abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153098927
Afgelopen week had ik het met vriendinnen over de middelbare schoolkeuze van mijn kinderen. Ik heb zelf drie kinderen waarvan de oudste volgend jaar naar de middelbare school gaat. De discussie ging over op de keuze voor witte of zwarte scholen voor onze kinderen.
Ik wil zelf persoonlijk dat mijn kinderen niet op scholen terecht komen waar de leerlingen over het algemeen van buitenlandse afkomst zijn.

Hiervoor heb ik een aantal redenen, maar voornamelijk spreekt mijn gevoel. Ik heb het idee dat mijn kinderen niet tot hun recht komen op deze scholen, ook ben ik bang dat mijn kinderen in aanraking komen met de verkeerde jeugd. Waardoor zij misschien verkeerde vrienden krijgen. Enkele vriendinnen vonden het idee dat ik mijn kinderen niet op een zwarte school wil hebben, niet meer van deze tijd. Het maakt hen niet uit op welke school hun kinderen zitten, of met wie hun kinderen om gaan.

Bijvoorbeeld het hervormd lyceum in Amsterdam, waar bijna 100 % van de leerlingen van buitenlandse komaf is, heeft een kleine VWO klas. Ik wil voor mijn kinderen een omgeving waarin zij gestimuleerd worden en met andere leerlingen van hun niveau omgaan. Ik heb het idee dat zwarte scholen hierbij te kort schieten.

Daarnaast scoren blanke scholen over het algemeen veel beter dan scholen met meer allochtone leerlingen, nog een reden om mijn kind op een blanke school te plaatsen.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met scholen en of er gekeken wordt naar de verhouding tussen allochtone en autochtone leerlingen? Vinden jullie het logisch om voor een blanke school te kiezen of is dit onterecht?
pi_153098973
ik zit op een blanke school en het is een van de slechtste scholen ooit :')

gewoon kijken naar hoe de school presteert
pi_153098982
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:09 schreef rse2015 het volgende:

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met scholen en of er gekeken wordt naar de verhouding tussen allochtone en autochtone leerlingen? Vinden jullie het logisch om voor een blanke school te kiezen of is dit onterecht?
Het is geen politiek correcte mening, maar de cijfers spreken voor zich.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_153098986
Je laat je kind toch niet de minority zijn.
pi_153098999
Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

Zelf zou ik eventuele kinderen waarschijnlijk wel naar een witte school sturen. (ook in het geval als mijn kinderen zelf van gemengde afkomst zouden zijn)

Statistisch gezien zijn dat vaak betere scholen. Al is de school zelf natuurlijk het belangrijkste. Je wilt je kinderen toch naar een zo goed mogelijke school sturen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:20:26 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_153099144
OUD / schoolkeuze

Open er nog 5.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 13:20:31 #7
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_153099148
Niet zeker of serieus ..
wooblabalurg
pi_153099275
Hanzehogeschool?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_153099280
SEX / homoseksualiteit is een ziekte

Je hebt wel minder homo's op zwarte scholen, eikel. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_153099342
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:26 schreef Jordy-B het volgende:

Maar geen Godsdienst als vak
denk ik
pi_153099365
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:28 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Maar geen Godsdienst als vak
denk ik
Dat heb je overal. Maar op gristelijke scholen leer je niet zoveel over het Christendom, omdat dat min-of-meer als bekend beschouwd wordt.
pi_153099418
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat heb je overal. Maar op gristelijke scholen leer je niet zoveel over het Christendom, omdat dat min-of-meer als bekend beschouwd wordt.
Ja true

Mijn ouders wilden dat ik naar een Christelijke school ging, ondanks het zelf niet te zijn, want die waren witter.
pi_153099804
quote:

Oh ja?
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
pi_153099950
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:52 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Oh ja?
Ze blijven in ieder geval veilig in de kast.

In tegenstelling tot witte scholen, is homoseksualiteit op zwarte scholen niet bespreekbaar.
pi_153100028
quote:

Zou bijna hopen dat zijn/ haar kind later homo blijkt te zijn :')
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:01:11 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_153100048
Als je in Amsterdam woont bepaalt een of andere ambtenaar waar jouw kind naar school gaat, dus je hoeft er ook niet over na te denken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_153100074
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ze blijven in ieder geval veilig in de kast.

In tegenstelling tot witte scholen, is homoseksualiteit op zwarte scholen niet bespreekbaar.
Dat is wat anders ja. Of dat nou echt een goed iets is, dat betwijfel ik, maar voor TS wel iig
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
pi_153100265
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:02 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Dat is wat anders ja. Of dat nou echt een goed iets is, dat betwijfel ik, maar voor TS wel iig
Nou ja, de meeste ouders zien graag dat hun kinderen het beter doen dan zijzelf. Dus wat dat betreft is een iets progressievere houding ten opzichte van de seksuele diversiteit van de samenleving mooi meegenomen.
pi_153100300
Als je van je kinderen houdt stuur je ze naar een witte school.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_153100374
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 14:10 schreef Insomnia_ het volgende:
Als je van je kinderen houdt stuur je ze naar een witte school.
Ja, maar daar leren ze dat homoseksualiteit geaccepteerd dient te worden, dus het is nog geen uitgemaakte zaak voor de TS.
pi_153100902
Stuur je kinderen naar een school waar ze zich prettig voelen. Ik heb op twee "witte" scholen gezeten en op een redelijk gemengde school. Die laatste was veeeeeel toleranter. Logisch, want diverser, niet alleen op het gebied van etniciteit. Afijn, gemengd is niet hetzelfde als zwart. Niettemin zou ik vooral afgaan op het onderwijs(aanbod) en hoe een kind op een school past. Waarschijnlijk komt er vanzelf uit dat een blank kind zich minder thuis voelt op een zwarte school, en zo niet is het ook prima.

Tl;dr: Een kind in groep 8 stuur je niet naar een school, die laat je (onder begeleiding) kiezen.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 14:59:30 #22
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_153101737
Het ligt er heel erg aan waar je woont. Wij zouden onze kinderen gewoon naar de basisschool in de wijk sturen, daar zitten kinderen van welgestelde gezinnen, maar ook kinderen die gewoon in een rijtjeshuis wonen en allochtone leerlingen. Lijkt me geen enkel probleem en ik vind het alleen maar goed dat ze ook in een klas zitten met kinderen uit Turkije, Marokko of Suriname. Als ik in bijv. Amsterdam of Rotterdam zou wonen dan zou ik veel actiever op zoek gaan naar een goede "witte" school, omdat ik mijn kind wel het beste wil meegeven.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_153102770
Kies gewoon de beste school uit, homofobe flapdrol.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 20:46:39 #24
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_153110826
Dat hogere schoolscores vaak correleren met het zijn van een 'witte school' klopt vaak wel, maar ik ken ook genoeg verhalen van scholen in boerendorpen waar de scores (vooral op taalvlak) erg laag zijn. Ga gewoon met je kind kijken op verschillende scholen en laat hem/haar meebeslissen. Voor hetzelfde geld wordt ze op een wit gymnasium gepest omdat papa in de fabriek werkt (ik noem maar wat).
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_153138247
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:42 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Kies gewoon de beste school uit, homofobe flapdrol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')