Officiële studio versiequote:Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along
Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.
Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."
"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."
'Alles geven'
De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."
Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.
De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''
Winnen
Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."
"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of wordt het toch: #Teamjurk-2-zwart
Of heel misschien: #Teamjurk-2-rood
Of toch: #Teambroekpak
--- --- --- And the most important thing, everyone --- --- ---
![]()
WE GAAN VOOR DE WINST!
![]()
Haar beste optreden tot nu toe voor dit liedje?
mag het weten
Ik hoor het cynisme, maar er was ook geen geld. Als Andre uit eigen zak zou willen bijspringen, kan het best. Hij heeft het alleen echt niet nodig, dus het is puur om de eer. En wat een eer, om je land te mogen vertegenwoordigen! Ik krijg serieus al tranen in mijn ogen bij het ideequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja hoe kon ik dat vergeten, daar zijn we zo goed in
Daar heb je wel een punt. Misschien zie ik het moeilijk voor me omdat het mijn smaak niet echt is. Puur gekeken naar m'n eigen smaak is het eigenlijk heel moeilijk om iemand aan te wijzen, omdat ik niet goed weet of Nederland wel zulke artiesten heeft..quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zal proberen er niet over door te zeiken hoor want ik sta ook echt open (echt) voor andere goede opties, maar hebben we de laatste jaren al eens een ECHT vanuit je tenen zweterig soulfunknummer op het Eurovisiepodium gehad dan...? Zo eentje dat de zaal en de huiskamers wegblaast?
ESC in NL na al die tijd, opening op het Vrijthof door Rieu. Zie het nu al voor mequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik hoor het cynisme, maar er was ook geen geld. Als Andre uit eigen zak zou willen bijspringen, kan het best. Hij heeft het alleen echt niet nodig, dus het is puur om de eer. En wat een eer, om je land te mogen vertegenwoordigen! Ik krijg serieus al tranen in mijn ogen bij het idee![]()
Ik zou willen dat we eens een keer kapten met het noemen van gerenommeerde Nederlandse artiesten. Marco Borsato is in Nederland een ster. In het buitenland is hij een onbekende ouwe lul van 48. De Toppers werden in 2009 cynisch "de drie opa's" genoemd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oh zo, ja mee eens. Al gaat Marco Borsatoweet zeker dat hij wel een goede act kan neerzetten met zijn Symphonica in Rosso ervaring, kan hem niet uitstaan, maar weet zeker dat hij het beter zou aanpakken dan Trijn. Gewoon erheen met volle overtuiging: dit is mijn ding, hiermee ga ik winnen.
Leuk, wie dan? Besides: er is nu junior ESC hé, dus das verbotenquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien moet Nederland eens wat jongere artiesten sturen. En als we dat dan doen, dan graag niet een meid van 18 die eruit ziet alsof ze 40 is, zoals we in 2010 deden.
Ik ben niet zo op de hoogte van de precieze taken van de regisseur.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm, ik noemde hem in de emooooootie van de teleurstelling een klojo net, maar als ik dit zo hoor... hij had natuurlijk ook verdomd weinig om mee te werken![]()
Dus toch O'genequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou willen dat we eens een keer kapten met het noemen van gerenommeerde Nederlandse artiesten. Marco Borsato is in Nederland een ster. In het buitenland is hij een onbekende ouwe lul van 48. De Toppers werden in 2009 cynisch "de drie opa's" genoemd.
Misschien moet Nederland eens wat jongere artiesten sturen. En als we dat dan doen, dan graag niet een meid van 18 die eruit ziet alsof ze 40 is, zoals we in 2010 deden.
Is maar net de vraag hoe jong je ze wilt sturen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Leuk, wie dan? Besides: er is nu junior ESC hé, dus das verboten
Waarom zouden ze zich inkopen in de finale? Laat NL dat geld dan maar lekker gebruiken voor een goede act, heb ik duizend keer lieverquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:42 schreef Joosie200 het volgende:
Zou al schelen als NL niet zo krenterig is met de bijdrage aan het hele circus. Als Engeland, FR, DLD enzo zich inkopen in de finale, waarom NL niet als een van de weinige die al vanaf het begin meedoet?
Ook prima, vind het sowieso niet gek dat je continu faalt als je doelbewust geen grote zak met geld op tafel smijt waar onze afvaardiging het maar mee moet doen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich inkopen in de finale? Laat NL dat geld dan maar lekker gebruiken voor een goede act, heb ik duizend keer liever
Sharon Doorson? Ze zei bij 60 jaar songfestival dat ze Nederland wil vertegenwoordigenquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou willen dat we eens een keer kapten met het noemen van gerenommeerde Nederlandse artiesten. Marco Borsato is in Nederland een ster. In het buitenland is hij een onbekende ouwe lul van 48. De Toppers werden in 2009 cynisch "de drie opa's" genoemd.
Ik zou eerst een goed nummer & concept bedenken en daarna de artiest(en) uitzoeken die dat het beste kunnen zingen. Andersom kan in principe ook, maar dan moet je als songwriters dus een nummer schrijven dat heel goed bij een artiest past. "Walk Along" is een liedje dat erg slecht bij Trijntje paste, om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:45 schreef capristo het volgende:
[..]
Sharon Doorson? Ze zei bij 60 jaar songfestival dat ze Nederland wil vertegenwoordigen
Zweterige funk/soul? Jungle By Night zal een van de Nederlandse acts zijn die daar het dichtst bij in de buurt komt. Is nog niet echt mainstream-bekend, maar ook niet volkomen underground.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Misschien zie ik het moeilijk voor me omdat het mijn smaak niet echt is. Puur gekeken naar m'n eigen smaak is het eigenlijk heel moeilijk om iemand aan te wijzen, omdat ik niet goed weet of Nederland wel zulke artiesten heeft..
Ik heb niet de indruk dat geld de oorzaak is dat 'we' het dit jaar hebben verprutst.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich inkopen in de finale? Laat NL dat geld dan maar lekker gebruiken voor een goede act, heb ik duizend keer liever
Dat wordt dan weer zo'n 13 in een dozijn dance plaatjequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:45 schreef capristo het volgende:
[..]
Sharon Doorson? Ze zei bij 60 jaar songfestival dat ze Nederland wil vertegenwoordigen
De vocalist moet dan dus Waylon zijnquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:48 schreef female81 het volgende:
[..]
Zweterige funk/soul? Jungle By Night zal een van de Nederlandse acts zijn die daar het dichtst bij in de buurt komt. Is nog niet echt mainstream-bekend, maar ook niet volkomen underground.
Alleen zou daar wel een vocalist bij moeten; t'is instrumentaal.
Oh ja, dat is echt absoluut m'n smaak niet. Maar m'n punt was meer dat ik niet echt Nederlandse artiesten weet die goed bij m'n eigen smaak passen, dus wellicht ben ik gewoon een lastig persoon.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:48 schreef female81 het volgende:
[..]
Zweterige funk/soul? Jungle By Night zal een van de Nederlandse acts zijn die daar het dichtst bij in de buurt komt. Is nog niet echt mainstream-bekend, maar ook niet volkomen underground.
Alleen zou daar wel een vocalist bij moeten; t'is instrumentaal.
Het kan niet slechter zijn dan Trijntje, Sieneke of de 3JSquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:50 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat wordt dan weer zo'n 13 in een dozijn dance plaatje
Het moet niet minder slecht. Maar veel beter.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:51 schreef capristo het volgende:
[..]
Het kan niet slechter zijn dan Trijntje, Sieneke of de 3JS
Je bedoelt een muziekstijl die we dit jaar helemaal niet zien op het songfestival en daarom dus best uniek zou kunnen zijn? Als het goed geproduceerd is kan het wat mij betreft best kans maken. Uptempo mag best wel weer.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:50 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat wordt dan weer zo'n 13 in een dozijn dance plaatje
Huh? Hoe oud was Joan Franka toen zij NL mocht vertegenwoordigen op het ESF?quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat Sieneke wordt bedoeld.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:53 schreef miep63 het volgende:
[..]
Huh? Hoe oud was Joan Franka toen zij NL mocht vertegenwoordigen op het ESF?
22. De leeftijd is ook niet het probleem, wel of het tof is en aanslaat. Mijn inschatting is dat het een goed idee is om iedereen te ontslaan en met een schone lei te beginnen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:53 schreef miep63 het volgende:
[..]
Huh? Hoe oud was Joan Franka toen zij NL mocht vertegenwoordigen op het ESF?
Er doen dit jaar artiesten mee die 16 jaar zijn. Nu lijkt me dat wel een beetje érg jong, maar het zou voor de verandering niet verkeerd zijn om weer eens iemand te hebben die nog geen 25 is. Of anders iemand die hooguit 30 is, maar er jong uitziet.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Leuk, wie dan? Besides: er is nu junior ESC hé, dus das verboten
Nummer één moet je willen worden. Die verdomde zesjesmentaliteit, alsof het een gezellig schoolreisje moet zijn. Kom op zeg, je gaat om te winnen en anders ga je maar niet.quote:
Ik vind het nog steeds een superleuk liedje en één van onze leukste inzendingen. Alleen die rare act verpestte het. Plus dat ze gewoon niet zo mooi zong als dat ze eerder had gedaan.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:56 schreef Greys het volgende:
Als Joan niet zo nerveus was geweest en de act íets professioneler was gedaan dan waren we zeker in de finale gekomenHet was een lief leuk liedje.
Dit, vond er niks mis mee. Alleen knullig overgekomen ivm nervositeit of slechte regie.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:56 schreef Greys het volgende:
Als Joan niet zo nerveus was geweest en de act íets professioneler was gedaan dan waren we zeker in de finale gekomenHet was een lief leuk liedje.
De toppers. Die dikke negerin met die gebaksdoos steeds in de achtergrondquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dit, vond er niks mis mee. Alleen knullig overgekomen ivm nervositeit of slechte regie.
Heb je het over Sieneke of 3J's, Toppers, ja, dat was echt dieptriest.
Ja, zij had daar denk ik het beste ook alléén kunnen gaan staan. Met een kampvuur op het LED. Meer niet. Joan met gitaartje. Zoals het bedoeld was. Niet met die rare lui eromheen. Ik vind het lied nog steeds heel leuk. Hoorde het gisteravond ook weerquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds een superleuk liedje en één van onze leukste inzendingen. Alleen die rare act verpestte het. Plus dat ze gewoon niet zo mooi zong als dat ze eerder had gedaan.
Ik had het vanochtend in mijn hoofd toen ik wakker werdquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, zij had daar denk ik het beste ook alléén kunnen gaan staan. Met een kampvuur op het LED. Meer niet. Joan met gitaartje. Zoals het bedoeld was. Niet met die rare lui eromheen. Ik vind het lied nog steeds heel leuk. Hoorde het gisteravond ook weer
Het was een zwak liedje.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:56 schreef Greys het volgende:
Maar toen ik Joan in zo'n kleine setting zag, dacht ik echt: wie doet haar zoiets aan? Het is niks voor haar, zo'n podium. Ze heeft het liefste stilte voor haar optreden. Nou, en dat daar, op dat podium. Ze heeft het naar beste kunnen gedaan en er had ook wel meer ingezeten als ze haar haar oorspronkelijke act hadden laten houden en ze ietsje beter had gezongen, maar het is geen artiest voor zo'n podium.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:56 schreef Greys het volgende:
Eens. Ze kwam bij ons op het bankje een stuk beter uit de verf. Zong ineens honderd keer beter ookquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar toen ik Joan in zo'n kleine setting zag, dacht ik echt: wie doet haar zoiets aan? Het is niks voor haar, zo'n podium. Ze heeft het liefste stilte voor haar optreden. Nou, en dat daar, op dat podium. Ze heeft het naar beste kunnen gedaan en er had ook wel meer ingezeten als ze haar haar oorspronkelijke act hadden laten houden en ze ietsje beter had gezongen, maar het is geen artiest voor zo'n podium.
Met de TROS met een vinger in de pap weet je eigenlijk al dat je zulke vocalisten gaat afvaardigen. Ze zijn groot geworden met middelmatige meuk, alleen bij artiesten met een goed doordacht concept is er enige kans van slagen. Dat zag je de laatste twee jaar terwijl nu maar ook de jaren voor 2013 het vooral middle of the roadtroep was waar de TROS maar al te graag in uitblinkt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nummer één moet je willen worden. Die verdomde zesjesmentaliteit, alsof het een gezellig schoolreisje moet zijn. Kom op zeg, je gaat om te winnen en anders ga je maar niet.
Het eerste wat ik dacht toen ik vanmorgen wakker werd: Arme Trijn, ik hoop niet dat het haar carrière schaadt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:00 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik had het vanochtend in mijn hoofd toen ik wakker werd
Zoals gebruikelijk wil Nederland voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dat wordt niet bepaald bemoeilijkt door het vrij beperkte budget van de NPO, als één van de goedkoopste omroepen van de EBU.quote:Op woensdag 20 mei 2015 05:34 schreef Perico het volgende:
Het is heel simpel: al twintig jaar wil Nederland danwel de Tros NIETS uitgeven aan de podium show. Ze hebben een budget van 2 ton, en daarvan moet ook de minibar van Cornald Maas betaald worden.
Andere landen betalen de Oostenrijkers wel 200.000 euro voor de effecten. Nederland wil nooit betalen, 200.000 voor drie minuten vinden ze niet kunnen.. ja, 500 euro wel, en daar kreeg je vanavond 1x een rode LED wand voor en 1 keer een smoezelige witte.
Voor het overige moest iedereen zich dan te pletter schrikken van close ups van Trijntje, omdat er geen stuiver betaald was voor een LED presentatie, of vuurwerk.
Je kunt het oplossen door uit het potje van Nederland promotie van de overheid de show te laten betalen.
Welke carrièrequote:Op woensdag 20 mei 2015 13:03 schreef miep63 het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht toen ik vanmorgen wakker werd: Arme Trijn, ik hoop niet dat het haar carrière schaadt.
Heeft ze uberhaupt iets gedaan na total touch?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Welke carrièreZe is toch uitgerangeerd vanaf 2000
In een draaiende stoel zitten?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heeft ze uberhaupt iets gedaan na total touch?
Ja, en ongekend prachtig en sympathiek. Met goede verkoop, dus de oorspronkelijke setting en dan de uitleg dat het gaat om kinderen die indiaantje speelden (ook een belangrijke taak voor de commentatoren) had het de gunfactor gehad zoals gisteravond Roemenië. Ik kan er nog een beetje boos om worden, ook als mensen vragen 'vond je die indiaan nou echt zo goed?' Ja, haar wel jaquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. Ze kwam bij ons op het bankje een stuk beter uit de verf. Zong ineens honderd keer beter ook
Lekker spontaan natuurlijk?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. Ze kwam bij ons op het bankje een stuk beter uit de verf. Zong ineens honderd keer beter ook
Welke carrière?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:03 schreef miep63 het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht toen ik vanmorgen wakker werd: Arme Trijn, ik hoop niet dat het haar carrière schaadt.
Ohja in de soundmixshow.quote:
Abeltje.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heeft ze uberhaupt iets gedaan na total touch?
Heel lief en bescheiden en een GEWELDIGE stem. Echt kippenvel. Kampvuurachtig, Joan op het kroegbankje buiten onder de terrasverwarmers en een kluit FOK!kers er omheen. Wat een wereldzangeres toen, écht!quote:
In zweden hoef je niet bang te zijn voor slechte regiequote:Op woensdag 20 mei 2015 13:04 schreef aarontje112 het volgende:
Hoop trouwens niet dat Zweden gaat winnen. Liedje is prima, maar dan blijft het songfestival maar in dezelfde hoek zitten, wordt ook een beetje saai
Ik vond dit nummer anders wel goed.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Welke carrièreZe is toch uitgerangeerd vanaf 2000
Hence vanaf 2000, dit is uit 1998 met Abeltjequote:
Dat was 11 jaar geleden en haar laatste hit. Nee, 1998 zelfs! Ik denk dat het verlies van gisteravond daar weinig invloed op gaat hebbenquote:
Die en ditquote:
Ik las zonet wel dat vlieg met me mee van 2004 isquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat was 11 jaar geleden en haar laatste hit. Nee, 1998 zelfs! Ik denk dat het verlies van gisteravond daar weinig invloed op gaat hebben
Ja, dat dacht ik ook ff snel te lezen, maar dat staat in google in het rijtje rechts gewoon fout, geen idee waarom.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:15 schreef miep63 het volgende:
[..]
Ik las zonet wel dat vlieg met me mee van 2004 is
Anouk! Die scoort al 20 jaar aan de lopende band. En heeft een enorm groot repertoire aan hits.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:11 schreef aarontje112 het volgende:
Nee een A-artiest kun je trijn niet noemen, een A-artiest vind ik iemand die nu nog hits scoort
twitter:HaagsePeter twitterde op woensdag 20-05-2015 om 13:07:58@OG3NE Gewoon zorgen dat jullie worden gekozen voor het Junior Songfestival! K3 is toch uit de running de komende tijd. reageer retweet
quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Peter het volgende:
twitter:HaagsePeter twitterde op woensdag 20-05-2015 om 13:07:58@OG3NE Gewoon zorgen dat jullie worden gekozen voor het Junior Songfestival! K3 is toch uit de running de komende tijd. reageer retweet
Oh, dan ben ik ook een beetje verkeerd geïnformeerdquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook ff snel te lezen, maar dat staat in google in het rijtje rechts gewoon fout, geen idee waarom.
edit: nu wel. In 2004 kwam pas het album uit waar het op staat, het liedje zelf is echt uit 1998.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:17 schreef Peter het volgende:
Was mooi man in Zwolle op 5 meiquote:
Heb het gedoe rondom TCL niet gevolgd na ESC vorig jaar, dus waarom Waylon weggegaan is weet ik niet. Vind CATS wel het nummer waar Waylon bij hoort juist door hun deelname. Andere nummers vind ik met Ilse only primaquote:
Nice!!!quote:
Eens. En eens. En eens.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Gaat dit nog over het SF? Dan nogmaals mijn klacht over de jurk van Trijntje. En het kapsel. En de schoenen. Het zag er zó log en lomp uit. En tot overmaat van ramp keek ze ook nog wanhopig. Het is ergens een beetje fout gegaan. Ze is altijd zelfverzekerd als ze zingt, gisteravond niet vond ik.
Maar goed, het liedje was ook niet echt geweldig. Eigenlijk een beetje zeurderig.
twitter:Tattoo1Hummer twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 16:23:19@waylonline @dwdd jij kan niet eens zingen met je depressies en arrogantie. Of zit de neus weer vol reageer retweet
Ja, maar Ilse is ook een geweldige zangeres. Ik ben vorig jaar naar een concert van haar geweest. Kippenvel en ook beetje emo natuurlijk bij Miracle.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Heb het gedoe rondom TCL niet gevolgd na ESC vorig jaar, dus waarom Waylon weggegaan is weet ik niet. Vind CATS wel het nummer waar Waylon bij hoort juist door hun deelname. Andere nummers vind ik met Ilse only prima
En door die wanhopige blik in haar ogen kwam het nog zeurderiger over dan het al is. Het was het gewoon niet. Ookal waren we doorgegaan naar de finale, dan waren we daar bij de laatste 3 geëindigd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Gaat dit nog over het SF? Dan nogmaals mijn klacht over de jurk van Trijntje. En het kapsel. En de schoenen. Het zag er zó log en lomp uit. En tot overmaat van ramp keek ze ook nog wanhopig. Het is ergens een beetje fout gegaan. Ze is altijd zelfverzekerd als ze zingt, gisteravond niet vond ik.
Maar goed, het liedje was ook niet echt geweldig. Eigenlijk een beetje zeurderig.
Ja ik hoorde ook dat het best wel een gedoe was met de regie.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:31 schreef Poepz0r het volgende:
Onterecht uitgeschakeld naar mijn idee, maar Pannecoucke bakte er helemaal niks van dit keer. Deed hij het expres? :S Heel de act sloeg nergens op qua beeld etc.
Dit dus..quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:32 schreef grazz het volgende:
Ik vind het nog steeds sneu voor Trijntje. Op basis van alleen zang, had ze natuurlijk door moeten gaan. Maar blijkbaar denkt de AVROTROS nog steeds dat je het met alleen een goede stem en een topartiest in eigen land wel de finale haalt. Ja, want winnen? Dat willen we niet.
We zijn dus terug bij af en 2014 blijkt een toevalstreffer te zijn geweest waarin alles klopte. Zelfs bij Anouk deden ze niet eens hun best om er visueel wat van te maken. Oke, het is Anouk dus die ziet er van zichzelf al als 12 punten-waard uit, maar er had eigenlijk nog meer ingezeten. Naturlijk blijft die 9e plaats geweldig na 8 bagger jaren, maar laten we dat ook vasthouden.
Volgens mij komt het op visueel vlak nooit meer goed met Nederland. Kijk naar Griekenland. Ze hebben een middelmatig lied, maar weten dat om te toveren tot een kwaliteitsproduct. Hongarije stuurt een eenvoudig cliché lied dat trouwens heel mooi werd gezongen. De manier waarop het in beeld werd gebracht was aantrekkelijk om naar te kijken. Dit zou ons nooit gelukt zijn, ik durf er om te wedden. Albanië zong dan wel niet goed, maar visueel aantrekkelijk. Nederland was het enige land dat compleet wegviel en zelfs een rasartiest als Trijntje kon niet met de zenuwen omgaan blijkt nu achteraf. Bij ons schort er visueel gezien altijd wel iets aan; kleding, licht of achtergrond. Je kunt niet vertrouwen op de Nederlandse delegatie. Zal ook zeker met geld te maken hebben, maar zolang de AVROTROS niet bereid is om hierin meer te investeren en niet kritisch naar zich zelf is, winnen we niet. Er wordt meteen weer geroepen 'we snappen het ook niet'... serieus, waarom zijn ze niet eerlijk en zeggen ze dat het inderdaad niet goed was. Ik gooi het maar op een emotionele uitspatting.
Ze kreeg steeds meer een haal-me-hier-weg-blik in d'r ogen ('help, er kijken nu 200 miljoen mensen naar me').quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Boca_Raton het volgende:
We kunnen het best wel qua visuals.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:32 schreef grazz het volgende:
Ik vind het nog steeds sneu voor Trijntje. Op basis van alleen zang, had ze natuurlijk door moeten gaan. Maar blijkbaar denkt de AVROTROS nog steeds dat je het met alleen een goede stem en een topartiest in eigen land wel de finale haalt. Ja, want winnen? Dat willen we niet.
We zijn dus terug bij af en 2014 blijkt een toevalstreffer te zijn geweest waarin alles klopte. Zelfs bij Anouk deden ze niet eens hun best om er visueel wat van te maken. Oke, het is Anouk dus die ziet er van zichzelf al als 12 punten-waard uit, maar er had eigenlijk nog meer ingezeten. Naturlijk blijft die 9e plaats geweldig na 8 bagger jaren, maar laten we dat ook vasthouden.
Volgens mij komt het op visueel vlak nooit meer goed met Nederland. Kijk naar Griekenland. Ze hebben een middelmatig lied, maar weten dat om te toveren tot een kwaliteitsproduct. Hongarije stuurt een eenvoudig cliché lied dat trouwens heel mooi werd gezongen. De manier waarop het in beeld werd gebracht was aantrekkelijk om naar te kijken. Dit zou ons nooit gelukt zijn, ik durf er om te wedden. Albanië zong dan wel niet goed, maar visueel aantrekkelijk. Nederland was het enige land dat compleet wegviel en zelfs een rasartiest als Trijntje kon niet met de zenuwen omgaan blijkt nu achteraf. Bij ons schort er visueel gezien altijd wel iets aan; kleding, licht of achtergrond. Je kunt niet vertrouwen op de Nederlandse delegatie. Zal ook zeker met geld te maken hebben, maar zolang de AVROTROS niet bereid is om hierin meer te investeren en niet kritisch naar zich zelf is, winnen we niet. Er wordt meteen weer geroepen 'we snappen het ook niet'... serieus, waarom zijn ze niet eerlijk en zeggen ze dat het inderdaad niet goed was. Ik gooi het maar op een emotionele uitspatting.
Het leek wel alsof ze van wanhoop omviel en de hele tijd hoorde je 'why???' 'why???'quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
En door die wanhopige blik in haar ogen kwam het nog zeurderiger over dan het al is. Het was het gewoon niet.
Maar zo'n rasartiest is trijntje helemaal niet. Ze heeft in de jaren 90 wat hitjes gehad met Total Touch en deze eeuw een enkel succesje door haar samenwerking met Lionel Richie. Bij beide acts waren alle nummers volledig uitgeschreven en zong ze de boel alleen (in een studio) in.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:32 schreef grazz het volgende:
Ik vind het nog steeds sneu voor Trijntje. Op basis van alleen zang, had ze natuurlijk door moeten gaan.
en zelfs een rasartiest als Trijntje kon niet met de zenuwen omgaan blijkt nu achteraf.
"En ik besef me nu dat ik een idioot netje op mijn hoofd had en mijn huispak nog aan heb"quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:36 schreef female81 het volgende:
[..]
Ze kreeg steeds meer een haal-me-hier-weg-blik in d'r ogen ('help, er kijken nu 200 miljoen mensen naar me').
Paar ton minimaalquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef capristo het volgende:
Hoeveel geld kost zo'n visuele achtergrond eigenlijk?
Heb een optreden van haar bijgewoond in Hertme 2013, zo mooiquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:30 schreef miep63 het volgende:
[..]
Ja, maar Ilse is ook een geweldige zangeres. Ik ben vorig jaar naar een concert van haar geweest. Kippenvel en ook beetje emo natuurlijk bij Miracle.
Omdat TROSquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:32 schreef grazz het volgende:
Zal ook zeker met geld te maken hebben, maar zolang de AVROTROS niet bereid is om hierin meer te investeren en niet kritisch naar zich zelf is, winnen we niet. Er wordt meteen weer geroepen 'we snappen het ook niet'... serieus, waarom zijn ze niet eerlijk en zeggen ze dat het inderdaad niet goed was. Ik gooi het maar op een emotionele uitspatting.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Boca_Raton het volgende:
+1quote:
Het stukje met het netje voor de ogen vond ik het enige stukje wat te pruimen was.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
"En ik besef me nu dat ik een idioot netje op mijn hoofd had en mijn huispak nog aan heb"
Trijntje is gewoon wel een rasartieste. Daar discussieer ik niet eens over.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar zo'n rasartiest is trijntje helemaal niet. Ze heeft in de jaren 90 wat hitjes gehad met Total Touch en deze eeuw een enkel succesje door haar samenwerking met Lionel Richie. Bij beide acts waren alle nummers volledig uitgeschreven en zong ze de boel alleen (in een studio) in.
Tegenwoordig doet ze alleen veel schnabbels met andere BN'ers. maar gezien de volle Arena's die de Toppers blijven trekken zegt dat ook niet heel veelZe is/was gewoon helemaal niet zo'n goede (live) muzikant en had het van de performance moeten hebben. Die gewoon zwaar beneden maat was. Combineer dat met een matige zang en je hebt deze performance.
Het liedje was gewoon al alles behalve finalewaardig. En dat is ze in de aanloop naar het Eurovisie zich steeds meer gaan beseffen denk ik. Anouk heeft ook niet voor niets niks meer laten horen of zich laten zien daar. Ik denk dat ze zich er een beetje begon begonnen te schamen (en terecht....) En dat gepruts met die flutact en die monsterlijke outfitwissel. Ze stond er niet bepaald trots te zijn op haar inzending (zoals Anouk en TCL wél deden!!) en hop, dan krijg je dit gepruts.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het leek wel alsof ze van wanhoop omviel en de hele tijd hoorde je 'why???' 'why???'
En die schoenen... hoe is het mogelijk, het is een mooie vrouw, alleen een beetje breed beneden. Ze pakt elke zaal in als ze zingt, hier is echt wat misgegaan met haar zelfvertrouwen.
Dit.. die close-up paste prima, hadden ze meer mee moeten doen. Vooral eronder gooien bij 'whai ai ai ai' Zo'n blik blijft bij, maar niet zo'n hobbezak full front/backquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:39 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Het stukje met het netje voor de ogen vond ik het enige stukje wat te pruimen was.
Toen de rest in beeld kwam, was het meteen over.
Vond haar vooral van achteren nog het meest op een waggelende pinguïn lijken.
Op de eerste wazige seconden naquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:39 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Het stukje met het netje voor de ogen vond ik het enige stukje wat te pruimen was.
Toen de rest in beeld kwam, was het meteen over.
Vond haar vooral van achteren nog het meest op een waggelende pinguïn lijken.
Sorry maar een rasartieste grist niet zo'n nummer van de plank bij een ander om mee te doen aan het Eurovisie. Een rasartieste had dit allemaal veel beter uitgekozen en uitgedachtquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Trijntje is gewoon wel een rasartieste. Daar discussieer ik niet eens over.
Het liedje is wanhopig. Ik hou van je, waarom hou je dan toch niet van mij?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:28 schreef Boca_Raton het volgende:
En tot overmaat van ramp keek ze ook nog wanhopig.
Inschattingsfout. Maar wie voorspelt het altijd wél goed? Niemand. Qua liedje dan. Ik vond vorig jaar de Common Linnets 3 x nix maar ze zijn ontzettend ver gekomen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry maar een rasartieste grist niet zo'n nummer van de plank bij een ander om mee te doen aan het Eurovisie. Een rasartieste had dit allemaal veel beter uitgekozen en uitgedacht
Ja, en na dit optreden snappen we allemaal waarom hij haar niet wilde.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Het liedje is wanhopig. Ik hou van je, waarom hou je dan toch niet van mij?
Goede tekst voor een wanhopige stalker.
Half Nederland heeft zich negatief uitgelaten. Over haarzelf, haar deelname en over het liedje. Ik zou het dan erg knap vinden als je dan nog vol overgave en zelfvertrouwen je ding staat te doen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het leek wel alsof ze van wanhoop omviel en de hele tijd hoorde je 'why???' 'why???'
En die schoenen... hoe is het mogelijk, het is een mooie vrouw, alleen een beetje breed beneden. Ze pakt elke zaal in als ze zingt, hier is echt wat misgegaan met haar zelfvertrouwen.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, en na dit optreden snappen we allemaal waarom hij haar niet wilde.
Oke, qua liedje heb je misschien gelijk. Al is het gek dat er NIEMAND enthousiast was over dit liedje vanaf het begin behalve zij.... Maar dan nog. Als rasartiest denk je na over een knettergoede act, op zijn minst. En over je outfit. En laat je je niet aan het twijfelen brengen. Laat je niks aan het toeval over. Ga je voor 200% voor je optreden. Dat deed ze niet. Geen van dat alles.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Inschattingsfout. Maar wie voorspelt het altijd wél goed? Niemand. Qua liedje dan. Ik vond vorig jaar de Common Linnets 3 x nix maar ze zijn ontzettend ver gekomen.
Dat is ook zo. Maar helaas is daar toch weinig tegen te doen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Half Nederland heeft zich negatief uitgelaten. Over haarzelf, haar deelname en over het liedje. Ik zou het dan erg knap vinden als je dan nog vol overgave en zelfvertrouwen je ding staat te doen.
Ach, Trijn heeft deelnemers van The Voice ook keihard afgemaakt, geen medelijden met haar. Ze is toch zo professioneel? Dan moet je daar tegen kunnen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Half Nederland heeft zich negatief uitgelaten. Over haarzelf, haar deelname en over het liedje. Ik zou het dan erg knap vinden als je dan nog vol overgave en zelfvertrouwen je ding staat te doen.
Ik vind het echt ontzettend kansloos om iemand zo af te maken via sociale media. En dan zag ik gister nog een filmpje van droeftoeter Danny de Munck die er even een schepje bovenop doet... Zum kotzen allemaal.
Zum kotzen aber naturlich, maar that's part of the deal. Damned if you, damned if you don't is het sowieso. Het hoort bij een professionele werkhouding om dan /care te doen en lekker verder te gaan. Met alles heb je miljoenen stuurlui aan wal staan die het beter weten, welkom in NL, learn to live and deal with it.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind het echt ontzettend kansloos om iemand zo af te maken via sociale media. En dan zag ik gister nog een filmpje van droeftoeter Danny de Munck die er even een schepje bovenop doet... Zum kotzen allemaal.
Vond je het met de Toppers en Sieneke ook zo zielig?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
De act had ook weemoedig en daarna wat verleidend kunnen zijnen plaats van alleen maar wanhopig. Dan had het misschien iets meer gepakt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Het liedje is wanhopig. Ik hou van je, waarom hou je dan toch niet van mij?
Goede tekst voor een wanhopige stalker.
Vroegah, vroegah kon je meebeslissen. Dan werd er een artiest gekozen en 8 ingezonden liedjes. Mocht je als publiek meestemmen welk liedje het zou worden. Dat ging dan toch een stuk beter!quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke, qua liedje heb je misschien gelijk. Al is het gek dat er NIEMAND enthousiast was over dit liedje vanaf het begin behalve zij.... Maar dan nog. Als rasartiest denk je na over een knettergoede act, op zijn minst. En over je outfit. En laat je je niet aan het twijfelen brengen. Laat je niks aan het toeval over. Ga je voor 200% voor je optreden. Dat deed ze niet. Geen van dat alles.
En dan kies je als outfit juist datgene wat het allerberlabberst staat. Top gedaan Trijnquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke, qua liedje heb je misschien gelijk. Al is het gek dat er NIEMAND enthousiast was over dit liedje vanaf het begin behalve zij.... Maar dan nog. Als rasartiest denk je na over een knettergoede act, op zijn minst. En over je outfit. En laat je je niet aan het twijfelen brengen. Laat je niks aan het toeval over. Ga je voor 200% voor je optreden. Dat deed ze niet. Geen van dat alles.
Ik weet niet hoor, maar als de schrijver van het lied tegen mij zou zeggen 'meid, doe het niet!' zou ik me dat wel aantrekken.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Inschattingsfout. Maar wie voorspelt het altijd wél goed? Niemand. Qua liedje dan. Ik vond vorig jaar de Common Linnets 3 x nix maar ze zijn ontzettend ver gekomen.
TCL was ook geen blije tekst maar door de schitterende manier waarop het werd neergezet, kwam het geweldig over. Daarom had ik bij dit optreden ook meer (te veel?) van Pannencoucke verwacht.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
De act had ook weemoedig en daarna wat verleidend kunnen zijnen plaats van alleen maar wanhopig. Dan had het misschien iets meer gepakt.
Heel Bekend Nederland was meteen ontzettend enthousiast, veel enthousiaster dan bij TCL... dat was al een signaal dat het foute boel wasquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke, qua liedje heb je misschien gelijk. Al is het gek dat er NIEMAND enthousiast was over dit liedje vanaf het begin behalve zij...
Ja. Dit. Zelfs de schrijver van het lied voorspelde al meteen dat het weinig zou worden.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar als de schrijver van het lied tegen mij zou zeggen 'meid, doe het niet!' zou ik me dat wel aantrekken.
Niemand durfde nog kritiek te hebben natuurlijk, iedereen die iets te zeiken had op TCL is door ze in hun hemd gezet, dus die denken: 'ik zie het niet, maar ik zag het toen ook niet, dus zet 'em op Trijn!'quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heel Bekend Nederland was meteen ontzettend enthousiast, veel enthousiaster dan bij TCL... dat was al een signaal dat het foute boel was
Het Nederlands publiek kiest 8 van de 10 keer ook het meest traditionele veilige liedje, dat moet je ook niet willen. Vraag maar aan de 3J'squote:Op woensdag 20 mei 2015 13:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vroegah, vroegah kon je meebeslissen. Dan werd er een artiest gekozen en 8 ingezonden liedjes. Mocht je als publiek meestemmen welk liedje het zou worden. Dat ging dan toch een stuk beter!
Had het publiek 'Hemel en Aarde' ook niet uitgekozen, of zit ik ernaast? Dat was een hemels optreden van Edsilia!quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het Nederlands publiek kiest 8 van de 10 keer ook het meest traditionele veilige liedje, dat moet je ook niet willen. Vraag maar aan de 3J's
quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:51 schreef Snoopyfrl het volgende:
[ afbeelding ]
Toch jammer voor deze jongens.
http://www.lc.nl/frieslan(...)rt-hit-18667763.html
Die tekst ging ergens over en dat kwam mooi samen in de uitvoering. Dit was een hopeloze onbeantwoorde liefde en iemand die tot in het oneindige kan wachten op rozen tijdens zonsondergang.quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
TCL was ook geen blije tekst maar door de schitterende manier waarop het werd neergezet, kwam het geweldig over. Daarom had ik bij dit optreden ook meer (te veel?) van Pannencoucke verwacht.
Als bijna 2/3e van de landen door gaat naar de finale, dan is doorgaan naar de finale dus in meer dan de helft van de jaren wel het minste.. Kijk eens naar de afgelopen 10 jaar?quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:35 schreef Poepz0r het volgende:
Nou nooit meer goed lol. Als je per 10 jaar ongeveer 1 a 2 keer hoog scoort (top 5 finale) dan doe je het heel erg goed. Mensen (vooral Nederlanders) verwachten ELK jaar een finale of een top 5, want anders zijn we maar slecht etc. Wet van de variantie
Ja, dat was indrukwekkend he!quote:Op woensdag 20 mei 2015 13:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
We kunnen het best wel qua visuals.
Notabene uit Trijns eigen team bij the Voice of Holland.
Ja natuurlijk zitten er goeie keuzes tussen, al kon je in 1998 moeilijk iets verkeerds kiezen als publiek, die hele finale wasquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Had het publiek 'Hemel en Aarde' ook niet uitgekozen, of zit ik ernaast? Dat was een hemels optreden van Edsilia!
Maar toch maakte die jurk meer indruk dan het lied en de hobbezak.quote:
Of.. told you soquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik verwacht zoiets als: "Ai. Ai, ai, ai, ai. Ai, ai, ai, ai..."
Precies, en het is niet alsof het over haar kwaliteiten als moeder ging of zo (ja, behalve toen ze die jongetjes er zelf bijsleepte, maar dat had ze dan maar niet moeten doenquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Dit. Zelfs de schrijver van het lied voorspelde al meteen dat het weinig zou worden.
Dan ben je ook wel stronteigenwijs om je eigen zin door te drammen en moet je niet opkijken van kritiek
Ik vond dit nummer toch beter hoorquote:Op woensdag 20 mei 2015 13:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja natuurlijk zitten er goeie keuzes tussen, al kon je in 1998 moeilijk iets verkeerds kiezen als publiek, die hele finale was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |