Welkom!Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëtenOnline wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond!
Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhoudenDe handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen.
My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten
Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je
hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
FabelsSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EiwittenSPOILER
MacronutriëntenSPOILER
Meedoen?Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag

.
Extra informatiebronnenDe volgende websites/artikelen geven goede informatie.
•
Hoe stel je zelf een voedingsschema op?•
Feiten en fabels over voeding en sport.
Heb je je doel bereikt?Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
kanovinnie
Wie dit leest is gek!
quote:
Je hebt er nou niet echt kaas van gegeten ofzo
Wandelen vind ik overigens wel sport. Volgens wiki is sport oa:
quote:
Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijvoorbeeld voetbal), of om een doel te bereiken (bijvoorbeeld bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijvoorbeeld zwemmen).
Wandelen valt daar ook onder.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Sport is heel ruim, zie van Dale:
quote:
allerlei lichamelijke oefeningen en ontspanning waarbij vaardigheid, kracht en inzicht vereist worden: aan sport doen
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Wat een gezeur. Ik ben van mening dat je lichaam soms een rustdag nodig heeft als je traint. Of je nou intensief traint of minder intensief. En dat fietsen of wandelen op recreatietempo niet onder trainen valt, ja dat is mijn mening. Sorry dat ik daar mensen mee beledig.
Ik ga nu de curve bekijken
quote:
Das ff wennen
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 09:02 schreef kanovinnie het volgende:[..]
[..]
Ah ok als het op Wikipedia staat dan heb je idd gelijk.
Lonaa
Honger!
quote:
Ja.

Of nou ja, het afgelopen half jaar heb ik maar 4 maanden koffie met peuk gehad, en de andere 2 jaar zonder, dus opzich.
Sterkheidsbaas van alles.
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 09:05 schreef Lonaa het volgende:[..]
Ja.

Of nou ja, het afgelopen half jaar heb ik maar 4 maanden koffie met peuk gehad, en de andere 2 jaar zonder, dus opzich.

Ach, de eerste dagen zijn het zwaarst

Negeer je de weegschaal wel ff? Die gaat omhoog toch met stoppen?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Môgge.
Vanmorgen extra meet-/ weegmoment gehad ivm healthcheck. 1.1kg eraf sinds 19 mei. Buikomvang -5 cm sinds 21 april.
En zojuist vastgesteld dat ontbijten met brood toch echt niet fijn is voor mij. Veel te droog.
Lonaa
Honger!
quote:
Hij gaat alleen maar omhoog als je meer gaat vreten. Je gaat altijd meer vreten.

Tenzij je mijn vriend bent, dan ga je wel meer verten als je stopt, maar weeg je na een tijdje nog steeds 63 kg.
Lonaa
Honger!
quote:
Precies.
Ik maak me geen zorgen.
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 09:07 schreef Lonaa het volgende:[..]
Hij gaat alleen maar omhoog als je meer gaat vreten. Je gaat altijd meer vreten.

Tenzij je mijn vriend bent, dan ga je wel meer verten als je stopt, maar weeg je na een tijdje nog steeds 63 kg.
O duidelijk, dan is dat het probleem

Het leven is niet eerlijk bij sommigen
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
SQ
snelle trees
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 09:06 schreef SummerBreeze het volgende:Môgge.
Vanmorgen extra meet-/ weegmoment gehad ivm healthcheck. 1.1kg eraf sinds 19 mei. Buikomvang -5 cm sinds 21 april.
En zojuist vastgesteld dat ontbijten met brood toch echt niet fijn is voor mij. Veel te droog.
je moet er ook beleg op doen!

Mooie stats trouwens!
disclaimer
kanovinnie
Wie dit leest is gek!
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 09:03 schreef Ballet9 het volgende:Wat een gezeur. Ik ben van mening dat je lichaam soms een rustdag nodig heeft als je traint. Of je nou intensief traint of minder intensief. En dat fietsen of wandelen op recreatietempo niet onder trainen valt, ja dat is mijn mening. Sorry dat ik daar mensen mee beledig.
Ik ga nu de curve bekijken
Je beledigt niemand, je herschrijft slechts de trainingsleer.
Het enige wat ik bedoel is dat als je niet dusdanig intensief traint dat je herstel langer dan 24 uur is, je dit elke dag kan doen. Dan hoef je inspanningstechnisch geen rustdagen. Hoe dat met blessure's en geestelijk zit is een ander verhaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 09:02 schreef kanovinnie het volgende:[..]
[..]
Je mengt je in een discussie over 30-day challanges waar ik aangeef dat het gebrek aan rust volgens mij ongezond is. Vervolgens blijkt dat je geen idee hebt wat een challenge precies inhoud (houden zo).
En dan kom je tot de conclusie dat ik ergens geen kaas van heb gegeten?
Maar bedankt Hans!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Qwea
#teampindakaas #viesdik
quote:
Dat. Daar kun je niet over discussieren. De 1 heeft de nodig, de andere veegt er zijn/haar kont mee af.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
kanovinnie
Wie dit leest is gek!
quote:
Ik vroeg aan jou de definitie en die geef je niet, in plaats daar van kom je met onderbuikgevoelens en kraak je de definitie waar ik me in kan vinden af. Prima hoor, maar ik kan je niet erg serieus nemen hierdoor. Succes ermee.
Qwea
#teampindakaas #viesdik
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 09:08 schreef kanovinnie het volgende:[..]
Je beledigt niemand, je herschrijft slechts de trainingsleer.
Het enige wat ik bedoel is dat als je niet dusdanig intensief traint dat je herstel langer dan 24 uur is, je dit elke dag kan doen. Dan hoef je inspanningstechnisch geen rustdagen. Hoe dat met blessure's en geestelijk zit is een ander verhaal.
Je hebt ook idd overtraining die op de loer ligt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 09:09 schreef kanovinnie het volgende:[..]
Ik vroeg aan jou de definitie en die geef je niet, in plaats daar van kom je met onderbuikgevoelens en kraak je de definitie waar ik me in kan vinden af. Prima hoor, maar ik kan je niet erg serieus nemen hierdoor. Succes ermee.
Hahah, ik kraak helemaal niks af.

Ik zeg zelfs dat het zo is.
Valt me echt op dat veel mensen hier altijd zo aangebrand reageren,

. Alles wordt negatief opgevat.
Lonaa
Honger!
Lijstje:
O: Boterham met salami
T: Halve shake
B: kleine 30 km fietsen.
L: salade met komkommer, radijs, sla, paling

T: De rest van shake.
D: Gekruid gehakt, mais, sla, kaas, kwark.
T: Dunno. Fruit? Tonijn? Allebei?
Ryuuzen
"What!" - she
bewegen en sporten is iets heel anders.....
en wat betreft rust. Luister gewoon naar wat je lichaam zegt. Verder het heet niet voor niets een 30 day challenge!
dat is dus niet iets wat je moet gaan doen als helemaal nooit wat doet....als iedereen het zo kan doen is het niet echt een challenge natuurlijk
#team-anti-that-what-will-not-be-named