Inmiddels ben ik alweer fucking 26

Op een relatie na een paar jaar terug altijd single geweest, geen problemen mee.
De laatste tijd merk ik dat vooral single vrouwen van rond mijn leeftijd behoorlijk zenuwachtig beginnen te worden. Of het nu komt omdat ze hun op en top slanke figuur langzaam maar zeker kwijt beginnen te raken, omdat hun eierstokken beginnen te klapperen of omdat het lastig is om in je eentje een hypotheek te bemachtigen of een combinatie van factoren : Veel meer dan ''vroeger'' merk ik de laatste tijd dat opeens ook vrouwen het initiatief beginnen te nemen in plaats van alleen maar passief versierd willen worden.
Op zich is het bovenstaande natuurlijk niet klachtwaardig, ware het niet dat veel van hierboven omschreven vrouwen koste wat kost een relatie willen hebben. De laatste maanden ben ik wat aan het daten geweest, en het valt me op dat de meeste van die chicks echt zo'n instelling lijken te hebben van ''Ik heb nu beet, en geen zin meer om nog veel moeite in daten te steken, dus dit moet ik gewoon krampachtig vast blijven houden, zo snel mogelijk aan elkaar vastzitten met een hypotheek ofzo''..
Het is mij in een klein jaar tijd nu al twee keer gebeurd dat zo'n meid maar door wil gaan met daten/ouders ontmoeten en ''serieuzer wil worden'', terwijl ik me echt afvraag waarom zo'n meid dat wil. Totaal geen goede gesprekken gehad, geen bijzondere click, na een paar maanden nog totaal niet het idee dat je elkaar goed kent of goed bij elkaar past, maar toch door willen gaan en de relatie (die er niet eens is) ''een stap verder'' te brengen, zoals mijn laatste scharrel mij een week of drie terug per whatsapp liet weten.
Klacht : Vrouwen die liever een slechte relatie aangaan om maar gesetteld te zijn.