abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153020363
Heb een prangende vraag voor de mannen/jongens hier. Ik weet namelijk niet wat ik er van moet denken.
Het gaat in dit geval om ongemakken (hoe ik het ervaar) op de werkvloer.

Mijn collega is begin 20 en ik ben 26 jaar. We kunnen normaal praten, maar hij kan ook nogal plagerig doen (niet op een schattige/leuke manier, ik merk een quasi spottende ondertoon).
Ik zal een paar voorbeelden van vandaag geven. We zaten met andere collega’s aan tafel en op een gegeven moment viel het gesprek op hardlopen. Ik zei dat ik in het weekend was gaan hardlopen en als ik praat maak ik meestal gebaren. Ik hou van lichaamstaal tijdens een gesprek…zo is mijn manier van communiceren.
Dus toen ik op die stoel zat, bewoog ik mijn armen zoals ik doe tijdens het hardlopen terwijl ik daarover sprak. Hij reageerde zo: ''en dus deed je zo'' en toen deed hij na hoe ik met mijn armen deed. Ik had nog niet door dat hij me half plaagde en antwoordde: ''moet je dan armen stijf houden?'' En hij weer lacherig reageren met …''tja misschien ging je je armen naar achteren doen''. En toen pas kreeg ik door dat hij me gewoon zat te fokken, alsof hij mij dommig vond. Toen zei een andere vrouwelijke collega gekscherend en lachend tegen hem: kan je nu niet je muil houden en eten. Hij verontwaardigd: ik heb het toch niet tegen jou,maar tegen haar. En dan kan hij er niet tegen he! Als iemand anders het bij hem doet.

Tweede voorbeeld: op kantoor zei ik gefrustreerd tegen iemand ergens geen’’tering’’ van te snappen. Hij…oooh waarom scheld je zo... Ik zei: moet ik dan zeggen: snap er geen bal van? Hij spottend: ik maak er een notitie van. En dat laatste zei hij met zo een spottende ondertoon paar keer tijdens andere onderwerpen.

Derde voorbeeld. Met andere collega’s spraken we over het ongezonde eten in het bedrijfsrestaurant. Ik zei dat ik sinds ik daar werk ongezond eet en dat het beter is met zijn allen even naar de supermarkt te lopen. Hij reageerde: ''ja, want daar heb je ongezond eten... kroketten...frikandelbroodjes''. Ik reageerde er meteen zo verdedigend op met: ''wat? Ik zei de supermarkt hoor''. Hij lachend: ja, dat weet ik.
Ik zei: ''daar heb je ook gezond fruit etc.'' (toen pas kwam het weer in me op, oh fck hij neemt me weer in de maling). En hij daar zo half lacherig kijken en antwoorden: oh is dat zo? En ik keek hem toen met een uitgestreken gezicht aan, kortaf: ja. En ik deed toen heel kortaf, wilde er gewoon geen ''leuk'' antw. op geven. Merkte dat ik het gesprek met hem meteen afkapte, vond ik raar…. want normaal gesproken ben ik niet zo. Maar bij hem heb ik het idee dat hij er echt van geniet om mij te irriteren.

Er zijn nog meer dingen gebeurd….maar ben de details vergeten.

Nu is mijn vraag…vindt hij me dom en neemt hij me niet serieus? Vindt hij het leuk om me uit te lokken? Ik ben van nature heel erg nieuwsgierig naar beweegredenen van anderen, vandaar mijn vraag hier. Als jongens hier weten wat dit gedrag betekent, lees ik het graag!
Want als ik vanuit mijn eigen referentiekader redeneer, doe ik alleen zo tegen mensen die ik niet zo serieus neem. En dan nog hou ik me heel erg in, want ben niet zo van het veroordelend gedrag. :)
pi_153020533
Hij vindt je dom.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_153020550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hij vindt je dom.
Dacht ik al
pi_153020574
:')
pi_153020600
Ik trouwens ook
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_153020610
Post even een foto van jezelf. Dan weten we zo of hij wil ballen of dat hij je plaagt.
pi_153020632
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik trouwens ook
Ik vraag alleen meningen om het zeker te weten.
pi_153020676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:13 schreef NightH4wk het volgende:
Post even een foto van jezelf. Dan weten we zo of hij wil ballen of dat hij je plaagt.
Ga nu maar gewoon uit van wat er in de OP staat :) uiterlijk uitgezonderd.
pi_153020707
Ey wtf, ik plaagde je gewoon even, kom je dit hier neerzetten, godverdomme.

Kom maar morgen even langs m'n bureau ~O>
Zie!
pi_153020726
:') :') :') :') :') _____!
br@m
pi_153020764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:14 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Ga nu maar gewoon uit van wat er in de OP staat :) uiterlijk uitgezonderd.
Meisjes plagen kusjes vragen TS. Wel triest, ondergetekende had je allang te pakken gehad. Jammer dat je dit moet missen. :o
pi_153020799
Tjonge wat een overanalyse weer zeg |:(

quote:
Maar bij hem heb ik het idee dat hij er echt van geniet om mij te irriteren.
Je hapt. Dat vinden mensen leuk.Misschien wordt het tijd om zelf wat te veranderen ;)
pi_153020803
Hij vind je lekker. en hij gluurt altijd naar je billen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_153020805
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:15 schreef brambus het volgende:
:') :') :') :') :') _____!
????
pi_153020847
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hij vind je lekker. en hij gluurt altijd naar je billen.
Even serieuze antwoorden. Anders zat ik wel in klaagbak.
pi_153020889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef jaha het volgende:
Tjonge wat een overanalyse weer zeg |:(

[..]

Je hapt. Dat vinden mensen leuk.Misschien wordt het tijd om zelf wat te veranderen ;)
Dit klopt. Ik hap zo ontzettend veel :'( hoe kom ik hier van af
pi_153020913
Niet happen natuurlijk.
pi_153020954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:18 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Even serieuze antwoorden. Anders zat ik wel in klaagbak.
is serieus. mannen plagen alleen een lekker ding. alsof wij aandacht geven aan lelijke exemplaren :')
pi_153020964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:19 schreef jaha het volgende:
Niet happen natuurlijk.
Gewoon negeren dus? Ik heb het meestal niet snel door. Omdat ik denk dat zulke mensen serieus antwoorden, waarna blijkt dat ze me in de maling nemen,
pi_153020983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

is serieus. mannen plagen alleen een lekker ding. alsof wij aandacht geven aan lelijke exemplaren :')
Jullie plagen ook lelijkerds.. :) toch?
pi_153020995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:20 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Jullie plagen ook lelijkerds.. :) toch?
Nee.
pi_153021085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee.
Ok...om jouw stelling bij te staven. Dan plagen jullie dus mooie meiden die jullie dom vinden? Ook niet heel vleiend. Ik beweer trouwens niet dat ik een lekker ding ben.
pi_153021119
Ik plaag sowieso eigenlijk nooit iemand, tenzij zo'n jongen of meisje er echt om vraagt. Goede vrienden en collega's maken wel eens een grapje onderling maar dat moet kunnen en vind ik eigenlijk niet onder plagen vallen.

quote:
Gewoon negeren dus? Ik heb het meestal niet snel door. Omdat ik denk dat zulke mensen serieus antwoorden, waarna blijkt dat ze me in de maling nemen,
Je laat je gewoon opfokken door je collega's. Dat moet je niet doen. Je bent notabene ouder dan je plaaggeest. Gedraag je er dan ook naar :)
pi_153021169
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Ok...om jouw stelling bij te staven. Dan plagen jullie dus mooie meiden die jullie dom vinden? Ook niet heel vleiend. Ik beweer trouwens niet dat ik een lekker ding ben.
Dat is niet onverwacht, alle vrouwen zijn onzeker over zichzelf.
pi_153021185
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Plagen terwijl je eigenlijk aan het flirten bent is wel een beetje groep 8 gedrag hoor. :P
pi_153021232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:23 schreef jaha het volgende:
Ik plaag sowieso eigenlijk nooit iemand, tenzij zo'n jongen of meisje er echt om vraagt. Goede vrienden en collega's maken wel eens een grapje onderling maar dat moet kunnen en vind ik eigenlijk niet onder plagen vallen.

[..]

Je laat je gewoon opfokken door je collega's. Dat moet je niet doen. Je bent notabene ouder dan je plaaggeest. Gedraag je er dan ook naar :)
Ik heb dingen meegemaakt in het verleden waardoor ik onzekerder ben geworden. ik weet dat ik me volwassen moet gedragen en schaam me dat zo een kwestie mij enigszins dwarszit. Maar omdat het vaker is gebeurd...wil ik er nu eens een keer verandering in brengen
pi_153021296
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:25 schreef jaha het volgende:

[..]

Plagen terwijl je eigenlijk aan het flirten bent is wel een beetje groep 8 gedrag hoor. :P
Hij flirt niet met me. Wat hij doet, is absoluut niet flirten (volgens mij)...mannen flirten vaker met mij. En wat collega doet, versta ik niet onder flirten maar plagen/licht pesten. Hij heeft ook een vriendin. Hij mag me raar of dom vinden, maar ik vind dat hij mensen gewoon in hun waarde moet laten. Ik zou nooit iemand kleineren.
pi_153021331
zwaar triest
br@m
pi_153021371
Die verandering moet uit jezelf komen. Neem je voor om je niet het kaas van het brood te laten eten. Gewoon simpel. Negeer elke hatelijk bedoelde opmerking en koester elke goed bedoelde opmerking. Laat je niet uit het veld slaan, maar beantwoord alle (eventueel negatieve) aandacht die je krijgt met een glimlach en eventueel wél een positieve opmerking. Je zult merken dat je na een tijdje zelf beter in je vel zit, en mensen een positievere indruk van je krijgen. Dan ga je ineeens een stuk gelukkiger voelen :)
pi_153021377
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:27 schreef brambus het volgende:
zwaar triest
wat? :)
pi_153021458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:28 schreef jaha het volgende:
Die verandering moet uit jezelf komen. Neem je voor om je niet het kaas van het brood te laten eten. Gewoon simpel. Negeer elke hatelijk bedoelde opmerking en koester elke goed bedoelde opmerking. Laat je niet uit het veld slaan, maar beantwoord alle (eventueel negatieve) aandacht die je krijgt met een glimlach en eventueel wél een positieve opmerking. Je zult merken dat je na een tijdje zelf beter in je vel zit, en mensen een positievere indruk van je krijgen. Dan ga je ineeens een stuk gelukkiger voelen :)
Ik ben altijd positief en reageer niet negatief of hatelijk op zulke opmerkingen. Ook al zien mensen dat je positief doet, betekent niet dat ze je daar naar behandelen.
Ik ben wel iemand die over me heen laat komen....en ik vind mijn zwakke gedrag gewoon helemaal niets zo.
pi_153021543
Als je het irritant vindt moet je het gewoon 100% negeren, ongeacht zijn beweegredenen. Die weet niemand en doen er ook niet toe. Maakt hij een opmerking die op jou overkomt als kutopmerking dan doe je alsof je het niet gehoord hebt en ga je lekker met andere collega's verder praten alsof er niks gebeurt is (ik denk overigens dat hij deze strategie nog wel eens irritant zou kunnen vinden want, inderdaad, hij zal het vast heerlijk vinden dat jij zo lekker hapt).
pi_153021651
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:29 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Ik ben altijd positief en reageer niet negatief of hatelijk op zulke opmerkingen. Ook al zien mensen dat je positief doet, betekent niet dat ze je daar naar behandelen.
Ik ben wel iemand die over me heen laat komen....en ik vind mijn zwakke gedrag gewoon helemaal niets zo.
De voorbeelden die je in je openingspost geeft, daarvan zou ik denken: nou, en? Kennelijk raakt het je, terwijl het naar mijn mening tamelijk onschuldige opmerkingen zijn waar gewoon niets achter zit. Het probleem zit hem wel degelijk in jou reactie, want gemiddeld zal een persoon zijn schouders er over ophalen en denken, dan niet vandaag, maar omdat jij hapt gaat hij er mee door.
pi_153021653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:31 schreef blondetrien het volgende:
Als je het irritant vindt moet je het gewoon 100% negeren, ongeacht zijn beweegredenen. Die weet niemand en doen er ook niet toe. Maakt hij een opmerking die op jou overkomt als kutopmerking dan doe je alsof je het niet gehoord hebt en ga je lekker met andere collega's verder praten alsof er niks gebeurt is (ik denk overigens dat hij deze strategie nog wel eens irritant zou kunnen vinden want, inderdaad, hij zal het vast heerlijk vinden dat jij zo lekker hapt).
Je zegt dat het er niet toe doet, maar ik word er onzeker van. Waarom doet hij zo? Als ziet hij misschien dat ik onzeker ben, moet voor hem niet de reden zijn om dan maar plagerig te gaan doen omdat ik toch niets zeg.
Ik probeer het ook te negeren, want ik vind het totaal niet prettig. Zal in het vervolg wat alerter zijn.
pi_153021709
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:33 schreef jaha het volgende:

[..]

De voorbeelden die je in je openingspost geeft, daarvan zou ik denken: nou, en? Kennelijk raakt het je, terwijl het naar mijn mening tamelijk onschuldige opmerkingen zijn waar gewoon niets achter zit. Het probleem zit hem wel degelijk in jou reactie, want gemiddeld zal een persoon zijn schouders er over ophalen en denken, dan niet vandaag, maar omdat jij hapt gaat hij er mee door.
Het is inderdaad happen, maar ik denk steeds dat we een serieus gesprek voeren en als ik intussen 1 keer heb gereageerd, heb ik pas door hij me in de maling neemt en dat ik weer heb gehapt. Dat is het probleem. Bij hem weet ik niet wanneer hij serieus doet. Kan het niet inschatten. Snap ook niet waarom hij het lollig vindt.
pi_153021909
"Sarcasm is a bitch"

Ik denk eerlijk gezegd dat je er zelf een veel te groot probleem van maakt waardoor je vanzelf je meer onzeker voelt en daardoor het spreekwoordelijke voedsel voor de trollen wordt. Als je er nu bij voorbaat van uit gaat dat de persoon sarcastisch is en/of je in de maling wil nemen. Als het dan alsnog serieus is, merk je dat vanzelf wel. En bovendien is het ook helemaal niet erg als mensen je na proberen te doen of je belachelijk te maken. Dat betekent dat je een eigen identiteit hebt. Ik zou die maar eens gaan koesteren als ik jou was. Er zijn al genoeg meelopers in de wereld. Kleurloze figuren die zich als kameleon door de samenleving heen glijden.
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:43:19 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153022055
Beetje een kleuter, die collega van je. Heeft hij de baard al in de keel?
The love you take is equal to the love you make.
pi_153022060
let op zn broek... een natte glimmende vlek in het kruis betekend dat hij je leuk vind.
nee echt niet !
pi_153022217
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:40 schreef jaha het volgende:
"Sarcasm is a bitch"

Ik denk eerlijk gezegd dat je er zelf een veel te groot probleem van maakt waardoor je vanzelf je meer onzeker voelt en daardoor het spreekwoordelijke voedsel voor de trollen wordt. Als je er nu bij voorbaat van uit gaat dat de persoon sarcastisch is en/of je in de maling wil nemen. Als het dan alsnog serieus is, merk je dat vanzelf wel. En bovendien is het ook helemaal niet erg als mensen je na proberen te doen of je belachelijk te maken. Dat betekent dat je een eigen identiteit hebt. Ik zou die maar eens gaan koesteren als ik jou was. Er zijn al genoeg meelopers in de wereld. Kleurloze figuren die zich als kameleon door de samenleving heen glijden.
Ik snap wat je bedoelt. Mijn issue nu is ook...wat te doen? Heb de neiging om helemaal niet meer naar hem om te kijken, want ik vind zo een houding als die collega gewoon niet intelligent. Wilde het delen, zodat ik een definitieve beslissing neem. Ik kan van heel vriendelijk en warm naar heel afstandelijk gaan. Ik kan gewoon niet gemaakt doen en met geraffineerde antwoorden op hem reageren. Ik heb er niets mee, en wil met zulke mensen niet in contact zijn.
pi_153022231
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:43 schreef HighVolume het volgende:
let op zn broek... een natte glimmende vlek in het kruis betekend dat hij je leuk vind.
Doe gewoon even normaal.
pi_153022320
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:43 schreef Lienekien het volgende:
Beetje een kleuter, die collega van je. Heeft hij de baard al in de keel?
Hij komt inderdaad ietwat kinderlijk over. Jammer dat hij dat op mij afreageert. Er zijn andere collega's die heel bot tegen hem kunnen doen. Ik ben altijd vriendelijk en hartelijk naar hem toe geweest naar. Ik vind niet dat ik zulk gedrag verdien, vooral omdat ik anderen nooit zo heb behandeld.
pi_153022386
Volgende keer als je weer een beetje erin tuint, geef je hem een vette knipoog. Alsof jij het er ook om doet. En verder niet teveel over hem nadenken en aan je zelfvertrouwen werken.
pi_153022429
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:46 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Doe gewoon even normaal.
toch is het zo
nee echt niet !
pi_153022485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:49 schreef Scary_Mary het volgende:
Volgende keer als je weer een beetje erin tuint, geef je hem een vette knipoog. Alsof jij het er ook om doet. En verder niet teveel over hem nadenken en aan je zelfvertrouwen werken.
Nee, maar pas na 4 maanden is mijn geduld op. Daarom zit ik nu hier. Moet zeker aan mijn zelfvertrouwen werken :)
pi_153022492
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:49 schreef HighVolume het volgende:

[..]

toch is het zo
slaat nergens op.
pi_153022588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:50 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

slaat nergens op.
nu ik je o.p. eens heb doorgelezen moet ik bekennen het met je eens te zijn.
nee echt niet !
pi_153022668
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:52 schreef HighVolume het volgende:

[..]

nu ik je o.p. eens heb doorgelezen moet ik bekennen het met je eens te zijn.
Ok.
pi_153022685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:54 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Ok.
*;
nee echt niet !
  woensdag 27 mei 2015 @ 21:55:56 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_153022747
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:48 schreef LydiaGG het volgende:

[..]

Hij komt inderdaad ietwat kinderlijk over. Jammer dat hij dat op mij afreageert. Er zijn andere collega's die heel bot tegen hem kunnen doen. Ik ben altijd vriendelijk en hartelijk naar hem toe geweest naar. Ik vind niet dat ik zulk gedrag verdien, vooral omdat ik anderen nooit zo heb behandeld.
Hij doet zo, dat is geen op jou afreageren. Je moet zijn grapjes maar een beetje negeren. En er niet zo vreselijk zwaar aan tillen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_153022797
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij doet zo, dat is geen op jou afreageren. Je moet zijn grapjes maar een beetje negeren. En er niet zo vreselijk zwaar aan tillen.
Ik vraag me wel af waarom hij zo doet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')