abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 juni 2015 @ 00:09:24 #126
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_153942367
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
De Aanhangerplekken van Ikea zijn berekend op een boedelbak/tandemasser.
Ik had een 3-Asser met laadbak van 5m bij icm mijn auto is dat grapje een meter of 11 à 12lang.
Aanhangerplek heb ik overwogen maar dan stond de neus van de auto of kont van de aanhanger half in het gangpad.

Tevens zijn de familieplekken in een uithoek van de parkeerplaats en heb ik de achterste gekozen. Stak de neus van de auto alsnog een stuk uit maar tussen pilaren van de garage.

Dus voordat mensen weer gaan huilen ;)
Ik geef je groot gelijk, denken in oplossingen, niet in problemen.
Share your talent, move the world.
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 00:23:14 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153942707
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:09 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik geef je groot gelijk, denken in oplossingen, niet in problemen.
Es gibt nür Lösungen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 30 juni 2015 @ 07:21:12 #128
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_153945755
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 00:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
De Aanhangerplekken van Ikea zijn berekend op een boedelbak/tandemasser.
Ik had een 3-Asser met laadbak van 5m bij icm mijn auto is dat grapje een meter of 11 à 12lang.
Aanhangerplek heb ik overwogen maar dan stond de neus van de auto of kont van de aanhanger half in het gangpad.

Tevens zijn de familieplekken in een uithoek van de parkeerplaats en heb ik de achterste gekozen. Stak de neus van de auto alsnog een stuk uit maar tussen pilaren van de garage.

Dus voordat mensen weer gaan huilen ;)
Volgende keer zoiets meenemen:


Noem eens vijf mainstream winkels waar de parkeerplaatsen wel bemeten zijn op lange combinaties als de jouwe. Wie doet hier nu huilie huilie?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 08:00:45 #129
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153945951
Nou is het wel weer ff genoeg met Smurf bashen.

Blundertje... denken dat een 1,5 mm boortje wel genoeg kan flexen en daarmee het gat een beetje willen ruimen. Werd opeens een heel kort boortje :')

Gelukkig is vuren erg zacht en drukte de schroef er zo langs.

--

Deur afhangen. Scharnieren in beitelen... vervolgens erachter komen dat het kozijn te breed is en het scharnier op de deur moet komen te liggen om de deur te centreren.

Een stuk vulhout in de uitgebeitelde groef in de deur moeten leggen om het scharnier weer vlak te krijgen.
Laat die handjes wapperen!
pi_153947819
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:00 schreef Gieliovd het volgende:

Deur afhangen. Scharnieren in beitelen... vervolgens erachter komen dat het kozijn te breed is en het scharnier op de deur moet komen te liggen om de deur te centreren.

Een stuk vulhout in de uitgebeitelde groef in de deur moeten leggen om het scharnier weer vlak te krijgen.
Zou dat toch niet zo laten, scharnier heeft dan geen houvast. Beter is een latje erop lijmen, deze pas en arm schaven.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:50:39 #131
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153949222
Thanks voor het meedenken ;) Ik heb het gehele oppervlak van de scharnier ondersteund met een plaatje dus dat wordt door 3 stuks 4x40 RVS schroeven!
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:31:44 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153950347
Ik koop nooit vloertegels meer voor op de muur. Ik vind het erg mooi in mijn badkamer, hetzelfde op de vloer als op de muur maar er is nauwelijks in te boren. Bij het ophangen van een wasrekje is er een tegel gebroken. Dom hoor, dat doe ik dus ook nooit meer zo.
Spoilers!
pi_153950702
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:00 schreef Gieliovd het volgende:
Nou is het wel weer ff genoeg met Smurf bashen.

Blundertje... denken dat een 1,5 mm boortje wel genoeg kan flexen en daarmee het gat een beetje willen ruimen. Werd opeens een heel kort boortje :')

Gelukkig is vuren erg zacht en drukte de schroef er zo langs.

--

Deur afhangen. Scharnieren in beitelen... vervolgens erachter komen dat het kozijn te breed is en het scharnier op de deur moet komen te liggen om de deur te centreren.

Een stuk vulhout in de uitgebeitelde groef in de deur moeten leggen om het scharnier weer vlak te krijgen.
lat in de sponning lijmen en deur eenzijdig afhangen zoals het hoort. Lijkt netter denk ik, ken de situatie niet
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:00:10 #134
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153951023
Goed punt, nooit over nagedacht!

Desalnietteplus; alles staat in de lak en ik trek het niet meer het anders te maken :D
Laat die handjes wapperen!
pi_153951377
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik koop nooit vloertegels meer voor op de muur. Ik vind het erg mooi in mijn badkamer, hetzelfde op de vloer als op de muur maar er is nauwelijks in te boren. Bij het ophangen van een wasrekje is er een tegel gebroken. Dom hoor, dat doe ik dus ook nooit meer zo.
Wat voor boortjes heb je gebruikt dan? Ik heb ook van die keiharde slijtklasse 6 oid tegels tegen de muur zitten. Het uitboren van de gaten voor stopcontacten was een hel, maar uiteindelijk wel gelukt...
pi_153951406
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik koop nooit vloertegels meer voor op de muur. Ik vind het erg mooi in mijn badkamer, hetzelfde op de vloer als op de muur maar er is nauwelijks in te boren. Bij het ophangen van een wasrekje is er een tegel gebroken. Dom hoor, dat doe ik dus ook nooit meer zo.
Voor toekomstige gaten: al geprobeerd met een tegelboor/glasboor voor te boren (toplaag), en dan de verder uitboren met een steenboor?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:17:52 #137
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153951503
Ik weet het niet om eerlijk te zijn. Gewoon steenboortjes volgens mij. Vanochtend is degene die de tegel vorig jaar gebroken heeft langsgekomen om de boel te fiksen maar dat is dus niet gelukt. Hij kan de tegel niet op maat snijden met een normale tegelsnijder of frees. En ook lukt het niet om de gaatjes er in te boren voor het handdoekenrek. Bummer.

Het gekke is trouwens dat hij vorig jaar in een tegel wel heeft kunnen boren om dat handdoekenrekje op te hangen. Pas bij de tweede tegel ging het mis.

Hij kent iemand met een diamantslijper en heeft een tegel meegenomen. Dat komt wel goed denk ik. Qua gaten boren gaat hij kijken wat een diamantboortje kost.

Chico, is een tegelboor/glasboor een apparaat of een los boortje voor een boormachine?
Spoilers!
pi_153951536
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:00 schreef Gieliovd het volgende:
Goed punt, nooit over nagedacht!

Desalnietteplus; alles staat in de lak en ik trek het niet meer het anders te maken :D
Iemand die het beter kan gaat zn gang maar zeg ik altijd dan als iemand er wat van zegt haha *O*
pi_153951597
Als je de goede watergekoelde diamantboortjes gebruikt kun je prima gaten boren in die tegels.
Het is een kwestie van goed koelen en geduld hebben. Als je met een standaard steen/tegel boor gaat zitten rammen dan breken ze inderdaad.

Het op maat snijden met een tegelsnijder lukte mij (met wat extra kracht) ook prima eigenlijk.
Je moet alleen wat extra kracht zetten om een goeie "kras" te maken in het oppervlak en hem vervolgens in 2en duwen.
pi_153951792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:21 schreef Nixxor het volgende:
Als je de goede watergekoelde diamantboortjes gebruikt kun je prima gaten boren in die tegels.
Het is een kwestie van goed koelen en geduld hebben. Als je met een standaard steen/tegel boor gaat zitten rammen dan breken ze inderdaad.

Het op maat snijden met een tegelsnijder lukte mij (met wat extra kracht) ook prima eigenlijk.
Je moet alleen wat extra kracht zetten om een goeie "kras" te maken in het oppervlak en hem vervolgens in 2en duwen.
Ja en met een beetje pech kan je daarna je tegelsnijder weggooien omdat de tegel zo verschrikkelijk hard is dat je de geleiderbuizen verbuigt. Been there, done that }:|. Had hier eigenlijk ook wel gepast: dunne wandtegels willen snijden en erachter komen dat je wieltje de tegel niet eens raakt omdat je de tegelsnijder om zeep geholpen hebt met te dikke vloertegels :+.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet het niet om eerlijk te zijn. Gewoon steenboortjes volgens mij. Vanochtend is degene die de tegel vorig jaar gebroken heeft langsgekomen om de boel te fiksen maar dat is dus niet gelukt. Hij kan de tegel niet op maat snijden met een normale tegelsnijder of frees. En ook lukt het niet om de gaatjes er in te boren voor het handdoekenrek. Bummer.

Het gekke is trouwens dat hij vorig jaar in een tegel wel heeft kunnen boren om dat handdoekenrekje op te hangen. Pas bij de tweede tegel ging het mis.

Hij kent iemand met een diamantslijper en heeft een tegel meegenomen. Dat komt wel goed denk ik. Qua gaten boren gaat hij kijken wat een diamantboortje kost.

Chico, is een tegelboor/glasboor een apparaat of een los boortje voor een boormachine?
Een los boortje, maar zo te horen komt diegene zelf ook wel met een oplossing!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:36:01 #141
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_153951956
Ja, het gaat vast uiteindelijk wel goed komen. Maar het is wel irritant als je niet even snel iets aan de wand kunt hangen. We moeten misschien een nieuw toilet en dan neem ik mooi dunnere tegels :Y
Spoilers!
pi_153953634
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:50 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks voor het meedenken ;) Ik heb het gehele oppervlak van de scharnier ondersteund met een plaatje dus dat wordt door 3 stuks 4x40 RVS schroeven!
Mijn punt is dat een scharnier meer kan hebben als verzonken is, nu rust de boel alleen op de schroeven. Voortaan eerst passen en dan lakken ;) Maar 't zal wel blijven zitten, zijn geen zware deuren dus dat scheelt :)
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 23:26:48 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153965948
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:21 schreef Barrah het volgende:

[..]

Volgende keer zoiets meenemen:
[ afbeelding ]

Noem eens vijf mainstream winkels waar de parkeerplaatsen wel bemeten zijn op lange combinaties als de jouwe. Wie doet hier nu huilie huilie?
Offtopic De parkeerplaatsen hier in NL zijn vaak ook abnormaal klein. Ik had laatst een G-klasse te leen, had echt moeite met het vinden van een geschikte p-plaats bij de supermarkt. Bij een Duitse super zie je een A7 en een 5serie naast elkaar staan met ruim voldoende ruimte ertussen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153966344
Eens met derLudolf, parkeerplekken in NL zijn sowieso vrij smal
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:29 schreef Chicolade het volgende:
Ja en met een beetje pech kan je daarna je tegelsnijder weggooien omdat de tegel zo verschrikkelijk hard is dat je de geleiderbuizen verbuigt. Been there, done that }:|. Had hier eigenlijk ook wel gepast: dunne wandtegels willen snijden en erachter komen dat je wieltje de tegel niet eens raakt omdat je de tegelsnijder om zeep geholpen hebt met te dikke vloertegels :+.
:{w Fatsoenlijke tegelsnijder kopen
pi_153969995
Blunder vandaag een wand/plafond schuurmachine huren om op zolder te schuren..
pi_153991040
Wat is daar blunder aan ?
Omdat het zo warm is nu op zolder ? :% _O-
  woensdag 1 juli 2015 @ 23:10:57 #147
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_153991070
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat is daar blunder aan ?
Omdat het zo warm is nu op zolder ? :% _O-
:N Mama vergeten toestemming te vragen :+
pi_153992228
Vandaag voor het eerst met de buigtang am de slag geweest om 15 mm koper te buigen. De eerste twee bochten zijn perfect gelukt, bij de derde lag de buis er niet lekker in en heb ik plat gedrukt daardoor :( gelukkig opkunnen lossen met een knietje, maar had liever een koppeling minder gebruikt ;)
  Moderator donderdag 2 juli 2015 @ 18:24:20 #149
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_154010425
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:47 schreef Randy_S het volgende:
Vandaag voor het eerst met de buigtang am de slag geweest om 15 mm koper te buigen. De eerste twee bochten zijn perfect gelukt, bij de derde lag de buis er niet lekker in en heb ik plat gedrukt daardoor :( gelukkig opkunnen lossen met een knietje, maar had liever een koppeling minder gebruikt ;)
Alleen knelkoppelingen gebruiken daar op plaatsen waar je altijd weer bij kunt !
Anders altijd solderen !
pi_154010462
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 23:47 schreef Randy_S het volgende:
Vandaag voor het eerst met de buigtang am de slag geweest om 15 mm koper te buigen. De eerste twee bochten zijn perfect gelukt, bij de derde lag de buis er niet lekker in en heb ik plat gedrukt daardoor :( gelukkig opkunnen lossen met een knietje, maar had liever een koppeling minder gebruikt ;)
Alleen nog maar alupex gebruiken :Y

c_/
met een koekje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')