die door alle hobbels en bobbels etc die banden te verdragen hebben gewoon afbreken bedoel jequote:Op zondag 31 mei 2015 18:37 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja dan zou het toch makkelijker en veiliger zijn om iets van een borgringetje te hebben?
Goed bezigquote:Op zondag 31 mei 2015 18:50 schreef bamheadz het volgende:
[ afbeelding ]
De reserverband ligt erop, ik ga morgen naar de bandencentrale en vragen voor hetzelfde merk van band hopelijk hebben ze die, moet ik een afspraak maken of niet, of gewoon binnengaan?
Gewoon binnengaan.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:50 schreef bamheadz het volgende:
[ afbeelding ]
De reserverband ligt erop, ik ga morgen naar de bandencentrale en vragen voor hetzelfde merk van band hopelijk hebben ze die, moet ik een afspraak maken of niet, of gewoon binnengaan?
Is het gevaarlijk om met deze bouten te rijden?quote:Op zondag 31 mei 2015 18:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gewoon binnengaan.
En check die wielbouten even, soms zijn ze van lichtmetalen velgen langer en ligt er in de kofferruimte een korter setje bouten.
Dit zijn duidelijk de lichtmetalen velgen bouten, rij anders even 10 meter heen en weer.
Niet als ze goed passen qua diepte e.d.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:56 schreef bamheadz het volgende:
[..]
Is het gevaarlijk om met deze bouten te rijden?
Wel niet harder dan 80 rijden! Dit is een thuisbrengertje, daarmee mag je niet zo hard.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:56 schreef bamheadz het volgende:
[..]
Is het gevaarlijk om met deze bouten te rijden?
Vriend, goed lezen. het gaat niet om je actie (kan iedereen overkomen). Het gaat om het feit dat je dit vraagt. Je band is duidelijk zwaar beschadigd. Eraf en of a) reservewiel erop of b) nieuwe band erop. Niet mee gaan rijden, dan krijg je een klapband (en dat wil je al helemaal niet als je net je rijbewijs hebt)quote:Op zondag 31 mei 2015 17:59 schreef bamheadz het volgende:
[..]
Ik wou uitwijken, mijn fout dat ik even niet aan het opletten was, maar dit kan met iedereen gebeuren?
U moet niet zo onbeschoft en onrespectvol beginnen te doen, ik vraag hulp, als u alleen maar negatieve commentaar te zeggen heeft, dan zou u beter zwijgen.
Dus als ik banden vervang in een garage dan worden alleen de banden vervangen toch? De velg behouden?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:53 schreef caspervc het volgende:
[..]
Vriend, goed lezen. het gaat niet om je actie (kan iedereen overkomen). Het gaat om het feit dat je dit vraagt. Je band is duidelijk zwaar beschadigd. Eraf en of a) reservewiel erop of b) nieuwe band erop. Niet mee gaan rijden, dan krijg je een klapband (en dat wil je al helemaal niet als je net je rijbewijs hebt)
En nog een tip: doe gelijk 2 nieuwe banden (links en rechts). Dan zeg je tegen je ouders "Ik heb 2 nieuwe banden voor jullie gekocht en erop laten leggen, goed hemaar ik heb ook een paar krassen op de velg gereden...
En het is niet erg als de 2 voorste banden van een ander merk zijn, zolang ze de zelfde afmetingen en max snelheidscapaciteit hebben toch? En kan ik niet vragen dat ze de velgen een klein beetje bijslijpen, of weer een beetje effen krijgen?quote:Op zondag 31 mei 2015 22:34 schreef caspervc het volgende:
Jep, de krassen blijven altijd een vraagteken voor pa en ma
Klopt, de banden moeten hetzelfde soort profiel hebben per as. Bijslijpen kun je vragen, zijn ook genoeg velg bedrijven die dat doen. Richten heet dat geloof ik, meestal niet al te duur als je maar 1 velg laat doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 22:36 schreef bamheadz het volgende:
[..]
En het is niet erg als de 2 voorste banden van een ander merk zijn, zolang ze de zelfde afmetingen en max snelheidscapaciteit hebben toch? En kan ik niet vragen dat ze de velgen een klein beetje bijslijpen, of weer een beetje effen krijgen?
Richten is een kromme velg weer recht maken.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt, de banden moeten hetzelfde soort profiel hebben per as. Bijslijpen kun je vragen, zijn ook genoeg velg bedrijven die dat doen. Richten heet dat geloof ik, meestal niet al te duur als je maar 1 velg laat doen.
niet dus, in België moeten banden die op dezelfde as liggen van hetzelfde merk en type zijn.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt, de banden moeten hetzelfde soort profiel hebben per as. Bijslijpen kun je vragen, zijn ook genoeg velg bedrijven die dat doen. Richten heet dat geloof ik, meestal niet al te duur als je maar 1 velg laat doen.
Dat kon de garage (bekend met Belgische wetgeving) je toch wel vertellen?quote:Op maandag 1 juni 2015 10:13 schreef bamheadz het volgende:
Dus ik heb nu een nieuwe band, ook van het merk Barum, maar het is een bravuris 3 ipv de bravuris 2 die er normaal zitten, mag dit? Het zijn nog altijd dezelfde afmetingen, en het merk is nog steeds Barum, alleen op 1 as heb ik nu een wiel met Bravuris 2 en Bravuris 3
Ah ok, in NL is het zover ik weet wel goed als ze maar hetzelfde profiel hebben.quote:Op maandag 1 juni 2015 07:01 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
niet dus, in België moeten banden die op dezelfde as liggen van hetzelfde merk en type zijn.
Richten is wat anders dan bijslijpen. Met bijslijpen bedoeld hij mi. de krassen eruit halen, alleen denk ik dat dat meer kost dan zo'n nieuwe velg. Richten is uitlijnen, en dat is geen standaard service bij 1 of 2 budget banden.
Ja sorry, was even in de warquote:Op maandag 1 juni 2015 01:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Richten is een kromme velg weer recht maken.
ff opgezocht, niet goed, volgens mij zijn de 2 breder dan de 3quote:Op maandag 1 juni 2015 10:13 schreef bamheadz het volgende:
Dus ik heb nu een nieuwe band, ook van het merk Barum, maar het is een bravuris 3 ipv de bravuris 2 die er normaal zitten, mag dit? Het zijn nog altijd dezelfde afmetingen, en het merk is nog steeds Barum, alleen op 1 as heb ik nu een wiel met Bravuris 2 en Bravuris 3
Wat is F1? Ik heb 5 bouten heb ik dan een F5 auto? De bouten gaan ook niet in de velg meer in het midden van het wiel. In het stukje tussen de spaken.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, want dat vreet in je velg. In de F1 hebben ze dat, omdat daar het heel wiel vastzit met maar één centrale bout.
F1 = Formule 1 racing. Daar zitten de wielen met 1 centrale moer vast:quote:Op maandag 1 juni 2015 15:57 schreef borbit het volgende:
[..]
Wat is F1? Ik heb 5 bouten heb ik dan een F5 auto? De bouten gaan ook niet in de velg meer in het midden van het wiel. In het stukje tussen de spaken.
Ik snap dat je geen idee hebt waar je over praat en mentaal gehandicapt bent. De auto op je auto is namelijk geen formule 1 auto. Formule 1 auto's zien er veel race achtiger uit!quote:Op maandag 1 juni 2015 17:03 schreef -Richard- het volgende:
Ik snap dat je er weinig verstand van hebt dus eigenlijk kan je het bovenste beter weer vergeten, als je maar niet vergeet hoe je een bandje moet wisselen!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |