Ik heb Brazilië uit het aanbod geflikkerd, valt gewoon niet te werken met hotels en excursiebureaus in dat land van jequote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:20 schreef qwerty_x het volgende:
Merk je trouwens iets aan de crisis hier; minder reais betalende klanten ?
In dat geval denk ik dat het tijd wordt om dat gebied van jou ook eens te bezoeken.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb Brazilië uit het aanbod geflikkerd, valt gewoon niet te werken met hotels en excursiebureaus in dat land van je![]()
Oh wacht, bedoel je Brazucas die niet naar Bariloche komen? Geen idee, er was een hopeloos gebrek aan sneeuw begin juli, maar sinds gisteren sneeuwt het lekker dus er zal vast wel weer meer Portugees dan Spaans gesproken worden op de pistes en in het centrum
Nederlands bedoel je dan, neem ik aanquote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:35 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
In dat geval denk ik dat het tijd wordt om dat gebied van jou ook eens te bezoeken.
Kan ik in ieder geval dat portanhol thuis laten en een normale taal spreken.
Er zit hier nog een Hollander en wij spreken onderling Nederlands, hoewel er af en toe wel iets Spaans doorheen sluipt. Met andere nationaliteiten spreek ik Spaans of als het Engelstaligen zijn Engels. qwerty_x heb ik nog niet eerder ontmoet en eu no falo Portuges (ofzo)quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:38 schreef Teslynd het volgende:
Ha, hoe is het als jullie elkaar in het echt spreken? Allemaal Nederlands, maar met woorden, vervoegingen, intonaties van het land waar jullie neergestreken zijn?
Slechte autosmaak in elk gevalquote:Op vrijdag 17 juli 2015 22:21 schreef qwerty_x het volgende:
Volgens mij is Danny op vakantie hier, of misschien zelfs wel de nieuwste KAA-er ....
[ afbeelding ]
Ik spreek nooit nederlands, al ruim 25 jaar. De enige mogelijkheid is hier.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:38 schreef Teslynd het volgende:
Ha, hoe is het als jullie elkaar in het echt spreken? Allemaal Nederlands, maar met woorden, vervoegingen, intonaties van het land waar jullie neergestreken zijn?
Mis je het niet?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 02:39 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik spreek nooit nederlands, al ruim 25 jaar. De enige mogelijkheid is hier.
Want LP is een te grote, drukke stad?!quote:Op donderdag 23 juli 2015 04:41 schreef breaky het volgende:
Begin volgende maand ga ik na 8 jaar Luang Prabang voorlopig achterlaten en verhuizen naar het zuiden van Laos, dicht bij de stad Pakse.
Een nieuw avontuur en hopelijk ben ik dan van de koude winters in Luang Prabang verlost
Manager voor een resort.quote:Op donderdag 23 juli 2015 05:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Want LP is een te grote, drukke stad?!
Gefeliciteerd, wat ga je daar doen?
Ik zal op een eiland in de Mekong gaan wonen. Geen auto's, geen brommers, maar waterbuffels.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:01 schreef Gaoxing het volgende:
Spannend breaky! Naar de grote stad!![]()
Blijf je in dezelfde branche?
Cool, resort manager klinkt goed. Krijg je in Laos veel westerlingen over de vloer?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 03:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zal op een eiland in de Mekong gaan wonen. Geen auto's, geen brommers, maar waterbuffels.![]()
En ja in dezelfde branche maar iets hogerop
Het resort waarvoor ik nu ga werken heeft over het algemeen westerse gasten. Dat in tegenstelling tot het hotel in Luang Prabang wat populair was bij Japanners en Koreanen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Cool, resort manager klinkt goed. Krijg je in Laos veel westerlingen over de vloer?
Jazeker. Krijg een eigen bungalow tot mijn beschikking.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga je ook op het resort wonen?
Thailand is me goed bevallen, maar ik denk dat Laos met drie kleine kinderen misschien wat moeilijker is? Heb er niet echt een beeld van.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:18 schreef breaky het volgende:
[..]
Het resort waarvoor ik nu ga werken heeft over het algemeen westerse gasten. Dat in tegenstelling tot het hotel in Luang Prabang wat populair was bij Japanners en Koreanen.
Over het algemeen komen de meeste toeristen uit de buurlanden Thailand, China en Vietnam.
Dan willen we natuurlijk foto´s zien in het "Stulpjes van KAA´ers" topic (ofzo, ben naam even kwijt). En ook van het resort, ik zoek nog een leuke vakantieplekquote:Op zondag 26 juli 2015 12:20 schreef breaky het volgende:
[..]
Jazeker. Krijg een eigen bungalow tot mijn beschikking.
Gefeliciteerd! Klinkt als mooie stapquote:Op zaterdag 25 juli 2015 03:43 schreef breaky het volgende:
[..]
Manager voor een resort.![]()
Eerlijk gezegd waren het de omstandigheden die me dwongen om een nieuwe baan te zoeken (sluiting van het hotel) maar het werd ook tijd.
Luang Prabang zal nooit echt druk worden behalve als China het gaat annexeren
Valt wel mee. Al zal het moeilijker zijn om je kinderen bezig te houden denk ik. Maar ik heb genoeg families door Laos zien reizen zonder problemen.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Thailand is me goed bevallen, maar ik denk dat Laos met drie kleine kinderen misschien wat moeilijker is? Heb er niet echt een beeld van.
China gaat bijvoorbeeld de hoge snelheids trein van Kunming tot Vientiane bouwen. En daarvoor worden Chinese werknemers aangetrokken. Het gaat China om de resources en een directe trein verbinding met Thailand. De Laotiaanse bevolking zal ze een worst wezen.quote:Op maandag 27 juli 2015 05:14 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Klinkt als mooie stap
Zolang Laotianen 'kijken hoe de rijst groeit' denk ik dat China meer interesse heeft om Myanmar te annexeren
Een vriend van me is net naar Myanmar verhuisd met een baby van een paar maanden. Ik ben niet vies van wat avontuur, maar vind dat toch wel vrij heftig...
- Mijn vrouw is Chinees Singaporees en spreekt (begrijpelijk) geen Nederlands. Ik probeer wel Nederlands met mijn kinderen (1 van 4 maanden en 1 van 2.5 jaar) te praten, maar het is moeilijk. We lezen Nederlandse boekjes. Het zou leuk zijn om als ze basis Nederlands begrijpen/spreken. We Skypen elke week een uurtje met mijn moeder. Ik denk dat dat mijn Nederlands redelijk op pijl houdt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 02:22 schreef qwerty_x het volgende:
Een vraagje aan mijn mede-KAA-ers: in hoeverre leven jullie nog in een nederlandse omgeving ?
En dan bedoel ik bv.
- spreken jullie thuis nederlands
- gaan jullie vooral om met nederlanders
- zijn jullie geinteresseerd in de ontwikkelingen in NL
- stemmen jullie
- hoe is jullie nederlands
- etc
-We praten thuis engels en nederlands door elkaar. We zijn allemaal nederlands, maar de kinderen zitten op een Amerikaanse school. Eigenlijk zouden we alleen nederlands moeten praten thuis,maar ik merk voor mezelf ook dat ik onbewust naar engels schakel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 02:22 schreef qwerty_x het volgende:
Een vraagje aan mijn mede-KAA-ers: in hoeverre leven jullie nog in een nederlandse omgeving ?
En dan bedoel ik bv.
- spreken jullie thuis nederlands
- gaan jullie vooral om met nederlanders
- zijn jullie geinteresseerd in de ontwikkelingen in NL
- stemmen jullie
- hoe is jullie nederlands
- etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |