben jullie daar ook gevraagd of ze nergens naar willen kijken? En zowel wat is het nut van die echo's dan? (niet verwijtend bedoeld hoor, ik begrijp het als je gevoel zegt dat je iets niet moet doen, ik begrijp alleen niet waarom je andere echo's dan wel zou doen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik mis echt nog de helft van alle redenen, maar het is zo moeilijk om op te schrijven. En dan ook nog de redenen van man (die het eens is)
Ik heb echt heel erg mijn best gedaan om zorgvuldig te formuleren, omdat ik niemand voor het hoofd wil stoten. Voor de zekerheid toch nog een keertje: ik vind echt dat iedereen het recht heeft en de ruimte moet krijgen voor een eigen keuze. Er is in mijn ogen geen verkeerde keuze, omdat beide keuzes gemaakt worden uit liefde voor ongeboren spruitje. Pfoei, wat een verhaal
Wij hebben er bewust wel voor gekozen. Mijn zus heeft geen SEO gehad (was toen nog niet standaard) en haar eerste kindje had een ernstige hartafwijking waaraan het na een dag is overleden. Als ze een SEO hadden gehad dan hadden ze de zwangerschap met 20 weken af kunnen breken, of kunnen bevallen in een specialistisch ziekenhuis met gelijk alle benodigde zorg waardoor ze misschien nog geleefd had. Misschien was ze dan ook alsnog overleden dat weet je natuurlijk toch nooit, maar dat heeft voor mij wel bepaald dat ik dat gewoon wil weten om evt stappen te kunnen ondernemen. Maar het werd ons door de verloskundige wel gevraagd, of we de SEO wilden en of we wisten wat de gevolgen konden zijn, zowel van wel doen als van niet doen.
Ik heb binnen mijn opleiding een tijd les gehad over de ontwikkeling van een embryo (vooral tendensen/bewegingen, niet zozeer medisch) Mijn huisarts is in bezit van een echo-apparaat, was ook op de hoogte van mijn opleiding en vroeg mij of ik op eenzelfde manier als in de lessen de ontwikkeling van mijn eigen embryo zou willen volgenquote:Op maandag 1 juni 2015 22:21 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar als je geen medische echo's wilt, waarom dan wel zoveel 'reguliere' echo's? Daar kunnen ook dergelijke zaken aan het licht komen, en ook dat zijn natuurlijk medische echo's al is het doel bij de SEO een stuk uitgebreider. Of hebben jullie daar ook gevraagd of ze nergens naar willen kijken? En zowel wat is het nut van die echo's dan? (niet verwijtend bedoeld hoor, ik begrijp het als je gevoel zegt dat je iets niet moet doen, ik begrijp alleen niet waarom je andere echo's dan wel zou doen).
Ah, oké. Dat zijn idd een heel ander soort echo's dan. Wel leuk dat je die mogelijkheid hebt! En ik begrijp dan ook dat je meer gevoel hebt dat het wel goed zit.quote:Op maandag 1 juni 2015 22:27 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik heb binnen mijn opleiding een tijd les gehad over de ontwikkeling van een embryo (vooral tendensen/bewegingen, niet zozeer medisch) Mijn huisarts is in bezit van een echo-apparaat, was ook op de hoogte van mijn opleiding en vroeg mij of ik op eenzelfde manier als in de lessen de ontwikkeling van mijn eigen embryo zou willen volgenDat leek mij heel tof en bijzonder, daarom heb ik tot nu toe zoveel echo's gehad. Hij is ervoor opgeleid en zou me dus een aantal dingen kunnen vertellen, maar dat doet hij niet. Hij is helemaal op de hoogte van hoe we erin staan en wat we wel en niet willen weten. We richten ons voornamelijk op de tendensen (en natuurlijk ook op een
mijn baby
momentje)
Jaa ik vind 't ook zo bijzonder! Ook omdat ik tijdens die lessen vaak erg verdrietig was, omdat het maar niet lukte om zwanger te worden. Werd steeds geconfronteerd met wat mijn lichaam allemaal niet kon, zeg maar. Dus om het nu te mogen 'overdoen', maar dan met eigen embryo (foetus inmiddelsquote:Op maandag 1 juni 2015 22:45 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ah, oké. Dat zijn idd een heel ander soort echo's dan. Wel leuk dat je die mogelijkheid hebt! En ik begrijp dan ook dat je meer gevoel hebt dat het wel goed zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt het mooi verwoord trouwens hoor!
Hier loop ik ineens met een 'dikke' buik. Twee dagen geleden mijn eerste "ben je zwanger?" van een vreemde gehad.Ook nog hard gelachen om mijn lief. Ik petste vandaag met mijn handen op mijn buik, en zei: "zooo hey, ik krijg echt een buukske nu!" Hij, met een ontzette blik: "Ah, niet slaan! Dat is zielig!" En hij vindt het ook jammer dat de tikjes nog niet aan de buitenkant te voelen zijn. Ik ook trouwens.
![]()
Mijn maagkleppie is sinds een paar dagen stuk. Liep de doorstroom eerst vast in mijn darmen, nu in mijn maag. Ik kan zowat een dag teren op mijn ontbijt. Ik heb wel honger, maar er past niets meer bij, heel weird. Elk boertje en bukje is weer spannend, want dan komt er vaak een hele lading omhoog. (niet misselijk hoor, gewoon lekkage) Valt daar iets aan te doen?
Succes met de laatste week!quote:Op maandag 1 juni 2015 18:35 schreef Krisvc het volgende:
Dus ik ga morgen aan m'n baas vertellen dat ik deze laatste week voor m'n verlof heel graag af wil maken (werk houdt hierna ook op, dus het is ook afscheid van m'n baan en collega's), maar dat ik halve dagen ga werken. Aan de ene kant voelt het goed om naar m'n lijf te luisteren, aan de andere kant voelt het als falen dat ik die laatste week niet afgemaakt krijg.
Hoor ik pas tijdens m'n verlof.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 06:35 schreef Mariposas het volgende:
Klinkt als maagzuur, Sara. Rennies, Gaviscon of merkloze variant hiervan proberen!
[..]
Succes met de laatste week!Is dat vaste contract toch niet gelukt?
![]()
Vind je dat laatste ook zo irritant? Hier veel mensen die insinueren dat het wachten voor hųn zo zwaar is... Ik denk dan alleen maar "maar jij kan tenminste nog normaal van de bank opstaanquote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:30 schreef -ik86- het volgende:
Hier nog steeds alles rustig! Wordt bijna saai en ik krijg het idee dat mensen mij gewoon niet meer geloven als ik ze dat zeg. Verder steeds meer berichtjes met "is hij er al" of "laat hem eens opschieten, ik ben zo benieuwd"![]()
Ja verschrikkelijk, alsof ik niet benieuwd ben naar MIJN kind. En het niet heel erg spannend vind maarja "ik voel wat er gebeurd". Ja dat juist t probleem, ik voel helemaal niets! Niets wat lijkt op een wee of iets dergelijks in ieder geval. Ik voel heus wel dat mijn rug klaar is met zwanger zijn en als ik opsta dat m'n blaas enorm in de verdrukking komt en dat m'n baarmoeder zich ook wel laat horen dmv menstruatiepijntjes.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:36 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Vind je dat laatste ook zo irritant? Hier veel mensen die insinueren dat het wachten voor hųn zo zwaar is... Ik denk dan alleen maar "maar jij kan tenminste nog normaal van de bank opstaan".
Jaaaa dit precies! "Jij voelt het tenminste" heb ik ook van mijn moeder te horen gekregen. Terwijl dat voelen echt niet altijd leuk is! En hier ook nog geen teken van weeën of voorwerk, helemaal niks.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:43 schreef -ik86- het volgende:
[..]
Ja verschrikkelijk, alsof ik niet benieuwd ben naar MIJN kind. En het niet heel erg spannend vind maarja "ik voel wat er gebeurd". Ja dat juist t probleem, ik voel helemaal niets! Niets wat lijkt op een wee of iets dergelijks in ieder geval. Ik voel heus wel dat mijn rug klaar is met zwanger zijn en als ik opsta dat m'n blaas enorm in de verdrukking komt en dat m'n baarmoeder zich ook wel laat horen dmv menstruatiepijntjes.
En ik wordt er gewoon een beetje chagrijnig van, niet eens van het zwanger zijn en overtijd lopen maar t "gezeur" van anderen.
Haken? Theezakjes vouwen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor, ikmag een teamuitje organiseren. Ben dan tussen de 31 en 35 weken, iemand tips voor een olifantenproof dag?
Oprechte interesse in mij en kindje =quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:00 schreef Mariposas het volgende:
Misschien dat ik er tegen die tijd ook niet tegen kan, maar ik vind het alleen maar heel lief als mensen zo nieuwsgierig zijn en vragen of er al wat gebeurt. Beter dan dat iedereen je vergeten is terwijl je thuis in je cocon zit, toch?
Spring, ga jij jezelf nog eens even strippen joh!
Uiteraard verdient dit ook zeker een goudenglitterbabysticker!!!quote:Op maandag 1 juni 2015 17:57 schreef Melliemuis het volgende:
Hoi iedereen!! Er is een hoop gebeurd dus heb weken niet mee kunnen kletsen. Ik wil in ieder geval even laten weten dat ik op 27 april na een asociaal lange rotbevalling van 57 uur met 39 weken ben bevallen van Julian Sidney. 56cm en 3720gram. Dus nu al 5 weken oud. Hij is echt een superchill kind!
Dus kom er maar uit baby's die eruit mogen komen
[ afbeelding ]
Ik heb met 30 weken een vrijgezellenfeestje voor mijn BFF georganiseerd, dat werd een chocoladeworkshop. Heel leuk en goed te doen met een kruk aan de werkbank. Dus ik zou in de workshop-hoek kijken, daar zijn zo veel verschillende activiteiten in te vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Even tussendoor, ikmag een teamuitje organiseren. Ben dan tussen de 31 en 35 weken, iemand tips voor een olifantenproof dag?
Amen. En ik word er ook stapelgestoord van dat alles wat je doet nu komt door je zwangerschap. Schuif je ruim na etenstijd eindelijk een gemiddeld bordje eten naar binnen op je werk: "Zoooo, wat een eetlust! Jaaaaaa, lekker voor twee eten nu he!" Of als je iets vergeet: " whahaha, heb je nu al last van zwangerschapsdementie, HAHAHAHA".quote:Op dinsdag 2 juni 2015 09:46 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, dat afwachten lijkt me vervelend inderdaad, en al die mensen die maar vragen helemaal!
Hier word ik gek van mensen die me opeens behandelen alsof ik gehandicapt ben. "Kun je dat nog wel?" "Geef je wel aan wanneer je een pauze nodig hebt?".De Duutser die me verbied om maar iets te dragen behalve m'n tas, etc. etc. Ik weet dat ze het goed bedoelen, maar ik voel me helemaal niet anders dan anders (ok, ja, ik heb een grote buik!), maar verder voel ik me kiplekker...
Dat ja!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:20 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Amen. En ik word er ook stapelgestoord van dat alles wat je doet nu komt door je zwangerschap. Schuif je ruim na etenstijd eindelijk een gemiddeld bordje eten naar binnen op je werk: "Zoooo, wat een eetlust! Jaaaaaa, lekker voor twee eten nu he!" Of als je iets vergeet: " whahaha, heb je nu al last van zwangerschapsdementie, HAHAHAHA".Echt, van even gaan zitten tot wat ik opzet op TV, het is onvoorstelbaar hoe mensen alles linken aan je zwangerschap. En als ik daar wat van vind, dan is dat omdat ik zwanger ben, dus laat maar.
![]()
Hier irriteer ik me ook weleens aan. Waar je ook komt, in de bus, de winkel, wildvreemden op straat, iedereen MOET iets over je zwangerschap zeggen. Altijd!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:20 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Amen. En ik word er ook stapelgestoord van dat alles wat je doet nu komt door je zwangerschap. Schuif je ruim na etenstijd eindelijk een gemiddeld bordje eten naar binnen op je werk: "Zoooo, wat een eetlust! Jaaaaaa, lekker voor twee eten nu he!" Of als je iets vergeet: " whahaha, heb je nu al last van zwangerschapsdementie, HAHAHAHA".Echt, van even gaan zitten tot wat ik opzet op TV, het is onvoorstelbaar hoe mensen alles linken aan je zwangerschap. En als ik daar wat van vind, dan is dat omdat ik zwanger ben, dus laat maar.
![]()
Herkenbaar ja. Vooral van semi-vreemdenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:20 schreef Sara82 het volgende:
[..]
![]()
Hier is het teamuitje een 'escape room' activiteit. Volgens mij kan dat voor iedereen, ik heb collega's van 25 tot 65, dus daar houden ze wel rekening mee.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zou echt eerlijk zijn tegen m. Mijn vriend was bezig met een master naast zijn werk (toen 32u) toen ik zwnager raakte, en dat was achteraf echt gewoon te veel. Weinig tijd voor elkaar, hij probeerde zo veel mogelijk te doen voor de baby maar dat lukte niet altijd. Gevolg was dat we beide (om de beurt, dat dan weer wel) met burnoutklachten thuis hebben gezeten. Hij nog langer dan ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:16 schreef Minarosa het volgende:
Pfoe ik heb slecht geslapen, te druk in mijn hoofd. Vriend heeft (naast zijn baan, staat daar los van maar is wel iets bijzonders) een mooie (vrijwillige) functie aangeboden gekregen en hij vraagt wat ik ervan vind. Eerlijk?Het lijkt behoorlijk veel tijd te gaan kosten, paar dagdelen week, vaak 's avonds en in het weekend. Ik word er totaal niet blij van, ik vond het juist zo fijn dat wel werk en ' zorg' netjes hadden verdeeld met aandacht voor ieders carričre. Qua werk gaan we allebei al terug naar vier dagen ivm de baby, nog minder is geen optie. Extra functie gaat ten koste van onze tijd samen, ben ik bang. Ik vind het alleen zo ongelooflijk moeilijk om dat te zeggen want ik heb de indruk dat hij het wel ziet zitten, of althans, als ik hem zou stimuleren zou ik zeker weten dat hij het zou doen. Enerzijds ben ik blij dat hij het overlegt (al vind ik dat ook heel vanzelfsprekend), aan de andere kant weet ik gewoon niet of en hoe ik dit moet zeggen
Ik wil hem niet tegenhouden in wat dan ook, maar ik wil ook een leuk gezinsleven.
Die zijn het ergstequote:
Ik word er ook simpel van. Vooral het gevoel aan mijn buik de hele tijd; ga nou is weg.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Hier irriteer ik me ook weleens aan. Waar je ook komt, in de bus, de winkel, wildvreemden op straat, iedereen MOET iets over je zwangerschap zeggen. Altijd!
Nog zoiets: ik heb helemaal geen zin om te praten als ik in de bus zit, maar opeens ben ik public property geworden ofzo en mag iedereen me vragen wat 'ie maar wil en wanneer 'ie maar wil.
Dat vind ik soms ook wel irritant. Ik was vorige week bij de kapper, en hij repte er met geen woord over, ik vond het gewoon verbazend.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat ja!
oh, en dat ik altijd maar over mijzelf en de baby moet praten. Ik heb soms geen kans om mensen te vragen hoe het met hun gaat, want alles gaat over de baby en mijn zwangerschap!
Ach ja, straks gaat het alleen nog maar over de baby, natuurlijk...
Nou ja, die kapper kan dan ook geen ervaring hebben natuurlijk...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:58 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat vind ik soms ook wel irritant. Ik was vorige week bij de kapper, en hij repte er met geen woord over, ik vond het gewoon verbazend.Vaak gaat het gesprek over op baby's en zwangerschappen (liefst over hun eigen ervaringen) terwijl ik vaak helemaal geen zin heb om het daarover te hebben.
Ik heb ook wel gemerkt dat ik zwanger zijn op zich heel leuk en bijzonder vind, maar het begint me eigenlijk al een beetje lang te duren.Ik begin best wel behoefte te krijgen om mezelf weer te zijn. Een beetje gezeur, want ik heb vrijwel geen klachten en ik ben ook hartstikke blij dat ik een kindje draag, maar ik voel me gewoon niet helemaal mezelf. En dat begin ik een beetje te missen ofzo.
Oh dit laatste herken ik best wel van mijn eerste zwangerschap! Nu heb ik dat (nog) niet, nu voel ik mezelf vooral zo bijzonderquote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:58 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb ook wel gemerkt dat ik zwanger zijn op zich heel leuk en bijzonder vind, maar het begint me eigenlijk al een beetje lang te duren. Ik begin best wel behoefte te krijgen om mezelf weer te zijn. Een beetje gezeur, want ik heb vrijwel geen klachten en ik ben ook hartstikke blij dat ik een kindje draag, maar ik voel me gewoon niet helemaal mezelf. En dat begin ik een beetje te missen ofzo.
Dat heb ik ook. Zeker op hormonale emo-buien, dat ik weet dat ik een issue maak om niks, maar er dan toch niet mee kan ophouden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:19 schreef Estrys het volgende:
Ik heb door de hormonen regelmatig zo'n soort out of body experience. Dan hoor ik mezelf volkomen irrationeel reageren op iets. En heb ik wel door dat ik irreëel ben maar kan het niet tegenhouden of zo. Verder heb ik gewoon zo weinig energie dat helpt ook niet echt om je jezelf te voelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:37 schreef -Spring het volgende:
Dit was vanmorgen :'DSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ook wel lief!
![]()
Hopelijk lukt het morgen gewoon!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:44 schreef JantinaGr het volgende:
Ja, als het niet anders is, kan ik donderdag best regelen hoor.
Maar ik weiger gewoon. Hun fout! Ik wil morgen.![]()
Misschien zit 't 'm daar wel in. In m'n hoofd voel ik me niet zwanger. En het is voornamelijk die buik die me begint te beperken en in de weg zit. Het matcht gewoon niet helemaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou ja, die kapper kan dan ook geen ervaring hebben natuurlijk...![]()
Ik vind het juist zo gek dat ik me zo helemaal mezelf voel, plus een opzetbuik. Heb het idee dat ik me anders zou moeten voelen..
Wat een gek iets, zwanger zijn!
Ja dat idd! Ik hoop dat mensen bij mij zo reageren, niet een lauw: "oh cool, nou ik merk 't vanzelf wel als ie geboren is he" .quote:
Dat vraag ik me ook altijd af. Maar echt, sinds ik in een ambulance lag onderweg naar een ziekenhuis in Belgie omdat dat toevallig dezelfde naam heeft als ons streekziekenhuis en de tomtom dat dus aangaf en ze het pas ontdekten toen we al een uur onderweg waren naar het Zuiden terwijl we naar het Noorden moesten en iedereen me al heel zielig vond want dood kind maar toch gebeurt dat dan ofzo geloof ik niet meer heilig in de expertise van medisch personeelquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:48 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het wel maf, want zulke dingen worden toch gewoon geregeld door het afsprakenbureau, volgens mij werken daar gewoon mensen die alleen maar afspraken hoeven in te plannen, de hele dag door. Hoe kan dat nou fout gaan?
Allemachtigquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook altijd af. Maar echt, sinds ik in een ambulance lag onderweg naar een ziekenhuis in Belgie omdat dat toevallig dezelfde naam heeft als ons streekziekenhuis en de tomtom dat dus aangaf en ze het pas ontdekten toen we al een uur onderweg waren naar het Zuiden terwijl we naar het Noorden moesten en iedereen me al heel zielig vond want dood kind maar toch gebeurt dat dan ofzo geloof ik niet meer heilig in de expertise van medisch personeel
Ik las ringslings.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef pinquit het volgende:
Pffooee, ik sla een beetje door vandaag qua etennet een hele zak ringlings op
en ik zit aan een groot glas cola met ijs.
De rest van de dag maar gewoon niks meer denk ik
Sorry hoor, maar wat?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook altijd af. Maar echt, sinds ik in een ambulance lag onderweg naar een ziekenhuis in Belgie omdat dat toevallig dezelfde naam heeft als ons streekziekenhuis en de tomtom dat dus aangaf en ze het pas ontdekten toen we al een uur onderweg waren naar het Zuiden terwijl we naar het Noorden moesten en iedereen me al heel zielig vond want dood kind maar toch gebeurt dat dan ofzo geloof ik niet meer heilig in de expertise van medisch personeel
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik zou er wel een klacht om indienen ja. Dat is natuurlijk gewoon ontzettend lomp ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:54 schreef L-E het volgende:
Jullie denken dat ik wel schadevergoeding kan eisen ja?
Pff, ja. Dat is het enige wat ik echt vervelend vind aan deze zwangerschap. Met de ongemakken en pijntjes kan ik leven, maar die hormonen!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Zeker op hormonale emo-buien, dat ik weet dat ik een issue maak om niks, maar er dan toch niet mee kan ophouden.
Ik hoop voor jou dat je geen ambulance nodig hebt als je gaat bevallenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:56 schreef -Spring het volgende:
[..]![]()
Onze overbuurman is ambulancechauffeur. Hij heeft (met zn eigen auto) een kras in de gepar auto van de andere buur gereden, is een stukje verderop een heg ingereden en reed op een rotonde bijna een fietser aan. Als N niet 'pas op!' had geroepen, had ie 'm geschept.
Ik hoop maar dat ie onder druk wel goed rijdt.
Hier ook ervaring met de klachtenprocedure, maar juist een fijne ervaring: eea is enorm goed opgepikt en uitgesproken door alle betrokken partijenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zou er wel een klacht om indienen ja. Dat is natuurlijk gewoon ontzettend lomp ook.![]()
Aan de andere kant: ik heb ervaring met de klachtenprocedure in het ziekenhuis (-Spring weet wel van welk ziekenhuis) en daar wordt je ook niet vrolijk van.
Lees: we hebben het tot minister van volksgezondheid-niveau moeten spelen om uberhaupt onze klacht in te kunnen dienen..
Je sub-tekst. Whut...nieteens je klacht in mogen dienen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zou er wel een klacht om indienen ja. Dat is natuurlijk gewoon ontzettend lomp ook.![]()
Aan de andere kant: ik heb ervaring met de klachtenprocedure in het ziekenhuis (-Spring weet wel van welk ziekenhuis) en daar wordt je ook niet vrolijk van.
Lees: we hebben het tot minister van volksgezondheid-niveau moeten spelen om uberhaupt onze klacht in te kunnen dienen..
Hoe doe je dat met de HA afspraken maken dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:40 schreef JantinaGr het volgende:
Ego post.
Ik ben boos. Heel boos!
Word net gebeld door de echopraktijk dat de afspraak van morgenavond voor de 20-weken echo niet door kan gaan, want ze zijn al volgepland. Volgepland? Ja ondanks dat mijn afspraak al 6 weken staat! Een foutje o.i.d. Dus dat het maar donderdagochtend of middag moet.
Dus ik begin te steigeren, want ik werk gewoon donderdag! En vrijdag op vakantie 2 weken!
Krijg ik een bijdehand antwoord: "Hoe doe je dat met huisarts afspraken dan?"
Dus ik zeg ook simpelweg: jullie hebben een fout gemaakt, dan mogen jullie dat ook herstellen, nu moet ik met een oplossing komen. "Ja, maar de oplossing is gewoon donderdag komen".
Ik werd alleen maar bozer...!
Meteen erna de verloskundige gebeld met het verhaal. Die vind het bizar, heeft er achteraan gebeld. Ik wordt zometeen gebeld door de echoscopiste zelf om een oplossing te zoeken om gewoon morgenavond of evt. donderdagavond terecht te kunnen.
Wat is dit nou zeg...
"Schatje.. binnenkort komen ze de tegels voegen.."quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:00 schreef LuDann het volgende:
[..]
Pff, ja. Dat is het enige wat ik echt vervelend vind aan deze zwangerschap. Met de ongemakken en pijntjes kan ik leven, maar die hormonen!
Ik had laatst een hysterische huilbui om iets wat mijn man zei (ik kan het me niet eens meer herinneren) en ik kon gewoon niet ophouden! Ik bleef maar doorjanken, terwijl ik intussen heel redelijk in mijn hoofd zag hoe belachelijk het allemaal wel niet was.
Ja belachelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 12:18 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je sub-tekst. Whut...nieteens je klacht in mogen dienen.
De nabestaanden zijn de belanghebbenden, die moeten een klacht indienen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja belachelijk.
De reden daarvoor was dat "wij" niet de patient waren.
Nee. Duh. Die was overleden na de bar slechte zorg die was verleend, daar ging de hele klacht over.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:19 schreef Krisvc het volgende:
Vaak hebben ze het gewoon verdiend hoor.![]()
Jantina, wat een eikels. Geen wonder dat je daar boos om bent. Ik snap daar helemaal niks van. Ik denk dan meteen dingen als: Ja, de echoscopist zal wel een uurtje eerder naar huis willen ofzo?!
L-E, wat erg! En inderdaad, de beste mannen zullen zich slecht genoeg voelen.
Klachten zouden altijd bij een klachtencoördinator of bij het Raad van Bestuur ingediend moeten kunnen worden. Daarna staat het je altijd vrij om naar een rechtbank of een geschillen commissie te gaan. Ook als jij als gemachtigde voor een overledene optreedt. Beroepsdeformatie, tot vanochtend dan.
Ik heb vanochtend rustig afscheid van iedereen genomen en m'n laatste dingen afgerond en zit nu thuis. Rust. Vind het nog maar raar. En over onredelijke huilbuien gesproken, tja, ik geloof dat ik voor het eerst in 24 uur al een uur achter elkaar niet heb gehuild.
Nope, bij de geschillencommissie.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]Voor je verlof!
werkte jij tegenover mij, bij de rb DH, of bij een ziekenhuis?
Straks beval je onder de douche!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:45 schreef Minarosa het volgende:
Jantina wat vervelend zeg!
L-E, ongelooflijk wat een nare ervaring.
En goed dat je verlof hebt kris! Tijd voor rust, als ik het zo lees.
Ik heb flinke menstruatieachtige krampenOverweeg onder de douche te gaan staan om te zien of ze dan weggaan en of het the real thing is, maar straks is het dat en dan komt de baby
![]()
Opeens lijkt het zo dichtbij! Ach hij blijft vast zitten tot 41 weken. /kopinzand
We waren de nabestaanden, maar die klacht werd dus geweigerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:18 schreef Mariposas het volgende:
[..]
De nabestaanden zijn de belanghebbenden, die moeten een klacht indienen.
Jij als zorgaanbieder kan toch een melding maken bij de IGZ?
Ook tof!quote:
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:45 schreef Minarosa het volgende:
Jantina wat vervelend zeg!
L-E, ongelooflijk wat een nare ervaring.
En goed dat je verlof hebt kris! Tijd voor rust, als ik het zo lees.
Ik heb flinke menstruatieachtige krampenOverweeg onder de douche te gaan staan om te zien of ze dan weggaan en of het the real thing is, maar straks is het dat en dan komt de baby
![]()
Opeens lijkt het zo dichtbij! Ach hij blijft vast zitten tot 41 weken. /kopinzand
jij bent toch nog ongeveer net zover als ik?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:15 schreef Mineola het volgende:
Nooh! Kris en Mariposas, jullie zitten bij mij om de hoek!
Ik heb net een uurtje rondgelopen van/naar/in de stad en![]()
![]()
misschien moet ik erkennen dat ik toch echt niet meer alles kan. Booh, mijn buik voelt als lood nu.
En dan heb ik vanmorgen ook al bekeken hoe lang ik nog moet werken tot mn verlof. Ik ben nog helemaal niet hoogzwanger, begint dat allemaal nu al!
Spannend Mėnarosa!
Zo Lijnloos, met 38 weken nog even een rondje avondvierdaagse lopen vind ik ook indrukwekkend![]()
Ja! Maar ik ga altijd met plezier naar m'n werk, dus ik herken mezelf niet in een neiging tot 'aftellen'.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jij bent toch nog ongeveer net zover als ik?
Ik werk nog 8 weken ongeveer. Maar ik heb zo weinig zin in werk, en kan me moeilijk concentreren. Denk niet dat dat door de zwangerschap komt, maar doordat ik alleen maar moeilijke dingen moet doen op het werk...
Laat hem dit stukje lezen, je verwoordt het prima!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 10:16 schreef Minarosa het volgende:
Pfoe ik heb slecht geslapen, te druk in mijn hoofd. Vriend heeft (naast zijn baan, staat daar los van maar is wel iets bijzonders) een mooie (vrijwillige) functie aangeboden gekregen en hij vraagt wat ik ervan vind. Eerlijk? Het lijkt behoorlijk veel tijd te gaan kosten, paar dagdelen week, vaak 's avonds en in het weekend. Ik word er totaal niet blij van, ik vond het juist zo fijn dat wel werk en ' zorg' netjes hadden verdeeld met aandacht voor ieders carričre. Qua werk gaan we allebei al terug naar vier dagen ivm de baby, nog minder is geen optie. Extra functie gaat ten koste van onze tijd samen, ben ik bang. Ik vind het alleen zo ongelooflijk moeilijk om dat te zeggen want ik heb de indruk dat hij het wel ziet zitten, of althans, als ik hem zou stimuleren zou ik zeker weten dat hij het zou doen. Enerzijds ben ik blij dat hij het overlegt (al vind ik dat ook heel vanzelfsprekend), aan de andere kant weet ik gewoon niet of en hoe ik dit moet zeggen Ik wil hem niet tegenhouden in wat dan ook, maar ik wil ook een leuk gezinsleven.
Haha nee joh Kuuksquote:Op maandag 1 juni 2015 20:00 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik dacht wat Sq dachtik moest ook echt ff denken of ik het nou goed zag. En de juiste user voor me had
Ja wie weet joh!quote:
Nee joh dat mag niet eens van t ziekenhuisquote:
Veel plezier!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:02 schreef LuDann het volgende:
Strakjes 2e bijeenkomst van Samen Bevallen.
De eerste les was voor mij ook verder niets nieuws, maar het is het enige wat mijn vriend man meekrijgt zo ongeveer (hij is niet zo'n lezer) dus ik vind het vooral prettig om hem voor te bereiden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:10 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Veel plezier!
Wij hebben volgende week de laatste. Vond het eerlijk gezegd wat tegenvallen...niet echt veel nieuwe info opgedaan.
Haha...precies dezelfde reden waarom wij ons hadden opgegeven. Hij heeft er dan ook wel wat van geleerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:12 schreef LuDann het volgende:
[..]
De eerste les was voor mij ook verder niets nieuws, maar het is het enige wat mijn vriend man meekrijgt zo ongeveer (hij is niet zo'n lezer) dus ik vind het vooral prettig om hem voor te bereiden.
En dank je!
Fijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:14 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Haha...precies dezelfde reden waarom wij ons hadden opgegeven. Hij heeft er dan ook wel wat van geleerd.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:20 schreef pinquit het volgende:
Wow ik had net pijijijijnik denk dat baby zich met gestrekte benen in zn totaal omdraaide ofzo :x mijn buik ging helemaal naar rechts, kwam een giga bult en werd daar steenhard. Ouch :x werd er even licht in mn hoofd van
Ik start ook over twee weken pas en loop bijna gelijk met jou. We wilden eigenlijk de cursus die nu loopt maar die was al vol. En stiekem ook wel fijn want ik heb het (vooral in m'n hoofd) druk genoeg momenteel. Ben blij als de bruiloft straks achter de rug is. Er wordt alleen bij ons 1 les een week verplaatst waardoor we maar 3 weken bezig zijn dus dat scheelt weer.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:13 schreef SaskiaR het volgende:
Wij gaan over 2 weken voor het eerst (beetje laat... Van de 33e tot de 38e week)...
Helaas ja...quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:32 schreef bloes85 het volgende:Wat vreemd dat er geen andere decemberkindjes zijn nog
Kerstvakantiebatspartijen!quote:Op woensdag 3 juni 2015 06:54 schreef kwakz0r het volgende:
er waren vorig jaar ook weinig dec/jan/feb kindjes... en veuuuul in spet en okt...
ik dacht even dat je opnieuw kwam meldenquote:Op woensdag 3 juni 2015 07:31 schreef ingee het volgende:
Ja hoi! Februarikindje
Nu een jaar geleden ongeveer getest
Ik ben nog bevallen in de oude kamers maar de nieuwe zagen er op foto echt super uit!quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:19 schreef gestreeptestoel het volgende:
Nee t Slingeland wordt t wel. Zevenaar kan niet meer, dus nu moesten we kiezen tussen Rijnstate en Slingeland.
ja, ik ook!quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:31 schreef coccinelle het volgende:
Ik ben zo benieuwd hoe het met spring is!
Ik weet niet hoe die eruit zagen, maar die in Zevenaar waren veel minder mooi. En geen toilet op de verloskamer.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:31 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ik ben nog bevallen in de oude kamers maar de nieuwe zagen er op foto echt super uit!
Badkamer op eigen kamer was er al wel. Verder een vrij klein kamertje met 1 groene muur, stelde weinig voor. Maar het is wel een fijn ziekenhuis om te bevallen vond ik. Enige nadeel vond ik de gedeelde kamers na de bevalling en dat mijn man maar 1 nacht mocht blijven, officieel. Ik weet niet of dat nog hetzelfde is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:38 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die eruit zagen, maar die in Zevenaar waren veel minder mooi. En geen toilet op de verloskamer.
De info werd gisteren ook leuk verteld!
Spring al aan t puffen?
even de VK bellen? bij twijfel altijd gewoon doen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:59 schreef pinquit het volgende:
Ik heb me nog lang naar gevoeld gisterenavond, merkte vanmorgen tijdens naar school lopen ook dat ik steeds vaker een enkelzijdige harde buik krijg, altijd aan de rechterkant. Soort krampige steken, niet superpijnlijk maar wel vervelend.
Moet ik daar iets mee?
Nee. ZE zei dat je nooit een kamer deelt. Wel mag de man alleen de eerste nacht blijven slapen geloof ik. In Zevenaar werd mijn man naar huis gestuurd.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:00 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Badkamer op eigen kamer was er al wel. Verder een vrij klein kamertje met 1 groene muur, stelde weinig voor. Maar het is wel een fijn ziekenhuis om te bevallen vond ik. Enige nadeel vond ik de gedeelde kamers na de bevalling en dat mijn man maar 1 nacht mocht blijven, officieel. Ik weet niet of dat nog hetzelfde is.
Zo, dat zou mij ook tegenstaan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:20 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Nee. ZE zei dat je nooit een kamer deelt. Wel mag de man alleen de eerste nacht blijven slapen geloof ik. In Zevenaar werd mijn man naar huis gestuurd.
In Zevenaar moest ik toen met n deken om de gang over om naar t toilet te gaan en te douchen. Pas op de kraamkamer (die je wel Kon delen, maar ik had m voor mezelf) had ik n badkamer.
Jantina, ik tel met je mee tot mijn controle, duurt ook lang. Wachten duurt gewoon lang.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:43 schreef JantinaGr het volgende:
En ik ben vandaag precies 20 weken.![]()
Ik tel de uren af naar de echo vanmiddag. Duurt lang.
Ja zeg ik heb mijn best gedaan he met twee januari kindjes. In april doen wij niks meerquote:Op woensdag 3 juni 2015 06:54 schreef kwakz0r het volgende:
er waren vorig jaar ook weinig dec/jan/feb kindjes... en veuuuul in spet en okt...
Wat fijn! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:52 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Jantina, ik tel met je mee tot mijn controle, duurt ook lang. Wachten duurt gewoon lang.
Gefeliciteerd met je mijlpaal
Hier vandaag mijn verjaardag. En echt het allermooiste cadeau kunnen ze me vanmiddag geven door te zeggen dat de waarde van mijn eiwit stabiel is gebleven. Naja eigenlijk dat het er niet meer is. Maar goed laten we het op stabiel houden.
Ik voel me goed, op de zenuwen/spanning na. Dat is hopelijk een goed teken!
Snap dat je dat wel wilt! Succes met verhuizen!quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Niet aankomend weekend maar het weekend erop zijn we definitief verhuisd, en kunnen we ons echt gaan settelen in ons nieuwe huis. Dan is er ook tijd om eens over baby dingen na te gaan denken, daar kijk ik ondertussen wel een beetje naar uit. We moeten het ook nog eens worden over een naam!
Ik duim ook vast voor je!quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:52 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Jantina, ik tel met je mee tot mijn controle, duurt ook lang. Wachten duurt gewoon lang.
Gefeliciteerd met je mijlpaal
Hier vandaag mijn verjaardag. En echt het allermooiste cadeau kunnen ze me vanmiddag geven door te zeggen dat de waarde van mijn eiwit stabiel is gebleven. Naja eigenlijk dat het er niet meer is. Maar goed laten we het op stabiel houden.
Ik voel me goed, op de zenuwen/spanning na. Dat is hopelijk een goed teken!
Wat maakt dat uit dan? Wij hebben wel al een naam, maar dat krijgen mensen toch ook echt pas na de bevalling te horen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:12 schreef Bloesem. het volgende:
Joycie gefeliciteerd!!
Ik wil eigenlijk pas na de bevalling een naam kiezentot groot ongenoegen (nu al..) van de omgeving die zo benieuwd zijn
Wij vinden het prettig om te wachten met het geven van de naam totdat we het kindje ehh ja IRL ontmoet hebben, zeg maarquote:Op woensdag 3 juni 2015 11:37 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit dan? Wij hebben wel al een naam, maar dat krijgen mensen toch ook echt pas na de bevalling te horen.
Hier trouwens nooit vragen naar de naam.
Zaterdag zijn er teveel eiwitten in mijn urine gevonden wat duidt op een beginnende zwangerschapsvergiftiging.. Vanmiddag moet ik weer 24 uur aan urine inleveren en worden de waardes opnieuw bepaald.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd, Joycie.
Wat voor uitslag krijg je nou precies vanmiddag? het staat me niet meer helemaal bij. En wanneer krijg je die uitslag?
Oh maar ik reageerde ook niet op het naam geven na de geboorte hoor, maar ik vroeg me af wat het voor de omgeving zou uitmaken of je al van te voren een naam had of niet. Maar dat maakt dus inderdaad niets uit. In Nederland is het sowieso niet erg gebruikelijk om voor de geboorte al de naam te delen, dus ik denk dat er ook maar weinig mensen zijn verwachten dat men de naam al deelt voordat het kindje geboren is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:54 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Wij vinden het prettig om te wachten met het geven van de naam totdat we het kindje ehh ja IRL ontmoet hebben, zeg maarVoor de omgeving maakt 't dus niet zoveel uit, die zouden de naam hoe dan ook pas na de bevalling te horen krijgen.
ah, ok. Spannend. Krijg je gelijk de uitslag van de urine?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Zaterdag zijn er teveel eiwitten in mijn urine gevonden wat duidt op een beginnende zwangerschapsvergiftiging.. Vanmiddag moet ik weer 24 uur aan urine inleveren en worden de waardes opnieuw bepaald.
Verder heb ik een groeiecho vanmiddag naar aanleiding van de echo in het Radboud, de baby ligt achter qua groei in de beentjes en armpjes waarschijnlijk naar aanleiding van de hoge bloeddruk.
Ik verwacht er over nagebeld te worden.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ah, ok. Spannend. Krijg je gelijk de uitslag van de urine?
Ohh zo! Ja mensen vinden 't raar dat ik wil wachten met bedenken tot na de geboorte. Geloof dat ze mee willen brainstormen, maar ja, pechquote:Op woensdag 3 juni 2015 12:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh maar ik reageerde ook niet op het naam geven na de geboorte hoor, maar ik vroeg me af wat het voor de omgeving zou uitmaken of je al van te voren een naam had of niet. Maar dat maakt dus inderdaad niets uit. In Nederland is het sowieso niet erg gebruikelijk om voor de geboorte al de naam te delen, dus ik denk dat er ook maar weinig mensen zijn verwachten dat men de naam al deelt voordat het kindje geboren is.
Buikomtrek was wel op termijn?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:59 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Zaterdag zijn er teveel eiwitten in mijn urine gevonden wat duidt op een beginnende zwangerschapsvergiftiging.. Vanmiddag moet ik weer 24 uur aan urine inleveren en worden de waardes opnieuw bepaald.
Verder heb ik een groeiecho vanmiddag naar aanleiding van de echo in het Radboud, de baby ligt achter qua groei in de beentjes en armpjes waarschijnlijk naar aanleiding van de hoge bloeddruk.
Daar hebben ze niet naar gekeken, maar ik weet niet of dat echt goed te meten is omdat ik al een hoog BMI heb...quote:
Ze hebben bij de groeiecho de buik niet gemeten? Dat ben ik niet gewendquote:Op woensdag 3 juni 2015 12:18 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Daar hebben ze niet naar gekeken, maar ik weet niet of dat echt goed te meten is omdat ik al een hoog BMI heb...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |