abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2015 @ 08:24:57 #76
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_152938171
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:22 schreef Pheno het volgende:

[..]

Precies.

[..]

Lol, echt alles uit allerlei FF-games komt erin voor. Ik ben er nu weer aan begonnen wegens uitbreiding die eraan zit te komen. En het blijft erg tof. Al zitten er wat oude MMO-pitfalls in, zoals de alombekende dungeons waar je een specifiek team voor MOET hebben. En dan is er natuurlijk een overschot aan tanks en DPS, maar een healer is weer een uur wachten :')
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 00:31 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, als je het zo bekijkt :P Bedoelde meer ten aanzien van de gameplay.. maar ik ben geen grote FF kenner :+
En het blijft inderdaad een toffe MMORPG _O_ Misschien moet ik daar wel blijven ipv overstappen naar TES.. maar maandelijkse abonnement.. meh..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_152938174
Mja, eigenlijk moet FFXIV overstappen naar TESO: free to play en als mensen willen betalen dan krijgen die bonusitems. Prima, doei.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 25 mei 2015 @ 08:26:50 #78
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_152938184
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:25 schreef Pheno het volgende:
Mja, eigenlijk moet FFXIV overstappen naar TESO: free to play en als mensen willen betalen dan krijgen die bonusitems. Prima, doei.
Absoluut! Dan is het een no brainer en blijf ik bij FFXIV. Bazenspel is het :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 25 mei 2015 @ 08:54:59 #79
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_152938316
Gisteren Far Cry 4 geruild tegen BF Hardline, ik wil het toch een kans geven. En mocht ik het toch niks vinden, dan zag ik dat ze er bij Cex (die blijkbaar in Nijmegen ook een vestiging heeft, nooit geweten) 40 euro (!!!) voor geven.

En ik zag dat her en der al de eerste The Witchers 3 voor rond de 45 euro op internet te koop staan, dus die ruil was een win-win situatie voor mij.

Maar wie weet vind ik het wel een toffe game, en dan hou ik hem gewoon.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_152938518
quote:

[..]

Fallout New Vegas was ook niet gemaakt door Bethesda zelf, maakt dat het minder Fallout?
Daggerfall, Morrorwind, er is meer dan een FUS-RO-DAH-Skyrim :P

[..]

Precies.

[..]

Lol, echt alles uit allerlei FF-games komt erin voor. Ik ben er nu weer aan begonnen wegens uitbreiding die eraan zit te komen. En het blijft erg tof. Al zitten er wat oude MMO-pitfalls in, zoals de alombekende dungeons waar je een specifiek team voor MOET hebben. En dan is er natuurlijk een overschot aan tanks en DPS, maar een healer is weer een uur wachten :')
Daarom ook altijd healer spelen Pheenmans, ze kunnen toch niet boos worden als je faalt want dan ga je naar een andere group :+
pi_152939393
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:25 schreef Pheno het volgende:
Ik snap dat iedereen graag wil dat alles gratis wordt. Vooral zo'n goed spel als FFXIV :)
Als FFXIV zou overstappen naar dat model, dan ben ik waarschijnlijk juist erg snel weg. Ik ben echt ZO klaar met die F2P dingen...Bijna altijd eindigt het vrij snel in:

- of P2Win, met items in de item shop die je eigenlijk nodig hebt om een beetje verder te komen. Vaak ben je dan duurder uit dan die paar euro per maand abonnementskosten. Goed voorbeeld daarvan is ArcheAge.
- of er komt nauwelijks meer content uit. GW2 is daar zo'n voorbeeld van; waar is dat 'elke 2 weken een stukje living story' gebeleven? Er is al maanden niks aan content bijgekomen. De enige content die ik daar bij zie komen zijn PR en marketing teksten op de Website. En spullen in de item shop. Of een kleine verandering ergens in de wereld, waar vooraf wekenlang PR heisa over wordt gemaakt.

De community in dat soort spellen vind ik ook nooit denderend.
Vaak is het overstappen naar een F2P model het begin van het einde. Het levert eventjes een sloot nieuwe mensen op, die door de conent heen gaan, niks uitgeven en dan weer weggaan. Intussen is er nauwelijks geld binnen gekomen om nieuwe content te maken. En een jaar later is de stekker eruit.

Gelukkig loopt FFXIV nog als een tierelier en ik zie ze voorlopig niet F2P gaan. Het kost een paar euro per maand, maar daarvoor krijg je wel elke 2-3 maanden een sloot nieuwe content waar je weken zoet mee bent, zonder bij te betalen.
pi_152942363
quote:

[..]

Fallout New Vegas was ook niet gemaakt door Bethesda zelf, maakt dat het minder Fallout?
Daggerfall, Morrorwind, er is meer dan een FUS-RO-DAH-Skyrim :P

[..]

Daar wordt iig nog gebruikt gemaakt van exact dezelfde engine & de source code van Fallout 3. Het is niet gek dat die New Vegas niet minder Fallout aanvoelt dan deel 3 ondanks en andere developer. Bij TES Online is dat niet het geval.

Daarbij is Obsidian Entertainment een uitstekende studio met een enorme staat van dienst (en daardoor geschikt voor die klus) terwijl TES:Online letterlijk de eerste klus is voor ZeniMax Online Studios, hetgeen ook duidelijk te merken is gezien de kritieken.

Ik snap ook niet dat mensen liever iets gratis spelen dat kut is, terwijl je een topgame hebt aan FFXIV. Echt typisch iets Nederlands volgens mij :P
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_152942399
Je hoeft het niet te kopen :P

Maar zeggen dat het niets met TES te maken heeft slaat iig nergens op :+
pi_152942423
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef Pheno het volgende:

Maar zeggen dat het niets met TES te maken heeft slaat iig nergens op :+
Dat vind ik wel en ik geef in mijn vorige post ook duidelijk aan waarom dat zo is :) En waarom jouw vergelijking met Fallout 3 en New Vegas mank gaat.
pi_152942498
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:47 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Dat vind ik wel en ik geef in mijn vorige post ook duidelijk aan waarom dat zo is :) En waarom jouw vergelijking met Fallout 3 en New Vegas mank gaat.
Dus een spel heeft pas met een franchise te maken als het

a) dezelfde engine heeft
b) de studio zich bewezen heeft
c) al heeft het de hele achtergrond van een franchise, het moet op een van de spellen lijken.

Oke.
pi_152943279
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:50 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dus een spel heeft pas met een franchise te maken als het

a) dezelfde engine heeft
b) de studio zich bewezen heeft
c) al heeft het de hele achtergrond van een franchise, het moet op een van de spellen lijken.

Oke.
Nee je mist het punt een beetje. TES:Online is een generieke, onder gemiddelde MMO gemaakt door een onervaren gamestudio die zich 'toevallig' in het TES universum afspeelt. Het laatste is voor jou schijnbaar genoeg effort om daadwerkelijk deel uit te kunnen maken van een franchise (want technisch is het wel zo), maar voor mij is daar wel meer voor nodig.

Verder is het hele plot van TES:Online een grote contradictie tov de TES Lore. Het speelt zich zogenaamd duizenden jaren af voor Skyrim maar er is in alle Elder scroll games geen enkel bewijs te vinden voor deze gebeurtenissen. Het lijkt wel alsof iedereen het gewoon vergeten is terwijl de hele geschiedenis super uitgebreid te lezen is in alle TES games.

De factions in TES:Online zijn absolute onzin. De daggerfall covenant bijvoorbeeld zou de meest democratische covenant moeten zijn en als 'goed' gezien moeten worden op basis van vele lore verhalen. Of de Aldmeri Dominion die uit de Wood Elves en Khajiit bestaan, 2 rassen die in permanente staat van oorlog staan. Het maakt gewoon absoluut geen sense en is ongeloofwaardig.

bovendien passen de cartoony visuals absoluut niet bij een TES game, plus de gameplay elementen zijn simpelweg belachelijk en komen niet eens in de buurt van de core gameplay van de TES games.

Kortom, het heeft in mijn optiek helemaal NIKS te maken met TES behalve de setting. Niet kwa gameplay, niet op visueel gebied, niet kwa engine en zoals je hier boven kan lezen past het verhaal en alles dat er omheen zit ook niet in de wereld van TES. Graag zou ik willen weten wat volgens jou dan deze game wel een 'echte' TES game maakt.

Check de conclusie van AJ hier ook... spot on:

[ Bericht 9% gewijzigd door Miauw_Zedong op 25-05-2015 13:28:23 ]
  maandag 25 mei 2015 @ 13:25:49 #87
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_152943352
GTA V uitgespeeld *O*
Trevor dood gemaakt ;( , nu nog wat kleine side-missies doen en dan kijken of ik met de Walking dead ga beginnen of dat ik the witcher 3 ga halen
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 25 mei 2015 @ 13:34:31 #88
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_152943584
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:22 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Nee je mist het punt een beetje. TES:Online is een generieke, onder gemiddelde MMO gemaakt door een onervaren gamestudio die zich 'toevallig' in het TES universum afspeelt. Het laatste is voor jou schijnbaar genoeg effort om daadwerkelijk deel uit te kunnen maken van een franchise (want technisch is het wel zo), maar voor mij is daar wel meer voor nodig.

Verder is het hele plot van TES:Online een grote contradictie tov de TES Lore. Het speelt zich zogenaamd duizenden jaren af voor Skyrim maar er is in alle Elder scroll games geen enkel bewijs te vinden voor deze gebeurtenissen. Het lijkt wel alsof iedereen het gewoon vergeten is terwijl de hele geschiedenis super uitgebreid te lezen is in alle TES games.

De factions in TES:Online zijn absolute onzin. De daggerfall covenant bijvoorbeeld zou de meest democratische covenant moeten zijn en als 'goed' gezien moeten worden op basis van vele lore verhalen. Of de Aldmeri Dominion die uit de Wood Elves en Khajiit bestaan, 2 rassen die in permanente staat van oorlog staan. Het maakt gewoon absoluut geen sense en is ongeloofwaardig.

bovendien passen de cartoony visuals absoluut niet bij een TES game, plus de gameplay elementen zijn simpelweg belachelijk en komen niet eens in de buurt van de core gameplay van de TES games.

Kortom, het heeft in mijn optiek helemaal NIKS te maken met TES behalve de setting. Niet kwa gameplay, niet op visueel gebied, niet kwa engine en zoals je hier boven kan lezen past het verhaal en alles dat er omheen zit ook niet in de wereld van TES. Graag zou ik willen weten wat volgens jou dan deze game wel een 'echte' TES game maakt.

Check de conclusie van AJ hier ook... spot on:

AJ :')

Tevens die review is inmiddels alweer een jaar oud. In dat ene jaartje verschil is het al veel beter geworden.
Irene is bae <3
pi_152944295
quote:
4s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:34 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

AJ :')

Tevens die review is inmiddels alweer een jaar oud. In dat ene jaartje verschil is het al veel beter geworden.
Is dat zo? In welke opzichten tov de punten uit mijn post?
pi_152944328
Dat is het probleem met mmo-reviews en grote sites: ze willen op dag 1 al iets online hebben met mening en cijfer. Terwijl er constant content en patches zijn.

Maar om erop terug te komen: ja mij ging het om het technische: daarin heeft het alles met TES te maken. Dat de mmo zelf middelmatig zou zijn: tja
pi_152944799
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:59 schreef Pheno het volgende:

Maar om erop terug te komen: ja mij ging het om het technische: daarin heeft het alles met TES te maken. Dat de mmo zelf middelmatig zou zijn: tja
Beetje makkelijk dit.

Ik zie zo'n game gewoon niet als een volwaardig/ongeloofwaardig deel in de franchise. Net zoals de laatste Dungeon keeper bijvoorbeeld, en net zoals de nieuwe Metal Gear Solids die niks meer met Metal Gear Solid te maken zullen hebben. Technisch gezien heb je helemaal gelijk maar in de praktijk ligt het in mijn optiek gewoon anders.
pi_152947233
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:25 schreef Enchanter het volgende:
GTA V uitgespeeld *O*
Trevor dood gemaakt ;( , nu nog wat kleine side-missies doen en dan kijken of ik met de Walking dead ga beginnen of dat ik the witcher 3 ga halen
Had je beter in een spoiler kunnen zetten, ik was nog bezig met het verhaal.

Walking Dead is gewoon tof, zou die eerst gaan spelen. Kan je altijd daarna nog aan the Witcher beginnen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_152948097
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:59 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Is dat zo? In welke opzichten tov de punten uit mijn post?
Van wat ik heb gehoord is het veel meer richting de elder scrolls games gegaan zo hebben ze bijvoorbeeld een justice systeem toegevoegd, waardoor je dus kan stelen etc. Ook wel een groot aspect uit de TES games.

Zag overigens dat er een actie was dat ik de game voor 15 euro kon kopen voor op de console inclusief account omdat ik hem ook op de PC had oid? Maar volgens mij is dat alweer verlopen. :')
pi_152950946
Meer mensen problemen met het PSN? Ik krijg de store niet geladen en een time-out als ik opnieuw inlog. Op mijn pc krijg ik PSN ook niet geopend ;(
DavidDuchovny: Alle programma's op SBS 6 zijn van grootse kwaliteit
pi_152950985
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:12 schreef Nebo het volgende:
Meer mensen problemen met het PSN? Ik krijg de store niet geladen en een time-out als ik opnieuw inlog. Op mijn pc krijg ik PSN ook niet geopend ;(
Nope, net nog dingen gekocht in de store!
  maandag 25 mei 2015 @ 18:35:29 #96
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_152951670
Vanmiddag ook mijn Killzone geruild tegen Battlefield 4, zo eens even kijken of dat nou echt zoveel scheelt qua graphics met de PS3.

En dan van de week Hardline maar bij Cex inleveren voor 4 tientjes, en dan The Witcher van Marktplaats plukken denk ik.

En dan ben ik de komende maanden wel even zoet met Bloodborne, AC Unity, The Witcher 3 en BF4 voor de multiplayer voor een uurtje tussendoor :Y
A murky, forgotten land.
pi_152951769
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:35 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag ook mijn Killzone geruild tegen Battlefield 4, zo eens even kijken of dat nou echt zoveel scheelt qua graphics met de PS3.

En dan van de week Hardline maar bij Cex inleveren voor 4 tientjes, en dan The Witcher van Marktplaats plukken denk ik.

En dan ben ik de komende maanden wel even zoet met Bloodborne, AC Unity, The Witcher 3 en BF4 voor de multiplayer voor een uurtje tussendoor :Y
Voor 5 euro meer kan je The Witcher al bijna nieuw krijgen.
  maandag 25 mei 2015 @ 18:40:35 #98
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_152951813
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:39 schreef Duradonna het volgende:

[..]

Voor 5 euro meer kan je The Witcher al bijna nieuw krijgen.
Waar?
A murky, forgotten land.
pi_152951903
48 bij de Mediamarkt, online niet meer te krijgen maar vast in de winkel nog wel.
  maandag 25 mei 2015 @ 18:45:27 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_152951956
^O^
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')