Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb.quote:Rotterdam CS
30 april 2015 om 13:47 door Ruben Eg
NS’ers sluiten vrijdag de poortjes op Rotterdam CS ANP
Treinreizigers lopen vanaf vrijdag op Rotterdam Centraal tegen dichte toegangspoortjes aan. Het station in de havenstad is het eerste grote treinstation van het land waar alle tourniquets voor het passeren moeten worden geopend met een ov-chipkaart.
Het laatste poortje op Rotterdam Centraal wordt vrijdag om 7.00 uur symbolisch gesloten door conducteurs, machinisten, beveiligers en andere medewerkers van NS. „Een belangrijke stap in het veiliger maken van het openbaar vervoer”, omschrijft NS de ‘grote operatie’ op het drukke station in Rotterdam.
quote:RTV Rijnmond sprak tientallen passanten die van plan waren iets te kopen in de winkels achter de gesloten toegangspoortjes, maar noodgedwongen rechtsomkeert maakten. Ook sommige verkopers van de achttien winkels in de passage geven aan dat de klandizie fors is gedaald. En dat komt niet alleen door de meivakantie.
Ze worden door de politiek w.s. teruggefloten. Maar ze hadden het wel op die manier ingevoerd.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Kwamen ze toch ook niet mee weg? Of vergis ik me?
Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructiever wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.
Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke [u]verbeteringen[/u] kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Niet eens terugvragen. Automatisch terugboeken. Geen formulieren in 3-voud invullen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:44 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Dat je op één plaats je geld terug kunt vragen als het weer eens mis is gegaan - dus dat je niet naar Weetikveelwaar (terug) hoeft achteraf. En automatisch uitloggen in het voertuig waar je daarvoor ingelogd was (en je hebt niet kunnen uitloggen) als je in een ander voertuig inlogt.
Goede poging trouwens.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.
Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Daar was laatst ook iets in het nieuws over inderdaadquote:Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:41 schreef De_Kaas het volgende:
Misschien eens een nieuwe en constructievere wending geven aan de discussie, want het is al een paar honderd posts meer van hetzelfde.
Ervan uitgaand dat die ov-chipkaart blijft, welke verbeteringen kunnen er doorgevoerd worden zodat het voor iedereen een draaglijk systeem is?
Het is wat dat punt betreft wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:49 schreef De_Kaas het volgende:
Trouwens, ik heb er geen bron van, maar ik sprak dit weekend een vriend die gaat werken bij het ministerie van I&M en hij zei dat er deze zomer een verandering doorgevoerd wordt, namelijk dat je niet per vervoerder hoeft in- en uit te checken. Dat zou ook al een van de hier genoemde nadelen oplossen.
Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Primaquote:Op zondag 31 mei 2015 17:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wat dat punt wel triest dat het eerst op zo'n kromme manier ontworpen en ingevoerd is en dat we later wel eens de rimpels gaan gladstrijken.
Het is wel verrassend omdat de "eerlijke" verdeling tussen de vervoerders juist 1 van de redenen was om dit systeem in te voeren.
ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is...quote:Op zondag 31 mei 2015 17:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dwing vervoerders om zelf de vragen en klachten van reizigers op te lossen in plaats van ze door te verwijzen naar TLS. TLS is er voor en door de vervoerders, val de reizigers hier niet mee lastig.
Dwing vervoerders om aantoonbaar onterecht geïncasseerd saldo automatisch terug te storten. Als er bijvoorbeeld een grote verstoring was op Utrecht Centraal waardoor geen enkele trein reed, dan is overduidelijk dat alle "correctietarieven" die zijn geïncasseerd wegens te veel tijd tussen in- en uitcheck dienen te worden teruggestort, doe dit dan ook automatisch in plaats van te wachten tot de reiziger zich meldt.
Stop met het automatisch incasseren van bedragen als helemaal niet duidelijk is of de reiziger überhaupt heeft gereisd.
Maak de anonieme ov-chipkaart ECHT anoniem en verplicht de reiziger niet om alsnog al zijn persoonsgegevens te overhandigen als hij onterecht afgeschreven geld terug wil ontvangen.
Maak de ov-chipkaart gratis, door de aanschafprijs in de vorm van saldo terug te geven.
Stop met het vragen van administratiekosten wanneer iemand zijn eigen geld terug wil.
Verstrek kaartlezers aan de reizigers zodat zij zelf kunnen controleren of zij over een geldig vervoersbewijs beschikken en dit ook kunnen aantonen aan een conducteur met een defecte railpocket.
Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustigquote:Op zondag 31 mei 2015 17:58 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ik vraag me af wat de kostprijs van zo een ov kaart is...
ik denk dat ze met miljoenen zijn ingekocht waardoor de prijs vast wel rond 0.50 cent zal uitkomen als het niet lager is voor zo een stukje plastic
alleen al op de vraagprijs voor zo een kaart heeft heel het OV miljoenen winst gemaakt en dat maken ze nog steeds...
JA JAT MAAR VAN DE GEWONE BURGER
je zou toch allemaal tegen muur willen zetten...het zijn echt asocialen
Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:57 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Jep, maar als in de praktijk blijkt dat het te ingewikkeld wordt voor de gemiddelde reiziger zul je toch actie moeten nemen. Prima
Waarom komt deze maatregel er dan?quote:Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Alsof "de gemiddelde reiziger" ze ook maar ene rat's ass boeit. Het systeem is ontworpen met een dikke middelvinger richting "de gemiddelde reiziger". Ze hebben uitsluitend rekening gehouden met hun eigen belangen. Dat is 1 van de voordelen van de monopolist.
Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties).quote:
Dat staat in zin 1 van #5. Ook daar. Dat is n.l. de enige manier.quote:
Heb je gelijk in.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Op initiatief van de minister na vele klachten vanuit reizigers(organisaties).
Verder betreft het volgens mij geen maatregel, maar een proef op 1 traject.
De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:11 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
En inderdaad, bij dit soort gekunstelde monopolies zul je er als overheid bovenop moeten zitten.
Overigens is het OV een van de pilaren van de samenleving, dat dat bij ons zo belachelijk duur is is wel een schande.
ik ga de ns en het openbaar vervoer kapot makenquote:Op zondag 31 mei 2015 18:01 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Waarom zit dit zo diep bij jou eigenlijk? Je gaat helemaal door het lint man, praat eens rustig
Er zijn überhaupt weinig bedrijven die oprecht een fuck geven om hun klanten. Bedrijven geven een fuck om winst maken, en normaal zou het gevolg daarvan zijn dat je lief moet zijn voor je klanten.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De reizigersorganisaties bereiken ook niets, zonder de politiek in te schakelen.
Dat geeft aan dat ook de mening van deze organisaties ze geen f*ck boeit en dat de enige manier is dat "de minister" ze aanpakt. Dit is m.i. wel veelzeggend wat betreft de ongehoord misplaatste arrogantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |