abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2015 @ 11:15:49 #151
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_153769912
We kunnen roepen en wijzen wat we willen. Maar Stefan is niet de enige die hier zeikt en zanikt.
Daar doen we met zijn allen net zo hard aan mee.
Als we nu gewoon ff de strijdbijl begraven en lang leve de vrede weer doorgaan met wat wel belangrijk is... :)
Het heen en weer verwijten zit alleen de stemming voor de foto's maar in de weg.
pi_153772690
Vanavond ga ik stemmen :Y
People assume too much.
pi_153776479
8 punten: Very (nice)
7 punten: Magnet
6 punten: Ferry_76
5 punten: Rockfire
4 punten: Ener-G
3 punten: Nielsgeode
2 punten: Stefan
1 punt: Sjiep
pi_153782951
8 punten: Magnet
7 punten: Ferry_76
6 punten: Geo4kant
5 punten: Rockfire
4 punten: Ener-G
3 punten: Nielsgeode
2 punten: Stefan
1 punt: Sjiep
People assume too much.
pi_153789636
Mijn beoordeling hangt af van:

"Zie ik het thema er in?"
Dat is natuurlijk een lastige, want als ik het niet zie kan het net zo goed aan mezelf liggen.

"Vind ik de foto mooi / spreekt het me aan?"
Heel persoonlijk natuurlijk, is ook niet altijd uit te leggen maar een voorkeur heb je altijd.

"Is de foto technisch goed?"
Scherpte, contrast, verzadiging, horizon, kadering, etc. Is meest objectief te beoordelen denk ik.

8 Sjiep - is net als een typische droom compleet onsamenhangend, grappig, voldoet voor mij het meest aan het thema vanwege de vaagheid ;)

7 Very - ziet er spontaan uit, leuk met dat spiegelbeeld, thema ook herkenbaar, mis wat scherpte of teveel compressie?

6 Ener-G - je droom echt nageleefd, kadering is redelijk, kleuren wat vlekkerig

5 Nielsgeode - mooi belicht, het "in je dromen" zie ik er wat minder in

4 Geo4kant - doet me denken aan mijn brommertijd en droom er nog wel eens van, het overbelichte maakt het nog wat dromeriger

3 Stefan - mooi sfeerplaatje, thema zie ik er zelf wat minder in

2 Ferry_76 - foto is wat druk maar dat kon hier niet anders, hoe zie ik het thema?

1 Rockfire - foto spreekt me wat minder aan, broekpak leidt af, met de achterste dame wat dichterbij en de voorste uit beeld was je hoger geëindigd ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 23-06-2015 23:31:39 ]
pi_153789701
Beoordelingen lopen nogal uiteen soms :P
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:26:32 #157
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_153791407
Wel mooi dat het broekpak lijdt :P
Ik denk dat de aanschouwers harder lijden ;)
pi_153791540
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:26 schreef bepklep82 het volgende:
Oh... dat is wel slecht idd :@

Fixed!
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:48:22 #159
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_153792057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
Elke maand ben ik weer blij dat ik nooit meer mee doe _O_
Kunnen we niet een regel maken dat Stefan niet meer mee mag doen?? :D

GRAPJE!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
пусть всегда будет солнце
  woensdag 24 juni 2015 @ 00:35:42 #160
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_153792955
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 11:15 schreef bepklep82 het volgende:
We kunnen roepen en wijzen wat we willen. Maar Stefan is niet de enige die hier zeikt en zanikt.
Daar doen we met zijn allen net zo hard aan mee.
Als we nu gewoon ff de strijdbijl begraven en lang leve de vrede weer doorgaan met wat wel belangrijk is... :)
Het heen en weer verwijten zit alleen de stemming voor de foto's maar in de weg.
Al sinds het bestaan van de fotowedstrijden wordt er 'gezeikt en gezanikt'. Dat mensen het onderwerp uitdiepen, verbaliseren/semantiseren is onderdeel van het creatieve proces. Dit hoort er bij. Maar, omdat iemands foto's toch iemands creatieve uitspattingen zijn en daarmee een soort van kindjes, ligt het bij de ontvanger soms nogal gevoelig. De logische oplossing lijkt mij dat iedereen huid kweekt, dat werkt beter dan dat (sommige) mensen gemuilkorfd moeten worden.
Life is what you make it.
pi_153797277
8 Very
7 Geo4kant
6 Magnet
5 Ferry
4 Sjiep
3 Stefan
2 Rockfire
1 Nielsgeode
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_153797798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 23:26 schreef bepklep82 het volgende:
Jullie weten nieuwkomers hier wel echt te verwelkomen... Dit was een toevallige foto die ik (als bruidegom) even snel met mijn telefoon had gemaakt. Op het moment dat ik hem instuurde werd er gezeurd over het thema en waren er vrijwel alleen nog maar foto's van de maan ingestuurd, dus ik dacht "ach de foto is niet van hoogstaande kwaliteit maar past wel goed in het thema". Heel makkelijk om dan over een kledingstuk te gaan zeuren, maak dan opmerkingen die echt gaan over de kwaliteit van de foto: de overbelichte trouwjurk, de compositie, het bordje fietspad, ... En ja, de dame in het broekpak wilde ik juist wél op de foto hebben, ik wilde een foto van de fotograaf (en tevens schoonzus) in actie. Dat ik haar van achteren heb gefotografeerd in plaats van deels opzij, dát is iets waar je wat mij betreft ook een opmerking over zou mogen maken.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2015 @ 10:22:42 #163
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_153797983
quote:
13s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:10 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Jullie weten nieuwkomers hier wel echt te verwelkomen... Dit was een toevallige foto die ik (als bruidegom) even snel met mijn telefoon had gemaakt. Op het moment dat ik hem instuurde werd er gezeurd over het thema en waren er vrijwel alleen nog maar foto's van de maan ingestuurd, dus ik dacht "ach de foto is niet van hoogstaande kwaliteit maar past wel goed in het thema". Heel makkelijk om dan over een kledingstuk te gaan zeuren, maak dan opmerkingen die echt gaan over de kwaliteit van de foto: de overbelichte trouwjurk, de compositie, het bordje fietspad, ... En ja, de dame in het broekpak wilde ik juist wél op de foto hebben, ik wilde een foto van de fotograaf (en tevens schoonzus) in actie. Dat ik haar van achteren heb gefotografeerd in plaats van deels opzij, dát is iets waar je wat mij betreft ook een opmerking over zou mogen maken.
Het is doorgaans de bedoeling dat men n motivatie geeft hoor
pi_153798154
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:22 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het is doorgaans de bedoeling dat men n motivatie geeft hoor
Het gaat mij ook totaal niet om het feit dát er een motivatie wordt gegeven. Ik geef zelf al genoeg dingen aan die verbeterd hadden kunnen worden. Het gaat mij om het feit dat er gezeurd wordt om een broekpak wat men blijkbaar niet mooi vind in plaats van andere (daadwerkelijke foto-)aspecten. Dát is waar het mij om gaat, ik zie op een aantal andere foto's ook wel zaken die mijn smaak niet zijn, maar daar heb je als fotograaf niet altijd invloed op
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2015 @ 11:01:29 #165
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_153798855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:31 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Het gaat mij ook totaal niet om het feit dát er een motivatie wordt gegeven. Ik geef zelf al genoeg dingen aan die verbeterd hadden kunnen worden. Het gaat mij om het feit dat er gezeurd wordt om een broekpak wat men blijkbaar niet mooi vind in plaats van andere (daadwerkelijke foto-)aspecten. Dát is waar het mij om gaat, ik zie op een aantal andere foto's ook wel zaken die mijn smaak niet zijn, maar daar heb je als fotograaf niet altijd invloed op
Ja er wordt hier wat afgezeurd heb je gelijk in
pi_153803696
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:31 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ja en nee, net als "Kleren maken de man" , alles helpt mee en vele dingen kunnen het ook minder maken. Zoals er een foto was waarbij de prullenbak en andere items op stonden wat de foto minder maakte omdat het afleid.

In het geval van een broekpak is het smaak, maar het kan wel de foto.. of beter gezegd, de mening van de bekijker van de foto beinvloeden (beauty is in the eye of the beholder. Je hebt ook fotografisch zeer goede portretten maar dan staat er een vrouw op waar ik (even heel hard gezegd) mijn hond nog niet op zou laten gaan.. ja dan vind ik het lastig om het een goede foto te vinden.
pi_153804023
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:10 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Ja en nee, net als "Kleren maken de man" , alles helpt mee en vele dingen kunnen het ook minder maken. Zoals er een foto was waarbij de prullenbak en andere items op stonden wat de foto minder maakte omdat het afleid.

In het geval van een broekpak is het smaak, maar het kan wel de foto.. of beter gezegd, de mening van de bekijker van de foto beinvloeden (beauty is in the eye of the beholder. Je hebt ook fotografisch zeer goede portretten maar dan staat er een vrouw op waar ik (even heel hard gezegd) mijn hond nog niet op zou laten gaan.. ja dan vind ik het lastig om het een goede foto te vinden.
Die prullenbak en andere items heb je direct invloed op als fotograaf. Ik kon toch moeilijk vragen of ze daar midden op straat even wat anders wilde gaan aantrekken omdat sommige mensen een andere smaak hebben?

Anders zou ik op dezelfde manier de foto van nielsgeode kunnen afkraken: ik vind zo'n groene pluk haar lelijk en heeft ze nou een bloedneus of gewoon een donkere piercing? Maar dat vind ik niks afdoen aan de kwaliteit van de foto en is puur een smaakkwestie.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_153804115
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 14:22 schreef Rockfire het volgende:
Maar dat vind ik niks afdoen aan de kwaliteit van de foto en is puur een smaakkwestie.
Ik zie het probleem niet zo. Het gaat bij foto's juist om het totaalplaatje toch?? En in een wedstrijd helemaal. Dat is altijd een smaakkwestie.

Ook de dingen die je niet in de hand hebt spelen daarin mee. Dan moet je terplekke snel handelen en een andere foto schieten of hem gewoon afkeuren achteraf.

Het niet in de hand hebben van omstandigheden is toch geen excuus om geen goede foto's te maken?? 8)7
pi_153805645
:W
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2015 @ 15:27:56 #170
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_153805738
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:24 schreef Rockfire het volgende:
Maar vind je de foto zelf goedgelukt?
pi_153809283
Ga liever stemmen...
People assume too much.
pi_153809883
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juni 2015 15:24 schreef Rockfire het volgende:
Mijn kritieken bij de beoordeling zijn iig niet negatief bedoeld maar ik wilde het wel motiveren.

Mijn foto's vallen de ene keer ook meer in de smaak dan de andere.

Hopelijk doe je volgende keer weer mee en kan je iets uit de kritieken halen :)

Ben zelf ook gewoon maar een amateur die voor de lol probeert mee te doen.
pi_153810437
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 22:30 schreef MaGNeT het volgende:

2 Ferry_76 - foto is wat druk maar dat kon hier niet anders, hoe zie ik het thema?

Klein jochie, droomt van groot vliegtuig? Vrij simpel eigenlijk. :P
pi_153811071
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 18:55 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Klein jochie, droomt van groot vliegtuig? Vrij simpel eigenlijk. :P
Ah... Ik zie het jongetje nu idd ook ;)
  woensdag 24 juni 2015 @ 20:35:30 #175
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_153812859
quote:
13s.gif Op woensdag 24 juni 2015 10:10 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ach niet te zwaar aan tillen.

Als je goed had opgelet had ik je al passend commentaar gegeven vlak na het plaatsen van de foto.
En ja sorry, maar dat broekpak is nu eenmaal onwijs storend op de foto. Als je beide personen had willen uitlichten, dan had je een betere positie moeten kiezen.

Gewoon volgende ronde weer meedoen en de kritiek niet persoonlijk opvatten. We beoordelen de foto, niet de persoon.
Mijn foto's zijn kwalitatief ook niet geweldig. Shit happens, maar als het er op aankomt zijn alle zeikerds hier hartstikke behulpzaam om je tips te geven voor de volgende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')