abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:44:06 #251
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_153257740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

0 jaar..... toen was het al normaal dat wij katholieke kinderen werden genoemd.
Daar ging het toch om in dit topic? Van jou mogen moslimkinderen niet zo genoemd worden en zij mogen zichzelf ook niet zo omschrijven.
Ga jij nou maar eerst meer lezen en praten met ouderen hoe dat toeging in religieuze gezinnen vroeger.
Je weet niet waar je het over hebt.
Zet jezelf niet zo voor schut man. Dit is gewoon irrationeel geleuter. Gaat werkelijk waar nergens over.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_153257753
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van mogen of niet mogen, het is een kwestie van niet kunnen.
Dat jongetje kun dat best . Hij mag het ook van mij. Het is niet van belang dat hij het niet zo allemaal weet te zeggen waarom de VVD zo tof is.
Als het relevant is in een verhaal dan zal ik hem VVD-kind noemen.
Ik noemde mezelf vroeger katholiek.... maar dat mag van jou niet.... dat druist tegen jouw dogma in.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:46:15 #253
186587 Byzantynixschii
pi_153257810
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat jongetje kun dat best . Hij mag het ook van mij. Het is niet van belang dat hij het niet zo allemaal weet te zeggen waarom de VVD zo tof is.
Als het relevant is in een verhaal dan zal ik hem VVD-kind noemen.
Ik noemde mezelf vroeger katholiek.... maar dat mag van jou niet.... dat druist tegen jouw dogma in.
Ja, en ik kan mezelf ook wel vrouw noemen, terwijl ik toch echt een man ben.

Waar gaat dit over? Wil je nou werkelijk waar beweren dat een kind een moslimkind is als het in staat is om van zichzelf te zeggen dat het een moslimkind is?
pi_153257855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:44 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Zet jezelf niet zo voor schut man. Dit is gewoon irrationeel geleuter. Gaat werkelijk waar nergens over.
Kijk naar jezelf johh.. jij weet niet wat het is op te groeien in een religieus miljeu.
Ik zit je uit te leggen wat het is kind te zijn in een religieus miljeu en jezelf te omschrijven daarnaar.
Maar dat wil je niet accepteren.... mijn verhaal bevestigt jouw vooroordelen niet.
pi_153257886
Jongens. :').
I´m back.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:49:15 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153257900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Opvoeding is altijd normen en waarden aan je kinderen opdringen. En zo hoort het ook.
" jantje.... niet de kat meppen" ... " niet de buurvrouw uitschelden"

Met het verschil dat religie ten eerste onnodig is en ten tweede een geloofscomponent vereist dat je van een kind niet kunt vragen.
quote:
Doe niet zo eng. Zo werkt het altijd met elk overdracht van normen en waarden en identiteitsomschrijvingen
Amsterdamse ouders zeggen ..... wij zijn amsterdammers....... Texelse ouders zeggen tegen de kinderen... wij zijn Texelers. Bij ons thuis zeiden mijn ouders: wij zijn katholieken.
Kinderen nemen dat spontaan over. Niks dramatisch gedwongen deze omschrijvingen.
Ruzie met de ouders komt pas later als de kinderen een leeftijd zijn dat ze gaan nadenken over dit soort zaken.

Allemaal fout wat mij betreft. Niet je kind vertellen wat je wil dat het is maar hem/haar dat gewoon zelf laten ontdekken.
quote:
welja...... jij bent betuttelend . Jij wilt kinderen opdringen zich niet als moslim te omschrijven.
Fout soort atheïsme.
Nope. Leer eens lezen. Kinderen mogen zichzelf omschrijven zoals ze willen. Maar ze kunnen ook gewoon fout zitten.

Waarom komen dit soort lui altijd met drogredenen, stropoppen en ad hominems? Oh ja, omdat ze geen argumenten hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:49:21 #257
186587 Byzantynixschii
pi_153257907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Kijk naar jezelf johh.. jij weet niet wat het is op te groeien in een religieus miljeu.
Pardon? Jij kent mij helemaal niet dus je weet ook niet hoe ik ben opgegroeid.

quote:
Ik zit je uit te leggen wat het is kind te zijn in een religieus miljeu en jezelf te omschrijven daarnaar.
Maar dat wil je niet accepteren.... mijn verhaal bevestigt jouw vooroordelen niet.
Vooroordelen nog wel. :')

Echt. Niet te filmen dit.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:52:03 #258
186587 Byzantynixschii
pi_153257992
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
Waar gaat deze discussie nog over, jongens?
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:48 schreef Ryan3 het volgende:
Jongens. :').
Heb je ook iets toe te voegen of kom je weer eens trollen?
pi_153258012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:46 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ja, en ik kan mezelf ook wel vrouw noemen, terwijl ik toch echt een man ben.
Oneigenlijke vergelijking. Ouders en het hele miljeu zeggen niet tegen hun jongetjes dat ze vrouw zijn.

quote:
Waar gaat dit over? Wil je nou werkelijk waar beweren dat een kind een moslimkind is als het in staat is om van zichzelf te zeggen dat het een moslimkind is?
Ja..... moslimkinderen noemen zich zo. Zo kunnen volwassenen hen ook aanduiden, als het relevant is.
Dat is heel wat anders dan dat ze zelf volwassen afwegingen maken over wel of niet religieus zijn.
Een Texels kind kun je Texels kind noemen, Een Nederlands kind kun je Nederlands kind noemen.
Dat is dezelfde soort van omschrijving van,herkomst en/of culturele identiteit
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:53:21 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153258055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van jou mogen moslimkinderen niet zo genoemd worden en zij mogen zichzelf ook niet zo omschrijven.
Hou toch eens op met die valse aantijgingen. Niemand beweert dat kinderen dingen niet meer zouden mogen. Of dat mensen kinderen niet als zodanig zouden mogen omschrijven.

Altijd hetzelfde argument. Zo gauw je kritiek hebt op een religie of standpunt dan volgt meteen de aantijging dat je pleit voor een verbod. Intellectuele armoede dat.
pi_153258072
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Pardon? Jij kent mij helemaal niet dus je weet ook niet hoe ik ben opgegroeid.
Klopt ... ik ken je niet. Maar je zegt ook nog steeds niet dat je wel in een religieus gezin bent opgegroeid. Het lijkt me niet , gezien je onwetendheid
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:55:05 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153258125
In ieder geval hebben we nu wel een mooie tentoonstelling over wat opgroeien in een religieus gezin voor gevolgen heeft. Bedankt Bluesdude!
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:55:54 #263
186587 Byzantynixschii
pi_153258149
Ik geef op. Zoveel domheid trek ik niet.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:56:56 #264
186587 Byzantynixschii
pi_153258176
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:55 schreef Fir3fly het volgende:
In ieder geval hebben we nu wel een mooie tentoonstelling over wat opgroeien in een religieus gezin voor gevolgen heeft. Bedankt Bluesdude!
Dat is het jammere, het blijft elkaar van generatie op generatie in stand houden. :'(
pi_153258181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:52 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

[..]

Heb je ook iets toe te voegen of kom je weer eens trollen?
Echt, twee autistjes die een onderlinge vête uitvoeren, zegt die ene autist tegen iemand die ze erop wil wijzen dat de onderlinge discussie tussen die twee autistjes niets meer met het topic heeft te maken, dat-ie een troll is. :').
I´m back.
pi_153258187
quote:
13s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hou toch eens op met die valse aantijgingen. Niemand beweert dat kinderen dingen niet meer zouden mogen. Of dat mensen kinderen niet als zodanig zouden mogen omschrijven.
Dat is een valse aantijging van je. Want dat wordt hier juist wel beweerd..... moslimkinderen mogen zich niet zo noemen. Mensen mogen hen niet zo noemen.

quote:
Altijd hetzelfde argument. Zo gauw je kritiek hebt op een religie of standpunt dan volgt meteen de aantijging dat je pleit voor een verbod. Intellectuele armoede dat.
Ook deze aantijging is vals. Ik ben zelf anti-religieus. Ik wijs dat gedoe af. Net zoals ik het intolerant atheisme niet zie zitten.
pi_153258229
quote:
6s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:55 schreef Fir3fly het volgende:
Nu ben je aan het trollen.. Je bent niet meer in staat inhoudelijk te reageren.
  donderdag 4 juni 2015 @ 21:59:46 #268
186587 Byzantynixschii
pi_153258266
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt, twee autistjes die een onderlinge vête uitvoeren, zegt die ene autist tegen iemand die ze erop wil wijzen dat de onderlinge discussie tussen die twee autistjes niets meer met het topic heeft te maken, dat-ie een troll is. :').
Dan ga je toch lekker een ander topic lezen? Wie hangt hier nou de autist uit dan?
pi_153258306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker een ander topic lezen? Wie hangt hier nou de autist uit dan?
Ik vraag je nog vriendelijk waarover het gaat. Het heeft geen reet met het topic te maken. Waarom vertrek jij niet naar ONZ, gek. :').
I´m back.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:02:10 #270
186587 Byzantynixschii
pi_153258336
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is een valse aantijging van je. Want dat wordt hier juist wel beweerd..... moslimkinderen mogen zich niet zo noemen. Mensen mogen hen niet zo noeme.
Gast, niemand beweert dat kinderen zich niet zo mogen noemen als ze willen.

Het hele probleem met jou is dat je niet leest wat mensen zeggen maar zelf voor een ander iets invult en vervolgens tegen die door jou zelf verzonnen stelling gaat lopen ageren.

Met jou valt niet te discussiëren.
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:04:11 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153258392
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is een valse aantijging van je. Want dat wordt hier juist wel beweerd..... moslimkinderen mogen zich niet zo noemen. Mensen mogen hen niet zo noemen.

Welja, herhaal de stropop nog maar een keer :'). Dat gaat niet werken. Voor de honderdste keer: iedereen mag zich noemen zoals ze willen. Dat betekent niet dat ze het daarmee ook bij het juiste eind hebben. Ik pleit niet voor een spreekverbod of wat dan ook. Wanneer dringt dat nou eens tot je door?

quote:
Ook deze aantijging is vals. Ik ben zelf anti-religieus. Ik wijs dat gedoe af. Net zoals ik het intolerant atheisme niet zie zitten.
Weer een totale non-sequitur.
pi_153261590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:40 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nee? Ik zie nou nooit eens een eend, zwaan of gans, of andere diersoorten die trouw en monogaam leven met een bijbel, waarin staat dat ze trouw en monogaam moeten leven. Het kan natuurlijk door God ingebakken zijn, maar hoe zit het dan bv. bij gibbons en dolfijnen? Zijn dat diersoorten die van God los zijn en daardoor zo'n losbandig seksleven er op na houden?

Evolutionair is het heel goed uit te leggen waarom de ene diersoort wel monogaam is en de andere diersoort niet. Welke verklaring geeft de bijbel voor dit feit?
Nou, sommigen van onze soort zijn wel monogaam en anderen niet, dus wat ons betreft is dat vrijheid blijheid met wisselende partners onze natuur, en is het gedeelte waarin je je schuldig moet voelen als je aan je natuur hebt toegegeven en vreemd bent gegaan is met de (kerkelijke) paplepel ingegeven.
pleased to meet you
pi_153261744
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
En straks zien ze andere ouders en gaan ze dingen nadoen van die ouders. Geen probleem dus.

[..]

Nou en? Alsof dat relevant is. Toon maar eens aan dat kinderen van moslims die bij niet moslim pleeggezinnen worden geplaatst ernstige problemen ondervinden specifiek omdat de pleegouders de religie van hun biologische ouders niet aanhangen. Dat lijkt mij een non-existent probleem.

[..]

Waarom zou een kind van veganistische pleegouders geen vlees mogen eten dan?
Geen probleem, geen probleem en nog een keer geen probleem .. de hele wereld van het kind gaat ondersteboven en jij zegt 'ach doe er gewoon nog een scheppie bovenop, geen probleem'.
pleased to meet you
pi_153261786
Ik verklaar hierbij de oorlog op fok.

Moslims & linkse hippies & die zich aangesproken voelen VS de rest.

w/ w/ w/ w/
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_153261813
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:43 schreef DieselTank het volgende:
Ik verklaar hierbij de oorlog op fok.

Moslims & linkse hippies & die zich aangesproken voelen VS de rest.

w/ w/ w/ w/
Kom maar op dan.
I´m back.
pi_153261821
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kom maar op dan.
We houden het voor nu in dit topic ok?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  donderdag 4 juni 2015 @ 23:44:34 #277
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153261822
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, sommigen van onze soort zijn wel monogaam en anderen niet, dus wat ons betreft is dat vrijheid blijheid met wisselende partners onze natuur, en is het gedeelte waarin je je schuldig moet voelen als je aan je natuur hebt toegegeven en vreemd bent gegaan is met de (kerkelijke) paplepel ingegeven.
Onzin onzin en onzin. Moraliteit heeft absoluut niets met de kerk te maken.
pi_153261932
Ik kom met het eerste feit en dat is dat een kind niet naar een geloof moet zonder eerst 18 jaar te zijn. Mijn ouders hebben mijn katholiek opgevoed maar omdat de kerk bankjes helemaal niet lekker zat en het koekje niet te vreten was ben ik nu niet gelovig. Dat werd ik toen ik iets van 10 a 12 was. De moslims word meteen het pikkie afgesneden en dat is vrij lullig.

Ook worden ze meteen gehersenspoeld en verteld dat de blanken slecht zijn bladiebla en dat allah heilig is.
Verder worden moeten katholieken geloven dat god alle schaapjes en koetjes op de wereld heeft gezet en een koekjes heeft laten regenen in de woestijn, beide complete bullshit.

Laten we geloof maar afschaffen

amen
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_153261937
Er is Sowieso een tekort aan pleegouders. Eerste voorwaarde kijken me stabiliteit, warmte en aandacht. Als er toevallig ook nog een gezin met dezelfde achtergrond is, prima, alhoewel K me kan voorstellen dat kinderen die in de pleegzorg terecht komen wel ernstiger problemen hebben dan de zogenaamde religie van hun ouders.
Whatever...
pi_153261956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
Kinderen kiezen niet bewust voor een bepaalde religie.
Alle kinderen kiezen over het algemeen helemaal niets bewust, ze leren door na te doen.

quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 21:49 schreef Fir3fly het volgende:
Met het verschil dat religie ten eerste onnodig is en ten tweede een geloofscomponent vereist dat je van een kind niet kunt vragen.
Nogmaals, wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Je bent al net zo arrogant doctrinair als een gelovige, je denkt dat jij de wijsheid in pacht hebt en dat dat jou het recht geeft om voor een ander te bepalen hoe die hoort te leven en hoe die zijn kinderen moet opvoeden .. u is communist, godsdienst is verboden?
pleased to meet you
  donderdag 4 juni 2015 @ 23:50:41 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153262035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Alle kinderen kiezen over het algemeen helemaal niets bewust, ze leren door na te doen.

En dat is precies de reden dat religie er niets mee te maken zou moeten hebben.
quote:
Nogmaals, wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Je bent al net zo arrogant doctrinair als een gelovige, je denkt dat jij de wijsheid in pacht hebt en dat dat jou het recht geeft om voor een ander te bepalen hoe die hoort te leven en hoe die zijn kinderen moet opvoeden .. u is communist, godsdienst is verboden?
Pffffffffff :'). Ga je nog eens reageren op dingen die ik gezegd heb in plaats van dingen die ik totaal niet gezegd heb en ook niet geimpliceerd heb? Kom toch eens met argumenten, zo moeilijk is het echt niet :{.
pi_153262402
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin onzin en onzin. Moraliteit heeft absoluut niets met de kerk te maken.
Oh nee? Hoe kan het dan dat alle natuurvolkeren die wij tegenkwamen op onze ontdekkingstochten rond de wereld heel anders omgingen met relaties en seksualiteit? Het concept van trouw aan een enkele partner lijkt toch echt wel uit de kerkelijke doos te komen.
pleased to meet you
  vrijdag 5 juni 2015 @ 00:06:41 #283
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153262522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh nee? Hoe kan het dan dat alle natuurvolkeren die wij tegenkwamen op onze ontdekkingstochten rond de wereld heel anders omgingen met relaties en seksualiteit? Het concept van trouw aan een enkele partner lijkt toch echt wel uit de kerkelijke doos te komen.
Nope. Trouwceremonies bestonden al ver voor de bijbel. Next!
pi_153262594
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is precies de reden dat religie er niets mee te maken zou moeten hebben.

[..]

Pffffffffff :'). Ga je nog eens reageren op dingen die ik gezegd heb in plaats van dingen die ik totaal niet gezegd heb en ook niet geimpliceerd heb? Kom toch eens met argumenten, zo moeilijk is het echt niet :{.
Wauw, in de eerste zin de zoveelste variant van 'religie zou verboden moeten worden' en in de tweede zin ontkennen dat je het gezegd hebt .. besef jij soms niet wat je zegt?
pleased to meet you
  vrijdag 5 juni 2015 @ 00:11:07 #285
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153262658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Wauw, in de eerste zin de zoveelste variant van 'religie zou verboden moeten worden'
Als je dat er uit haalt kun je niet lezen. Ik heb al vele malen in dit topic gezegd dat ik niet pleit voor wat voor verbod dan ook. Ik snap dat dat je enige 'argument' is maar het is nou wel eens leuk geweest. Kappen met die onzin.
pi_153262785
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welja, herhaal de stropop nog maar een keer :'). Dat gaat niet werken. Voor de honderdste keer: iedereen mag zich noemen zoals ze willen.
Ohh.. ik had het over beweringen die in dit topic zijn gedaan . Niet door jou specifiek.
Jij ontkent botweg dat anderen die beweringen deden.
Dan houdt het op , als je het niet wilt weten.

quote:
Dat betekent niet dat ze het daarmee ook bij het juiste eind hebben
Prima dat jij moslimkinderen niet zo wilt noemen. Ga niet moraliseren dat zij zichzelf zo niet moeten noemen. dat anderen dat ook niet zouden moeten doen.

quote:
Weer een totale non-sequitur.
Jij komt met de valse aantijging dat ik je gauw beschuldig dat je iets godsdienstig wilt verbieden.
Dat is jouw slachtofferrol. Ik heb zelf ook veel kritiek op godsdienstgekloot..
Dat soort overdrijven is jouw armoedigheid.
pi_153262838
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Trouwceremonies bestonden al ver voor de bijbel. Next!
Wat heeft een trouwceremonie ermee te maken? Ik had het over trouw zijn aan een enkele partner, dat heeft niets met trouwen te maken.
pleased to meet you
  vrijdag 5 juni 2015 @ 00:18:49 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153262908
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat heeft een trouwceremonie ermee te maken? Ik had het over trouw zijn aan een enkele partner, dat heeft niets met trouwen te maken.
Dat klopt, maar het bewijst wel dat het idee niet uit de bijbel komt. Sterker, de bijbel stelt de vrouw gelijk aan het bezit van de man net als zijn vee. Dat is de reden dat de man goed voor haar moet zorgen net zoals hij voor al zijn bezittingen moet zorgen.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 00:20:12 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153262960
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:15 schreef Bluesdude het volgende:

Jij komt met de valse aantijging dat ik je gauw beschuldig dat je iets godsdienstig wilt verbieden.

Dat heb je meerdere malen gedaan. Ongefundeerd. En dat is ook je enige 'argument'. Lees het topic nog maar eens terug.
pi_153263217
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heb je meerdere malen gedaan. Ongefundeerd. En dat is ook je enige 'argument'. Lees het topic nog maar eens terug.
No can do......ouwe truc.. Je wijst niks concreets aan... geen linkje, geen citaat.
Dat schiet niet op zo. Je mag je gelijk halen.... Jij heb gelijk...
pi_153263883
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het bewijst wel dat het idee niet uit de bijbel komt. Sterker, de bijbel stelt de vrouw gelijk aan het bezit van de man net als zijn vee. Dat is de reden dat de man goed voor haar moet zorgen net zoals hij voor al zijn bezittingen moet zorgen.
Oh dear, weer dat kijken met hedendaagse ogen naar iets uit een ver verleden. De vrouw was net als het vee het waardevolste wat er was, zonder hun overleefde je het niet!! En natuurlijk moest je er goed voor zorgen, in een wereld waarin een simpel sneetje de dood kan betekenen gelden andere normen dan in een wereld met antibiotica.
pleased to meet you
  vrijdag 5 juni 2015 @ 01:01:22 #292
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153263960
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:57 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh dear, weer dat kijken met hedendaagse ogen naar iets uit een ver verleden. De vrouw was net als het vee het waardevolste wat er was, zonder hun overleefde je het niet!! En natuurlijk moest je er goed voor zorgen, in een wereld waarin een simpel sneetje de dood kan betekenen gelden andere normen dan in een wereld met antibiotica.
Precies. En geen enkele van die normen en waarden van tegenwoordig hebben we geleerd uit een barbaars boek. We weten inmiddels wel beter.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 01:26:15 #293
186587 Byzantynixschii
pi_153264456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Geen probleem, geen probleem en nog een keer geen probleem .. de hele wereld van het kind gaat ondersteboven en jij zegt 'ach doe er gewoon nog een scheppie bovenop, geen probleem'.
Toon dan eens het probleem aan.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 01:27:41 #294
186587 Byzantynixschii
pi_153264480
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:48 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Je wilt beweren dat religie nodig is? Waarvoor dan?
  vrijdag 5 juni 2015 @ 01:28:31 #295
186587 Byzantynixschii
pi_153264491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet of wel soms? Dit is gewoon 100% quatsch.
pi_153265878
We zijn helemaal afgedwaald richting: Zin en onzin van het geloof.
Kernvraag is: Wat vinden we van het initiatief om meer Moslimpleeggezinnen te vinden, zodat moslimpleegkinderen in een "herkenbaar" milieu worden openomen.
Moslim moet je dan zien als een "culturele/opvoedkundige achtergrond".
Ik vind het positief aangezien zo'n kind later toch weer terug "moet" naar de biologische ouders (het is geen adoptie) dus moet hij/zij qua achtergrond niet van hot naar her worden geslingerd.
Dit is beter dan "niks doen, en wél langs de zijlijn boe-roepen".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:30:27 #297
186587 Byzantynixschii
pi_153269776
Ik vind het volstrekte onzin.

Religie is totaal niet relevant, er zijn honderdduizend belangrijkere criteria te bedenken.

Het is toch belachelijk dat je als dienstverlener een pleeggezin zoekt voor een kindje en dat je dan later te horen krijgt dat je het niet goed hebt gedaan omdat de pleegouders niet infantiele religie X of Y zouden hebben aangehangen. 8)7

Alsof een kind daar slechter van wordt. |:( :')
pi_153270781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

Religie is totaal niet relevant, er zijn honderdduizend belangrijkere criteria te bedenken.

Het is toch belachelijk dat je als dienstverlener een pleeggezin zoekt voor een kindje en dat je dan later te horen krijgt dat je het niet goed hebt gedaan omdat de pleegouders niet infantiele religie X of Y zouden hebben aangehangen. 8)7

Jouw eigen idee over religie is niet van belang.
Het gaat erom dat bij die kind de religie Islam een groot stempel drukt op zijn opvoeding/achtergrond.
Stel dat een kind opgroeit in een Feyenoord-omgeving, met een zeer anti-Ajax-sentiment.
Als je dan de keus hebt tussen een pleeggezin dat ook helemaal Feyenoord minded is, of een Ajax-gezin is de keus snel gemaakt.
Ik geef niks om voetbal maar dat zie ik nog wel in.
Of dat zo'n voetbalkind bij zo'n ballet-gezin wordt geplaatst. Dat is misschien ook niet zo handig.
Het gaat om de achtergrond. En als dat religie is, so be it.

Het gaat er mij meer om dat wanneer Feyenoord-gezinnen zich niet aanbieden als pleeggezin, maar zelf wel pleegkinderen produceren, dus kinderen verwaarlozen, zodat naar elders moeten.
Dat ze dan niet moeten zeuren over waar hun kind terecht komt.
Het is vraag en aanbod.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_153270826
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 01:01 schreef Fir3fly het volgende:
Precies. En geen enkele van die normen en waarden van tegenwoordig hebben we geleerd uit een barbaars boek. We weten inmiddels wel beter.
Het is de basis van onze maatschappij, denken dat je eeuwen kerkelijke normen en waarden binnen 2 generaties of zo kwijt bent is absurd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 01:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
Toon dan eens het probleem aan.
Het kind dat niet kan aarden omdat het er niets van begrijpt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 01:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
Je wilt beweren dat religie nodig is? Waarvoor dan?
Ik beweer niet dat het nodig is, ik zeg dat jij het recht niet hebt om je met het geloof van een ander te bemoeien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

De religie is een deel van de culturele achtergrond van het kind en daarom relevant. En er is niemand die beweert dat een pleeggezin 'stom' is, behalve Danny en een paar na-praters, waar het om gaat zijn de aanknopingspunten voor het kind, oftewel passende opvang.
pleased to meet you
  vrijdag 5 juni 2015 @ 12:15:30 #300
186587 Byzantynixschii
pi_153270847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jouw eigen idee over religie is niet van belang.
Het gaat erom dat bij die kind de religie Islam een groot stempel drukt op zijn opvoeding/achtergrond.
Wat een non-argument. Als je een kind 5 jaar lang dagelijks verkracht drukt dat ook wel een groot stempel op zijn of haar leven, dat wil ook niet zeggen dat de pleegouders ook maar misbruikers moeten zijn omdat het anders zo moet 'ontwennen'.

Volstrekt gelul, echt waar. Kinderen kunnen prima zonder religie.

quote:
Stel dat een kind opgroeit in een Feyenoord-omgeving, met een zeer anti-Ajax-sentiment.
Als je dan de keus hebt tussen een pleeggezin dat ook helemaal Feyenoord minded is, of een Ajax-gezin is de keus snel gemaakt.
Ok, wow, is dit echt? Jij wilt een pleeggezin selecteren op basis van welke fucking foebelclub ze fan zijn? Like, what, I can't even.. 8)7 8)7 8)7

Rest niet gelezen, jij bent niet goed wijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')