abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153880797
Ja, mooi. Dr stond hier laatst in de buurt een Vitus, compleet Campa afgemonteerd, gratis af te halen op marktplaats. - héél even- ik was net te laat :(
pi_153880811
Maar dat zijn dus geen dingen voor de beginnende fietsen zoekers he, Ivo ;)
  FOK!Fotograaf zaterdag 27 juni 2015 @ 15:29:34 #78
73911 ultra_ivo
pi_153881826
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:32 schreef cafca het volgende:
Maar dat zijn dus geen dingen voor de beginnende fietsen zoekers he, Ivo ;)
Klopt. Maar wel een voorbeeld wat je voor 500-600 Euro kunt krijgen met wat geluk. Om aan te geven dat de Matra bikes totaal geen optie zijn.

Voor een beginner zou ik gaan voor iets van een late jaren '90 stalen of begin deze eeuw alu fiets met Shimano 105 of 600 Ultegra, 8 speed. Die zijn er heel veel en dan hebt je solide spul waar je nog makkelijk onderdelen voor kunt krijgen. Met wat geluk kun je die voor 200-300 krijgen. Dat zijn fietsen waarmee je een paar jaar prima vooruit kunt. En heel wat klassen beter dan een nieuwe Matra.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 17:48:32 #79
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_153957113
Inmiddels heb ik al een paar ritjes gemaakt met onderstaande fiets en het bevalt me goed. Ik had het veel eerder moeten doen!

Nu nog even kijken welke schoenen en pedaaltjes ik het beste kan halen. Voor mij zeer belangrijk ivm steunzolen.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 17:59:55 #80
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_153957355
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:48 schreef mime_negert het volgende:
Inmiddels heb ik al een paar ritjes gemaakt met onderstaande fiets en het bevalt me goed. Ik had het veel eerder moeten doen!

[ afbeelding ]

Nu nog even kijken welke schoenen en pedaaltjes ik het beste kan halen. Voor mij zeer belangrijk ivm steunzolen.
Persoonlijk doe ik geen steunzolen in mijn fietsschoenen. Zo is de zool van de fietsschoen toch stijf en staat je voet op een pedaal en is je gewicht dus anders verdeeld (helemaal met een klikpedaal).

Verder zijn klikpedalen ook niet bepaald een must of zo.
Hoewel het in elk geval wel fijn is om een fietsschoen met een stijvere zool te hebben, waardoor je voet niet zo moe wordt. Bijvoorbeeld een toerschoen (i.e. http://www.futurumshop.nl(...)en-zwart-heren.phtml) waar je gewoon geen plaatjes in schroeft (zit standaard een rubberen stuk over de gaten in je schoen).
Maar als je dan toch nieuwe schoenen koopt, kun je er net zo goed klikpedalen op zetten.
Vooral belangrijk is dan dat je alles goed instelt zodat je geen last van je knieën krijgt.

Voor een (nog) stijvere schoen kom je bij een MTB schoen met het Shimano SPD systeem (dat systeem zit ook op toerschoenen).
En helemaal stijf zijn de echte raceschoenen met SPD-SL systeem. Daarnaast heb je o.a. nog pedalen van Look.

[ Bericht 3% gewijzigd door Thormodo op 30-06-2015 18:51:54 ]
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:12:56 #81
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_153957621
Meeleespost.

Neem aan dat ik voor een Mountainbike hier ook terecht kan ;)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_154117845
Vraagje, ik zit er aan te denken om een fiets te kopen. Ik heb niet de ambitie om die hard te gaan fietsen, maar ik wil vooral wat meer afwisseling in plaats van dat ik nu alleen maar hardloop. Via Facebook heb ik een fiets aangeboden gekregen, een Bull Ancura met tien versnellingen, voor 250 euro. Fietsje is vijf jaar oud, de huidige eigenaar heeft precies dezelfde lengte en haar partner is hobbymechaniker en kan dus aanmeten. Is dit een mooie deal? Het enige wat er ontbreekt zijn pedalen, die heeft ze op een andere fiets gezet, dus die zou ik zelf moeten kopen.
pi_154118367
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:50 schreef Gogo83 het volgende:
Vraagje, ik zit er aan te denken om een fiets te kopen. Ik heb niet de ambitie om die hard te gaan fietsen, maar ik wil vooral wat meer afwisseling in plaats van dat ik nu alleen maar hardloop. Via Facebook heb ik een fiets aangeboden gekregen, een Bull Ancura met tien versnellingen, voor 250 euro. Fietsje is vijf jaar oud, de huidige eigenaar heeft precies dezelfde lengte en haar partner is hobbymechaniker en kan dus aanmeten. Is dit een mooie deal? Het enige wat er ontbreekt zijn pedalen, die heeft ze op een andere fiets gezet, dus die zou ik zelf moeten kopen.
Hangt een beetje af van de afmontage en de staat.
pi_154118431
Staat is goed, behalve die pedalen hoeft er niks aan gedaan te worden. Hoe de fiets is afgemonteerd weet ik niet, zal ik navragen.
pi_154120073
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:10 schreef cafca het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van de afmontage en de staat.
Okee, 24 versnellingen dus. Hij is afgemonteerd met Shimano Sora,8 speed, triple voorblad.
pi_154120350
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:16 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Okee, 24 versnellingen dus. Hij is afgemonteerd met Shimano Sora,8 speed, triple voorblad.
Ja, dacht ik al. Dit is wel echt een instap fiets.
Goedkoop frame, met de op één na goedkoopste shimano groep (en waarschijnlijk ook goedkope wielen)
Je kunt ermee fietsen, maar ik zou hem eerlijk gezegd niet aan iemand aanbevelen.
pi_154120398
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Ja, dacht ik al. Dit is wel echt een instap fiets.
Goedkoop frame, met de op één na goedkoopste shimano groep (en waarschijnlijk ook goedkope wielen)
Je kunt ermee fietsen, maar ik zou hem eerlijk gezegd niet aan iemand aanbevelen.
Okee, bedankt voor je heldere reactie. Staat de prijs wel in verhouding tot de fiets of dat ook niet echt? Neig naar aanleiding van je reactie naar even verder kijken, aan de andere kant hoef ik ook niet veel meer dan een instapfiets.
pi_154120693
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:30 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Okee, bedankt voor je heldere reactie. Staat de prijs wel in verhouding tot de fiets of dat ook niet echt? Neig naar aanleiding van je reactie naar even verder kijken, aan de andere kant hoef ik ook niet veel meer dan een instapfiets.
Op zich denk ik dat de prijs op zich wel in verhouding staat met het feit dat de fiets 600-700 euro gekost heeft en 5 jaar oud is. Probleem met dit soort fietsen is dat op alles bezuinigd is. Dat het er niet zo geweldig uitziet is niet zo erg, maar je zult eerder hebben dat het net niet lekker schakelt, of nog erger, dat het niet lekker stuurt of gaat zwabberen.
Mijn advies is of iets meer geld uit te trekken, of als 250 echt je max is, te kijken naar een iets oudere, kwalitatief betere fiets.
pi_154166282
Hallo allen!
De tour de france heeft mij wielrenkriebels gegeven!
Ik fiets al een tijdje op een mountain bike nu wil ik toch de overstap maken naar een wielrenfiets
Iemand die mij een fiets kan aanraden onder de 1000 eu?
ik zelf had een leuke giant fiets gezien GIANT TRC voor 600 euro alleen die is maat M (kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?)
Ben zelf 184CM zal ik hier oppassen?
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven qua fiets en maten ook zijn tips welkom met het beginnen van het wielrennen:)
zal bijvoorbeeld een giant TRC van 179 kunnen? zag er eentje op een website die persoon is 179cm lang
Geniet van het leven:):)
  woensdag 8 juli 2015 @ 13:20:41 #90
545 dop
:copyright: dop
pi_154168135
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:08 schreef prefix1 het volgende:
Hallo allen!
Ik fiets al een tijdje op een mountain bike nu wil ik toch de overstap maken naar een wielrenfiets
ik zelf had een leuke giant fiets gezien GIANT TRC voor 600 euro alleen die is maat M (kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?)
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven qua fiets en maten ook zijn tips welkom met het beginnen van het wielrennen:)
zal bijvoorbeeld een giant TRC van 179 kunnen? zag er eentje op een website die persoon is 179cm lang
lengte van de eigenaar zegt niets over de maat van de fiets, als iemand die kleiner is dan jij zelf al op een relatief kleine fiets zit dan kom je snel bedrogen uit.
voor een persoon van 184 is een gaint tcr maat m doorgaans aan de kleine kant, voor iemand van 179 zou het in sommige gevallen misschien wel net kunnen.

belangrijke maten zijn zadelbuis lengte en boven buis lengte, zadelbuis om te zien of je je benen kwijt kunt en bovenbuis om te zien of je romplengte op de fiets past
meet eerst je binnen been lengte eens op, dat maakt inschatten welke maat je nodig hebt een stuk makkelijker.
verder even bedenken of je hoofd nek en romp in verhouding zijn, want met een giraffe nek en lang hoofd kan het ook nuttig zijn om de lengte van je romp te meten.

[ Bericht 15% gewijzigd door dop op 08-07-2015 13:25:45 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 8 juli 2015 @ 13:25:58 #91
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_154168274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 12:08 schreef prefix1 het volgende:
Hallo allen!
ik zou sora pakken dat schijnt toch de beste afmontage te zijn
pi_154169346
Net bij een groote fietsenwinkel in mijn buurt geweest heb gekeken voor de cube peletron pro, de beste man vertelde mij dat 53cm goed voor mij was nu in diepe twijfel beste inverstering maar denk wel dat het het waard is!:)
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:04:45 #93
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_154169450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:01 schreef prefix1 het volgende:
Net bij een groote fietsenwinkel in mijn buurt geweest heb gekeken voor de cube peletron pro, de beste man vertelde mij dat 53cm goed voor mij was nu in diepe twijfel beste inverstering maar denk wel dat het het waard is!:)
Mooie fietsenwinkel dan.. Als je 1.84 bent zit je hoogstwaarschijnlijk op een framemaat tussen de 56-58 cm, of je lichaam moet compleet uit verhouding zijn.
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:08:56 #94
545 dop
pi_154169614
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:04 schreef iScream. het volgende:

[..]

Mooie fietsenwinkel dan.. Als je 1.84 bent zit je hoogstwaarschijnlijk op een framemaat tussen de 56-58 cm, of je lichaam moet compleet uit verhouding zijn.
53 is inderdaad erg klein , ik zou ook zeggen 56-58 op basis van zijn lengte
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_154169634
of hij zei 53 tot 57 volgens mij was dat het
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:09:33 #96
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_154169641
Overigens is die Cube Peloton pro afgemonteerd met Shimano Sora dacht ik? Als je al van plan bent een nieuwe fiets te kopen zou je ook eens naar bijvoorbeeld een Bulls Harrier kunnen kijken. Deze zijn 105 afgemonteerd in ongeveer dezelfde prijsklasse, vind ik altijd prima instapfietsjes!
pi_154169654
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:09 schreef iScream. het volgende:
Overigens is die Cube Peloton pro afgemonteerd met Shimano Sora dacht ik? Als je al van plan bent een nieuwe fiets te kopen zou je ook eens naar bijvoorbeeld een Bulls Harrier kunnen kijken. Deze zijn 105 afgemonteerd in ongeveer dezelfde prijsklasse, vind ik altijd prima instapfietsjes!
idd shimano sora
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:12:56 #98
545 dop
pi_154169757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:09 schreef prefix1 het volgende:
of hij zei 53 tot 57 volgens mij was dat het
dat is nogal ruim genomen. zo krijg ik ook iedereen op elke maat fiets , handig voor hem , maar heb jij niets aan.
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:13:31 #99
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_154169782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:09 schreef prefix1 het volgende:

[..]

idd shimano sora
Ik vind 't persoonlijk zonde om 800 uit te geven aan een fiets met Sora. Als het racefietsen je bevalt, wil je al heel snel de overstap maken naar bijvoorbeeld 105. Er zijn nieuwe fietsen te krijgen voor 800-1000 euro, 105 afgemonteerd, zou ik dan liever voor gaan (of een mooi 2e handsje natuurlijk)
pi_154175220
Ik ben ook rustig aan het rondkijken naar een racefiets, ik wil gezien het budget van 500/600 euro naar een 2de hands fiets kijken met Shimano 105 of Ultegra.

Kan iemand wat vertellen over de Koga Miyata Team Edition? Vraagprijs van deze fiets is ongeveer 600 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')