Manager voor een resort.quote:Op donderdag 23 juli 2015 05:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Want LP is een te grote, drukke stad?!
Gefeliciteerd, wat ga je daar doen?
Ik zal op een eiland in de Mekong gaan wonen. Geen auto's, geen brommers, maar waterbuffels.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:01 schreef Gaoxing het volgende:
Spannend breaky! Naar de grote stad!![]()
Blijf je in dezelfde branche?
Cool, resort manager klinkt goed. Krijg je in Laos veel westerlingen over de vloer?quote:Op zaterdag 25 juli 2015 03:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zal op een eiland in de Mekong gaan wonen. Geen auto's, geen brommers, maar waterbuffels.![]()
En ja in dezelfde branche maar iets hogerop
Het resort waarvoor ik nu ga werken heeft over het algemeen westerse gasten. Dat in tegenstelling tot het hotel in Luang Prabang wat populair was bij Japanners en Koreanen.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 08:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Cool, resort manager klinkt goed. Krijg je in Laos veel westerlingen over de vloer?
Jazeker. Krijg een eigen bungalow tot mijn beschikking.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga je ook op het resort wonen?
Thailand is me goed bevallen, maar ik denk dat Laos met drie kleine kinderen misschien wat moeilijker is? Heb er niet echt een beeld van.quote:Op zondag 26 juli 2015 12:18 schreef breaky het volgende:
[..]
Het resort waarvoor ik nu ga werken heeft over het algemeen westerse gasten. Dat in tegenstelling tot het hotel in Luang Prabang wat populair was bij Japanners en Koreanen.
Over het algemeen komen de meeste toeristen uit de buurlanden Thailand, China en Vietnam.
Dan willen we natuurlijk foto´s zien in het "Stulpjes van KAA´ers" topic (ofzo, ben naam even kwijt). En ook van het resort, ik zoek nog een leuke vakantieplekquote:Op zondag 26 juli 2015 12:20 schreef breaky het volgende:
[..]
Jazeker. Krijg een eigen bungalow tot mijn beschikking.
Gefeliciteerd! Klinkt als mooie stapquote:Op zaterdag 25 juli 2015 03:43 schreef breaky het volgende:
[..]
Manager voor een resort.![]()
Eerlijk gezegd waren het de omstandigheden die me dwongen om een nieuwe baan te zoeken (sluiting van het hotel) maar het werd ook tijd.
Luang Prabang zal nooit echt druk worden behalve als China het gaat annexeren
Valt wel mee. Al zal het moeilijker zijn om je kinderen bezig te houden denk ik. Maar ik heb genoeg families door Laos zien reizen zonder problemen.quote:Op zondag 26 juli 2015 15:21 schreef nixxx het volgende:
[..]
Thailand is me goed bevallen, maar ik denk dat Laos met drie kleine kinderen misschien wat moeilijker is? Heb er niet echt een beeld van.
China gaat bijvoorbeeld de hoge snelheids trein van Kunming tot Vientiane bouwen. En daarvoor worden Chinese werknemers aangetrokken. Het gaat China om de resources en een directe trein verbinding met Thailand. De Laotiaanse bevolking zal ze een worst wezen.quote:Op maandag 27 juli 2015 05:14 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Klinkt als mooie stap
Zolang Laotianen 'kijken hoe de rijst groeit' denk ik dat China meer interesse heeft om Myanmar te annexeren
Een vriend van me is net naar Myanmar verhuisd met een baby van een paar maanden. Ik ben niet vies van wat avontuur, maar vind dat toch wel vrij heftig...
- Mijn vrouw is Chinees Singaporees en spreekt (begrijpelijk) geen Nederlands. Ik probeer wel Nederlands met mijn kinderen (1 van 4 maanden en 1 van 2.5 jaar) te praten, maar het is moeilijk. We lezen Nederlandse boekjes. Het zou leuk zijn om als ze basis Nederlands begrijpen/spreken. We Skypen elke week een uurtje met mijn moeder. Ik denk dat dat mijn Nederlands redelijk op pijl houdt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 02:22 schreef qwerty_x het volgende:
Een vraagje aan mijn mede-KAA-ers: in hoeverre leven jullie nog in een nederlandse omgeving ?
En dan bedoel ik bv.
- spreken jullie thuis nederlands
- gaan jullie vooral om met nederlanders
- zijn jullie geinteresseerd in de ontwikkelingen in NL
- stemmen jullie
- hoe is jullie nederlands
- etc
-We praten thuis engels en nederlands door elkaar. We zijn allemaal nederlands, maar de kinderen zitten op een Amerikaanse school. Eigenlijk zouden we alleen nederlands moeten praten thuis,maar ik merk voor mezelf ook dat ik onbewust naar engels schakel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 02:22 schreef qwerty_x het volgende:
Een vraagje aan mijn mede-KAA-ers: in hoeverre leven jullie nog in een nederlandse omgeving ?
En dan bedoel ik bv.
- stemmen jullie
- etc
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:16 schreef flipsen het volgende:
Ik lees wel dagelijks de frontpage ja. En alle vaak absurde reacties die me plaatsvervangende schaamte geven. Misschien moet ik daar eens mee ophouden.
Na 25 jr zal je een beetje antiek praten, ook al is het correct Nederlands qua woordkeus en semantiek.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 02:22 schreef qwerty_x het volgende:
En dan bedoel ik bv.
- stemmen jullie
- etc
Zoals het een welopgevoede Fokker betaamt, begin ik:
- goedemorgen en welterusten zijn zo ongeveer de enige woorden die mijn vrouw en kinderen machtig zijn in het nederlands, oftewel: 100% niet-nederlands thuis (en niet alleen thuis trouwens)
- ik ken geen enkele nederlander hier, en wil dat ook graag zo houden
- niet echt. Af en toe kijk ik eens op nederlandse dagblad-sites, maar ik verbaas me dan, eerlijk gezegd -net als op Fok!- over de naieve problemen en discussies die men daar heeft en waar men zich druk over maakt. Een kat in de boom is voorpagina nieuws.
- stemmen doe ik niet; weg is weg
- alhoewel ik dus nooit nederlands spreek en mijn enige mogelijkheid Fok! is, merk ik weinig dat mijn nederlands achteruit gaat. Elke keer in NL heb ik misschien de eerste paar dagen af en toe problemen om het juiste woord te vinden, maar met nul accent en volgens mij merken de mensen het niet eens. Het enige is wellicht dat ik bij de kassa sta te stuntelen met die Euro's, die ik niet gewend ben.
Maar ja, ik ben al ruim 25 jaar weg uit NL. Hebben jullie dezelfde ervaringen ?
En: in welke taal/talen denken jullie?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:01 schreef Barbusse het volgende:
En dan bedoel ik bv.
- spreken jullie thuis nederlands Nope. Mijn ex is Maltees dus altijd engels gesproken. En nu woon ik alleen en ik ben nog net niet gek genoeg om in mezelf te gaan praten
- gaan jullie vooral om met nederlanders Voor werk soms, buiten werk om nog minder
- zijn jullie geinteresseerd in de ontwikkelingen in NL Ik probeer het wel een beetje bij te houden ja, maar zit er niet echt bovenop
- stemmen jullie Nope. Ik woon al jaren niet meer in Nederland en ben ook niet van plan om op korte termijn terug te keren
- hoe is jullie nederlands Prima, al viel me de laatste keer dat ik in NL was wel op dat ik de nederlandse namen van bijv. groentes begin te vergeten
- etc Ik vond de nederlandse keuken toch al nooit zo interessant
Ach, het is niet alsof het op andere (al dan niet buitenlandse) sites beter is.quote:
Waarom wil je dat graag zo houden?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 02:22 schreef qwerty_x het volgende:
)
- ik ken geen enkele nederlander hier, en wil dat ook graag zo houden
Het heeft bijna 10 jaar geduurd, maar nu denk ik voornamelijk in het Spaans inderdaad. Ik vergis me trouwens ook altijd als ik net in NL ben. Zeg dan "Con permiso" als ik er even langs wil, of "si" ipv ja. Erg irritant, ik heb dan altijd het gevoel dat mensen denken dat ik een beetje interessant wil doen ofzo. Nee, ik vergis me gewoonquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:33 schreef Teslynd het volgende:
En: in welke taal/talen denken jullie?
Hij wilde niet eens met mij afspreken in Holambraquote:
Gezien de diversiteit van mijn vriendengroep Engels. En ik betrap mezelf er op dat ik ook steeds vaker in het Engels denk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:33 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Na 25 jr zal je een beetje antiek praten, ook al is het correct Nederlands qua woordkeus en semantiek.
[..]
de volgende keer misschien van tevoren zeggen waar je heengaatquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hij wilde niet eens met mij afspreken in Holambra
KAA / KAA SC #40 Waar we wachten op de lentequote:Op donderdag 20 augustus 2015 01:12 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
de volgende keer misschien van tevoren zeggen waar je heengaat
in plaats van achteraf
dat maakt het afspreken over het algemeen wat makkelijker ....
- Thuis word alleen Engels gesproken, gemixed met Lao. Mijn vrouw kan mischien 10 woordjes Nederlands en dan ook met een foute uitspraak.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 02:22 schreef qwerty_x het volgende:
En dan bedoel ik bv.
- stemmen jullie
- etc
Grappig, dat heb ik juist niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:55 schreef breaky het volgende:
(...)Boeken ook zoveel mogelijk in het Engels behalve als de auteur Nederlands is.
Nu denk ik in het Nederlands, maar als ik werk denk ik in het Engels. Droom ook meestal in het Nederlands.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:33 schreef Teslynd het volgende:
Nederlandse TV kan erg goed zijn. "Andere tijden" bijvoorbeeld. Kijk nog wel eens "Ik vertrek" en volg de wedstrijden van PSV.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 03:18 schreef Libris het volgende:
- Kijken jullie nog Nederlandse TV (uitzending gemist, bvn)?
Met Oud en Nieuw bak ik oliebollen, en ik maak wel eens rijstepap met bruine suiker en kaneel. Als mijn echtgenote geen zin heeft om te koken, maak ik wel eens hutspot. Je mag me wakker maken voor een stuk jonge komeinenkaas.quote:- Hoe staat het met de Nederlandse keuken (hutspot, kroketten, hagelslag)?
Die verkopen ze hier zo af en toe in de supermarkt, naast de Beemster oude kaas. Wat me opvalt en blijdschap geeft is dat er meer en meer soorten Belgisch bier te koop zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nederlandse TV kan erg goed zijn. "Andere tijden" bijvoorbeeld. Kijk nog wel eens "Ik vertrek" en volg de wedstrijden van PSV.
[..]
Met Oud en Nieuw bak ik oliebollen, en ik maak wel eens rijstepap met bruine suiker en kaneel. Als mijn echtgenote geen zin heeft om te koken, maak ik wel eens hutspot. Je mag me wakker maken voor een stuk jonge komeinenkaas.
In Luang Prabang en Vientiane zijn er genoeg Belgische bieren te krijgen. Hier in het zuiden van Laos zijn er maar relatief weinig expats (wat ook een voordeel is ergens) en dus ook weinig Belgisch bier. Gelukkig is er een klein restaurantje aan de overkant van de rivier, eigendom van een Belg, die Duvel en Namur Blanche verkoopt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:24 schreef Libris het volgende:
[..]
Die verkopen ze hier zo af en toe in de supermarkt, naast de Beemster oude kaas. Wat me opvalt en blijdschap geeft is dat er meer en meer soorten Belgisch bier te koop zijn.
Een Duvel, Triple Karmeliet, Leffe, Oval, Chouffe etc. Dat is maar recentelijk, sinds vorig jaar.
Ik ben mijn smaak voor drop compleet kwijtgeraakt. In Nederland at ik nog wel honingdrop, maar ik moet er niet meer aan denken.
Mijn taalknobbel is wat minder dus ik houd het maar bij Nederlands en Engels.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:40 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Grappig, dat heb ik juist niet.
Ik ben gek op lezen en m'n boekenkast staat propvol boeken in allerlei talen: portugees, engels, duits, russisch en nederlands. Geen enkel probleem om die boeken te lezen, maar uiteindelijk lees ik toch het liefst in het nederlands.
Terwijl ik dus nooit nederlands spreek of hoor.
Brouw je zelf niet nixxx?quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:36 schreef nixxx het volgende:
Belgische bieren. ..*huil* niet eens gewoon bier in dit land.
Moet ook maar eens terug naar Nederland om te kijken hoe het erbij ligt. Van alleen het nieuws lezen denken je dat het een derdewereldland aan het worden is, maar dat valt vast mee.
Goaxing, wat vonden jullie bij terugkeer van Nederland?quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:36 schreef nixxx het volgende:
Belgische bieren. ..*huil* niet eens gewoon bier in dit land.
Moet ook maar eens terug naar Nederland om te kijken hoe het erbij ligt. Van alleen het nieuws lezen denken je dat het een derdewereldland aan het worden is, maar dat valt vast mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |