Ze hebben dat probleem zelf weer proberen op te lossen door middel van no-flyzones(1991-92) en ook nog eens Saddam aan te vallen meerdere malen. En uiteindelijk hem af te zetten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:27 schreef Irakees het volgende:
[..]
Ze kunnen de toekomst niet voorspellen, maar het kan ze ook niks schelen, zo'n ramp. Volgens mij hebben ze in Indonesië hetzelfde geflikt en hele namenlijsten met "te liquideren communisten" doorgegeven aan het regime.
Vanuit een f16 kun je niet zien wie ISIS is en wie niet, de Amerikaanse luchtmacht krijgt juist coordinatie van YPG.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:28 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Klopt maar jij denkt toch niet dat Amerika ingrijpt wanneer de YPG wat zegt? Amerika grijpt alleen in wanneer zij het nodig vinden
Ja maar niet omdat de YPG wilt dat het aangevallen wordt maar omdat de Amerikanen het zelf willen bedoel ik he, Amerika bepaald zelf wanneer ze aanvallen en niet wanneer YPG het bepaaldquote:Op donderdag 21 mei 2015 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Vanuit een f16 kun je niet zien wie ISIS is en wie niet, de Amerikaanse luchtmacht krijgt juist coordinatie van YPG.
Oke, dat klopt, maar YPG bepaalt ook zelf wanneer ze aanvallen en niet op gezag van de VS.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:36 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar niet omdat de YPG wilt dat het aangevallen wordt maar omdat de Amerikanen het zelf willen bedoel ik he, Amerika bepaald zelf wanneer ze aanvallen en niet wanneer YPG het bepaald
Ze kunnen niet vanuit hun stoeltje zien waar en wanneer daesh het best geraakt kan worden, die info krijgen ze vanaf de grond, waarschijnlijk via de Amerikanen en Britten die er zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:36 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar niet omdat de YPG wilt dat het aangevallen wordt maar omdat de Amerikanen het zelf willen bedoel ik he, Amerika bepaald zelf wanneer ze aanvallen en niet wanneer YPG het bepaald
twitter:Reuters twitterde op donderdag 21-05-2015 om 16:10:53EXCLUSIVE: Turkish intelligence helped ship arms to Syrian Islamist rebel areas. http://t.co/vNt7MfejpG http://t.co/UFdp2ahOJG reageer retweet
Er gaan dan ook geruchten dat Palmyra is opgeofferd om de druk op IS te vergroten. Als IS Palmyra sloopt komt Assad weer in een beter daglicht te staan. Het is inderdaad zeer vreemd te noemen dat het IS- convooi geen één keer is gebombardeerd. IS is overigens ook niet gebombardeerd bij de verovering van Ramadi.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:37 schreef firefly3 het volgende:
Eigenlijk wel hilarisch hoe ISIS gewoon niet gebombardeerd werd en rustig naar het grootste militaire vliegveld kon rijden, zonder dat assad maar 1 vliegtuig liet opstijgen om ISIS te bombarderen
Waren opeens de barrelbombs op ofzo? Dit zaakje stinkt aan alle kanten
Ze maken liever selfies in natuurgebiedquote:Op donderdag 21 mei 2015 17:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er gaan dan ook geruchten dat Palmyra is opgeofferd om de druk op IS te vergroten. Als IS Palmyra sloopt komt Assad weer in een beter daglicht te staan. Het is inderdaad zeer vreemd te noemen dat het IS- convooi geen één keer is gebombardeerd. IS is overigens ook niet gebombardeerd bij de verovering van Ramadi.
