En als ze dat niet goed vindt gewoon alleen een week met een maat. Als ze zelf niet mee wil/kan dan heeft ze dit jaar even pech.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:54 schreef Ludachrist het volgende:
Ga een (lang) weekendje met haar en een week met een maat.
Dat. Wat een draaideur.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan moet ze dokken of haar muil dichthouden.
Het punt is: Ze heeft het geld wel alleen ze wil niet aan haar spaarrekening komen. Dus ze wil wel als het maar gratis uit de lucht komt vallen heb ik het idee.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:55 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
En als ze dat niet goed vindt gewoon alleen een week met een maat. Als ze zelf niet mee wil/kan dan heeft ze dit jaar even pech.
Je kunt altijd nog kijken of je het geld misschien gedeeltelijk voor kan schieten?
Profiteur dus...... pluk gewoon een andere vogeltje als je toch op vakantie gaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:56 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Het punt is: Ze heeft het geld wel alleen ze wil niet aan haar spaarrekening komen. Dus ze wil wel als het maar gratis uit de lucht komt vallen heb ik het idee.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:56 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Het punt is: Ze heeft het geld wel alleen ze wil niet aan haar spaarrekening komen. Dus ze wil wel als het maar gratis uit de lucht komt vallen heb ik het idee.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan moet ze dokken of haar muil dichthouden.
Dat is volgens mij ook helemaal niet het issue, meer het feit dat TS bijna verboden wordt op vakantie te gaan met een vriend.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:58 schreef Eix het volgende:
Van een studenteninkomen kon ik indertijd niet op vakantie.
Als jij een fulltimebaan tegen minimumloon hebt dan snap ik dat je niet voor je vriendin kan betalen. Als je daarentegen een goede baan hebt en verwacht dat je vriendin zich als student wel even naar jouw levensstandaard schikt... dat lijkt me niet reëel.
Ze kan het wel betalen maar wil dit niet omdat het van haar spaarrekening moet komen. Bovendien verwacht ik niet dat ze zich aanpast aan mijn levensstandaard, ik geef haar de keuze en verplicht haar niks. Is het dan reëel te zeggen dat ik niet op vakantie mag na een jaar 40 uur per week te hebben gewerkt omdat zij nog studeerd?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:58 schreef Eix het volgende:
Van een studenteninkomen kon ik indertijd niet op vakantie.
Als jij een fulltimebaan tegen minimumloon hebt dan snap ik dat je niet voor je vriendin kan betalen. Als je daarentegen een goede baan hebt en verwacht dat je vriendin zich als student wel even naar jouw levensstandaard schikt... dat lijkt me niet reëel.
Dat, maar dit vind ik ook wel erg triest:quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:59 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook helemaal niet het issue, meer het feit dat TS bijna verboden wordt op vakantie te gaan met een vriend.
Beetje profiterenquote:En dan laat je mij hier alleen achter? En denk je dat ik niet op vakantie wil?
emotionele chantage. Doet ze dat vaker?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:52 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Ik krijg dan opmerkingen van: En dan laat je mij hier alleen achter? En denk je dat ik niet op vakantie wil? Waar vind je het leuker met hem dan om met mij op vakantie te gaan?
Ja, maar trek me er vaak weinig van aan. Ze heeft hiervoor een ex gehad die ze makkelijk kon manipuleren. Dit doet ze bij mij zo nu en dan ook wel eens maar ik reageer er nooit op en negeer het.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
emotionele chantage. Doet ze dat vaker?
En daar blijf je dan in een relatie mee? Waarom?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:08 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Ja, maar trek me er vaak weinig van aan.
En hoelang heeft ze daar op gespaard? Als student had ik ook een 1000 a 1500 euro spaargeld. Daar werkte ik een hele zomer voor en was enkel bedoeld als buffer voor noodgevallen. Als mijn koelkast de geest gaf ofzo.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:00 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ze kan het wel betalen maar wil dit niet omdat het van haar spaarrekening moet komen.
Ik vind het ergens wat egoïstisch ja. Je vriendin -met een laag inkomen- de keuze geven flink te betalen of thuis te blijven vind ik sneu. Blijkbaar wil zij samen wat leuks doen. Dan kijk voor een compromis, zoals een weekendje weg dat ook voor haar betaalbaar is.quote:Bovendien verwacht ik niet dat ze zich aanpast aan mijn levensstandaard, ik geef haar de keuze en verplicht haar niks. Is het dan reëel te zeggen dat ik niet op vakantie mag na een jaar 40 uur per week te hebben gewerkt omdat zij nog studeerd?
ze is wel leuk verder?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:08 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ja, maar trek me er vaak weinig van aan. Ze heeft hiervoor een ex gehad die ze makkelijk kon manipuleren. Dit doet ze bij mij zo nu en dan ook wel eens maar ik reageer er nooit op en negeer het.
Als je een relatie hebt hoef je toch niet 365 dagen per jaar op elkaars lip te zitten, gun elkaar soms eens wat. Het gaat maar om hooguit 2 weekjes.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:10 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wat egoïstisch ja. Je vriendin -met een laag inkomen- de keuze geven flink te betalen of thuis te blijven vind ik sneu. Blijkbaar wil zij samen wat leuks doen. Dan kijk voor een compromis, zoals een weekendje weg dat ook voor haar betaalbaar is.
Zij heeft een buffer van 8500 ~ 9000 euro. Bovendien woont ze bij haar ouders en heeft zulke lasten niet. Compromis is prima maar het gaat haar er meer om dat ik dan alsnog zonder haar weg ga. Wat zij dus als vervelend ervaard.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:10 schreef Eix het volgende:
[..]
En hoelang heeft ze daar op gespaard? Als student had ik ook een 1000 a 1500 euro spaargeld. Daar werkte ik een hele zomer voor en was enkel bedoeld als buffer voor noodgevallen. Als mijn koelkast de geest gaf ofzo.
[..]
Ik vind het ergens wat egoïstisch ja. Je vriendin -met een laag inkomen- de keuze geven flink te betalen of thuis te blijven vind ik sneu. Blijkbaar wil zij samen wat leuks doen. Dan kijk voor een compromis, zoals een weekendje weg dat ook voor haar betaalbaar is.
Nog niet voorgesteld om eerlijk te zijn. Maar zij zelf komt ook met niks dus wellicht iets om aan te kaarten? Dit dan icm een compromis oid?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:14 schreef SicSicSics het volgende:
Als het echt zo zwart wit is als TS verteld dan is het een wat hypocriete reactie. Heeft zij geen tegenvoorstel gedaan? Weekje Texel samen ofzo? Iets wat ze wel kan en wil lappen?
Zeggen dat je niet op vakantie kan (en wil) en dan gaan mekkeren dat je liever met een vriend gaat is wel wat krom namelijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:15 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Nog niet voorgesteld om eerlijk te zijn. Maar zij zelf komt ook met niks dus wellicht iets om aan te kaarten? Dit dan icm een compromis oid?
Godsamme, dan moet ze echt d'r muil houden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:13 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Zij heeft een buffer van 8500 ~ 9000 euro. Bovendien woont ze bij haar ouders
Als ze de vrouwen niet vertrouwt, vertrouwt ze jou dus ook niet bij die vrouwen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:20 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Misschien ook wel omdat ze van haarzelf erg jaloers is/kan zijn als het gaat om andere vrouwen. Hoe vaak ik al zeg dat ik niks zal doen en het zou afweren mocht ik voor de keuze staan. Ze geeft dan aan mij wel te vertrouwen maar die vrouwen niet ofzo. Wellicht dat dit misschien de reden kan zijn?
Dat zeg ik.....quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:00 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Dat, maar dit vind ik ook wel erg triest:
[..]
Beetje profiteren
Ze is gewoon enorm jaloers. Als een oud vriendin van mij, die notabene lesbisch is, tegen mij begint te praten op app of facebook dan wordt ze al helemaal panisch en hysterisch.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als ze de vrouwen niet vertrouwt, vertrouwt ze jou dus ook niet bij die vrouwen.
Je kunt er nog vanaf hè...... daar wil je de rest van je leven toch niet mee delen?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:31 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ze is gewoon enorm jaloers. Als een oud vriendin van mij, die notabene lesbisch is, tegen mij begint te praten op app of facebook dan wordt ze al helemaal panisch en hysterisch.
Klinkt als een volwassen relatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:31 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Ze is gewoon enorm jaloers. Als een oud vriendin van mij, die notabene lesbisch is, tegen mij begint te praten op app of facebook dan wordt ze al helemaal panisch en hysterisch.
Hoe lang studeert je vriendin nog?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:52 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Ik zit momenteel met het volgende: TS (24) werkt fulltime 40 uur in de week en vriendin (23) doet momenteel een HBO studie. Ik zou graag een week of 2 erop uit gaan en lekker vakantie te gaan vieren, echter wil dit vriendin dit niet omdat ze zegt er geen geld voor te hebben. Ze heeft wel spaargeld maar wil hier niet aankomen voor een vakantie.
Tsja, als jullie lekker constructief roepen ja maar ik wil het of ja maar ik wil dit niet, dan schiet het ook niet zo op..quote:Ik heb het haar meerdere keren voorgelegd en gevraagd omdat ik erg graag even het land uit ga om een zonnig land te bezoeken voor een 2 week relax en te genieten van het mooie weer. Maar hoe hoog of laag ik ook spring ze houdt voet bij stuk.
Dit is een probleem. Hebben jullie wel gekeken naar een low-budget compromis?quote:Nu heb ik voorgesteld dat als zij niet met mij op vakantie wil ik misschien met een vriend van mij op vakantie wil gaan. Hier is ze dus erg vel op tegen en ze zegt het niet letterlijk maar het komt erop neer dat ze het me bijna wil verbieden. Ik krijg dan opmerkingen van: En dan laat je mij hier alleen achter? En denk je dat ik niet op vakantie wil? Waar vind je het leuker met hem dan om met mij op vakantie te gaan?
Kan me heel goed voorstellen dat jij wil genieten van je zuur verdiende centjes, maar is een wat luxere vakantie echt belangrijker dan samen met je vriendin op pad gaan? Ik vind dat ze daar wel een punt heeft en dat jullie elkaar daar misschien nog niet elkaar voldoende tegemoet zijn gekomen om te kijken of er echt niets te regelen valt als jullie zo graag willen.quote:Ik heb ook eerlijk gezegd ik niet van plan ben om voor 2 man een vakantie te betalen omdat dat een rib uit mijn lijf wordt en ik niet 1,5 ~ 2k zo even kan missen. Is dit wel reëel wat ze doet of is het erg hypocriet van haar kant.
Dit hè.quote:
Streep het misschien en wellicht dan maar weg. Dan is dit de reden. Stel de compromissen voor, genoeg opties hierboven. Mocht ze dan nog zo vreemd reageren aangeven dat je toch gewoon gaat en dat je je netjes zal gedragen en gewoon gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:20 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Misschien ook wel omdat ze van haarzelf erg jaloers is/kan zijn als het gaat om andere vrouwen. Hoe vaak ik al zeg dat ik niks zal doen en het zou afweren mocht ik voor de keuze staan. Ze geeft dan aan mij wel te vertrouwen maar die vrouwen niet ofzo. Wellicht dat dit misschien de reden kan zijn?
Natuurlijk ga ik liever samen met haar op vakantie, ik vraag het nota bene niet voor jan lul 10x aan haar. Als ik haar vraag wat haar budget is dan heeft ze het over 100~150 euro. Daar kan je hooguit misschien een nachtje of 2 in een hotel aan de kust in NL. Dat zie ik niet echt als vakantiequote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:35 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hoe lang studeert je vriendin nog?
Werkt ze ernaast? Heeft ze nog een vrije periode ergens?
Is die buffer misschien ook niet bedoelt om straks eventueel een periode te kunnen overbruggen als ze niet meteen een fulltime baan krijgt of een huis wil kopen ofzo?
[..]
Tsja, als jullie lekker constructief roepen ja maar ik wil het of ja maar ik wil dit niet, dan schiet het ook niet zo op..
[..]
Dit is een probleem. Hebben jullie wel gekeken naar een low-budget compromis?
Dat laatste zinnetje getuigt van weinig inlevingsvermogen, maar misschien heb je daar zelf ook een beetje last van.
[..]
Kan me heel goed voorstellen dat jij wil genieten van je zuur verdiende centjes, maar is een wat luxere vakantie echt belangrijker dan samen met je vriendin op pad gaan? Ik vind dat ze daar wel een punt heeft en dat jullie elkaar daar misschien nog niet elkaar voldoende tegemoet zijn gekomen om te kijken of er echt niets te regelen valt als jullie zo graag willen.
Met tegemoet komen bedoel dan ik ook niet dat jij maar alles voor haar moet lappen, ook al zou je met een veel goedkopere optie komen die je misschien wel in je eentje zou kunnen dokken. Zij kan zelf ook suggesties doen natuurlijk en niet de bal bij jou laten liggen.
Als partner zou ik toch hopen dat ik op de eerste plek zou staan en we er samen naar zouden kijken om er uit te komen. Het komt hier op me over alsof dat van beide kanten niet gebeurt is en daar zou ik op afknappen.
Jij verdenkt haar van manipulerend en opportunistisch gedrag, wat een goed excuus is om überhaupt geen relatie meer te hebben zou je zeggen. Zoek je nou geen smoesjes om je zin om door te drijven, terwijl je nog niet klaar bent om deze niet in balans zijnde relatie eens te beëindigen?
Voor 150x2=300 kun je best leuk ergens een huisje huren samen, op zich, voor 'n week. En dan gaan wandelen ofzo, weetikveel, actieve dingen doen die niet zoveel geld kosten. Maargoed, ik zou deze relatie gewoon als verloren beschouwenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:40 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik liever samen met haar op vakantie, ik vraag het nota bene niet voor jan lul 10x aan haar. Als ik haar vraag wat haar budget is dan heeft ze het over 100~150 euro. Daar kan je hooguit misschien een nachtje of 2 in een hotel aan de kust in NL. Dat zie ik niet echt als vakantie.
Dan doe je dat er toch gewoon naast?? En net als motorbloempje zegt heb je daar best een leuk huisje voor in bv. een bungalowpark. Ga je daarnaast een weekje met een maat naar de zon.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:40 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Natuurlijk ga ik liever samen met haar op vakantie, ik vraag het nota bene niet voor jan lul 10x aan haar. Als ik haar vraag wat haar budget is dan heeft ze het over 100~150 euro. Daar kan je hooguit misschien een nachtje of 2 in een hotel aan de kust in NL. Dat zie ik niet echt als vakantie.
Aannamesquote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor 150x2=300 kun je best leuk ergens een huisje huren samen, op zich, voor 'n week.
Ik zou daar prima voor open staan en zal die 100 euro ernaast mij een grote worst zijn maar zoals ik net zei: Ze gaat alsnog moeilijk doen als ik dan alsnog weg ga met een vriend.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:46 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dan doe je dat er toch gewoon naast?? En net als motorbloempje zegt heb je daar best een leuk huisje voor in bv. een bungalowpark. Ga je daarnaast een weekje met een maat naar de zon.
Of zoek een leuk plekje via airbnb en rijd er naartoe met de auto.
http://www.bungalows.nl/i(...)7%2F2015&bngPeriod=7quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor 150x2=300 kun je best leuk ergens een huisje huren samen, op zich, voor 'n week. En dan gaan wandelen ofzo, weetikveel, actieve dingen doen die niet zoveel geld kosten. Maargoed, ik zou deze relatie gewoon als verloren beschouwen
Defuck, als ze thuiswoont en 9k op d'r rekening heeft staan dan moet ze helemaal niet zitten te piepen. Als het nou een buffertje van 1000 was dan snap ik het wel, maar van een paar honderd euro kan je best goedkoop op vakantie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:13 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Zij heeft een buffer van 8500 ~ 9000 euro. Bovendien woont ze bij haar ouders en heeft zulke lasten niet. Compromis is prima maar het gaat haar er meer om dat ik dan alsnog zonder haar weg ga. Wat zij dus als vervelend ervaard.
Ik krijg er ook rillingen van.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:15 schreef Ronaldsen het volgende:
Ah zo'n typische zuunige student die nog thuis woont maar wel bijna 10k aan buffer heeft.
Best netjes hoor zo'n spaarrekening, maar vergeet ze niet af en toe een beetje te genieten van het leven?
Dat is dus een beetje mijn ergenis. Ze zegt het niet te kunnen maar ze kan het wel degelijk. Ze wil het echter gewoon niet en wil mij mee slepen in haar keuze.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:49 schreef Skv het volgende:
[..]
Defuck, als ze thuiswoont en 9k op d'r rekening heeft staan dan moet ze helemaal niet zitten te piepen. Als het nou een buffertje van 1000 was dan snap ik het wel, maar van een paar honderd euro kan je best goedkoop op vakantie.
Die laatste link is een half artikeltje op de site van srprs zelf..?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:45 schreef dimmak het volgende:
Maak het spannend en hou het goedkoop. Ik kwam dit gister tegen, ik heb er zelf geen eraring mee.
https://srprs.me/
De consumentenbond heeft het iig getest.
http://srprs.me/blog/cons(...)est-verrassingsreis/
Misschien moet dat kind gewoon (net als iedere fatsoenlijke student) op kamers, kappen met dat gezeur en gewoon gaan leven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:52 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Dat is dus een beetje mijn ergenis. Ze zegt het niet te kunnen maar ze kan het wel degelijk. Ze wil het echter gewoon niet en wil mij mee slepen in haar keuze.
Dit ziet er best leuk uit! Wellicht eens voorstellen om te gaan doen!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:45 schreef dimmak het volgende:
Maak het spannend en hou het goedkoop. Ik kwam dit gister tegen, ik heb er zelf geen eraring mee.
https://srprs.me/
De consumentenbond heeft het iig getest.
http://srprs.me/blog/cons(...)est-verrassingsreis/
Gek doe het niet.......... krijgt ze haar zin en dan weet je hoe de rest van je leven er uitziet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:55 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Dit ziet er best leuk uit! Wellicht eens voorstellen om te gaan doen!
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:52 schreef Anoniem_1991 het volgende:En dan laat je mij hier alleen achter?
Die van de consumentenbond kan ik niet zo 1,2,3 terug vinden. Maar hier een artikel van het AD.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Die laatste link is een half artikeltje op de site van srprs zelf..?
Dan moet je dát bespreekbaar maken, niet de vakantie..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:48 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ik zou daar prima voor open staan en zal die 100 euro ernaast mij een grote worst zijn maar zoals ik net zei: Ze gaat alsnog moeilijk doen als ik dan alsnog weg ga met een vriend.
Ben ook zeker van plan te gaan. Ik werk anders hard zat voor mijn centen en gun mezelf wel een anderhalf a 2 week vakantie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:15 schreef CoolGuy het volgende:
Hahaha TS. Lekker op vakantie gaan. Je gaat toch zeker niet mee in dit drama? Een beetje leuk op vakantie naar ergens waar het warm is hoeft echt geen 1000 euro p.p. te kosten, maar zij wil niet meer uitgeven dan 150 euro.
Eigenlijk wil ze dus gewoon niet en verwacht dat jij je aan haar aanpast want zij is van mening dat de wereld om haar draait. Nu is dat een vakantie, straks is het wat anders. Dit gaat niet om vakantie maar om dat zij controle wil hebben.
Ze kan of mee gaan op vakantie, of thuis blijven, maar jij gaat. Tenminste, dat zou mijn insteek zijn.
Haar probleem is dat zij jou niet vertrouwd. Als jij haar daar aanleiding voor hebt gegeven kan ik me daar iets bij voorstellen maar als dat niet zo is dan moet ze gewoon even normaal doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:19 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ben ook zeker van plan te gaan. Ik werk anders hard zat voor mijn centen en gun mezelf wel een anderhalf a 2 week vakantie.
Vroeg me alleen af hoe reëel het zou zijn op de manier hoe ze reageerd.
Als zij de relatie zou opgeven door haar eigen verwende prinsessengedrag dan so be it. Maar goed dat is iets wat misschien grote kans heeft wat er zal gebeuren, maar dat zie ik dan wel weerquote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Haar probleem is dat zij jou niet vertrouwd. Als jij haar daar aanleiding voor hebt gegeven kan ik me daar iets bij voorstellen maar als dat niet zo is dan moet ze gewoon even normaal doen.
Ga er maar vanuit dat als jij boekt, zij helemaal van dr padje af gaat dus je moet bereid zijn de relatie op te geven, maar, als ik dit zo hoor moet je deze relatie eigenlijk helemaal niet willen.
Waar zie jij verwendheid in haar gedrag? Is ze niet gewoon enorm onzekerquote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:23 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Als zij de relatie zou opgeven door haar eigen verwende prinsessengedrag dan so be it. Maar goed dat is iets wat misschien grote kans heeft wat er zal gebeuren, maar dat zie ik dan wel weer.
Haar ouders hebben haar erg verwend en dat gedrag probeerd ze zo nu en dan bij mij uit. Denk je echt dat zij een 9000 euro zelf gespaard heeft dmv 4 uur per week kassa draaien @ de Jumbo?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar zie jij verwendheid in haar gedrag? Is ze niet gewoon enorm onzeker
Geen idee man, doet ze alleen dat qua werk? Mijn ex ging met bijna 60k de deur uit. Geen kostgeld., geen urgentie om de deur uit te gaan en veel werken voila dan zit je daar zo aan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:29 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Haar ouders hebben haar erg verwend en dat gedrag probeerd ze zo nu en dan bij mij uit. Denk je echt dat zij een 9000 euro zelf gespaard heeft dmv 4 uur per week kassa draaien @ de Jumbo?
Daar komt het toch op neer? Als ik haar niet mee neem zonder dat het haar een rooie cent kost dan wordt het bonjequote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee man, doet ze alleen dat qua werk? Mijn ex ging met bijna 60k de deur uit. Geen kostgeld., geen urgentie om de deur uit te gaan en veel werken voila dan zit je daar zo aan.
Maar hoe bedoel je dan verwend, haar prioriteit ligt bij sparen de jouwe op vakantie gaan soit.
Verwend zou zijn als ze van jou zou verwachten dat je haar vakantie zou bepalen zodat zij verder kan sparen
Wat je in je OP vertelt is dus alleen maar een symptoom van het probleem. Je kan wel proberen zo'n symptoom op te lossen, maar dan stuit je vroeg of laat weer op het zelfde probleem. Misschien moet je het probleem eens bespreken. Dat lijkt mij haar jaloerse en verwende gedrag.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:08 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ja, maar trek me er vaak weinig van aan. Ze heeft hiervoor een ex gehad die ze makkelijk kon manipuleren. Dit doet ze bij mij zo nu en dan ook wel eens maar ik reageer er nooit op en negeer het.
Ai dat stond niet in de OP! ordinair golddiggertje dusquote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:38 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Daar komt het toch op neer? Als ik haar niet mee neem zonder dat het haar een rooie cent kost dan wordt het bonje.
Als zo'n meisje vanaf kleins af aan gewend is om in met alles haar zin te krijgen verander je dat toch niet meer .quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat je in je OP vertelt is dus alleen maar een symptoom van het probleem. Je kan wel proberen zo'n symptoom op te lossen, maar dan stuit je vroeg of laat weer op het zelfde probleem. Misschien moet je het probleem eens bespreken. Dat lijkt mij haar jaloerse en verwende gedrag.
Niet als ze vervolgens ook vriendjes krijgt die er of in meegaan of het negeren zoals TS nu doet. Mensen kunnen best veranderen hoor. Ze moeten alleen eerst zelf een probleem zien.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Als zo'n meisje vanaf kleins af aan gewend is om in met alles haar zin te krijgen verander je dat toch niet meer .
Verpest noemen ze dat.
Wie zegt dat er voor haar überhaupt een probleem isquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:24 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Niet als ze vervolgens ook vriendjes krijgt die er of in meegaan of het negeren zoals TS nu doet. Mensen kunnen best veranderen hoor. Ze moeten alleen eerst zelf een probleem zien.
Check z'n pohi en dat andere topic. Zou er niet om rouwen als zij het uit zou maken hierom.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie zegt dat er voor haar überhaupt een probleem is![]()
De enige die straks een probleem heeft is TS als hij niet gewoon regelt dat zij mee kan.
Totdat zij doorheeft dat iedereen in haar omgeving een hekel aan haar krijgt. Dan komt misschien inkeer. Maar dan zullen er wel mensen moeten zijn die haar vertellen wat aan haar gedrag stoort.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
De enige die straks een probleem heeft is TS als hij niet gewoon regelt dat zij mee kan.
Alsof dat een probleem zou zijn. Eerder een oplossing.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
De samenvatting van het geheel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:07 schreef Jaeger85 het volgende:
Zij vertrouwt je niet, misgunt je een leuke vakantie, is jaloers en bezitterig en ook nog erg gierig. Klinkt als een leuke partner.
Jij redeneert veel teveel vanuit je eigen perspectief.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:11 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Totdat zij doorheeft dat iedereen in haar omgeving een hekel aan haar krijgt. Dan komt misschien inkeer. Maar dan zullen er wel mensen moeten zijn die haar vertellen wat aan haar gedrag stoort.
Als het een kutrelatie is misschien maar dan had hij zich de moeite voor dit topic ook kunnen besparen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:36 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Alsof dat een probleem zou zijn. Eerder een oplossing.
En dan FOK! ook maar op doeken, 95% van de topics is nutteloos. Gun ons ook wat.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het een kutrelatie is misschien maar dan had hij zich de moeite voor dit topic ook kunnen besparen.
Omdat hij het niet kan missen, en zij zelf 9k heeft zonder noemenswaardige kosten voor leefonderhoud?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij redeneert veel teveel vanuit je eigen perspectief.
Voor veel vrouwen is dergelijk gedrag de normaalste zaak van de wereld, hun omgeving zal ze nooit aanspreken omdat die gehele omgeving in de vorm vriendinnen, zelfs moeder vaak exact zo in elkaar steken. Er heerst eerder onderlinge competitie dan dat men zulk gedrag afkeurt, (vrouwen) Het is dan aan TS of hij daar vervolgens zin in heeft.
Wat ik niet helemaal begrijp als zij nog studeert waarom hij niet gewoon lapt voor haar vakantie. Als de relatie aan blijft zal hij straks ook mee profiteren van het feit dat zij nu niet al haar spaarcenten er door heen jast en een fatsoenlijke opleiding volgt in plaats van fulltime bij Jumbo te werken en op die manier zelf haar vakantie kan bekostigen.
Maar wij weten niet wat haar bedoeling is met dat geld, kan zijn aan dat het voor later is, opleiding, auto, zelfstandig wonen en dat daar op dit moment voor haar de prioriteit ligt ipv het te verkwanselen aan een zonvakantie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat hij het niet kan missen, en zij zelf 9k heeft zonder noemenswaardige kosten voor leefonderhoud?
meen je nietquote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:40 schreef Elan het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp als zij nog studeert waarom hij niet gewoon lapt voor haar vakantie.
Hij wil blijkbaar perse op vakantie, zij wil wel graag maar kan niet omdat ze moet/wil sparen.quote:
dat doet hij dus ook niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:10 schreef Elan het volgende:
Bekijk het vanuit haar ogen, stel jij hebt met moeite wat gespaard dan zou je het ook niet tof vinden als je partner je voor het voldongen feit stelt dat een gedeelte van dat geld dient te worden uitgegeven aan een zonvakantie.
Ik werk Fulltime bij een IT Detacheerderquote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor veel vrouwen is dergelijk gedrag de normaalste zaak van de wereld, hun omgeving zal ze nooit aanspreken omdat die gehele omgeving in de vorm vriendinnen, zelfs moeder vaak exact zo in elkaar steken. Er heerst eerder onderlinge competitie dan dat men zulk gedrag afkeurt, (vrouwen) Het is dan aan TS of hij daar vervolgens zin in heeft.
Wat ik niet helemaal begrijp als zij nog studeert waarom hij niet gewoon lapt voor haar vakantie. Als de relatie aan blijft zal hij straks ook mee profiteren van het feit dat zij nu niet al haar spaarcenten er door heen jast en een fatsoenlijke opleiding volgt in plaats van fulltime bij Jumbo te werken en op die manier zelf haar vakantie kan bekostigen.
