abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153132335
Dit is deel 2 van een eerder topic. Misschien wil een mod even een 2 achter de TT zetten.
Vorige deel: NWS / NS sluit vrijdag de poortjes op Rotterdam CS
Dank.

quote:
Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.

Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.

Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopen 8)7 Hoe dom ben je als NS? Volgens mij verdient de NS ook geld door de omzetten van al die winkels daar.

Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen.

De NS blijft gewoon een kut bedrijf!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153132356
Het is pure diefstal van de gewone burger!
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 31 mei 2015 @ 17:41:09 #3
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153132402
De winkeliers klaagden ook hoor ..... bijna een maand geleden;
http://www.rijnmond.nl/ni(...)al-lopen-klanten-mis

quote:
RTV Rijnmond sprak tientallen passanten die van plan waren iets te kopen in de winkels achter de gesloten toegangspoortjes, maar noodgedwongen rechtsomkeert maakten. Ook sommige verkopers van de achttien winkels in de passage geven aan dat de klandizie fors is gedaald. En dat komt niet alleen door de meivakantie.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  zondag 31 mei 2015 @ 17:41:39 #4
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153132411
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
pi_153132443
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Kwamen ze toch ook niet mee weg? Of vergis ik me?
Ze worden door de politiek w.s. teruggefloten. Maar ze hadden het wel op die manier ingevoerd.
WTF het zijn je allerbeste klanten. Zij betalen 485 euro per maand of VOORUIT voor het hele komende jaar. Die klanten zou je met fluwelen handschoenen moeten benaderen.
Maar nee, zoals ze het van plan waren is bruut en onbeschoft.
The ugly face van de ware monopolist.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bart2002 op 31-05-2015 17:50:59 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153132450
ALLE MINPUNTEN OP EEN RIJ

- Poortjes die niet goed werken
- in en uitcheck systeem voldoet niet
- aggressieve NS medewerkers
- lage klantvriendelijkheid
- systeem die voor niemand duidelijk is
- vervoerbedrijven jatten geld van reizigers door het ov systeem
- onterecht geld afschrijven van ov pas
- borg betalen om te reizen is debiel
-
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 31 mei 2015 @ 17:44:46 #7
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_153132503
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructiever wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke [u]verbeteringen[/u] kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_153132600
Ik heb deze maand wel 50 euro in mijn portemonnee kunnen houden omdat ik geen drankje en broodje meer op het CS rotterdam haal ^O^

LATEN we hopen dat een paar winkels gewoon besluiten om op het station te stoppen w/
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153132604
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:44 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt.
Niet eens terugvragen. Automatisch terugboeken. Geen formulieren in 3-voud invullen.
Dit zijn zeer doorzichtige barrières om het gros te ontmoedigen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153132642
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Goede poging trouwens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 31 mei 2015 @ 17:49:06 #11
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_153132647
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
pi_153132718
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
Daar was laatst ook iets in het nieuws over inderdaad :Y Goede ontwikkeling, wordt het nog eenvoudiger.
pi_153132809
quote:
3s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.

Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig.

Dwing vervoerders om aantoonbaar onterecht geïncasseerd saldo automatisch terug te storten. Als er bijvoorbeeld een grote verstoring was op Utrecht Centraal waardoor geen enkele trein reed, dan is overduidelijk dat alle "correctietarieven" die zijn geïncasseerd wegens te veel tijd tussen in- en uitcheck dienen te worden teruggestort, doe dit dan ook automatisch in plaats van te wachten tot de reiziger zich meldt.

Stop met het automatisch incasseren van bedragen als helemaal niet duidelijk is of de reiziger überhaupt heeft gereisd.

Maak de anonieme ov-chipkaart ECHT anoniem en verplicht de reiziger niet om alsnog al zijn persoonsgegevens te overhandigen als hij onterecht afgeschreven geld terug wil ontvangen.

Maak de ov-chipkaart gratis, door de aanschafprijs in de vorm van saldo terug te geven.

Stop met het vragen van administratiekosten wanneer iemand zijn eigen geld terug wil.

Verstrek kaartlezers aan de reizigers zodat zij zelf kunnen controleren of zij over een geldig vervoersbewijs beschikken en dit ook kunnen aantonen aan een conducteur met een defecte railpocket.
pi_153132842
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
Het is wat dat punt betreft wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken.
Het is wel verrassend omdat de "eerlijke" verdeling tussen de vervoerders juist 1 van de redenen was om dit systeem in te voeren. Wat overigens op geen enkele wijze het probleem van de klant zou moeten zijn of moeten worden, maar dat boeit ze niet want monopolist.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153132903
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is wat dat punt wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken.
Het is wel verrassend omdat de "eerlijke" verdeling tussen de vervoerders juist 1 van de redenen was om dit systeem in te voeren.
Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Prima :Y
pi_153132937
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig.

Dwing vervoerders om aantoonbaar onterecht geïncasseerd saldo automatisch terug te storten. Als er bijvoorbeeld een grote verstoring was op Utrecht Centraal waardoor geen enkele trein reed, dan is overduidelijk dat alle "correctietarieven" die zijn geïncasseerd wegens te veel tijd tussen in- en uitcheck dienen te worden teruggestort, doe dit dan ook automatisch in plaats van te wachten tot de reiziger zich meldt.

Stop met het automatisch incasseren van bedragen als helemaal niet duidelijk is of de reiziger überhaupt heeft gereisd.

Maak de anonieme ov-chipkaart ECHT anoniem en verplicht de reiziger niet om alsnog al zijn persoonsgegevens te overhandigen als hij onterecht afgeschreven geld terug wil ontvangen.

Maak de ov-chipkaart gratis, door de aanschafprijs in de vorm van saldo terug te geven.

Stop met het vragen van administratiekosten wanneer iemand zijn eigen geld terug wil.

Verstrek kaartlezers aan de reizigers zodat zij zelf kunnen controleren of zij over een geldig vervoersbewijs beschikken en dit ook kunnen aantonen aan een conducteur met een defecte railpocket.
ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is...

ik denk dat ze met miljoenen zijn ingekocht waardoor de prijs vast wel rond 0.50 cent zal uitkomen als het niet lager is voor zo een stukje plastic

alleen al op de vraagprijs voor zo een kaart heeft heel het OV miljoenen winst gemaakt en dat maken ze nog steeds...

JA JAT MAAR VAN DE GEWONE BURGER
je zou toch allemaal tegen muur willen zetten...het zijn echt asocialen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153133023
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:58 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is...

ik denk dat ze met miljoenen zijn ingekocht waardoor de prijs vast wel rond 0.50 cent zal uitkomen als het niet lager is voor zo een stukje plastic

alleen al op de vraagprijs voor zo een kaart heeft heel het OV miljoenen winst gemaakt en dat maken ze nog steeds...

JA JAT MAAR VAN DE GEWONE BURGER
je zou toch allemaal tegen muur willen zetten...het zijn echt asocialen
Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig ;)
pi_153133027
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 17:57 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Prima :Y
Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133145
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist.
Waarom komt deze maatregel er dan?
pi_153133230
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waarom komt deze maatregel er dan?
Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties).
Verder betreft het volgens mij geen maatregel, maar een proef op 1 traject.
pi_153133270
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:06 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waarom komt deze maatregel er dan?
Dat staat in zin 1 van #5. Ook daar. Dat is n.l. de enige manier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133316
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties).
Verder betreft het volgens mij geen maatregel, maar een proef op 1 traject.
Heb je gelijk in.
En inderdaad, bij dit soort gekunstelde monopolies zul je er als overheid bovenop moeten zitten.
Overigens is het OV een van de pilaren van de samenleving, dat dat bij ons zo belachelijk duur is is wel een schande.
pi_153133469
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:11 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Heb je gelijk in.
En inderdaad, bij dit soort gekunstelde monopolies zul je er als overheid bovenop moeten zitten.
Overigens is het OV een van de pilaren van de samenleving, dat dat bij ons zo belachelijk duur is is wel een schande.
De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen.
Dat geeft aan dat ook de mening van deze organisaties ze geen f*ck boeit en dat de enige manier is dat "de minister" ze aanpakt. Dit is m.i. wel veelzeggend wat betreft de ongehoord misplaatste arrogantie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_153133565
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig ;)
ik ga de ns en het openbaar vervoer kapot maken :W
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_153133572
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:16 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen.
Dat geeft aan dat ook de mening van deze organisaties ze geen f*ck boeit en dat de enige manier is dat "de minister" ze aanpakt. Dit is m.i. wel veelzeggend wat betreft de ongehoord misplaatste arrogantie.
Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten.
Dit is dan ook het gevolg van keuzes van onze overheid, die nu dus de troep op mogen ruimen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')