ojaquote:
Commentaar: Michel Wuyts en Sven Vanthourenhout.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wuyts moet ook aan z'n trekken komen.
Dat zei ik toch.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:49 schreef showtimer het volgende:
[..]
Commentaar: Michel Wuyts en Sven Vanthourenhout.
Er wordt enkel onderscheid gemaakt tussen eendaagse en meerdaagse koersen, dus inderdaad Parijs-Nice en Giro hebben dezelfde straffen. Persoonlijk snap ik de beredenering wel achter de regels:quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:35 schreef Blik het volgende:
[..]
ok, prima dat er gradaties zijn. Maar zo'n straf als dit vind ik echt gewoon nonsens. 10 seconden tijdstraf kan vervelend zijn voor een klassementsrenner, maar tijdens deze Giro maakt die 10 seconden ook geen ene bal uit. Dat is anders in een Parijs-Nice ofzo, maar daar zijn de etappes weer niet zo zwaar dat het nodig is voor de renners.
En ook hier geldt weer, omdat het het reglement is betekent het niet dat je geen kritiek op het reglement mag hebben.
Ja, het moet een regulerende werking hebben, maar de straf moet wel in verhouding staat met het vergrijp. De doodstraf voor het stelen van een appel zal een regulerende werking hebben, maar dat lijkt mij niet helemaal proportioneel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Een straf geven zou een regulerende werking moeten hebben. Niemand gaat meer een wiel aannemen van een andere renner nu, vanwege de straf die er blijkbaar op staat. Dat is dus een maatregel die werkt.
Ik weet niet hoe die etappes er uit zien maar het is toch knap lastig voor hem om en voor de bergtrui te gaan en tegelijk zijn klassement te verbeteren?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:49 schreef Wombcat het volgende:
Oh, krijgen we die ellende weer
Hoe schatten jullie de kansen in voor Kruijswijk om zondag de bergtrui in handen te hebben? Met de etappes van vrijdag en zaterdag kan hij nog wel flink punten scoren, lijkt me. Zeker zaterdag. De Cima Coppi is toch altijd dubbele punten in de Giro?
Intxausti is geen bedreiging in het klassement, vrees toch dat hij nog wel een keer op avontuur gaat en nog net genoeg punten pakt om Kruijswijk de trui te ontfutselen. Lotto Jumbo moet maar even goed beulen voor Kruijswijk de komende bergritten, als er niks weg komt is Kruijswijk alleen nog te bedreigen door een Landa die het nog een paar keer op zijn heupen krijgt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:49 schreef Wombcat het volgende:
Oh, krijgen we die ellende weer
Hoe schatten jullie de kansen in voor Kruijswijk om zondag de bergtrui in handen te hebben? Met de etappes van vrijdag en zaterdag kan hij nog wel flink punten scoren, lijkt me. Zeker zaterdag. De Cima Coppi is toch altijd dubbele punten in de Giro?
Ha ha.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:54 schreef showtimer het volgende:
[..]
Met al die crossers op het scherm en zelfs naast hem is hij helemaal in zijn sas ja.
Kruijswijk moet gewoon in het wiel van Insausti gaan plakken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Intxausti is geen bedreiging in het klassement, vrees toch dat hij nog wel een keer op avontuur gaat en nog net genoeg punten pakt om Kruijswijk de trui te ontfutselen. Lotto Jumbo moet maar even goed beulen voor Kruijswijk de komende bergritten, als er niks weg komt is Kruijswijk alleen nog te bedreigen door een Landa die het nog een paar keer op zijn heupen krijgt.
Niet echt, hij durfde niet of had geen interesse om Contador op de Mortirolo nog te passeren.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Zou Landa nog interesse hebben in de bergtrui?
Zonder Nys was VTH al jaaaaarenlang in de vergetelheid geraakt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:57 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ha ha.
Sven Vanthourenhout is natuurlijk geen Sven Nys maar het komt toch dicht in de buurt hè.
D'n Michel zal content zijn.
Zeker.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:02 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zonder Nys was VTH al jaaaaarenlang in de vergetelheid geraakt.
Ik vind dat ze het best forser mogen straffen, het gaat er namelijk niet om hoeveel tijdswinst je er van hebt. Het mag gewoon niet. Ik vind de strafmaat gewoon te laag omdat er geen regulerende werking vanuit gaat. Tuurlijk moet je niet iemand direct eruit gooien voor zoiets maar waarom bijvoorbeeld geen 1.000 frank boete en 1 minuut straftijd?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:54 schreef Principia het volgende:
[..]
Er wordt enkel onderscheid gemaakt tussen eendaagse en meerdaagse koersen, dus inderdaad Parijs-Nice en Giro hebben dezelfde straffen. Persoonlijk snap ik de beredenering wel achter de regels:
Pushing off against car, motorcycle, ride
Rider: 50, 5 penalty points in points classification and 10" per offence
Rider holding on to his team's vehicle:
Rider: elimination and 200
10" per duwtje of iets dergelijks vind ik best fors. Als je te lang vast houdt en het wordt gezien als "holding on to his team's vehicle" dan zelfs eliminatie.
[..]
Ja, het moet een regulerende werking hebben, maar de straf moet wel in verhouding staat met het vergrijp. De doodstraf voor het stelen van een appel zal een regulerende werking hebben, maar dat lijkt mij niet helemaal proportioneel.
Denk niet dat hij ervoor gaat, maar met de huidige standen kan het best zo zijn dat hij na zaterdag opeens in de bergtrui staat..quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:01 schreef showtimer het volgende:
[..]
Niet echt, hij durfde niet of had geen interesse om Contador op de Mortirolo nog te passeren.
Tuurlijk, maar of Astana nog gaat rijden voor etappezeges?quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat hij ervoor gaat, maar met de huidige standen kan het best zo zijn dat hij na zaterdag opeens in de bergtrui staat..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |