Beers and barrels! Met een eigen tap aan tafel, volop kabaal/muziek en mooi vrouwelijk schoon. Tevens de lekkerste spareribs die ik ooit gegeten heb.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:34 schreef habitue het volgende:
Weet er iemand misschien een goed restaurant in Utrecht voor een vrijgezellenfeest? Liefst ergens met drankjes erbij in, en waar je een beetje kabaal kunt maken.Ow ja en een beetje goed eten is ook een pre.
Wow top, thanks! Precies iets wat ik zocht.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:55 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Beers and barrels! Met een eigen tap aan tafel, volop kabaal/muziek en mooi vrouwelijk schoon. Tevens de lekkerste spareribs die ik ooit gegeten heb.
http://beersbarrels.nl/
Als alle werkzaamheden af zijn, staan we vast boven Amsterdam. Boven Copenhagen komen in een index dat copenhagenize heet zal wel nooit lukken. Persoonlijk vind ik Kopenhagen niet zo fietsvriendelijk als ze doen voorkomen; gezien je regelmatig de stoep op moet duiken met je fiets en ik nooit in Kopenhagen een "Fietsstraat" zal zien. Die hebben ze voor het gemak ook niet meegenomen in hun indexering lijkt het.quote:Utrecht, Netherlands
3.The Lowdown
Utrecht remains in a steady third place in the 2015 Copenhagenize Index. Utrecht continues to be a world-leader among smaller cities. Like most Dutch cities, the status quo is firmly in place and while it is at an amazing level, the city seems content with that. Their development plan called “Utrecht Attractive and Accessible” is a step in the right direction for progress but it falls short of legendary and is content with being sensible.
Utrecht seems to understand how to mix necessity with headlines, something that Amsterdam is still figuring out. The world's largest bike parking facility, with space for 12,500 bikes is under construction. Something we think is brilliant. When the city figures out how to get rid of the long stretches with brain-rattling cobblestones and to make a uniform infrastructure network that is more intuitive, Utrecht will certainly step out of Amsterdam's shadow.
The Region
Utrecht remains the little brother to Amsterdam but finishes way ahead of all other cities in the region - certainly also those of a similar size.
The Fixes
Speaking with city planners, the same thing is said in Utrecht as in many Dutch cities. Bikes - and in particular parking - are a "problem". When Utrecht realises it’s a "problem" other cities are begging for and begins to see it as an opportunity, the city has the potential to redefine an urban landscape where bicycles are king. The step towards a legendary bike parking facility shows that the city is keen to be a leader, but there is more to it than parking spots.
Las ik het nou goed en willen ze af van de straten met kleine keien, zoals dat in t centrum rondom de grachten veel t geval is, en willen ze dat dat geasfalteerd wordt?quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:56 schreef zatoichi het volgende:
We staan op plek drie van de meest fietsvriendelijke steden ter wereld!
http://copenhagenize.eu/index/index.html
[..]
Als alle werkzaamheden af zijn, staan we vast boven Amsterdam. Boven Copenhagen komen in een index dat copenhagenize heet zal wel nooit lukken. Persoonlijk vind ik Kopenhagen niet zo fietsvriendelijk als ze doen voorkomen; gezien je regelmatig de stoep op moet duiken met je fiets en ik nooit in Kopenhagen een "Fietsstraat" zal zien. Die hebben ze voor het gemak ook niet meegenomen in hun indexering lijkt het.
Utrecht is beter dan zowel Amsterdam als Kopenhagen maar verschillende andere steden in Nederland zijn nog flink beter dan Utrecht. Denk aan Groningen maar ook Houten doet het bijzonder goed. Utrecht heeft nog flink wat stappen te maken. Vooral met het verder weren van auto's.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:56 schreef zatoichi het volgende:
We staan op plek drie van de meest fietsvriendelijke steden ter wereld!
http://copenhagenize.eu/index/index.html
[..]
Als alle werkzaamheden af zijn, staan we vast boven Amsterdam. Boven Copenhagen komen in een index dat copenhagenize heet zal wel nooit lukken. Persoonlijk vind ik Kopenhagen niet zo fietsvriendelijk als ze doen voorkomen; gezien je regelmatig de stoep op moet duiken met je fiets en ik nooit in Kopenhagen een "Fietsstraat" zal zien. Die hebben ze voor het gemak ook niet meegenomen in hun indexering lijkt het.
Alleen op drukke doorgaande fietsroutes zoals de Leidseweg.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:37 schreef DW457 het volgende:
[..]
Las ik het nou goed en willen ze af van de straten met kleine keien, zoals dat in t centrum rondom de grachten veel t geval is, en willen ze dat dat geasfalteerd wordt?
Als ze de Leidseweg mooier willen maken moeten ze eens al die lelijke auto's daar weghalen. Dan wordt het weer een historische weg.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:34 schreef speknek het volgende:
Die copenhagenezen zijn gewoon mega jelly op onze mooie grachten. Helaas beïnvloeden ze de gedachten van onze niet al te slimmer bestuurders, en gaan ze binnenkort toch de prachtige leidseweg verkrachten.
Ik stoor me aan de grote gebouwen aan de graadt van roggenweg die je als je over de leidseweg fietst soms ziet staan. Die mogen ook wel plat.quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ze de Leidseweg mooier willen maken moeten ze eens al die lelijke auto's daar weghalen. Dan wordt het weer een historische weg.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik stoor me aan de grote gebouwen aan de graadt van roggenweg die je als je over de leidseweg fietst soms ziet staan. Die mogen ook wel plat.
Nee hoor, ik woonde hier eerder dan dat die gebouwen er stonden; kortom mijn mening is veel belangrijker. Ik stoor me eraan; platgooien die boel; de hele weg!quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:33 schreef DW457 het volgende:
[..]Dan moet je niet in een stad gaan wonen. Over die gebouwen gesproken, voor hoogbouw vind ik dat gebouw van Axa enzo nog best mooi eruit zien.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee hoor, ik woonde hier eerder dan dat die gebouwen er stonden; kortom mijn mening is veel belangrijker. Ik stoor me eraan; platgooien die boel; de hele weg!
Toen heette Utrecht nog Ultrajectum, toch?quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
In ieder geval woonde ik hier al in 1990 ja
Om maar niet te spreken over de pillendoos aan het einde van de weg. Je reed over zo'n historische weg met een bijna Romeins uitziend aangezicht in de verte (door de st augustinuskerk). En nu zit er zo'n grote vierkante hoek met vier op een rij rondjes de boel te ontsieren, grrr.quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik stoor me aan de grote gebouwen aan de graadt van roggenweg die je als je over de leidseweg fietst soms ziet staan. Die mogen ook wel plat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet te dicht bij mij gaan wonen hequote:Op zondag 7 juni 2015 22:05 schreef zatoichi het volgende:
Morgen en huis bekijken in nieuw Engeland. Ik twijfel want zou het liefst in mijn eigen wijk willen blijven maar de wijk ziet er best leuk uit. Iemand ervaring? En hoe is het?
Valt reuze mee dat spoor. Ik wokn er n huizenblok of 2 vanaf en ik hoor bijna nooit. Af en toe een trein die remt, maar nog nooit wakker van gelegen.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:15 schreef speknek het volgende:
Prima buurt voor zover ik het ken. Wel heel dicht bij het spoor. Maar niet beter dan je huidige buurt?
Wat is beter... Tuinwijk is wat ik nu gewend ben maar groter gaan wonen is vanwege de schaarste bijna onbetaalbaar. Een ton meer dan de vraagprijzen in nieuw Engeland...quote:Op zondag 7 juni 2015 22:15 schreef speknek het volgende:
Prima buurt voor zover ik het ken. Wel heel dicht bij het spoor. Maar niet beter dan je huidige buurt?
quote:Op zondag 7 juni 2015 22:25 schreef MaJo het volgende:
Waar zit nieuw Engeland?echt nog nooit van gehoord
vanwaar dequote:
Als ik me niet vergis Cremerstraat eo.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:25 schreef MaJo het volgende:
Je kan wel blijvenquote:
Ligt het Verdomhoekje daar niet? Even kijken hoe je zit tov dat stukjequote:Op zondag 7 juni 2015 22:05 schreef zatoichi het volgende:
Morgen en huis bekijken in nieuw Engeland. Ik twijfel want zou het liefst in mijn eigen wijk willen blijven maar de wijk ziet er best leuk uit. Iemand ervaring? En hoe is het?
ja.quote:Op maandag 8 juni 2015 05:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ligt het Verdomhoekje daar niet? Even kijken hoe je zit tov dat stukje
Gewoon algemene kennis misschienquote:Op zondag 7 juni 2015 23:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kan wel blijven'en maar vertel mij eens waar ik deze wijk blijkbaar van moet kennen? Ik ken niemand die er woont, kom er nooit dus waar zou ik het van moeten kennen dan? Of moet je de hele topo van Utrecht uit je hoofd kennen om hier te mogen wonen?
Ah kijk, ik kan die smiley ook!
Welke straat, het ligt er een beetje aan.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:05 schreef zatoichi het volgende:
Chillquote:Op zondag 7 juni 2015 23:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je kan wel blijven'en maar vertel mij eens waar ik deze wijk blijkbaar van moet kennen? Ik ken niemand die er woont, kom er nooit dus waar zou ik het van moeten kennen dan? Of moet je de hele topo van Utrecht uit je hoofd kennen om hier te mogen wonen?
Ah kijk, ik kan die smiley ook!
Het gedeelte tussen de Vleutenseweg en het spoor, globaal gezien.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:25 schreef MaJo het volgende:
Ik heb daar als student jaren gewoond.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:05 schreef zatoichi het volgende:
Ik ben nog van de tijd dat dat café Nol wasquote:
Ik bedoel natuurlijk de Thomas a. Kempisweg. Die straat veranderd iedere 10 meter van naam...quote:Op maandag 8 juni 2015 07:59 schreef zatoichi het volgende:
Het buurtje voorbij het Majella park ken ik ook wel; erg mooi inderdaad, alleen zit je daar al snel weer tegen de Marnixlaan aan...
Ook nooit van gehoordquote:Op zondag 7 juni 2015 22:25 schreef MaJo het volgende:
Beers & Barrels? Ben er zelf nog niet geweest. Maar zo'n tap in je tafel lijkt me wel fijn bij zo'n gelegenheidquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:34 schreef habitue het volgende:
Weet er iemand misschien een goed restaurant in Utrecht voor een vrijgezellenfeest? Liefst ergens met drankjes erbij in, en waar je een beetje kabaal kunt maken.Ow ja en een beetje goed eten is ook een pre.
Met Nol heb ik een blauwe maandag nog wat gehadquote:Op maandag 8 juni 2015 07:59 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik ben nog van de tijd dat dat café Nol wasVriend van mij woonde daarboven in een studentenhuis. Maar dat was de tijd dat de van Koetsveldstraat nog vol hoeren zat
![]()
Het buurtje voorbij het Majella park ken ik ook wel; erg mooi inderdaad, alleen zit je daar al snel weer tegen de Marnixlaan aan...
Wij wonen officieel in nieuw welgelegen, geen hond die weet dat dat zo heet ( of weet waar het ligt).quote:Op zondag 7 juni 2015 22:25 schreef MaJo het volgende:
Ik weet het wel!quote:Op maandag 8 juni 2015 10:09 schreef marcek het volgende:
[..]
Wij wonen officieel in nieuw welgelegen, geen hond die weet dat dat zo heet.
Hoorde pas wel de term smurfendorp, die had ik dan nog nooit gehoord.
Wij noemden dat daar de bejaardenbijlmerquote:Op maandag 8 juni 2015 10:37 schreef marcek het volgende:
Welgelegen ligt aan de rand van oog in al, nieuw welgelegen niet 😉
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |