abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6751338
quote:
Rosenmöller opent aanval op Marijnissen

DEN HAAG (ANP) - GroenLinks-leider Rosenmöller verwijt SP-leider Marijnissen veel te weinig stelling te hebben genomen tegen de LPF. Het is volgens hem een verklaring voor de zetelwinst voor de SP in de peilingen, terwijl GroenLinks in die steekproeven stabiel blijft.

,,Marijnissen heeft de LPF met fluwelen handschoenen aangepakt. Dat was een kwestie van politieke strategie. Ik vind het opportunistisch'', aldus Rosenmöller maandag tijdens de presentatie van het verkiezingsmanifest van GroenLinks. Zelf ageerde Rosenmöller volop tegen de LPF. ,,Daar hebben we politiek en persoonlijk de tol voor betaald.'' De GroenLinks-leider vindt dat Marijnissen verzuimde in debat te gaan met de LPF'ers Herben en Wijnschenk.

Rosenmöller is van mening dat de SP het op een aantal 'linkse' thema's de afgelopen maanden heeft laten afweten. De SP zou ,,totaal afwezig'' zijn geweest toen GroenLinks en de PvdA probeerden de bezuinigingen op de gesubsidieerde arbeid (Melkertbanen) ongedaan te maken. Ook vindt Rosenmöller dat de SP op milieugebied ,,niets meer doet''. Hij presenteerde GroenLinks weer nadrukkelijk als ,,de groene partij''.

In het verkiezingsmanifest Protest en Perspectief, een aanvulling op het vorige verkiezingsprogramma, heeft GroenLinks daarnaast, net als de PvdA, haar standpunten over veiligheid en integratie aangescherpt. Rosenmöller bepleit een veel grotere nadruk op bestrijding van criminaliteit. De oplossingspercentages moeten omhoog.

En wederom heeft Rosenmöller de SP een dienst bewezen!
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 12 november 2002 @ 00:48:36 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_6751392
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 00:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

En wederom heeft Rosenmöller de SP een dienst bewezen!

Ja.

Hij is niet slim bezig...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6751427
Hmm, weet ik niet.

Rosenmoller moet zijn kiezers van de SP terug winnen, niet van de LPF.

Ik weet het niet zeker, maar echt groen kan je SP niet noemen volgens mij.

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 12-11-2002 00:53]

pi_6751430
Vrij paniekerige zet van GL.
Zich laten leiden door de polls en niet meer inhoudelijk bezig dus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_6751444
En de SP slaat terug (www.sp.nl):
quote:
Teleurgesteld is de SP over de reactie van GroenLinks-fractievoorzitter Rosenmöller die vandaag opnieuw met verwijten in de richting van de SP komt over de wijze van oppositievoeren. Volgens de SP doet GroenLinks er beter aan naar zichzelf te kijken in plaats van de manier van politiek bedrijven van anderen te bekritiseren.
Triest is het grote gebrek aan waardering bij de GroenLinks-leider voor de vele activiteiten van de SP op milieugebied. Dit jaar opende de partij een speciale asbestmeldlijn in Twente en was mede-initiatiefnemer van een volkspetitie tegen gevaarlijke spoortransporten in Gelderland. De samenwerking van de SP en bewoners- en milieuorganisaties tegen de gevaarlijke chloortreinen tussen Delfzijl, Hengelo en Rotterdam is inmiddels succesvol. Vorige week nog protesteerde de partij tegen de bedreiging van kokkels in de Waddenzee en de dreigende opheffing van het jachtverbod op vossen. In nationaal park de Biesbosch is de SP, samen met andere organisaties, al lange tijd actief tegen voorgenomen gasboringen van de Nederlandse Aardoliemaatschappij en vóór snelle sanering van de lekkende Shellstort in het nationaal park.
Volstrekt bezijden de waarheid is de bewering dat de SP het debat met Pim Fortuyn eerder dit jaar uit de weg is gegaan. SP-leider Jan Marijnissen schreef een boek (Schrale rijkdom) over paars én pimpelpaars, het wetenschappelijk bureau van de partij kwam met een speciale brochure over het Fortuynisme. In huis-aan-huis uitgedeelde stemwijzers lichtte de partij dit voorjaar de verschillen tussen paars, pimpelpaars en haar eigen programma toe. Ondanks sterke aandrang mocht de SP niet meedoen aan de grote lijsttrekkersdebatten en Fortuyn zelf wees alle verzoeken van de media voor publieke debatten met de SP-voorman af.

Boos is de SP over opmerkingen als zou de SP niks doen aan de bedreiging van o.a. Melkertbanen. De SP organiseert sinds jaar en dag mensen in gesubsidieerde banen en activisten en Kamerleden van de partij zijn doorgaans als enige politieke partij aanwezig bij alle manifestaties van vakbonden. De SP is gekend voorstander om mensen die volwaardig werk doen niet hun werk af te pakken maar hun loon op normaal niveau te brengen. In het nieuwe verkiezingsprogramma is het pleidooi opnieuw opgenomen. Het voorstel is eerder dit jaar ook doorgerekend door het Centraal Planbureau, samen met de overige 149 alternatieven die de partij ontwikkeld heeft voor het huidige beleid. De plannen bleken haalbaar en betaalbaar, los van de politieke wenselijkheid.

De SP roept GroenLinks op om, net als de SP, haar pijlen te richten op de partijen die verantwoordelijk zijn voor het beleid van de afgelopen jaren in plaats van te sneren naar een partij met wie ze acht jaar lang oppositie heeft gevoerd.

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  dinsdag 12 november 2002 @ 00:58:05 #6
136 V.
pi_6751463
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 00:55 schreef keeper het volgende:
En de SP slaat terug (www.sp.nl):
[..]
En terecht.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6751477
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 00:58 schreef Verbal het volgende:
En terecht.

V.

Ben wel benieuwd wat GL hierop tegen in te brengen heeft .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_6751494
quote:
De SP organiseert sinds jaar en dag mensen in gesubsidieerde banen en activisten en Kamerleden van de partij zijn doorgaans als enige politieke partij aanwezig bij alle manifestaties van vakbonden.
Waarom ik dus nooit op de SP zou stemmen. Eerder een moderne uitvoering van het communisme. Herinnner ook nog met welke nadruk Marijnissen 'het lansdsbelang' verdedigde;

overigens is de plotse populariteit van de SP niet meer dan een een bewijs van een dat links momenteel politiek bankroet is. Als we al naar vervlogen dogma's moeten terug grijpen ...

dinsdag 12 november 2002 @ 01:04:42 #9
136 V.
pi_6751507
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:01 schreef battlesickloner het volgende:

Eerder een moderne uitvoering van het communisme.

Omdat ze bij vakbondsmanifestaties aanwezig zijn?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6751520
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:04 schreef vee het volgende:
Omdat ze bij vakbondsmanifestaties aanwezig zijn?

V.

Omdat ze daar voornamelijk staan om zieltjes te winnen ja.
God behoede ons voor proletariers met macht.

B.

dinsdag 12 november 2002 @ 01:09:27 #11
136 V.
pi_6751540
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:07 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

God behoede ons voor een tweede termijn LPF, sajjebedoele

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 november 2002 @ 01:09:44 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6751542
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:07 schreef battlesickloner het volgende:

En waar zijn alle andere partijen mee bezig volgens jou?
Die zijn niet bezig met zieltjes winnen?
Geen macht van het volk?
Geen populisme?
Of zijn dat ook allemaal proleten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_6751554
quote:
,,Marijnissen heeft de LPF met fluwelen handschoenen aangepakt. Dat was een kwestie van politieke strategie. Ik vind het opportunistisch'', aldus Rosenmöller
gaan we na 'het populisme' nu ook om de haverklap doodgegooid worden met 'het populisme'?

Ik hoop het niet. Rosenmuller (en ook anderen) moet zich eens gaan bezig houden met zijn eigen partij en niet met de andere partijen. En zeker niet aan de 'linkerkant' van Groen Links. Als hij wil dat de VVD en het CDA niet samen het strategisch akkoord doorzetten, zal hij een blok moeten vormen met de SP. En dat doet hij niet op deze manier.

Of zou het een strategisch zet zijn om de LPF-stemmer in het kamp Marijnissen te krijgen..??

pi_6751563
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

God behoede ons voor een tweede termijn LPF, sajjebedoele

V.

proletariers <> regenten
LPF heeft daar niks mee te maken.
  dinsdag 12 november 2002 @ 01:13:15 #15
136 V.
pi_6751568
Van ons huishouden heeft Rosenmöller per vandaag in ieder geval 100% SP-stemmers gemaakt.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 november 2002 @ 01:14:09 #16
136 V.
pi_6751571
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:12 schreef Frenkie het volgende:

[..]

proletariers <> regenten
LPF heeft daar niks mee te maken.

Ik zou de demografie van de LPF er nog effe bijpakken, als ik jou was.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6751575
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:13 schreef Verbal het volgende:
Van ons huishouden heeft Rosenmöller per vandaag in ieder geval 100% SP-stemmers gemaakt.

V.

en wat waren jullie..??

[sub] ff voor de statistieken [/sub]

dinsdag 12 november 2002 @ 01:15:05 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6751578
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:13 schreef Verbal het volgende:

V.

Idem hier.

G.

Poef.....gone! ©golfer
pi_6751580
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik zou de demografie van de LPF er nog effe bijpakken, als ik jou was.

V.

sorry ik heb een andere definitie van regent
  dinsdag 12 november 2002 @ 01:16:15 #20
136 V.
pi_6751587
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:14 schreef Frenkie het volgende:

[..]

en wat waren jullie..??

[sub] ff voor de statistieken [/sub]

Omdat wij in beide partijen zowel voor- als nadelen zagen, stemde 1 van ons op GL en de ander op de SP.

Nu dus beiden SP.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6751588
Paul Rozewater gaat Ed Melkert achterna. Bij gebrek aan aansprekende onderwerpen en aansprekende politiek wordt bij voorkeur de tegenstrever zwart gemaakt, tot populist verklaard en zijn/haar handelen als irreëel geschetst.

Paul en consorten waaronder ik ook Thom de Graaf reken meten zichzelf het aureool aan als enige de ware werkelijkheid te kennen en deze te verwoorden. Hun werkelijkheidsverwoorden blijft echter gewoon een van de vele verwoordingen en daarmee niets anders dan een mening. Wie zich erin kan vinden geeft hen een stem, wie dat niet kan keert zich van hen af.

Ik ben zeer benieuwd wat ons volk daadwerkelijk voor relativerend vermogen heeft

salva cum reverentia
  dinsdag 12 november 2002 @ 01:16:55 #22
136 V.
pi_6751593
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:15 schreef Frenkie het volgende:

[..]

sorry ik heb een andere definitie van regent

Ik heb het dan ook over proletariërs.

Gawd...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_6751596
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:01 schreef battlesickloner het volgende:
overigens is de plotse populariteit van de SP niet meer dan een een bewijs van een dat links momenteel politiek bankroet is. Als we al naar vervlogen dogma's moeten terug grijpen ...
De SP is niet populair, Marijnissen is het.
Het gaat tegenwoordig enkel nog om de poppetjes niet meer om de ideeen. En dat is grappig genoeg (m.i.) begonnen bij Rosenmuller.
pi_6751602
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:16 schreef hoppe het volgende:
Ik ben zeer benieuwd wat ons volk daadwerkelijk voor relativerend vermogen heeft
licht dat eens toe..??
wat moet er gerelativeerd worden.??
  dinsdag 12 november 2002 @ 01:21:38 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6751620
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 01:16 schreef Verbal het volgende:

Omdat wij in beide partijen zowel voor- als nadelen zagen, stemde 1 van ons op GL en de ander op de SP.

Nu dus beiden SP.

V.

Alweer idem dus.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')