Slaat weer nergens op wat je zegt, het regende bommen bij Palmyra afgelopen dagenquote:Op donderdag 21 mei 2015 17:37 schreef firefly3 het volgende:
Eigenlijk wel hilarisch hoe ISIS gewoon niet gebombardeerd werd en rustig naar het grootste militaire vliegveld kon rijden, zonder dat assad maar 1 vliegtuig liet opstijgen om ISIS te bombarderen
Waren opeens de barrelbombs op ofzo? Dit zaakje stinkt aan alle kanten
twitter:Terror_Monitor twitterde op maandag 18-05-2015 om 10:40:47#Syria-army intense airstrike hit in #Palmyra & outskirts, >30 airstrikes on past 24h to target #ISIS positions (F.P. http://t.co/ZYjNTxdDYu reageer retweet
twitter:MailOnline twitterde op donderdag 21-05-2015 om 11:51:06Shocking images show ISIS slaughter of Palmyra's citizens has begun http://t.co/eownLjVHiS http://t.co/YSszwdUYll reageer retweet
Edit: die laatste was al gepost in het vorige topic zie iktwitter:MailOnline twitterde op donderdag 21-05-2015 om 14:31:13ISIS execute a man with a BAZOOKA in shocking new video http://t.co/TCwq5usQ5R http://t.co/dVD9mwKnAN reageer retweet
Dat is waar maar hoe een heel konvooi daar kon komen snap ik echt niet. Pas toen ze er waren begon het bombarderen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:57 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Slaat weer nergens op wat je zegt, het regende bommen bij Palmyra afgelopen dagentwitter:Terror_Monitor twitterde op maandag 18-05-2015 om 10:40:47#Syria-army intense airstrike hit in #Palmyra & outskirts, >30 airstrikes on past 24h to target #ISIS positions (F.P. http://t.co/ZYjNTxdDYu reageer retweet
er wordt iig samengewerktquote:Op donderdag 21 mei 2015 16:30 schreef vigen98 het volgende:
Trouwens ik zei nooit dat YPG proxy was van Amerika, ik zei dat Koerden bevelen krijgen van Amerikanen
jij let volgens mij niet opquote:Op donderdag 21 mei 2015 16:31 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Dit gaat niet goed zo
Hoop dat Assad het tij nog kan keren en de westerse landen hem gaan steunen.
twitter:markito0171 twitterde op donderdag 21-05-2015 om 18:41:36#Syria #Aleppo #IslamicState took control of 3rd zone of Sheikh Najjar Industrial city after #Assad-forces retreat http://t.co/bdm8qBg7BG reageer retweet
Omdat de Syrische luchtmacht vandaag de dag zeer schraal is en beperkt inzetbaar.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is waar maar hoe een heel konvooi daar kon komen snap ik echt niet. Pas toen ze er waren begon het bombarderen.
Begrip hebben voor fascistische import-jihadistenquote:Op donderdag 21 mei 2015 18:46 schreef HighVolume het volgende:
Waarom mogen zij niet een islamitische staat hebben ?Wil je daar niet wonen dan ga je weg,wil je volgens de sharia leven dan ga je erheen.
Natuurlijk moet er wel een grens gesteld worden aan het gebied maar goed de joden hebben ook hun eigen staat.
Maar vertel.. waar zou dit niet mogen ?quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:48 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Begrip hebben voor fascistische import-jihadisten![]()
Het lijkt me niet de bedoeling dat terroristen zomaar ergens eigen staten gaan oprichten ten koste van alles.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:51 schreef HighVolume het volgende:
[..]
Maar vertel.. waar zou dit niet mogen ?
klopt. maar inmiddels is het er en heeft het voldoende draagvlak blijkbaar.Waarom niet afbakenen en accepteren dat er een islamitische staat is.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het lijkt me niet de bedoeling dat terroristen zomaar ergens eigen staten gaan oprichten ten koste van alles.
ahummmquote:Op donderdag 21 mei 2015 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het lijkt me niet de bedoeling dat terroristen zomaar ergens eigen staten gaan oprichten ten koste van alles.
heb je het over isis of over EEN islamitische staat (wat dat ook moge wezen)?quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:56 schreef HighVolume het volgende:
[..]
klopt. maar inmiddels is het er en heeft het voldoende draagvlak blijkbaar.Waarom niet afbakenen en accepteren dat er een islamitische staat is.
En jij denkt dat de problemen dan opgelost zijn ofzo?quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:56 schreef HighVolume het volgende:
[..]
klopt. maar inmiddels is het er en heeft het voldoende draagvlak blijkbaar.Waarom niet afbakenen en accepteren dat er een islamitische staat is.
een staatquote:Op donderdag 21 mei 2015 19:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb je het over isis of over EEN islamitische staat (wat dat ook moge wezen)?
dit dusquote:Op donderdag 21 mei 2015 19:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
ahummm
israel wordt ook door (bijna) de gehele wereldgemeenschap geaccepteerd...
De helft ofzo, de andere helft ziet het als ordinair zionismequote:Op donderdag 21 mei 2015 19:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
ahummm
ah okay, ja dan deel ik je mening wel, maar het moet wel een staat zijn die het internationale politieke spelletje meespeelt, dat is iets wat isis dus niet doet, die willen de wereld veroverenquote:
Als ik google op de bron kan ik het niet vinden, in het vervolg graag directe link naar de bron.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:26 schreef firefly3 het volgende:
Het regime rent ook van Aleppo weg. Bron: freethinker twitter. [ afbeelding ]
Wat is er allemaal aan de hand? Is het dinosaurus tijdperk nu echt ten einde gekomen, of gaan we nog vele afleveringen zien van platvoet en zijn vriendjes?
precies !quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
ah okay, ja dan deel ik je mening wel, maar het moet wel een staat zijn die het internationale politieke spelletje meespeelt, dat is iets wat isis dus niet doet, die willen de wereld veroveren
Omdat eenzijdig afbakenen niet gaat helpen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 18:56 schreef HighVolume het volgende:
[..]
Dat is het verschil, zij worden geaccepteerd. ISIS nietquote:Op donderdag 21 mei 2015 19:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
ahummm
IS' doel is niet om erkenning te krijgen van allerlei staten die zij niet als legitiem zien, in tegenstelling tot Israël dat om erkenning smeekt.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Dat is het verschil, zij worden geaccepteerd. ISIS niet
Hadden ze mss wel moeten doen, hadden ze wat meer draagvlak kunnen creëren.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:10 schreef Irakees het volgende:
[..]
IS' doel is niet om erkenning te krijgen van allerlei staten die zij niet als legitiem zien.
Nee, want dan gaan ze in tegen hun eigen ideologie.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:11 schreef primakov het volgende:
[..]
Hadden ze mss wel moeten doen, hadden ze wat meer draagvlak kunnen creëren.
Lekker taqqiya doen toch, misschien had S-A wat strategische kennis bij Israël moeten opvragen voor deze isisisten.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:12 schreef Irakees het volgende:
[..]
Nee, want dan gaan ze in tegen hun eigen ideologie.
israel werd ook niet van de één op de andere dag erkent. er was voor deze staat ook veel weerstand. pas in 1948 kwam de staat, in 1918 hadden de westerse mogendheden er al voor het zeggen. 30 jaar later dus. het begon met terroristische aanslagen en werd afgesloten met een grote etnische schoonmaak van 800.000 arabieren die op de vlucht sloegen voor het zionistische geweld.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Dat is het verschil, zij worden geaccepteerd. ISIS niet
Mensen die nog steeds denken dat SA en IS vriendjes zijn.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:13 schreef primakov het volgende:
[..]
Lekker taqqiya doen toch, misschien had S-A wat strategische kennis bij Israël moeten opvragen voor deze isisisten.
Erkend. Bedankt voor de geschiedenisles, ik ben op de hoogte van de onstaansgeschiedenis van Israel. Tijd, context, bondgenoten, strategie en gebruik maken van een bepaalde rol die voor ze werd neergelegd na de WO2. Ze zijn geduldig en slinks geweest. Zijn deze baardjes niet.quote:Op donderdag 21 mei 2015 19:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
israel werd ook niet van de één op de andere dag erkent. er was voor deze staat ook veel weerstand. pas in 1948 kwam de staat, in 1918 hadden de westerse mogendheden er al voor het zeggen. 30 jaar later dus. het begon met terroristische aanslagen en werd afgesloten met een grote etnische schoonmaak van 800.000 arabieren die op de vlucht sloegen voor het zionistische geweld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |