Kut regio dan, want hier is het mooi en bovendien alle landschappen binnen 3 uurtjes rijden en ook een stuk of 5 hoofdsteden binnen 4 uurquote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Over anderhalve week weer even een kort bezoek aan 't thuisland. Wat hagelslag en pindakaas inslaan![]()
![]()
Maar verder, op wat 'culinaire' zaken na () mis ik Nederland totaal niet. Weer is 't zelfde ongeveer, en dat vind ik allemaal prima, vind 't landschap en de natuur hier veel mooier, de mensen over het algemeen toffer (in de regio waar ik woon iig) en nou ja, heb eigenlijk niet zoveel te klagen! Behalve dan m'n hagelslag
![]()
Wanneer gaat de grote verhuisslag beginnen eigenlijk? Of is dat nu dan dus al?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:52 schreef Jag�rtrut het volgende:
Plus, Berlijn heeft een Nederlandse snackbar, en in 1 supermarkt heb ik ook wel eens hagelslag gezien. Alleen mijn grote favoriet, de extra pure chocoladevlokken zijn niet te vinden...
sterker nog, het is al bijna klaar! De meeste van onze spullen zijn al in Berlijn. Vrijdag worden die bij ons nieuwe apartement bezorgd. Wij gaan eind mei weer richting Zweden zodat ik nog 2 weken daar kan werken en zodat we ons apartement daar schoon kunnen maken enzo. Dan de laatste spullen in de auto, en we zijn weg!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wanneer gaat de grote verhuisslag beginnen eigenlijk? Of is dat nu dan dus al?
Poeh! Dat is ook snel gegaan dan!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
sterker nog, het is al bijna klaar! De meeste van onze spullen zijn al in Berlijn. Vrijdag worden die bij ons nieuwe apartement bezorgd. Wij gaan eind mei weer richting Zweden zodat ik nog 2 weken daar kan werken en zodat we ons apartement daar schoon kunnen maken enzo. Dan de laatste spullen in de auto, en we zijn weg!
de verhuizer belde 2 weken geleden op maandag op. Oh ja, ik ben morgen in Stockholm. Komt het julllie ook uit dat ik woensdagmorgen langs kom? Uiteindelijk komt dit ons heel erg goed uit, dus ik ben gelijk naar huis gegaan, en heb in 1 dag ons hele hebben en houden ingepakt...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Poeh! Dat is ook snel gegaan dan!
Ik ben de Nederlandse "natuur" wel veel meer gaan waarderen, omdat ik NL nu heel anders bekijk als ik er ben. Komt mede door mijn buitenlandse vrouw natuurlijk, die NL beter wil leren kennen dus dan ga je veel al dan niet toeristische plekjes bezoeken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
vind 't landschap en de natuur hier veel mooier
Nederland heeft ook zeker wel wat te bieden, maar ik ben 'n sucker voor heuvels, vergezichten en laten we daar hier in de Peaks, de Dales, de Lakes en de Moors, allemaal op een uurtje, max 2 rijden, nou genoeg van hebben in allerlei varianten!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben de Nederlandse "natuur" wel veel meer gaan waarderen, omdat ik NL nu heel anders bekijk als ik er ben. Komt mede door mijn buitenlandse vrouw natuurlijk, die NL beter wil leren kennen dus dan ga je veel al dan niet toeristische plekjes bezoeken.
Zal ik mijn foto van Bariloche weer eens posten?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nederland heeft ook zeker wel wat te bieden, maar ik ben 'n sucker voor heuvels, vergezichten en laten we daar hier in de Peaks, de Dales, de Lakes en de Moors, allemaal op een uurtje, max 2 rijden, nou genoeg van hebben in allerlei varianten!
Wij waren vorige week in Friesland voor een weekje, en daar vind ik het toch wel erg mooi. Ik heb ook helemaal niets tegen Nederland, zou het ook niet erg vinden om hier weer te wonen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:14 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik ben de Nederlandse "natuur" wel veel meer gaan waarderen, omdat ik NL nu heel anders bekijk als ik er ben. Komt mede door mijn buitenlandse vrouw natuurlijk, die NL beter wil leren kennen dus dan ga je veel al dan niet toeristische plekjes bezoeken.
Graad of 12 nu?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zal ik mijn foto van Bariloche weer eens posten?
Come to the dark side, we have cookies scones!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:27 schreef Jagärtrut het volgende:
ik hoef ook niet perse terug. Als het zo uitkomt dat in NL een goede baan komt voor mij of de Duutser, dan zou het voor mij geen probleem zijn. Maar als die baan in Dld of ergens anders in West Europa komt, ook geen probleem.
Ik blijf nog even aan de mediterranee hangen als je het niet erg vind.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Come to the dark side, we have cookies scones!
Ah gelukkig, je leeft nog!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik blijf nog even aan de mediterranee hangen als je het niet erg vind.
Ja, ontwaakt uit mijn winterslaap. En hoest met u daar?quote:
Worried toen ik dit las: 'Dode Nederlander op Malta lijkt roofmoord'quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, ontwaakt uit mijn winterslaap. En hoest met u daar?
Zoals je kunt zien heb ik er zelf op gereageerd. Zou wat moeilijk gaan als ik dood wasquote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Worried toen ik dit las: 'Dode Nederlander op Malta lijkt roofmoord'
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:11 schreef Barbusse het volgende:
Zoals je kunt zien heb ik er zelf op gereageerd. Zou wat moeilijk gaan als ik dood was
Ik ook niet hoor, de FP geeft vaak TE trieste reacties.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:12 schreef flipsen het volgende:
[..]Las alleen het bericht, lees bijna nooit meer reacties op de FP, zijn toch altijd hetzelfde over het algemeen
Ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het nietquote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, de FP geeft vaak TE trieste reacties.Ook op dit bericht. Maar nu moest ik toch even reageren.
Oh, c'mon. Live a little!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik doe het niet, ik doe het niet, ik doe het nietMaar had graag je post "aangepast" aan het forum
Oh, op de FPquote:
Frankrijk?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Gaoxing het volgende:
het zou zomaar kunnen zijn dat we weer snel uit NL weg zijn...
Levensgevaarlijk daar.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zoals je kunt zien heb ik er zelf op gereageerd. Zou wat moeilijk gaan als ik dood was
Wel een trieste zaak, dat wel.
Dat ik het al zo lang vol hou komt dan ook door mijn ultieme survival skills. Ze vallen met bosjes hier, Irak is Disneyworld en Somalie is een kindertuin vergeleken met Malta.quote:
Nice.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:35 schreef Barbusse het volgende:
Irak is Disneyworld [...] vergeleken met Malta.
In wat voor een gat?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Gaoxing het volgende:
Oh crisis..... Ik probeer een afspraak te maken met een makelaar. Op zaterdag. Silly me! Dat doen we natuurlijk tijdens kantoorurenhet zou zomaar kunnen zijn dat we weer snel uit NL weg zijn...
Contact anders Cindy WIlmink eens, zij kan je zeer deskundig advies geven. Haar bedrijf: http://www.changeofaddress.nl/quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Gaoxing het volgende:
Oh crisis..... Ik probeer een afspraak te maken met een makelaar. Op zaterdag. Silly me! Dat doen we natuurlijk tijdens kantoorurenhet zou zomaar kunnen zijn dat we weer snel uit NL weg zijn...
Toch niet op die advertentie gereageerd in Saoedi-Arabië, waar ze 8 nieuwe beulen zoeken? Minor religious functionary noemen ze datquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Gaoxing het volgende:
Ergens wonen waar je elke moraal moet uitsluiten...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Toch niet op die advertentie gereageerd in Saoedi-Arabië, waar ze 8 nieuwe beulen zoeken? Minor religious functionary noemen ze dat
Tsja, er zijn zoveel landen waar ze de doodstraf voltrekken. Granted, de "vergrijpen" waar hier je hoofd eraf gaat sta ik niet allemaal achter. De manier van doden vind ik ook niet goed. Datzelfde heb ik trouwens bij de VS bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ergens wonen waar je elke moraal moet uitsluiten...
Ik begrijp dat je beperkt bent in wat je online kunt zeggen en het was ook niet zozeer bedoeld om een discussie te ontlokken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:25 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tsja, er zijn zoveel landen waar ze de doodstraf voltrekken. Granted, de "vergrijpen" waar hier je hoofd eraf gaat sta ik niet allemaal achter. De manier van doden vind ik ook niet goed. Datzelfde heb ik trouwens bij de VS bijvoorbeeld.
In principe ben ik niet tegen een doodstraf, maar zou ik het ook zeker niet lichtzinnig toe willen passen. En de bewijzen moeten waterdicht zijn, en dan denk ik bijv aan een Breivik, die onomwonden toegeeft en het zo weer zou doen.
Dat laatste en dat komt regelmatig voor.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:36 schreef nixxx het volgende:
Got itdoen ze in Colombia trouwens aan doodstraf, of alleen officieus ergens achteraf in de jungle. FARC leden die neergeschoten worden tijdens een "vluchtpoging".. dat soort dingen?
Daarom zijn we hier in KAA ook zoveel beter dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste en dat komt regelmatig voor.
Sja, nergens is het voor iedereen perfect.
Al denkt den Nederlander dat wel van zijn postzegeltje.
Rijker sowieso.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
Daarom zijn we hier in KAA ook zoveel beter dan de gemiddelde Nederlander.
Hiep hiep hoera! Daar toost ik op..met mijn alcoholvrij bier.quote:
Ergens klinkt dat heel erg foutquote:Op dinsdag 19 mei 2015 03:57 schreef breaky het volgende:
managers met een voorliefde voor leuk jonge meisjes of jongens.
Ik doe mee, maar dan niet alcoholvrij.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:51 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hiep hiep hoera! Daar toost ik op..met mijn alcoholvrij bier.
quote:Woensdag 20 mei 2015 @ 05:46 • 31 Beathoven 0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 04:12 schreefHathor het volgende: [..] In Nederland hoed je inderdaad niet bang te zijn voor spinnen ja, maar dat is in Australie wel even iets anders. Ik heb in Turkije gezeten waar een gebied bekend staat als 'spider valley' vanwege z'n grote getalen aan huntsman spinnen. Een goede vriend van me, een fanatiek backpacker, heeft er eens een nacht mee in een schuur gezeten. Dat was op z'n deel van de reis waar ik bijna op meegegaan was. " Huntsman spinnen zijn deze beestjes: Spider.jpg Gelukkig zat ik in een streek waar ik in 5 jaar 0 keer een spin heb gezien. Zelfs gewone insecten waren schaars, want het was er gortdroog. Hier in Colombia slaap ik iedere nacht met 't raam open. Er wandelt hier ook niet veel bijzonders rond, op een enkele verdwaalde kakkerlak na die via de voordeur naar binnenloopt en dan door de kat wordt gesnapt.
British?quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wist je dat dan niet? IEDEREEN woont in columbia tegenwoordig.
El_Mata knows nothing.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wist je dat dan niet? IEDEREEN woont in columbia tegenwoordig.
Ik ben stiekem al MAANDEN in Colombia. Zolang hij denkt dat ik nog op Malta zit kan ik hem lekker ongestoord stalken.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Pak je koffers dan maar want je gaat....
Ik zie wel eens zo'n vreemde vogel met stropdas, pak, boos gezicht en zwart haar in de hoek staan. Ik vroeg me altijd al af wie dat was.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben stiekem al MAANDEN in Colombia. Zolang hij denkt dat ik nog op Malta zit kan ik hem lekker ongestoord stalken.
LOLquote:Op woensdag 20 mei 2015 16:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben stiekem al MAANDEN in Colombia. Zolang hij denkt dat ik nog op Malta zit kan ik hem lekker ongestoord stalken.
Dat zou toch leuk zijn....ben je maar heel even KAA af geweest!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:41 schreef Gaoxing het volgende:
"Age is just a number"quote:
Ik ook...en ook hier genoeg bergen, heuvels, ravijnnen, watervallen e.d in de buurt. Het blijft een ruig landschap wat je nooit en te nimmer in NL zult meemaken.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nederland heeft ook zeker wel wat te bieden, maar ik ben 'n sucker voor heuvels, vergezichten en laten we daar hier in de Peaks, de Dales, de Lakes en de Moors, allemaal op een uurtje, max 2 rijden, nou genoeg van hebben in allerlei varianten!
Wow! Leuke trip!quote:Op donderdag 21 mei 2015 02:58 schreef breaky het volgende:
En dan heb je ook nog mensen die van Laos naar NL gaan rijden...daar heb ik altijd grote waardering voor!![]()
[ afbeelding ]
Het was meer een kreet van wanhoop dan een planquote:Op donderdag 21 mei 2015 02:00 schreef breaky het volgende:
Dat zou toch leuk zijn....ben je maar heel even KAA af geweest!
Ik heb het 1 keer echt duidelijk op straat in Bangkok gezien (maar heb me ook nooit in Pataya gewaagd, bijvoorbeeld). Ik weet wel dat een meisje uit m'n klasje van de school in de achterbuurt waar ik vrijwilligde opeens weg was: oma had het geld gestolen waarmee moeder de mafia moest afkopen, en toen moest het dochtertje dus maar gaan werken. Ziek ben ik ervan geweest: het meisje was net 4quote:Op donderdag 21 mei 2015 02:25 schreef breaky het volgende:
"Age is just a number"![]()
Op een wat meer serieuze toon: Gelukkig heb ik hier op dat gebied nog geen echt ziekelijke dingen gezien hier....
Tja dat is hier weer anders.quote:Op donderdag 21 mei 2015 06:51 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het was meer een kreet van wanhoop dan een plan![]()
Nee, als blijkt dan NL enigszins te doen is, denk ik dat we er een jaar of 7 gaan blijven, tot ook jongste van de middelbare school is. Ik heb het gevoel dat vooral de puber dat op het moment nodig heeft. Tenzij er iets heel interessants voorbij komt, zowel wat baan als wat plaats betreft.
[..]
Ik heb het 1 keer echt duidelijk op straat in Bangkok gezien (maar heb me ook nooit in Pataya gewaagd, bijvoorbeeld). Ik weet wel dat een meisje uit m'n klasje van de school in de achterbuurt waar ik vrijwilligde opeens weg was: oma had het geld gestolen waarmee moeder de mafia moest afkopen, en toen moest het dochtertje dus maar gaan werken. Ziek ben ik ervan geweest: het meisje was net 4Bovenmatig intelligent en enorm gefocused op haar werk altijd. Moeder zat trouwens op een bordeelboot in Maleisie. Gelukkig is het meisje nu weer terug in Bangkok, maar wel voor 'r leven beschadigd, natuurlijk...
Damn, das pas een roadtripquote:Op donderdag 21 mei 2015 02:58 schreef breaky het volgende:
En dan heb je ook nog mensen die van Laos naar NL gaan rijden...daar heb ik altijd grote waardering voor!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 mei 2015 06:51 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het was meer een kreet van wanhoop dan een plan![]()
Nee, als blijkt dan NL enigszins te doen is, denk ik dat we er een jaar of 7 gaan blijven, tot ook jongste van de middelbare school is. Ik heb het gevoel dat vooral de puber dat op het moment nodig heeft. Tenzij er iets heel interessants voorbij komt, zowel wat baan als wat plaats betreft.
[..]
Ik heb het 1 keer echt duidelijk op straat in Bangkok gezien (maar heb me ook nooit in Pataya gewaagd, bijvoorbeeld). Ik weet wel dat een meisje uit m'n klasje van de school in de achterbuurt waar ik vrijwilligde opeens weg was: oma had het geld gestolen waarmee moeder de mafia moest afkopen, en toen moest het dochtertje dus maar gaan werken. Ziek ben ik ervan geweest: het meisje was net 4Bovenmatig intelligent en enorm gefocused op haar werk altijd. Moeder zat trouwens op een bordeelboot in Maleisie. Gelukkig is het meisje nu weer terug in Bangkok, maar wel voor 'r leven beschadigd, natuurlijk...
Je kan nog zonder chipkaart reizen maar werkt prima, gewoon in je reistas pleurenquote:Op donderdag 21 mei 2015 05:09 schreef devzero het volgende:
Tickets geboekt en op 31 juli vlieg ik naar Nederland voor 1 week + 1 week Barcelona. Nu alleen nog uitzoeken hoe zo'n chipkaart bij de NS werkt. Ik ben al een paar jaar niet meer in Nederland geweest. Bestaat railrunner nog?
Wel op 3 uur rijden, al beginnen de echte bergen pas na 7-8 uurquote:Op donderdag 21 mei 2015 02:40 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik ook...en ook hier genoeg bergen, heuvels, ravijnnen, watervallen e.d in de buurt. Het blijft een ruig landschap wat je nooit en te nimmer in NL zult meemaken.
En op je vrije dag dan op de motor door de heuvels en bergen rijden....erg leuk!
Ik heb hier nog een lege anonieme OV Chipkaart liggen. Nog ong. 4 jaar geldig.quote:Op donderdag 21 mei 2015 05:09 schreef devzero het volgende:
Tickets geboekt en op 31 juli vlieg ik naar Nederland voor 1 week + 1 week Barcelona. Nu alleen nog uitzoeken hoe zo'n chipkaart bij de NS werkt. Ik ben al een paar jaar niet meer in Nederland geweest. Bestaat railrunner nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |