Omdat ze verwachten dat Bronn en Jaime (door een wit voetje te scoren) ze zullen helpen ontsnappen?quote:Op maandag 25 mei 2015 14:12 schreef Aristoteless het volgende:
Waarom zou die Sandsnake Bronn het tegengif geven? Omdat hij zo mooi kon zingen?
Tja anders wordt z'n mokkeltje ter plekke afgemaakt door die religekkies, althans da's wat mammie hem wijs maakt. Ik denk niet dat ze dat echt zouden doen; haar "misdrijf" is niet groot genoeg voor de doodstraf, lijkt me, en het is niet bepaald vroom om iemand te vermoorden omdat je aangevallen wordt door iemand die haar wil bevrijden.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Omdat ze verwachten dat Bronn en Jaime (door een wit voetje te scoren) ze zullen helpen ontsnappen?
I will take my army and take back the Sept and kill every last one of them. Dacht eindelijk: ah doetje gaat op de Joffrey-tour, maar helaas alleen grootspraak![]()
Mja, ik moet het nog maar zien. Die hele religekkies zijn er omdat de Sept gebackt wordt door de Queen Mother. Nu de Queen Mother in het gevang zit weg te rotten hebben ze geen legitimiteit meer, King's Guard erheen sturen om de boel door te lichten en klaar. Misschien een diplomatieke rel, maar it's King's Landing after all, everyone should obey the King, if they like it or not. Die hele Spaanse inquisitiequote:Op maandag 25 mei 2015 14:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja anders wordt z'n mokkeltje ter plekke afgemaakt door die religekkies, althans da's wat mammie hem wijs maakt. Ik denk niet dat ze dat echt zouden doen; haar "misdrijf" is niet groot genoeg voor de doodstraf, lijkt me, en het is niet bepaald vroom om iemand te vermoorden omdat je aangevallen wordt door iemand die haar wil bevrijden.
Nee zo werkt het niet. Cersei heeft de Sparrows bewapend, maar verder niet. Ze zijn een onafhankelijke factie.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja, ik moet het nog maar zien. Die hele religekkies zijn er omdat de Sept gebackt wordt door de Queen Mother. Nu de Queen Mother in het gevang zit weg te rotten hebben ze geen legitimiteit meer
Ik denk dat het volk zich achter die sparrows zal scharen: de Lannisters zijn alles behalve geliefd, en de sparrows hebben veel corrupte hooggeplaatste mensen afgestraft. Iedereen is gelijk, en alles wat als decadent gezien wordt, wordt vernietigd. Het volk wordt relatief machtiger door hen. If the many stop fearing the few...quote:Op maandag 25 mei 2015 14:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja, ik moet het nog maar zien. Die hele religekkies zijn er omdat de Sept gebackt wordt door de Queen Mother. Nu de Queen Mother in het gevang zit weg te rotten hebben ze geen legitimiteit meer, King's Guard erheen sturen om de boel door te lichten en klaar. Misschien een diplomatieke rel, maar it's King's Landing after all, everyone should obey the King, if they like it or not. Die hele Spaanse inquisitiewat we vorige week al aangaven: waar is Joffrey wanneer je hem nodig hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die sand snakes zijn toch wel lekker, vooral Tyene.
Afleveringen worden weer steeds beter.
quote:Op maandag 25 mei 2015 14:28 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet. Cersei heeft de Sparrows bewapend, maar verder niet. Ze zijn een onafhankelijke factie.
Mja, dan nog. Kun je wel met many zijn, maar the few hebben iets machtigers: betere gear, armour and weapons of choice. De kop inslaan die revolte, nu het nog kan. King's guard heeft weinig weerstand aan die religekkies heur, dan is het swoosh, swoosh, killstreak, who's next?quote:Op maandag 25 mei 2015 14:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk dat het volk zich achter die sparrows zal scharen: de Lannisters zijn alles behalve geliefd, en de sparrows hebben veel corrupte hooggeplaatste mensen afgestraft. Iedereen is gelijk, en alles wat als decadent gezien wordt, wordt vernietigd. Het volk wordt relatief machtiger door hen. If the many stop fearing the few...
Mooie scenes vond ik dat welquote:
Da's ook absoluut weer waar ja. Aan de andere kant; het volk is al een keer zwaar in opstand geweest toen ze rond de oorlog met Stannis aan het verhongeren waren en Joffrey zich als een enorme oetlul tegen hen gedroeg.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Mja, dan nog. Kun je wel met many zijn, maar the few hebben iets machtigers: betere gear, armour and weapons of choice. De kop inslaan die revolte, nu het nog kan. King's guard heeft weinig weerstand aan die religekkies heur, dan is het swoosh, swoosh, killstreak, who's next?
Als the few heb je niks te melden als er een massa mensen op je uit is, hoe goed je plaatwerk ook is.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:30 schreef Joosie200 het volgende:
Mja, dan nog. Kun je wel met many zijn, maar the few hebben iets machtigers: betere gear, armour and weapons of choice. De kop inslaan die revolte, nu het nog kan. King's guard heeft weinig weerstand aan die religekkies heur, dan is het swoosh, swoosh, killstreak, who's next?
Klopt, we hebben dit al eerder gezien, dat er reuring onder het gewone volk was met dank aan Joffrey. Toch leidde dat zijn ondergang niet in, dat was de binnenkomst van de Tyrells. (en Littlefinger vertrouwenquote:Op maandag 25 mei 2015 14:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's ook absoluut weer waar ja. Aan de andere kant; het volk is al een keer zwaar in opstand geweest toen ze rond de oorlog met Stannis aan het verhongeren waren en Joffrey zich als een enorme oetlul tegen hen gedroeg.
quote:Op maandag 25 mei 2015 14:29 schreef YellowBlacks het volgende:
What? He's got a good voice.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die sand snakes zijn toch wel lekker, vooral Tyene.
Afleveringen worden weer steeds beter.
You're lucky he's a good singer. If he were a good fighter, you might have been in trouble.![]()
Wouldn't feel right to leave Dorne without a new scar![]()
Aye, mag ook wel trouwens, nog drie maar te gaan dit seizoen
mag het weten
En toch; hoe lang denk je het uit te kunnen houden als het volk je niet meer steunt? Dat wist Robert Baratheon ook, toen hij het had over dat de Dothraki het volk zou uitroeien als hij zich bang in zijn kasteel ging verschuilen. (Toen khal Drogo nog leefde en er sprake van was dat Dany die horde mee naar Westeros zou kunnen nemen.)quote:Op maandag 25 mei 2015 14:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Klopt, we hebben dit al eerder gezien, dat er reuring onder het gewone volk was met dank aan Joffrey. Toch leidde dat zijn ondergang niet in, dat was de binnenkomst van de Tyrells. (en Littlefinger vertrouwen)
What? He's got a good voice.
You're lucky he's a good singer. If he were a good fighter, you might have been in trouble.![]()
Ik zat er ook aan te denken. Ik dacht zelfs dat Littlefinger wel dubbelspel heeft gespeeld bij beide: misschien heeft hij ervoor gezorgd dat die schildknaap zou getuigen tegen Margery (voor Cersei) en heeft hij vervolgens Lancel gemanipuleerd om te gebruiken voor Olenna tegen Cersei.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:50 schreef Cikx het volgende:
Net de laatste ep gezien, was weer leuk.
Maar begrijp ik nou goed dat Littlefinger aan Olenna heeft verteld dat ze Lancel kan gebruiken om Cersei onderuit te halen? Hij zei namelijk iets van ik geef jou wat ik Cersei ook heb gegeven: een knappe jonge jongen? Dus hij heeft ervoor gezorgd dat die Lancel als religekkie terugkwam naar King's Landing of haal ik nu dingen door elkaar?
3 afleveringen om een heel slap seizoen recht te trekken? Damn....quote:Op maandag 25 mei 2015 14:33 schreef Joosie200 het volgende:
Aye, mag ook wel trouwens, nog drie maar te gaan dit seizoen![]()
Het begint eindelijk te komen. Ook eindelijk wat vooruitgang in het Tyrion / Dany gebeuren. Al die scènes in die boot en over land en dat ze als slaaf aankwamen hadden makkelijk in één aflevering gekund. Dat ging echt nergens over hoe lang dat duurdequote:Op maandag 25 mei 2015 14:38 schreef ToT het volgende:
[..]
3 afleveringen om een heel slap seizoen recht te trekken? Damn....
Okee deze aflevering heeft daar al wel een begin aan gemaakt.
Mwoah, als je het leest, gaat het over een nog langere periode. Dit is al netjes samengevat.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het begint eindelijk te komen. Ook eindelijk wat vooruitgang in het Tyrion / Dany gebeuren. Al die scènes in die boot en over land en dat ze als slaaf aankwamen hadden makkelijk in één aflevering gekund. Dat ging echt nergens over hoe lang dat duurde
Maar je hoeft je dan ook niet letterlijk aan het boek te houden. Als je het verhaal soms wat kan versnellen is dat helemaal niet erg. Wat schieten wij ermee op om als kijker bootscène #3 met random gelul te zien?quote:Op maandag 25 mei 2015 14:43 schreef ToT het volgende:
Het begint eindelijk te komen. Ook eindelijk wat vooruitgang in het Tyrion / Dany gebeuren. Al die scènes in die boot en over land en dat ze als slaaf aankwamen hadden makkelijk in één aflevering gekund. Dat ging echt nergens over hoe lang dat duurde
Die vent is altijd al een klootzak geweest, maar die opmerking ging idd wel erg ver, ja. Aan de andere kant was het voor de verhaallijn misschien vooral om duidelijk te maken in wat voor positie Sam zich nu verkeert; hij is altijd beschermd geweest door anderen en nu moet hij voor zichzelf zien op te komen. (Met dat leuke lieve keffertje!quote:Op maandag 25 mei 2015 14:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die zeiksnor bij the wall begint me ook echt te erg te irriteren. Die moet ook uitgeschakeld worden.
Weet even niet hoe hij heet, die tegen Samwell mekkerde dat al z'n vrienden vertrekken
Denk dat hij best badass kan zijn als het moet.quote:Op maandag 25 mei 2015 14:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Die vent is altijd al een klootzak geweest, maar die opmerking ging idd wel erg ver, ja. Aan de andere kant was het voor de verhaallijn misschien vooral om duidelijk te maken in wat voor positie Sam zich nu verkeert; hij is altijd beschermd geweest door anderen en nu moet hij voor zichzelf zien op te komen. (Met dat leuke lieve keffertje!)
quote:Op maandag 25 mei 2015 14:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Denk dat hij best badass kan zijn als het moet.
Mooi hoe dat ook werd benoemd laterquote:Op maandag 25 mei 2015 14:48 schreef ToT het volgende:
[..]Dat sowieso, dat straalt hij wel uit en hij heeft zijn positie niet voor niets gekregen, in tegenstelling tot dat mietje van de Goldcloaks die laatst onthoofd is. (Die heeft zich tijdens de slag om de wall als een jankende pisnicht verstopt bij die wildling griet met d'r baby.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |