Eh, nee.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:44 schreef Loveless85 het volgende:
Waylon solo wordt denk ik net zo'n flop als Traincha, iets wat wij hier fantastisch vinden, maar wat we internationaal maar moeten afwachten. Goed, TCL deed het meer dan prima, maar bleek bij die hele rel later niet dat het zo'n beetje allemaal Ilse was die dat had bedacht?
Ik had het dan ook over 'allure' en niet over 'succes'.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:24 schreef Loveless85 het volgende:
Internationale allure... mooi. Hoe uit zich dat? Want volgens mij heeft die beste man nog geen bescheiden hitje gehad buiten Nederland/Vlaanderen?
Tjah, mooie kreet die nergens te toetsen is. Wat wel te toetsen is zijn z'n 'hits'. Eigenlijk is z'n eerste single nog altijd z'n grootste hit (Wicked Ways).quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over 'allure' en niet over 'succes'.
Welke hitmachine stel jij voor? (en beperk je dan even tot artiesten die niet allang hebben gezegd het toch niet te willen doen)quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tjah, mooie kreet die nergens te toetsen is. Wat wel te toetsen is zijn z'n 'hits'. Eigenlijk is z'n eerste single nog altijd z'n grootste hit (Wicked Ways).
Z'n laatste album heeft wel 1 week op 1 gestaan maar was het snelste uit de albumlijsten verdwenen van al z'n albums. En de twee singles van het album zijn z'n slechtscorende singles van z'n hele carrière.
We willen vooral iemand die goed is in adlibjes. En veel vibratie in de stem. En de uitstraling van een molenpaard. Dat zie je ook in the Voice. Dus dat is mooi. En we weten allemaal dat daar de beste artiesten vandaan komen! Want daar keken miljoenen mensen naar. En miljoenen mensen kunnen het toch niet mis hebben? Toch!?quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:23 schreef Jane het volgende:
Ach, whatever, Waylon wordt het toch niet. Want als teveel mensen roepen dat ze hem willen en hij heeft ook nog eens gezegd dat hij het wel wil doen, dan sturen we hem natuurlijk niet. Dan gaat hij alleen maar naast z'n schoenen lopen en het wás al zo'n arrogante lul.
Ik denk dat er als podiumartiest weinig Nederlandse artiesten aan Waylon kunnen tippen, maar goed, elk land krijgt de Eurovisieact die het verdient, zullen we maar zeggen.
Als het om 'echte' muziek gaat (en dus niet om Hollandse meezingers ofzo), houden Nederlanders van artiesten die op het podium niet alleen klinken als in de studio, maar bij wie het er ook zo uitziet. Of door een wezenloze blik in het niets/naar de schoenen óf door met samengeknepen ogen intens in de microfoon te staan zingen. Lekker normaal en daarmee toont de artiest aan dat hij/zij een serieuze muzikant is.
Op het moment dat je zo'n artiest dan naar het ESF stuurt, moet er natuurlijk een iets van een act komen waardoor het er internationaal goed uitziet (daar roepen we nu immers ook allemaal om), maar onze artiest is dat dan niet gewend, waardoor er iets ontstaat dat pijnlijk geforceerd overkomt.
Zelfs bij Dotan, die ik qua muziek (en looks) ook een prima keuze zou vinden, loop je dat risico.
quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
We willen vooral iemand die goed is in adlibjes. En veel vibratie in de stem. En de uitstraling van een molenpaard. Dat zie je ook in the Voice. Dus dat is mooi. En we weten allemaal dat daar de beste artiesten vandaan komen! Want daar keken miljoenen mensen naar. En miljoenen mensen kunnen het toch niet mis hebben? Toch!?
Nederland vindt dat prachtig, ja, maar aangezien dat w.m.b. niet in de categorie 'echte muzikanten' valt, is dat al geen optie. Voor mij dan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:47 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
We willen vooral iemand die goed is in adlibjes. En veel vibratie in de stem. En de uitstraling van een molenpaard. Dat zie je ook in the Voice. Dus dat is mooi. En we weten allemaal dat daar de beste artiesten vandaan komen! Want daar keken miljoenen mensen naar. En miljoenen mensen kunnen het toch niet mis hebben? Toch!?
Je gaat naar mijn mening een beetje de mist in bij bepaalde deelnames. Lena Meyer Landrut is een knappe meid, maar charisma, nee niet echt. Denk dat haar uiterlijk icm het enorm catchy nummer de doorslag gaf. Ze staat wat onhandig te hupsen op het podium, gelukkig maakt dat bij een knappe meid niet zoveel uit.quote:Op donderdag 28 mei 2015 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In het kader van, wat wint er nu eigenlijk even dit bekeken, winnaars van de afgelopen 10 jaar. Leert ons veel. ten eerste, dat 'die Oostbloklanden'zelden winnen. Ze maken het moeilijk met een middelmatig nummer naar de finale te komen, ja, maar wat is daar erg aan?
Dus, hier de winnaars, met de reden waarom ze volgens mij gewonnen hebben. Noem me maar een botte hork, sexist of whatever, het lijkt mij duidelijk wat er scoort. Laten we dat eens gaan proberen voor Nederland?
2005 Greece "My Number One" Helena Paparizou jong, mooi
2006 Finland "Hard Rock Hallelujah" Lordi unieke act, sterk nummer
2007 Serbia "Molitva" (???????) Marija ¦erifovic Weinig over te zeggen, goede stem neem ik aan
2008 Russia "Believe" Dima Bilan Russische superster toen hij meedeed, jong, knap, goed nummer
2009 Norway "Fairytale" Alexander Rybak Schattig jochie, catchy nummer
2010 Germany "Satellite" Lena Lekker ding met goede stem en karrevrachten charisma
2011 Azerbaijan "Running Scared" Ell & Nikki mooie mensen, aardig nummer, misschien een beetje stemmen kopen bij de televoting
2012 Sweden "Euphoria" Loreen jong, lekker ding, heel sterk nummer
2013 Denmark "Only Teardrops" Emmelie de Forest Lekker ding met goede stem en karrevrachten charisma
2014 Austria "Rise Like a Phoenix" Conchita Wurst unieke act, sterk nummer
2015 Sweden "Heroes" Måns Zelmerlöw Lekker ding met goede stem en karrevrachten charisma, en een heel goede podiumact
Zal ongetwijfeld mooi kunnen zingen maar een goede stem maakt nog geen muzikant.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:49 schreef female81 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(Winnares The Voice Of Holland 2.)
Zou misschien nog wat kunnen worden als ze 20 kg afvalt en zich goed laat stylen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld mooi kunnen zingen maar een goede stem maakt nog geen muzikant.
En inderdaad. Wat een klont
Je mag mensen niet op uiterlijk beoordelen, maar dit is gewoon een preutse thuiszorgmedewerkster die het mes in haar haar zet zodra ze voor het eerst geworpen heeft, daarna nog verder uitdijt en als enig vertier de camping in Drenthe zal hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:57 schreef Fascination het volgende:
[..]
Zou misschien nog wat kunnen worden als ze 20 kg afvalt en zich goed laat stylen.
*bekijkt foto's op google: hmm, nee. Dat wordt ook niet wat.
zo'n mooie vrouw, vriend en ik stonden haar aan te gapen op Pinkpop....quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:37 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Simone Simons kan nog wel met 30
Ben ik ook voorstander van, maarja, je moet buiten je eigen smaak proberen te kijken, dus vandaar dat ik denk dat iets met een DJ wellicht wel kan werken.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:25 schreef Jane het volgende:
Ik blijf overigens vinden dat we een echte muzikant moeten sturen. Dat sowieso.
Dus een DJ met metalzangeres, Simone Simons, Charlotte Wessels, eventueel dat mokkel van Within Temptation, al heb ik die ook een aantal keren enorm vals horen kraaien.quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Welke hitmachine stel jij voor? (en beperk je dan even tot artiesten die niet allang hebben gezegd het toch niet te willen doen)
Yup, echt een natural beauty, al zie je dat niet zozeer op die foto. Keer naast haar gestaan in het publiek toen ze gewoon ook een concert stond te bekijken, viel me toen ook op dat ze gewoon écht mooi is, niet alleen in een stoeipakje en vol in de make-up op het podium.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:02 schreef Andromache het volgende:
[..]
zo'n mooie vrouw, vriend en ik stonden haar aan te gapen op Pinkpop....
Tuuurlijk, het was ook snel in elkaar gegooid, maar als mensen het goed op pakken (zoals jij) en zinnig commentaar geven, hebben we eind van de dag wel een afgewogen lijstje!quote:Op donderdag 28 mei 2015 13:54 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je gaat naar mijn mening een beetje de mist in bij bepaalde deelnames.
Absoluut.quote:Als ik het lijstje zo bekijk, staat een goed nummer eigenlijk wel centraal (gelukkig). Als dat goed is, kan op andere gebieden iets beknibbeld worden, maar er lijkt een trend te zijn ingezet waarbij alles gewoon moet kloppen.
Ja, en Volendam als microcosmos van de wereld behandelen als het gaat om amusement.quote:Dus: knappe, jonge deelnemer(s) of iig met veel charisma, goede zang, sterk/catchy nummer, podiumervaring en een sterke podiumact die perfect bij het nummer past.... Voor Nederland wordt dat sws heel lastig, niet alleen qua beschikbare artiesten, maar ook omdat we van die grijze muizen zijn zonder stijl.
Dat zit wel goed, vergeet niet dat dit gewoon mensen zijn die van zuid-amerika tot rusland regelmatig touren hé, niet de dotannetjes en jett rebels die blij mogen zijn als ze keertje pinkpop staan en verder van clubhuis tot poppodium hoppenquote:Op donderdag 28 mei 2015 14:15 schreef Jane het volgende:
Het gaat niet om klassieke schoonheid. Het gaat om uitstraling. Je hebt ook 'lelijke' mensen met heel veel uitstraling die het prima zouden kunnen doen op zo'n festival (mits de overige factoren ook in orde zijn natuurlijk).
Adele is zo'n type (maar die is weer veel te 'groot' om ooit deel te nemen). Al heeft ze ergens ook weer mooie trekken. Maar aan de zogenaamde beauty-standaard voldoet ze iig niet.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:15 schreef Jane het volgende:
Het gaat niet om klassieke schoonheid. Het gaat om uitstraling. Je hebt ook 'lelijke' mensen met heel veel uitstraling die het prima zouden kunnen doen op zo'n festival (mits de overige factoren ook in orde zijn natuurlijk).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |