Kom ik nog op terug. Even aan iemand vragen wiens vak het is (schoonvader)quote:
We weten alles al over zijn kont en dan ga je hier moeilijk over doen?quote:Op zondag 31 mei 2015 22:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wil niks weten over Toto zijn toverstokje
Ja maar konten zijn ook veel boeiender joh.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We weten alles al over zijn kont en dan ga je hier moeilijk over doen?
Ik ookquote:Op zondag 31 mei 2015 21:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En Ik maar denken wat is dat voor een topic..
+1quote:Op zondag 31 mei 2015 22:53 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Dacht ik dat ik per ongeluk keer op volgen had gedrukt
Als er een gat ontstaat en er komt veel troep uit en hij gaat daarna weer dicht is dat niet echt goed, want het probleem/oorzaak zit er dan nog onder. Het is niet alleen dichtgaan waar het om gaat. Zoals jij zelf al zegt denk je niet dat hij dichtblijft dus zit er onder nog iets. Ik zou een MRI aanvragen om te kijken of er tunneltjes zijn!quote:Op maandag 1 juni 2015 07:47 schreef Aspergermeisje het volgende:
Vorige week in alle haast het ziekenhuis opgebeld, omdat er dus weer een gat ergens anders in het litteken zat waar vrij veel troep uit kwam. Chirurg niet aanwezig, dus kon pas vandaag terecht... is alles weer bijna dicht.Ik ben er blij mee hoor, behalve dat ik niet denk dat het dicht blijft... Maargoed, ik voorspel dat hij vanmiddag dus weer zegt dat het er goed uitziet en dan maar weer afwachten. Inmiddels is het 7 maanden sinds de laatste operatie. Je zou zeggen dat twee wonden van 2-3 centimeter moeten kunnen dichtgroeien in die tijd.
Dat vind ik een beetje een rare reden, het is tijdelijk en als het moet zodat dit voor altijd voorbij is.. graag!quote:Op maandag 1 juni 2015 11:28 schreef Toto69 het volgende:
Wowheftig.. zo jong een stoma is echt super kut. Hebben ze het bij mij ook over gehad maar ze vonden me echt te jong ervoor
Dat is zo, maar het is erg ingrijpend. Veel sterktequote:Op maandag 1 juni 2015 11:29 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje een rare reden, het is tijdelijk en als het moet zodat dit voor altijd voorbij is.. graag!
Klopt, dank je. Eerst deze maand maar de second opinions afwachten. Wie weet heeft iemand anders DE oplossing hahaquote:Op maandag 1 juni 2015 11:29 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar het is erg ingrijpend. Veel sterkte
Ja goed idee, maar misschien moet je ook vragen dat ze verder zoeken en niet weer gewoon opereren en kijk maar wanneer de wond dichtgaat.. want dit klinkt bij jou ook alsof dat niet de manier is!quote:Op maandag 1 juni 2015 11:58 schreef Aspergermeisje het volgende:
@Dolfijntje90, MRI stond inderdaad op mijn lijstje van vragen. Meer voor als er weer een operatie nodig is, want dan kan ik een beetje inschatten met wat voor wond ik rond ga lopen.
Maar... ik vind het geen gek idee om het sowieso te vragen. Dan is het duidelijk of ik nog kan verwachten dat dit vanzelf dichtgaat of niet.
Klinkt allemaal erg ingrijpend en dan moet je nog maar afwachten of het helpt. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als het helpt. In elk geval doen ze zo te zien wel hun best voor je.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:26 schreef Dolfijntje90 het volgende:
Dit is echt even slikken. Maar als het moet dan moet het. Maar ik ben wel bezig met second opinions omdat die stoma toch erg ingrijpend is.
Klopt zeker, daarom ook de second opinions.. En als t echt niet werkt pfff.. dan maar de beste int buitenland zoeken denk ik.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:16 schreef qltel het volgende:
[..]
Klinkt allemaal erg ingrijpend en dan moet je nog maar afwachten of het helpt. Het zou natuurlijk wel mooi zijn als het helpt. In elk geval doen ze zo te zien wel hun best voor je.
Was dat trouwens de enige reden om het niet te doen? Zou ik misschien een keer contact met jouw arts mogen opnemen, om te kijken of ze dit voor mij een verstandig idee vinden?quote:Op maandag 1 juni 2015 11:28 schreef Toto69 het volgende:
Wowheftig.. zo jong een stoma is echt super kut. Hebben ze het bij mij ook over gehad maar ze vonden me echt te jong ervoor
Van mij mag het. En voor zover ik weet wel ja. Al sta ik momenteel niet echt meer bij een chirurg onder behandeling, enkel wondconsulenten. Maar de plastisch chirurg die ik een tijd heb gehad zal ik je de naam van dm'enquote:Op maandag 1 juni 2015 12:59 schreef Dolfijntje90 het volgende:
[..]
Was dat trouwens de enige reden om het niet te doen? Zou ik misschien een keer contact met jouw arts mogen opnemen, om te kijken of ze dit voor mij een verstandig idee vinden?
Dit is wel herkenbaar van wat ik heel vaak gehoord heb inderdaad. Die onzekerheidquote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef Aspergermeisje het volgende:
Raar bericht gehad dat ik niet had zien aankomen. Chirurg zegt dat deze situatie niet meer overgaat. Er zit een soort diep putje, waar haren in zullen blijven komen en eens in de zoveel tijd zal dat dus open gaan om de troep eruit te laten. Hij zegt dat het medisch gezien niet nodig is om te opereren (op dit moment), tenzij ik vind dat ik er teveel last van ondervind. Dan kunnen ze gaan snijden, wat me waarschijnlijk een wond van zo'n 15 centimeter oplevert en de kans dat het er beter op wordt is onbekend. Oftewel, hij zegt: 'Je weet nu wat je hebt en als je gaat opereren weet je dat niet meer.' Dus hij adviseert het zo te laten en eens in de paar weken bij de huisarts de haren te laten verwijderen.
Ik moet het nog laten bezinken, maar ik heb een beslissing hierover in ieder geval uitgesteld tot na mijn verhuizing in augustus.
Wat ik me nu wel bedenk... als je het zo laat blijf je dus levenslang rondlopen met iets op je lijf dat elk moment kan gaan ontsteken. Dus je zit continu met die onzekerheid (gaat het goed?).
Eigenlijk soort van wat ik net zei haha. Ookal gaat hij dicht de oorzaak zit er nog.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef Aspergermeisje het volgende:
Raar bericht gehad dat ik niet had zien aankomen. Chirurg zegt dat deze situatie niet meer overgaat. Er zit een soort diep putje, waar haren in zullen blijven komen en eens in de zoveel tijd zal dat dus open gaan om de troep eruit te laten. Hij zegt dat het medisch gezien niet nodig is om te opereren (op dit moment), tenzij ik vind dat ik er teveel last van ondervind. Dan kunnen ze gaan snijden, wat me waarschijnlijk een wond van zo'n 15 centimeter oplevert en de kans dat het er beter op wordt is onbekend. Oftewel, hij zegt: 'Je weet nu wat je hebt en als je gaat opereren weet je dat niet meer.' Dus hij adviseert het zo te laten en eens in de paar weken bij de huisarts de haren te laten verwijderen.
Ik moet het nog laten bezinken, maar ik heb een beslissing hierover in ieder geval uitgesteld tot na mijn verhuizing in augustus.
Wat ik me nu wel bedenk... als je het zo laat blijf je dus levenslang rondlopen met iets op je lijf dat elk moment kan gaan ontsteken. Dus je zit continu met die onzekerheid (gaat het goed?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |