abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:46:22 #226
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_152968836
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:21 schreef n8n het volgende:

[..]

Ik hoor je wel weer als je onder water bent geweest.
oh daar heb ik nog niet gevochten, gewoon hard doorgezwommen :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:47:02 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152968849
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:43 schreef 2dope het volgende:
Wat ik overigens wel een opmerkelijke keuze vind is dat CDPR heeft besloten in TW3 niet langer een opslagmogelijkheid heeft. niet zo boeiend (zadeltassen ftw), maar vind een extra kist ofzo altijd wel fijn.

Overigens voor mensen die wel graag een soort 'basis' hebben, je kunt al je overbodige meuk die je eigenlijk nog niet kwijt wil gewoon op een willekeurige plek op de grond lazeren, blijft gewoon liggen. Leuk detail.
En toch is het mogelijk dat je dan alles kwijtraakt lees ik her en der :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:47:49 #228
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_152968862
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:39 schreef 2dope het volgende:
Het verschil is dat je in beide naar de marker gaat. In Skyrim was het dan bij aankomst regelmatig een kwestie van red je maar, in TW3 is het knopje inhouden en zoeken naar een rode gloed.

Dat was nog een klacht van iemand ergens, dat TW3 alleen maar bestaat uit "ga naar locatie X, activeer Witcher Sense en zoek rode bewegende kleurtjes". Zwaar overtrokken natuurlijk, maar heb nog niet echt de moeite gehad om iets te vinden.
Alles wat je moest vinden in Skyrim lag gewoon aan het eind van een dungeoncrawl. Het was totaal geen zoektocht, o.i.d. Bij TW3 krijg je vaak zo'n globaal stuk gebied, waar je dus meer moet zoeken. Niet uitdagend ofzo, maar je zoekt tenminste.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_152968897
Nadat ik alle boeken, notes etc. heb gelezen verkoop ik alles bij dezelfde merchant. Mocht ik ooit nog een keer iets nodig hebben wat ik heb verkocht weet ik waar ik moet zijn.
  Eindredactie Games dinsdag 26 mei 2015 @ 10:50:43 #230
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152968924
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:45 schreef Geralt het volgende:

[..]

Mijn opmerking over Skyrim ging meer over dat je slechts 1 kort zinnetje in je questlog had staan. Bijvoorbeeld ga naar Pietje in Whiterun en vraag hem zus of zo.

En dat was het dan. Daar zat dan uiteraard een verhaaltje achter over het hoe en wat en waarom, maar omdat je dat alleen hoorde op het moment dat je de quest kreeg en je vaak 50+ sidequests in je log had staan had ik geen idee meer waarom ik nou eigenlijk naar Pietje in Whiterun toe moest en waarom dat belangrijk was. Dan kreeg je bv iets van Pietje en dat moest dan terug naar je questgiver ergens, maar dat verzande dan ook weer tussen je questlog en als je dat niet meteen deed dan kwam je uuuuren later daar aan en had je weer geen idee wat precies de bedoeling was.

En dat allemaal omdat de quests in Skyrim bijzonder summier omschreven waren. Niet voor niks dat daar een mod voor uit kwam. Die heeft mij erg geholpen destijds.

Dat bedoelde ik dus meer en niet zo van loop naar je questmarker want daar moet je zijn.
Die kon je overigens ook uitzetten (al dan niet met een mod) en in The Witcher 3 kan je de hele HUD ook uitzetten. Dan is dat probleem opgelost, maar als je questlog niet duidelijk is blijf je zitten met mijn probleem.

:)
De 'klacht' die ik aanhaalde van iemand anders vond dat nou juist een pluspunt, de schaarse infomatie.

Ik vind beide wel prima. Even wat backstory om je geheugen op te frissen is wel handig, maar dat had Skyrim ook al volgens mij( zij het ietwat summier).
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:51:35 #231
369251 Geralt
of Rivia
pi_152968943
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:50 schreef 2dope het volgende:
maar dat had Skyrim ook al volgens mij( zij het ietwat summier).
Dat had Skyrim pas met de better quests mod :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Eindredactie Games dinsdag 26 mei 2015 @ 10:52:54 #232
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152968974
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat had Skyrim pas met de better quests mod :)
Voor de misc. quests wellicht, de standaard/main quests hadden gewoon een korte backstory.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:57:39 #233
369251 Geralt
of Rivia
pi_152969060
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:52 schreef 2dope het volgende:

[..]

Voor de misc. quests wellicht, de standaard/main quests hadden gewoon een korte backstory.
Die wel ja, maar dit soort games speel je natuurlijk niet alleen voor de mainquest ;)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:58:41 #234
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_152969083
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:49 schreef Drankster het volgende:
Nadat ik alle boeken, notes etc. heb gelezen verkoop ik alles bij dezelfde merchant. Mocht ik ooit nog een keer iets nodig hebben wat ik heb verkocht weet ik waar ik moet zijn.
Oh dat is wel handig :) Zeul het nu overal maar mee :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 10:59:46 #235
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152969103
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die wel ja, maar dit soort games speel je natuurlijk niet alleen voor de mainquest ;)
nee, zeker niet. Het is voor mij weer iets dat ik voorlopig op elk verloren moment ff kan spelen. Soms een stuk mainquest, soms gewoon wat sidemissions etc. En soms zelfs gewoon maar wat rondkloten oid.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:01:50 #236
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152969137
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 09:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik wist niet dat die vertaald waren in het Nederlands :o
Vind het nog aardig goed gedaan ook nog :Y)
pi_152969143
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Soms een stuk mainquest, soms gewoon wat sidemissions etc. En soms zelfs gewoon maar wat rondkloten oid.
Ja dat. Heerlijk. Merk zelfs dat ik niet te lang achter elkaar moet spelen omdat ik dan de neiging krijg om te rushen. Dan wil ik gaan fasttravellen enzo.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:03:03 #238
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152969164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:02 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ja dat. Heerlijk. Merk zelfs dat ik niet te lang achter elkaar moet spelen omdat ik dan de neiging krijg om te rushen. Dan wil ik gaan fasttravellen enzo.
FT doe ik wel om missies uit te spelen bijv, maar probeer zoveel mogelijk te voet te doen en ook nog wat planten mee te pikken her en der.
Get woke, go broke!
  Eindredactie Games dinsdag 26 mei 2015 @ 11:04:21 #239
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152969195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:47 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Alles wat je moest vinden in Skyrim lag gewoon aan het eind van een dungeoncrawl. Het was totaal geen zoektocht, o.i.d. Bij TW3 krijg je vaak zo'n globaal stuk gebied, waar je dus meer moet zoeken. Niet uitdagend ofzo, maar je zoekt tenminste.
In veel gevallen wel, maar vaak moest je ook een item/switch/whatever zoeken, zonder dat deze voor je gemarkeerd werd met een rood kleurtje.

Dit is trouwens niet mijn klacht maar van iemand van Tweakers, één die ik niet deel. Heb 'm ff opgezocht:

quote:
Ik heb het even gespeeld, dank demo versies! En heb gekozen The Witcher 3 niet aan te schaffen.

Het is nogal repetitief, zoals in de review ook al staat. Je bent áltijd aan het zoeken met je 'Witcher Sense' actief. Dat en af en toe een monster slachten. Maar voor bijna alle quests zoek je iets. Of je moet sporen zoeken of je moet een schild zoeken of een plantje zoeken.

Dit allemaal wordt ook nog eens geholpen door: oranje/geel = non-quest object, rood = quest object. Dus het is eigenlijk vooral 'Zoeken naar rode dingen'. Daar berust het hele spel zo ongeveer op (wat ik gespeeld heb en dat is tot en met de 'eerste act' (Dat je het begin area uit mag).

Het is zo'n zelfde verhaal als met Watchdogs, dat je kan 'hacken'. En vervolgens berust het hele spel op 1 key-actie, hacken. Hack dit, hack dat, hack hack hack, nadat je dat een paar keer gedaan heb is de lol er ook wel vanaf.

Het spel (The Witcher 3) is ook nog eens nogal vrijgevig in het vertellen hoe je met de omgeving/destructables omgaat. Deur inbeuken? Iets in brand steken? Sure, daar hebben we icoontjes voor. Als je dat vergelijkt met Skyrim daarbij wordt je eigenlijk niets voorgekauwd en moet je 99% zelf maar uitzoeken. Er is een quest marker en that's it.

Nu is The Witcher 3 iets uitgebreider dan Skyrim als het gaat om combat. Dat je je (in sommige gevallen) goed moet voorbereiden d.m.v. potions, lotions, concoctions, noem maar op, maar de gimmick van het spelen en om het spel uit te kunnen (gaan) spelen berust vooral op die ene toetsaanslag, Witcher Sense en dan maar beetje rondlopen/dwalen totdat je iets roods ziet.
Totale quatsch verder is mijn mening, ik heb helemaal niet het idee dat je overmatig veel bezig bent met Witcher Sense. Repetitief is het al helemaal niet, zeker niet vergeleken met TES-games.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:07:34 #240
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_152969258
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:04 schreef 2dope het volgende:

[..]

In veel gevallen wel, maar vaak moest je ook een item/switch/whatever zoeken, zonder dat deze voor je gemarkeerd werd met een rood kleurtje.

Dit is trouwens niet mijn klacht maar van iemand van Tweakers, één die ik niet deel. Heb 'm ff opgezocht:

[..]

Totale quatsch verder is mijn mening, ik heb helemaal niet het idee dat je overmatig veel bezig bent met Witcher Sense. Repetitief is het al helemaal niet, zeker niet vergeleken met TES-games.
Lol diegene had hem zeker op easy staan 8)7 Volgens mij kun je zowat alles uitzetten toch? _O-
pi_152969268
quote:

[..]

[..]

"Dank demo versies"

Maar ondertussen gewoon lekker doorspelen :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_152969272
quote:

[..]

Bovenstaande klacht is van toepassing op alle RPG's. Noem mij eens een RPG waar je niet 90% van de quests op zoek bent naar persoon of object. Bij The Witcher 3 heb je er tenminste nog een tof verhaal omheen (vooral ook bij de sidequests) zodat ze iig niet totaal als fetchquests aanvoelen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:09:21 #243
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_152969298
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:08 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Bovenstaande klacht is van toepassing op alle RPG's. Noem mij eens een RPG waar je niet 90% van de quests op zoek bent naar persoon of object. Bij The Witcher 3 heb je er tenminste nog een tof verhaal omheen (vooral ook bij de sidequests) zodat ze iig niet totaal als fetchquests aanvoelen.
Komt nog eens bij dat een Witcher een "tracker" is...Zou wat zijn als dat onderdeel weggelaten werd :P
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:24:41 #244
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_152969654
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:08 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Dat dus, persoonlijk vind ik w3 quests kwalitatief stukken beter en dan vooral de verhalen. Skyrim zit vol met saaie generieke haal item x op in grot y. Verzamel 20 deathbells vind ik nou niet echt uitdagend, questgiver zegt ook nog waar ze groeien. Je moet in sommige grotten wat puzzelen maar die zijn niet heel moeilijk uiteindelijk was er ook maar één weg die naar de treasure gaat.
En in w3 zitten ook puzzels, ben al een puzzel tegengekomen waarbij je potten in een bepaalde volgorde moet igniten, dat soort dingen kwam ik ook tegen in skyrim.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Eindredactie Games dinsdag 26 mei 2015 @ 11:27:44 #245
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152969739
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:24 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat dus, persoonlijk vind ik w3 quests kwalitatief stukken beter en dan vooral de verhalen. Skyrim zit vol met saaie generieke haal item x op in grot y. Verzamel 20 deathbells vind ik nou niet echt uitdagend, questgiver zegt ook nog waar ze groeien. Je moet in sommige grotten wat puzzelen maar die zijn niet heel moeilijk uiteindelijk was er ook maar één weg die naar de treasure gaat.
En in w3 zitten ook puzzels, ben al een puzzel tegengekomen waarbij je potten in een bepaalde volgorde moet igniten, dat soort dingen kwam ik ook tegen in skyrim.
Eens, tot nu toe zijn de quests in TW3 echt een verademing t.o.v. zo veel andere RPGs. Ik hoop dat het dat kan blijven volhouden, ben nog totaal niet ver.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:28:00 #246
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_152969746
quote:

Je zou kunnen zeggen dat ze misschien niet alles met geel en rood aan hadden moeten geven, maar gewoon dezelfde kleur. Dat zo'n interactief gedeelte niet zo snel opvalt tussen al die te plunderen kisten en lichamen, e.d.

Maar die mening slaat inderdaad nergens op. 'Er is een questmarker and that's it!' Ja, alleen maar een questmarker die je precies laat zien waar je heen moet en wat je moet doen, of oppakken. Dat is alles. _O-

Het is ook zeker niet repetitief. Het gaat om context en die is bij elke quest wel anders. Als je op die manier redeneert zoals hij doet, kun je elk spel zo gaan analyseren. :')
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:29:02 #247
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_152969774
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:24 schreef PirE het volgende:

[..]

De sidequests zijn inderdaad heel erg tof in W3 :) Heb vaak genoeg in WoW of FFXIV gehad dat je lvl 80 respectievelijk lvl 50 was en echt iets heel knulligs moest doen als appels plukken en hout verzamelen :') Ben een serieuze warrior verdomme :'(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:30:43 #248
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_152969816
Het speelt wmb wel net zo lekker weg als Skyrim, maar verder zit het wel beter in elkaar over het algemeen.

Ik vind het ook niet echt repetatief voorlopig, alleen als ik daar zelf voor kies. Je kan ook afwisselen met main quest, side missies en de rest van de quests. En dus gewoon blind op de vraagtekens etc af gaan. Dan kan je je nog bezig houden met crafting/alchemy/upgrading/gwent en puur zwerven zonder doel.

Nee, beetje gezeur is het wel :P.
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:31:12 #249
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_152969833
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:27 schreef 2dope het volgende:

[..]

Eens, tot nu toe zijn de quests in TW3 echt een verademing t.o.v. zo veel andere RPGs. Ik hoop dat het dat kan blijven volhouden, ben nog totaal niet ver.
Ik ben nu lvl 14 en moet zeggen dat de mainquests geweldig zijn, maar ook best wat secondary/ contract quests zijn behoorlijk goed. En dan met name omdat je bij vrijwel elke quest een keuze hebt die het einde net iets veranderd, dat geeft mij het gevoel meer invloed te hebben en meer voldoening dan een, haal voorwerp A op en krijg 100 goud ervoor.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  Eindredactie Games dinsdag 26 mei 2015 @ 11:39:49 #250
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_152970052
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:31 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik ben nu lvl 14 en moet zeggen dat de mainquests geweldig zijn, maar ook best wat secondary/ contract quests zijn behoorlijk goed. En dan met name omdat je bij vrijwel elke quest een keuze hebt die het einde net iets veranderd, dat geeft mij het gevoel meer invloed te hebben en meer voldoening dan een, haal voorwerp A op en krijg 100 goud ervoor.
Aye, vooral omdat het zichtbaar is. Dat vond ik in Dragon Age ook al best sterk trouwens, sterker dan TES/Fallout in ieder geval. Als ik me goed herinner pronkten die games altijd met hun 'vele eindes'. Dat bleek dan uiteindelijk te gaan om een slaapverwekkend verhaaltje dat verteld werd bij uitspelen over een locatie of personage, in plaats dat je tijdens de game zelf nog echt verandering ondervond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')