abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2015 @ 09:40:38 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153432881
Hier in 't dorp kan je op de dag dat je je kind voor het eerst brengt nog inschrijven voor een school, ongeveer :').
Ik ben van plan om tzt alle scholen bij langs te gaan en dan te kiezen.
KuikenGuppy
pi_153433452
Ik kijk net eens naar de website van de school die mij wel iets lijkt en ze vragen bij de inschrijving van je kind ook je eigen opleidingsgegevens, inclusief de instantie en wanneer je een diploma hebt behaald. Waarom dat?

Ah, Google weet het: http://www.rijksoverheid.(...)-basisonderwijs.html

[ Bericht 35% gewijzigd door Dot. op 11-06-2015 10:18:33 ]
pi_153434136
Over een basisschool hoef ik gelukkig niet na te denken. Dat wordt gewoon de school van grote zus. Peuterspeelzaal daarentegen, daar moet ik me eens in gaan verdiepen. Op zich is de psz van de oudste nog wel aan te rijden (we zijn inmiddels verhuisd), maar de organisatie is op de schop gegaan. Dus dan kunnen we net zo goed naar andere opties kijken, als toch alles veranderd is. Zijn jullie al bezig met peuterspeelzalen ook?
pi_153436523
Ja, al ingeschreven ook. Dit is zo'n klein dorp dat het allemaal van dezelfde organisatie is. Helaas verschillen per vestiging wel de dagen en tijden, dus gaat ze straks naar een psz een wijk verder omdat degene aan het eind van de straat niet op fijne dagen voor ons plek heeft.
Home is where the O+ is...
  donderdag 11 juni 2015 @ 12:48:16 #280
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_153437364
Nou, het was opzich allemaal prima maar Yur en ik gingen er met een 'neutraal' gevoel weg. Niet teleurgesteld, maar ook niet enthousiast. Het is een Dalton school en Dalton spreekt ons wel aan, maar het voelde in alle klassen te rommelig en te druk.
We liepen langs de basisschool tegenover ons huis en zijn daar gelijk even naar binnen gelopen. Werden enthousiast onthaald, maar de directie was er op dat moment niet. We mochten wel even rondlopen maar moeten nog terugkomen voor een echt kennismakingsgesprek. Voelde gelijk een stuk beter, veel meer rust in de lokalen. Grote kans dat we voor deze school gaan :)

We gaan voor de psz die bij de basisschool hoort. Ik wil dat T. al iets van de methodiek van de school meekrijgt en het lijkt me fijn als hij de omgeving al kent.
Pluspuntje, de psz+buo+basisschool zit allemaal op hetzelfde terrein, zelfs in hetzelfde gebouw ^O^
pi_153438442
Maar is Dalton niet sowieso rommeliger vanwege de methode? Ik neig ook naar Dalton namelijk, ook omdat we merken dat Stip graag zijn eigen gang gaat en ikzelf op het Studiehuis en later de universiteit heel erg de 'training' in planning miste die er hopelijk wel in komt bij Dalton. En het feit dat ze zelf zaken moeten uitleggen aan anderen lijkt me echt een super oefening. Ik denk dat het hem de vrijheid biedt die hij nodig heeft, maar toch de kaders die wij hem willen bieden die er ook zijn in de samenleving.

Mijn vriend denkt dat traditioneel misschien wel beter is voor hem, omdat hij dan leert om mee te gaan in een groep, maar ik denk dat dat juist beperkend en frustrerend kan zijn voor hem. Natuurlijk kan dit allemaal anders zijn zodra hij naar school gaat, maar dit is hoe we er nu in staan :)

Hier ook twee basisscholen met psz in huis, dus dat gaat afhangen van de school die we kiezen :)
pi_153438806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:09 schreef exode het volgende:
Ah dat is naar Ferrari! Beterschap! Je weet het vast al wel maar de neus schoonhouden met neusspray en het bed wat omhoog zetten bij het hoofdeind helpt wat.
Dank je voor het meedenken ik wist het idd al.

Franny wat tof van I

@dot echt traditioneel onderwijs is er bijna niet meer. Elke school is wel bezig met onderwijsvernieuwing waarbij samenwerken en uitleggen met en door elkaar bijna overal de norm is.
pi_153439133
Oh ok. Ik denk dat we die verschillen tzt idd ook zullen zien bij de rondleidingen :) Maar is het bij een gewone school nog wel gewoon dat de hele klas aan een onderwerp werkt? Ik heb me namelijk best vaak verveeld tijdens vakken waar ik goed in was en ik hoop dat dat bij Dalton onderwijs wat meer aan te passen is aan de behoefte op dat moment.
pi_153439238
Vaak in de basis wel en dan gaan ze samen of individueel aan de slag. Om vervolgens of verlengde instructie dan wel verrijking te krijgen. En dan is er nog een weektaak vaak per kind afgestemd dus daar zit dan ook weer verrijking/verdieping in.
pi_153439425
Ik heb dit gevraagd bij de twee scholen waar ik een gesprek heb gehad, hebben ze drie groepen. De groep voor de wat 'snellere' kinderen. De 'normale' kinderen en voor de kinderen die wat extra uitleg nodig hebben.
Voor de eerste groep is het zo dat als ze echt klaar zijn met hun werkjes dat ze wat extra werk krijgen en als ze wat ouder/zelfstandiger zijn ook mogen bedenken wat ze willen
pi_153439524
Basisscholen, wij worden er door omringd. Mijn vrouw staat zelf voor groep 7 (ander dorp) in het reguliere basisonderwijs zeg maar.

Ik wil Dalton etc wel een kans geven en er in ieder geval een rondleiding krijgen. Eigenlijk wil ik er nog helemaal niet over nadenken maar we willen B waarschijnlijk wel op een PZS 'doen' vanaf zijn 2e (of wat ouder als dat beter is/handiger uitkomt). Wel fijn als deze bij de basisschool waar hij naartoe zal gaan, hoort.

2 scholen vallen bij voorbaat al af.....heel kortzichtig: ik loop daar vaak langs en daar zitten echt vreselijke kinderen met bijpassende ouders. De aso's zeg maar :@

Vroeger ging je gewoon naar de dichtsbijzijnde school, nu moet je er echt over nadenken. :P
pi_153442607
Lijkt me lastig om voor een dreumes al een school te kiezen. Wij zijn gaan ori๋nteren toen kleuter bijna 3 was. In de winter zijn altijd de open dagen op alle scholen in het dorp en op basis daarvan zijn we ook nog een keer bij scholen 'in bedrijf' geweest. Geen wachtlijsten, maar een plaatsingsverplichting als ik het goed heb. Uiteindelijk gekozen voor Jenaplan met het idee dat die naast wat onderwijs hoort te bieden ook veel aandacht hebben voor sociaal/cultureel/zelfontwikkeling-vlak. Er worden zaken aangeboden die ik zelf echt niet (goed) kan. Verschil in reactie van toen peuter was ook erg opvallend tijdens de bezoekjes aan de scholen. Bijzonder om te zien. Andere opties in de buurt waren 'regulier' christelijk en 'regulier' openbaar.

Jenaplan kwam voor mij wel chaotisch over, maar nu ik er meer van weet is het juist een goed georganiseerde, gezellige chaos. En het kind staat echt centraal. Mooi.

Wel gek dat ik voor J geen school hoef te zoeken. Die gaat automatisch naar deze school. Maar of dat voor haar past? Ze zeggen dat het bij ieder kind past, maar niet bij iedere ouder ;). Ik hoop het :+

en verder ben ik 't echt een beetje kwijt qua combi werk/dreumesmoedrr/kleutermoeder/echtgenote/huishouden/......(ik?). De lange avonden van M en twee (vannacht drie) voedingen hakken er steeds verder in. Wil op basis daarvan niet snoeien in m'n werkuren, maar zo werkt 't ook niet. Als ik nou zou weten wanneer het ooit beter wordt....
pi_153445709
Kursor sterkte met het zoeken naar de balans. Hopelijk vind je hem snel.

En ik ben een waardeloze moeder. Ik ben vanavond en morgenavond alleen thuis met mijn meiden. Dus ik heb ze lekker in bad en haal sac er als eerste uit. Smeer haar lekker in en kleed haar aan ze mag nog even boven spelen dus doe nog sokken bij haar aan. Klimt ze op ons bed staat op en loopt sneller dan dat ik iets kan zeggen er aan de andere kant weer af. BAM zo tegen de verwarming. Op een sneetje in haar arm na zie ik geen schade maar mijn hart is nog op hol.
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:36:02 #289
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153446253
Waat maakt dat jou tot waardeloze moeder? :? :{ :N
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_153446537
Dat maakt je echt geen waardeloze moeder hoor! Kaylee is van de week ook van ons bed gevallen omdat ik te laat wad met vangen en heeft nu een kapotte neus en een kapot voorhoofd. Maarja kan een keer gebeuren!
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:52:03 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153446711
Zo zijn kinderen, FR :D.
Arme sac, maar wel lekker gebadderd ;).

Kursor :*. Kan je man niet af en toe inspringen 's nachts?
KuikenGuppy
pi_153447012
Ik had erbij moeten staan/moet inzien wat er ging gebeuren. Sac heeft ook al een blauw oog bij mij opgelopen omdat ze aan het wurmen was bij mijn ouders met aankleden zo tegen de vensterbank aan. Nu dus weer een snee op haar arm. Ze heeft ook dubbele oorontsteking waar ze al even meeliep.

En ze is sowieso veel wilder dan Ean ooit is geweest ze heeft altijd wel ergens een blauwe plek/schaafwond.
pi_153447151
Ben net op schoenenjacht geweest met S.
Ik ben op zoek naar zomerschoentjes. Ze heeft maat 18 en daar is bijna onmogelijk wat in te vinden naar mijn smaak (:'))
Ze heeft Teva's gepast in maat 17 en die zaten prima. Ze stapte ook als een trotse pauw de winkel door. Maar ik heb ze niet gekocht want vind ze zo lelijk!
Ben nu online wat aan het zoeken, maar wat is dat lastig zeg!
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:16:05 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153447558
Haha lelijk zijn teva's he :D
Ik ben ook stiekem blij dat ze er snel uit groeien, dan ga ik de volgende keer als kuiken nieuwe sandalen nodig heeft wel op zoek naar minder lelijke :P.
Is er zo weinig in maat 18 te vinden dan? Heeft shoesme niks in je smaak? Die gaan allemaal vanaf maat 18.
KuikenGuppy
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:32:56 #295
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_153448066
Ik vind ze ook niet mooi maar alle 3 de kinderen lopen er echt heel goed op.
Ik vind ze daarom echt fantastisch en heb ze in alle kleuren en maten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:43:42 #296
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153448282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 09:15 schreef Dot. het volgende:
Ik heb idd een echt jongetje Franny O+ En wat goed van I. Die blik is echt priceless!

Pfff, scholen :X Ik kreeg de tip om bij een school gewoon binnen te lopen ipv een afspraak te maken. Als ze dan vragen of je later terug wil komen kun je beter een andere zoeken schijnbaar.
of juist niet :+ als alle doxenten incl de locatieleider druk zijn met de kindjes kunnen ze ook niet meteen makkelijk iemand te woord staan. als een directeur de hele dag op kantoor zit heeft ie alle tijd :+
Kwak
pi_153450358
Over scholen, mijn dochter zit op een Daltonschool en het is daar echt een georganiseerde chaos. Ik snap je gevoel erbij wel GotC. :Y
In de gang kom je kinderen uit alle klassen tegen die aan het werk zijn. Sommige alleen, sommige in groepjes. Door al die kinderen in de gang komt de school al snel chaotisch over. Het tegengestelde is in ons geval waar, het is juist heel georganiseerd, alleen op een andere manier dan dat ik van vroeger op school gewend ben.
Er wordt op onze school elke dag volgens een rooster gewerkt. Het rooster wordt bij de kleuters 's morgens bekend gemaakt. Zo weten de kinderen precies wat ze wanneer kunnen doen en daar kunnen ze dan ook hun verplichte werkjes omheen plannen. Ik vind het bijzonder om te zien hoe goed kleuters al zelf kunnen plannen. Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze school en onderwijsvorm. Wij hebben deze school overigens ook puur gekozen op gevoel. We zijn ook bij de Montessori school in ons dorp geweest en daar was het gevoel niet fijn, terwijl de lesmethode an sich me best aanspreekt.
pi_153450396
Ik vind het ook een rare tip. Alsof scholen maar de hele tijd direct klaar moeten staan om toekomstige ouders te woord te staan. Als docent, en dan geef ik nog wel les op middelbare school laat staan een basisschool, zou ik ook niet blij zijn als er gewoon zomaar vreemde mensen in de school rondlopen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_153450519
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind het ook een rare tip. Alsof scholen maar de hele tijd direct klaar moeten staan om toekomstige ouders te woord te staan. Als docent, en dan geef ik nog wel les op middelbare school laat staan een basisschool, zou ik ook niet blij zijn als er gewoon zomaar vreemde mensen in de school rondlopen.
Dit inderdaad. De deuren van onze school zijn buiten het haal/breng moment dicht en dat vind ik eerlijkgezegd een heel fijn idee. :Y
pi_153450713
FR, je bent echt geen waardeloze moeder. Je kan niet bij alles wat ze doen O zien dat het fout gaat.
En ook dat ze een tijdje met oorontsteking rondliep kan je niks aan doen. niet leuk, maar die dingen kunnen altijd gebeuren helaas :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')