Zij heeft het geld dus wel maar is te krenterig om het uit te geven. En nee ze spaart momenteel onder het motto STEL DAT ER IETS GEBEURD!!!!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:22 schreef Elisabeth92 het volgende:
Je kon mijn vriend wel zijn... hij wil namelijk ook 2 weken weg deze zomer met zijn vrienden omdat ik er het geld niet voor heb omdat ik studeer.
Nu ga ik het hem niet verbieden, maar heb wel uitgesproken het idee niet erg leuk te vinden... ik snap namelijk heel goed dat hij een zware baan heeft 40u in de week en hij dan zomers graag weg wil. Maar inderdaad het idee staat me wel erg tegen.
Het is niet anders, ik ga mijn relatie niet opgeven omdat hij op vakantie wil en ik dat niet kan. Soms is het hoe kut ook suck it up and deal with it
Ohja verkeerde gelezenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:28 schreef Silenus het volgende:
Hij heeft het natuurlijk over je vriendin.
Uit eigen ervaring weet ik dat ook vrouwen best kunnen veranderen. Ja, daar heb je wel wat doorzettingsvermogen voor nodig, maar het kan wel. Ik geef toe dat de kans ook groot is dat het juist erger wordt als je haar met haar gedrag confronteert, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Als zij gewoon 9.000,- op de bank heeft staan en nog bij haar ouders woont (en dus geen hoge kosten heeft) snap ik dat heel goed. Ik zou ook zo betalen voor mijn vriendin als ze dat zelf niet kon, maar niet omdat ze niet haar zeer ruime buffer wil aanspreken.quote:Wat ik niet helemaal begrijp als zij nog studeert waarom hij niet gewoon lapt voor haar vakantie. Als de relatie aan blijft zal hij straks ook mee profiteren van het feit dat zij nu niet al haar spaarcenten er door heen jast en een fatsoenlijke opleiding volgt in plaats van fulltime bij Jumbo te werken en op die manier zelf haar vakantie kan bekostigen.
quote:
Het is wel zo op, maar het is niet alsof de vakantie 9k gaat kostenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:32 schreef Elan het volgende:
[..].
Hij wil op vakantie terwijl zij wil sparen, en ze heeft al 9k (wowowow) dus dat dient te worden uitgegeven anders dikke pech.
9k is zo op joh schei toch uit
Prachtig hoe je zo'n zin zodanig verdraait dat het lijkt alsof het allemaal aan hem ligt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:22 schreef Elisabeth92 het volgende:
Je kon mijn vriend wel zijn... hij wil namelijk ook 2 weken weg deze zomer met zijn vrienden omdat ik er het geld niet voor heb omdat ik studeer.
Nu ga ik het hem niet verbieden, maar heb wel uitgesproken het idee niet erg leuk te vinden... ik snap namelijk heel goed dat hij een zware baan heeft 40u in de week en hij dan zomers graag weg wil. Maar inderdaad het idee staat me wel erg tegen.
Het is niet anders, ik ga mijn relatie niet opgeven omdat hij op vakantie wil en ik dat niet kan. Soms is het hoe kut ook suck it up and deal with it
Bedoelde haar hé, ze bewaart het geld op de spaarrekening voor belangrijkere zaken dan een dure zomervakantie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:24 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ik werk Fulltime bij een IT DetacheerderGeen Jumbo.
Dus het feit dat zij haar spaargeld niet wil aanspreken voor een vakantie moet je maar belonen met het voor haar betalen? De meeste mensen moeten gewoon sparen voor een vakantie. Dus het is helemaal niet gek een gedeelte van je spaargeld daarvoor aan te spreken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoelde haar hé, ze bewaart het geld op de spaarrekening voor belangrijkere zaken dan een dure zomervakantie.
Dat is een eigenschap om te prijzen de meeste mensen hebben hun geld al uitgegeven voor het gestort is.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Poeh.... Spelling... Misschien heeft er nog iemand in die relatie de schoolbanken nodig...
quote:Het is stomzinnig
Nee maar wel heel snel 1000 tot 1500, kun je ook je rijbewijs voor halen of in een opleiding steken of een gedeelte van je toekomstige huisje inrichten etc etc.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:32 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het is wel zo op, maar het is niet alsof de vakantie 9k gaat kosten
Dus omdat zij het niet waard vind haar geld uit te geven aan een vakantie, moet TS zijn geld maar uitgeven aan haar vakantie?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar wij weten niet wat haar bedoeling is met dat geld, kan zijn aan dat het voor later is, opleiding, auto, zelfstandig wonen en dat daar op dit moment voor haar de prioriteit ligt ipv het te verkwanselen aan een zonvakantie.
TS kan ook zeggen we skippen een jaartje of we gaan een week naar Texel wetende dat zij nu wil sparen. Of de kosten reduceren en haar alsnog meenemen.
Zeggen fuck you ik ga alleen is net zo goed vrij egoïstisch te noemen.
Dat is toch gewoon een kwestie van prioriteiten? Ik vind het namelijk stompzinnig om je geld te verspillen aan een tafel van 1000 euro of een nieuwe dakkapel in je huis terwijl je daar ook een geweldige vakantie van had kunnen hebben. Verspillen is subjectief.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik begrijp het sparen wel hoor. Zelf wil ik, als studente, niet onder de 15k komen. Simpelweg omdat ik, wanneer ik afgestudeerd ben, een huis wil inrichten en er ook wel eens dingen stuk gaan. Het is stomzinnig om het geld dan te verspillen aan vakanties. 8-9k vind ik niet zoveel.
En jij bent gekke Henkie niet, dus ze moet gewoon betalen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:56 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:29 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Zij heeft het geld dus wel maar is te krenterig om het uit te geven. En nee ze spaart momenteel onder het motto STEL DAT ER IETS GEBEURD!!!!
Natuurlijk is het kut maar in een relatie moet je elkaar ook het een en ander kunnen gunnen. Ik heb haar de eerste keus gegeven en dat wilde ze niet. Dan ga ik naar keus 2.
Hij gaat niet alleen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:00 schreef Elan het volgende:
Zeggen fuck you ik ga alleen is net zo goed vrij egoïstisch te noemen.
Inderdaad een heel groot verschil tussen niet kunnen en niet willen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:31 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat ook vrouwen best kunnen veranderen. Ja, daar heb je wel wat doorzettingsvermogen voor nodig, maar het kan wel. Ik geef toe dat de kans ook groot is dat het juist erger wordt als je haar met haar gedrag confronteert, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
[..]
Als zij gewoon 9.000,- op de bank heeft staan en nog bij haar ouders woont (en dus geen hoge kosten heeft) snap ik dat heel goed. Ik zou ook zo betalen voor mijn vriendin als ze dat zelf niet kon, maar niet omdat ze niet haar zeer ruime buffer wil aanspreken.
Je raakt het moraal van het verhaal een beetje kwijt. Natuurlijk mag zij kiezen waar ze geld aan uit geeft maar is het dan reëel om tegen mij te zeggen dat ik niet op vakantie mag omdat zij het geld er niet voor over heeft en ik wel?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar wel heel snel 1000 tot 1500, kun je ook je rijbewijs voor halen of in een opleiding steken of een gedeelte van je toekomstige huisje inrichten etc etc.
Als hij wil dat ze meegaat dan kan hij best voor haar betalen. Zeker als hij zelf fulltime werkt en een prima baan heeft volgens eigen zeggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus omdat zij het niet waard vind haar geld uit te geven aan een vakantie, moet TS zijn geld maar uitgeven aan haar vakantie?
En TS zegt helemaal niet 'fuck you' of ook maar iets in die richting. Hij wil graag dat ze meegaat, maar als dat niet kan (omdat zij haar geld daar niet aan uit wil geven) dan wil hij graag alsnog op vakantie, met vrienden.
Ik heb zomaar het idee dat die laatste zin meer steekt bij jou dan die eerste zin.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:39 schreef Elisabeth92 het volgende:
Als ik perse niet wilde dat hij wegging, maar hij wil perse wel weg, dan zou ik mee moeten gaan van mijn eigen geld.
Als hij perse wil dat ik meega, dan zou hij mij op die vakantie moeten trakteren deels.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:52 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Nu heb ik voorgesteld dat als zij niet met mij op vakantie wil ik misschien met een vriend van mij op vakantie wil gaan. Hier is ze dus erg vel op tegen en ze zegt het niet letterlijk maar het komt erop neer dat ze het me bijna wil verbieden. Ik krijg dan opmerkingen van: En dan laat je mij hier alleen achter? En denk je dat ik niet op vakantie wil? Waar vind je het leuker met hem dan om met mij op vakantie te gaan?
Haha was vluchtig getypt ik heb het geld wel maar zolang ik nog studeer wil ik het niet aansprekenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Prachtig hoe je zo'n zin zodanig verdraait dat het lijkt alsof het allemaal aan hem ligt.
Zij wil op vakantie, maar niet als het haar zelf geld kost. En als niemand dat voor haar betaalt, ziet ze het liefste dat haar vriend ook thuis blijft.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:32 schreef Elan het volgende:
[..].
Hij wil op vakantie terwijl zij wil sparen, en ze heeft al 9k (wowowow) dus dat kan makkelijk daarvoor te worden uitgegeven anders dikke pech.
9k is zo op joh schei toch uit
Ik heb 3 katten en een hypotheek te betalen elke maandquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Als hij wil dat ze meegaat dan kan hij best voor haar betalen. Zeker als hij zelf fulltime werkt en een prima baan heeft volgens eigen zeggen.
Nee ipv daarvan moet dat meisje maar haar spaargeld maar aanboren, omdat hij zo nodig weg wil en haar mee wil, raar toch.
Wat let je danquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:39 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Je raakt het moraal van het verhaal een beetje kwijt. Natuurlijk mag zij kiezen waar ze geld aan uit geeft maar is het dan reëel om tegen mij te zeggen dat ik niet op vakantie mag omdat zij het geld er niet voor over heeft en ik wel?
Haha who knows :p iets voelen en naar dat gevoel handelen zijn gelukkig nog altijd 2 verschillende dingen dus hij komt er nooit achterquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat die laatste zin meer steekt bij jou dan die eerste zin.
Allemaal waar, echt waar. Maar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar wel heel snel 1000 tot 1500, kun je ook je rijbewijs voor halen of in een opleiding steken of een gedeelte van je toekomstige huisje inrichten etc etc.
Ja, want dat is precies wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Als hij wil dat ze meegaat dan kan hij best voor haar betalen. Zeker als hij zelf fulltime werkt en een prima baan heeft volgens eigen zeggen.
Nee ipv daarvan moet dat meisje maar haar spaargeld maar aanboren, omdat hij zo nodig weg wil en haar mee wil, raar toch.
Ik zorg er persoonlijk voor dat ik altijd boven die grens zit, zodat ik ook leuke dingen kan doen met mijn leven (ik ga wel twee keer per jaar een weekjenaar het buitenland). Al kies ik er bij vakanties voor om in hostel te slapen bijvoorbeeld, zodat ik niet teveel uitgeef (maar dan ga ik wel alles doen wat ik op die plek wil doen aan uitstapjes)quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:38 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een kwestie van prioriteiten? Ik vind het namelijk stompzinnig om je geld te verspillen aan een tafel van 1000 euro of een nieuwe dakkapel in je huis terwijl je daar ook een geweldige vakantie van had kunnen hebben. Verspillen is subjectief.
Verstandig van jequote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:41 schreef Elisabeth92 het volgende:
[..]
Haha was vluchtig getypt ik heb het geld wel maar zolang ik nog studeer wil ik het niet aansprekenmijn keuze mijn schuld niet de zijne snap dat dat krom overkomt haha
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, want dat is precies wat er aan de hand is.Blijf het hele gedoe maar mooi verdraaien .. Veel plezier
Staat letterlijk in de OP.quote:Ik zou graag een week of 2 erop uit gaan en lekker vakantie te gaan vieren, echter wil dit vriendin dit niet omdat ze zegt er geen geld voor te hebben. Ze heeft wel spaargeld maar wil hier niet aankomen voor een vakantie.
Ik heb het haar meerdere keren voorgelegd en gevraagd omdat ik erg graag even het land uit ga om een zonnig land te bezoeken voor een 2 week relax en te genieten van het mooie weer. Maar hoe hoog of laag ik ook spring ze houdt voet bij stuk.
Je hebt samen die relatie toch, tamelijk kinderachtig gedoe om haar te straffen voor het nemen van verantwoordelijkheden en het willen behouden van een verder feitelijk bijzonder bescheiden bedrag aan spaargeld.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
en zij mag thuisblijven bij haar spaarrekening
Waar zeg ik dat ik een top baan heb? Natuurlijk wil ik graag met haar op vakantie maar als zij hier niet mee instemt omdat ze geen geld wil uitgeven waarom zou het mij dan weerhouden om alsnog op vakantie te gaan met iemand die wel graag mee wil.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Staat letterlijk in de OP.
Wat is er volgens jou aan de hand dan?
Ik dram bovendien niks door en heb haar meerdere keren een alternatief aangeboden maar zodra het meer dan 150 euro kost gaat het al fout. Je praat een beetje onzinquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt samen die relatie toch, tamelijk kinderachtig gedoe om haar te straffen voor het nemen van verantwoordelijkheden en het willen behouden van een verder feitelijk bijzonder bescheiden bedrag aan spaargeld.
Je kan ook met haar meedenken en samen tot een oplossing komen in plaats van als een klein kind je zin door te drammen als je partner aangeeft niet te willen.
Heb je alleen jouw vakantiewens geuit of hebben jullie al eens gekeken naar budgetvriendelijke alternatieven?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:53 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik een top baan heb? Natuurlijk wil ik graag met haar op vakantie maar als zij hier niet mee instemt omdat ze geen geld wil uitgeven waarom zou het mij dan weerhouden om alsnog op vakantie te gaan met iemand die wel graag mee wil.
een relatie wil wat mij betreft nog niet zeggen dat je elke minuut samen moet doorbrengen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Je hebt samen die relatie toch, tamelijk kinderachtig gedoe om haar te straffen voor het nemen van verantwoordelijkheden en het willen behouden van een verder feitelijk bijzonder bescheiden bedrag aan spaargeld.
Je kan ook met haar meedenken en samen tot een oplossing komen in plaats van als een klein kind je zin door te drammen als je partner aangeeft niet te willen.
Hij wil op vakantie en heeft daar geld voor over, maar kan niet voor beiden betalen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Staat letterlijk in de OP.
Wat is er volgens jou aan de hand dan?
Zei alleen dat je een goede baan had (vergeleken met wat zij per maand binnenharkt, al woont ze nog thuis dus minder kosten)quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:53 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik een Top baan heb? Natuurlijk wil ik graag met haar op vakantie maar als zij hier niet mee instemt omdat ze geen geld wil uitgeven waarom zou het mij dan weerhouden om alsnog op vakantie te gaan met iemand die wel graag mee wil.
Zoals 'je mag niet op vakantie gaan omdat ik het geld niet uit wil geven' bedoel je?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb haar wel aangegeven wat haar leuk lijkt en of zij iets leuks ziet. Echter krijg je dan antwoorden dat ze het wel eens gaat bekijken maar doet ze telkens nietquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je alleen jouw vakantiewens geuit of hebben jullie al eens gekeken naar budgetvriendelijke alternatieven?
Misschien wil TS zelf ook wel wat spaargeld behouden? Ik vind het echt onzinnig die vakantie voor haar te betalen als ze dat prima zelf kan. En dat kan ze. 9.000,- is veel geld als je 0,- aan vaste lasten hebt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij straft haar niet. Dat doet ze helemaal zelf. Zij heeft er het geld niet voor over. Niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van wat je daar mee van plan bent, als je verder nauwelijks inkomsten hebt maar wel veel plannen is 9k een bijzonder bescheiden bedragje hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Misschien wil TS zelf ook wel wat spaargeld behouden? Ik vind het echt onzinnig die vakantie voor haar te betalen als ze dat prima zelf kan. En dat kan ze. 9.000,- is veel geld als je 0,- aan vaste lasten hebt.
Ik vind dat je zelf ook niet erg oplossingsgericht bezig bent.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:57 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Heb haar wel aangegeven wat haar leuk lijkt en of zij iets leuks ziet. Echter krijg je dan antwoorden dat ze het wel eens gaat bekijken maar doet ze telkens niet.
Prima toch? Jij neemt de leiding, boekt de vakantie met die maat en laat haar lekker de hele zomer in de tuin zonnen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:57 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Heb haar wel aangegeven wat haar leuk lijkt en of zij iets leuks ziet. Echter krijg je dan antwoorden dat ze het wel eens gaat bekijken maar doet ze telkens niet.
Ja, en ze hebben samen een relatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij straft haar niet. Dat doet ze helemaal zelf. Zij heeft er het geld niet voor over. Niets meer, niets minder.
En die oplossing is wat? Hij betaalt alles? Of mag hij toch wellicht zonder haar op vakantie?
Hij moet 3 opties uitgewerkt met reviews, budgetplanning en data uitgeprint en al voor haar neus leggen zodat madam er 1tje kan aanwijzen? Of bedoel je dat niet met oplossingsgericht bezig zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat je zelf ook niet erg oplossingsgericht bezig bent.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ticootjequote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap echt niet waar de wending vandaan komt dat het TS is die meer moet meedenken.
Hier ben ik het dan wel mee eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij is vooral druk bezig met haar slachtofferrol en het manipuleren van haar vriendje zodat ze toch haar zin krijgt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:02 schreef Etcetera het volgende:
[..]Wat kan hij nog meer doen? Blijkbaar schiet ze alles af wat hij voorstelt en weigert ze zelf te gaan kijken naar iets wat naar haar wensen is.
Enige echte oplossing, dit.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 13:35 schreef Kreator het volgende:
haar gewoon keihard op de clitoris schoppen.
Gelukkig is TS daar totaal niet mee bezig.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zij is vooral druk bezig met haar slachtofferrol en het manipuleren van haar vriendje zodat ze toch haar zin krijgt.
Hij moet gewoon lekker met zijn maat twee weken achter de wijven aan en dan naderhand komen janken op FOK dat hij is vreemdgegaan en niet weet of hij het zijn vriendin moet vertellen! Dan hebben wij er ook nog lol van!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij moet 3 opties uitgewerkt met reviews, budgetplanning en data uitgeprint en al voor haar neus leggen zodat madam er 1tje kan aanwijzen? Of bedoel je dat niet met oplossingsgericht bezig zijn?
hij wil graag een zonvakantie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja, en ze hebben samen een relatie.
Hij kan ook naar alternatieven kijken, voor 150 - 300 euro kun je ook een weekje weg ergens in een huisje in Duitsland of zo.
Ik heb het volgende bij haar voorgesteld:quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:03 schreef probeer het volgende:
dan maar iets met andere mensen te plannen. Dat is natuurlijk zijn goed recht en uiteindelijk ook wat ik zou doen. Maar
Maar die kut van m mag wel 2,5 week naar Amerika? en nu wilt TS 2 weken zon en dan is het moeilijk moeilijk?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij moet gewoon lekker met zijn maat twee weken achter de wijven aan en dan naderhand komen janken op FOK dat hij is vreemdgegaan en niet weet of hij het zijn vriendin moet vertellen! Dan hebben wij er ook nog lol van!
Het interesseert me echt geen fuck wat TS doet. Ik vind hem net een natte dweil.
OK. Laat TS maar eens vertellen met welke voorstellen hij is gekomen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:02 schreef Etcetera het volgende:
[..]Wat kan hij nog meer doen? Blijkbaar schiet ze alles af wat hij voorstelt en weigert ze zelf te gaan kijken naar iets wat naar haar wensen is.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
OK. Laat TS maar eens vertellen met welke voorstellen hij is gekomen.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:05 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ik heb het volgende bij haar voorgesteld:
*Zoek een goedkoper alternatief wat haar budget schikt
*Ze haar eigen reis etc betaald en ik de mijne + de boodschappen om eventueel iets te kunnen compenseren
*Iets zonnigs te vinden binnen haar budget van 150 euro wat vrijwel onmogelijk is.
*Naast haar op de bank komen zitten met de laptop en samen iets zoeken maar dan begint ze al met een diepe zucht en begint de discussie weer.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Heeft TS een kut? Whut?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar die kut van m mag wel 2,5 week naar Amerika? en nu wilt TS 2 weken zon en dan is het moeilijk moeilijk?
Een nieuwe vriendin zoeken die niet zo zeikt?quote:
(Jaaaa! Een nieuwe kut!)quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:07 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Een nieuwe vriendin zoeken die niet zo zeikt?
Heel eerlijk? Je zou best enkele goedkope opties helemaal uit kunnen denken en die aan haar voor leggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:05 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
*Ze haar eigen reis etc betaald en ik de mijne + de boodschappen om eventueel iets te kunnen compenseren
*Iets zonnigs te vinden binnen haar budget van 150 euro wat vrijwel onmogelijk is.
*Naast haar op de bank komen zitten met de laptop en samen iets zoeken maar dan begint ze al met een diepe zucht en begint de discussie weer.
en zij wil liever sparen.quote:
Die prijzen waarmee wordt geadverteerd slaan nergens op.. Je kan voor 150 last minute weg maar dan wel op een data wanneer je net zo goed in NL kan blijven..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:09 schreef Ticootje het volgende:
http://ticketspy.nl/deals(...)akanties-op-een-rij/
Hij dwingt haar niet tot op vakantie gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
en zij wil liever sparen.
is net zo goed manipulatie, je kan of je spaargeld aanboren of anders lekker 2 weken alleen thuis blijven.
Hij probeert haar ten minste nog iets tegemoet te komen. Zij doet geen enkele moeite en gaat over op, wat lijkt, verbieden.quote:gunfactor/rekening houden met elkaars wensen is bij beiden totaal afwezig denk binnen 6 maanden is het uit.
Hoezo alleen thuis blijven.. Ze woont toch bij haar oudersquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:10 schreef Elan het volgende:
[..]
en zij wil liever sparen.
is net zo goed manipulatie, je kan of je spaargeld aanboren of anders lekker 2 weken alleen thuis blijven. wtf is dat voor houding dan.
gunfactor/rekening houden met elkaars wensen is bij beiden totaal afwezig denk binnen 6 maanden is het uit.
Vinden jullie mekaar wel een beetje leuk, eigenlijk? Of is het verkering voor de vorm en de seks?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:12 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Hoezo alleen thuis blijven.. Ze woont toch bij haar ouders
Zij lijkt hem te willen dwingen zijn vakantie met haar door te brengen in plaats van met een vriend op een zonnig eiland. Is dat zo irrationeel?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij dwingt haar niet tot op vakantie gaan.
Zij lijkt hem met haar gedrag wel te dwingen om thuis te blijven. Of doet er in ieder geval bijzonder moeilijk over.
Maar goed, ik ga je het verschil niet eens meer uit proberen te leggen, want hier gaan we het wss niet over eens worden.
Gastquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:12 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Hoezo alleen thuis blijven.. Ze woont toch bij haar ouders
Natuurlijk vinden we elkaar leuk. Echter zie ik niet waarom ze alleen zou zijn als ze nu 3x per week vaker thuis is..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vinden jullie mekaar wel een beetje leuk, eigenlijk? Of is het verkering voor de vorm en de seks?
Zo zit ik er ook een beetje in. Kijk als ik nog zou samen wonen en kinderen met haar zou hebben dan is het al een geheel ander verhaal. Maar goed zo ver zijn we nog lang niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:17 schreef over_hedge het volgende:
Zijn vriendin zou hem ook iets kunnen gunnen. In plaats van alleen maar zeuren. Maar zal wel aan mij liggen.
Ik had bij mijn ex een keer ook geen geld om op zomervakantie te gaan. Toen zei ik ook tegen haar ga maar met vriendinnen wat ze toen gedaan heeft. Moet je elkaar toch kunnen gunnen.
Snap het probleem niet zo.
Ik zou het niet trekken, hoor. Als je elkaar leuk vindt en graag samen op vakantie gaat, dan regel je dat gewoon met elkaar!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:16 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Natuurlijk vinden we elkaar leuk. Echter zie ik niet waarom ze alleen zou zijn als ze nu 3x per week vaker thuis is..
Moet het wel van beide kanten komen natuurlijk..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou het niet trekken, hoor. Als je elkaar leuk vindt en graag samen op vakantie gaat, dan regel je dat gewoon met elkaar!
Ehh.. Ja. Bijzonder irrationeel. En dan alleen maar omdat zij niet bereid is om geld uit te geven of zelf enige moeite te doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij lijkt hem te dwingen zijn vakantie met haar door te brengen in plaats van met een vriend op een zonnig eiland. Is dat zo irrationeel?
Er van uitgaande dat hij fulltime werkt zijn de vakantiedagen waarschijnlijk maar beperkt aanwezig.
Nou, dumpen dan maar, hè.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:19 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Moet het wel van beide kanten komen natuurlijk..
Zo graag wilt ze blijkbaar nietquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou het niet trekken, hoor. Als je elkaar leuk vindt en graag samen op vakantie gaat, dan regel je dat gewoon met elkaar!
Ik zou net alleen maar toejuichen als TS zijn ballen eens liet zien. Figuurlijk dan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:20 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zo graag wilt ze blijkbaar nietEn ja als zij totaal geen moeite doet dan zou ik er ook snel klaar mee zijn.
Lees je überhaupt?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Ehh.. Ja. Bijzonder irrationeel. En dan alleen maar omdat zij niet bereid is om geld uit te geven of zelf enige moeite te doen.
Dit dus. Als ik een gezonde relatie met een leuk meisje zou hebben, zouden we het allebei geen enkel probleem vinden om water bij de wijn te doen. Zoveel als nodig is om toch bij elkaar te zijn, zelfs al lijkt die wijn daarna dan meer op water met een rode gloed.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als 150 euro al te veel is, dan wil ze echt niet op vakantiequote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees je überhaupt?
Ze is best bereid geld uit te geven voor de vakantie, alleen niet de bedragen die TS nodig denkt te hebben voor zijn ideale beeld van een vakantie.
Ik vind het wel meevallen. Ik vind zijn chick grenzen aan borderline crazy.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:05 schreef Lienekien het volgende:
Het interesseert me echt geen fuck wat TS doet. Ik vind hem net een natte dweil.
150 euro is teveel?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees je überhaupt?
Ze is best bereid geld uit te geven voor de vakantie, alleen niet de bedragen die TS nodig denkt te hebben voor zijn ideale beeld van een vakantie.
¤150 max.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees je überhaupt?
Dit dus.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:23 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Als 150 euro al te veel is, dan wil ze echt niet op vakantie
Was het maar gelijkheid... Dit is geen gelijkheid hoor. Hier heeft zij blijkbaar de broek aan... of dat wil ze graag...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:25 schreef Villas__Rubin het volgende:
Kom op man, jij bent de man in huis! Ze zou op straat 10 meter achter je moeten lopen en onderdanig naar jou moeten zijn, en je dienen!
Stomme gelijkheid ook van tegenwoordig
Want je hebt ook echt geen geld nodig om te eten en iets leuks te doen. Dat is immers allemaal gratis.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor 300 euro kan je best wat boeken. Alleen niet aan de costa.
Dat hebben wij ook. Werkt als een trein. Ik hoef niet te overleggen wat ik met mijn geld doe en hij niet wat hij van het zijne doet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:27 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Was het maar gelijkheid... Dit is geen gelijkheid hoor. Hier heeft zij blijkbaar de broek aan... of dat wil ze graag...
Direct de kop in drukken. Aangeven dat je op vakantie wil. Liefst met haar. Als ze dat niet wil (dat geld heeft ze niet voor je over) ga je lekker zelf met die vriend. Ze moet blij wezen dat je niet met een lekker wijf weggaat.
Daarom heb ik lekker onze rekeningen gescheiden gehouden. Hoef ik niet te bedelen of ik iets mag.... Als ik ergens allergisch van wordt, dan zijn het mensen die roepen "Als de vrouw het toelaat" of: "Ik wil het wel kopen, maar de vrouw is het er niet mee eens".
ik denk dat het prinsesje dat ook niet zo'n leuke vakantie gaat vinden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
¤150 max.
Daarmee kan je niet op vakantie.
Ja, wellicht een weekendje naar een stad in België / Duitsland, waar je op een slaapzaal in een hostel slaapt en uit eten gaan bestaat uit pizza halen.
Of, zoals eerder genoemd, liften naar een land waar je mag wildkamperen.
Ballen kweken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:05 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
x2 zou dan 300 zijn, wij zaten voor 180 een weekje in Cochem Duitsland laatst in een prima deluxe huisje.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Want je hebt ook echt geen geld nodig om te eten en iets leuks te doen. Dat is immers allemaal gratis.
150 pp is gewoon onrealistisch.
Jij gaat zonder overleg twee weken op vakantie?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook. Werkt als een trein. Ik hoef niet te overleggen wat ik met mijn geld doe en hij niet wat hij van het zijne doet.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:30 schreef zomer86 het volgende:
TS wil tokkie all inclusive vakantie in Turkije, geen wonder dat ze geen zin heeft om meer dan 150 euro te betalen.
En hoeveel heb je in totaal uitgegeven? En nu wel eerlijk zijn he .. want ik gok zomaar dat dat, inclusief eten en uitstapjes, makkelijk boven de 300 zit. Reiskosten (benzine) ook meegeteld?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:30 schreef Elan het volgende:
[..]
x2 zou dan 300 zijn, wij zaten voor 180 een weekje in Cochem Duitsland laatst in een prima deluxe huisje.
Maar vooruit, kan dat wicht niet gewoon gaan werken dan. Het is nog geen eens juni, 2 maandjes bij de lokale super en je hebt genoeg voor een trip naar de zon!
Waar staat dat?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij gaat zonder overleg twee weken op vakantie?
Die vriend waarmee je weg wilt, wacht die nog geduldig op de uitkomst? Is die vriend vrijgezel?quote:
Dat wicht heeft een spaarrekening van 9k....quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:30 schreef Elan het volgende:
[..]
x2 zou dan 300 zijn, wij zaten voor 180 een weekje in Cochem Duitsland laatst in een prima deluxe huisje.
Maar vooruit, kan dat wicht niet gewoon gaan werken dan. Het is nog geen eens juni, 2 maandjes bij de lokale super en je hebt genoeg voor een trip naar de zon!
Je zegt dat je niet hoeft te overleggen wat je met je geld doet. Maar dat is dus relatief.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Als ik heel graag op vakantie zou willen en J heeft geen zin om mee te gaan (noem een skivakantie) dan ben ik vrij om te gaan ja.
Je bedoelt 'die kut'.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat wicht heeft een spaarrekening van 9k....
Peut 100quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:32 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoeveel heb je in totaal uitgegeven? En nu wel eerlijk zijn he .. want ik gok zomaar dat dat, inclusief eten en uitstapjes, makkelijk boven de 300 zit. Reiskosten (benzine) ook meegeteld?
Die ja.quote:
En dan zeggen dat vrouwen een gat in de hand hebben.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat wicht heeft een spaarrekening van 9k....
Ja die maakt zich er niet zo druk om.. Staat er nog steeds voor open maar ik wil wel op korte termijn de knoop doorhakken. Vandaar dat ik meningen vraag van julliequote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die vriend waarmee je weg wilt, wacht die nog geduldig op de uitkomst? Is die vriend vrijgezel?
Zolang ik er geen hookers en blow van koop is het allemaal wel oke.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt dat je niet hoeft te overleggen wat je met je geld doet. Maar dat is dus relatief.
Nee qua geld maakt het namelijk niet uit, dat ik van huis ben en J dus de verzorging van 3 kinderen in zijn eentje moet verzorgen is wel het overleggen waard.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je zegt dat je niet hoeft te overleggen wat je met je geld doet. Maar dat is dus relatief.
Zo zie je maar weer wat voor verschillen er tussen mensen zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik denk dat het prinsesje dat ook niet zo'n leuke vakantie gaat vinden.
Maar je werkt toch niet fulltime om je dan 2 weken dit soort ellende aan te doen?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer wat voor verschillen er tussen mensen zijn.
Mijn leukste vakantie was 2 weken liften met mijn vriendin. Hadden samen 300 euro. Geen enkele keer betaald voor een overnachting. Geslapen in een oude bus, wildkamperen, overnachten bij oude kennissen én nieuwe vrienden van één dag.
En je kontje verkopen bij Bahnhof Zoo?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer wat voor verschillen er tussen mensen zijn.
Mijn leukste vakantie was 2 weken liften met mijn vriendin. Hadden samen 300 euro. Geen enkele keer betaald voor een overnachting. Geslapen in een oude bus, wildkamperen, overnachten bij oude kennissen én nieuwe vrienden van één dag.
Precies.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Peut 100
Huisje 180
Eten voor weekje 200 (regelmatig uit eten, alles)
Denk honderdje of 6/7 of zo maar hebben niet echt op geld gelet verders omdat geld gelukkig geen issue was.
Je kan dan prima een leuke vakantie naar de zon boeken. Maar een budget van 300 eu stellen is niet realistisch...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
9k is niet zo heel erg veel, maar om nou te zeggen dat je dan niet op vakantie kan
Grappig .. heb twee weken terug nog coke gesnoven van de tieten van een prostituee in Berlijn. Was niet eens mijn idee, maar van de studiegenote waarmee ik die avond uit was. Wou dat zij mijn vriendin was ...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zolang ik er geen hookers en blow van koop is het allemaal wel oke.
nee, haar eigen bijdrage is max 150 euro, dat is iets andersquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan dan prima een leuke vakantie naar de zon boeken. Maar een budget van 300 eu stellen is niet realistisch...
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, haar eigen bijdrage is max 150 euro, dat is iets anders
Och .. 2x enkeltje boeken voor ¤300 euro. En als je eenmaal daar bent zal ze dan toch echt die ¤9000 euro aan moeten spreken als ze ergens wil kunnen overnachten, eten, en weer terug naar huis komen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, haar eigen bijdrage is max 150 euro, dat is iets anders
ze eet vast alleen slaquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo. Zij betaalt de boodschappen.
Zie je wel Bahnhof Zoo.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Grappig .. heb twee weken terug nog coke gesnoven van de tieten van een prostituee in Berlijn. Was niet eens mijn idee, maar van de studiegenote waarmee ik die avond uit was. Wou dat zij mijn vriendin was ...
Nee, jij bent intelligent.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:47 schreef Faeroer het volgende:
Vrouwelijke studenten zonder geld. Die is echt te dom om te poepen. Even benen wijd en hoppa 200 in je poes.
Zaten om 8 uur 's ochtends in de Wilden Renate (erg toffe club in Friedrichshain, zeker een aanrader). Coke kwam uit NL, de prostituee uit Polen.quote:
Berlijn is sowiesoquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Zaten om 8 uur 's ochtends in de Wilden Renate (erg toffe club in Friedrichshain, zeker een aanrader). Coke kwam uit NL, de prostituee uit Polen.
Jup.quote:
Er zit een verschil tussenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij gaat zonder overleg twee weken op vakantie?
Bijna geen spelfouten! Ga zo door.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:56 schreef tharealmb het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen
"Zelf beslissen wat je met je geld doet"
en
"Zelf beslissen wat je doet"
Bij de eerste koop je wat je wilt (eventueel in overleg omdat je liever samen iets doet/koopt)
Bij de tweede doe je wat je wilt (waarbij je geen rekening houd met de ander)
Die eerste heeft Ticootje het over... en ik...
Die tweede doet de vriendin van TS ( IK ga niet op vakantie, en IK wil niet dat jij op vakantie gaat)
Dit.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 15:58 schreef Boarderzip het volgende:
Wat een gezever allemaal zeg, TS als jij lekker met je maat op vakantie wil dan ga je toch lekker! Ik heb over dit soort dingen nog nooit onenigheid gehad met mijn vriendin en ben de afgelopen jaren toch ook een aantal keren zonder haar op vakantie geweest en zij heeft ook wel eens een paar maanden ergens gezeten. Dit soort dingen moet je elkaar toch kunnen gunnen in een gezonde relatie? Zoals al eerder vermeld in dit topic ligt het volgens mij gewoon daaraan en is dit een van de symptomen.
Al moet ik wel zeggen dat ze deze reis al geplanned had voor ik iets met haar kreeg.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:02 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit.
Zij is toch ook zonder jou weggeweest, naar de USA nog wel? Nou dan.
Overigens, dat andere topic ook.. Ik denk dat je je ballen wellicht bij gevonden voorwerpen terug kunt vinden.
En heb je je ballen sindsdien al teruggehad?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:20 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Al moet ik wel zeggen dat ze deze reis al geplanned had voor ik iets met haar kreeg.
wie had die reis betaald? Haar vorige vriendje, haar ouders?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:20 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Al moet ik wel zeggen dat ze deze reis al geplanned had voor ik iets met haar kreeg.
Dus niet, bedoel je?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:27 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Nee, jij bent lesbisch met je foute kapsel.
Ze heeft gelijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:52 schreef Anoniem_1991 het volgende:
Ze heeft wel spaargeld maar wil hier niet aankomen voor een vakantie.
Ik heb ook eerlijk gezegd ik niet van plan ben om voor 2 man een vakantie te betalen omdat dat een rib uit mijn lijf wordt en ik niet 1,5 ~ 2k zo even kan missen. Is dit wel reëel wat ze doet of is het erg hypocriet van haar kant.
Thanks voor jullie meningen!
Ouders. Ze ging met haar vader daar heen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
wie had die reis betaald? Haar vorige vriendje, haar ouders?
Omdat zij 9k heeft op de bank. Twee weekies canarische eilanden kosten geen drol. Zij heeft het geld prima maar wil het niet uitgeven. Ok, dan niet, doei.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk.
Waarom ben je te gierig om voor je vriendin een vakantie te betalen.
Het hoeft niets eens zo duur te zijn man, Spanje is echt een stuk goedkoper.
Omdat je eens moet leren ruggengraat te hebben en haar d'r eigen shit te laten doppen. Ik snap dat je soms verblind kan zijn door pussy, maar je kan het ook overdrijven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 16:35 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk.
Waarom ben je te gierig om voor je vriendin een vakantie te betalen.
Het hoeft niets eens zo duur te zijn man, Spanje is echt een stuk goedkoper.
Ik ben wel blij dat ik nu weet dat het destijds je vriend was, maar nu je man.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
Je verbieden zelf dan wel even weg te gaan, mwah. Dat gaat wat ver. Zoek een compromis dan, zou ik zeggen. Al ging mijn toen nog vriend (nu man) ook eens 2 weken met een vriend op vakantie in het begin van onze relatie, maargoed, we gingen toen ook nog wel samen op vakantie.
Ik denk dat zij meer geld heeft dan hijquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:34 schreef Spaardertje het volgende:
Ik vind dat jij gewoon voor haar kan betalen.
Nouja als je echt van je vriendin houdt, dan doe je er alles aan om haar mee te nemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat zij meer geld heeft dan hij
Zij heeft 9000 op de bank en wil max 150 euro uitgeven aan de vakantie. Dus of vriendjelief maar even betaaltquote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:36 schreef Spaardertje het volgende:
Nouja als je echt van je vriendin houdt, dan doe je er alles aan om haar mee te nemen.
Je kan het altijd des noods nog naar rato doen. Bij ons in de relatie ben ik ook meestal die minder betaalt, terwijl ik wel meer spaargeld heb.
Tja, heeft met heel veel factoren te maken. Ik heb meer dan dat op mijn spaarrekening, maar toch betaalt mijn vriend wel echt het merendeel. Het ligt ook aan het werk van haar vriend...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zij heeft 9000 op de bank en wil max 150 euro uitgeven aan de vakantie. Dus of vriendjelief maar even betaalt
Niet iedereen vind het prettig om als een bloedzuiger van zijn of haar partner te leven.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:36 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Nouja als je echt van je vriendin houdt, dan doe je er alles aan om haar mee te nemen.
Je kan het altijd des noods nog naar rato doen. Bij ons in de relatie ben ik ook meestal die minder betaalt, terwijl ik wel meer spaargeld heb.
Hoezo? Snap niet waar dit over gaat. Ik ben van mening dat het binnen je relatie een wisselwerking moet zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet iedereen vind het prettig om als een bloedzuiger van zijn of haar partner te leven.
Mooi woord, 'wisselwerking'. Dat insinueert dat beiden een even groot deel bijdragen. Maar dat is niet waar jij voor staat.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:48 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Hoezo? Snap niet waar dit over gaat. Ik ben van mening dat het binnen je relatie een wisselwerking moet zijn.
Jij bent serieus?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:36 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ho ho, wisselwerking is alleen dat de man maar even lapt, zodat het grotere spaardeel van de partner niet wordt aangetast.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij bent serieus?![]()
Als vriendin echt van TS houdt verruimt ze haar budget (want het geld is er blijkbaar) of gaat ze niet miepen als TS als alternatief met zijn vrienden weggaat.
Wisselwerking en zo.
Jawel alleen als ts een goede baan heeft kan hij dat best veroorloven denk ik..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi woord, 'wisselwerking'. Dat insinueert dat beiden een even groot deel bijdragen. Maar dat is niet waar jij voor staat.
Ik zou dan gewoon met vrienden gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:58 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij bent serieus?![]()
Als vriendin echt van TS houdt verruimt ze haar budget (want het geld is er blijkbaar) of gaat ze niet miepen als TS als alternatief met zijn vrienden weggaat.
Wisselwerking en zo.
Waarom zou TS omdat hij meer verdient dat moeten spenderen aan zijn partner die notabene meer spaargeld tot haar beschikking heeftquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:03 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Jawel alleen als ts een goede baan heeft kan hij dat best veroorloven denk ik..
Ik begrijp dat je dit moet zeggen omdat het anders een gevalletje cognitieve dissonantie wordt omdat jij met je spaargeld ook verwacht dat jouw partner meer betaalt dan jij. Dat betekent niet dat die situatie eigenlijk normaal is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:03 schreef Spaardertje het volgende:
Hij moet ten eerste niets...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou TS omdat hij meer verdient dat moeten spenderen aan zijn partner die notabene meer spaargeld tot haar beschikking heeft
Zie wat ik hierboven het gepost, dan is het wat duidelijker denk ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je dit moet zeggen omdat het anders een gevalletje cognitieve dissonantie wordt omdat jij met je spaargeld ook verwacht dat jouw partner meer betaalt dan jij. Dat betekent niet dat die situatie eigenlijk normaal is.
Ik in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:15 schreef computergirl het volgende:
Er zijn nog verassend veel mensen die qua man/vrouw verhouding in 1950 zijn blijven hangen
Aparte manier van redeneren. Jij hebt dus altijd profijt van de gratis upgrade bekostigd door je vriend?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:15 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Kortom: blijf reëel en bespreek gewoon binnen je relatie hoe je iets doet.
Omdat het bij jullie een man-manverhouding is?quote:
Ja en nee. Dat is gewoon puur omdat hij het wil, niet ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aparte manier van redeneren. Jij hebt dus altijd profijt van de gratis upgrade bekostigd door je vriend?
Haha ja. Nee even zonder gekheid, vroeger toen ik wel eens met vriendinnen af ging spreken betaalde ik ook net zoveel als haar en omgekeerd.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat het bij jullie een man-manverhouding is?
Als jij het niet wil, dan maak je er toch ook geen gebruik vanquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:21 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Ja en nee. Dat is gewoon puur omdat hij het wil, niet ik.
En omdat dat bij jullie normaal wordt gevonden moet TS ook de vakantie upgrade maar even zelf helemaal betalen (alles boven de 150 euro)?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:21 schreef Spaardertje het volgende:
Ja en nee. Dat is gewoon puur omdat hij het wil, niet ik.
Heb jij eens ontbijt voor 1 persoon geboekt of allebei aparte accommodaties?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als jij het niet wil, dan maak je er toch ook geen gebruik van
Nee, want het moet wel een beetje reëel zijn. Voor 150 euro heb je niet eens een vliegticket naar een warm oord,quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En omdat dat bij jullie normaal wordt gevonden moet TS ook de vakantie upgrade maar even zelf helemaal betalen (alles boven de 150 euro)?
Spaardertje levert vast andere diensten in ruil voor dat geld, qua wisselwerking.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als jij het niet wil, dan maak je er toch ook geen gebruik van
Nou meid je zou het bijna denken, maar helaas.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Spaardertje levert vast andere diensten in ruil voor dat geld, qua wisselwerking.
Ik heb een normale baan met normaal inkomen. Maar zoals eerder aangegeven heb ik een hypotheek, boodschappen te betalen en 3 katten te verzorgen. Ik heb dat geld omdat ik mijn vakantie geld krijg. Dit is dus niet genoeg voor 2 man om op vakantie te gaan..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:03 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Nee? Jullie slapen apart?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:24 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Nou meid je zou het bijna denken, maar helaas.
Wat ben jij een ordinaire golddigger zegquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:24 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Nou meid je zou het bijna denken, maar helaas.
Heeft dit topic je al een beetje geholpen?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:26 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ik heb een normale baan met normaal inkomen. Maar zoals eerder aangegeven heb ik een hypotheek, boodschappen te betalen en 3 katten te verzorgen. Ik heb dat geld omdat ik mijn vakantie geld krijg. Dit is dus niet genoeg voor 2 man om op vakantie te gaan..
Uiteraard! Ik denk dat ik haar nog 1 maal met haar op de bank moet zitten om samen te kijken voor een alternatief. Reageerd ze hier raar op of op een manier dat ze er totaal geen zin in heeft dan boek ik gewoon met mijn maatquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft dit topic je al een beetje geholpen?
Kutsmoes natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:23 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Heb jij eens ontbijt voor 1 persoon geboekt of allebei aparte accommodaties?
Lekker gezellig.....
Tja logisch dan. Dit verandert de boel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:26 schreef Anoniem_1991 het volgende:
[..]
Ik heb een normale baan met normaal inkomen. Maar zoals eerder aangegeven heb ik een hypotheek, boodschappen te betalen en 3 katten te verzorgen. Ik heb dat geld omdat ik mijn vakantie geld krijg. Dit is dus niet genoeg voor 2 man om op vakantie te gaan..
Hahaha oke. Ik ga overmorgen samen met een vriendin, maargoed.. 😂quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat ben jij een ordinaire golddigger zegik zou je zo de keien opflikkeren
kun je lekker op vakantie in je eentje, maar dat zal je vast niet doen als er niemand voor je schokt.
Nou, dat is ook allemaal wat kort door de bocht hoorquote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:27 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ben jij een ordinaire golddigger zegik zou je zo de keien opflikkeren
kun je lekker op vakantie in je eentje, maar dat zal je vast niet doen als er niemand voor je schokt.
Ik had het topic niet doorgenomen, dus was aan het begin wat kort door de bocht. Ik snap ts volkomen ( zie twee posts hierboven )quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat trots op internet lopen verkondigen en dan ook nog eens verwacht dat andere mensen die nou eenmaal geen piloteninkomen hebben hetzelfde gaan doen bij een partner die in wezen zat geld heeft om haar eigen vakantie te bekostigen: hilarisch dat je dan niet inziet dat het niet vergelijkbaar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |