Zijn brede schouders lijken op een klerenhanger?quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Innerring gebruikt steeds "the human coathanger" als bijnaam voor krachtwijk maar ik snap hem niet
Zo indrukwekkend is dat klimmetje niet toch?quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:31 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat Hofland vandaag sowieso gelost zou worden (tenzij ze de beklimmingen op een wandeltempo doen), vooral te hopen voor hem dat hij zondag weer in goede doen is, dat is in dit sprintveld gewoon een mooie kans op een ritzege.
Ik denk dat dat laatste klimmetje ervoor kan zorgen dat veel sprinters lossen eigenlijk, met wel als voorwaarde dat er echt gekoerst wordt..quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zo indrukwekkend is dat klimmetje niet toch?
Hmmquote:Op woensdag 27 mei 2015 09:38 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zijn brede schouders lijken op een klerenhanger?
Als er niet recht (maar liggend) gekoerst wordt, is de kans op breuken veel groter.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste klimmetje ervoor kan zorgen dat veel sprinters lossen eigenlijk, met wel als voorwaarde dat er recht gekoerst wordt..
quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als er niet recht (maar liggend) gekoerst wordt, is de kans op breuken veel groter.
10 seconden lijkt me vrij coulant. Keizer rijdt trouwens best goed.quote:De organisatie van de Giro d’Italia heeft zestien renners bestraft voor het hangen aan de ploegleiderswagen tijdens de zware bergetappe van gisteren. Onder hen zijn klassementsrenners Leopold König (Sky), Jurgen van den Broeck (Lotto Soudal) en de Nederlander Martijn Keizer (LottoNL-Jumbo), meldt de website Biciclisimo. Ze krijgen een tijdstraf van tien seconden, vijf punten aftrek in het puntenklassement en een geldboete van vijftig Zwitserse frank.
Voor de stand in het algemeen klassement heeft de tijdstraf geen gevolgen. König staat zesde, Van den Broeck twaalfde en Keizer bezet de 39e plaats.
Van de zestien renners werden Jan Polanc (Lampre-Merida), Elia Favilli, Francesco Gavazzi (beiden Southeast) en Marco Coledan (Trek Factory Racing) het zwaarst bestraft. Zij moeten honderd Zwitserse frank betalen, leveren tien punten in voor het puntenklassement en krijgen een tijdstraf van twintig tellen.
Keizer is gewoon een nuttige knecht die heel prima bergop kan en zo af en toe zelf ook nog een uitslag rijdt. Dat zou toch minstens de standaard voor Lotto-Jumbo moeten zijn i,p,v, de zogenaamde 'knechten' als Flens, De Weert en Bulgac die niets toevoegen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
10 seconden lijkt me vrij coulant. Keizer rijdt trouwens best goed.
Wie zegt ook dat er veel aan de hand was? Zonneveld bazelt alweer alsof renners een halve klim aan de klink hebben gehangen. Humeurig jurylid en iets te lang bidon aan beide kanten vasthouden kan al genoeg zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:04 schreef Blik het volgende:
Die boetes slaan echt nergens op, 50 zwitserse Frank
Dat maakt niet zoveel uit. Een boete van 50 frank geven aan iemand die een paar ton per jaar verdient slaat gewoon nergens op. Net alsof daar een regulerende werking van uitgaat. Zelfde geldt overigens voor die 5 punten aftrek en die 10 seconden extra tijd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:16 schreef showtimer het volgende:
[..]
Wie zegt ook dat er veel aan de hand was? Zonneveld bazelt alweer alsof renners een halve klim aan de klink hebben gehangen. Humeurig jurylid en iets te lang bidon aan beide kanten vasthouden kan al genoeg zijn.
Dat zijn gewoon de reglementen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit. Een boete van 50 frank geven aan iemand die een paar ton per jaar verdient slaat gewoon nergens op. Net alsof daar een regulerende werking van uitgaat. Zelfde geldt overigens voor die 5 punten aftrek en die 10 seconden extra tijd.
En dan wel 2 minuten geven aan Porte voor het ontvangen van een nieuw wiel van een tegenstander....
Slecht voorbeeld. Een voetballer krijgt bij een 2de gele kaart een rode kaart en is geschorst voor de volgende wedstrijd. En dat geldt ook als die gele kaarten komen over meerdere wedstrijden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:26 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon de reglementen.
Een voetballende miljonair betaalt toch ook een fooi voor een gele kaart?
Ik snap "jullie" niet helemaal, mijn Twitter tijdlijn staat er ook al helemaal mee vol. De Giro jury handhaaft gewoon de regels van de UCI. Hieronder te vinden:quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit. Een boete van 50 frank geven aan iemand die een paar ton per jaar verdient slaat gewoon nergens op. Net alsof daar een regulerende werking van uitgaat. Zelfde geldt overigens voor die 5 punten aftrek en die 10 seconden extra tijd.
En dan wel 2 minuten geven aan Porte voor het ontvangen van een nieuw wiel van een tegenstander....
Dat is de zaken omdraaien, of reglementen goed of fout zijn doet voor de renners niet ter zake, zij moeten zich aan de huidige regels houden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:29 schreef Blik het volgende:
[..]
En omdat het de reglementen zijn betekent het niet dat de reglementen ook goed zijn. Zeker als je het vergelijkt met die 2 minuten straf voor Porte
ok, prima dat er gradaties zijn. Maar zo'n straf als dit vind ik echt gewoon nonsens. 10 seconden tijdstraf kan vervelend zijn voor een klassementsrenner, maar tijdens deze Giro maakt die 10 seconden ook geen ene bal uit. Dat is anders in een Parijs-Nice ofzo, maar daar zijn de etappes weer niet zo zwaar dat het nodig is voor de renners.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:31 schreef Principia het volgende:
[..]
Ik snap "jullie" niet helemaal, mijn Twitter tijdlijn staat er ook al helemaal mee vol. De Giro jury handhaaft gewoon de regels van de UCI. Hieronder te vinden:
http://www.uci.ch/mm/Docu(...)/12dis-E_English.PDF
Er zijn gewoon verschillende gradaties van de straf die je krijgt voor het vasthouden aan de auto. Er worden regelmatig mensen voor gediskwalificeerd, waarschijnlijk heeft VDB gewoon een paar secondes de bidon vast gehouden. Als je daarvoor 10 s of zelfs meer krijgt, is dat toch wel degelijk een straf voor iemand die een klassement rijdt?
Ik bekritiseer de renners ook niet die dat doen, kan het me prima voorstellen. Ik bekritiseer de type straf en daarbij dus het reglement. Een straf geven zou een regulerende werking moeten hebben. Niemand gaat meer een wiel aannemen van een andere renner nu, vanwege de straf die er blijkbaar op staat. Dat is dus een maatregel die werkt. Maar er is niemand die nu gaat denken dat die geen auto meer gaat vasthouden op een steile berg. De gevolgen daarvoor zijn te marginaalquote:Op woensdag 27 mei 2015 13:34 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat is de zaken omdraaien, of reglementen goed of fout zijn doet voor de renners niet ter zake, zij moeten zich aan de huidige regels houden.
Sporza al om 2 uur zag ik.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |