Dit met vandalisme vergelijkenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 00:16 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een barbaarse daad, dan denk ik eerder aan de onthoofdingen, de verbrandingen, verkrachtingen van volwassenen en kinderen. Maar vernieling vind toch eigenlijk overal en nergens plaats. Jeugd die aan vandalisme doet. Oude historische gebouwen dat plaats moet maken voor vernieuwing. En zelfs zou je daar misschien graffiti onder kunnen rekenen. Of kunst dat decennia lang ligt te verpauperen bij opslagplaatsen onder musea of in een afgelegen loods.
gevallenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:05 schreef Szura het volgende:
Is het ziekenhuis in Jisr al Shughour gevallen?
twitter:markito0171 twitterde op vrijdag 22-05-2015 om 11:51:16#Syria #Idlib #Assad-forces fled in 2 groups & different escape routes in a corridor of 1 km west of Orontes river towards south/interchange reageer retweet
kijk ze gaantwitter:markito0171 twitterde op vrijdag 22-05-2015 om 10:33:56As I said: Rebels digged tunnel (for bomb) to National Hospital in Jisr al-Shughour #Assad-forces heard that & fledhttps://t.co/s40WovwIHn reageer retweet
twitter:markito0171 twitterde op vrijdag 22-05-2015 om 11:21:59#Syria #Idlib Clashes btw fleeing #SAA-forces (from Hospital) & rebels (hunting them) still continues in groves south of Jisr al-Shughour reageer retweet
twitter:SyriacMFS twitterde op vrijdag 22-05-2015 om 07:06:25BREAKING: Another two villages are liberated: Tel Nasri and Tel Hormiz. reageer retweet
In de OP van de Syri-reeks stond 1 die constant bijgewerkt wordt:quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:09 schreef HexHunter het volgende:
Heeft iemand misschien een nieuwe kaart die up-to-date is met de laatste ontwikkelingen in Syri?
Bij voorbaat bedankt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
twitter:deSyracuse twitterde op vrijdag 22-05-2015 om 11:28:13Tens of #SAA soldiers escaped from #Jisr_Shughour hospital today http://t.co/3KZHhm1whJ reageer retweet
deze dude heeft goede maps van heel syrie http://archicivilians.com/quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:09 schreef HexHunter het volgende:
Heeft iemand misschien een nieuwe kaart die up-to-date is met de laatste ontwikkelingen in Syri?
Bij voorbaat bedankt.
first things first. eerst moeten er wat loyalisten onthoofd wordenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is het sloopwerk in Palmyra al begonnen? Of zijn daar nog geen berichten/video's van?
Deze betere: http://www.agathocledesyracuse.com/quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze dude heeft goede maps van heel syrie http://archicivilians.com/
Als ze nog allemaal leven is dat wel een faal van de Nusra-terroristenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:14 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:deSyracuse twitterde op vrijdag 22-05-2015 om 11:28:13Tens of #SAA soldiers escaped from #Jisr_Shughour hospital today http://t.co/3KZHhm1whJ reageer retweet
ze moeten er een film over maken met happy ending uiteraard!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Als ze nog allemaal leven is dat wel een faal van de Nusra-terroristen
Goed tegenargument weer zoals altijd.quote:
In Libanon worden ze momenteel opgeruimd door Hezbollah en het leger.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:24 schreef Rockefellow het volgende:
Aangezien jullie dit nieuws op de voet volgen stel ik mijn vraag hier:
Op sommige plekken zie je dat IS netjes langs de grenzen beweegt. Wat zullen de volgende landen zijn die eraan moeten geloven?
voorlopig geen andere land. isis krijgt de mogelijkheid om te groeien waar er geen sterke overheid is. als iraakse organisatie is hun basis altijd irak geweest, maar ze zagen de kans om te groeien in syrie wegens de burgeroorlog daar.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:24 schreef Rockefellow het volgende:
Aangezien jullie dit nieuws op de voet volgen stel ik mijn vraag hier:
Op sommige plekken zie je dat IS netjes langs de grenzen beweegt. Wat zullen de volgende landen zijn die eraan moeten geloven?
Uiteraard zonde, maar het heeft slechts emotionele waarde. Mbt informatieve waarde zal het wel meevallen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 10:09 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ik wil dat mijn kleinkinderen later kunnen zien hoe het allemaal begonnen is. Hoe verschillende culturen elkaar opgevolgd hebben. Hoe de mensheid ondanks haar onderlinge meningsverschillen besloten heeft dat niemand het recht heeft onze geschiedenis te vernietigen.
Mijn voorouders zijn daar in die tijd waarschijnlijk nooit geweest, maar dit is van ons allemaal. het maakt niet uit dat de ruines toevallig in een oorlogsgebied liggen. Dit is een stukje geschiedenis van de mensheid en we dienen dit te koesteren en verdedigen tegen barbaren.
ook in die landen zijn het plaatselijke organisaties die soort van meevaren op de naamsbekendheid van isis en trouw zweren aan. ik weet niet of dat hen echt een onderdeel maakt van de organisatie. neem boko in nigeria bv. welke banden kunnen zij nou hebben met bagdady?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:27 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Libanon worden ze momenteel opgeruimd door Hezbollah en het leger.
Voor landen als Libi en Jemen zie ik het somberder in.
r u nuts?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
voorlopig geen andere land. isis krijgt de mogelijkheid om te groeien waar er geen sterke overheid is. als iraakse organisatie is hun basis altijd irak geweest, maar ze zagen de kans om te groeien in syrie wegens de burgeroorlog daar.
er is op dit moment geen ander land die "slachtoffer" dreigt te worden van isis.
ISIS in Libi is exact hetzelfde als ISIS in Syri en Irak, zelfde strategie, filmpjes, fotoseries, etc.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
ook in die landen zijn het plaatselijke organisaties die soort van meevaren op de naamsbekendheid van isis en trouw zweren aan. ik weet niet of dat hen echt een onderdeel maakt van de organisatie. neem boko in nigeria bv. welke banden kunnen zij nou hebben met bagdady?
mensen die het concept van isis oppikken en toepassen zie ik niet als een onderdeel van de organisatie. dit zou kunnen veranderen in de toekomst wanneer ze wel organisatorisch banden opbouwenquote:Op vrijdag 22 mei 2015 12:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS in Libi is exact hetzelfde als ISIS in Syri en Irak, zelfde strategie, filmpjes, fotoseries, etc.
Vandaag in het nieuws: Gadhafi's home town Sirte falls to ISIS in anarchic Libya
twitter:markito0171 twitterde op vrijdag 22-05-2015 om 12:36:06#Syria #Idlib: Seems (according to last videos) from Hospital in #Jisr most fled #Assad-forces killed, injured & captured reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |