SPOILER: profielenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nog een ritwistquote:
niks gebeurd dus allemaal een storm in een glas waterquote:
quote:Op zondag 31 mei 2015 17:05 schreef franklop het volgende:
God Syntix, wat laat je je toch weer kennen
Niet verwacht nee, maar als je deelnemers veld bekijkt niet eens heel raar.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:06 schreef Van_Poppel het volgende:
Kruijswijk 6e...dat had niemand verwacht 2 en halve week geleden...
vraag mij eigen af wat er was gebeurd als hij niet zoveel tijd had verlorenquote:Op zondag 31 mei 2015 17:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Geen massasprint
Kruijswijk 6e in klassement?
quote:Op zaterdag 9 mei 2015 16:37 schreef Sked het volgende:
Als Krachtwijk top 10 rijdt vreet ik mijn schoenen op
Ik had eigenlijk gehoopt op een etappezege.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:06 schreef Van_Poppel het volgende:
Kruijswijk 6e...dat had niemand verwacht 2 en halve week geleden...
een Porte had eigenlijk nog voor hem moeten eindigenquote:Op zondag 31 mei 2015 17:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niet verwacht nee, maar als je deelnemers veld bekijkt niet eens heel raar.
Ok, maar na die etappe waar ie 9 minuten verloor had iedereen (incl. ondergetekende) hem al begraven.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Modolo die niet meesprinttequote:
toch knap gereden je kan beter zo 6e worden met aanvallend rijden. Belgjes worden 11e en 12e en die heb ik geen 1 keer in de aanval gezienquote:Op zondag 31 mei 2015 17:08 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk gehoopt op een etappezege.
Hopelijk kan je nummer 1 nog voorbij, dan win je wel een flink geldbedrag volgens mij, ik weet niet de prijs voor plaats 3.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:09 schreef Max23 het volgende:
[..]
Modolo die niet meesprintte![]()
Overigens zullen er nog wel wat dingen veranderen, Twee klassementen moeten nog bijgewerkt worden
Maar bedankt![]()
Vandaag nog..quote:Op zondag 31 mei 2015 17:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
toch knap gereden je kan beter zo 6e worden met aanvallend rijden. Belgjes worden 11e en 12e en die heb ik geen 1 keer in de aanval gezien
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
toch knap gereden je kan beter zo 6e worden met aanvallend rijden. Belgjes worden 11e en 12e en die heb ik geen 1 keer in de aanval gezien
Vroem gaat weer huilen op de kasseitjes in Noord-Frankrijk.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:10 schreef Syntix het volgende:
[..]
Hoezo ook? Froome (Sky) gaat de rest laten janken![]()
Niet getreurd. Over drie jaar, 3x eerstequote:Op zondag 31 mei 2015 17:10 schreef Slobeend het volgende:
Nederland had ook wel een etappezege mogen hebben. 3x tweede
Hofland was er nog het dichtstbij was echt een goede sprint van hem tegen gorilla Greipelquote:Op zondag 31 mei 2015 17:10 schreef Slobeend het volgende:
Nederland had ook wel een etappezege mogen hebben. 3x tweede
Thomas gaat hem daar wel ff helpenquote:Op zondag 31 mei 2015 17:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vroem gaat weer huilen op de kasseitjes in Noord-Frankrijk.
Met Contador, Kreuziger, Porte, Konig, Uran, Aru, Pozzovivo, van den Broeck en Hesjedal aan de start had niemand vooraf zo'n hoge positie verwacht natuurlijk. En daar kwamen dan Landa en Amador nog bij dus..quote:Op zondag 31 mei 2015 17:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kruijswijk heeft nog nooit goed gepresteerd daar, houdt niet van de hitte, geloof ik.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef forzaudinese het volgende:
Kruijswijk moet nu gewoon voor de Vuelta gaan, mooie uitdaging om een 2e keer top 10 te rijden in een 2e grote ronde.
Voor Jumbo is het veel aantrekkelijker hem de Tour te laten rijden.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef forzaudinese het volgende:
Kruijswijk moet nu gewoon voor de Vuelta gaan, mooie uitdaging om een 2e keer top 10 te rijden in een 2e grote ronde.
Netjes hoor, nu 2equote:Op zondag 31 mei 2015 17:09 schreef Max23 het volgende:
[..]
Modolo die niet meesprintte![]()
Overigens zullen er nog wel wat dingen veranderen, Twee klassementen moeten nog bijgewerkt worden
Maar bedankt![]()
Dat was in 2011 ook niet zo'n succes, en daarna heeft hij ook een hele tijd niks meer gepresteerd.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef forzaudinese het volgende:
was toch ook de bedoeling dat hij als knecht mee ging voor Gesink?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor Jumbo is het veel aantrekkelijker hem de Tour te laten rijden.
Het is spannend, heel even stond ik 1e zelfs maar toen hadden ze weer iets bijgewerkt.quote:
Nee, de Weert zou de knecht worden voor Gesink. Nooit de bedoeling dat Kruijswijk dat zou gaan doen, volgens mij.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:14 schreef Evertjan het volgende:
[..]
was toch ook de bedoeling dat hij als knecht mee ging voor Gesink?
Was in 2011 geen succes maar wie weet kan het nu wel.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef forzaudinese het volgende:
Na een week zit Gesink toch thuis, kan Kruijswijk daarna mooi voor eigen kans gaan rijden.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:14 schreef Evertjan het volgende:
[..]
was toch ook de bedoeling dat hij als knecht mee ging voor Gesink?
Neem hem mee naar de Tour in een rol zoals Majika vorig jaar had. Jagen op etappes en misschien de bergtrui.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:12 schreef forzaudinese het volgende:
Die gozer staat nu boven je omdat hij Durbridge had opgesteld.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:15 schreef Max23 het volgende:
[..]
Het is spannend, heel even stond ik 1e zelfs maar toen hadden ze weer iets bijgewerkt.
De ploeg-punten kunnen me nog nekken, de witte trui kan me nog redden (Felline)
Qua ronderenners hebben Nederlanders veel betere renners de laatste jaren. Veel talent dus de komende jaren zal er wel elke grote ronde Nederlanders strijden voor ereplaatsen in de top 10.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
2e en 3e week alleen maar ritten in het midden en hooggebergte...daar liggen echt kansen voor hem. Ook publicitair interessant voor de sponsor.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Na een week zit Gesink toch thuis, kan Kruijswijk daarna mooi voor eigen kans gaan rijden.
Mijn godquote:Op zondag 31 mei 2015 17:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die gozer staat nu boven je omdat hij Durbridge had opgesteld.
als ze Krachtwijk meenemen met Kelderman en LtD dan moet je hem eigenlijk wel een vrije rol geven in de vorm van etappe zeges en evt bollentruiquote:Op zondag 31 mei 2015 17:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Neem hem mee naar de Tour in een rol zoals Majika vorig jaar had. Jagen op etappes en misschien de bergtrui.
Iets gebeurd in de laatste 3km?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:19 schreef Marcoss het volgende:
Konig op grote achterstand binnengekomen, maar wel op 9 seconden geplaatst
Van fiets gewisseld naar het schijnt. Die transponder was dus van een ploeggenoot.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:19 schreef Marcoss het volgende:
Misschien verwarring omdat hij van fiets is gewisseld met een ploegmaat?quote:Op zondag 31 mei 2015 17:19 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat Kruijswijk daar veel minder de renner voor is dan Majka, sowieso afwachten of hij dit niveau nog weer kan halen in de Tour. Vrees dat er weer veel te hoge verwachtingen komen..quote:Op zondag 31 mei 2015 17:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Neem hem mee naar de Tour in een rol zoals Majika vorig jaar had. Jagen op etappes en misschien de bergtrui.
Denk het ja, lijkt me ook sterk dat ie op grote achterstand binnen is gekomen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Misschien verwarring omdat hij van fiets is gewisseld met een ploegmaat?
Viviani is de enige Sky in de 1ste groep, Konig in een groepje op 1.13 met 3 ploegmaats, waarbij hij als enige op 9 seconden wordt gezet.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:21 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Denk het ja, lijkt me ook sterk dat ie op grote achterstand binnen is gekomen.
quote:Op zondag 31 mei 2015 17:07 schreef bianconeri het volgende:
Contador
Wat een onsympathieke wielrenner is dat zeg. Zelfs te arrogant om Engels te leren.
De tijd dat hij voor doping geschorst was waren veel beter![]()
Wel jammer dat de Giro altijd zo onderbezet is, heeft vaak veel meer spektakel in petto dan de Tour. Tour altijd veel te gecontroleerd.
Dat zou vreemd zijn dan als dat gebeurd. Dit gaat Jantje Boven niet pikken, het gaat donderden daar in de directiekamer van de Giro.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Viviani is de enige Sky in de 1ste groep, Konig in een groepje op 1.13 met 3 ploegmaats, waarbij hij als enige op 9 seconden wordt gezet.
NK's ook nog. In Nederland hopelijk een ouderwetse tactische topshow van de Nederlandse loterij onder aanvoering van Jan Boven.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
nou was een leuke giro
tot in Frankrijk, Zwitserland, Frankrijk.
NK's neemt werkelijk niemand serieus.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
NK's ook nog. In Nederland hopelijk een ouderwetse tactische topshow van de Nederlandse loterij onder aanvoering van Jan Boven.
of er moet echt nog wat in laatste drie km zijn gebeurdquote:Op zondag 31 mei 2015 17:24 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn dan als dat gebeurd. Dit gaat Jantje Boven niet pikken, het gaat donderden daar in de directiekamer van de Giro.
Brailsford heeft een cheque onder de deur geschoven.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Viviani is de enige Sky in de 1ste groep, Konig in een groepje op 1.13 met 3 ploegmaats, waarbij hij als enige op 9 seconden wordt gezet.
In Emmen is TLJ kansloos. Voor het eerst sinds jaren hoeven ze de koers niet te dragen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
NK's ook nog. In Nederland hopelijk een ouderwetse tactische topshow van de Nederlandse loterij onder aanvoering van Jan Boven.
Toch zullen ze dat wel doen.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In Emmen is TLJ kansloos. Voor het eerst sinds jaren hoeven ze de koers niet te dragen.
Complot met Riis! Ja Riis is een deen, maar dan nog scandinavie en zo en zoquote:Op zondag 31 mei 2015 17:39 schreef Van_Poppel het volgende:
http://cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=19699
Is Landa een Noor?
Op het ESF is het ook altijd vriendjespolitiekquote:Op zondag 31 mei 2015 17:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Complot met Riis! Ja Riis is een deen, maar dan nog scandinavie en zo en zo
Knut Landa, wie kent hem niet.quote:Op zondag 31 mei 2015 17:39 schreef Van_Poppel het volgende:
http://cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=19699
Is Landa een Noor?
http://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=27432
Netjes 3e in de Giro![]()
quote:Adam Hansen bereikte zondag in Milaan een unieke mijlpaal. Met het uitfietsen van de Ronde van Italië volbracht de 34-jarige Australische wielrenner zijn elfde grote ronde op rij. De reeks begon met de Ronde van Spanje in 2011. De drie jaren daarna reed Hansen telkens zowel de Giro, de Tour als de Vuelta uit.
Hansen, die rijdt voor het Belgische Lotto Soudal, won vorig jaar een rit in de Ronde van Spanje. Twee jaar geleden lukte hem dat in de Ronde van Italië.
Tja, in die twee ritten die Modolo won was Nizzolo wel 2x de snelste en won Modolo enkel door z'n goede trein.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nizzolo vrij waardeloze winnaar van het puntenklassement zonder ritzege, had liever Modolo zien winnen.
3 weken niet gezien in de koerstwitter:mtjallingii twitterde op zondag 31-05-2015 om 18:36:39Yes another grand tour finished. Great spirit in our team for the full 3 weeks! And great results for @LottoJumbo_road! #goinghome reageer retweet
Vandaag 394 meter op kop gereden voor Hoflandquote:Op zondag 31 mei 2015 18:50 schreef Evertjan het volgende:
3 weken niet gezien in de koerstwitter:mtjallingii twitterde op zondag 31-05-2015 om 18:36:39Yes another grand tour finished. Great spirit in our team for the full 3 weeks! And great results for @LottoJumbo_road! #goinghome reageer retweet
ik had hem liever een paar dagen in de aanval gezien net zoals een paar andere Lotto Jumbo renners op Kruiswijk en Hofland (2e rit) weinig Lotto Jumbo van voren gezienquote:Op zondag 31 mei 2015 18:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Vandaag 394 meter op kop gereden voor Hofland
MIsschien heeft hij wel heel veel bidonnen gehaald.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:53 schreef franklop het volgende:
[..]
Vandaag 394 meter op kop gereden voor Hofland
Lindeman heeft de bergtrui nog gedragenquote:Op zondag 31 mei 2015 18:54 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik had hem liever een paar dagen in de aanval gezien net zoals een paar andere Lotto Jumbo renners op Kruiswijk en Hofland (2e rit) weinig Lotto Jumbo van voren gezien
En Van der Lijke en Keizer hebben ook prima gereden.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Lindeman heeft de bergtrui nog gedragen
Bennett heb ik ook niet veel gezien.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
En Van der Lijke en Keizer hebben ook prima gereden.
Alleen Tjallingii en Flens waren echt onzichtbaar.
Vandaag in België goed zichtbaar.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bennett heb ik ook niet veel gezien.
Die reed vandaag anders behoorlijk vaak in beeldquote:Op zondag 31 mei 2015 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bennett heb ik ook niet veel gezien.
Flens is dan ook knecht.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
En Van der Lijke en Keizer hebben ook prima gereden.
Alleen Tjallingii en Flens waren echt onzichtbaar.
Zelfs voor een knecht was ie onzichtbaar. En dat zegt veel.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Flens is dan ook knecht.
Of is dat wellicht juist reden om in beeld te rijden?
Lindeman heeft natuurlijk een bergtruitje gepakt. Daarna was het wel over.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alleen Kruijswijk, Hofland, Van der Lijke en Keizer kunnen nog enigszins spreken van een geslaagde giro. De rest mag zich kapot schamen, al viel Wagner vroeg uit
Lindeman krijgt ook een plusjequote:Op zondag 31 mei 2015 21:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lindeman heeft natuurlijk een bergtruitje gepakt. Daarna was het wel over.
Ja wat triest dit weerquote:Op zondag 31 mei 2015 23:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
In Spanje zijn ze mad vanwege Landa. Hij zou bewust zijn pet niet hebben afgenomen bij het Spaans volkslied:
[ afbeelding ]
Lachwekkende post.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja wat triest dit weerBaskjes moet je ook gewoon kort houden.
Ik snap heus wel dat er wat sentimentjes spelen, maar dit is altijd een beetje kinderachtig hoor.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Lachwekkende post.
Mexicanobakker
Lekker vergelijkbaar.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Beetje kinderachtig. Ut beest doet ook z'n petje af als ze het volkslied voor De Gees spelen...
Natuurlijk niet, maar Baskenland is gewoon een autonome regio en ze zijn het daar -redelijk- over alles eens (itt Catalonie).quote:
twitter:sporza twitterde op maandag 01-06-2015 om 09:23:52.@maxmonfort ruziet met @vdb_jurgen in #Giro: "Je bent jaloers". Bekijk beelden @wielerman http://t.co/HQF4uit82c http://t.co/GeqcHCmHhi reageer retweet
quote:De zware rit in de Giro van vrijdag heeft de gemoederen aardig verhit, ook tussen Maxime Monfort en Jurgen Van den Broeck, de twee kopmannen van Lotto-Soudal. De twee ruzieden meteen na de finish. Monfort verweet zijn ploegmaat jaloezie. Van den Broeck antwoordde kort "Maar nee" en reed toen weg. Renaat Schotte betreurt de rel: "Jurgen kreeg te horen dat hij zijn eigen boontjes moest doppen."
Het Deense tv-kanaal TV2 legde de woordenwisseling vast net na de aankomst in het Italiaanse skistation Breuil-Cervinia. Wat Van den Broeck en Monfort allemaal tegen elkaar roepen, is niet altijd goed verstaanbaar.
De twee kwamen in een groepje op drie minuten van ritwinnaar Aru aan. Van den Broeck trok daarbij nog een spurtje, Monfort ging er nog over. Was dat de aanleiding?
Het is wel duidelijk dat Monfort het koersgedrag van Van den Broeck maar matig kon appreciëren, en niet alleen die dag: "Je bent jaloers", "Je kon niet meer, zei je" en "Dat is al van de eerste dag zo..." klonk het bij de Waal.
Van den Broeck antwoordde met een kort: "Neen, dat doe ik niet", en weg was hij. Daags nadien sprak een commentator van TV2 Van den Broeck erover aan: "Het was gewoon de adrenaline. Alles is oké."
Feit is wel dat in deze Giro Monfort voor Van den Broeck eindigde. Monfort werd elfde, Van den Broeck twaalfde. Na de lange tijdrit van vorige week zaterdag was VdB naar de vijfde plaats opgerukt, maar door een val in een afdaling daags nadien viel hij uit de top tien. Monfort wachtte toen niet op hem.
Sporza-commentator Renaat Schotte betreurt de rel tussen de twee Belgen: "Monfort kreeg dezelfde rol als Van den Broeck bij het begin van de Giro. Ik weet niet of dat de juiste keuze was. Want toen Van den Broeck vijfde stond na de tijdrit, hebben ze bij de ploeg ostentatief gezegd dat hij zijn eigen boontjes moest doppen. Dat heeft op een bepaald moment geresulteerd in een openlijke discussie."
"Ik vind het spijtig voor de sponsors dat het zo moet aflopen. Uiteindelijk heb je dan 11 en 12. Ik denk dat het misschien beter was geweest om er eentje op te offeren, tussen aanhalingstekens. Dan had je een top 10 gehad."
quote:Tot slot koos Team Bakker voor het volledige team van Astana. Vermoedelijk om daarmee veel teampunten te scoren… Het waren echter niet zozeer de teampunten wat hem veel opleverde. Het gehele team van Astana reed geweldig met maar liefst 34 keer een positie in de top 20 en 5 etappezeges!
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Italie-op-rij.dhtmlquote:Adam Hansen bereikte zondag in Milaan een unieke mijlpaal. Met het uitfietsen van de Ronde van Italië volbracht de 34-jarige Australische wielrenner zijn elfde grote ronde op rij. De reeks begon met de Ronde van Spanje in 2011. De drie jaren daarna reed Hansen telkens zowel de Giro, de Tour als de Vuelta uit.
Hansen, die rijdt voor het Belgische Lotto Soudal, won vorig jaar een rit in de Ronde van Spanje. Twee jaar geleden lukte hem dat in de Ronde van Italië.
Lachwekkend. Wel mooi 500 euro in de pocket.quote:
Sowieso al lachwekkend als je Landa had geselecteerd.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Lachwekkend. Wel mooi 500 euro in de pocket.
Hoezo dat dan weer. Op papier was dat de sterkste en laatste helper van Aru, dus de kans dat die enkele ritten top-10 zou eindigen was logisch.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Sowieso al lachwekkend als je Landa had geselecteerd.
Volgens mij was vooral Kangert op papier de meesterknecht en had Landa aangegeven te hopen dat hij een keer zijn kans mocht gaan in een ontsnapping. Op basis van eerdere grote rondes (1x top 10 in een rit in 4 rondes), leuk resultaat in voorbereidingskoersje (zoals elk jaar) zou ik hem ook nooit genomen hebben. Maar goed, jij bent derde en ik niet.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:50 schreef Max23 het volgende:
[..]
Hoezo dat dan weer. Op papier was dat de sterkste en laatste helper van Aru, dus de kans dat die enkele ritten top-10 zou eindigen was logisch.
Niet dat ik had verwacht dat die zou presteren zoals die uiteindelijk heeft gedaan
Jose dacht nog dat hij dat door de spanning vergeten was geloof ik.quote:Op zondag 31 mei 2015 23:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
In Spanje zijn ze mad vanwege Landa. Hij zou bewust zijn pet niet hebben afgenomen bij het Spaans volkslied:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |