abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2015 @ 20:00:02 #201
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153254715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Kijken de beginnende hardlopers vooral morgen even uit bij 33o
Na jaren gewerkt te hebben in tropische temperaturen, maak ik me niet zoveel zorgen.
Genoeg water doet wonderen. Morgen weer een stuk lopen, vandaag een rustdag.
pi_153258463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:03 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen idee. Ik doe het een beetje op gevoel. Als hardlopen onprettig is qua pijn dan wandel ik. Is dat ook onprettig dan moet ik een dag niks doen. Ik wil in elk geval voorkomen dat ik langdurige blessures oploop, want in dit stadium zou dat een enorme deuk in m'n enthousiasme en motivatie opleveren vrees ik. Beter het zekere voor het onzekere?

[..]

Ik loop nog in een simpele joggingbroek en een t-shirt. Die sportdingen accentueren mijn pens en tieten nogal.

[..]

Ik weet van Evy eind les één als je kapot bent en met je tong op je schoenen aan het afkoelen bent dat ze je nog even zegt 'zo, dat was les een. over 35 lessen ben je helemaal fit'. Ik denk dan bij mezelf iets van 'sterf ^O^'
:D :D
Ik heb verstandig nog een rustdag genomen. Ik moet nog spierkracht opbouwen en laat ik mijn lijf maar nou maar niet verprutsen door enthousiasme. Enthousiasme is er wel en daar ben ik blij om. :)

Dat uitgeput zijn na een les, heb ik nog niet gehad. Wie weet dat ik daar nog tegen aan loop. Ik denk wel aan 'jullie' als ik loop. :Y Ik houd ook nog absoluut geen tijden en km's bij.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:45 schreef creeper14 het volgende:

[..]

Hee NewBalance,

1 rust dag hoeft niet persee genoeg te zijn, je spieren zijn nog niet goed in snel herstellen.
soms kan je in het begin beter 2 dagen rust nemen of zelfs 3.
Heb je na 2 a 3 dagen nog steeds pijntjes gewoon weer gaan lopen.
houden de pijntjes langer als 3 weken aan met daarbij hardlopen, hou dan wat langer rust.

en probeer aan het eind van je hardlopen altijd goed uit te lopen (rustig stukje wandelen)

Succes!!!
Ja daar ben ik ook achter en heb dus nu lekker rust. Ook is het hardlopen in het park hoe mooi dat ook is, not done geworden vanwege de paden die niet egaal / vlak zijn waardoor ik mijn voeten extra heb belast. En ik moet mijn hardloopschoenen langzaam inlopen. Vandaag voelde ik mij goed maar ik wacht even en ga zondag weer lopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:28 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Haha, ik kan niet wachten tot ik Evy zoiets hoor zeggen!
:D

quote:
7s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow enne een hardloopjasje?? De keren dat ik een jasje aan heb met hardlopen zijn op de vingers van 1 hand te tellen.

Tot een graad of 15 loop ik in kort-kort (korte broek, korte mouwen) Dan lange mouwen en een korte broek tot een graad of 10. Onder de 10 graden komt de lange tight uit de kast. Onder de 5 graden gaat er een thermo onder het shirt. En pas onder het vriespunt komt er standaard een heel dun windjack bij.

De regel is, kleed je zoals je je normaal kleed wanneer het 10 graden warmer is.

Kortom, lopen bij 12 graden. Kleed je alsof het 22 graden is.
Ja maar jij bent een man en ik een watje. :@ :D

Iemand vandaag het programma De Rekenkamer gezien? Ging over de 'hardloopindustrie'.
  Admin donderdag 4 juni 2015 @ 22:06:56 #203
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_153258478
quote:
ja, zal morgen laat worden of ander gewoon nog een dag wandelen en dan zaterdag hardlopen.
Vandaag een rondje gedaan met de schoonouders. Die gingen hardlopen en wij hadden een wandeldag, dus knor en ik liepen (ver) achter. De kinderen liepen met opa en oma mee, dus knor en ik kozen een iets andere route. Bleek Jayden terug naar ons te zijn gelopen dus die hadden we gemist. Moesten we nog een rondje en vervolgens bleek Jayden verkeerd te zijn gelopen en na een kort telefoongesprek was zijn telefoon uitgevallen (nou ja, niet ZIJN telefoon, maar de telefoon die hij bij zich had). Dus paniek. Maar uiteindelijk gevonden en dus weer ruim 7km gewandeld. Bijna 900kcal weer aangetikt, dus de paniek was toch nog ergens goed voor :D
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_153258619
quote:
Ik ga verstandig naar het strand....om te liggen! :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 juni 2015 @ 22:27:07 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153259191
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:06 schreef NewBalance het volgende:

Iemand vandaag het programma De Rekenkamer gezien? Ging over de 'hardloopindustrie'.
Ja heerlijk gechargeerd. Schoenen van 174,- :')
  vrijdag 5 juni 2015 @ 08:33:09 #206
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_153266451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja heerlijk gechargeerd. Schoenen van 174,- :')
net nieuwe schoenen gekocht vandaag, omgerekend 150 euro :)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 juni 2015 @ 09:27:21 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153267307
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:33 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

net nieuwe schoenen gekocht vandaag, omgerekend 150 euro :)
Ik zou jou niet tot beginner willen rekenen, meneer ik-loop-150KM-over-onbegaanbare-bergen-in-Nieuw-Zeeland :P

Dan mag je best wat meer aan schoenen uitgeven dan 5KM over het polderlandschap ;)
pi_153277735
Ik kan EINDELIJK weer hardlopen! *O* Mijn rechterknieschijf valt naar buiten vanwege zwakke banden aan die kant, meer dan een halfjaar niet kunnen lopen. Voorzichtig weer een paar keer geprobeerd de afgelopen maanden, maar dat ging steeds niet goed. Gisteren weer geprobeerd (aangestoken door een recente deelnemer aan mudmasters) en het ging GOED! :D Geen last, nergens van, alleen wat spierpijn in mijn rechterbovenbeen maar a la. Dat was te verwachten want dat been ontlast ik normaal vrij vaak uit gewoonte.

Dus. Schema gemacht, dansje gedaan, we gaan weer trainen. Weer helemaal vanaf 0. Paar aandachtspunten nog wel weer:
- stabieler tempo (mijn grafiekje is all over the place :') )
- lagere hartslag (170-210 nu met een gemiddelde van 195)
- lager tempo (te hard van stapel = niet goed, verlaagt hopelijk ook direct de hartslag)

Doel: mudmasters september, 5k. :)

Dus. Hier maar even meedoen, ook om mezelf eraan te herinneren dat ik het RUSTIG AAN moet doen, en echtechtecht moet gaan opletten en mezelf moet inhouden als ik niet weer geblesseerd wil raken. In principe heb ik een 9-weken schema, maar als ik merk dat het niet lekker gaat, moet ik een week herhalen van mezelf.

Stabieler tempo komt binnenkort wel weer, dat moet ik gewoon even terugvinden. Langzamer lopen moet ik mezelf even toe dwingen. Het is de hartslag die me wat zorgen baart. Vorig jaar zat de piek ook altijd wel boven de 200, maar goed, toen ben ik natuurlijk ook geblesseerd geraakt. En let's be honest, ik doe het deels toch ook wel om een beetje af te vallen, dus dan heeft het helemaal geen zin in zo'n hoge hartslag te gaan trainen (toch? :@). Deze week maar eens af en toe bijhouden wat mijn hartslag gedurende de dag doet. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_153277871
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:59 schreef Sarasi het volgende:
Ik kan EINDELIJK weer hardlopen! *O* Mijn rechterknieschijf valt naar buiten vanwege zwakke banden aan die kant, meer dan een halfjaar niet kunnen lopen. Voorzichtig weer een paar keer geprobeerd de afgelopen maanden, maar dat ging steeds niet goed. Gisteren weer geprobeerd (aangestoken door een recente deelnemer aan mudmasters) en het ging GOED! :D Geen last, nergens van, alleen wat spierpijn in mijn rechterbovenbeen maar a la. Dat was te verwachten want dat been ontlast ik normaal vrij vaak uit gewoonte.

Dus. Schema gemacht, dansje gedaan, we gaan weer trainen. Weer helemaal vanaf 0. Paar aandachtspunten nog wel weer:
- stabieler tempo (mijn grafiekje is all over the place :') )
- lagere hartslag (170-210 nu met een gemiddelde van 195)
- lager tempo (te hard van stapel = niet goed, verlaagt hopelijk ook direct de hartslag)

Doel: mudmasters september, 5k. :)

Dus. Hier maar even meedoen, ook om mezelf eraan te herinneren dat ik het RUSTIG AAN moet doen, en echtechtecht moet gaan opletten en mezelf moet inhouden als ik niet weer geblesseerd wil raken. In principe heb ik een 9-weken schema, maar als ik merk dat het niet lekker gaat, moet ik een week herhalen van mezelf.

Stabieler tempo komt binnenkort wel weer, dat moet ik gewoon even terugvinden. Langzamer lopen moet ik mezelf even toe dwingen. Het is de hartslag die me wat zorgen baart. Vorig jaar zat de piek ook altijd wel boven de 200, maar goed, toen ben ik natuurlijk ook geblesseerd geraakt. En let's be honest, ik doe het deels toch ook wel om een beetje af te vallen, dus dan heeft het helemaal geen zin in zo'n hoge hartslag te gaan trainen (toch? :@). Deze week maar eens af en toe bijhouden wat mijn hartslag gedurende de dag doet. :)
Goed verhaal! Die hele hoge hartslag moet je inderdaad bewaren voor wedstrijden, het zet geen zoden aan de dijk om elke training zo kapot te gaan ;)
Maar hele goede aandachtspunten!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_153277951
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Goed verhaal! Die hele hoge hartslag moet je inderdaad bewaren voor wedstrijden, het zet geen zoden aan de dijk om elke training zo kapot te gaan ;)
Maar hele goede aandachtspunten!
Nouja ik had dus absoluut niet het gevoel dat ik kapot aan het gaan was. Eerste 2min rennen wel, maar toen vloog ik er ook vandoor en daarna bond ik snel weer in. _O- Hele loopje ook gewoon door m'n neus ingeademt, niet gehijgd... Dus ik vind het maar vreemd. Misschien dat m'n hartslagmeter wel niet zo accuraat is, maar dat kan ik weleens controleren door met dat ding en met mijn vinger m'n hartslag in rust eens te meten en te vergelijken. :)

Wel fijn dat mijn sporthorloge tegenwoordig ook intervaltraining als optie heeft trouwens, dat was vorig jaar nog niet zo. :D
pi_153278131
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:05 schreef Sarasi het volgende:
had dus absoluut niet het gevoel dat ik kapot aan het gaan was. Eerste 2min rennen wel, maar toen vloog ik er ook vandoor en daarna bond ik snel weer in. Hele loopje ook gewoon door m'n neus ingeademt, niet gehijgd... Dus ik vind het maar vreemd. Misschien dat m'n hartslagmeter wel niet zo accuraat is, maar dat kan ik weleens controleren door met dat ding en met mijn vinger m'n hartslag in rust eens te meten en te vergelijken.

Wel fijn dat mijn sporthorloge tegenwoordig ook intervaltraining als optie heeft trouwens, dat was vorig jaar nog niet zo.
Dat hij accuraat is in rust wil nog niet zeggen dat hij de pieken ook goed meet ;)
Ik zou eerder aanhouden dat je tijdens je trainingen nog gewoon in volzinnen moet kunnen praten. Dan loop je waarschijnlijk op goed tempo, als dat niet lukt ga je te hard.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_153278320
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat hij accuraat is in rust wil nog niet zeggen dat hij de pieken ook goed meet ;)
Ik zou eerder aanhouden dat je tijdens je trainingen nog gewoon in volzinnen moet kunnen praten. Dan loop je waarschijnlijk op goed tempo, als dat niet lukt ga je te hard.
Nee, maar als hij niet accuraat is in rust, meet hij waarschijnlijk de pieken ook niet goed. :P Die laatste tip is wel goed ja, dat zal ik morgen eens proberen. En dan sowieso ook even een fatsoenlijkere pace reguleren, volgens mij kan mijn TomTom dat ook nog. Fancy ding geworden met die nieuwe updates. :')
  vrijdag 5 juni 2015 @ 19:57:39 #213
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153282890
Eigenlijk had ik nu willen vertrekken voor een rondje park van 5 tot 6 km. Begint het nu net te rommelen in de lucht terwijl ik klaar zit in m'n modieuze hardloopoutfit waarvan het shirt steeds beter gaat staan naarmate m'n pens krimpt.

Ik stel het maar uit tot morgenvroeg.
pi_153295475
Plan van gisteren rennen ging bij mij ook niet door. Wel net les 16 (2, 3, 5, 5, 5) gelopen. In vergelijking met les 15 dus vrij makkelijk, maar ik heb een milde keelontsteking opgelopen, dus ik was überhaupt trots dat ik gegaan ben, het is wel minder prettig rennen met een loopneus, vieze smaak en naaldjes in de keel bij slikken.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 11:42:41 #215
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153297221
Net terug van een rondje van 6.1 km. Dit is, als het goed is, gelijk m'n laatste rondje geweest met 1 min hardlopen / 1 min wandelen.
Vanaf maandag wordt het 2 minuut hardlopen / 1 min wandelen. Zal eerst wel weer zwaar worden, maar ik geloof dat ik dat conditioneel wel aan moet kunnen.
  Boks-Chick zaterdag 6 juni 2015 @ 12:27:28 #216
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153298121
@ de users hierboven: top! Dat motiveert wel lijkt me.

Gisteren lopen was voor mij idd ook een no-go. Hier ging het in een paar minuten van prachtig blauwe lucht naar 'ben ik in een donkere twilightzone beland ofzo-lucht. :D

Maar vanmorgen ingehaald. 2 kilometer gewandeld met een gemiddelde snelheid die weer boven de 6 lag (blij!) en daarna gelijk 3 kilometer gefietst. Ik merk dat ik wat afwisseling moet brengen voor mijn lijf, dat dat het beste bevalt.

Ik heb wat terugslag gehad, dus mijn plannetje om het wandelen nu al op te bouwen is veranderd naar dit tempo vasthouden en dat ofwel uitbreiden qua tijd (dus niet qua tempo), ofwel aanvullen met fietsen.

Ik ben in ieder geval blij met vanochtend, lekker bewogen, voel me nu lekker fris en energiek terwijl ik moe thuis kwam O+
lolwut
pi_153298189
Ik wilde vanochtend wel, maar spierpijn stemt voor morgen. En ik moest goed naar m'n lijf luisteren enzo. }:| Wel de hartslagmeter omgedaan, ben benieuwd wat voor grafiekje daar straks uitkomt.
pi_153298245
Merk wel dat ik een beetje piep, dat is me vaker voorgekomen, dus ik denk dat ik de huisarts vraag voor Salbutamol op proef voor het sporten als ik verkouden ben. Hoop dat ik dan niet de hele controlecycle in hoef :P
  zaterdag 6 juni 2015 @ 13:04:45 #219
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_153298737
quote:
19s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:27 schreef BrandX het volgende:

Ik ben in ieder geval blij met vanochtend, lekker bewogen, voel me nu lekker fris en energiek terwijl ik moe thuis kwam O+
Inderdaad erg lekker. Als ik in het weekend 's morgens ga lopen, heb ik daarna ook zin om van alles te gaan doen die dag.
pi_153299145
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hm. Hij lijkt toch wel vrij accuraat te zijn. Zelf 33 op 20s gemeten, hartslagmeter gaf 99 aan. Mijn rusthartslag ligt ergens tussen de 85-90, dat vind ik zelf wel heel hoog eigenlijk. :{ Hij is wel regelmatig en ik weet dat mijn bloeddruk prima is, soms wat aan de lage kant. Vanavond maar even aan mijn ik-werk-in-het-ziekenhuis-vader vragen. :+

Edit:
Me aankledend en opmakend om de deur uit te gaan: gem 115bpm
Sjokkend naar de Albert Heijn: gem 135bpm
Op de bank een beetje achter de laptop zitten: gem 100bpm

Lijkt me toch niet fatsoenlijk dit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sarasi op 06-06-2015 13:47:20 ]
  Boks-Chick zaterdag 6 juni 2015 @ 15:01:35 #221
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_153300931
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:27 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Hm. Hij lijkt toch wel vrij accuraat te zijn. Zelf 33 op 20s gemeten, hartslagmeter gaf 99 aan. Mijn rusthartslag ligt ergens tussen de 85-90, dat vind ik zelf wel heel hoog eigenlijk. :{ Hij is wel regelmatig en ik weet dat mijn bloeddruk prima is, soms wat aan de lage kant. Vanavond maar even aan mijn ik-werk-in-het-ziekenhuis-vader vragen. :+

Edit:

als je je zorgen maakt idd gewoon even laten checken. Dan weet je het zeker.

Ik weet dat toen ik én veel te zwaar was én al 2 jaar nagenoeg had stil gezeten, zowel mijn hardslag als mijn bloeddruk off the scale was. Mijn hartslag was rond de 90 en mijn bloeddruk was 82 over 153
Door sporten is het toen goed gekomen.
(zal officieel met mijn bovendruk in de risico-zone, maar omdat mijn onderdruk ook na herhaaldelijk meten tussen de 80 en 85 bleef, mocht ik gewoon ''ongelimiteerd'' sporten)
lolwut
pi_153301337
quote:
19s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:01 schreef BrandX het volgende:

[..]

als je je zorgen maakt idd gewoon even laten checken. Dan weet je het zeker.

Ik weet dat toen ik én veel te zwaar was én al 2 jaar nagenoeg had stil gezeten, zowel mijn hardslag als mijn bloeddruk off the scale was. Mijn hartslag was rond de 90 en mijn bloeddruk was 82 over 153
Door sporten is het toen goed gekomen.
(zal officieel met mijn bovendruk in de risico-zone, maar omdat mijn onderdruk ook na herhaaldelijk meten tussen de 80 en 85 bleef, mocht ik gewoon ''ongelimiteerd'' sporten)
Ik ben niet te zwaar. Bloeddruk was de laatste keer 120/70 dus dat is sowieso prima. Ik heb het afgelopen halfjaar wel weinig bewogen, dat is wel zo. Maar ik vraag het binnenkort wel even na. :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2015 @ 15:37:15 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153301789
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:27 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Edit:

Sommige mensen hebben gewoon een hoge hartslag. Zegt niets over je gezondheid.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 15:57:15 #224
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_153302174
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben gewoon een hoge hartslag. Zegt niets over je gezondheid.
Inderdaad. Zit zelf ook zo hoog. Ook na een jaar intensief trainen vergelijkbare cijfers.
pi_153302216
Dat stelt me wel wat gerust stiekem. Kan toch geen kwaad om even na te vragen ivm mijn medicatie, dus ik bel maandag de huisarts sowieso even, maar dan ga ik me er voorlopig geen zorgen meer om maken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')