abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152791897
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:26 schreef Perico het volgende:

[..]

Dan moet je op de "play" knop drukken en met het navigatiewiel de gewenste foto in beeld nemen.

Rechts van het beeld staat er dan een vuilnisbak symbool bij dat navigatiewiel en moet je 1 keer op dat wiel klikken.

Daarna wordt er op het display gevraagd, Cancel of Erase en moet je dat bevestigen met de Select knop in het midden.

Als je flipt door de foto's in beeld, zie je ook 102-0001 etc. staan als bestandsnaam.
Dus door alle gedachtes en mogelijkheden kunnen een dikke streep.
Foto 509 is 1 foto en is moedwillig gewist.
pi_152792108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:00 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dus door alle gedachtes en mogelijkheden kunnen een dikke streep.
Foto 509 is 1 foto en is moedwillig gewist.

En dan dus vóór het maken van de nachtfoto's, waarvan dus geen enkele gewist is.

Schoot die topcrimineel in de nachtelijke bosjes van een nog steeds onbekende nacht ineens die 90 foto's op een verkeerd ingestelde tijd (wanneer dat ongeveer was weten we ook nog steeds niet) dan allemaal ineens precies goed?

En wat betekenen die foto's dan?

Pablo de Panamese Psychopaat en Henrique de Heldhaftige Hacker maakten er een kunstproject van? Eerst een gesteenteplatform met afgrond en mogelijk een rivier erachter, dan een vage tak met twee trofeezakjes en dan nog eens het hoofd van het meisje dat ze x nachten ervoor al koudgemaakt hadden?

En dat allemaal met valse fototijden, valse voorwendselen en zonder enige interesse in een kleine beloning voor al dat werk van 83 dollar?

Als die 83 dollar niet in de rugzak had gezeten, had ineens iedereen aan criminelen gedacht en daarom deden Pablo en Henrique het maar niet?

Die hardwerkende cover-up-professionals konden ook zonder problemen met alibi's 's nachts van huis en in een bergachtig gebied zonder een hand voor ogen te zien, zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152792172
Hier is een gids Moty of Moti uit David:
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html

Kosher tours (niet perse in Boquete):
http://www.deluxekoshertours.com/panama-itinerary/
pi_152792280
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:07 schreef El_Matador het volgende:
En dan dus vóór het maken van de nachtfoto's, waarvan dus geen enkele gewist is.
Of daarna!
pi_152792444
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:13 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Of daarna!
Voor of na het verzetten van de tijd van de camera om op een ándere nacht* die foto's te gaan maken?

- ofwel ver vóór de 8e april en Kris' hoofd is nog "vers" (ja, sorry)
- ofwel (ver) ná de 8e april ("ergens in mei ofzo") en Kris' hoofd heeft voorafgaand aan de foto weken in een onvindbare vrieskist gelegen
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_152792639
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor of na het verzetten van de tijd van de camera om op een ándere nacht* die foto's te gaan maken?

- ofwel (ver) ná de 8e april ("ergens in mei ofzo") en Kris' hoofd heeft voorafgaand aan de foto weken in een onvindbare vrieskist gelegen
Dit volg ik niet. Perico stelt dat er geen fotonummers worden hergebruikt. Dus ongeacht wanneer iemand 509 wist, dit nummer wordt niet hergebruikt. Dus ook ongeacht wanneer de foto van Kris dr hoofd werd gemaakt.
pi_152793118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:26 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dit volg ik niet. Perico stelt dat er geen fotonummers worden hergebruikt. Dus ongeacht wanneer iemand 509 wist, dit nummer wordt niet hergebruikt. Dus ook ongeacht wanneer de foto van Kris dr hoofd werd gemaakt.
Stel je maakt foto's _476-_508 op de "echte tijd" (NL wintertijd, Panama +6) en dan vervals je die nachtfoto's door de tijd op 1-2 april vooruit te spoelen (A) naar 7-8 april of je vervalst nachtfoto's áchteraf en spoelt de camera dan terug (B) tot 7-8 april?

A
- echte tijd is 1-2 april, foto's in toekomst gemaakt op 7-8 april
- slechts een van deze (?) gemaakte foto's is gewist: _509
- of: _509 was nog een "leuk vakantiekiekje" en de fakery begon pas bij _510
B
- echte tijd is "ergens in mei", foto's in verleden gemaakt en gezet op 7-8 april
- slechts een van deze (?) gemaakte foto's is gewist: _509
- of: _509 was nog een "leuk vakantiekiekje" en de fakery begon pas bij _510
- heeft het geheugen van het kaartje geen moeite met "in een verleden geplaatst" fotonummer? _509 zou qua tijd per ongeluk de "leuke vakantiekiekjesserie" overschrijven en faalde daardoor?

of toch C:

Kris en Lisanne zaten in een gebied waar ze niet uit konden, of durfden te komen. Een van de twee was gewond en de ander zorgde voor haar en haalde water en checkte op de hoogste en meest op bereik wijzende punten in het gebied waar ze zaten of ze kan bellen.

Om echt zo groot mogelijke kans te hebben, wilde ze de eerste dagen bellen en niet alleen bereik checken en strekte ze haar hand zo hoog mogelijk om bereik te krijgen. Nooit is dat gelukt, althans niet dat ze wist, anders had ze op 2 april 13:56 wel veel vaker gebeld na die "succesvolle" connectie met het Panamese netwerk.

De foto's zijn door henzelf gemaakt en op de een of andere manier hebben ze in die dagen die foto gewist.

Welke foto het dan ook was, we weten het niet, maar dat twee meiden nooit een foto zouden kunnen wissen op welk moment dan ook, lijkt me nogal een bizarre aanname.

Misschien ijdelheid, misschien was het gewoon een mislukte foto, een bloemetje bij de 1e quebrada die onscherp was, en die Kris in de 1e nacht al wiste.

We weten het niet en kunnen er nooit achter komen.

Om aan 1 gewiste foto (en dat is blijkbaar dus het maximum) een heel scenario en verhaal op te hangen, lijkt me wat gortig.

woensdag 20 mei 2015 @ 16:41:37 #233
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152793127
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:53 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Misschien heb jij deze link al gepost, maar voor de zekerheid post ikm, hier is wat info over joden in P:
http://www.boqueteguide.com/?p=10588
- It claimed that before WWII, President of the Republic of Panama, Arnufo Arias, under instruction from Hitler, ordered the assassination of Jews in Panama. It alleges that there was a massacre in both Volcan and Boquete.
I cannot find a copy, I do not know if it is true. I do know whether the events happened or not.
- Panama has the largest kosher supermarket outside of Israel

Het commentaar door Mateo is interessant:
mateo says:
November 19, 2013 at 6:37 pm
“I cannot find a copy”

There are two copies (used) of the English-language version at Amazon.

http://www.amazon.com/Hol(...)Hassan/dp/B0007BESN2
says that both copies are going for $70.

On the other hand, you could spend as little as $8.95 to find out
why you might decide to save yourself the $70.

http://www.amazon.com/Cot(...)ebook/dp/B00FAN0OG2/
ja die heb ik gelezen maar de bron niet gepost. Ik kan buiten die links om geen info over een mogelijke moordpartij op de joden in Boquete vinden, is ook niet iets om trots op te zijn. Ook over de grote joodse gemeenschap in Panama, waarvan vele zich in/door de oorlog hebben laten bekeren.
Was een heel interessant stuk over Boquete en ommliggende kleine dorpen in 1940.

Verder een aantal sites gevonden waarin linken worden besproken over chabad en orgaanhandel.
Wat daar van waar is, is natuurlijk niet te achterhalen. Er is een orgaanhandellab in de VS gevonden, van leden van de chabad. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere chabad-aanhangers ook in die handel zitten.

Laster, smaad en haatcampagnes tegen deze groep zijn er genoeg. Paradijs Panama trekt rare kostgangers aan.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:44:48 #234
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152793228
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:09 schreef RapaNui het volgende:
Hier is een gids Moty of Moti uit David:
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html

Kosher tours (niet perse in Boquete):
http://www.deluxekoshertours.com/panama-itinerary/
top, waar ik ook achter ben is dat een groot deel van de expats uit de vs joods zijn, ze hebben aardig wat winkels met koosjer eten.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:47:12 #235
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152793313
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

of rond 19:00/20:00 op 1 april, die tijd op de camera kan gewoon aangepast zijn.
Er ligt geen krant van 8 april naast. Het enige wat zeker is is dat het donker was, dat is het daar al om 19:00. :7 Veranderen van tijdsinstellingen op de camera laat geen sporen na
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:49:49 #236
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152793403
quote:
12s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

We weten het niet en kunnen er nooit achter komen.

Om aan 1 gewiste foto (en dat is blijkbaar dus het maximum) een heel scenario en verhaal op te hangen, lijkt me wat gortig.
Praat voor jezelf en buiten die gewiste foto om zijn er nog wat meer zaken die niet kloppen.

-`FG die alles vond, andere zoekteams niets. Ook al waren ze in hetzelfde gebied.
- foto's op Mirador
- bijzondere telefoontijden
- geen contact naar huis of persoonlijk bericht
- geen kloof gevonden, of geen bevestiging hiervan
- vermissing AH
- Osman en de "verhalen" hierover
- geen juiste getuigenverklaringen
- FG die de slaapkamer inging.

en de hele lijst van Poekje

[ Bericht 23% gewijzigd door ootjekatootje op 20-05-2015 16:55:03 ]
pi_152793422
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

of rond 19:00/20:00 op 1 april, die tijd op de camera kan gewoon aangepast zijn.
Er ligt geen krant van 8 april naast. Het enige wat zeker is is dat het donker was, dat is het daar al om 19:00. :7
Pik-pik donker gaat sneller dan in Nederland, maar 18:44-19:00 is nog niet zo, hier al niet, en Panama ligt noordelijker.

20:00-23:00? En hoezo dan op 8 april in de toekomst gezet? Waarom 8 april? Waarom 90 foto's (met flitsen, dus grote kans ontdekt te worden!)? Wat stellen die dingen voor; waarom juist die objecten op de foto? Waarom Kris haar hoofd op de foto zetten?

quote:
Veranderen van tijdsinstellingen op de camera laat geen sporen na
Een stevige claim over 26.000 EXIFvelden, maar een prima uitgangspunt voor testen door de twee camerabezitters Domnivoor en Perico, lijkt me zo.

pi_152793480
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:26 schreef Perico het volgende:

[..]

Dan moet je op de "play" knop drukken en met het navigatiewiel de gewenste foto in beeld nemen.

Rechts van het beeld staat er dan een vuilnisbak symbool bij dat navigatiewiel en moet je 1 keer op dat wiel klikken.

Daarna wordt er op het display gevraagd, Cancel of Erase en moet je dat bevestigen met de Select knop in het midden.

Als je flipt door de foto's in beeld, zie je ook 102-0001 etc. staan als bestandsnaam.
Perico wil je ook uittesten hoelang de wegschrijf tijden zijn voor
de diverse formaten waarin je de foto's kunt wegschrijven ?
zal jpeg large geweest zijn ofzo
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152793596
Waarom gaan jullie naar de politie in NL of in het land waar de meisjes dood werden gevonden?
Met alles wat jullie hebben onderzocht? Ik zou er wel waarde aan hechten als ik politievrouw was.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:58:31 #240
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152793710
quote:
15s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pik-pik donker gaat sneller dan in Nederland, maar 18:44-19:00 is nog niet zo, hier al niet, en Panama ligt noordelijker.

20:00-23:00? En hoezo dan op 8 april in de toekomst gezet? Waarom 8 april? Waarom 90 foto's (met flitsen, dus grote kans ontdekt te worden!)? Wat stellen die dingen voor; waarom juist die objecten op de foto? Waarom Kris haar hoofd op de foto zetten?

[..]

Een stevige claim over 26.000 EXIFvelden, maar een prima uitgangspunt voor testen door de twee camerabezitters Domnivoor en Perico, lijkt me zo.
Stevige claim, maar inderdaad hoop dat het onderzocht wordt.

Het is allemaal niet zoveel werk als jij het doet voorkomen, je hoeft daar niet 8 dagen voor in een kloof te zitten.
Het feit dat ze totaal niets gedaan hebben met zowel de camera als met de telefoons om iets van een boodschap achter te laten, blijf ik bij een misdrijf.
  woensdag 20 mei 2015 @ 17:01:17 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152793827
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:55 schreef knopje het volgende:
Waarom gaan jullie naar de politie in NL of in het land waar de meisjes dood werden gevonden?
Met alles wat jullie hebben onderzocht? Ik zou er wel waarde aan hechten als ik politievrouw was.
Die kunnen hier meelezen en er zijn nog teveel vraagtekens, dat weten ze/we zelf ook wel. Ze hebben geen kant en klaar verhaal over wat er met K&L is gebeurt kunnen geven na de laatste expeditie.

En wij hebben hier heel weinig informatie, en de informatie die er is wordt in veel bronnen weer tegengesproken.
pi_152793892
Dankjewel voor je antwoord. Jullie lijken heeeeeeel veel informatie te hebben. Succes...
pi_152793926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:

Het is allemaal niet zoveel werk als jij het doet voorkomen, je hoeft daar niet 8 dagen voor in een kloof te zitten.
Nee, maar wel 's nachts, weg van huis. In de sociale controle-gemeenschap van Boquete. En dan die zaklampen? Ze moesten dan dus 's nachts het Pianistapad af terug naar Boquete dan wel overnachten en 's ochtends. En dat is verder totaal niet risicovol ofzo.

quote:
Het feit dat ze totaal niets gedaan hebben met zowel de camera als met de telefoons om iets van een boodschap achter te laten, blijf ik bij een misdrijf.
Ik denk dat Kris gewond was en misschien iets van een afscheidsboodschap heeft achtergelaten in een van die kloven in het hooggebergte, ten oosten van het Pianistapad maar nog ten westen van de Pata de Macho-trail.

Die is alleen nog niet gevonden, als ie al bestaat uit iets wat al die regens kon doorstaan. In een steen gekraste teksten ofzo.

De batterij van de camera was nuttig voor van alles en nog wat en filmpjes maken kan Domnivoor met dezelfde versie als Lisanne ook niet. Perico moet dus die software-updated versie hebben, zeker als ie hem nieuw gekocht heeft.

Dus filmen met de telefoons? Je laatste redding, mocht je ooit een plek met bereik vinden?

Een boodschap in steen gekrast kan ik me voorstellen. Waarom daar geen foto van? Goeie vraag.

pi_152794107
quote:
15s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een boodschap in steen gekrast kan ik me voorstellen. Waarom daar geen foto van? Goeie vraag.
Is wel een foto van. De boodschap is "5".
pi_152794164
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:08 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Is wel een foto van. De boodschap is "5".
:D

En daar had ze 6 dagen voor om te maken? Wow.

woensdag 20 mei 2015 @ 17:11:47 #246
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152794254
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:02 schreef knopje het volgende:
Dankjewel voor je antwoord. Jullie lijken heeeeeeel veel informatie te hebben. Succes...
De nabestaanden van andere vermisten/dood gevonden toeristen/expats in costa Rica en Panama hebben weinig goede woorden voor de onderzoekers en politie daar. Nabestaanden van K&L hebben al veel hulp gehad zo lijkt het, en zijn aardig wat problemen in het jonge land. En veel van die problemen komen niet door hun eigen bevolking.
pi_152794259
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

En daar had ze 6 dagen voor om te maken? Wow.
Misschien gaat het over dag 5, weet jij veel? Dat kun je op dag 2 nog niet weten.
pi_152794314
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De nabestaanden van andere vermisten/dood gevonden toeristen/expats in costa Rica en Panama hebben weinig goede woorden voor de onderzoekers en politie daar. Nabestaanden van K&L hebben al veel hulp gehad zo lijkt het, en zijn aardig wat problemen in het jonge land. En veel van die problemen komen niet door hun eigen bevolking.
Lijkt Nederland wel.
pi_152794420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:11 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Misschien gaat het over dag 5, weet jij veel? Dat kun je op dag 2 nog niet weten.
Die 5:

- is een natuurlijk iets, waar je op een laag-resolutie verkleining een 5 in kan zien
- is een eerste teken van een afscheidsboodschap? Waar is de rest? Had Kris slechts kracht om "5" te schrijven? En daar al die moeite voor?

woensdag 20 mei 2015 @ 17:18:49 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152794533
quote:
15s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, maar wel 's nachts, weg van huis. In de sociale controle-gemeenschap van Boquete.
Sociaal? Als je niet uitkijkt hang je aan een boom of ligt je in een beekje met 30 cm water.
Heb je gelezen wat die expats over elkaar op internet gooien?
voorbeeld:http://www.expatperspecti(...)ing-in-boquete-again

Weet jij niet hoe de onderlinge verhoudingen daar zijn?

Die sociale compound waar jij op doelt ligt om 21:00 uur braaf in bed, met een wapen onder het kussen, achter hun tralies, in hun met een alarm beveiligde villa met groot hek en 2 waakhonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')