SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:11 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben gisteravond weer door mijn rug gegaanDat speelt al een maand of twee maar het leek eindelijk weer de goede kant op te gaan.
Awww, dat is balen. Rustig aan en goed voor jezelf zorgen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
't Is echt zo stom. De eerste keer ging ik er nota bene doorheen bij de fysio, toen ik opstond omdat ik aan de beurt was. En daarna schoot het er elke keer weer in bij allerlei onbenullige dingen. Doordat we met de auto over een hobbel redenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:12 schreef Jannuk2.0 het volgende:
Awww, dat is balen. Rustig aan en goed voor jezelf zorgen!
Zo herkenbaar. Zou het nou gebeuren tijdens het sjouwen van 50 kg, ok. Maar dit is gewoon stom. Zo heb ik een keer mn wijsvinger geluxeerd omdat ik moest niezen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is echt zo stom. De eerste keer ging ik er nota bene doorheen bij de fysio, toen ik opstond omdat ik aan de beurt was. En daarna schoot het er elke keer weer in bij allerlei onbenullige dingen. Doordat we met de auto over een hobbel redenTijdens het lopen
Gisteravond toen ik in bed lag en qltel naast me een beweging maakte
Ik vind het zo frustrerend dat je dus met niets nog op je lichaam kunt vertrouwen. Doe je "veel" krijg je last, maar als je "niks" doet, gebeurt er ook van alles.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:45 schreef Fripsel het volgende:
Hehe ik heb ook zo'n stomme actie gehad een keer. Scheuren in de pezen van m'n duim omdat ik een bal in de wedstrijd met 1 hand vingjaren geleden voel het nog steeds wel eens.
Ja, dat dus. Die krengen doen niet wat je van ze verwachtquote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:52 schreef Jannuk2.0 het volgende:
Ik vind het zo frustrerend dat je dus met niets nog op je lichaam kunt vertrouwen. Doe je "veel" krijg je last, maar als je "niks" doet, gebeurt er ook van alles.
Is ook zo.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 11:52 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Ik vind het zo frustrerend dat je dus met niets nog op je lichaam kunt vertrouwen. Doe je "veel" krijg je last, maar als je "niks" doet, gebeurt er ook van alles.
Inderdaad, ik doe alles nu maar gewoon, die knie is ook formaatje voetbal geworden van niks. Stilzitten levert soms meer pijn op dan actief bezig zijn. En afvragen waarom? Nee, das verspilde moeite.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 15:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Is ook zo.
Blijft een rad van fortuin, wát je ook (niet) doet: altijd even afwachten wat de consequenties zijn.
Soms kan ik een hele tijd bezig zijn zonder last te krijgen en soms, zoals de laatste tijd, heb ik weken pijn zonder aanwijsbare oorzaak.
Ben ook gestopt met me af te vragen wat ik wel of niet kan. Ik doe het gewoon en ik zie wel.
Behalve als het wel heel duidelijk is, ik ga nergens heen wat een halve dag lopen of staan inhoudt, DIE uitkomst is wel duidelijk, dat gebeurt dus gewoon niet.
We moeten het er maar mee doen denk ik.
Heel herkenbaar. Al die rare pijntjes en dingen die niet te verklaren zijn. Beter rustig blijven bewegen werkt bij mij wel beter dan helemaal niks doen, maar ik blijf ook mijn rust pakken...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:24 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik doe alles nu maar gewoon, die knie is ook formaatje voetbal geworden van niks. Stilzitten levert soms meer pijn op dan actief bezig zijn. En afvragen waarom? Nee, das verspilde moeite.
En daar dan een gouden middenweg in vinden. De theorie ken ik wel, maar de praktijk is soms vies lastig.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:29 schreef soapie het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Al die rare pijntjes en dingen die niet te verklaren zijn. Beter rustig blijven bewegen werkt bij mij wel beter dan helemaal niks doen, maar ik blijf ook mijn rust pakken...
Nou, ik doe niet alles maar zit zeer zeker niet stil, vanavond gaan we ook gewoon lekker naar de film.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:24 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik doe alles nu maar gewoon, die knie is ook formaatje voetbal geworden van niks. Stilzitten levert soms meer pijn op dan actief bezig zijn. En afvragen waarom? Nee, das verspilde moeite.
Psies, dat bedoel ik dus. Soms is niks doen erger dan wel iets doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:29 schreef soapie het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Al die rare pijntjes en dingen die niet te verklaren zijn. Beter rustig blijven bewegen werkt bij mij wel beter dan helemaal niks doen, maar ik blijf ook mijn rust pakken...
Ik weet ook wel waar het vandaan komt in mijn lijf (ook zenuwschade en wat andere probleempjes), maar niet waardoor het getriggerd wordt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou, ik doe niet alles maar zit zeer zeker niet stil, vanavond gaan we ook gewoon lekker naar de film.
Kost me een paar oxy's extra en morgen zal ik het moeten bezuren. Weet ik nu al maar dat geeft niet. Bewust niet genieten van het leven is veel erger vind ik.
Maar ook van stilzitten en niks doen kunnen de klachten erger worden terwijl je jezelf alleen maar probeert te ontzien.
[..]
Psies, dat bedoel ik dus. Soms is niks doen erger dan wel iets doen.
Maar ik hoef me "gelukkig" niet af te vragen waar het vandaan komt, dat weet ik precies: zenuwschade.
Ik weet alleen niet wanneer ik veel of weinig last krijg, valt niet te voorspellen helaas.
Bah. Sterkte!quote:Op maandag 1 juni 2015 08:43 schreef Koettie het volgende:
Pff. Spiraal laten zeten donderdag. Heel pijnlijk maar opzich wel te doen allemaal. En nu mn menstruatie, ik werd vannacht wakker van weeën en bijna vriend ondergekotst. Nu nog steeds last van, m'n hele menstruatie rugpijn is veel erger dan normaal en ik word gek. Kan niet zitten, niet liggen, ben misselijk en gatverdamme
Duidelijk.quote:
Dat lukt je dan nog welquote:
Goed gedaan!quote:
neurostimulator is stuk, er moet een lead uit, en dan moet er een nieuwe in. Is echt balen want het zit er pas 2jaar in ipv de 5 die normaal zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:47 schreef vannelle het volgende:
[..]
Goed gedaan!
Maar de 10e keer al weer? Jeemig.....
Wat gaan ze precies doen en hoe lang moet je blijven?
Da's echt flink balen idd......maar hopelijk kun je er na die tijd weer een mooie tijd tegen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:45 schreef caroro het volgende:
[..]
neurostimulator is stuk, er moet een lead uit, en dan moet er een nieuwe in. Is echt balen want het zit er pas 2jaar in ipv de 5 die normaal zijn.
Pijn kan zoveel beïnvloeden. Zenuwpijn is daar wel de ergste van. Eetlust weg, misselijk, soms zelfs tot braken aan toe. Je kunt op een gegeven moment niet meer comfortabel zitten, liggen, staan, lopen. Ik heb wel eens bedacht dat een ruimte zonder zwaartekracht misschien nog wel het beste is, volgens mij is dat vergelijkbaar met drijven in het water, zonder de druk van het water op je lichaam. Maar, waar vindt je zoiets?quote:Op donderdag 4 juni 2015 05:10 schreef vannelle het volgende:
Blegh.....kan alweer niet slapen.
Niet alleen door de pijn en ongemak maar ook door het nadenken over wat voor gevolgen dat in de toekomst nog kan hebben.
Topic gelezen over iemands broer die osteoporose (als je dat al zo spelt) icm artrose heeft en daar gaat het niet zo goed mee.
En dat heb ik dus ook, zet je wel aan het denken.....
Daarnaast nog wat andere dingen om over na te denken uiteraard, medisch verhaal is een groot gedeelte van mijn leven maar niet overheersend.
Maar om te duiden hoeveel invloed dat medische wel heeft:
Ben 2 dagen bij mijn ouders geweest, meest van de tijd op bed gelegen omdat ik niet meer wist hoe ik moest zitten of staan. Klinkt gezellig toch?
Ze hebben me mee uit eten genomen en ik heb maar bijzonder weinig gegeten.
De rugpijn kan zó doortrekken naar de buik waardoor je werkelijk alle eetlust kwijt bent.
Herkent iemand dat?
Al met al was het geen succes, eerder teleurstelling. Vooral voor hun want ze deden echt hun best voor me.
En daar voel ik me dan weer schuldig over ondanks dat ze alle begrip tonen.
Gewoon: Blegh.
Wat al een hoop zou schelen is een goede nachtrust maar dat zit er voor vannacht ook niet meer in.
Dat dus.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:48 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Pijn kan zoveel beïnvloeden. Zenuwpijn is daar wel de ergste van. Eetlust weg, misselijk, soms zelfs tot braken aan toe. Je kunt op een gegeven moment niet meer comfortabel zitten, liggen, staan, lopen.
Denk toch dat zwemmen het dichtst in de buurt komt.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:48 schreef Jannuk2.0 het volgende:
Ik heb wel eens bedacht dat een ruimte zonder zwaartekracht misschien nog wel het beste is, volgens mij is dat vergelijkbaar met drijven in het water, zonder de druk van het water op je lichaam. Maar, waar vindt je zoiets?
Ook dat herken ik.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:48 schreef Jannuk2.0 het volgende:
En dat schuldig voelen? Zo vaak, mensen kunnen 100 keer zeggen dat ze er geen last van hebben en het begrijpen, toch blijft het knagen.
Vooral als ik 's ochtends met krukken loop, 's middags op m'n driewieler rijd en 's avonds in de rolstoel zit. Ik voel ze gewoon kijken, misschien is het helemaal niet zo, maar zo voelt het wel. Net alsof je je moet verantwoorden voor de klachten die je hebt.quote:Op donderdag 4 juni 2015 14:51 schreef vannelle het volgende:
Ook dat herken ik.
Ze zeggen het wel maar ondertussen zie je ze kijken en denken....
Of ik zie alleen maar wat ik dénk te zien, dat ik het zelf voor anderen invul, dat kan natuurlijk ook.
Op een gegeven moment ga je zelf ook van alles denken en haal je je de raarste dingen in je kop.
jah idd.. terwijl dat echt stom is. ik werd vanmiddag ook echt weer nagestaard. en dan heb ik nog alleen 2 pleisters op mijn arm...quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:46 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Vooral als ik 's ochtends met krukken loop, 's middags op m'n driewieler rijd en 's avonds in de rolstoel zit. Ik voel ze gewoon kijken, misschien is het helemaal niet zo, maar zo voelt het wel. Net alsof je je moet verantwoorden voor de klachten die je hebt.
Heb je voldoende hulp met verhuizen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:51 schreef LPFAN het volgende:
Hier gaat het redelijk op dit moment. ik zat er vorige week echt ff helemaal door heen... maar ik ga binnenkort verhuizen naar een mooi huisje voor mij alleen en kan eindelijk weg van hier wat mijn gezondheid ook enorm ten goede gaat doen! dus ben weer helemaal happy ;p
zie wel tegen het verhuizen zelf op maar komt vast goed
Fijn!! Lekker een eign stekkie! Succes met verhuizen!quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:51 schreef LPFAN het volgende:
Hier gaat het redelijk op dit moment. ik zat er vorige week echt ff helemaal door heen... maar ik ga binnenkort verhuizen naar een mooi huisje voor mij alleen en kan eindelijk weg van hier wat mijn gezondheid ook enorm ten goede gaat doen! dus ben weer helemaal happy ;p
Wat fijn! Een eigen huisje, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:51 schreef LPFAN het volgende:
Dit dus.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:53 schreef caroro het volgende:
Ja maar ook wanneer je eens een goeie dag hebt zie je ze kijken van; zie je je wel, het valt allemaal best wel mee, ze overdrijft vast!
Gefeliciteerd! Fijn, een eigen stekkiequote:Op donderdag 4 juni 2015 21:51 schreef LPFAN het volgende:
Ik durf het gewoon: Een jaar geleden was het nóg moeilijker.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:16 schreef Rewimo het volgende:
Wel wat stijf en ik loop wat moeilijker maar het kan erger![]()
Positieve berichten zijn toch het fijnst om te lezen, fijn dat het zo goed gaat!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:26 schreef Nazil het volgende:
Sinds het weer wat beter is, voel ik mijzelf ook echt weer goed. Veel minder pijn, werken gaat weer prima (zolang het niet meer is dan 3 dagen) en ik zie de zomer weer zitten. Wel moet ik rustig aan blijven doen, grenzen bewaken.
Oprecht weer zeggen dat het goed gaat, dat is lang geleden dat het kon. Ik hoop dat de zomer nog lang duurt.
Klopt, een jaar geleden was het helemaal niksquote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:32 schreef vannelle het volgende:
Ik durf het gewoon: Een jaar geleden was het nóg moeilijker.
Wel fijn om te horen dat er vooruitgang in zit en dat je zelf positief bent, hoop dat die trend zich voortzet.
Fijn hoor! Dat mooie weer doet een hoop idd!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:26 schreef Nazil het volgende:
Sinds het weer wat beter is, voel ik mijzelf ook echt weer goed. Veel minder pijn, werken gaat weer prima (zolang het niet meer is dan 3 dagen) en ik zie de zomer weer zitten. Wel moet ik rustig aan blijven doen, grenzen bewaken.
Oprecht weer zeggen dat het goed gaat, dat is lang geleden dat het kon. Ik hoop dat de zomer nog lang duurt.
jah gelukkig wel! ook veel begrip, als ik niet kan mee helpen, dan help ik niet mee.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je voldoende hulp met verhuizen?
Wel fijn dat er iets positiefs aan zit te komen.
quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:54 schreef caroro het volgende:
[..]
Fijn!! Lekker een eign stekkie! Succes met verhuizen!
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 07:56 schreef Jannuk2.0 het volgende:
[..]
Wat fijn! Een eigen huisje, gefeliciteerd!
[..]
Dit dus.
thnxxx!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Fijn, een eigen stekkie![]()
Hier valt het mee na het fietsen van gisteren. Wel wat stijf en ik loop wat moeilijker maar het kan ergerVandaag rustig aan (zeker met die tropische temperaturen - wel lekker voor de spieren), morgen weer een vermoeiende dag en zondag doe ik niks
Je kunt er toch beter uitzien dan de vorige keer dat ze je zagen?quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:14 schreef Gebruikersna het volgende:
Hoe vinden jullie het als iemand zegt dat je er zo goed uitziet? Ik voel me verschrikkelijk, zonder overdrijven als een 80-jarige met geraniumuitzicht, en ik kan het niet echt leuk vinden als iemand zegt hoeveel beter ik eruit zie, dat ik straal, etc. Dan voel ik me echt een aansteller als ik m'n jas weer niet alleen van de kapstok krijg, of bij een doktersbezoek verbaads aangekeken wordt dat ik nog leef met zulke waarden.
Het is vast goed bedoeld, maar ik heb liever dat mensen gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ik er niet best uitzie zodat ik kan toegeven dat het inderdaad niet zo lekker gaat, in plaats van een flauw lachje op te zetten en te moeten liegen.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 07:14 schreef Gebruikersna het volgende:
Hoe vinden jullie het als iemand zegt dat je er zo goed uitziet? Ik voel me verschrikkelijk, zonder overdrijven als een 80-jarige met geraniumuitzicht, en ik kan het niet echt leuk vinden als iemand zegt hoeveel beter ik eruit zie, dat ik straal, etc. Dan voel ik me echt een aansteller als ik m'n jas weer niet alleen van de kapstok krijg, of bij een doktersbezoek verbaads aangekeken wordt dat ik nog leef met zulke waarden.
Het is vast goed bedoeld, maar ik heb liever dat mensen gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ik er niet best uitzie zodat ik kan toegeven dat het inderdaad niet zo lekker gaat, in plaats van een flauw lachje op te zetten en te moeten liegen.
"Wat je ziet, is niet altijd wat ik krijg." "De façade toont aardig, maar erachter zit nog steeds dezelfde ruïne." "Aardig dat je het zegt, jammer dat ik me niet zo goed voel als dat ik eruit zie."quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:37 schreef Fripsel het volgende:
Ja dat vind ik ook wel lastig hoor. Omdat ik ben afgevallen vinden heel veel mensen dat ik er super goed uitzie en dan vragen ze of ik me nu ook beter voel enzodaar moet ik dan na al die complimentjes nee op gaan zeggen.
En dat kan ik me dus niet voorstellen omdat ik me steeds zieker en zwakker voel.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je kunt er toch beter uitzien dan de vorige keer dat ze je zagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |