abonnement Unibet Coolblue
pi_153789972
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:38 schreef redboyke het volgende:

[..]

maar dat steepen is dus alleen nodig als je het zelf maakt?of moet je een gekocht flesje ook effe open maken en week laten liggen?
Verschilt een beetje per merk. Bij de wat 'duurdere' e-liquids is het wel aan te raden om zelf even te steepen. Zeker als het batch nummer of de productie datum redelijk recent is.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 22:44:57 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153790133
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:38 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja dat zie ik altijd op youtube mensen die gorilla in the mist naspelen na 1 trekje
was voor mij ook de reden om voor een wat duurder model te gaan omdat ik vond dat ik te weinig damp binnenkreeg.

maar dat steepen is dus alleen nodig als je het zelf maakt?of moet je een gekocht flesje ook effe open maken en week laten liggen?

is toch spannend zelf een flesje maken weet niet hoe lang het duurt voor je de investering eruit hebt
en of het echt beter smaakt mij kennende ga ik er weer in overdrijven en keiveel PG kopen om maar 10 euro verzending op te sparen en vervolgens smaakjes maken a volonte en na een week erachter komen dat ik toch niet zo'n talent goeie alchemist ben met potions maken :P

ik weet niet hoe goed dit afgesteld is maar na een halve sigaret gaat het silent brandalarm af (dus je hoort zelf niet dat het afgaat) en dan komt de verpleging je kamer binnenstormen daar schrik je dan wel van maar met die vapor is wel chill gewoon in bed serie kijken en niet iedere keer naar beneden moeten naar dat rooklokaal.
Sja, die gorilla in de mist, dat ben ik :7

Ga eerst maar eens uitvogelen wat je lekker vindt ('duur' spul meestal), daarna ga je betere spullen kopen, dan ga je zelf coils bouwen, en daarna heb je allemaal devices die je liquid verdampen als sneeuw in de magnetron, en daarna wordt het meestal pas interessant om zelf te gaan brouwen..

Hoeft niet specifiek in die volgorde, maar het zal er niet veel naast zitten :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steepen doe je met een liquid die chemisch of niet lekker genoeg smaakt. Meestal bij de duurdere liquids die in 'kleine' hoeveelheden worden geproduceerd, en uiteraard bij zelfbouw, want die is dus ook vers-vers.

En ga je eens inlezen over PG en VG, want je haalt wat dingen door elkaar qua terminologie vrees ik ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:02:37 #150
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153790714
Las dat steepen ergens een overbodige activiteit is, iets wat misschien wel klopt als je wat meer % concentraat erin flikkert. Echter zijn er voldoende liquids die er baat bij hebben deze te laten staan. Bakery, tabak, custard,.. Deze schijnen langer te moeten staan.

elk sapje wat ik maak gaat een halve dag de yogurt machine in, krijgt op z'n flikker met een melkopschuimer en gaat dan met dop erop de doos in die ik in de kast zet. Labeltje met datum/% en naam erop, en gemiddeld hebben ze dan 1 a 2 a 3 weken rust. Beste is - volgens zeggen - om de sapjes met regelmaat nog te luchten, te schudden, iets wat ik niet doe.

De lekkere smaken gaan er bij mij sneller doorheen, dus lang steepen doen ze niet. De minder populaire smaken die ik heb zijn nu 2 maanden oud. Heb nog niet kunnen ontdekken dat deze liquids plotsklaps ineens lekker worden. Gevalletje verkeerde aankoop.

Riptide is inderdaad een vleugje menthol, met daarachter die welbekende smaak wat um zo lekker maakt. Riptide is op het moment even nergens te bekennen; alles uitverkocht bij Savevape, bij CdD, dus even rustig aan doen en de 100ml die ik klaar heb aanbreken :'). Heb weekje terug pink spot Happy Ending via CdD besteld als Eppy,.. Spekkies/vanilla!!! Is nu 30ml concentraat van in aankomst! Riptide, watermelon wave, happy ending, bubble gum nog wat, de beste PS flavors, de overige 15 die ik geprobeerd heb zijn niet voor grootschalig inkoop, iets wat me toch beetje tegenvalt.
Eenmaal genoeg in voorraad van deze 4 smaakjes wordt het tijd om het onbekende weer eens op te zoeken....
Mai pben rai~!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:05:30 #151
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153790798
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

...als ik bij die Aspire met nautilus mini was gebleven had ik denk ik nu met een pakje Marlboro in m'n zak gelopen
Mai pben rai~!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:16:14 #152
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153791132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 20:38 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja dat zie ik altijd op youtube mensen die gorilla in the mist naspelen na 1 trekje
was voor mij ook de reden om voor een wat duurder model te gaan omdat ik vond dat ik te weinig damp binnenkreeg.

maar dat steepen is dus alleen nodig als je het zelf maakt?of moet je een gekocht flesje ook effe open maken en week laten liggen?

is toch spannend zelf een flesje maken weet niet hoe lang het duurt voor je de investering eruit hebt
en of het echt beter smaakt mij kennende ga ik er weer in overdrijven en keiveel PG kopen om maar 10 euro verzending op te sparen en vervolgens smaakjes maken a volonte en na een week erachter komen dat ik toch niet zo'n talent goeie alchemist ben met potions maken :P

ik weet niet hoe goed dit afgesteld is maar na een halve sigaret gaat het silent brandalarm af (dus je hoort zelf niet dat het afgaat) en dan komt de verpleging je kamer binnenstormen daar schrik je dan wel van maar met die vapor is wel chill gewoon in bed serie kijken en niet iedere keer naar beneden moeten naar dat rooklokaal.
Het gaan maken van eigen eliquid is gekomen door het erbij halen van de tank en de dripper. Ik rook met deze apparaten er met gemak 10ml doorheen per dag, vaak meer, en op deze wijze is het een redelijk dure hobby

PG - smaakdrager
VG -wolkenmaker

Afhankelijk van je materialen waar je mee rookt deze samenstellen, je nicotine % erin knallen en je base is klaar
Zo heb ik 60vg/40pg in gebruik op 0.3% nicotine

Je koopt je smaakie en knalt deze op % in je base, en klaar
Je kan het nog gekker maken met additieven als sweeteners , kleurstoffen etc als je zou willen

Mijn ubercheile riptide bouw ik dus zo op;

8.5ml base ( 60vg/40pg)
1.5ml riptide concentraat

Resultaat: 10ml riptide op 15%

Als je nog gekker zou willen doen kan je concentraten mixen, iets wat ik ooit nog wel een keer ga doen. Er zijn hele recepten te vinden op fora; zoveel ml dit, zoveel ml dat, beetje sweetener, beetje menthol, en dit dan mixen met base. Heb ik nog geen fut voor gehad. Capella liquid, CdD liquid en een tal van anderen zijn voor dat mixen zeer geschikt. Ik als nog steeds beginner vind dat wat ik nu doe al spannend genoeg :')

Wat Sound al zegt, begin eerst met oriënteren wat je wil. Geen idee wat je nu hebt maar als je meer damp wil, meer smaak wil kom je uit bij het zelf bouwen. Ik kan het alleen maar aanraden ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door KNAK op 23-06-2015 23:25:24 ]
Mai pben rai~!
pi_153791798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:16 schreef KNAK het volgende:

[..]

Het gaan maken van eigen eliquid is gekomen door het erbij halen van de tank en de dripper. Ik rook met deze apparaten er met gemak 10ml doorheen per dag, vaak meer, en op deze wijze is het een redelijk dure hobby

PG - smaakdrager
VG -wolkenmaker

Afhankelijk van je materialen waar je mee rookt deze samenstellen, je nicotine % erin knallen en je base is klaar
Zo heb ik 60vg/40pg in gebruik op 0.3% nicotine

Je koopt je smaakie en knalt deze op % in je base, en klaar
Je kan het nog gekker maken met additieven als sweeteners , kleurstoffen etc als je zou willen

Mijn ubercheile riptide bouw ik dus zo op;

8.5ml base ( 60vg/40pg)
1.5ml riptide concentraat

Resultaat: 10ml riptide op 15%

Als je nog gekker zou willen doen kan je concentraten mixen, iets wat ik ooit nog wel een keer ga doen. Er zijn hele recepten te vinden op fora; zoveel ml dit, zoveel ml dat, beetje sweetener, beetje menthol, en dit dan mixen met base. Heb ik nog geen fut voor gehad. Capella liquid, CdD liquid en een tal van anderen zijn voor dat mixen zeer geschikt. Ik als nog steeds beginner vind dat wat ik nu doe al spannend genoeg :')
als ik dat zo lees allemaal krijg ik wel een beetje Breaking Bad gevoel.
I want this!

alles met extracten lijkt me ten eerste wat duur en 2 ik denk dat het dan te zoet gaat zijn
beetje het gevoel dat ik heb met soda stream. 20 verschillende smaken en eigenlijk allemaal smaken ze naar suiker.

heb eigenlijk niet veel geprobeerd
joyetech redbull vind ik wel lekker
joyetech cappuchino in begin smaakt het vis maar ok je moet het toch oproken :P
chocolade liquid was eigenlijk nog viezer als die cappuchino
heb ook
usa mix,topbacco,luckystrike en menthol maar nog niet geproeft
joyetech full marlboro vond ik ook niet lekker maar vanille wel
had ook eentje met cannabis gekocht uit niewsgierigheid maar dat smaakte precies naar onkruid ofzo :P
dus ik neig nu toch wel meer naar zoete dingen
mss fruit ook

merk wel dat smaken anders kunnen smaken als je een goedkoop dingetje hebt proef je amper iets

heb nog 30 flesjes van 10ml en een paar van 30ml dus die moeten wel eerst op voor dat ik nog overdreven aankopen ga doen om wat verzendingskosten te sparen. :')
  woensdag 24 juni 2015 @ 01:08:43 #154
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153793357
Dat breaking bad gevoel heb ik als ik naar de tafel kijk waar ik het op doe; flesjes-frenzy... Apotheek-perikelen!

Voor weinig kan je al een eerste gooi naar DIY wagen

100ml VG / PG mix
Concentraat
Flesje(s)
Injectiespuit ( ik gebruik een spuit van 1ml en 10ml )

Www.savevape.nl
Hier kan je de base halen, en voor 80cent een testflesje (eppys) van 1ml concentraat. Genoeg keuze aan smaak.

quote:
alles met extracten lijkt me ten eerste wat duur en 2 ik denk dat het dan te zoet gaat zijn
beetje het gevoel dat ik heb met soda stream. 20 verschillende smaken en eigenlijk allemaal smaken ze naar suiker
Dit valt wel mee. Als je zelf gaat mixen doe je dit in zeer lage hoeveelheden
Als je een flesje van 10ml wilt creëren, en je totale concentraat is 10%, dan heb je het over 2ml.

Als voorbeeld wat dan in die 2ml zit

2% Cap. Vanilla Custard 2
0.5% TPA Banana Cream
0.5 TPA Black Honey
3% TPA Marshmallow
3% TPA Peanut Butter
1% menthol

Bepaalde concentraten zijn behoorlijk sterk, en kan je mixen op <5%.
Op deze wijze krijg je er flinke hoeveelheden uit.

http://www.dampforum.nu/forum/285-diy-recepten/ flink veel recepten hier te lezen

[ Bericht 53% gewijzigd door KNAK op 24-06-2015 01:22:28 ]
Mai pben rai~!
pi_153795263
thx knax
heb de site al opgeslagen als liquid wat low begint te worden ga ik me wel eens starten met wat je allemaal nodig hebt
bedankt voor de hulp
zal nog wel je hulp in roepen als het zo ver is wat ik allemaal in winkelwagen moet proppen :P
  woensdag 24 juni 2015 @ 14:13:16 #156
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153803788
Het is vrij simpel. De moeilijkheidsgraad ligt in het vinden wat je echt lekker vind :)

Zo ben ik na enige tijd nog steeds flink aan het zoeken
Foto hieronder laat zien dat ik daar nog flink mee bezig ben; vandaag binnengekomen


Paar flesjes van 10ml ; smaakjes die goed bevallen
Zooitje zakjes met 1ml try-outs - bij goed resultaat komen daar dan ook de 10ml flesjes van :)
Mai pben rai~!
  donderdag 25 juni 2015 @ 19:15:13 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153837017
Yihi SX 350 pakt geen titanium coils op TC :N

Deftige dual gedraaid, maar hij pikt hem mooi niet -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 25 juni 2015 @ 19:23:34 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153837262
En ik heb net mijn zelfmengsel in diezelfde drippert getieft, en dat is 10 keer niks..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 25 juni 2015 @ 21:39:11 #159
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153841235
:')

Te slap?

Verkeerde liquid keuze?
Mai pben rai~!
  donderdag 25 juni 2015 @ 22:34:18 #160
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153842789
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 21:39 schreef KNAK het volgende:
:')

Te slap?

Verkeerde liquid keuze?
weet ik veel; zit gewoon beroerd weinig smaak aan.

Geeft niks, heb net 150 ml PS aroma gescoord B-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 26 juni 2015 @ 00:31:04 #161
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_153846326
quote:
13s.gif Op donderdag 25 juni 2015 19:15 schreef Sounddragon het volgende:
Yihi SX 350 pakt geen titanium coils op TC :N

Deftige dual gedraaid, maar hij pikt hem mooi niet -O-
SX 350j? :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  vrijdag 26 juni 2015 @ 01:19:24 #162
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153847263
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2015 22:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

weet ik veel; zit gewoon beroerd weinig smaak aan.

Geeft niks, heb net 150 ml PS aroma gescoord B-)
150ml. 15 flesjes? Alles riptide?
Je pakt het groots aan :p

Ben wel benieuwd welke mislukt is. Merk ? %?
Mai pben rai~!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 01:52:46 #163
369251 Geralt
of Rivia
pi_153847582
Ja hoi en alles. Vorig jaar ook eens geprobeerd mee te starten. Begin was goed, zonder dat ik er erg in had ipv 1 pakje op een dag slechts 2 sigaretten gerookt. En dat op de eerste dag. Begin was dus goed.

Echter na een paar dagen een ontzettend vieze zurige smaak in mn mond bij alle smaakjes die ik had (verschillende tabaksmaken en verschillende fruit en andere smaken). Allemaal dezelfde gore smaak.

Nieuwe tankjes erop, ander type etc etc, nieuwe smaakjes, nieuwe atomizers noem het maar op. Telkens weer die vieze smaak.

Als ik een aantal dagen niet gedampt had was het begin weer gewoon lekker en na een paar uur weer zurige vieze smaak.

Iemand daar bekend mee? Kan het zijn dat ik bv allergisch ben voor de PG wat er in die liquids zit? Es het de moeite van proberen waard om nog eens een nieuw setje te bestellen en dan met een een VG liquid? Of werkt PG niet zo op de smaak en is dit het proberen niet waard?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 26 juni 2015 @ 01:54:17 #164
369251 Geralt
of Rivia
pi_153847600
Ik had er overigens van joyetech. Type weet ik zo ff niet meer. En doorzichtige tankjes erop. Van een goed merk, weet niet meer welke. 2 verschillende merken ook getest overigens. Beiden hetzelfde. Evenals zo een piepklein tankje wat standaard bij die ego zaten. Ook hetzelfde.

Iemand? Heeft het zin om een 100% VG liquid te testen? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 26 juni 2015 @ 04:45:53 #165
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153848247
Of 100% VG gaat helpen, geen idee. Allergische reacties van PG uit zich in irritatie van keel, nog nergens iets over zure smaak gelezen.

Jij maakt sapjes niet zelf? Koop dan wat andere merken en probeer. Sommige mensen die stoppen met roken krijgen volgens zeggen een soort van flavor-block, maar of daar een zure smaak bij hoort, ook geen idee

Als andere merken nog steeds zuur zijn ligt het of aan je papillen, of aan je dampmateriaal
Mai pben rai~!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 26 juni 2015 @ 07:18:46 #166
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_153848436
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 01:54 schreef Geralt het volgende:
Ik had er overigens van joyetech. Type weet ik zo ff niet meer. En doorzichtige tankjes erop. Van een goed merk, weet niet meer welke.

Iemand? Heeft het zin om een 100% VG liquid te testen? :@
Ik krij echt blaasjes in m'n mond als ik te lang pg damp. Zuur komt me niet bekend voor. Maar is het proberen waard toch.
Virgin vapor kun je in NL wel kopen.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 10:15:02 #167
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153850100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 01:19 schreef KNAK het volgende:

[..]

150ml. 15 flesjes? Alles riptide?
Je pakt het groots aan :p

Ben wel benieuwd welke mislukt is. Merk ? %?
10 keer Riptide, 5 andere PS smaakies.

En weet ik niet, was een krijgertje heah.. mengverhouding was 1 op 6.

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 01:52 schreef Geralt het volgende:
Ja hoi en alles. Vorig jaar ook eens geprobeerd mee te starten. Begin was goed, zonder dat ik er erg in had ipv 1 pakje op een dag slechts 2 sigaretten gerookt. En dat op de eerste dag. Begin was dus goed.

Echter na een paar dagen een ontzettend vieze zurige smaak in mn mond bij alle smaakjes die ik had (verschillende tabaksmaken en verschillende fruit en andere smaken). Allemaal dezelfde gore smaak.

Nieuwe tankjes erop, ander type etc etc, nieuwe smaakjes, nieuwe atomizers noem het maar op. Telkens weer die vieze smaak.

Als ik een aantal dagen niet gedampt had was het begin weer gewoon lekker en na een paar uur weer zurige vieze smaak.

Iemand daar bekend mee? Kan het zijn dat ik bv allergisch ben voor de PG wat er in die liquids zit? Es het de moeite van proberen waard om nog eens een nieuw setje te bestellen en dan met een een VG liquid? Of werkt PG niet zo op de smaak en is dit het proberen niet waard?
Gewoon stug volhouden, je smaakpapillen moeten wennen, ik heb het ook een tijdje gehad en ben toen wat andere, duurdere liquids gaan testen, en dat werkte. Sowieso wat frissere smaakjes pakken, en als de boel weer wat muffig gaat smaken pak je effe iets met wat munt of menthol erin om je papillen effe onder hun kont te schoppen. ~O>
Kan zijn dat je het met een hoger VG percentage niet- of minder hebt, maar hogere VG percentages kun je beter in een kwalitatief betere tank kieperen met een goed device eronder.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 26 juni 2015 @ 14:10:15 #168
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153856408
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 10:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

10 keer Riptide, 5 andere PS smaakies.

En weet ik niet, was een krijgertje heah.. mengverhouding was 1 op 6.

[..]
Mag hopen dat daar ook wat watermelon wave bij zit ;)

Wellicht handig om een aantal tests uit te voeren - Paar potjes van 5ml, en dan voor met name riptide een aantal verhoudingen testen. Het internet staat vol over verschillende %-verhoudingen. 'Sweet-spot'-%. Met zoveel voorraad loont het om even te onderzoeken hoe of wat.
Riptide komt bij mij op 20% op 60/40pg het beste uit de bus. Proefmonsters die falen kan je altijd nog bij elkaar flikkeren en aanlengen met base of sap.

Happy Ending, ene zalige spekkies liquid heb ik hier in huis. Op 15% haast geen genot. Op 20% verrukkelijk. Op die 20% is ie vrijwel direct dampbaar, zelfs zonder yogurtmachine/opkloppen met opschuimer.

.
Tot slot, een redelijk handig %-sheet

https://docs.google.com/s(...)noheader=true&gid=16
Mai pben rai~!
pi_153856855
Ik heb de Ego One gekocht voor mijn vriendin in de hoop dat ze gaat stoppen met roken. Ze stemde er zelf ook mee in (dus geen verrassing oid). Hij is vanmorgen binnengekomen.

Hij dampt prima, maar voldoet niet echt voor haar. Ze heeft steeds zin om een peuk op te steken. Ligt niet aan het nicotine niveau denk ik; 12 mg was te scherp op d'r keel dus er zit nu 8 mg en die dampt heerlijk. Ze is dus niet echt enthousiast helaas. :+ Had ik niet verwacht, want toen ik begon (met die ouwe ego ce4) heb ik maanden geen peuk meer aangeraakt zonder moeite.

Meer mensen met zulke opstartproblemen? O-)
Kindness
pi_153859170
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:26 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik heb de Ego One gekocht voor mijn vriendin in de hoop dat ze gaat stoppen met roken. Ze stemde er zelf ook mee in (dus geen verrassing oid). Hij is vanmorgen binnengekomen.

Hij dampt prima, maar voldoet niet echt voor haar. Ze heeft steeds zin om een peuk op te steken. Ligt niet aan het nicotine niveau denk ik; 12 mg was te scherp op d'r keel dus er zit nu 8 mg en die dampt heerlijk. Ze is dus niet echt enthousiast helaas. :+ Had ik niet verwacht, want toen ik begon (met die ouwe ego ce4) heb ik maanden geen peuk meer aangeraakt zonder moeite.

Meer mensen met zulke opstartproblemen? O-)
had ik ook wel. omdat je met een electronische sigaret keilang aan die tuit moet zuigen voor wat rook te krijgen terwijl je met een sigaret van een trekje van een halve second al genoeg rook binnen hebt.
heb toen ook terug naar sigaretten overgestapt. pas toen ik zonder sigaretten zat en dacht van ok nu ga ik stoppen met sigaretten en toch electronisch doen als ik nood heb aan een sigaret. maar toen merkte ik dat na een tijdje ik gewone sigaretten lucht nietmeer tegen kon en het vond stinken (ex rokers hebben daar na tijdje moeilijk mee) gewoon verbrande lucht ruiken :P
  † In Memoriam † vrijdag 26 juni 2015 @ 15:59:23 #171
230491 Zith
pls tip
pi_153859310
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:53 schreef redboyke het volgende:

[..]

had ik ook wel. omdat je met een electronische sigaret keilang aan die tuit moet zuigen voor wat rook te krijgen terwijl je met een sigaret van een trekje van een halve second al genoeg rook binnen hebt.
heb toen ook terug naar sigaretten overgestapt. pas toen ik zonder sigaretten zat en dacht van ok nu ga ik stoppen met sigaretten en toch electronisch doen als ik nood heb aan een sigaret. maar toen merkte ik dat na een tijdje ik gewone sigaretten lucht nietmeer tegen kon en het vond stinken (ex rokers hebben daar na tijdje moeilijk mee) gewoon verbrande lucht ruiken :P
Heh, rond de 0.5 ohm kom je wel in het gebied waarbij je binnen 1 seconde je hele longen kan vullen met damp. :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153859378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 15:59 schreef Zith het volgende:

[..]

Heh, rond de 0.5 ohm kom je wel in het gebied waarbij je binnen 1 seconde je hele longen kan vullen met damp. :P
normaal ging ik mijn evic VT aankrijgen vandaag die heeft een 0.5ohm
die heeft ook 2 verschillende coils ni en ti heb nog geen extra gekocht omdat ik niet weet welke de beste zijn

maar DHL moest weer roet in het eten gooien:

quote:
Als gevolg van een fout in het adres kon de zending niet worden bezorgd. Het adres wordt gecontroleerd.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 16:03:55 #173
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153859408
Vriendin is mogelijk nog niet klaar met analoog roken. Als dat stukje motivatie en wilskracht ontbreekt, geen reden hebt, geen zin hebt te stoppen met roken gaat het niet lukken.

Problemen met gezondheid en financiële redenen zijn de best motiverende zaken om dampen te proberen ( en vol te houden ) en analoog te beëindigen.
Mai pben rai~!
pi_153859554
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 16:03 schreef KNAK het volgende:
Vriendin is mogelijk nog niet klaar met analoog roken. Als dat stukje motivatie en wilskracht ontbreekt, geen reden hebt, geen zin hebt te stoppen met roken gaat het niet lukken.

Problemen met gezondheid en financiële redenen zijn de best motiverende zaken om dampen te proberen ( en vol te houden ) en analoog te beëindigen.
Dat is het inderdaad. Ik denk niet dat het zo gaat lukken. En ik wou de problemen juist voor zijn :+
Kindness
pi_153859652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:26 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik heb de Ego One gekocht voor mijn vriendin in de hoop dat ze gaat stoppen met roken. Ze stemde er zelf ook mee in (dus geen verrassing oid). Hij is vanmorgen binnengekomen.

Hij dampt prima, maar voldoet niet echt voor haar. Ze heeft steeds zin om een peuk op te steken. Ligt niet aan het nicotine niveau denk ik; 12 mg was te scherp op d'r keel dus er zit nu 8 mg en die dampt heerlijk. Ze is dus niet echt enthousiast helaas. :+ Had ik niet verwacht, want toen ik begon (met die ouwe ego ce4) heb ik maanden geen peuk meer aangeraakt zonder moeite.

Meer mensen met zulke opstartproblemen? O-)
ik heb ook een dag of 5 gehad dat ik als een gek aan mijn evod 2 aan het lurken was.
maar dat was gelukkig na de 2 dagen die ik nodig had om te ontdekken dat roken eigenlijk maar een smerige bedoening was.
behoefte aan een peuk had ik zodoende niet, maar de 'nicotinemonstertjes' kregen honger.
had een beetje een onrustig gevoel tot gevolg. hield een paar dagen aan en is gestopt.
al ruim een jaar helemaal rookvrij, nu. en ik vind het zelfs geen probleem om de dampert een dagje te moeten missen.
ondenkbaar, toen ik nog shag rookte.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_153859742
Ik hoop dat het haar ook nog zal overkomen. Verschil is wel dat ze een prima damper heeft met een top dampproductie en throat hit.
Kindness
  vrijdag 26 juni 2015 @ 17:00:07 #177
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153860898
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:26 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik heb de Ego One gekocht voor mijn vriendin in de hoop dat ze gaat stoppen met roken. Ze stemde er zelf ook mee in (dus geen verrassing oid). Hij is vanmorgen binnengekomen.

Hij dampt prima, maar voldoet niet echt voor haar. Ze heeft steeds zin om een peuk op te steken. Ligt niet aan het nicotine niveau denk ik; 12 mg was te scherp op d'r keel dus er zit nu 8 mg en die dampt heerlijk. Ze is dus niet echt enthousiast helaas. :+ Had ik niet verwacht, want toen ik begon (met die ouwe ego ce4) heb ik maanden geen peuk meer aangeraakt zonder moeite.

Meer mensen met zulke opstartproblemen? O-)
Zorg dat ze een smaakje heeft waar ze niet vanaf kan blijven, en neem een liquid met een hogere VG verhouding, bijvoorbeeld 60/40 of 70/30. Die zijn én wat vriendelijker voor de keel, én ze kan dan wat hoger in de nicotine, want dat is waar je haar lichaam om vraagt. Heleaas voor jou verwijs ik je dan wel richting de wat duurdere liquids, maar dan ben je nog steeds goedkoper als met die rood/witte pakkies.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 14:10 schreef KNAK het volgende:

[..]

Mag hopen dat daar ook wat watermelon wave bij zit ;)

Wellicht handig om een aantal tests uit te voeren - Paar potjes van 5ml, en dan voor met name riptide een aantal verhoudingen testen. Het internet staat vol over verschillende %-verhoudingen. 'Sweet-spot'-%. Met zoveel voorraad loont het om even te onderzoeken hoe of wat.
Riptide komt bij mij op 20% op 60/40pg het beste uit de bus. Proefmonsters die falen kan je altijd nog bij elkaar flikkeren en aanlengen met base of sap.

Happy Ending, ene zalige spekkies liquid heb ik hier in huis. Op 15% haast geen genot. Op 20% verrukkelijk. Op die 20% is ie vrijwel direct dampbaar, zelfs zonder yogurtmachine/opkloppen met opschuimer.

.
Tot slot, een redelijk handig %-sheet

https://docs.google.com/s(...)noheader=true&gid=16
Nee, die zit er niet bij. Was van plan om ze sowieso op 20% aan te maken, dus maak ik van 10 flessies aroma een halve liter liquid.. beetje base erbij kan altijd als hij te sterk blijkt. zit ook nog te denken om er een sweetener bij te bestellen en evt een flesje menthol om eens te kijken of ik hem daarmee nóg lekkerder krijg :9
Zending is al geshipped vanuit .de, dus we gaan eerst effe wachten en de boel bij elkaar flikkeren en proeven *O*
Met die andere smaakies ga ik allemaal 50ml flessies maken om te proberen.. niet rommelen, maar hoppa, meteen op 20%, wederom, aanlengen kan altijd nog :7

Zit er in die Riptide ook gewoon kleurstof trouwens? wel handig om de diverse brouwsels uitelkaar te houden lijkt me :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153863404
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:00 schreef Sounddragon het volgende:

Zit er in die Riptide ook gewoon kleurstof trouwens? wel handig om de diverse brouwsels uitelkaar te houden lijkt me :+
etiket met de gegevens er op plakken?
* base verhouding en nic gehalte base,
* smaak in ml en base in ml. of in procenten (druppels, als je je echt op het 'from scratch' bouwen wil storten)
* aanmaakdatum ivm steeptijd.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:05:39 #179
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153868711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 18:56 schreef marc0871 het volgende:

[..]

etiket met de gegevens er op plakken?
* base verhouding en nic gehalte base,
* smaak in ml en base in ml. of in procenten (druppels, als je je echt op het 'from scratch' bouwen wil storten)
* aanmaakdatum ivm steeptijd.
Maybe, maar ik ken mezelf; ik ben niet zo van de administratie. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_153869185
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Maybe, maar ik ken mezelf; ik ben niet zo van de administratie. :+
anders doe je er zelf voedselveilige kleurstoffen in.
moet je alleen een manier vinden om alle kleurtjes uit elkaar te houden :+ :s)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 26 juni 2015 @ 22:57:53 #181
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153870035
In de meeste PS zit kleurstof. Riptide ziet er hetzelfde uit als wat jij me toen gegeven hebt,

Heb hubba bubba grape van PS en dat is tegen zwart aan. Ziet er bijzonder uit in de Lemo

Menthol zal je niet gaan gebruiken. Op 20% ga je die frisse sensatie gegarandeerd meekrijgen. Sweetener, mocht je dat gaan gebruiken mag je me direct laten weten wat daar de uitkomst van is.

Hoop voor je dat die halve liter gaat bevallen. Ik zou als ik jou was ook nog een 15% en eventueel 25% monstertje maken, van 5ml, om toch even de verschillen te ervaren. Uiteindelijk is wat je nu gaat doen goedkoper dan het kant&klaar kopen, dus waarom niet even die kleine moeite voor wat meer inzicht en duidelijkheid ;)
Mai pben rai~!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 23:09:38 #182
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153870385
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]

anders doe je er zelf voedselveilige kleurstoffen in.
moet je alleen een manier vinden om alle kleurtjes uit elkaar te houden :+ :s)
Als ik 3 of 4 goede smaken á la Riptide heb, heb ik maar 4 kleurtjes nodig, dat lukt me nog wel denk ik :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 22:57 schreef KNAK het volgende:
In de meeste PS zit kleurstof. Riptide ziet er hetzelfde uit als wat jij me toen gegeven hebt,

Heb hubba bubba grape van PS en dat is tegen zwart aan. Ziet er bijzonder uit in de Lemo

Menthol zal je niet gaan gebruiken. Op 20% ga je die frisse sensatie gegarandeerd meekrijgen. Sweetener, mocht je dat gaan gebruiken mag je me direct laten weten wat daar de uitkomst van is.

Hoop voor je dat die halve liter gaat bevallen. Ik zou als ik jou was ook nog een 15% en eventueel 25% monstertje maken, van 5ml, om toch even de verschillen te ervaren. Uiteindelijk is wat je nu gaat doen goedkoper dan het kant&klaar kopen, dus waarom niet even die kleine moeite voor wat meer inzicht en duidelijkheid ;)
Ik maak gewoon een basis met 20% aroma, de rest kan ik later uitgebreid mee kutviolen op ml basis. Maar je zult een basis moeten hebben om vanaf te werken, en ik ga hier geen whiteboards ophangen om mijn shit bij te houden. Pak je een flessie basis 20%, druppie sweetener erbij, en leeglurken.. daarna met 2, of iets anders erbij.. dan kom je vanzelf op ideeën.. of je besluit dat de basis gewoon goed is, en je er niet mee moet kutten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 26 juni 2015 @ 23:17:20 #183
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153870602
Zo kan het ook. Voor mij was het handiger om 3 keuzes te hebben, en dan doorgaan met datgene wat het lekkerste uit de verf komt. Eenmaal gevonden wat het beste is ermee doorgaan. Volledige administratie hoef jij niet bij te houden, niet als je blijft hangen bij PS wat DIY betreft ( wat ik in deze beginfase van je verwacht ;) )

Riptide uit .de? Welke shop? Ik wilde wat extra's bestellen, maar CdD is leeggekocht :')
Mai pben rai~!
  vrijdag 26 juni 2015 @ 23:19:01 #184
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153870644
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als ik 3 of 4 goede smaken á la Riptide heb, heb ik maar 4 kleurtjes nodig, dat lukt me nog wel denk ik :P

[..]

Watermelon wave!!!
Echt proberen. Staat op een dikke 2 bij mij!!
Mai pben rai~!
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2015 @ 00:23:45 #185
230491 Zith
pls tip
pi_153872558
Sinds ik Zeus E-Juice heb gehad doen andere smaken het niet meer voor mij :'( Ook Riptide en WM Wave.. met de Zeus smaken (Medusa!) ben ik de helft van de tijd mijn lippen aan het aflikken omdat die goddelijke smaak zo vol van volume is dat het overal in je mond zit. :P

Alleen jammer dat het zo snel je coils verpest.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_153880333
een paar weken geleden heb ik 4,5ml absinth essence bij 45,5ml 50/50 3mg/ml base gedaan.
ik vond er in eerste instantie niet veel aan; weinig smaak en een beetje een 'groene' smaak van de alsem.

gaandeweg kwam er echter steeds meer smaak aan. er kwam zelfs iets van dropwater mee.
het enige wat een beetje mist, is de anijs waar absinth om bekend staat.
geeft niet. kan ik altijd toevoegen met mijn zelfgemaakte extract.
al met al begint het de laatste dagen nog best lekker te worden.

gisteren heb ik er een 6 wrap twisted 27 dualcoil op 0,34ohm in de clt2 gezet.
dat gaf nog eens een extra boost aan de smaak tov de 9 wrap 23 dual op 0.35ohm, die er eerst in zat.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 27 juni 2015 @ 17:13:44 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_153884220
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:05 schreef marc0871 het volgende:


gisteren heb ik er een 6 wrap twisted 27 dualcoil op 0,34ohm in de clt2 gezet.
dat gaf nog eens een extra boost aan de smaak tov de 9 wrap 23 dual op 0.35ohm, die er eerst in zat.
Maakt toch wel veel verschil he. Had laatst 0.0003% extra zuurstof in de woonkamrr gespoten. Man, wat een wolken.
  zaterdag 27 juni 2015 @ 17:20:15 #188
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153884368
De wraps, deze dicht op elkaar, of ruimte ertussen ? (Samenknijpen tijdens het vuren met een tangetje?)

Zith, ik ben nu nieuwsgierig. Samples van waar jij zo lovend over bent, zijn deze er? Welke shop gebruik jij voor de Zeus ?
Mai pben rai~!
pi_153884858
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maakt toch wel veel verschil he. Had laatst 0.0003% extra zuurstof in de woonkamrr gespoten. Man, wat een wolken.


het ging hier over het verschil tussen een normale en een twisted coil. niet die 0,01ohm.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:20 schreef KNAK het volgende:
De wraps, deze dicht op elkaar, of ruimte ertussen ? (Samenknijpen tijdens het vuren met een tangetje?)

closed coils.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  † In Memoriam † zaterdag 27 juni 2015 @ 17:49:53 #190
230491 Zith
pls tip
pi_153884996
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 17:20 schreef KNAK het volgende:
De wraps, deze dicht op elkaar, of ruimte ertussen ? (Samenknijpen tijdens het vuren met een tangetje?)

Zith, ik ben nu nieuwsgierig. Samples van waar jij zo lovend over bent, zijn deze er? Welke shop gebruik jij voor de Zeus ?
Ik heb deze liggen:



De grotere 4 waren smaken die ik al kende en dus extra bij had gekocht, de rest zijn samples van 6ml waar ik me doorheen werk.

Ik kan je een 6ml sample sturen van twee die ik al in de grotere versie heb (medusa=ananas+strawberry, coconut... en de zeus signature). PM mij een adres maar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 27-06-2015 17:57:03 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 20:58:45 #191
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153889156
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 23:17 schreef KNAK het volgende:
Zo kan het ook. Voor mij was het handiger om 3 keuzes te hebben, en dan doorgaan met datgene wat het lekkerste uit de verf komt. Eenmaal gevonden wat het beste is ermee doorgaan. Volledige administratie hoef jij niet bij te houden, niet als je blijft hangen bij PS wat DIY betreft ( wat ik in deze beginfase van je verwacht ;) )

Riptide uit .de? Welke shop? Ik wilde wat extra's bestellen, maar CdD is leeggekocht :')
Steam store of zoiets. Heb gewoon gekeken waar ze hem wél hadden en besteld :)

Rot op met je watermeloenengolf, je lijkt wel een grammofoonplaat met een kras erop; hebbie aandele? :') :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 27 juni 2015 @ 21:09:45 #192
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153889377
:D

Ik heb gewoon het gevoel dat jij die ook zalig zal vinden. Maar ben blij dat het je nu begint te irriteren,... Duidelijker signaal dat je bij een eventuele volgende bestelling deze niet zal vergeten ;)
Mai pben rai~!
  zaterdag 27 juni 2015 @ 22:20:28 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153890832
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 21:09 schreef KNAK het volgende:
:D

Ik heb gewoon het gevoel dat jij die ook zalig zal vinden. Maar ben blij dat het je nu begint te irriteren,... Duidelijker signaal dat je bij een eventuele volgende bestelling deze niet zal vergeten ;)
Jawel hoor, net als alle andere 1258 keer dat je je shit zat te pushen >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 28 juni 2015 @ 00:05:15 #194
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153893468
'T komt uit een goed hart zullen we maar zeggen O~)
Mai pben rai~!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:08:39 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153958950
Post uit het Germaanse Reich;



Meteen 200ml gemaakt, de 70/30 is best te doen vers uit de fles, maar een beetje steepen kan geen kwaad denk ik :)

De andere smaakies komen soon; misschien vanavond al; effe kijken hoe en wat..

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 30-06-2015 20:26:12 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:36:04 #196
24329 KNAK
ff w88,......
pi_153962532
Je hebt vers uit de fles iets geprobeerd? Riptide gebrouwen en direct de dampmachine in gepropt bedoel je? Zo ja, blij dat het je bevalt. Als het knallend ruk had geweest had ik toch iets weggekropen in een hoekje, heel stilletjes :')

Ultra violet vond ik niet bijzonder. Heb er 10ml van gehad, en met gelimiteerde enthousiasme deze weggedampt

Gummi bear heb ik ook onlangs besteld; 1ml. Op 20% niet al te sterk, beetje flauw, maar weet wel,iets te herkennen. Die ga ik niet meer bestellen

De overige 2 niet geprobeerd.

Ik wil een andere base proberen, en gelijk maar een riptide bestellen. Je had het uit Duitsland ? CdD?
Mai pben rai~!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')