Aftrekken doen alleen kinderen van <16, daarom wil die er vermoedelijk ook niet zo vaak met je er op uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:43 schreef Evienne het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft ook nooit zin om er met me op uit te trekken.
Ik heb derhalve ook steeds minder zin om iets uit te trekken. Of ergens aan te trekken, you get my point.
En waarom dagjes naar een willekeurige stad, beetje verzameldrang, beetje sightseeing, hapje eten, beetje rondsjokken, in een vreemde stad is dat toch leuk en een betaalbare manier om veel tijd met je geliefde door te brengen. Elke keer naar de bios of een evenement, veel drukte, lawaai en onpersoonlijk, doet het voor mij niet.
Ik vind dat zo'n merkwaardig standpunt, dat je het in de relatie op kunt lossen. Lekker hoor, al je shit bij je partner neerleggen. Je partner hoort, mijns inziens, niet je therapeut te zijn. Waar je al je klachtjes en probleempjes kunt neerleggen. Een relatie gaat over accepteren van die ander. En als je daar niet mee kunt omgaan, dan heb jij een probleem. Niet die partner.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:23 schreef miss_sly het volgende:
Als je binnen je relatie een probleem ondervindt, kun je dat daar ook oplossen. Als anderen zeggen dat zij vinden dat je geen probleem hebt, heb je dat dan ineens ook niet meer? Is je gevoel dan ineens anders, omdat anderen dat zeggen?
Het is vooral dat je in R&P vaak leest dat de partner helemaal niet weet hoe de TS denkt over de situatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:28 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind dat "communiceren, communiceren, communiceren" mantra ook een beetje zo'n jaren-negentig viva-dingetje dat eindeloos wordt herhaald op willekeurig elke klacht. Je kunt dat zeggen tegen elke willekeurige post in R&P.
Dat dus.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het is vooral dat je in R&P vaak leest dat de partner helemaal niet weet hoe de TS denkt over de situatie.
En stap 1 is toch wel dat je partner weet hoe jij in de relatie staat / je gevoelens zijn. Wil er uberhaupt iets kunnen veranderen.
Betekent niet dat de partner het maar moet oplossen of de therapeut moet spelen.
Oh en waarom is dat stap 1? Omdat die ander iets moet doen voordat de relatie verandert?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:32 schreef Cue_ het volgende:
En stap 1 is toch wel dat je partner weet hoe jij in de relatie staat / je gevoelens zijn. Wil er uberhaupt iets kunnen veranderen.
Als het iets is wat bij jezelf ligt kan je natuurlijk bij jezelf te raden gaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:36 schreef Hallmark het volgende:
Oh en waarom is dat stap 1? Omdat die ander iets moet doen voordat de relatie verandert?
Als ik het niet naar m'n zin heb op m'n baan, ga ik dan als eerste met m'n manager praten? Nee, ik ga kijken of ik zelf een beetje sjeu in de werkdag kan brengen, bijv. door oog te hebben voor de goede dingen van deze baan. Door ervoor te zorgen dat ik aan het einde van de dag iets netjes af heb gemaakt. Of bijv. door een prettige omgang met collega's te zoeken.
Het feit dat je er met je partner over praat, betekent toch niet dat je vindt dat de partner iets moet doen of dat de partner het voor je moet oplossen?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:36 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Oh en waarom is dat stap 1? Omdat die ander iets moet doen voordat de relatie verandert?
Als ik het niet naar m'n zin heb op m'n baan, ga ik dan als eerste met m'n manager praten? Nee, ik ga kijken of ik zelf een beetje sjeu in de werkdag kan brengen, bijv. door oog te hebben voor de goede dingen van deze baan. Door ervoor te zorgen dat ik aan het einde van de dag iets netjes af heb gemaakt. Of bijv. door een prettige omgang met collega's te zoeken.
Wat denk jij dat er gebeurd in de gedachtengang van partner van TS als ze zegt dat ze het saai vindt, en dat ze weer wil hoe het vroeger was?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het feit dat je er met je partner over praat, betekent toch niet dat je vindt dat de partner iets moet doen of dat de partner het voor je moet oplossen?
Ik denk dat als ik met mijn partner bespreek wat ik voel, dat we daar een goed gesprek over kunnen hebben. En dat hij zich niet in allerlei bochten gaat wringen om zich/de relatie voor mij te veranderen, maar dat hij eerlijk is over wat hij voelt en verwacht, en dat we daar samen iets van maken...of niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:47 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurd in de gedachtengang van partner van TS als ze zegt dat ze het saai vindt, en dat ze weer wil hoe het vroeger was?
Denk je dan dat die partner zegt: "Goh, vervelend voor je." Nee, natuurlijk niet -- hij is geen therapeut die je betaalt, en die het helemaal koud laat. Dit gaat door die vent z'n hoofd zingen, en hij gaat er over nadenken wat er moet gebeuren.
TS kan veel beter eerst zelf met dit probleem aan de slag gaan, omdat je daar emotioneel volwassener en onafhankelijker van wordt. Je groeit dan als persoon, en dan kan je relatie meegroeien (of niet, maar dat is een ander probleem).
En sowieso heeft TS een reality check hier gekregen, ze mijmert over "ik wou dat we weer verliefd waren", wat aangeeft dat ze niet heeft geaccepteerd dat dat verleden tijd is. Als die partner haar een reality check moet geven, dan voelt dat als afwijzing en kwetsend.
Zou je hier niet eens wat uitgebreider naar kunnen kijken? Denk dat door de hoeveelheid stress die hij ondervindt er buiten zijn werk ook nog al last van kan hebben, moe en lusteloos zijn, minder oplettend etc. etc. Zoals je zegt, er is nog niets veranderd aan de werkdruk.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:22 schreef Meloenthee het volgende:
Hij ondervindt veel stress en problemen door zijn werk.. Dingen lopen daar niet lekker en hij maakt zich er zorgen over.. Een aantal maanden terug moest hij ontzettend veel overuren maken en raakte een beetje overspannen. Nu is dat verbeterd, hij werkt op normale tijden, maar de werkdruk is nog steeds hetzelfde..
Hoort mijns inziens ook bij een relatie. Niet alleen koetjes en kalfjes, regenboogjes en eenhoorntjes, maar elkaar ook op elkaars zwakheden en minpunten wijzen zodat je daar beide beter van wordt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Mijn partner geeft me echt wel eens een reality check, gelukkig.
Lekker spontaanquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:25 schreef quirina het volgende:
[..]
Ben blij dat mijn vent niet zo is. We doen elk weekend wel wat leuks samen.
En hij neemt elke vrijdag een mooi boeket en een fles wijn mee om het weekend en ons geluk te vieren zoals hij dat zelf zegt
Chantage dan maar?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:43 schreef Evienne het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft ook nooit zin om er met me op uit te trekken.
Ik heb derhalve ook steeds minder zin om iets uit te trekken. Of ergens aan te trekken, you get my point.
En waarom dagjes naar een willekeurige stad, beetje verzameldrang, beetje sightseeing, hapje eten, beetje rondsjokken, in een vreemde stad is dat toch leuk en een betaalbare manier om veel tijd met je geliefde door te brengen. Elke keer naar de bios of een evenement, veel drukte, lawaai en onpersoonlijk, doet het voor mij niet.
Dat is geen chantage. Als hij zijn best niet doet om de relatie voor mij leuk te houden, gebeurt dat andersom ook steeds minder. Hij heeft meer behoefte aan seks dan ik, daar pas ik me waar mogelijk aan aan. Ik heb meer behoefte aan leuke dingen doen dan hij, dan mag hij zich daar ook nu en dan naar vormen. Geven en nemen, en dat mag een beetje in evenwicht zijn, anders is de koek gauw op, en dat zou ik geen chantage durven noemen. Andersom werkt het toch hetzelfde, als jouw vriendin geen seks meer zou willen, zou je haar dan nog elke week mee uit nemen?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:47 schreef MAHL het volgende:
[..]
Chantage dan maar?
En verzameldrang en rondsjokken, tja, dat komt bij vrouwen toch vooral neer op kledingwinkel in, kledingwinkel uit, kledingwinkel in, ...
Even kijken: seks ruil je uit tegen mee uitgenomen worden?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:35 schreef Evienne het volgende:
[..]
Dat is geen chantage. Als hij zijn best niet doet om de relatie voor mij leuk te houden, gebeurt dat andersom ook steeds minder. Hij heeft meer behoefte aan seks dan ik, daar pas ik me waar mogelijk aan aan. Ik heb meer behoefte aan leuke dingen doen dan hij, dan mag hij zich daar ook nu en dan naar vormen. Geven en nemen, en dat mag een beetje in evenwicht zijn, anders is de koek gauw op, en dat zou ik geen chantage durven noemen. Andersom werkt het toch hetzelfde, als jouw vriendin geen seks meer zou willen, zou je haar dan nog elke week mee uit nemen?
En ik weet niet wat voor cultureel armoedige vriendinnen jij uitzoekt, maar ik haat kledingwinkels. Liever mooie, praktische dingen zoeken in onconventionele kleine zaakjes.
Welkom bij een relatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Even kijken: seks ruil je uit tegen mee uitgenomen worden?
Bijzonder.
Nou, niet de mijne, hoor.quote:
Dat doe ik niet, kun jij wel lezen?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Even kijken: seks ruil je uit tegen mee uitgenomen worden?
Bijzonder.
Tja, zo werkt het toch vaak, als ik altijd voor iemand klaarsta en als ik een keer hulp nodig ben en het niet krijg, dan neem ik dat in me op. Gaat automatisch, geven en nemen en rekening houden met elkaars behoeften.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, niet de mijne, hoor.
En die duurt inmiddels 10 jaar en is goed, dus ik weet wel waar ik het over heb
Ik reageer vooral op dit stukje tekst:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:46 schreef Evienne het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, kun jij wel lezen?
Ik pas me aan zijn hogere behoefte aan, met alle liefde en plezier maak ik zin, dat mag andersom ook. Zou jij wel het bed in duiken met een man die verder niks met je wil doen?
Sorry, maar nee, zo werkt het wat mij betreft niet, en gelukkig wat mijn partner betreft ook niet.quote:als jouw vriendin geen seks meer zou willen, zou je haar dan nog elke week mee uit nemen
Dat is iets heel anders. Behoeften, inderdaad. Geven en nemen, soms wat meer, soms wat minder. Als er om wat voor reden dan ook tijdelijk geen/minder seks is, ga je dan ook minder uit, als straf?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:46 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Tja, zo werkt het toch vaak, als ik altijd voor iemand klaarsta en als ik een keer hulp nodig ben en het niet krijg, dan neem ik dat in me op. Gaat automatisch, geven en nemen en rekening houden met elkaars behoeften.
Een relatie is in mijn ogen iemand waarmee je belangrijke dingen kan delen, sex mee kan hebben en ervoor zorgt dat je je niet verveelt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders. Behoeften, inderdaad. Geven en nemen, soms wat meer, soms wat minder. Als er om wat voor reden dan ook tijdelijk geen/minder seks is, ga je dan ook minder uit, als straf?
En je neemt haar weer mee uit als je weer seks krijgt? Er is toch meer in een relatie dan seks en mee uitgenomen worden?
Nou, dat laatste niet. Mijn vriend hoeft er niet voor te zorgen dat ik me niet verveel. Daar hoeft niemand voor te zorgen, dat is mijn eigen verantwoording.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:50 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Een relatie is in mijn ogen iemand waarmee je belangrijke dingen kan delen, sex mee kan hebben en ervoor zorgt dat je je niet verveelt.
wij hebben een PlayStation om er voor te zorgen dat hij zich niet verveeld.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:50 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Een relatie is in mijn ogen iemand waarmee je belangrijke dingen kan delen, sex mee kan hebben en ervoor zorgt dat je je niet verveelt.
Het mee uitnemen was een voorbeeld omdat MAHL het als chantage zag en zo bedoel ik het helemaal niet. Het is helemaal niet om hem te straffen, het gaat om gelijke inbreng.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders. Behoeften, inderdaad. Geven en nemen, soms wat meer, soms wat minder. Als er om wat voor reden dan ook tijdelijk geen/minder seks is, ga je dan ook minder uit, als straf?
En je neemt haar weer mee uit als je weer seks krijgt? Er is toch meer in een relatie dan seks en mee uitgenomen worden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |