abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152789027
Waarom wordt niet elke keer als een religieus standpunt aangehaald wordt gewoon gemeld 'dit is inderdaad mogelijk maar ik (of wij) gaan uit van bewijs wat geleverd wordt door de wetenschap' en dat dat dan het einde is van die discussie.

Waarom strijden mensen hier in uiteindelijk honderden religie-topics telkens tegen iets wat je niet kan winnen (je kan niet aantonen dat er geen God bestaat) alleen maar om aan te tonen dat het naar jouw idee waarschijnlijker is dat de wetenschap klopt omdat... of dat alle tegenstrijdigheden van religies worden gemeld terwijl dat niks oplost omdat er dan bepaalde interpretaties mogelijk zijn waartegen je argumenten moet geven.

Ik zag het zoveelste religie topic hier en iets knapte in me. Waarom telkens alles herhalen en herhalen en niet gewoon voor 1 keer een topic aanmaken waarin er gesteld wordt dat er inderdaad de mogelijkheid tot een God (of Goden, of kabouters) is maar dat je het bewijs en resultaten van wetenschappelijk onderzoek prefereert boven wat een zeer oud boek (of boeken) stelt.

Toevoeging: elke keer is het vooral de discussie van God tegen wetenschap terwijl als wetenschapper je ook kan stellen dat God kan bestaan maar je dat niet aanneemt en op basis van de praktijkervaringen en de kennis die we tot nu toe hebben geen reden ziet om het te geloven (maar het niet uitsluit). Dan kan zo'n persoon doorgaan maar dan predikt hij gewoon zijn geloof, wat ook best mag, maar je sluit daarna als je wil een tot nu toe eindeloze discussie uit (en op een eerlijke en correcte manier). Ik bedoel het accepteren dat er een mogelijkheid is (hoe klein ook, is beter dan die niet te melden en telkens maar aan te willen tonen dat God niet kan bestaan, waar jij dan juist weer ongelijk in hebt).
Fylax is op televisie geweest
pi_152789154
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:14 schreef jodelahity het volgende:
Waarom telkens alles herhalen en herhalen
Jouw mening is ook al tig keren herhaald.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:19:39 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_152789186
quote:

Waarom telkens alles herhalen en herhalen en niet gewoon voor 1 keer een topic aanmaken waarin er gesteld wordt dat er inderdaad de mogelijkheid tot een God (of Goden, of kabouters) is maar dat je het bewijs en resultaten van wetenschappelijk onderzoek prefereert boven wat een zeer oud boek (of boeken) stelt.
Omdat God niet bestaat.

Klaar. Punt. Uit. Slotje. slotje.gif
pi_152789406
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:19 schreef NoXia het volgende:

[..]

Omdat God niet bestaat.

Klaar. Punt. Uit. Slotje. [ afbeelding ]
dit

En anders mag het bewezen worden
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_152789489
Dit is een serieus topic mensen. Dom kloten kan je in ONZ doen
pi_152789584
Ik zie alleen maar serieuze reacties.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_152789590
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie alleen maar serieuze reacties.
Ik begrijp dat je dat ziet.
pi_152789629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:37 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je dat ziet.
Nu begin je zelf te trollen. Graag in ONZ, zoals je zelf al zei.
pi_152790080
Dus omdat je de eindeloze herhaling zat bent begin je een nieuw topic waarin je alles nog eens gaat herhalen? Raar.

quote:
Waarom telkens alles herhalen en herhalen en niet gewoon voor 1 keer een topic aanmaken waarin er gesteld wordt dat er inderdaad de mogelijkheid tot een God is
Nee hoor. Is er niet.
pi_152790161
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
Dus omdat je de eindeloze herhaling zat bent begin je een nieuw topic waarin je alles nog eens gaat herhalen? Raar.

[..]

Nee hoor. Is er niet.
Ik heb deels spijt van dit topic :D Ik ben er nu van overtuigd geraakt dat wat jullie deden de enige mogelijkheid is voor jullie en dat dat ook helemaal niet erg is. Meen ik serieus. Ik hoef niet op die topics te klikken en jullie hebben jullie plezier dus waar zit eigenlijk geen schade :P Succes ermee en sorry ervoor dat ik inderdaad ernaast zat, het heeft inderdaad geen nut om zo'n topic te hebben of zo te denken. Dus bedankt voor het inzicht en ga door waar jullie mee bezig waren
pi_152790180
Het wordt steeds gekker hier...
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:12:22 #12
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152790529
quote:
... je kan niet aantonen dat er geen God bestaat ...
Eensch :) je kunt per definitie geen negatief bewijzen.

Maar je kunt natuurlijk wel een inschatting van de waarschijnlijkheid doen, waarbij we niet meer hoeven te doen dan 'er bestaat geen god' als één mogelijkheid mee te nemen (noemen we die 'god nul' en Allah 'god 1' en de christelijke 'god 2' enzovoorts).

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Creator_gods

Wikipedia heeft een lijstje van 112 'Scheppers' (een bijster vreemd lijstje trouwens - kijk maar), dus laten we voor het gemak 113 zeggen; dat betekent dus dat de waarschijnlijkheid dat 'god nummer zoveel' de échte god is minder is dan 1 %. En dat nog afgezien van de vraag of de katholieke God eigenlijk wel dezelfde is als de remonstrantse God.

En dat is dan ook het beste argument tegen welke godsdienst dan ook; bewijs maar dat jouw god of goden 'de ware' is / zijn. Dat is uiteraard ook precies wat een atheïst zal vragen; het enige 'probleem' is dat je een atheïst niet kunt vragen om 'zijn god' te bewijzen.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
pi_152790584
edit: inhoudelijk houden, graag

[ Bericht 74% gewijzigd door Perrin op 20-05-2015 16:47:35 ]
pi_152790667
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:12 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Eensch :) je kunt per definitie geen negatief bewijzen.

Maar je kunt natuurlijk wel een inschatting van de waarschijnlijkheid doen
Dat kan niet omdat een gesloten systeem niet 100% van de informatie kan geven die het bezit. Maar dat is weer een andere discussie. Dit wat je noemt is de kern en klopt. En daar gaat mijn post over.
pi_152790734
Religie is een grote massa-brainwash.
pi_152790927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:59 schreef Jigzoz het volgende:
Het wordt steeds gekker hier...
Haaaha! Ik zit nu echt te grinniken als een gek hier. LMAO! LOL!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2015 15:26:47 ]
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:30:11 #17
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152791022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:17 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Dat kan niet omdat een gesloten systeem niet 100% van de informatie kan geven die het bezit. Maar dat is weer een andere discussie. Dit wat je noemt is de kern en klopt. En daar gaat mijn post over.
< denkt dat jodelahity de reïncarnatie van Kurt Gödel is >

Eigenlijk is een direct godsbewijs te veel gevraagd

dus laten we het er op houden dat we tevreden zijn (dat wil zeggen, een [bepaalde] religie of zelfs religie an sich als ECHT beschouwen) als er iets van bewijs komt van iets bovennatuurlijks (ofwel, iets dat niet wetenschappelijk ontzenuwd kan worden).

Alleen is er dus geen enkel bewijs en is alles wat er werd aangevoerd als bewijs uit en te na ontkracht. Waar ik persoonlijk dan dus ook erg moe van wordt zijn religieuze nitwits die glashard de werkelijkheid blijven ontkennen - vooral die Amerikaanse creationisten die evolutie ontkennen (de vorige paus heeft zelfs publiekelijk verklaard dat het ontkennen van evolutie ABSURD is).
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:33:10 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_152791094
Ik ken maar weinig atheisten die zeggen dat ze vanuit wetenschappelijk oogpunt niet geloven in een god.

Het is aan de theist om te bewijzen dat zijn versie van een god bestaat. Tot die tijd leven we maar door alsof god niet bestaat.

Hetzelfde geldt voor smurfen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_152791123
Ja maar het gaat mij dus niet om het ontkrachten. Gewoon erover dat de mogelijkheid er is. Dat is al voldoende. De mogelijkheid tot een God of tot smurfen. Dat erken je en dan is de discussie klaar. Want je hoeft niet te discussiëren over de waarschijnlijkheid ervan... dan kan je gewoon naar alle 100en topics eerder verwijzen met bewijs erin...
pi_152791176
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:33 schreef SpecialK het volgende:
Ik ken maar weinig atheisten die zeggen dat ze vanuit wetenschappelijk oogpunt niet geloven in een god.

Het is aan de theist om te bewijzen dat zijn versie van een god bestaat. Tot die tijd leven we maar door alsof god niet bestaat.

Hetzelfde geldt voor smurfen.
Hier praat je nog over bewijs. Ik geef aan dat die bewijslast niet nodig is. Je kan gewoon stellen van 'ja de mogelijkheid is er'. En ja het bewijs wijst de andere kant op maar dat hoef je niet eens te melden. Als je gewoon stelt dat iets mogelijk is is het klaar. En dan heb je niet oneindige discussies zonder resultaat. Je probeert elkaar alleen maar te overtuigen en zolang je daar waarde aan hecht is dat oke. Maar ik heb niet het idee dat men er na zoveel reeksen nog echt lol aan heeft.
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:38:05 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_152791255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:35 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Hier praat je nog over bewijs. Ik geef aan dat die bewijslast niet nodig is. Je kan gewoon stellen van 'ja de mogelijkheid is er'. En ja het bewijs wijst de andere kant op maar dat hoef je niet eens te melden. Als je gewoon stelt dat iets mogelijk is is het klaar. En dan heb je niet oneindige discussies zonder resultaat. Je probeert elkaar alleen maar te overtuigen en zolang je daar waarde aan hecht is dat oke. Maar ik heb niet het idee dat men er na zoveel reeksen nog echt lol aan heeft.
Zeg dat maar tegen die theisten dan die er een oneindige discussie van maken. Zij claimen vaak het Bewijs in handen te hebben. Voor mensen zoals ik is het heel simpel. Geen argumenten geen interesse. Het enige wat dan overblijft is dat gefrustreerde gepruttel van godgelovers dat ze aandacht verdienen en dat iedereen (behalve zij natuurlijk) gestoord is en dat je maar om je heen moet kijken en er maar open voor moet staan.. etc..

Blijft natuurlijk wel grappig om te lezen en om soms zelfs op te reageren maar vanuit onze kant komt het minder vaak.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 20-05-2015 15:43:20 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:43:32 #22
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_152791399
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen die theisten dan die er een oneindige discussie van maken. Zij claimen vaak het Bewijs in handen te hebben. Voor mensen zoals ik is het heel simpel. Geen argumenten geen interesse. Het enige wat dan overblijft is dat gefrustreerde gepruttel van godgelovers dat ze aandacht verdienen en dat iedereen gestoord is.. etc.. Blijft natuurlijk wel grappig om te lezen en om soms zelfs op te reageren maar vanuit onze kant komt het minder vaak.
Gisteren op NPO 2 nog een leuke film over SCIENTOLOGY .... en dat dat wel of geen religie is.

Punt is niet zozeer of iets an sich een religie is; de vraag is in hoeverre het redelijk is om derden (d.w.z. iedereen die niet van een bepaalde religie is) te belasten met religieuze ongein. En Zoals SpecialK terecht opmerkt zijn het vrijwel altijd de theisten die steeds maar weer hun persoonlijke versie van gelijk willen halen.

In Nederland hebben we de PvdD; die zijn mordicus tegen het ritueel slachten omdat er 'diervriendelijkere' methoden zijn. Maar omwille van religie is halal / kosher slachten wel toegestaan hier. Dat is maar één voorbeeld van de 'meetbare' negatieve dagelijkse invloed van religie - dierenleed dus.
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:50:50 #23
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152791614
Religie is een geestelijkheid, het speelt zich af in de geest en dus niet te toetsen want ieder persoon heeft zijn eigen persoonlijke geestelijke ervaring met religie. En zo blijft religie een persoonlijke aangelegenheid die je mogelijk met anderen kan delen in de vorm van godsdienst-aanhangers cq samen bidden etc...

Voor de wetenschap is religie vergelijkbaar met wanen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:16:43 #24
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_152792365
Het idee dat wetenschap en religie niet samengaan blijft een hardnekkige gedachte. Wetenschap en religie zijn echter totaal verschillende zaken en gaan goed samen.

Wat mensen wel vaak doen is wetenschap en wereldbeeld door elkaar heen halen. Zaken uit de wetenschap worden ge-extrapoleerd om zo de eigen visie bij te zetten. Of dat terecht is is de vraag.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_152792372
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:50 schreef sturmpie het volgende:
Religie is een geestelijkheid, het speelt zich af in de geest en dus niet te toetsen want ieder persoon heeft zijn eigen persoonlijke geestelijke ervaring met religie. En zo blijft religie een persoonlijke aangelegenheid die je mogelijk met anderen kan delen in de vorm van godsdienst-aanhangers cq samen bidden etc...

Voor de wetenschap is religie vergelijkbaar met wanen.
Dus de mensen die reageren in die discussies behandelen het als wanen. Wat is het nut van dergelijke discussies dan aangezien er al zoveel zijn geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')