Retourtje is bijna altijd meer dan 20 euro, maar goed je kan nog steeds een los kaartje kopen dus snap het probleem niet zo goedquote:Op zaterdag 23 mei 2015 08:52 schreef Essebes het volgende:
Ja, wil je met OV Chip met de trein, dan moet je inderdaad een minimum saldo van ¤20 hebben. Vooraf weet de NS natuurlijk niet waar je gaat uitstappen,.
Reis je met bus is het minimumbedrag ¤ 4.
Met de OV Chip check je in en uit als je reist. Retourtjes bestaan daar dus niet meer.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 10:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Retourtje is bijna altijd meer dan 20 euro, maar goed je kan nog steeds een los kaartje kopen dus snap het probleem niet zo goed
Nee, voor de terugweg moet je ook weer minstens 16 euro saldo hebben. Je kan dus niet op Schiphol 20 euro opladen en dan heen en terug à 10 euro per enkele reis reizen. De strekking klopt dus nog steeds niet.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 18:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Meestal reis je van en naar Schiphol als je op bezoek bent en als je kaartje meer dan 10 euro is dan is het geen probeem
Maar ik zal het editten naar 2 kaartjes van en naar Schiphol, als je zo de strekking van het verhaal beter begrijpt
Zwaar leven toch?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, voor de terugweg moet je ook weer minstens 16 euro saldo hebben. Je kan dus niet op Schiphol 20 euro opladen en dan heen en terug à 10 euro per enkele reis reizen. De strekking klopt dus nog steeds niet.
Ik blijf voornamelijk op de hoogte via Facebook en whatsappquote:Op woensdag 3 juni 2015 02:03 schreef breaky het volgende:
Mijn zus in NL heeft er weer een kind bij sinds de 31ste Mei (de derde voor haar). Erg leuk maar ik wist niet eens dat ze zwanger was!![]()
Het leven en wat er gebeurt met familie in NL gaat finaal langs me heen lijkt het wel.
Hoe gaat dat met de anderen hier?
Gaat het langs jou heen, of was je zus een klein beetje vergeten het je expliciet te vertellen onder het motto 'ja maar dat heb je toch wel gezien?'?quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:03 schreef breaky het volgende:
Mijn zus in NL heeft er weer een kind bij sinds de 31ste Mei (de derde voor haar). Erg leuk maar ik wist niet eens dat ze zwanger was!![]()
Het leven en wat er gebeurt met familie in NL gaat finaal langs me heen lijkt het wel.
Dat zal je zus kunnen waarderen denk ikquote:Op woensdag 3 juni 2015 02:03 schreef breaky het volgende:
quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:03 schreef breaky het volgende:
Wat?quote:Op woensdag 3 juni 2015 02:03 schreef breaky het volgende:
Dan vraag ik me wel af hoelang ze het predikaat 'nieuwe' blijft houdenquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:06 schreef flipsen het volgende:
Maar even met mijn broertje gebeld vandaag, blijkt dat zijn nieuwe vriendin op het punt staat een kind uit te poepenMaar goed, dat wist ik al een maand of 6
Mja... Inmiddels hebben ze wel samen een huis gekocht. Maar verder laat ik me er niet over uitquote:Op woensdag 3 juni 2015 15:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dan vraag ik me wel af hoelang ze het predikaat 'nieuwe' blijft houden
de oude was beter?quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mja... Inmiddels hebben ze wel samen een huis gekocht. Maar verder laat ik me er niet over uit
De nieuwe ken ik nog niet zo goed en is een totaal ander type, eentje die ik niet echt bij mijn broertje had verwachtquote:
Meestal is het dan ook mijn moeder die dat soort dingen meldt. Met haar heb ik dan ook het meeste contact. Minimaal 1 keer in de twee weken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]Lekker ook van haar dat ze dat niet gewoon even meldt
Ik heb juist een redelijk grote familie... en sinds ik in Laos woon zijn er wel 1 a 2 nieuwe neefjes of nichtjes bijgekomen elk jaar. Er zijn erg veel "maar wist je dat niet dan?" gevallen. Nieuwe baan, nieuw huis, ziekte, etc etc krijg ik pas vaak te horen als ik weer eens in NL ben.quote:Op woensdag 3 juni 2015 06:55 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Gaat het langs jou heen, of was je zus een klein beetje vergeten het je expliciet te vertellen onder het motto 'ja maar dat heb je toch wel gezien?'?![]()
Ik heb zelf weinig familie, en mijn moeder heeft de neiging dagelijks meerdere keren te mailen wat ze doet, wie wat heeft gezegd en wat ze gaat etenIk weet nog niet precies hoe we dat over een maand gaan opvangen, als ze weer zomaar kan bellen. Mijn man werkt sinds maart vrijwel niet hier, en daarmee heb ik wel zo af en toe "maar dat had ik toch verteld?" gevallen, maar het valt nog redelijk mee...
Ik denk dat dat wel meevalt. De familie zou het minder kunnen waarderen als ik geheim hield dat mijn vrouw zwanger was. Ze zijn namelijk heel erg nieuwschierig hoe een "mix" van mij en mijn vrouw eruit komt te zien.quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat zal je zus kunnen waarderen denk ik
We hebben in het begin geprobeerd te skypen met familie Maar de verbinding was zo traag dat het nooit goed werkte. Nu is er Facebook en Whatsapp. Van al mijn familie ben ik nog meest actief op Facebook en dat is ongeveer 1 a 2 posts per week. Dus ik denk dat mijn familie meer weet van mij dan ik van hun.quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:06 schreef qwerty_x het volgende:
Wij skypen zo'n twee, drie keer per jaar met NL. Tegelijk ook de enige mogelijkheid om nederlands te praten.
Maar veel verder dan "hoe gaat het, wie is er dood, ja het gaat goed, de kinderen zijn al groot" gaat het eerlijk gezegd (en wellicht jammer genoeg) niet.
Maar ja, na zoveel jaren duizenden kilometers van elkaar, is dat misschien niet eens zo gek.
Ik realiseerde me onlangs dat ik al meer dan de helft van mijn leven in het buitenland woon ...
Sws denken om een zwangerschap geheim te houdenquote:Op donderdag 4 juni 2015 02:47 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. De familie zou het minder kunnen waarderen als ik geheim hield dat mijn vrouw zwanger was. Ze zijn namelijk heel erg nieuwschierig hoe een "mix" van mij en mijn vrouw eruit komt te zien.
Ligt eraan...ik ken veel koppels die bewust de eerste 3 maanden zich still hebben gehouden over de aanstaande baby. Zwangerschappen lopen niet altijd goed af en dan wil je niet al teveel aandacht...quote:Op donderdag 4 juni 2015 06:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Sws denken om een zwangerschap geheim te houden
Daarom is het gedrag van goaxings moeder ondanks het irritante ervan, wel nuttig. Gewoon doorgaan met mailen. Als het bellen wordt, zit je al die tijd vast. Die mails bekijk je 1x per dag of zo.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
De nieuwe ken ik nog niet zo goed en is een totaal ander type, eentje die ik niet echt bij mijn broertje had verwachtMaar goed, we dwalen af! Het ging over Ome breaky
![]()
"Zoveel dikke vrouwen krijgen de vraag hoeveel maanden het is of hoeveel maanden er nog te gaan zijn."quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:02 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Daarom is het gedrag van goaxings moeder ondanks het irritante ervan, wel nuttig. Gewoon doorgaan met mailen. Als het bellen wordt, zit je al die tijd vast. Die mails bekijk je 1x per dag of zo.
Voor mensen in het buitenland is het handig om af en toe een groepsmail naar de familie te sturen. Daar krijg je al of geen reactie op en zo blijf je al of niet toch in verband met elkaar. Facebook is lastiger, dan moet je al die profielen aflopen en zie je vooral de onbenullige blabla die zo ontmoedigend werkt.
Zwangerschap zien is riskant. Zoveel dikke vrouwen krijgen de vraag hoeveel maanden het is of hoeveel maanden er nog te gaan zijn. Om niet te spreken van de hartelijkheid/vrijpostigheid dat iemand z'n hand op een vermeend zwangere buik legt en over de baby begint te praten. Er zijn ook andere redenen waarom iemand dikker wordt. Omgekeerd kan ook. Ik heb een collega gehad die pas op het laatst wijdere kleren nodig had. Het werd een normale baby. Niemand begrijpt hoe dat kan, want ze was altijd broodmager.
Dat is wel een heel erg goedkope versiertruc.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 18:02 schreef Teslynd het volgende:
Om niet te spreken van de hartelijkheid/vrijpostigheid dat iemand z'n hand op een vermeend zwangere buik legt en over de baby begint te praten
Dat schijnen vrouwen onderling te doen.quote:Op zondag 7 juni 2015 01:42 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is wel een heel erg goedkope versiertruc.
In Zuid-Amerika gewoon bij wildvreemden op straatquote:Op zondag 7 juni 2015 01:56 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dat schijnen vrouwen onderling te doen.
In een groot deel van de wereld gewoon bij wildvreemden op straatquote:Op zondag 7 juni 2015 01:57 schreef flipsen het volgende:
In Zuid-Amerika gewoon bij wildvreemden op straat
En als je de baby eenmaal hebt...wordt hij of zij vaak ongevraagd opgepakt en geknuffeld.quote:Op zondag 7 juni 2015 10:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
In een groot deel van de wereld gewoon bij wildvreemden op straat
En gefotografeerdquote:Op maandag 8 juni 2015 01:48 schreef breaky het volgende:
[..]
En als je de baby eenmaal hebt...wordt hij of zij vaak ongevraagd opgepakt en geknuffeld.
Kun je ook met de trein reizen met alleen 10 euro op je chipkaart?quote:Op maandag 8 juni 2015 12:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan overigens wel 10 euro op een chipkaart storten, maar dat zal wel speciaal voor mij gedaan zijn
Met bus en tram wel.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:03 schreef devzero het volgende:
[..]
Kun je ook reizen met alleen 10 euro op je chipkaart?
Geen idee, een enkeltje wat ik neem kost meer dan 10 euroquote:Op maandag 8 juni 2015 19:03 schreef devzero het volgende:
[..]
Kun je ook met de trein reizen met alleen 10 euro op je chipkaart?
Nee, dat heb ik nou nooitquote:Op donderdag 18 juni 2015 07:49 schreef Gaoxing het volgende:
Hebben jullie dat nou ook, dat je niet weet in welke taal je documenten op je pc bewaard? Ik weet niet hoe vaak ik nou al niet 'passport' heb gezocht om erachter te komen dat het 'paspoort' is
Hier weer een nieuwe ervaring vandaag: het is Ramadan. School begint een kwartiertje later en eindigt (ruim) twee uur eerder dan normaal, ik moet m'n geliefde koffie-in-de-auto maar even thuislaten en de kinderen zijn een beetje zenuwachtig, want 'we hebben zang examen mam, en nou mogen we niet even een slokje water drinken', en meer van dergelijke 'grote' problemenEn ik realiseer me nu net dat ik een probleempje heb nu ik niet 's avonds voor zonsondergang eten kan bestellen terwijl m'n keuken a.s. zondag wordt ingepakt.
Dat aanpassen verlangen ze hier alleen van je in het openbaar als expat. Thuis kun je lekker doen wat je wil.quote:Op donderdag 18 juni 2015 16:10 schreef flipsen het volgende:
Lijkt me toch erg apart om op zo´n manier mee te maken. In principe ben ik erg voor "aanpassen aan het land waar je woont", maar vasten zou ik geloof ik toch echt niet doen, voornamelijk omdat dat door religie wordt opgelegd, terwijl ik die religie niet aanhang.
Dat is de reden dat ik thuis meestal om 6 uur opsta: even ongestoord werken tot een uurtje of 9, daarna worden vrouwlief en honden wakker en is het gedaan met rustig werkenquote:Op donderdag 18 juni 2015 18:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat aanpassen verlangen ze hier alleen van je in het openbaar als expat. Thuis kun je lekker doen wat je wil.
Ik vind het wel redelijk relaxed werken, alle moslims mogen om 12uur stoppen. Dan kun je daarna fijn doorwerken zonder gestoord te worden.
Ik denk dat je hooguit wat afkeurende blikken krijgt als je in je auto drinkt.quote:Op donderdag 18 juni 2015 21:31 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat is de reden dat ik thuis meestal om 6 uur opsta: even ongestoord werken tot een uurtje of 9, daarna worden vrouwlief en honden wakker en is het gedaan met rustig werken
Het ging me overigens om de opmerking van Gao dat ze nu niets in de auto koffie of water drinkt. Dat vind ik vrij ver gaan. Of ben je je leven niet zeker als anderen (lees: Moslims in dit geval) dat zien
Zoals nixx al schrijft: we vasten niet he. We eten en drinken alleen niet in het openbaar. Ons wordt het dus niet voorgeschreven door de religie (hoewel, ja, met een Sharia wetgeving kun je daarover discussiërenquote:Op donderdag 18 juni 2015 21:31 schreef flipsen het volgende:
Dat is de reden dat ik thuis meestal om 6 uur opsta: even ongestoord werken tot een uurtje of 9, daarna worden vrouwlief en honden wakker en is het gedaan met rustig werken
Het ging me overigens om de opmerking van Gao dat ze nu niets in de auto koffie of water drinkt. Dat vind ik vrij ver gaan. Of ben je je leven niet zeker als anderen (lees: Moslims in dit geval) dat zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |