abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153141559
Ik weet dat er zoiets is als voortplantingsdrang en het huisje boompje beestje gebeuren... een beetje omdat het zo hoort en omdat de maatschappij zo in elkaar zit.

Maar op die "onzin" na, wat vinden mensen nou zo leuk om kinderen te krijgen en op te voeden?

Bijna iedereen begint aan kinderen wanneer ze een op het volgens hun goeie moment de geschikte partner ervoor hebben.

Maar ik kan (op dit moment in mijn leven) werkelijkwaar geen enkele reden bedenken wat nou zo leuk zou moeten zijn aan het hebben van kinderen..

Ik ben nu zelf 31 en heb nu zo'n anderhalfjaar een superleuke vriendin waar het zo goed als perfect mee gaat.
Zij is ook al op de leeftijd (30) dat we er langzaamaan al eens over praten wat we beiden willen.

Maar dat even terzijde... zij wil trouwens wel graag kinderen, dus dat kan weleens een cruciaal onderwerp worden.

Als je kinderen hebt, ben je je vrijheid kwijt, je slaapt veel minder, kan veel minder vaak leuke dingen gaan doen en nog maar niet te spreken over de kinderen zelf.

Ten eerste moet je dat gekrijs de hele tijd aanhoren en pampers verschonen.
Daarna moet je ze bijna 24/7 in de gaten houden of ze niet weglopen/kruipen en gevaarlijke fratsen uithalen.

Dan gaan ze naar school. En met dat tuig (van tegenwoordig) leren ze alleen maar schelden en brutaal zijn.

Vanaf hun 15e heb je elk weekend slapeloze nachten omdat je niet weet waar ze uithangen.. en pas vanaf hun 21e of zo heb je wat rust, als ze niet eerder op kamers gaan.

Nee, geef mij mijn rust en vrijheid maar!

Hoe denken jullie er over?
pi_153141784
Ik denk dat jij nog niet toe bent aan kinderen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_153141882
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik denk dat jij nog niet toe bent aan kinderen.
Klopt.
En ik weet vrijwel zeker dat dat ook nooit zal veranderen.

Maar mijn vraag was wat anderen er dan wel zo leuk aan vinden...?
pi_153141900
Ik denk dat iedereen jouw punten meeneemt in zijn of haar overweging om kinderen te krijgen. Alleen staat daar voor veel mensen ook een leuke kant tegenover. En dan kan de afweging inderdaad best moeilijk zijn.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:57:26 #5
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_153141902
Het lijkt mij inderdaad prima dat jij jezelf niet voortplant.
Narcist
pi_153142007
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:56 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Klopt.

Kan je dat écht zelf niet bedenken?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:00:45 #7
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_153142078
Daarom adviseer ik TS het met condoom plus zaaddodende pasta te doen, je weet maar nooit.

Nee, mij lijkt kinderen helemaal niks, naast alle redenen die je genoemd hebt ook nog de financiële redenen: kinderen kosten ¤200.000 tot hun 20ste en dan moet je nog rekening houden met inkomstenderving omdat de partner minder kan werken.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_153142108
TS, ik denk dat jij gewoon gelijk hebt.
Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen kinderen willen.
In de eerste plaats: weet je dat de aarde overbevolkt is en dat er gefokt wordt als konijnen in Azie?
In de tweede plaats: wist je dat overbevolking de doodsteek kan zijn voor een soort
In de derde plaats: de argumenten die je noemt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_153142116
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:00 schreef Erno-BE het volgende:
omdat de partner minder kan werken.
1950 belde.
pi_153142177
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:56 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Klopt.

Misschien wel goed om dit even duidelijk met je vriendin te bespreek... voor sommige vrouwen is dit echt een breekpunt....

Kinderen hebben gewoon twee kanten... Mijn ouders vonden mij hopelijk niet zo vreselijk als beschreven in jouw OP maar ja, het is nogal een verantwoording. En het kost wat.

Zelf zit ik (eind twintig) ook niet echt te springen om kinderen Maar ik kan me wel voorstellen dat andere mensen er heel erg van genieten.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:06:32 #11
405562 Erno-BE
pi_153142303
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

1950 belde.
Nee, zeker voor de vrouw die meestal de meeste zorgtaken opneemt is het heel lastig te combineren met een voltijdsbaan en gaan in deeltijd werken, terwijl ze als ze geen moeder wordt ze voltijds kan werken.

Bij een kinderloos bestaan is het wellicht mogelijk dat beiden slechts van maandag t/m donderdag moeten werken en mits de financiële situatie het toestaat van maandag t/m woensdag. Dan heb je al een stuk relexter leven.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 31 mei 2015 @ 22:06:44 #12
396386 sturmpie
for night & nature
pi_153142310
volgens mij nemen mensen kinderen omdat ze zelf iets missen, dus nemen ze kinderen.

voor vrouwen is het een hormonenkwestie.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_153142427
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:06 schreef Erno-BE het volgende:
Nee, zeker voor de vrouw die meestal de meeste zorgtaken opneemt is het heel lastig te combineren met een voltijdsbaan en gaan in deeltijd werken, terwijl ze als ze geen moeder wordt ze voltijds kan werken.
Dat zeg ik, 1950 belde.
pi_153142919
Ik las er laatst een artikel over.
Schijnt vreselijk te zijn, vooral de ochtend als je de kinderen de deur uit moet doen.
Stress, crisis, alles.
En als je 's avonds denkt even neer te ploffen op de bank.... forget it....
pi_153142939
Zo'n klein wezentje, wat helemaal afhankelijk van je is, zien opgroeien tot volwassene. Kijken welke familietrekjes overerven. De wereld vanaf een heel ander standpunt bekijken, zowel als verzorger als kleintje. Je wereld die niet meer alleen om jezelf draait, je dienstbaar op (willen/leren/kunnen) stellen. Een ander levensdoel hebben. Voldoening. Genieten van de naďviteit, nieuwsgierigheid, de groeifases, lekker samen spelen en de wereld (her)ontdekken, blablabla, etc.

Oh wacht, kinderen? Ik dacht kittens..
  zondag 31 mei 2015 @ 22:22:16 #17
405562 Erno-BE
pi_153142968
Vanuit rationeel oogpunt is er geen enkele reden toe om kinderen te krijgen, alleen maar (grote) nadelen, alleen door emotionele redenen krijgen stellen kinderen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_153142974
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:57 schreef Magistic het volgende:
Het lijkt mij inderdaad prima dat jij jezelf niet voortplant.
Mooi dat je het met me eens bent ;-)

Enne idd Erno-BE, dan heb ik het nog niet eens over de kosten gehad!

PS: ik reageer morgen wel ff op de rest als ik achter de laptop zit.. kan ik tenminste meerdere berichten tegelijk quoten.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:23:26 #19
444982 okedoei
No pain no gain
pi_153143011
Ik wil ook geen kinderen, ik snap ook niet waarom mensen het zó graag willen.

Ze kosten zeker een ton (of meer?) tijdens hun jeugd, ze kosten veel tijd en je hebt ook nog allerlei gestress en andere problemen met kinderen.

Nee, niks voor mij.
Ik hoop ook niet dat m'n vriendin er ooit over gaat beginnen. :P
United States of America _O_
pi_153143116
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:06 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Papadag.
  zondag 31 mei 2015 @ 22:26:23 #21
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_153143144
De huidige generatie loopt ermee te koop op social media.

'Onze spruit is zo gegroeid' :r

Alles voor likes. Arme kinderen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_153143530
Rationeel gezien heb je gelijk. Maar het zijn vooral emoties die de doorslag geven. Ik wil altijd al kinderen. Nu ik een neefje van 1,5 heb nog meer. Gewoon de liefde en geborgenheid die je samen kan hebben. Zo'n ventje die je naam probeert uit te spreken. Opvoeden lijkt mij ook mooi en bevredigend (als het goed gaat met je kinderen).
pi_153143739
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:00 schreef Erno-BE het volgende:
plus zaaddodende pasta
wtf
pi_153143762
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:36 schreef Tja..1986 het volgende:
Zo'n ventje die je naam probeert uit te spreken.
Dit is de irrationaliteit ten top
  zondag 31 mei 2015 @ 22:46:33 #25
405562 Erno-BE
pi_153143888
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:42 schreef ulq het volgende:

[..]

wtf
Een condoom kan scheuren hé
Rossíya, Rossíya -