Je bedoelt echt de nacht door en dan het examen maken? Ik doe dat vrij vaak (toch wel elke PTA week 3x en soms als ik tegen een deadline aanwerk). Maar zodra ik klaar ben met mn examen dan val ik zowat flauw en zodra ik thuiskom meteen slapenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:08 schreef Child het volgende:
Jongens, ik ben gisteravond opgebleven. Zal ik voldoende uitgerust zijn morgen als ik 13 uur slaap?
haha wtf, nou zolang je maar gaat slagen toch?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:14 schreef MyloXylo het volgende:
Nee ik haal alleen tienen voor de oefenexamens. Bij de echte examens doe ik het iedere keer slechter (of de examens zijn echt moeilijker dan voorgaande jaren). Voor bio SE sta ik gemiddeld 8,4. Ik heb wel eens op een SE 0,8 erbij gekregen omdat ik 80% op de bio-olympiade had
Ik ben zo'n sjonge die 4 maanden niks doet, dan 24 uur leert voor een PTA, een 6,0 haalt, zeer tevreden is, weer 4 maanden niks doet, etc ;pquote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:33 schreef RRuben het volgende:
Je moet nooit nacht doorhalen met leren. Je kan beter meer slapen en minder leren want anders zit je als die zombie die toets te maken.
Of nog beter, eerder beginnen
Als je alle stof al beheerst etc kan je inderdaad beter naar bed gaan. Maar als je nog nooit de theorie hebt doorgenomen of w /e, dan heb je meer profijt door een nachtje door te gaan en niet helemaal fit te zijn tijdens je examen dan fris en fruitig terwijl je de stof niet beheerst.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:43 schreef Rickertman96 het volgende:
Ik heb nog nooit een nacht doorgehaald om te lerenDan leer ik liever niet/minder, slapen moet dan gewoon gebeuren, desnoods een paar uurtjes
Ik onthoud ook veel beter als ik alles uitstel en het op het laatste moment leer, maar ik zorg er dan ook weer voor dat ik de knoop doorhak en echt ga binnen. Dus geen nachtwerk ofzo.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:48 schreef Census het volgende:
[..]
Als je alle stof al beheerst etc kan je inderdaad beter naar bed gaan. Maar als je nog nooit de theorie hebt doorgenomen of w /e, dan heb je meer profijt door een nachtje door te gaan en niet helemaal fit te zijn tijdens je examen dan fris en fruitig terwijl je de stof niet beheerst.
Het is natuurlijk beter om gewoon je stof bij te houden, maar uitstelgedrag is menselijk en die planning is altijd iets te positief opgesteld :p.
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat iedereen wel een keertje in zo'n situatie komt tijdens z'n studie, al dan niet op het vwo, dan wel op de universiteit ;p.
Om een of andere mytische reden maak ik mijn toetsen altijd beter als ik de avond van te voren alles er in stamp ipv christelijk alles elke week bij te houden. Dat merk ik nu vooral bij deze examens, aangezien ik al drie weken geleden ben begonnen met lerenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:48 schreef Census het volgende:
[..]
Als je alle stof al beheerst etc kan je inderdaad beter naar bed gaan. Maar als je nog nooit de theorie hebt doorgenomen of w /e, dan heb je meer profijt door een nachtje door te gaan en niet helemaal fit te zijn tijdens je examen dan fris en fruitig terwijl je de stof niet beheerst.
Het is natuurlijk beter om gewoon je stof bij te houden, maar uitstelgedrag is menselijk en die planning is altijd iets te positief opgesteld :p.
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat iedereen wel een keertje in zo'n situatie komt tijdens z'n studie, al dan niet op het vwo, dan wel op de universiteit ;p.
Jup, ik vond ooit een bron waarbij is bewezen dat je door uitstellen hoger scoorde ofzo. Kan 't alleen ff niet meer vindenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:52 schreef Moos. het volgende:
[..]
Om een of andere mytische reden maak ik mijn toetsen altijd beter als ik de avond van te voren alles er in stamp ipv christelijk alles elke week bij te houden. Dat merk ik nu vooral bij deze examens, aangezien ik al drie weken geleden ben begonnen met leren
Ik weet niet beter. Ik doe het al 6 jaar zo. Als er echt een zware toets aankomt dan doe ik het in twee dagen, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit (actief) geleerd voor een toets meer dan twee dagen van te voren. En tijdens toetsweken vervloek ik mezelf dan waarom ik niet gewoon een stuudje kan zijn die braafjes huiswerk maakt en plant... elke keer weerquote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:52 schreef Moos. het volgende:
[..]
Om een of andere mytische reden maak ik mijn toetsen altijd beter als ik de avond van te voren alles er in stamp ipv christelijk alles elke week bij te houden. Dat merk ik nu vooral bij deze examens, aangezien ik al drie weken geleden ben begonnen met leren
Dura necessitasquote:Op woensdag 20 mei 2015 00:04 schreef Nattekat het volgende:
Nachten doorhalen werkt nooit. Enkel voor projecten die ingeleverd moeten worden![]()
Nagenoeg niets, er kwamen steeds dingen tussen..quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:05 schreef Gilan het volgende:
Nog mensen met Aardrijkskunde donderdag? Zoja, hebben jullie al iets gedaan?
je moet gewoon vlak voor het slapen alles nog even snel doornemen. Deed ik altijd in de toetsweek, alles dag/avond van te voren snel door kijken en dan heb je een voldoendequote:Op woensdag 20 mei 2015 07:21 schreef royvandijk het volgende:
Met slapen wordt juist informatie opgeslagen.
http://www.demorgen.be/we(...)d-besparen-a2326826/
Aah oke, nja ik begin er vandaag aan, haast niemand die ik ken doet echt iets voor AK dusja hahaquote:Op woensdag 20 mei 2015 07:07 schreef wihehin het volgende:
[..]
Nagenoeg niets, er kwamen steeds dingen tussen..
Von gaat altijd met de 3equote:Op woensdag 20 mei 2015 08:23 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Bislang habe ich keine leute gesehen in der Nahe von mein(e/en/es) Schule. Ik heb nooit het onderscheid kunnen maken tussen de 2e en 3e naamval :$
Mooie taal, maar zo veel heb je er ook niet aan hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:17 schreef gjtenham het volgende:
Liever Spaans dan... Als ik nu de keuze had gehad, dan had ik voor Spaans gekozen! Een mooie taal en een wereldtaal bovendien...
Voor mijn gevoel ook een 8 ja. Heb de antwoorden in mijn woordenboek geschreven dus zal het om 14:00 zien..quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:45 schreef RRuben het volgende:
Duits was wel te doen, ook wel geinige teksten. Voor me gevoel heb ik echt een 8 ofzo, maar zal wel weer een 5,6 zijn
Die tekst over vrouwenemancipatie vond ik anders echt saai, verder vielen de teksten wel mee.quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:45 schreef RRuben het volgende:
Duits was wel te doen, ook wel geinige teksten. Voor me gevoel heb ik echt een 8 ofzo, maar zal wel weer een 5,6 zijn
komen dan pas de antwoorden?!quote:Op woensdag 20 mei 2015 11:52 schreef wihehin het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel ook een 8 ja. Heb de antwoorden in mijn woordenboek geschreven dus zal het om 14:00 zien..
Heb je het afgeraffeld dan?quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:40 schreef Fylax het volgende:
Zo. Weer thuis. Na 'n uur al klaar met AK examen, kut AK.
Kloptquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgend jaar op de havo dus geen ak meer?
Paar van die lange examenteksten maken, van examens met een hoge N term. Denk 2 ofzoquote:Op woensdag 20 mei 2015 15:25 schreef Census het volgende:
Bereiden jullie je voor voor Engels (vwo)? En zo ja, wat doe je?
Al gedaan in de vakantie dus ik doe er maar niks aanquote:Op woensdag 20 mei 2015 15:25 schreef Census het volgende:
Doe Tvwo dus maak buiten wat ik in de les gedaan heb geen teksten. Ik heb wel even het examen van 2014 doorgelezen zodat de soorten vragen weer een beetje duidelijk zijn en ik niet voor verrassingen kom te staan.quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:25 schreef Census het volgende:
Binas vergeten?quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:57 schreef PizzametKebab het volgende:
Tering wat was dat een grote tyfuszooi zeg, Bio examen.. Zou me misschien nog wel eens de kop kunnen kosten
Je gebruikt toch elke se week een binas? Dan weet je toch hoe dat werktquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:00 schreef PizzametKebab het volgende:
Niet weten hoe je je binas moet gebruiken was het meer. T was voor mij nou niet dat ik echt heel veel uit binas heb gehaald
Dat heb ik dus de afgelopen 2 jaar gehad bij elke bio toets, altijd denk ik bij veel vragen 'hoe kunnen mensen dat weten!?'. Maar ik heb gisteren een filmpje gekeken over wat er allemaal in Binas staat voor Bio, en nu heb ik hem echt veel gebruiktquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:00 schreef PizzametKebab het volgende:
Niet weten hoe je je binas moet gebruiken was het meer. T was voor mij nou niet dat ik echt heel veel uit binas heb gehaald
Precies hetzelfde hierquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:10 schreef Spatieloos het volgende:
Voor Duits heb ik 30 of 31 punten= 5.5+N-term
Ik hoopte op hoger dan een 5, verwachte een 4.5
En dit ook, alhoewel scheikunde wel redelijk kut is, maar ik genoeg compensatie hebquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:12 schreef Spatieloos het volgende:
Bio is te veel om na te kijken, sowieso onthoud ik dat niet allemaal. Maar zal ook wel hoger dan een 5 zijn. Ik ben dus geslaagd
Engels en scheikunde haal ik sowieso geen onvoldoende voor..
21 puntenquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:16 schreef PizzametKebab het volgende:
Gelukkig valt t nog mee 35 punten. hopen op een 5,5je
bij ons 1 iemand al na 1 uur... en ze zat al een tijdje te niksen... Hoe danquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:16 schreef Census het volgende:
Hoorde in de W'app klassenchat veel positieve mensen over Biologie. Velen waren na ~1,5 uur zelfs al klaar :p.
't schijnt dat er bij ons na 2 uur en 15 minuten niemand meer was. Zelfs de dyslecten niet. Was waarschijnlijk gewoon erg makkelijk dan? (vergeleken met de SE's)quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:17 schreef RRuben het volgende:
[..]
bij ons 1 iemand al na 1 uur... en ze zat al een tijdje te niksen... Hoe dan
Ik heb ook een zware onvoldoende voor Natuurkunde, maar als ik in 1x geslaagd ben ga ik niks herkansen hoorquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:18 schreef Spatieloos het volgende:
Enige echte tegenvaller voor mij was natuurkunde. Dus dan ga ik die maar herkansen, ook al slaag ik toch wel 100%
Ik zou het normaal gesproken ook niet doen. Maar ik sta een 7 gemiddeld voor natuurkunde (SE), en heb nu waarschijnlijk rond de 4.5. En dat is gewoon een naar gezicht.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:20 schreef Census het volgende:
[..]
Ik heb ook een zware onvoldoende voor Natuurkunde, maar als ik in 1x geslaagd ben ga ik niks herkansen hoor.
Niet zo zeer makkelijk, maar best veel meerkeuze en die heb je zo af.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:18 schreef Census het volgende:
[..]
't schijnt dat er bij ons na 2 uur en 15 minuten niemand meer was. Zelfs de dyslecten niet. Was waarschijnlijk gewoon erg makkelijk dan? (vergeleken met de SE's)
Slimboquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:26 schreef darthsideaus1 het volgende:
Kvond bio pittig. Met streng nakijken 46 pt, hopelijk 6,8 minimaal voor een 8 afgerond . duits 41 pt, helaas geen 8,3 dus maar wel een 8 afgerond
Was makkelijk johquote:
Hoeveel punten voor bio?quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:38 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Bio en Duits gingen echt heel slecht. 3,8 en 4,1 ongeveer... Dus een herkansing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |