Poetin is een christen hoor.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:09 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Poetin buigt enkel voor Allah![]()
Teveel biertjes op ofzo ?
Dat doet Hezbollah niet.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar zou Obama ook critici de mond snoeren/vermoorden zoals Hezbollah dat doet?
Dat zou inderdaad best zo kunnen zijn, maar waarom moet dan een paramilitaire terreurorganisatie zich ermee bemoeien ipv de Libanese regering? Heeft Hezbollah de Libanese bevolking of regering ook maar iets gevraagd? Dat is ook het probleem met Hezbollah het voert zijn eigen beleid, ook buitenlands beleid. Nasrallah/Khamenei heeft lak aan lokale zorgen en denkt voor Libanon wel even te kunnen beslissen over oorlog en vrede, net zoals in 2006 en 2008. Hezbollah luistert liever naar de wensen van buitenlandse bondgenoten dan de zorgen van Libanese politieke autoriteiten. En daarmee heeft het Libanon in een oorlog gesleept. Alweer.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:58 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ik zie niet wat dat mee te maken heeft met dat het 'andermans oorlog' zou zijn. Libanon werd voordat Hezbollah ging vechten al aangevallen door groepen die Hezbollah nu bestrijd, terwijl het westen niet werd aangevallen door Syrië. Lijkt me dat je eerder zegt dat het westen 'andermans oorlog' voert.
Enigszins wel. Verkiezingen kun je in een burgeroorlog natuurlijk niet fatsoenlijk houden, dus je hebt wel een punt, maar het was hier meer een conflict onderling dan echt een opstand puur tegen het regime zoals het in Syrië is begonnen.quote:Hopelijk meen je dat niet serieus, er was niet voor niks een burgeroorlog.
Ik begrijp geloof ik niet het punt dat je probeert te maken.quote:Ik zie niet waarom de VN ene legitimiteit zou geven. Al de misdaden van de landen (VS, China en de Sovjet-Unie) waardoor het mogelijk was al vergeten?
Tuurlijk.quote:
Die zou ik je zo niet kunnen geven, ik kan geen arabisch.quote:Ik zou graag het originele Assafir/Al-Akhbar artikel lezen
Bron?quote:in plaats van NOW dat een onbetrouwbaar propaganda kanaal is voor 14 maart.
Omdat het Libanese leger zwak is in vergelijking met Hezbollah en het "neutraal" moet blijven.quote:Op maandag 25 mei 2015 22:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat zou inderdaad best zo kunnen zijn, maar waarom moet dan een paramilitaire terreurorganisatie zich ermee bemoeien ipv de Libanese regering?
quote:Nasrallah/Khamenei heeft lak aan lokale zorgen en denkt voor Libanon wel even te kunnen beslissen over oorlog en vrede
Lol, jij beschrijft precies de tegenstanders van Hezbollah in Libanon. Die zeggen dat Al Nusra geen gevaar is of ze zelf steunen. Een Druze die Al Nusra steunt.quote:Hezbollah luistert liever naar de wensen van buitenlandse bondgenoten dan de zorgen van Libanese politieke autoriteiten.
Hebben de terroristen in Syrië de Syrische bevolking ook maar iets gevraagd?quote:Heeft Hezbollah de Libanese bevolking of regering ook maar iets gevraagd?
Wat maakt het uit wat de VN vindt, een organisatie waar landen met heel veel bloed aan hun handen de macht hebben?quote:Ik begrijp geloof ik niet het punt dat je probeert te maken.
quote:Turkey and the United States have reached a "principle agreement" to provide air support for some Syrian rebel forces, in a move that could signal growing involvement from Washington in the conflict, a Turkish official said.
Turkish Foreign Minister Mevlut Cavusoglu told the Daily Sabah on Monday that up to 15,000 moderate Syrian opposition forces that are currently being equipped and trained in Turkey would be provided further support in Syria.
"They have to be supported via air. If you do not protect them or provide air support, what is the point?," Cavusoglu told the newspaper. "There is a principle agreement on providing air support. How it is going to be provided is in the responsibility of the army."
Washington could not be reached for comment, Reuters reported.
The U.S.-led program to train and equip the moderate opposition to the Islamic State group has faced significant delays and difficulties. The Syrian government has slammed the program, claiming Washington is providing direct support for terrorists, while some rebels have dismissed the program as ineffective or criticized its focus on fighting ISIS instead of Bashar Assad's regime.
Turkey has long said that any support for the rebels would need to include taking direct action against Assad's regime as well, whereas Washington has maintained that Assad would need to leave as part of an agreed-upon political transition.
Although the U.S.-led coalition has initiated a bombing campaign against ISIS in Syria since last October, Washington has been wary of providing a "safe zone" for rebel groups to operate out of, for fear of being drawn into direct confrontation with Damascus.
Cavusoglu added that while fighting ISIS is the current priority, the "regime must also be stopped."
http://www.ibtimes.com/us(...)els-official-1936605
quote:
http://www.jpost.com/Midd(...)-Syria-rebels-404049quote:US officials acknowledged ongoing discussions with Turkey about a range of options to step up the fight against Islamic State, but said no decisions had been made.
"We're in ongoing discussions with the Turks across all lines of counter-ISIL efforts. Our understanding is no decisions have been made," said one US defense official who was not authorized to speak publicly.
De Syrische bevolking heeft al besloten dat Assad moet gaan. Het is voor Assad ook te laat om de dingen terug te draaien. Jij hebt helaas niet zoveel te zeggen over deze kwestie.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Yup assad steunen voor geheel Syrië een gefaalde staat is waar terroristen vrij spel hebben
afgelopen verkiezingen heeft het volk massaal op hem gestemd.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:45 schreef Atak het volgende:
[..]
De Syrische bevolking heeft al besloten dat Assad moet gaan. Het is voor Assad ook te laat om de dingen terug te draaien. Jij hebt helaas niet zoveel te zeggen over deze kwestie.
Hij heet met 96% gewonnen, toch? Helemaal vergeten. Ik geef jou gelijk nu. Ik was het helemaal vergeten.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
afgelopen verkiezingen heeft het volk massaal op hem gestemd.
Bevolking in gebied van de rebellen stemt met de voeten en vlucht massaal
had maar het lef niet te stemmen op hem.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
afgelopen verkiezingen heeft het volk massaal op hem gestemd.
Bevolking in gebied van de rebellen stemt met de voeten en vlucht massaal
Ook maar omdat sommigen op een verkeerd knop hebben gedrukt dat er geen 100% uitkwamquote:Op maandag 25 mei 2015 23:49 schreef Atak het volgende:
[..]
Hij heet met 96% gewonnen, toch? Helemaal vergeten. Ik geef jou gelijk nu. Ik was het helemaal vergeten.
quote:Dimitri’s visit convinced the Belgian jihadis that Jejoen was a spy. A week later, Amr al-Absi, still on crutches, hobbled up the rocky hill to Jejoen’s cell to ask if he had sought help from Israel. “I told him that this was one big mistake,” Jejoen said. His father had sent a text message mentioning Israeli contacts, and Elouassaki had found it while looking through Jejoen’s phone.
A few days later, Jejoen was released, on the condition that he complete his training and fully commit to the group. When another Belgian jihadi told Jejoen that he was homesick, and asked for his help in escaping, Jejoen agreed, and said that he’d go with him. But it was a setup. As they were sneaking out of the camp, a BMW with Belgian plates pulled up. Jejoen was taken at gunpoint and driven to another building on the compound, where Absi stood, loading a pistol. Jejoen was forced to kneel at his feet. Then Absi aimed at his head and pulled the trigger. “I closed my eyes and heard a bang,” Jejoen told police.
Absi had loaded the gun with blanks. He laughed, and asked Jejoen if he had died. “I said nothing,” Jejoen told police. “He felt my neck and told me that I had soft skin.” Then someone reached for a machete on the wall. “I thought I was going to be beheaded, because that is the judgment of the spies,” Jejoen said. Instead, the jihadis tortured him for four days, gagging him and then whipping him with electrical cables until he could no longer walk.
Newyorker.com
Eigenlijk bizar dat hij het niet doet. Assad hoeft alleen wat raketten en vliegtuigen boven Istanbul en Ankara los te laten en de totale chaos en paniek breekt uit. Aandelenmarkt in Turkije dondert als een baksteen in elkaar, Europa en de VS zullen bezorgd zijn en de boel monitoren, maar helemaal niets uitvoeren en het Turkse leger wordt met tegenzin de Syrische burgeroorlog in gestuurd.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:45 schreef Triggershot het volgende:
Niet dat hij veel zal kunnen doen, maar eik is Assad nu geheel gerechtigd om Turkije de oorlog te verklaren.
rahimaho allah eerderquote:
Een grootscheeps aanval op Turks bodem zou de AKP, MHP en BBP nog wel eens enorm kunnen verenigen in een grootschalige oorlogsvoering, daarnaast is een aanval op Turkije het direct betrekken van een goed georganiseerd leger er bovenop, met de vraag hoe de NAVO zal reageren, dus ondanks dat hij het zou willen zijn volgens mij de gevolgen nog zwaarder.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Eigenlijk bizar dat hij het niet doet. Assad hoeft alleen wat raketten en vliegtuigen boven Istanbul en Ankara los te laten en de totale chaos en paniek breekt uit. Aandelenmarkt in Turkije dondert als een baksteen in elkaar, Europa en de VS zullen bezorgd zijn en de boel monitoren, maar helemaal niets uitvoeren en het Turkse leger wordt met tegenzin de Syrische burgeroorlog in gestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |