Niet starten, ook niet voor een klein stukje. Verder inderdaad de ANWB bellen of zelf de tank leegzuigen en weer vullen met diesel.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:48 schreef Robuust-koekje het volgende:
Ik verwacht nu al dat dit de nodigemet zich meebrengt maar dat mag dan ook wel.
Een niet nader te noemen persoon (vriendinlief) dacht, laat ik eens de auto van ts alvast voltanken zodat hij dat niet hoeft te doen.
Nou allemaal lief een aardig zal je denken, dat dacht ik ook.
Nu wordt ik echter gebeld dat ze pakweg 40 liter benzine in de auto getankt heeft terwijl dit een diesel is.
De tank was bijna leeg dus het zal niet echt vermengd zijn.
Ze heeft de auto niet gestart maar ze staat nu met mijn auto nog bij de benzinepomp en kan er nu dus niks meer mee.
Heeft iemand enige ideeën of tips waarmee ik al die benzine uit de tank kan krijgen?
Kan ik de hele tank leegmaken en dan hem volgooien met diesel?
Of zal hij eerst "gespoeld" moeten worden o.i.d.??
Ditquote:
Ik denk haast dat het ook niet mogelijk is, ik heb ook de dealer gebeld of het schadelijk is maar zij zeggen dat ik hem moet leegpompen met speciale apparatuur.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef Barcaconia het volgende:
Nieuwe auto's hebben vaak een anti-hevelklep, dan kun je met een stofzuiger weinig, die kun je best door het filter leegzuigen maar daar heeft de ANWB apparatuur voor denk ik zo.
Oudere auto's zuig je zonder problemen via de tankdop leeg.
Iig niet rijden/starten.
Dan gaat je dat niet zomaar lukken. Als je het brandstoffilter er af haalt kun je daar een zuigslang inzetten maar dan duurt het wel lang, de ANWB heeft daar neem ik aan wat slangen, pompen en verloopjes voor bij omdat dit een van de meest voorkomende werkzaamheden is voor hun heb ik wel eens gehoord.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:13 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
Ik denk haast dat het ook niet mogelijk is, ik heb ook de dealer gebeld of het schadelijk is maar zij zeggen dat ik hem moet leegpompen met speciale apparatuur.
Er zit inderdaad een soort klep op die hem blokkeert.
Beetje waar ja.... mijn vriendinnetjelief, kreeg het vorige maand nog voor elkaar om bij het tankstation aan mij te vragen wat er ook alweer in onze auto moest, diesel...of benzine??quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef davako het volgende:
Haha. Misschien ietwat stigmatiserend, maar wat een typische vrouwen actie.
Nee want vervuild met Diesel. Die mag je aan de man van de ANWB geven.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:25 schreef spierbal het volgende:
En mag je de benzine nog terug verkopen aan de pomp?
Wat zei de ANWB?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:07 schreef Robuust-koekje het volgende:
Ik ben er nu zelf heen aan het rijden met een waterstofzuiger en een aangepaste slang, hopelijk kan ik er wat mee.
ANWB heb ik ook al gebeld.
We wachten nu op de ANWB, ben wel al lid dus dat scheelt.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:32 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Wat zei de ANWB?
Dat je zeker eerst lid moet worden?
In ieder geval ben je wel 35 euro kwijt aan eigen bijdrage.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:33 schreef Robuust-koekje het volgende:
[..]
We wachten nu op de ANWB, ben wel al lid dus dat scheelt.
quote:
quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef Barcaconia het volgende:
Nieuwe auto's hebben vaak een anti-hevelklep, dan kun je met een stofzuiger weinig, die kun je best door het filter leegzuigen maar daar heeft de ANWB apparatuur voor denk ik zo.
Oudere auto's zuig je zonder problemen via de tankdop leeg.
Iig niet rijden/starten.
Hier was het anders mijn ex die die stomme fout maakte. Ook nog die nacht toen het -20 was.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef davako het volgende:
Niet altijd hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:08 schreef davako het volgende:
quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:03 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Hier was het anders mijn ex die die stomme fout maakte. Ook nog die nacht toen het -20 was.
De uitzondering die de regel bevestigd.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:09 schreef roos85 het volgende:
[..]
Niet altijd hoor
Ik heb jaren geleden een bijbaantje gehad bij een benzinepomp. Een man had diesel in zijn benzineauto gegooid. Ik gezegd dat hij de ANWB moest bellen, gooide hij er vervolgens nog benzine bij![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |