Dfuq inderdaad...quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:45 schreef Rickertman96 het volgende:
http://www2.cito.nl/vo/ex2015/VW-1002-a-15-1-s.pdf
Een open vraag voor 3 of 4 punten, nog nooit gezien bij Engels
Ik wil ook echt een 7,5-8. Zal je zien dat ik ALTIJD leesteksten ace en dan bij CE een magere 5,5 haal ofzo. Dan ga ik echt janken..quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:48 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Als ik morgen een 8+ haal voor Engels juich ik met je mee.
succes! is opzich niet onmogelijkquote:Op woensdag 20 mei 2015 21:48 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Als ik morgen een 8+ haal voor Engels juich ik met je mee.
Engels heb je echt zeeën van tijd hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:49 schreef Rickertman96 het volgende:
Bij talen als Engels en Frans heb ik wel altijd tijdnood, je hebt ongeveer een kleine 4 minuten per vraag, had van mij wel 3 uur mogen duren
Als je er goed in bent vlieg je er snel door. Ik ben er shit in dus moet het vaak 500x lezen voor ik ga gokkenquote:Op woensdag 20 mei 2015 21:49 schreef Census het volgende:
[..]
Engels heb je echt zeeën van tijd hoor.
Wat had je voor Frans?quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:50 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Als je er goed in bent vlieg je er snel door. Ik ben er shit in dus moet het vaak 500x lezen voor ik ga gokken
Bij het oefenen? Wel beter dan Engels altijd, dat vond ik opvallend. Heb het gevoel dat het bij Engels waat indirecter staat en bij Frans veel directer (klinkt gek)quote:
Onzin.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:27 schreef Census het volgende:
[..]
Je moet minimaal een 3,0 halen meen ik? Ongeacht of je het kan compenseren of dat je voor SE een gemiddelde van een 10 hebt.
Mwoah. Ik vond de examens voor 2012 moeilijker dan in 2012 en daarna. Wat is 'makkelijker slagen'?quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:29 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Vroegâh waren de eisen niet zo streng. 2009-2012 ofzo kon je makkelijker slagen.
Niet zo moeilijk toch? Vul eens willekeurige getallen in en je slaagt. De eisen zijn niet zo streng zoals je denkt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:30 schreef diggle1 het volgende:
[..]
Geen idee, ik weet alleen dat hij echt een 2,7 had en toch is geslaagd :p Hij liet mij een keer zijn diploma zien lol. Hoe kon je voor de 5,5 regel en één 5 voor de kernvakken zakken vraag ik me dan af
Dat heb ik bij Duits. Maar in een land zoals dit, waar iedereen Engelse films en series kijkt, en er ontzettend veel leuke Engelse dingen op het internet staan, dan kun je toch wel redelijk Engels?quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:50 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Als je er goed in bent vlieg je er snel door. Ik ben er shit in dus moet het vaak 500x lezen voor ik ga gokken
Mhoah m'n woordenschat is denk ik niet al te grootquote:Op woensdag 20 mei 2015 21:54 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Dat heb ik bij Duits. Maar in een land zoals dit, waar iedereen Engelse films en series kijkt, en er ontzettend veel leuke Engelse dingen op het internet staan, dan kun je toch wel redelijk Engels?
Als je 4 vragen moet corrigeren, kan je je oprecht afvragen wat ze hebben zitten doen daar bij de CvE.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef RRuben het volgende:
Geen idee of iemand dit al gepost heeft maaaaar, er zijn aanvullingen op het correctie voorschrift van natuurkunde: http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vvhinitagymgn/vju2c3n6m8sz
Ja op zich wel logisch ja maja uitzonderingen bestaan er altijdquote:Op woensdag 20 mei 2015 21:53 schreef Census het volgende:
Omdat ze ervan uitgaan dat de gemiddelde scholier beter is in Engels dan Frans.
Ja dit jaar zijn er zo veel fouten in al die examens he... Examens zijn gewoon achterhaald.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je 4 vragen moet corrigeren, kan je je oprecht afvragen wat ze hebben zitten doen daar bij de CvE.
die engels lees examens zeggen niks. Ik doe tto en ze zeggen dat we 'near-native' engels sprekenquote:Op woensdag 20 mei 2015 22:39 schreef wihehin het volgende:
Ik ga volgend jaar nota bene een Engelse studie doen maar de cijfers van leestoetsen hebben bij mij altijd al erg verschild. Eens een 10 (ja echt) gehaald maar ook aantal keer 5'jes. Ach, we zien morgen wel.
Verder bid ik dat aardrijkskunde vooral steden shit is en niets qua stenen en platentektoniek enzo
Nietszeggend vind ik een gedurfde uitspraak. Misschien toetsen ze gewoon twee totaal andere vaardigheden?quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:47 schreef RRuben het volgende:
[..]
die engels lees examens zeggen niks. Ik doe tto en ze zeggen dat we 'near-native' engels sprekenmaar op die leesteksten haal ik ook gewoon net een 6
Raar, ik dacht dat jullie juist voordeel haddenquote:Op woensdag 20 mei 2015 22:47 schreef RRuben het volgende:
[..]
die engels lees examens zeggen niks. Ik doe tto en ze zeggen dat we 'near-native' engels sprekenmaar op die leesteksten haal ik ook gewoon net een 6
Kan ik me wel in vinden. Had vanmiddag een (half, daarna had ik geen zin meer) examen gemaakt ter voorbereiding en ze maken de vraagstelling gewoon schijtirritant. Er was bijvoorbeeld een vraag waar je de toon van de schrijver moest beschrijven. Het goede antwoord was "Tongue-in-cheek", wat precies hetzelfde is als ironisch. Cito wilt je dus als het ware gewoon pesten en het woordje opzoeken in het woordenboek, anders hadden ze wel gewoon "ironisch" neergezet. Het is niet alsof iemand hierdoor het foute antwoord kiest.quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:49 schreef royvandijk het volgende:
Ik vind engels teksten wel goed te doen, maar ik vind die vragen vaak moeilijk.
Op VWO hebben ze echt van zo'n kut antwoorden met veel synoniemen en vaak kernen van waarheid maar net niet helemaal juist...
Maar in elk geval hoop ik op een 7 of hoger.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 23:01 schreef royvandijk het volgende:
IEDEREEN:
Graag even klagen bij LAKS dat tekst 7 van Duits VWO moeilijk te lezen was door de (licht)grijze letters.
Als er meer zijn die klagen kunnen we gratis punten krijgen!
Ik zou zeggen, gewoon proberen!!
En zeg dit ook ff tegen je mede-examenkandidaten.
ik begrijp die tekst altijd helemaal, maar die vragen snap ik ook weinig van, of die antwoorden kunnen allemaal. Vast wel een klein voordeel, maar het valt allemaal wel mee.quote:Op woensdag 20 mei 2015 22:57 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Raar, ik dacht dat jullie juist voordeel hadden
gewoon 2*2*2 lijkt me. Het niveau neemt 3 keer met 3 dB toe. Dus drie keer een verdubbeling, dus 2*2*2 = 8quote:Op woensdag 20 mei 2015 23:11 schreef Hetbanaantje het volgende:
Weet iemand hoe het zit met?
Bij verdubbeling van het geluid neemt het geluidsniveau met 3 dB
toe.
Tijdens de testrit met de Tweels is langs de testbaan een geluidsniveau
van 79 dB gemeten.
Het rolgeluid van autobanden mag niet meer dan 70 dB zijn.
Bereken hoeveel keer het geluid harder is dan toegestaan.
Ik begrijp daar echt geen klote van.
Neem 107,9 en 107, en deel de eerste door de laatste. Dat is het antwoordquote:Op woensdag 20 mei 2015 23:11 schreef Hetbanaantje het volgende:
toe.
van 79 dB gemeten.
Had vanmiddag 'slechts' een 8,1 voor een oefenexamen. Zelfs als je secuur en zorgvuldig werkt is het ontzettend moeilijk om boven die 8-9 te geraken. Er zijn altijd wel een paar van die vraagjes die je ofwel fout interpreteert ofwel twee semi-goede antwoorden hebben (bij multiple gok). Ligt dan geeneens zo zeer aan je onvermogen om die toets te maken, maar aan de belabberde manier waarop ze 't testen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:26 schreef Child het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd maar werd na een uur wakker. Godver, die 10 haal inderdaad niet.Maar ik zal een dag lief zijn voor mezelf en genoegen nemen met een 9.
Is dat niet met logaritmes?quote:Op woensdag 20 mei 2015 23:11 schreef Hetbanaantje het volgende:
toe.
van 79 dB gemeten.
Dankjewel. Ik neem het mezelf ontzettend kwalijk als ik een vraag fout heb maar het is niet anders.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:30 schreef Census het volgende:
[..]
Had vanmiddag 'slechts' een 8,1 voor een oefenexamen. Zelfs als je secuur en zorgvuldig werkt is het ontzettend moeilijk om boven die 8-9 te geraken. Er zijn altijd wel een paar van die vraagjes die je ofwel fout interpreteert ofwel twee semi-goede antwoorden hebben (bij multiple gok). Ligt dan geeneens zo zeer aan je onvermogen om die toets te maken, maar aan de belabberde manier waarop ze 't testen.
Jou die 10 ook hoor :p.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:34 schreef Child het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik neem het mezelf ontzettend kwalijk als ik een vraag fout heb maar het is niet anders.![]()
Het is je een 9 gegund. Truste!
Vwo bullebakken die neerkijken op vmbo ook.quote:
Ga jij (magna) cum laude slagen? Ik zie je altijd posten "was weer ez dikke 10 zoals altijd". Dus heb hoge verwachtingenquote:Op donderdag 21 mei 2015 00:43 schreef Child het volgende:
[..]
Vwo bullebakken die neerkijken op vmbo ook.
JONGE JE MAG DAT PAS DOEN ALS JE SUMMA CUM LAUDE SLAAGT ANDERS JE BAKKES HOUWE
idd ik verwacht alleen maar 10en anders ben je fucking domquote:Op donderdag 21 mei 2015 00:46 schreef Census het volgende:
[..]
Ga jij (magna) cum laude slagen? Ik zie je altijd posten "was weer ez dikke 10 zoals altijd". Dus heb hoge verwachtingen.
NIET WAAR.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:46 schreef Census het volgende:
[..]
Ga jij (magna) cum laude slagen? Ik zie je altijd posten "was weer ez dikke 10 zoals altijd". Dus heb hoge verwachtingen.
Stop. Haal die 7 voor Engels nou maar.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:47 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
idd ik verwacht alleen maar 10en anders ben je fucking dom
Ontwijkend antwoord.. summa cum laude dus? :pquote:
Ja. Laat me in mijn waarde verder.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:52 schreef Census het volgende:
[..]
Ontwijkend antwoord.. summa cum laude dus? :p
Serieus, 'gewoon' cum laude of red je magna/summa? Mag je best trots op zijn hoor..quote:
8,6, gaat helemaal afhangen van Frans/Engels.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:54 schreef Census het volgende:
[..]
Serieus, 'gewoon' cum laude of red je magna/summa? Mag je best trots op zijn hoor..OO
Als ik capabel was om cum laude te halen zou de hele wereld het mogen weten haha.
Je hebt ook nog een herkansing. Maar tering zeg.. Magna is wel iets om echt trots op te zijn!quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:55 schreef Child het volgende:
[..]
8,6, gaat helemaal afhangen van Frans/Engels.
Ach, je overdrijft. Tenzij je met 'de wereld' lotingstudie/scholarship bedoelt. Je hebt er verder geen ruk aan.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:54 schreef Census het volgende:
[..]
Als ik capabel was om cum laude te halen zou de hele wereld het mogen weten haha.
inderdaadquote:Op donderdag 21 mei 2015 00:58 schreef Census het volgende:
[..]
Jij bent ook niet echt aardig vandaag :'D.
Klopt enigszins, je hebt er niet veel aan. Maar je kan er alsnog mee opscheppen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 00:59 schreef Child het volgende:
[..]
Ach, je overdrijft. Tenzij je met 'de wereld' lotingstudie/scholarship bedoelt. Je hebt er verder geen ruk aan.
Welk niveau?quote:Op donderdag 21 mei 2015 01:02 schreef badschaap het volgende:
waarom haal ik, nadat ik 5 minuten eventjes mn boeken heb doorgelezen een 6,3 voor een examen scheikunde?
Bio. Heb een leestempo van 0, had alsnog niet alles gelezen op tijd.quote:Op donderdag 21 mei 2015 01:02 schreef Census het volgende:
[..]
Klopt enigszins, je hebt er niet veel aan. Maar je kan er alsnog mee opscheppen.
Wat was eigenlijk het vak waarvoor je een nacht had doorgehaald?
Ik ben ook een tamelijk langzame lezer, zo hatelijk is datquote:Op donderdag 21 mei 2015 01:05 schreef Child het volgende:
[..]
Bio. Heb een leestempo van 0, had alsnog niet alles gelezen op tijd.
Je kan beter iets langzamer lezen, dan op kruisraket snelheid zoals ik het doe en dan heel soms over iets heen lezen/ iets niet opschrijven terwijl je denkt dat je t wel op schrijftquote:Op donderdag 21 mei 2015 01:07 schreef Census het volgende:
[..]
Ik ben ook een tamelijk langzame lezer, zo hatelijk is dat. Zie je allemaal mensen na een half uur weggaan bij een leestoets, ben jij nog steeds met de titel bezig
.
Het is dat ik een half uur langer heb. Ik kan het anders schudden.quote:Op donderdag 21 mei 2015 01:07 schreef Census het volgende:
[..]
Ik ben ook een tamelijk langzame lezer, zo hatelijk is dat. Zie je allemaal mensen na een half uur weggaan bij een leestoets, ben jij nog steeds met de titel bezig
.
Jaloezie hierquote:Op donderdag 21 mei 2015 01:10 schreef Child het volgende:
[..]
Het is dat ik een half uur langer heb. Ik kan het anders schudden.
Je mag mijn "tijdbonus" gepaard met mijn dyscalculie, dyslexie, dysgraphia dysalles en ADD.quote:Op donderdag 21 mei 2015 01:12 schreef Census het volgende:
[..]
Jaloezie hier. Wat ga jij eigenlijk studeren? Aangezien je overal goed in schijnt te zijn haha
Ik zou best dysalles willen zijn als ik dan net zo slim was als jou :p. Trouwens, lijkt wel een beetje op success/entrepreneur-syndrom. Die mensen zijn altijd knettergek maar wel supersuccesvolquote:Op donderdag 21 mei 2015 01:17 schreef Child het volgende:
[..]
Je mag mijn "tijdbonus" gepaard met mijn dyscalculie, dyslexie, dysgraphia dysalles en ADD.
lucht- en ruimtevaart.
En welterusten hopelijk haha
En dan vooral op de basisschool voor zwakbegaafd verklaard worden en bijna naar vmbo worden gestuurd.quote:Op donderdag 21 mei 2015 01:20 schreef Census het volgende:
[..]
Ik zou best dysalles willen zijn als ik dan net zo slim was als jou :p.
Je bent nu in ieder geval goed terechtgekomenquote:Op donderdag 21 mei 2015 01:23 schreef Child het volgende:
[..]
En dan vooral op de basisschool voor zwakbegaafd verklaard worden en bijna naar vmbo worden gestuurd.
Na jaren therapie is mijn arrogantie soms net te veel van het goede. Maar beter dat dan dom voelen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 01:24 schreef Census het volgende:
[..]
Je bent nu in ieder geval goed terechtgekomen.
Ik moet toegeven dat ik je eerst arrogant en irritant vond, maar hopelijk kunnen we dat denkbeeld bijstellen voordat de examens voorbij zijnquote:Op donderdag 21 mei 2015 01:27 schreef Child het volgende:
[..]
Na jaren therapie is mijn arrogantie soms net te veel van het goede. Maar beter dat dan dom voelen.![]()
Succes morgen!
Vraag 1 is nog steeds complete bullshit.quote:Op woensdag 20 mei 2015 21:56 schreef RRuben het volgende:
Geen idee of iemand dit al gepost heeft maaaaar, er zijn aanvullingen op het correctie voorschrift van natuurkunde: http://www.examenblad.nl/9336000/1/j9vvhinitagymgn/vju2c3n6m8sz
Maak je niet zo druk, heb je niks beters te doen.. Studeren bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 21 mei 2015 03:11 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Vraag 1 is nog steeds complete bullshit.
19 mei heb ik een lange klacht over deze vraag aan Laks gestuurd en ik ben nog steeds niet eens met de verandering.
Dat er geen energie wordt gebruikt is niet waar. Het eerste antwoord model spreekt zelfs over verbruiken wat in strijd is met de thermodynamicawetten.
Als dit het niveau moet worden kunnen ze beter elektrotechniek compleet uit de stof schrappen. Want het eerste antwoord wordt nog steeds als beste antwoord door het CvTE gezien. Iedereen moet gewoon volledige punten krijgen voor die deelvraag want het is gewoon fout.
Ik ben een eerste jaar elektrotechniek student en zou het graag hebben dat het CvTE op een juiste manier met de stof om zou gaan, en kom hier morgen nog op terug.
Beetje dooddoener, zeker heb ik wat beters te doen. Maar ik was benieuwd naar de elektro vragen in het natuurkunde examen. Aangezien ik vorig jaar ook in de sportzaal zat.quote:Op donderdag 21 mei 2015 03:31 schreef Census het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk, heb je niks beters te doen.. Studeren bijvoorbeeld?
Dit antwoord had ik, in zekere zin. M'n conclusie was wel dat energie niet wordt verbruikt. Ben benieuwd of ze het goed rekenen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 03:45 schreef Rivalo het volgende:
Energie wordt niet verbruikt zoals in het antwoordenmodel/vraagstelling staat, en er vind wel zeker energieomzetting plaats.
Wat ga jij eigenlijk studeren?quote:Op donderdag 21 mei 2015 07:52 schreef darthsideaus1 het volgende:
Morgen Leute! Hopen op een 7,7 vanmiddag voor engels
Technische wiskunde & natuurkundequote:Op donderdag 21 mei 2015 08:00 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Wat ga jij eigenlijk studeren?
Kek. Dat gaat m'n broertje ook studeren. Hij is iets ambitieuzer dan ikquote:Op donderdag 21 mei 2015 08:18 schreef darthsideaus1 het volgende:
[..]
Technische wiskunde & natuurkunde
Kan, 3,5 wordt een 4 en je mag een 4 op de eindlijst hebben mits je dat weer kunt compenseren met een ander cijfer vgm, maar dat zal je in het geval dat je toch nog 5,5 gemiddeld hebt vast ook wel hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:17 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Stel dat ik een 1 haal voor scheikunde. Dan sta ik een 3,5 ofzoiets. Kan ik nog slagen, mits ik zowel een 5,5 gemiddeld voor m'n CE's heb en een 5,5 gemiddeld voor m'n eindcijfers?
Ach joh, ik heb er letterlijk niks aan gedaan op 1 examen tijdens de lessen na.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:10 schreef Census het volgende:
Zelfvertrouwen kapot na 2013-2 Engels oefenexamen. Door hoge N-term alsnog 7,4 maar wil hoger
.
Mijn slagingskans hangt grotendeels af van wat ik hiervoor ga halenquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:12 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Ach joh, ik heb er letterlijk niks aan gedaan op 1 examen tijdens de lessen na.
Die van mij ook. Ik moet nog ~10 punten halen en heb 2 examens.quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:14 schreef Census het volgende:
[..]
Mijn slagingskans hangt grotendeels af van wat ik hiervoor ga halen.
Dat had ik met elk oefenexamen thuisquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:19 schreef Census het volgende:
Ik hoop dat ik m'n concentratie een beetje vol kan houden vanmiddag.. tot nu toe nog nooit een examen in 1x gemaakt van Engels. Altijd 1 tekstje, dan half uur pauze etc -.-
2x een 5 halen?quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:15 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
[..]
Die van mij ook. Ik moet nog ~10 punten halen en heb 2 examens.
Haha, ik heb weleens tijdens een PTA gehad dat ik een half uur om me heen heb zitten kijken en opeens tijdnood had >.<quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:22 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Dat had ik met elk oefenexamen thuismaar als je eenmaal in die zaal zit vliegt de tijd voorbij
#luxeproblemenquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:50 schreef RRuben het volgende:
In hoop echt op een 7,8 straks, dan sta ik een 8 afgerond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |