abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152809643
Er is op een vreemde plek mogelijk bewijs gevonden voor het bestaan van een parallel universum, namelijk de kinderboeken Berenstein Bears.

In iedereens herinnering is het Berenstein Bears, met een E. Maar wat blijkt, het is Berenstain Bears, met een A. Dit terwijl tienduizenden en mogelijk zelfs honderdduizenden mensen ervan overtuigd zijn dat ze in hun jeugd duidelijk een E hebben gelezen.

Mensen hebben de boeken opgezocht, foto's bekeken en inderdaad, overal staat de A.

De theorie die op dit moment het meest voor de hand ligt is dat er een verstrengeling tussen twee paralelle universums plaats heeft gevonden. Door deze mix is het in onze herinnering met een E, terwijl het in werkelijkheid overal in een A is veranderd. Dit kan haast niet anders dan dat door een vreemde mengeling van universums en tijdlijnen de complete geschiedenis is gewijzigd.

In deze video's wordt het een en ander uitgelegd

Daarnaast is er een website aan gewijd met een aantal opmerkelijke citaten

http://woodbetweenworlds.(...)e-are-living-in.html

quote:
The bears really were called the "BerenstEin Bears" when we were growing up, but now reality has been altered such that the name of the bears has been changed post hoc.

In 1992 they were "stEin" in 1992, but in 2012 they were "stAin" in 1992.
quote:
There is at least one other universe parallel to our own. I will distinguish the two by the stEin universe and the stAin universe, depending on the surname of the creators of the famous children's book. The stEin universe was the world we resided in during the 1990s. Sometime after we all stopped reading kids books, that is when we were shifted in to the stAin universe. There may be more differences than just the surname of the Berenst_ins, in fact there almost certainly are more differences, and we just need to find them.
Hier is een uitgebreide post waarin alles wordt samengevat

http://woodbetweenworlds.(...)erenstein-bears.html

Wat ook nog opvalt is dat wanneer men zoekt op eBay en Amazon naar Berenstein, er enorm veel advertenties naar boven komen. Mensen plaatsen het online met de E in de naam, maar wanneer je naar de bijgevoegde foto's kijkt zie je duidelijk de A.

Dit maakt nogmaals duidelijk dat er ergens een shift heeft plaatsgevonden van het -Stein naar het -Stain universum

eBay Berenstein search

Amazon Berenstein search

Het is te zien dat er ook een aantal -Stain advertenties tussenstaan. Mijn theorie om dit te verklaren is dat het mensen zijn die onbekend zijn met deze serie en puur de naam van de kaft overnemen. De mensen die de boekenserie wél uit hun jeugd kennen schrijven duidelijk Berenstein.

Hier is ook nog een interessant artikel te vinden over deze kwestie, met een aantal andere theoriën over hoe deze shift precies tot stand is gekomen

http://cjaymarch.wikia.com/wiki/The_Berenstain_Bears_are_a_Lie

[ Bericht 2% gewijzigd door Sapstengel op 21-05-2015 00:58:18 ]
  † In Memoriam † donderdag 21 mei 2015 @ 00:59:37 #2
230491 Zith
pls tip
pi_152809918
Ik volg dit nu ook al een tijdje, tvp!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_152809946
En niemand ook even de uitgeverij bellen hoe het precies zit..
Google is your friend, abuse your friends
pi_152816049
Ik denk eerder dat dit iets te maken heeft met de werking van het menselijke brein. Het woord "Berenstein" klinkt nu eenmaal veel logischer dan "Berenstain". Het deel "stein" komt veelvuldig(er) voor dan "stain", dus als we dan terugdenken aan die kinderverhalen (die ik overigens zelf niet ken, dat terzijde) dan vervormt ons brein dat automatisch naar het veel logischere "Berenstein", in plaats van "Berenstain". Alleen het lezen van het woord "Berenstain" roept in mijn brein al weerstand op, omdat het klank-technisch niet goed loopt en het een combinatie is van een NederDuits woord ("Beren") en een Engels woord ("Stain").
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  donderdag 21 mei 2015 @ 12:07:48 #5
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_152817204
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 11:27 schreef Maurice76 het volgende:
Ik denk eerder dat dit iets te maken heeft met de werking van het menselijke brein. Het woord "Berenstein" klinkt nu eenmaal veel logischer dan "Berenstain". Het deel "stein" komt veelvuldig(er) voor dan "stain", dus als we dan terugdenken aan die kinderverhalen (die ik overigens zelf niet ken, dat terzijde) dan vervormt ons brein dat automatisch naar het veel logischere "Berenstein", in plaats van "Berenstain". Alleen het lezen van het woord "Berenstain" roept in mijn brein al weerstand op, omdat het klank-technisch niet goed loopt en het een combinatie is van een NederDuits woord ("Beren") en een Engels woord ("Stain").
:{w Jij bent veel te logisch en nuchter.
:P

Een compleet parallel universum zien in een 'vlek' is weer eens wat anders dan een vlinder :P

Toch altijd grappig hoe mensen in dit soort gevallen aan alles en iedereen beginnen te twijfelen, behalve zichzelf. Vooral als iemand anders hetzelfde heeft. Dat kan geen toeval zijn.

Dat klopt ook. Misinterpretatie en valse herinneringen komen veelvuldig voor :P

Overigens bestaan er nog veel meer, aangezien bijna niemand mijn achternaam fatsoenlijk weet te onthouden/schrijven. 8-)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_152817436
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 12:07 schreef R0N1N het volgende:

[..]

:{w Jij bent veel te logisch en nuchter.
:P
Dat idee heb ik weleens vaker bij onderwerpen in TRU, als ik de reacties van anderen lees :P. Ik sta weliswaar open voor "meer tussen hemel en aarde", maar wel vanuit een sceptische houding :P.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  donderdag 21 mei 2015 @ 13:23:15 #7
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_152819555
quote:
13s.gif Op donderdag 21 mei 2015 01:01 schreef Metalfrost het volgende:
En niemand ook even de uitgeverij bellen hoe het precies zit..
Heeft niet zoveel nut.
Koop een uitgave uit 1992 in de winkel en het is een A. Altijd al geweest. Ook op oude foto's.
Het is slechts in de herinnering van enkelen een E.

Het is een goed voorbeeld dat ons geheugen en brein alles behalve feilloos zijn.

...maar men weet wel beter. :P
pi_152987533
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:59:47 #9
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_152991218
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:45 schreef wytdyk het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Beide smaken staan er op. :')

THE BERENSTAIN BEARS(R) VISIT UNCLE TEX Berenstein(R) Bears Cub ClubTM
pi_152991506
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 20:45 schreef wytdyk het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is een photoshop.

De E van het bovenste boek is blurry en de E van het tweede boek van boven is teveel gekanteld vergeleken met de andere E's.
pi_153028311
Als er al zoiets bestaat als een 'verstrengeling met een parallel universum', dan mag je dus aannemen dat er een ontelbaar aantal andere universa zijn. Immers, voor iedere mogelijke gebeurtenis bestaat een ander parallel universum.

Mocht er per ongeluk een verstrengeling plaatsvinden tussen ons universum en een parallel universum, en dit is terug te zien in de Berenstain-boeken, dan hadden er ook vreselijk veel andere lettercombinaties op het boek kunnen staan. Dat het juist 'Berenstain' is, wat ontzettend lijkt op 'Berenstein', zal dan ook geen toeval zijn, en kan vrijwel worden uitgesloten. Veel aannemelijker is dat men het de eerste keer verkeerd heeft gelezen vanwege de letterherhaling en het cursieve lettertype. Vervolgens blijf je het op die manier lezen omdat je hersenen de titel al in kunnen vullen zonder dat je het hele woord exact hoeft te lezen.
pi_153028359
when you rule out the impossible whatever remains however improbable must be the truth
pi_153029799
Grappig toch, waarom weer een heel drama ervan maken. Of proberen te verklaren. Als mensen zich nou beter voelen bij welke verklaring dan ook, let it be. Wie weet komen we dan eens verder dan sec verklaren wat alles is of zou moeten zijn.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:25:27 #14
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_153069624
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 03:53 schreef Impressme het volgende:
Grappig toch, waarom weer een heel drama ervan maken. Of proberen te verklaren. Als mensen zich nou beter voelen bij welke verklaring dan ook, let it be. Wie weet komen we dan eens verder dan sec verklaren wat alles is of zou moeten zijn.
In welk opzicht dacht je daar verder mee te komen?

Onderzoek zorgt voor nieuwe inzichten en kennis (die niet rechtstreeks uit de grote duim of onderbuik komen), met die nieuwe inzichten en kennis komt vooruitgang. Dáár kom je verder mee.

Met zo'n "let it be", houding die jij propageerd krijg je stilstand, met veel ellende. Imho.
Aangezien het grootste probleem in deze wereld is dat men de eigen waarheid (geloof) anderen desnoods met geweld oplegt. Met of zonder geldige onderbouwing.

Met al die verschillende 'waarheden' in de wereld is het juist van belang het kaf van het koren te scheiden en geldige argumenten en onweerlegbare feiten tegenover kennisloos geroeptoeter te plaatsen. Wie weet komen we dan eens echt verder in deze wereld. Hoewel, dat vereist een mensheid die z'n hersens gebruikt, waar je een enkeling nog wel op kunt betrappen maar niet het collectief.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 13:34:44 #15
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_153069913
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2015 00:33 schreef Anoonumos het volgende:
when you rule out the impossible whatever remains however improbable must be the truth
Doet het altijd goed bij de Sherlock's onder ons.

In de wereld van TRU is echter (bijna) alles mogelijk en bijna niets volstrekt onmogelijk.
"Whatever remains" is daarnaast sowieso ontiegelijk vaag. Om dat te weten moet je alle kennis van het universum bezitten.

Is een parallel universum onmogelijk?
Is een vergissing onmogelijk?
Is een valse herinnering onmogelijk?
Is een drukfout onmogelijk?
Is een leugen onmogelijk?
enz.
enz.
pi_153298997
Haha wat een briljante argumentatie. Ik ben overtuigd! :') :N
  zondag 7 juni 2015 @ 03:29:36 #17
433309 Impressme
Very funny
pi_153319508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:25 schreef R0N1N het volgende:

[..]

In welk opzicht dacht je daar verder mee te komen?

Onderzoek zorgt voor nieuwe inzichten en kennis (die niet rechtstreeks uit de grote duim of onderbuik komen), met die nieuwe inzichten en kennis komt vooruitgang. Dáár kom je verder mee.

Met zo'n "let it be", houding die jij propageerd krijg je stilstand, met veel ellende. Imho.
Aangezien het grootste probleem in deze wereld is dat men de eigen waarheid (geloof) anderen desnoods met geweld oplegt. Met of zonder geldige onderbouwing.

Met al die verschillende 'waarheden' in de wereld is het juist van belang het kaf van het koren te scheiden en geldige argumenten en onweerlegbare feiten tegenover kennisloos geroeptoeter te plaatsen. Wie weet komen we dan eens echt verder in deze wereld. Hoewel, dat vereist een mensheid die z'n hersens gebruikt, waar je een enkeling nog wel op kunt betrappen maar niet het collectief.
Forceren werkt iig niet. Ik krijg de beste inzichten als ik los laat, los van alles wat we ooit geleerd hebben. En die kennis heb ik van mijn ouders gekregen en gaat door naar mijn kinderen, hoezo niet "het collectief"? Bedoel je een sekte ;) Grapje uiteraard, maar begint niet alles klein en spreidt uit? Een steen in het water en al die mooie uitspraken.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')