abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153035156
De winst van Lordi toonde alleen het failliet van de televote aan. Dronken voetbalteams die op de meest bizarre act stemmen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:19:26 #152
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_153035617
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:44 schreef Loveless85 het volgende:

Waylon solo wordt denk ik net zo'n flop als Traincha, iets wat wij hier fantastisch vinden, maar wat we internationaal maar moeten afwachten. Goed, TCL deed het meer dan prima, maar bleek bij die hele rel later niet dat het zo'n beetje allemaal Ilse was die dat had bedacht?

Eh, nee.
Bovendien vindt Nederland Waylon niet geweldig. Nederland vindt het een arrogante lul die als ex-junk zeker niet moet denken dat hij iets voorstelt. Toch?
Zolang een groot deel van de Nederlandse bevolking het verschil in klasse niet ziet tussen iemand als Trijntje en een artiest met internationale allure als Waylon zullen we middelmatige shit blijven sturen. ;(

Goed, dan sturen we Ilse de Lange nog een keer solo, ook vele malen beter dan Trijntje. Maar niet per se beter dan Waylon, imho. Beide schrijven mede hun eigen nummers en beide herkennen of een nummer goed is of niet. Waylon scoort alleen n.m.m. beter op podiumpresence, vocaal vermogen en instant charisma.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 12:24:28 #153
375570 crew  Cyan9
pi_153035760
Ik denk dat we niet ontkomen aan artiesten die alleen nationaal succes hebben. Anders wordt de spoeling wel heel erg dun.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_153035774
Internationale allure... mooi. Hoe uit zich dat? Want volgens mij heeft die beste man nog geen bescheiden hitje gehad buiten Nederland/Vlaanderen?

Ilse solo zou ik ook niet willen overigens. TCL was gewoon een hit, maar ook gewoon een onbekend nieuw project. Anouk deed het ook netjes, ook met iets wat ze normaal niet zo snel doet, men ziet haar vooral als die rockchick. Eigenlijk toont dat meteen al aan dat de mening van het gros van het Nederlandse publiek echt als een lul op een drumstel slaat tov wat 'scoort'.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:53:52 #155
1986 Jane
pi_153036670
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:24 schreef Loveless85 het volgende:
Internationale allure... mooi. Hoe uit zich dat? Want volgens mij heeft die beste man nog geen bescheiden hitje gehad buiten Nederland/Vlaanderen?

Ik had het dan ook over 'allure' en niet over 'succes'. B-)
pi_153036795
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over 'allure' en niet over 'succes'. B-)
Tjah, mooie kreet die nergens te toetsen is. Wat wel te toetsen is zijn z'n 'hits'. Eigenlijk is z'n eerste single nog altijd z'n grootste hit (Wicked Ways).

Z'n laatste album heeft wel 1 week op 1 gestaan maar was het snelste uit de albumlijsten verdwenen van al z'n albums. En de twee singles van het album zijn z'n slechtscorende singles van z'n hele carrière.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:23:21 #157
1986 Jane
pi_153037717
Ach, whatever, Waylon wordt het toch niet. Want als teveel mensen roepen dat ze hem willen en hij heeft ook nog eens gezegd dat hij het wel wil doen, dan sturen we hem natuurlijk niet. Dan gaat hij alleen maar naast z'n schoenen lopen en het wás al zo'n arrogante lul. B-)

Ik denk dat er als podiumartiest weinig Nederlandse artiesten aan Waylon kunnen tippen, maar goed, elk land krijgt de Eurovisieact die het verdient, zullen we maar zeggen.

Als het om 'echte' muziek gaat (en dus niet om Hollandse meezingers ofzo), houden Nederlanders van artiesten die op het podium niet alleen klinken als in de studio, maar bij wie het er ook zo uitziet. Of door een wezenloze blik in het niets/naar de schoenen óf door met samengeknepen ogen intens in de microfoon te staan zingen. Lekker normaal en daarmee toont de artiest aan dat hij/zij een serieuze muzikant is.
Op het moment dat je zo'n artiest dan naar het ESF stuurt, moet er natuurlijk een iets van een act komen waardoor het er internationaal goed uitziet (daar roepen we nu immers ook allemaal om), maar onze artiest is dat dan niet gewend, waardoor er iets ontstaat dat pijnlijk geforceerd overkomt.

Zelfs bij Dotan, die ik qua muziek (en looks) ook een prima keuze zou vinden, loop je dat risico.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 28-05-2015 13:28:25 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:25:59 #158
1986 Jane
pi_153037812
Ik blijf overigens vinden dat we een echte muzikant moeten sturen. Dat sowieso.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:38:43 #159
1986 Jane
pi_153038275
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:57 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Tjah, mooie kreet die nergens te toetsen is. Wat wel te toetsen is zijn z'n 'hits'. Eigenlijk is z'n eerste single nog altijd z'n grootste hit (Wicked Ways).

Z'n laatste album heeft wel 1 week op 1 gestaan maar was het snelste uit de albumlijsten verdwenen van al z'n albums. En de twee singles van het album zijn z'n slechtscorende singles van z'n hele carrière.
Welke hitmachine stel jij voor? (en beperk je dan even tot artiesten die niet allang hebben gezegd het toch niet te willen doen)
pi_153038554
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:23 schreef Jane het volgende:
Ach, whatever, Waylon wordt het toch niet. Want als teveel mensen roepen dat ze hem willen en hij heeft ook nog eens gezegd dat hij het wel wil doen, dan sturen we hem natuurlijk niet. Dan gaat hij alleen maar naast z'n schoenen lopen en het wás al zo'n arrogante lul. B-)

Ik denk dat er als podiumartiest weinig Nederlandse artiesten aan Waylon kunnen tippen, maar goed, elk land krijgt de Eurovisieact die het verdient, zullen we maar zeggen.

Als het om 'echte' muziek gaat (en dus niet om Hollandse meezingers ofzo), houden Nederlanders van artiesten die op het podium niet alleen klinken als in de studio, maar bij wie het er ook zo uitziet. Of door een wezenloze blik in het niets/naar de schoenen óf door met samengeknepen ogen intens in de microfoon te staan zingen. Lekker normaal en daarmee toont de artiest aan dat hij/zij een serieuze muzikant is.
Op het moment dat je zo'n artiest dan naar het ESF stuurt, moet er natuurlijk een iets van een act komen waardoor het er internationaal goed uitziet (daar roepen we nu immers ook allemaal om), maar onze artiest is dat dan niet gewend, waardoor er iets ontstaat dat pijnlijk geforceerd overkomt.

Zelfs bij Dotan, die ik qua muziek (en looks) ook een prima keuze zou vinden, loop je dat risico.
We willen vooral iemand die goed is in adlibjes. En veel vibratie in de stem. En de uitstraling van een molenpaard. Dat zie je ook in the Voice. Dus dat is mooi. En we weten allemaal dat daar de beste artiesten vandaan komen! Want daar keken miljoenen mensen naar. En miljoenen mensen kunnen het toch niet mis hebben? Toch!?
pi_153038629
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

We willen vooral iemand die goed is in adlibjes. En veel vibratie in de stem. En de uitstraling van een molenpaard. Dat zie je ook in the Voice. Dus dat is mooi. En we weten allemaal dat daar de beste artiesten vandaan komen! Want daar keken miljoenen mensen naar. En miljoenen mensen kunnen het toch niet mis hebben? Toch!?

(Winnares The Voice Of Holland 2.)
pi_153038666
Laat ze alsjeblieft gewoon een muzikant sturen. Iemand met kennis van muziek maken en muziek schrijven. Iemand die het vak verstaat en iemand die veel podiumervaring heeft. Die weet hoe het is om om half twee nog je eigen shit van het podium op te moeten ruimen.

En niet een bakvis die bij de Wibra werkte en toevallig een aardig stemgeluid heeft, of al zestig jaar backing vocals bij dinner shows doet.
  donderdag 28 mei 2015 @ 13:51:10 #163
1986 Jane
pi_153038676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nederland vindt dat prachtig, ja, maar aangezien dat w.m.b. niet in de categorie 'echte muzikanten' valt, is dat al geen optie. Voor mij dan.
pi_153038781
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In het kader van, wat wint er nu eigenlijk even dit bekeken, winnaars van de afgelopen 10 jaar. Leert ons veel. ten eerste, dat 'die Oostbloklanden'zelden winnen. Ze maken het moeilijk met een middelmatig nummer naar de finale te komen, ja, maar wat is daar erg aan?
Dus, hier de winnaars, met de reden waarom ze volgens mij gewonnen hebben. Noem me maar een botte hork, sexist of whatever, het lijkt mij duidelijk wat er scoort. Laten we dat eens gaan proberen voor Nederland?

2005 Greece "My Number One" Helena Paparizou jong, mooi
2006 Finland "Hard Rock Hallelujah" Lordi unieke act, sterk nummer
2007 Serbia "Molitva" (???????) Marija ¦erifovic Weinig over te zeggen, goede stem neem ik aan
2008 Russia "Believe" Dima Bilan Russische superster toen hij meedeed, jong, knap, goed nummer
2009 Norway "Fairytale" Alexander Rybak Schattig jochie, catchy nummer
2010 Germany "Satellite" Lena Lekker ding met goede stem en karrevrachten charisma
2011 Azerbaijan "Running Scared" Ell & Nikki mooie mensen, aardig nummer, misschien een beetje stemmen kopen bij de televoting
2012 Sweden "Euphoria" Loreen jong, lekker ding, heel sterk nummer
2013 Denmark "Only Teardrops" Emmelie de Forest Lekker ding met goede stem en karrevrachten charisma
2014 Austria "Rise Like a Phoenix" Conchita Wurst unieke act, sterk nummer
2015 Sweden "Heroes" Måns Zelmerlöw Lekker ding met goede stem en karrevrachten charisma, en een heel goede podiumact
Je gaat naar mijn mening een beetje de mist in bij bepaalde deelnames. Lena Meyer Landrut is een knappe meid, maar charisma, nee niet echt. Denk dat haar uiterlijk icm het enorm catchy nummer de doorslag gaf. Ze staat wat onhandig te hupsen op het podium, gelukkig maakt dat bij een knappe meid niet zoveel uit.
Denk dat weinig mensen Loreen als een lekker ding bestempelen. Ze had een enorm goed nummer met een perfect daarop afgestemde act. Ook vocaal was ze erg sterk. Maar goed, Zweden = professionaliteit.
Ook Emmelie de Forest had een enorm catchy nummer, mooi gezichtje ook, maar ook geen charisma. Erg inwisselbaar.
Conchita Wurst: goed nummer, enorm sterk gezongen en een boodschap die iedereen wil steunen.
Bij Heroes zijn het eigenlijk voornamelijk de visuals die voor de winst hebben gezorgd. De podiumact stak daardoor met kop en schouders boven de rest uit. Nummer is ook wel catchy en bevat een positieve boodschap. Ik vind deze zanger dus wel charisma hebben. Dat speelde ook mee.

Als ik het lijstje zo bekijk, staat een goed nummer eigenlijk wel centraal (gelukkig). Als dat goed is, kan op andere gebieden iets beknibbeld worden, maar er lijkt een trend te zijn ingezet waarbij alles gewoon moet kloppen. Dus: knappe, jonge deelnemer(s) of iig met veel charisma, goede zang, sterk/catchy nummer, podiumervaring en een sterke podiumact die perfect bij het nummer past. Tja, je moet daar maar net de mensen voor hebben en een goed nummer plus act weten te verzinnen. Voor Nederland wordt dat sws heel lastig, niet alleen qua beschikbare artiesten, maar ook omdat we van die grijze muizen zijn zonder stijl.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_153038822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:49 schreef female81 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(Winnares The Voice Of Holland 2.)
Zal ongetwijfeld mooi kunnen zingen maar een goede stem maakt nog geen muzikant.

En inderdaad. Wat een klont :')
pi_153038914
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zal ongetwijfeld mooi kunnen zingen maar een goede stem maakt nog geen muzikant.

En inderdaad. Wat een klont :')
Zou misschien nog wat kunnen worden als ze 20 kg afvalt en zich goed laat stylen.

*bekijkt foto's op google: hmm, nee. Dat wordt ook niet wat. ;(
pi_153039020
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:57 schreef Fascination het volgende:

[..]

Zou misschien nog wat kunnen worden als ze 20 kg afvalt en zich goed laat stylen.

*bekijkt foto's op google: hmm, nee. Dat wordt ook niet wat. ;(
Je mag mensen niet op uiterlijk beoordelen, maar dit is gewoon een preutse thuiszorgmedewerkster die het mes in haar haar zet zodra ze voor het eerst geworpen heeft, daarna nog verder uitdijt en als enig vertier de camping in Drenthe zal hebben.

Maar toevallig is ze geboren met een goede stem.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:02:20 #168
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_153039066
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:37 schreef Loveless85 het volgende:
[ afbeelding ]
Simone Simons kan nog wel met 30

zo'n mooie vrouw, vriend en ik stonden haar aan te gapen op Pinkpop....
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_153039087
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:25 schreef Jane het volgende:
Ben ik ook voorstander van, maarja, je moet buiten je eigen smaak proberen te kijken, dus vandaar dat ik denk dat iets met een DJ wellicht wel kan werken.

quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Welke hitmachine stel jij voor? (en beperk je dan even tot artiesten die niet allang hebben gezegd het toch niet te willen doen)
Dus een DJ met metalzangeres, Simone Simons, Charlotte Wessels, eventueel dat mokkel van Within Temptation, al heb ik die ook een aantal keren enorm vals horen kraaien.

Dotan is hier echt zo'n momentendingetje, soundtrack van MH17 boehoehee ditdat. Die zie ik nationaal én internationaal weinig meer klaarmaken. Of kunnen we ook allemaal z'n singles ná Home meezingen?
pi_153039112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:02 schreef Andromache het volgende:

[..]

zo'n mooie vrouw, vriend en ik stonden haar aan te gapen op Pinkpop....
Yup, echt een natural beauty, al zie je dat niet zozeer op die foto. Keer naast haar gestaan in het publiek toen ze gewoon ook een concert stond te bekijken, viel me toen ook op dat ze gewoon écht mooi is, niet alleen in een stoeipakje en vol in de make-up op het podium.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:15:00 #171
1986 Jane
pi_153039465
Het gaat niet om klassieke schoonheid. Het gaat om uitstraling. Je hebt ook 'lelijke' mensen met heel veel uitstraling die het prima zouden kunnen doen op zo'n festival (mits de overige factoren ook in orde zijn natuurlijk).
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:15:25 #172
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_153039478
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:54 schreef Fascination het volgende:

[..]

Je gaat naar mijn mening een beetje de mist in bij bepaalde deelnames.
Tuuurlijk, het was ook snel in elkaar gegooid, maar als mensen het goed op pakken (zoals jij) en zinnig commentaar geven, hebben we eind van de dag wel een afgewogen lijstje!

quote:
Als ik het lijstje zo bekijk, staat een goed nummer eigenlijk wel centraal (gelukkig). Als dat goed is, kan op andere gebieden iets beknibbeld worden, maar er lijkt een trend te zijn ingezet waarbij alles gewoon moet kloppen.
Absoluut.
quote:
Dus: knappe, jonge deelnemer(s) of iig met veel charisma, goede zang, sterk/catchy nummer, podiumervaring en een sterke podiumact die perfect bij het nummer past.... Voor Nederland wordt dat sws heel lastig, niet alleen qua beschikbare artiesten, maar ook omdat we van die grijze muizen zijn zonder stijl.
Ja, en Volendam als microcosmos van de wereld behandelen als het gaat om amusement.

En verder heeft Lena Meyer Landrut wel charisma o|O hoe durf je!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_153039572
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:15 schreef Jane het volgende:
Het gaat niet om klassieke schoonheid. Het gaat om uitstraling. Je hebt ook 'lelijke' mensen met heel veel uitstraling die het prima zouden kunnen doen op zo'n festival (mits de overige factoren ook in orde zijn natuurlijk).
Dat zit wel goed, vergeet niet dat dit gewoon mensen zijn die van zuid-amerika tot rusland regelmatig touren hé, niet de dotannetjes en jett rebels die blij mogen zijn als ze keertje pinkpop staan en verder van clubhuis tot poppodium hoppen
pi_153039660
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:15 schreef Jane het volgende:
Adele is zo'n type (maar die is weer veel te 'groot' om ooit deel te nemen). Al heeft ze ergens ook weer mooie trekken. Maar aan de zogenaamde beauty-standaard voldoet ze iig niet.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:27:51 #175
1986 Jane
pi_153039895
Het probleem met echte Housemuziek is dat de fans het weliswaar geweldig vinden, maar dat de rest het hartgrondig haat. Dat maakt het gelijk minder geschikt voor het ESF. De quest bij het zoeken naar een Songfestivalact is dat het iets moet zijn dat de gemiddelde Europeaan aanspreekt, zonder dat het middelmatige muziek is. Best lastig.
pi_153040122
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:27 schreef Jane het volgende:
Het probleem met echte Housemuziek is dat de fans het weliswaar geweldig vinden, maar dat de rest het hartgrondig haat. Dat maakt het gelijk minder geschikt voor het ESF. De quest bij het zoeken naar een Songfestivalact is dat het iets moet zijn dat de gemiddelde Europeaan aanspreekt, zonder dat het middelmatige muziek is. Best lastig.
Hoe komen we ineens bij housemuziek uit?
pi_153040432
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:27 schreef Jane het volgende:
Zolang het goed gedaan wordt, kan je echt alles doen wat je wil op het ESF. Vorig jaar werd Nederland met een countrynummer nog 2e. Daarnaast hebben liedjes in talen als het Hongaars en Albanees in de voorbije paar jaar de Top 10 gehaald, op papier ook niet echt brede markten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 14:50:09 #178
375570 crew  Cyan9
pi_153040568
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:35 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik denk dat de trance/dance/electronic hoek eerder bedoeld word. Dat zijn sowieso stijlen waarmee je meerdere kanten op kan. Een enorm zware baseline is geen must, je kunt het ook makkelijk "rustiger" houden zonder het genre te verlaten.
pi_153040613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:35 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dit.

Niemand heeft het over intens ingewikkeld house voor de fijnproever. Alsof je bepaalde DJ's niet gewoon op praktisch ieder radiostation hoort. Ze kunnen heus wel wat radiofriendly meuk maken.
pi_153041458
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:51 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dit.

Niemand heeft het over intens ingewikkeld house voor de fijnproever. Alsof je bepaalde DJ's niet gewoon op praktisch ieder radiostation hoort. Ze kunnen heus wel wat radiofriendly meuk maken.
Daar grossieren Nicky Romero, Armin van Buren, Afrojack, Yellowclaw en Martin Garrix toch in? Hardwell is er toch ook zo eentje?

Allemaal van die 'dancemuziek' die gewoon op Sky Radio te horen is. Als je daar te horen bent, dan ben je gewoon middle of the road en belegen. Dat kan blijkbaar prima op zo'n ESF.
pi_153041613
Dat zal iemand als Martin Garrix leuk vinden om te lezen. :+

Het hele belegene is ook wel van Sky Radio af (eind jaren 90 was dat ronduit dramatisch, heb daar zowat een trauma van --> vakantiebaantje met die zooi op de achtergrond), al is het nog steeds veilige muziek voor de grootste gemene deler. Maar het suffe Celine Dion/Bryan Adams/Laura Pausini-imago kleeft er nog behoorlijk aan. Zó erg is het niet meer. :)

Al zal het nog steeds niet snel gebeuren dat ik het vrijwillig opzet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2015 15:21:18 ]
pi_153041673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:19 schreef female81 het volgende:
Dat zal iemand als Martin Garrix leuk vinden om te lezen. :+

Het hele belegene is ook wel van Sky Radio af (eind jaren 90 was dat ronduit dramatisch, heb daar zowat een trauma van --> vakantiebaantje met die zooi op de achtergrond), al is het nog steeds veilige muziek voor de grootste gemene deler. Maar het suffe Celine Dion/Bryan Adams/Laura Pausini-imago kleeft er nog behoorlijk aan. :)
En terecht. Het is namelijk ook gewoon nog grotendeels suffe meuk voor mensen zonder uitgesproken smaak.

En sinds ik die Martin Garrix in 10 minuten een hitje in elkaar heb zien knippen en plakken heb ik niet zo heel veel respect voor het 'muzikantschap' van die heren. Maar als we het Songfestival er mee kunnen winnen, dan graag :)
pi_153042945
We sturen gewoon Shirma Rouse met een steengoed uithaalhogentonen lied
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:01:23 #184
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_153042991
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:00 schreef GTSTFreakje het volgende:
Moet ze niet gaan zingen zoals ze deed met "The Passion" in Enschede, want dat was knudde met een rietje :X
pi_153043121
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En terecht. Het is namelijk ook gewoon nog grotendeels suffe meuk voor mensen zonder uitgesproken smaak.

En sinds ik die Martin Garrix in 10 minuten een hitje in elkaar heb zien knippen en plakken heb ik niet zo heel veel respect voor het 'muzikantschap' van die heren. Maar als we het Songfestival er mee kunnen winnen, dan graag :)
Precies, ik heb ook niks met het gros van al die DJs, maar ach... we sturen nu al jaren genoeg andere onzin (Joan Franka, Sieneke :') ), dus misschien moet men ook gewoon eens afstappen van de gedachte dat een DJ gelijk stampstampboemboemboem is, en het publiek alleen pillenslikkers, en de metalzangeres alleen beluisterd worden door schuwe zolderkamerautisten in zwarte kledij. Het zijn nl. wel veruit de twee genres waar we internationaal wél potten mee breken.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:16:11 #186
138876 Andromache
pi_153043410
quote:
Ik vind haar helemaal niet zo goed, in relatie tot hoe vaak ze met haar kop in de media komt. Dan is Trijntje veel begenadigder. Ik was toch licht onder de indruk hoe geweldig ze dat baggernummer gezongen heeft.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:19:25 #187
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_153043508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:16 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ik vind haar helemaal niet zo goed, in relatie tot hoe vaak ze met haar kop in de media komt. Dan is Trijntje veel begenadigder. Ik was toch licht onder de indruk hoe geweldig ze dat baggernummer gezongen heeft.
Trijntje is gewoon een erg goede zangeres, maar kwam daar met een baggernr die niet liet zien wat ze kon, alles op hetzelfde tempo, hoogte, ritme was. Het was een lied van herhaling, daar scoor je niet mee.
pi_153043569
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:16 schreef Andromache het volgende:

[..]

Bij de jury eindigde ze ook als vijfde. Dat zegt nog wel iets over de zangkwaliteiten. Met een ander nummer had ze het veel beter gedaan.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:23:58 #189
138876 Andromache
pi_153043645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Bij de jury eindigde ze ook als vijfde. Dat zegt nog wel iets over de zangkwaliteiten. Met een ander nummer had ze het veel beter gedaan.
Helemaal mee eens. Eeuwig zonde.
pi_153045014
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 01:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Of ik heb gewoon een andere smaak dan jij en ik ben van mening dat een sterke melodielijn een vereiste is voor een liedje zoals dat op het ESF gewenst wordt?
Naast dat liederen als Euphoria je ongelijk al hebben bewezen, ging mijn post niet daar over, maar over het 'boemboem'-gedeelte in je post.
quote:
Ik heb genoeg trance gehoord, altijd tegen mijn wil, om te weten dat ik het niets vind. Dat is echter niet het punt, ik noem het (wat DJ's maken, daar ging het tenslotte over) boemboem omdat het dat naar mijn kleurrijke mening is.
Ja, maar die mening beargumenteer je wederom niet.
Nogmaals: je hebt geen idee waar je over praat.

"Ja, ik vind het niets dus is het boemboem want mijn mening is kleurrijk."
Echt... :')
pi_153045378
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:54 schreef Fascination het volgende:

[..]

Je gaat naar mijn mening een beetje de mist in bij bepaalde deelnames. Lena Meyer Landrut is een knappe meid, maar charisma, nee niet echt. Denk dat haar uiterlijk icm het enorm catchy nummer de doorslag gaf. Ze staat wat onhandig te hupsen op het podium, gelukkig maakt dat bij een knappe meid niet zoveel uit.
Denk dat weinig mensen Loreen als een lekker ding bestempelen. Ze had een enorm goed nummer met een perfect daarop afgestemde act. Ook vocaal was ze erg sterk. Maar goed, Zweden = professionaliteit.
Ook Emmelie de Forest had een enorm catchy nummer, mooi gezichtje ook, maar ook geen charisma. Erg inwisselbaar.
Conchita Wurst: goed nummer, enorm sterk gezongen en een boodschap die iedereen wil steunen.
Bij Heroes zijn het eigenlijk voornamelijk de visuals die voor de winst hebben gezorgd. De podiumact stak daardoor met kop en schouders boven de rest uit. Nummer is ook wel catchy en bevat een positieve boodschap. Ik vind deze zanger dus wel charisma hebben. Dat speelde ook mee.

Als ik het lijstje zo bekijk, staat een goed nummer eigenlijk wel centraal (gelukkig). Als dat goed is, kan op andere gebieden iets beknibbeld worden, maar er lijkt een trend te zijn ingezet waarbij alles gewoon moet kloppen. Dus: knappe, jonge deelnemer(s) of iig met veel charisma, goede zang, sterk/catchy nummer, podiumervaring en een sterke podiumact die perfect bij het nummer past. Tja, je moet daar maar net de mensen voor hebben en een goed nummer plus act weten te verzinnen. Voor Nederland wordt dat sws heel lastig, niet alleen qua beschikbare artiesten, maar ook omdat we van die grijze muizen zijn zonder stijl.
^O^
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_153045603
Als we echt de Nederlandse smaak blijven volgen en het idiote idee blijven houden dat het puur om 'het liedje en de stem' gaat, dan zullen we eeuwig onderaan blijven bungelen met af en toe per ongeluk een finale.
Wij willen zg. Puur, geen show, geen poespas. We denken dat middelmatige zangers wereldartiesten zijn. We denken nog steeds dat er iets is als een Songfestivalliedje.
We denken dat twee keer in de camera kijken en een lamp al een hele act is.
Volgens mij moeten we het songfestival serieus nemen.
Er iets van maken, iemand die koste wat kost wil winnen. Die bereid is een goede act neer te zetten en dit net zolang bijschaaft tot het perfect is en alles klopt. Iemand die van te voren kleding uitkiest passend bij de act.
En... Iemand met uitstraling, prettig om naar te kijken. Die zijn of haar nummer brengt alsof zijn leven er vanaf hangt.
En... Een pakkend lied. Geen zeikrefrein, geen saai Volendams deprinummer, geen uitgekauwd up-tempo niemendalletje.
Tja... Eigenlijk onmogelijk voor Nederland nu ik het zo bekijk.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_153048397
Kunnen we Eva Simons en d'r moeder niet sturen? Met een goede producer/DJ natuurlijk :Y.
dag
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:38:17 #194
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_153048494
quote:
Die zingt met een spraakgebrek omdat ze zo dik is, erg storend om te horen. Niet doen dus.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_153048507
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:50 schreef Injetta het volgende:
Als we echt de Nederlandse smaak blijven volgen en het idiote idee blijven houden dat het puur om 'het liedje en de stem' gaat, dan zullen we eeuwig onderaan blijven bungelen met af en toe per ongeluk een finale.
Wij willen zg. Puur, geen show, geen poespas. We denken dat middelmatige zangers wereldartiesten zijn. We denken nog steeds dat er iets is als een Songfestivalliedje.
We denken dat twee keer in de camera kijken en een lamp al een hele act is.
Volgens mij moeten we het songfestival serieus nemen.
Er iets van maken, iemand die koste wat kost wil winnen. Die bereid is een goede act neer te zetten en dit net zolang bijschaaft tot het perfect is en alles klopt. Iemand die van te voren kleding uitkiest passend bij de act.
En... Iemand met uitstraling, prettig om naar te kijken. Die zijn of haar nummer brengt alsof zijn leven er vanaf hangt.
En... Een pakkend lied. Geen zeikrefrein, geen saai Volendams deprinummer, geen uitgekauwd up-tempo niemendalletje.
Tja... Eigenlijk onmogelijk voor Nederland nu ik het zo bekijk.
Is wel heel negatief, dit. De cd/ radio versie, wordt volgens mij ook meegenomen in de beoordeling van de vak jury, zo was het ooit wel althans. Daar draait het eigenlijk om, toch? Dat is wat je hoort op de radio. Maakt echt niet uit, denk ik, hoe de live uitvoering is voor de stemmers.
Kan echt alles zijn. Een paar noten die "catchy" zijn, is voldoende. Moet wel echt/authentiek zijn, dat was het succes van vorig jaar :Y
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:45:54 #196
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153050485
quote:
2s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:19 schreef Jane het volgende:

[..]

Eh, nee.
Bovendien vindt Nederland Waylon niet geweldig. Nederland vindt het een arrogante lul die als ex-junk zeker niet moet denken dat hij iets voorstelt. Toch?
Zolang een groot deel van de Nederlandse bevolking het verschil in klasse niet ziet tussen iemand als Trijntje en een artiest met internationale allure als Waylon zullen we middelmatige shit blijven sturen. ;(

Goed, dan sturen we Ilse de Lange nog een keer solo, ook vele malen beter dan Trijntje. Maar niet per se beter dan Waylon, imho. Beide schrijven mede hun eigen nummers en beide herkennen of een nummer goed is of niet. Waylon scoort alleen n.m.m. beter op podiumpresence, vocaal vermogen en instant charisma.
Geen woord van gelogen.

quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 13:25 schreef Jane het volgende:
Weer wijze woorden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-05-2015 21:03:49 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 28 mei 2015 @ 20:48:21 #197
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153050581
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:24 schreef Cyan9 het volgende:
Ik denk dat we niet ontkomen aan artiesten die alleen nationaal succes hebben. Anders wordt de spoeling wel heel erg dun.
Ik zou al blij zijn als de TROS überhaupt die paar grote artiesten zou vragen om op te treden. Het is van de ratten besnuffeld dat de TROS anno 2015 zelfs nog nooit heeft gevraagd aan Caro Emerald of dat ze wil optreden. Zelfs al zou ze eerder hebben laten doorschemeren daar weinig interesse in te hebben (waar ze nu een beetje op is teruggekomen) dan nog vraag je het! Ik vermoed dat ze ook Within Temptation nog nooit hebben gevraagd.
#NoDAPL
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:03:29 #198
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153051055

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-05-2015 21:03:38 ]
#NoDAPL
pi_153051246
Commercieel gezien zou Caro de beste kandidaat zijn, of je haar nu leuk vindt of niet. Spreekt alle delen van Europa aan. Bovendien zou het voor haar geen slechte keuze zijn om haar teruglopende carriere (haar nieuwe single Quicksand heeft weinig tot niks gedaan) weer terug te brengen op het "oude" niveau.
  Moderator donderdag 28 mei 2015 @ 21:55:35 #200
375570 crew  Cyan9
pi_153053002
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou al blij zijn als de TROS überhaupt die paar grote artiesten zou vragen om op te treden. Het is van de ratten besnuffeld dat de TROS anno 2015 zelfs nog nooit heeft gevraagd aan Caro Emerald of dat ze wil optreden. Zelfs al zou ze eerder hebben laten doorschemeren daar weinig interesse in te hebben (waar ze nu een beetje op is teruggekomen) dan nog vraag je het! Ik vermoed dat ze ook Within Temptation nog nooit hebben gevraagd.
Dat vraag ik me ook af inderdaad, of ze weleens officieel zijn benaderd voor een deelname. Gevraagd worden door sites of in talkshows is natuurlijk heel wat anders. Al kan dat natuurlijk wel al een vrij duidelijk beeld van de situatie geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')