Nee hoor, het gaat in eerste instantie niet om opvoeding maar om opvang, van een kind in een moeilijke situatie. Hoe wil je dat kind echt goed kunnen helpen als je haar cultuur en achtergrond niet begrijpt (het symbolische laten staan van haar 'bagage'), en nog belangrijker, als het kind de cultuur van de pleegouder niet begrijpt? Het staat er zelfs bij, ieder pleegkind verdient een veilig, liefdevol en passend thuis.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:24 schreef Bluesdude het volgende:
De insinuatie is dat het eerste stel niet moslims is en dus niet geschikt voor een moslimopvoeding.
Heel logisch.
Blijkbaar geïnspireerd door een uitspraak van Rutte, dus wat klaag je?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Het is vooral weer zo hypocriet. Als de rollen omgedraaid waren en de boodschap was dat moslimouders niet deugen dan was heel links Nederland weer massaal huilie huilie gaan doen.
quote:Rutte legde aan de Turkse premier uit dat er in Nederland altijd naar het belang van het kind gekeken wordt: ,,Natuurlijk wordt er gekeken naar de culturele achtergrond van een kind, maar vooralsnog zijn er te weinig Islamitische pleeggezinnen in Nederland. Daar zouden er meer van moeten komen.’’
Om het geval Yunus aan te halen: Yunus werd daadwerkelijk opgevangen bij perfecte pleegouders. Het waren 2 mensen die bereid waren Turks te leren en Yunus mee te nemen op vakantie naar Turkije. In de ogen van het seculiere Nederland is dan met de beste wil van de wereld niet te ontdekken wat er dan nog aan zou kunnen mankeren.quote:Op maandag 1 juni 2015 02:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat in eerste instantie niet om opvoeding maar om opvang, van een kind in een moeilijke situatie. Hoe wil je dat kind echt goed kunnen helpen als je haar cultuur en achtergrond niet begrijpt (het symbolische laten staan van haar 'bagage'), en nog belangrijker, als het kind de cultuur van de pleegouder niet begrijpt? Het staat er zelfs bij, ieder pleegkind verdient een veilig, liefdevol en passend thuis.
verlies je dan niet sowieso het recht om te bepalen wat er met je kind gebeurd, is een baby/kind eigenlijk religieus of is dat meegegeven door de ouder die het kind heeft achtergelaten en daarmee zijn/haar recht op opvoeden?quote:
En wat heeft dat algehele gebeuren te maken met de inhoud van dit filmpie, anders dan dat naar voren is gekomen dat er geen passende opvang is voor kinderen uit minderheden? Je ziet en legt verbanden die er niet zijn, het gaat om de pleegouder die de bagage van het kind begrijpt en daarop in kan haken. Je wil zo'n kind toch niet nog verder beschadigen door het in een compleet andere cultuur te zetten, niet waar? Of zoals in het geval van Yunus, ook voor zijn verdere toekomst te beschadigen, door het kind dusdanig van zijn roots te vervreemden dat die nooit meer terug kan. Wat simplistisch om te denken dat het leren van de taal en wat reisjes naar Turkije daarin zouden kunnen voorzien.quote:Op maandag 1 juni 2015 07:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Om het geval Yunus aan te halen: Yunus werd daadwerkelijk opgevangen bij perfecte pleegouders. Het waren 2 mensen die bereid waren Turks te leren en Yunus mee te nemen op vakantie naar Turkije. In de ogen van het seculiere Nederland is dan met de beste wil van de wereld niet te ontdekken wat er dan nog aan zou kunnen mankeren.
Het is daarom ook onbegrijpelijk dat zelfs Erdogan zich er mee heeft bemoeid en zelfs deze 2 pleegouders bedreigingen hebben gekregen en moesten onderduiken met Yunus.
Ik vergeet telkens waarom in de ogen van de moslimgemeenschap deze 2 pleegouders niet geschikt waren. Er schijnt één of andere soera te zijn die bepaalde regels eist waaraan deze 2 pleegouders niet voldeden. O ja, nou weet ik het weer, dát was het:
Het ging om 2 vrouwen, en dat mocht geloof ik niet volgens één of andere soera.
Echter: deze koran-eis dat de pleegouders niet 2 vrouwen mogen zijn is geen eis die als "parate kennis" bij de Nederlandse pleegzorg voorhanden dient te zijn. Als de moslimgemeenschap (inclusief Erdogan) van mening is dat er rekening moet worden gehouden met de eis "geen lesbische pleegouders" volgens hun Heilige Schrift, dan moeten ze inderdaad zelf maar op zoek gaan naar geschikte pleegouders die koran-proof zijn. De Nederlandse pleegzorg heeft haar best gedaan en valt niks te verwijten!
Het stoort mij dat deze 2 mensen bedreigingen kregen en moesten onderduiken. Hoe ver wil je gaan om alle culturele achtergronden te segmenteren en voor iedere groep in de samenleving een perfect passend gezin te vinden. Wat zou jouw alternatief voor Yunus zijn? Op straat laten verkommeren?quote:Op maandag 1 juni 2015 09:24 schreef moussie het volgende:
[..]
En wat heeft dat algehele gebeuren te maken met de inhoud van dit filmpie, anders dan dat naar voren is gekomen dat er geen passende opvang is voor kinderen uit minderheden? Je ziet en legt verbanden die er niet zijn, het gaat om de pleegouder die de bagage van het kind begrijpt en daarop in kan haken. Je wil zo'n kind toch niet nog verder beschadigen door het in een compleet andere cultuur te zetten, niet waar? Of zoals in het geval van Yunus, ook voor zijn verdere toekomst te beschadigen, door het kind dusdanig van zijn roots te vervreemden dat die nooit meer terug kan. Wat simplistisch om te denken dat het leren van de taal en wat reisjes naar Turkije daarin zouden kunnen voorzien.
Daarvoor is nu juist dit filmpje gemaakt. In zoverre is er weinig mis mee. De groep wil een speciaal circuit van pleegkind pleegouders, en tnt was het aanbod van pleegkinderen groter dan de opvangmogelijkheid bij pleeggezinnen.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:47 schreef Evienne het volgende:
Misschien moeten meer moslims zich dan als pleegouder aanmelden. Doen ze dat niet omdat het niet past in hun cultuur? Of omdat ze zich niet aan willen passen aan onze gewoonten?
"Men" hoeft niks te bewerkstelligen. Als moslimouders zelf niet het initiatief nemen om zich aan te melden, dan gaan de kinderen naar welwillende blanke pleeggezinnen, klaar. Als je mensen moet ronselen voor zo'n belangrijke taak, vraag je om problemen. Je gaat de lat te laag leggen terwijl het om een grote verantwoordelijkheid gaat, je nodigt profiteurs uit om het vanwege financiële prikkels te doen. Graag of niet, en volgens dezelfde voorwaarden als alle andere pleeggezinnen.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Daarvoor is nu juist dit filmpje gemaakt. In zoverre is er weinig mis mee. De groep wil een speciaal circuit van pleegkind pleegouders, en tnt was het aanbod van pleegkinderen groter dan de opvangmogelijkheid bij pleeggezinnen.
Maar zoals ik al zei: Hoe gaat men dit bewerkstelligen? En ik ben bang dat de vergoedingen omhoog gaan om zodoende mensen om financiële redenen over de brug te halen. Met alle gevolgen voor de andere budgetten op zorggebied.
Kom je net na 50 jaar onder een steen vandaan?quote:Op maandag 1 juni 2015 10:05 schreef Evienne het volgende:
[..]
Wel mauwen, maar zelf geen vuile handen willen krijgen, kom op zeg.
Je zegt eerst zelf dat ze werden bedreigt en moesten onderduiken om even later te vragen in hoeverre dat kind verder beschadigt wordt.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het stoort mij dat deze 2 mensen bedreigingen kregen en moesten onderduiken. Hoe ver wil je gaan om alle culturele achtergronden te segmenteren en voor iedere groep in de samenleving een perfect passend gezin te vinden. Wat zou jouw alternatief voor Yunus zijn? Op straat laten verkommeren?
In hoeverre is Yunus trouwens "beschadigd" bij deze 2 vrouwen. Heb je daar gegevens over?
Net zoals de atheïst zou vinden dat zijn kind beschadigd raakt door opvang in een streng gelovig gezin en daar met het principe 'je bent schuldig, bid maar om vergeving of anders' geconfronteerd wordt. En omgekeerd telt hetzelfde, iedere gelovige (of het nou de torah, bijbel of de koran is maakt niet uit) zal het verschrikkelijk vinden als zijn kind bij een paar sodomieten opgroeit. Dat jij een kind dat waarschijnlijk al beschadigd is door zijn voorgeschiedenis als hefboom wil gebruiken om Erdogan van zijn trots af te helpen zegt meer over jou dan over de gelovige .. het doel heiligt de middelen?quote:Tsja, Erdogan wil natuurlijk alle Turken Turks houden, en op laten groeien in een traditioneel hetero-moslim-gezin. Maar is Erdogans trots het criterium? Natuurlijk vinden de Turken dat een kind beschadigd is wanneer het in een Nederlands lesbisch gezin opgroeit. Maar dat zegt meer over de Turken dan over de Nederlanders.
Aah, je bent aangekomen bij het 'stel dat' argument om zo alsnog je gelijk te halen ..quote:Trouwens: hoeveel extra kosten brengt deze segmentatie met zich mee en welke budgettaire consequenties heeft dit voor de zorg in haar geheel. Moeten wij Nederlanders weer iedere cultuur in de wereld op haar wenken bedienen?
Stel dat er in 1e instantie niet genoeg Turkse pleeggezinnen komen, dan wordt er waarschijnlijk meer vergoeding gegeven zodat Turkse gezinnen vanwege financiële redenen overgaan tot het opnemen van pleegkinderen. Terwijl het zo goed kan worden gedaan door een lesbisch echtpaar omdat die biologisch toch geen eigen kinderen kunnen krijgen, en hierdoor (in combinatie met hun bewonderenswaardig ideaal) eerder pleegkinderen kunnen opnemen. Maar nee, Nederland is wel weer gekke Henkie, en grijpt weer in de buidel, ten koste van de totale zorgkosten.
Dus je geeft toe aan terreur en de dreigingen van de moslimgemeenschap. Je erkent dus dat Yunus wel goed terecht was bij het lesbische stel, maar omdat ze onder druk van moslim-terreur moet onderduiken, moeten we toegeven aan de moslimterreur. Dat is de omgekeerde wereld.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Je zegt eerst zelf dat ze werden bedreigt en moesten onderduiken om even later te vragen in hoeverre dat kind verder beschadigt wordt.
Als er niet voldoende atheistische pleegouders zouden zijn, en wel moslimouders dan moeten de biologische atheistische ouders niet zeuren. Maar de praktijk leert dat er meer kinderen vanuit moslimgezinnen mishandeld of verwaarloosd zijn, dan uit atheistische gezinnen. Dat zijn nu eenmaal de feiten. Het is beter dat een kind bij liefhebbende ouders wordt opgegroeid. Bovendien werd Yunus niet lesbisch opgevoed, maar gewoon neutraal. Je kunt altijd nog de Koran gaan bestuderen als je daar op latere leeftijd behoefte aan hebt en moslim wil worden.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Net zoals de atheïst zou vinden dat zijn kind beschadigd raakt door opvang in een streng gelovig gezin en daar met het principe 'je bent schuldig, bid maar om vergeving of anders' geconfronteerd wordt. En omgekeerd telt hetzelfde, iedere gelovige (of het nou de torah, bijbel of de koran is maakt niet uit) zal het verschrikkelijk vinden als zijn kind bij een paar sodomieten opgroeit. Dat jij een kind dat waarschijnlijk al beschadigd is door zijn voorgeschiedenis als hefboom wil gebruiken om Erdogan van zijn trots af te helpen zegt meer over jou dan over de gelovige .. het doel heiligt de middelen?
[..]
Ik heb vrijwilligerswerk in het onderwijs gedaan, naast mijn reguliere baan, en de school kreeg meer subsidie bij een kind uit een allochtoongezin dan een Nederlands gezin. En ik ken genoeg verhalen van anderen dat de "speciale behandeling" die allochtonen nodig hebben meer financiële consequenties heeft dan autochtonen, omdat het bij die laatste groep allemaal soepeler loopt, en uit henzelf eigen verantwoordelijkheid neemt. Ik spreek uit ervaring.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:09 schreef moussie het volgende:
[..][quote]Op maandag 1 juni 2015 10:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Aah, je bent aangekomen bij het 'stel dat' argument om zo alsnog je gelijk te halen ..
Vanwaar deze belediging aan mijn adres?quote:Op maandag 1 juni 2015 10:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Kom je net na 50 jaar onder een steen vandaan?
We leven toch al een tijdje met deze moslims.
Het was niet beledigend bedoeld.;)quote:Op maandag 1 juni 2015 10:14 schreef Evienne het volgende:
[..]
Vanwaar deze belediging aan mijn adres?
Wij leren ze dat het zo werkt hier.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dit het zoveelste voorbeeld is van de moslimgemeenschap die eist en eist en eist, en zelf geen enkel initiatief ontplooit.
Nou was er in dat geval wel even meer aan de hand dan alleen de geaardheid van de vrouwen, zoals het stelselmatig negeren van onderzoeken die aantoonden dat het kind helemaal niet mishandelt was en de uithuisplaatsing onterecht, er werd tijd gerekt en het contact met de ouders werd beperkt, om uiteindelijk te kunnen bepalen dat het in het belang van het kind was om bij de pleegouders te blijven. Een soort van interne (een van de vrouwen werkt voor kinderbescherming) koehandel met een jong kind, door een lesbisch stel dat geen andere mogelijkheid had om aan een kind te komen.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dus je geeft toe aan terreur en de dreigingen van de moslimgemeenschap. Je erkent dus dat Yunus wel goed terecht was bij het lesbische stel, maar omdat ze onder druk van moslim-terreur moet onderduiken, moeten we toegeven aan de moslimterreur. Dat is de omgekeerde wereld.
Ik denk dat moslims geen probleem hebben als atheisten hun kinderen ver ver weghouden van moslimgezinnen eigenlijk. Je gaat er nu vanuit dat moslims integratie willen.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:38 schreef DrMabuse het volgende:
Maak een nieuw filmpje en draai de ouders / volgorde voor de lol eens om.
Noem jezelf dan Stichting Atheïst/Joods/Christen/Paashaas-pleegkind en gooi het het internet op.
Dan heb je al snel een groot gezellig (mondiaal) feest.
[ afbeelding ]
Ik denk dat veel moslims heel erg snel een probleem hebben met een stichting die uitdraagt / suggereert (met een zelfde soort infantiel filmpje) dat een moslim kind veel beter af is bij niet moslim pleegouders / gezin.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat moslims geen probleem hebben als atheisten hun kinderen ver ver weghouden van moslimgezinnen eigenlijk. Je gaat er nu vanuit dat moslims integratie willen.
Even op de kalender kijken. Hee het is toch echt 2015. Ik dacht dat ik weer even in 1977 zat.quote:na 0:49
Medewerkster van Moslimpleegkind:
.... het wordt tijd dat de moslimgemeenschap zijn deuren opent voor deze pleegkinderen.
Interviewer:
Dat gebeurt te weinig, waarom?
Medewerkster van Moslimpleegkind:
Omdat mensen onvoldoende bekend zijn. Het staat ver weg van hun bedshow. Wij willen laten zien dat je ook op een laagdrempelige manier in contact kunt komen met pleegzorg, en hopen dat meer mensen pleegouder worden.
Wellicht als je iedereen behalve moslims toe laat. Maar als je als groep onderling market zal men er niet van wakker liggen. Een beetje hoe in de VS KKK leden er niet van wakker liggen dat donker gekleurde mensen met elkaar trouwen. Maar interracial marriage... dat gaat te ver.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik denk dat veel moslims heel erg snel een probleem hebben met een stichting die uitdraagt / suggereert (met een zelfde soort infantiel filmpje) dat een moslim kind veel beter af is bij niet moslim pleegouders / gezin.
Iets met lange tenen en immer aanwezige hysterie.
Zo kun je het filmpje ook interpreteren. Prima boodschap. Ik redeneerde vanuit mijn eerste indrukquote:Op maandag 1 juni 2015 02:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee hoor, het gaat in eerste instantie niet om opvoeding maar om opvang, van een kind in een moeilijke situatie. Hoe wil je dat kind echt goed kunnen helpen als je haar cultuur en achtergrond niet begrijpt (het symbolische laten staan van haar 'bagage'), en nog belangrijker, als het kind de cultuur van de pleegouder niet begrijpt? Het staat er zelfs bij, ieder pleegkind verdient een veilig, liefdevol en passend thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |