Jouw mening is ook al tig keren herhaald.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:14 schreef jodelahity het volgende:
Waarom telkens alles herhalen en herhalen
Omdat God niet bestaat.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:14 schreef jodelahity het volgende:
Waarom telkens alles herhalen en herhalen en niet gewoon voor 1 keer een topic aanmaken waarin er gesteld wordt dat er inderdaad de mogelijkheid tot een God (of Goden, of kabouters) is maar dat je het bewijs en resultaten van wetenschappelijk onderzoek prefereert boven wat een zeer oud boek (of boeken) stelt.
ditquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:19 schreef NoXia het volgende:
[..]
Omdat God niet bestaat.
Klaar. Punt. Uit. Slotje. [ afbeelding ]
Ik begrijp dat je dat ziet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zie alleen maar serieuze reacties.
Nu begin je zelf te trollen. Graag in ONZ, zoals je zelf al zei.quote:
Nee hoor. Is er niet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:14 schreef jodelahity het volgende:
Waarom telkens alles herhalen en herhalen en niet gewoon voor 1 keer een topic aanmaken waarin er gesteld wordt dat er inderdaad de mogelijkheid tot een God is
Ik heb deels spijt van dit topicquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
Dus omdat je de eindeloze herhaling zat bent begin je een nieuw topic waarin je alles nog eens gaat herhalen? Raar.
[..]
Nee hoor. Is er niet.
Eenschquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:14 schreef jodelahity het volgende:
... je kan niet aantonen dat er geen God bestaat ...
Dat kan niet omdat een gesloten systeem niet 100% van de informatie kan geven die het bezit. Maar dat is weer een andere discussie. Dit wat je noemt is de kern en klopt. En daar gaat mijn post over.quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:12 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Eenschje kunt per definitie geen negatief bewijzen.
Maar je kunt natuurlijk wel een inschatting van de waarschijnlijkheid doen
Haaaha! Ik zit nu echt te grinniken als een gek hier. LMAO! LOL!quote:
< denkt dat jodelahity de reïncarnatie van Kurt Gödel is >quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:17 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Dat kan niet omdat een gesloten systeem niet 100% van de informatie kan geven die het bezit. Maar dat is weer een andere discussie. Dit wat je noemt is de kern en klopt. En daar gaat mijn post over.
Hier praat je nog over bewijs. Ik geef aan dat die bewijslast niet nodig is. Je kan gewoon stellen van 'ja de mogelijkheid is er'. En ja het bewijs wijst de andere kant op maar dat hoef je niet eens te melden. Als je gewoon stelt dat iets mogelijk is is het klaar. En dan heb je niet oneindige discussies zonder resultaat. Je probeert elkaar alleen maar te overtuigen en zolang je daar waarde aan hecht is dat oke. Maar ik heb niet het idee dat men er na zoveel reeksen nog echt lol aan heeft.quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:33 schreef SpecialK het volgende:
Ik ken maar weinig atheisten die zeggen dat ze vanuit wetenschappelijk oogpunt niet geloven in een god.
Het is aan de theist om te bewijzen dat zijn versie van een god bestaat. Tot die tijd leven we maar door alsof god niet bestaat.
Hetzelfde geldt voor smurfen.
Zeg dat maar tegen die theisten dan die er een oneindige discussie van maken. Zij claimen vaak het Bewijs in handen te hebben. Voor mensen zoals ik is het heel simpel. Geen argumenten geen interesse. Het enige wat dan overblijft is dat gefrustreerde gepruttel van godgelovers dat ze aandacht verdienen en dat iedereen (behalve zij natuurlijk) gestoord is en dat je maar om je heen moet kijken en er maar open voor moet staan.. etc..quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:35 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Hier praat je nog over bewijs. Ik geef aan dat die bewijslast niet nodig is. Je kan gewoon stellen van 'ja de mogelijkheid is er'. En ja het bewijs wijst de andere kant op maar dat hoef je niet eens te melden. Als je gewoon stelt dat iets mogelijk is is het klaar. En dan heb je niet oneindige discussies zonder resultaat. Je probeert elkaar alleen maar te overtuigen en zolang je daar waarde aan hecht is dat oke. Maar ik heb niet het idee dat men er na zoveel reeksen nog echt lol aan heeft.
Gisteren op NPO 2 nog een leuke film over SCIENTOLOGY .... en dat dat wel of geen religie is.quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die theisten dan die er een oneindige discussie van maken. Zij claimen vaak het Bewijs in handen te hebben. Voor mensen zoals ik is het heel simpel. Geen argumenten geen interesse. Het enige wat dan overblijft is dat gefrustreerde gepruttel van godgelovers dat ze aandacht verdienen en dat iedereen gestoord is.. etc.. Blijft natuurlijk wel grappig om te lezen en om soms zelfs op te reageren maar vanuit onze kant komt het minder vaak.
Dus de mensen die reageren in die discussies behandelen het als wanen. Wat is het nut van dergelijke discussies dan aangezien er al zoveel zijn geweestquote:Op woensdag 20 mei 2015 15:50 schreef sturmpie het volgende:
Religie is een geestelijkheid, het speelt zich af in de geest en dus niet te toetsen want ieder persoon heeft zijn eigen persoonlijke geestelijke ervaring met religie. En zo blijft religie een persoonlijke aangelegenheid die je mogelijk met anderen kan delen in de vorm van godsdienst-aanhangers cq samen bidden etc...
Voor de wetenschap is religie vergelijkbaar met wanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |