Precies door de helft? Dat is niet eerlijk!quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gewoon die tas in tweeën knippen dus. ...
quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:10 schreef DanieI85 het volgende:
[..]
Daarom verreken je ook de korting. Bij het voorbeeld van de rozen zijn er 23 voor A, 17 voor B. Als B ze alle 40 wil hebben zal ze 23 moeten overkopen.
Is het uitgangspunt dat een ieder verhoudingsgewijs evenveel betaalt voor de producten die zij elk hebben overgehouden aan de transactie?quote:
Ik moet drie kasten uit elkaar slopen, eigenlijk is dit een goed excuus om dat nog even uit te stellen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:14 schreef Burdie het volgende:
De hamvraag is eigenlijk, wie betaalt de tijd die we hiermee hebben verdaan?
Nee. Dat maakt de tweede zin uit de OP duidelijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is het uitgangspunt dat een ieder verhoudingsgewijs evenveel betaalt voor de producten die zij elk hebben overgehouden aan de transactie?
Het gaat toch niet om de waarde. Het gaat om het bedrag dat betaald wordt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Alette loopt de winkel uit met 100 euro waarde
Brenda loopt de winkel uit met 110 euro waarde.
Uiteindelijk wordt er 40 euro korting gegeven.
Alette krijgt 100/210 * 40 = 19,05 korting (en betaalt dus 80,95)
Brenda krijgt 110/210 * 40 = 20,95 korting (en betaalt dus 89,05)
quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:19 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de waarde. Het gaat om het bedrag dat betaald wordt.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is het uitgangspunt dat een ieder verhoudingsgewijs evenveel betaalt voor de producten die zij elk hebben overgehouden aan de transactie?
Tuurlijk gaat het wel om de waarde. Brenda krijgt die tas en heeft dus twee items meegenomen. Bovendien had ze Alette nodig om die korting te krijgen, dus lijkt het me niet meer dan logisch dat zij ook een deel van die korting krijgt (de gratis tas van 40 euro).quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:19 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de waarde. Het gaat om het bedrag dat betaald wordt.
Ik snap je vraag niet goed, sorry. Kan je h'm herformuleren?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Moeten zij beiden in verhouding evenveel gaan betalen voor wat zij mee naar huis nemen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:23 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet goed, sorry. Kan je h'm herformuleren?
Ze betalen gewoon resp. 100 en 70 euro aan de kassa en dat kadootje dat ze krijgen, omdat ze beide aan de voorwaarden hebben voldaan, wordt verrekend naar rato van wat ze betaald hebben. Dus niet eerst dat kadootje, die tas bovenop het totaal bedrag gooien zodat het 210 wordt. Dat is ridicuul.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het wel om de waarde. Brenda krijgt die tas en heeft dus twee items meegenomen. Bovendien had ze Alette nodig om die korting te krijgen, dus lijkt het me niet meer dan logisch dat zij ook een deel van die korting krijgt (de gratis tas van 40 euro).
Alette betaalt 80,95 en Brenda 89,05 (bij elkaar dus 170 euro).
ZE krijgen geen cadeautje, één persoon krijgt een cadeautje.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:24 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Ze betalen gewoon resp. 100 en 70 euro aan de kassa en dat kadootje dat ze krijgen, omdat ze beide aan de voorwaarden hebben voldaan, wordt verrekend naar rato van wat ze betaald hebben. Dus niet eerst dat kadootje, die tas bovenop het totaal bedrag gooien zodat het 210 wordt. Dat is ridicuul.
Nee, 100 Eur wordt door A betaald en 70 door B.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Moeten zij beiden in verhouding evenveel betalen?
Gewoon Ja of Nee en geen langer antwoord.
Goddomme wat ben jij tergend dom.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:28 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Nee, 100 Eur wordt door A betaald en 70 door B.
Je kunt wel normaal reageren hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Goddomme wat ben jij tergend dom.
De één betaald dus een hoger percentage dan de ander.
Tuurlijk,quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:32 schreef Gurjen het volgende:
Ik ben echt nog niet overtuigd. Net met een accountant getelefoneerd en die bevestigd mijn gelijk. Mijn manier en de oude manier van mattie010 is de juiste.
Nee niet met deze TS.quote:
Jij kiest ervoor om te reageren. Dus als het je niet aanstaat, ga dan maar kasten slopen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tuurlijk,
Ga godverdomme elders trollen.
Ik ben niet dom. Maar dat maakt niet uit voor deze discussie. Ik snap de logica niet om die 40 euro bovenop het totaalbedrag te tellen. En dat kan toch? Ik ben gewoon niet overtuigd dus geef ik mijn ongelijk inderdaad niet toe.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:34 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee niet met deze TS.
Domme mensen die niets aan willen nemen vind ik namelijk enorm storend.
Ik heb net met je moeder getelefoneerd en die bevestigt mijn gelijk. Gast, dit slaat toch nergens op?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:32 schreef Gurjen het volgende:
Ik ben echt nog niet overtuigd. Net met een accountant getelefoneerd en die bevestigt mijn gelijk. Mijn manier en de oude manier van mattie010 is de juiste.
Die 40 euro doe je ook niet bovenop het totaalbedrag. In principe zou Alette dan beloond worden voor het verfucken van Brenda's kortingquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:35 schreef Gurjen het volgende:
[..]
Ik ben niet dom. Maar dat maakt niet uit voor deze discussie. Ik snap de logica niet om die 40 euro bovenop het totaalbedrag te tellen. En dat kan toch? Ik ben gewoon niet overtuigd dus geef ik mijn ongelijk inderdaad niet toe.
Het was min of meer een wanhoopspoging van mij. We gaan er namelijk niet uitkomen met z'n allen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb net met je moeder getelefoneerd en die bevestigt mijn gelijk. Gast, dit slaat toch nergens op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |