abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152858932
Zal het zo kort mogelijk houden. Ik heb 1 broertje een jaar jonger dan ik zelf. Compleet verschillende karakters, ik werk bijv. vanaf mijn 14e en ben bijna klaar met mijn HBO opleiding. hij heeft nu zijn 1e zaterdagbaan en al zijn opleidingen verneukt.

Omdat ik altijd heb gewerkt kon ik en moest ik alles zelf betalen. Telefoon, laptop herinrichten van mijn kamer mijn auto etc.

Mijn ouders vonden het altijd sneu dat hij die dingen dan niet had, dus hij kreeg die dingen allemaal van ze.

Nu heeft hij 1.5 jaar een relatie gehad met een meisje dat 3x is vreemdgegaan in hun relatie, ze het daarna heeft uitgemaakt en nu 1.5 jaar later hobbelt hij nog steeds achter haar aan terwijl ze overduidelijk met allerlei jongens bezig is.

Sinds deze 1.5 jaar is mijn broertje veranderd in een zombie. Hij doet niks meer is zijn werk kwijt omdat hij zich telkens ziekmelde.

Zijn ex had een saai moment en wilde hem wel terug. Mijn broertjes oude ik kwam helemaal terug. Totdat ze natuurlijk weer vreemdging.

Nu is hij alleen geen zombie meer, maar agressief. Hij heeft mijn moeder geschopt en geslagen, toen ik haar wilde helpen heeft hij mij gewurgd. En gister kwam ik thuis en had hij mijn moeder weer geslagen. Hij dreigt continu met zelfmoord, heeft het er op facebook ook over met een meisje aan de andere kant van het land.

Kortom iedereen loopt nu op zn tenen bij ons thuis omdat ze geen ruzie met hem willen of zijn bang dat hij zichzelf iets aandoet. Hij werkt niet meer vreet de hele dag niks uit, heeft echt een luizeleventje. Hij geeft constant op mij af omdat ik dingen heb die hij ook wil (maar waar ik voor heb gewerkt) en mijn ouders geven toe.

Ik ben het spuug en spuugzat. Liefdesverdriet heb ik heus begrip voor. Maar 1.5 jaar lang gaat dit al aan. Hij vergooit zijn hele leven. Het kwartje valt niet dat dat mens die ex van hem niet goed is en dat hij haar moet loslaten. En hier thuis en dan voornamelijk mijn moeder en ik zijn constant de dupe ervan.

What on earth kan dit veranderen? Ik ben namelijk niet het type dat voor een ander op de tenen gaat lopen en heb het nu constant met hem en mijn ouders aan de stok.
When nodody hates you, you're doing something wrong
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:18:16 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_152859040
Woon je nog thuis? Zo nee, dan niet mee bemoeien.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_152859067
Edit: .... oh laat maar staat in de TT...
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:23:33 #4
236046 NotYou
tigerblood
pi_152859165
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:13 schreef Elisabeth92 het volgende:
Zal het zo kort mogelijk houden. Ik heb 1 broertje een jaar jonger dan ik zelf. Compleet verschillende karakters, ik werk bijv. vanaf mijn 14e en ben bijna klaar met mijn HBO opleiding. hij heeft nu zijn 1e zaterdagbaan en al zijn opleidingen verneukt.

Omdat ik altijd heb gewerkt kon ik en moest ik alles zelf betalen. Telefoon, laptop herinrichten van mijn kamer mijn auto etc.

Mijn ouders vonden het altijd sneu dat hij die dingen dan niet had, dus hij kreeg die dingen allemaal van ze.

Nu heeft hij 1.5 jaar een relatie gehad met een meisje dat 3x is vreemdgegaan in hun relatie, ze het daarna heeft uitgemaakt en nu 1.5 jaar later hobbelt hij nog steeds achter haar aan terwijl ze overduidelijk met allerlei jongens bezig is.

Sinds deze 1.5 jaar is mijn broertje veranderd in een zombie. Hij doet niks meer is zijn werk kwijt omdat hij zich telkens ziekmelde.

Zijn ex had een saai moment en wilde hem wel terug. Mijn broertjes oude ik kwam helemaal terug. Totdat ze natuurlijk weer vreemdging.

Nu is hij alleen geen zombie meer, maar agressief. Hij heeft mijn moeder geschopt en geslagen, toen ik haar wilde helpen heeft hij mij gewurgd. En gister kwam ik thuis en had hij mijn moeder weer geslagen. Hij dreigt continu met zelfmoord, heeft het er op facebook ook over met een meisje aan de andere kant van het land.

Kortom iedereen loopt nu op zn tenen bij ons thuis omdat ze geen ruzie met hem willen of zijn bang dat hij zichzelf iets aandoet. Hij werkt niet meer vreet de hele dag niks uit, heeft echt een luizeleventje. Hij geeft constant op mij af omdat ik dingen heb die hij ook wil (maar waar ik voor heb gewerkt) en mijn ouders geven toe.

Ik ben het spuug en spuugzat. Liefdesverdriet heb ik heus begrip voor. Maar 1.5 jaar lang gaat dit al aan. Hij vergooit zijn hele leven. Het kwartje valt niet dat dat mens die ex van hem niet goed is en dat hij haar moet loslaten. En hier thuis en dan voornamelijk mijn moeder en ik zijn constant de dupe ervan.

What on earth kan dit veranderen? Ik ben namelijk niet het type dat voor een ander op de tenen gaat lopen en heb het nu constant met hem en mijn ouders aan de stok.
Weer een pareltje van deze Tokkie-TS. _O_

WGR / getuige staan geweldsdelict
Je suis Charlie Sheen
pi_152859169
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:18 schreef RingBewoner het volgende:
Woon je nog thuis? Zo nee, dan niet mee bemoeien.
Lekker is dat, je eigen broertje en ouders niet helpen omdat je al het huis uit bent :')
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:25:45 #6
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_152859218
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:23 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Lekker is dat, je eigen broertje en ouders niet helpen omdat je al het huis uit bent :')
'Helpen' door op dr broertje te spugen
pi_152859226
Ik woon nog thuis, verhuis over 2 maanden naar een dorp verderop. Maar het voelt niet goed het maar zo te laten... uit zichzelf komt dit niet goed dan was dat al gebeurd na 1.5 jaar
pi_152859252
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:23 schreef NotYou het volgende:

[..]

Weer een pareltje van deze Tokkie-TS. _O_

WGR / getuige staan geweldsdelict
Ik ben echt zooooo niet in the mood voor jouw beledigingen he... reageer normaal of reageer niet.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:27:51 #9
236046 NotYou
tigerblood
pi_152859280
Geweld is niet aan de orde van de dag in jouw vriendenkring en thuissituatie?
Je suis Charlie Sheen
pi_152859319
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:27 schreef NotYou het volgende:
Geweld is niet aan de orde van de dag in jouw vriendenkring en thuissituatie?
Zeker wel maar ik heb hier moeite mee en jou gescheld maakt het niet beter ofzo. Dus kap ermee
pi_152859349
Hij moet of hulp zoeken.

Of je ouders moeten hem het huis uitgooien.
Denk niet dat jij er verder wat aan kan doen.
Do what you love, love what you do!
pi_152859438
Hulp zoeken wil hij niet... hij had een afspraak bij de psych omdat het moest van ons maar is gewoon niet heengegaan.

Mijn ouders gaan hem het huis niet uitgooien.. want waar moet de arme jongen dan heen :')
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 17:35:38 #13
441859 crew  Lenny77
pi_152859487
En wat doet je vader hieraan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_152859804
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:33 schreef Elisabeth92 het volgende:
Hulp zoeken wil hij niet... hij had een afspraak bij de psych omdat het moest van ons maar is gewoon niet heengegaan.

Mijn ouders gaan hem het huis niet uitgooien.. want waar moet de arme jongen dan heen :')
Of je ouders met hem naar maatschappelijk werk.

Als ze dat ook niet willen. Tja dan blijf je met de situatie zitten waarschijnlijk. Of het wordt alleen maar erger.

Als ik jou was dan zou ik me er sowieso een beetje buiten houden.
Je ouders moeten dit oplossen. Zeker als jij toch het huis uit gaat.

Dan bedoel ik dus niet dat je je er voor je broertje niet moet zijn om te praten ofzo met hem.
Maar niet bemoeien met de oplossing dus hoe je ouders die voor zich zien.
Do what you love, love what you do!
pi_152859836
Het geheel zal allemaal wel wat genuanceerder zijn.
pi_152860692
Laat hem dan opnemen.
Ура для россии
pi_152861855
Laten opnemen. Dat kan gedwongen. Gewoon doen. Geen excuses van waarom dat geen optie is ook. Dat is zo te horen de enige optie. Op laten nemen die gek, en wel nu meteen.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:12:19 #19
444388 Temps_mort
Totalement pourri en ZUS
pi_152862283
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:47 schreef Zolder het volgende:
Het geheel zal allemaal wel wat genuanceerder zijn.
Denk ik ook. TS doet voorkomen haar zaakjes op orde te hebben:
quote:
Echter in werkelijkheid:
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 13:49 schreef Elisabeth92 het volgende:
Terwijl mijn rijbewijs is ingevorderd en ik dus geen vervoer had.
TS is slachtoffer van geweld geworden:
quote:
Hij heeft mijn moeder geschopt en geslagen, toen ik haar wilde helpen heeft hij mij gewurgd. En gister kwam ik thuis en had hij mijn moeder weer geslagen.
Echter is het broertje van TS niet de enige die agressief is:
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 23:36 schreef Elisabeth92 het volgende:
Die vriend had mijn telefoon nog en ik wilde hem halen en zo ben ik in het gevecht betrokken geraakt. Ik heb K daarbij geschopt. Geen van ons wist wie K was.
pi_152862461
Mijn broertje is erger.
Maar goed, hij wil niet. Hoe komt hij aan zijn levensbehoeften? Laat de ouders dat afpakken.
Internetabonnement opzeggen, z'n spullen naar het pandjeshuis brengen, verplichten in te schrijven bij de sociale huurstichting, elke dag de deur uit schoppen tot het avondeten etc.
maar ja, bij mn broertje helpt dat ook niet. :')
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:18:46 #21
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_152866219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:25 schreef Elisabeth92 het volgende:
Maar het voelt niet goed het maar zo te laten...
Wen er maar aan. Mensen zijn geen robots, en je kunt ze niet besturen en de dingen laten doen die jij wilt. Dat is wellicht een wat kortaf reactie, maar het gaat je rust geven als je een beetje afstand kunt nemen.

Dus als er gedoe of herrie is, ga lekker op je kamer zitten. Hou gesprekken oppervlakkig, bemoei je er niet mee en trek je terug totdat je lekker uit huis kan.

Jij moet vooral in de eerste plaats op jezelf passen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_152866408
Gewoon de kinderbijslag laten storneren.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 21:32:19 #23
148823 znarch
ondertitel
pi_152866664
Jij weer ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_152867002
Je kan aangifte doen, als hij je mishandelt heeft.
pi_152870286
quote:
Waarom belde jullie geen politie of hebben jullie later aangifte gedaan? Waarom laat je je moeder alleen met een agressieve boi?
Hoe weet jij van dat contact op facebook af?

quote:
Jij vindt dat hij een luizeleventje heeft, dat is wat anders. Misschien hebben je ouders zelf dit monster gecreëerd, maar jij geeft net zo goed op hem af en neemt eventuele psychische problemen ook niet serieus als ik je omschrijving zo lees.

quote:
Nou meid, kruip jij maar weer eens lekker even uit die slachtofferrol. Ten eerste omdat je er zelf aan mee werkt en b. omdat je niet veel beter bent gezien je andere topics en wat je hier post. Je moeder is een volwassen vrouw, dus die mag ook weleens verantwoordelijkheid nemen.

quote:
Oh please, ongeloofwaardig zoals je je vriend liep te pleasen toen die zich nog als zo'n lul gedroeg zogenaamd. Je loopt niet op je tenen en hebt niet altijd alles zelf betaald, want dan zou je op jezelf wonen en geen vergelijkingsfeestje met je broer hoeven doen.

Bel gewoon de politie als er weer klappen vallen, zolang hij zelf verder zijn shit niet aan wil pakken en ga lekker verder met je eigen leven ongeacht of je pappie en mammie potverdomme hem potverdomme wel ondersteunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')