Dus door alle gedachtes en mogelijkheden kunnen een dikke streep.quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Dan moet je op de "play" knop drukken en met het navigatiewiel de gewenste foto in beeld nemen.
Rechts van het beeld staat er dan een vuilnisbak symbool bij dat navigatiewiel en moet je 1 keer op dat wiel klikken.
Daarna wordt er op het display gevraagd, Cancel of Erase en moet je dat bevestigen met de Select knop in het midden.
Als je flipt door de foto's in beeld, zie je ook 102-0001 etc. staan als bestandsnaam.
En dan dus vóór het maken van de nachtfoto's, waarvan dus geen enkele gewist is.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus door alle gedachtes en mogelijkheden kunnen een dikke streep.
Foto 509 is 1 foto en is moedwillig gewist.
Of daarna!quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:07 schreef El_Matador het volgende:
En dan dus vóór het maken van de nachtfoto's, waarvan dus geen enkele gewist is.
Voor of na het verzetten van de tijd van de camera om op een ándere nacht* die foto's te gaan maken?quote:
Dit volg ik niet. Perico stelt dat er geen fotonummers worden hergebruikt. Dus ongeacht wanneer iemand 509 wist, dit nummer wordt niet hergebruikt. Dus ook ongeacht wanneer de foto van Kris dr hoofd werd gemaakt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor of na het verzetten van de tijd van de camera om op een ándere nacht* die foto's te gaan maken?
- ofwel ver vóór de 8e april en Kris' hoofd is nog "vers" (ja, sorry)
- ofwel (ver) ná de 8e april ("ergens in mei ofzo") en Kris' hoofd heeft voorafgaand aan de foto weken in een onvindbare vrieskist gelegen
Stel je maakt foto's _476-_508 op de "echte tijd" (NL wintertijd, Panama +6) en dan vervals je die nachtfoto's door de tijd op 1-2 april vooruit te spoelen (A) naar 7-8 april of je vervalst nachtfoto's áchteraf en spoelt de camera dan terug (B) tot 7-8 april?quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:26 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dit volg ik niet. Perico stelt dat er geen fotonummers worden hergebruikt. Dus ongeacht wanneer iemand 509 wist, dit nummer wordt niet hergebruikt. Dus ook ongeacht wanneer de foto van Kris dr hoofd werd gemaakt.
ja die heb ik gelezen maar de bron niet gepost. Ik kan buiten die links om geen info over een mogelijke moordpartij op de joden in Boquete vinden, is ook niet iets om trots op te zijn. Ook over de grote joodse gemeenschap in Panama, waarvan vele zich in/door de oorlog hebben laten bekeren.quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:53 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Misschien heb jij deze link al gepost, maar voor de zekerheid post ikm, hier is wat info over joden in P:
http://www.boqueteguide.com/?p=10588
- It claimed that before WWII, President of the Republic of Panama, Arnufo Arias, under instruction from Hitler, ordered the assassination of Jews in Panama. It alleges that there was a massacre in both Volcan and Boquete.
I cannot find a copy, I do not know if it is true. I do know whether the events happened or not.
- Panama has the largest kosher supermarket outside of Israel
Het commentaar door Mateo is interessant:
mateo says:
November 19, 2013 at 6:37 pm
“I cannot find a copy”
There are two copies (used) of the English-language version at Amazon.
http://www.amazon.com/Hol(...)Hassan/dp/B0007BESN2
says that both copies are going for $70.
On the other hand, you could spend as little as $8.95 to find out
why you might decide to save yourself the $70.
http://www.amazon.com/Cot(...)ebook/dp/B00FAN0OG2/
top, waar ik ook achter ben is dat een groot deel van de expats uit de vs joods zijn, ze hebben aardig wat winkels met koosjer eten.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:09 schreef RapaNui het volgende:
Hier is een gids Moty of Moti uit David:
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html
Kosher tours (niet perse in Boquete):
http://www.deluxekoshertours.com/panama-itinerary/
of rond 19:00/20:00 op 1 april, die tijd op de camera kan gewoon aangepast zijn.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor of na het verzetten van de tijd van de camera om op een ándere nacht* die foto's te gaan maken?
- ofwel ver vóór de 8e april en Kris' hoofd is nog "vers" (ja, sorry)
- ofwel (ver) ná de 8e april ("ergens in mei ofzo") en Kris' hoofd heeft voorafgaand aan de foto weken in een onvindbare vrieskist gelegen
Praat voor jezelf en buiten die gewiste foto om zijn er nog wat meer zaken die niet kloppen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We weten het niet en kunnen er nooit achter komen.
Om aan 1 gewiste foto (en dat is blijkbaar dus het maximum) een heel scenario en verhaal op te hangen, lijkt me wat gortig.
Pik-pik donker gaat sneller dan in Nederland, maar 18:44-19:00 is nog niet zo, hier al niet, en Panama ligt noordelijker.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
of rond 19:00/20:00 op 1 april, die tijd op de camera kan gewoon aangepast zijn.
Er ligt geen krant van 8 april naast. Het enige wat zeker is is dat het donker was, dat is het daar al om 19:00.![]()
Een stevige claim over 26.000 EXIFvelden, maar een prima uitgangspunt voor testen door de twee camerabezitters Domnivoor en Perico, lijkt me zo.quote:Veranderen van tijdsinstellingen op de camera laat geen sporen na
Perico wil je ook uittesten hoelang de wegschrijf tijden zijn voorquote:Op woensdag 20 mei 2015 15:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Dan moet je op de "play" knop drukken en met het navigatiewiel de gewenste foto in beeld nemen.
Rechts van het beeld staat er dan een vuilnisbak symbool bij dat navigatiewiel en moet je 1 keer op dat wiel klikken.
Daarna wordt er op het display gevraagd, Cancel of Erase en moet je dat bevestigen met de Select knop in het midden.
Als je flipt door de foto's in beeld, zie je ook 102-0001 etc. staan als bestandsnaam.
Stevige claim, maar inderdaad hoop dat het onderzocht wordt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pik-pik donker gaat sneller dan in Nederland, maar 18:44-19:00 is nog niet zo, hier al niet, en Panama ligt noordelijker.
20:00-23:00? En hoezo dan op 8 april in de toekomst gezet? Waarom 8 april? Waarom 90 foto's (met flitsen, dus grote kans ontdekt te worden!)? Wat stellen die dingen voor; waarom juist die objecten op de foto? Waarom Kris haar hoofd op de foto zetten?
[..]
Een stevige claim over 26.000 EXIFvelden, maar een prima uitgangspunt voor testen door de twee camerabezitters Domnivoor en Perico, lijkt me zo.
Die kunnen hier meelezen en er zijn nog teveel vraagtekens, dat weten ze/we zelf ook wel. Ze hebben geen kant en klaar verhaal over wat er met K&L is gebeurt kunnen geven na de laatste expeditie.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:55 schreef knopje het volgende:
Waarom gaan jullie naar de politie in NL of in het land waar de meisjes dood werden gevonden?
Met alles wat jullie hebben onderzocht? Ik zou er wel waarde aan hechten als ik politievrouw was.
Nee, maar wel 's nachts, weg van huis. In de sociale controle-gemeenschap van Boquete. En dan die zaklampen? Ze moesten dan dus 's nachts het Pianistapad af terug naar Boquete dan wel overnachten en 's ochtends. En dat is verder totaal niet risicovol ofzo.quote:Op woensdag 20 mei 2015 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is allemaal niet zoveel werk als jij het doet voorkomen, je hoeft daar niet 8 dagen voor in een kloof te zitten.
Ik denk dat Kris gewond was en misschien iets van een afscheidsboodschap heeft achtergelaten in een van die kloven in het hooggebergte, ten oosten van het Pianistapad maar nog ten westen van de Pata de Macho-trail.quote:Het feit dat ze totaal niets gedaan hebben met zowel de camera als met de telefoons om iets van een boodschap achter te laten, blijf ik bij een misdrijf.
Is wel een foto van. De boodschap is "5".quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een boodschap in steen gekrast kan ik me voorstellen. Waarom daar geen foto van? Goeie vraag.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:08 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Is wel een foto van. De boodschap is "5".
De nabestaanden van andere vermisten/dood gevonden toeristen/expats in costa Rica en Panama hebben weinig goede woorden voor de onderzoekers en politie daar. Nabestaanden van K&L hebben al veel hulp gehad zo lijkt het, en zijn aardig wat problemen in het jonge land. En veel van die problemen komen niet door hun eigen bevolking.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:02 schreef knopje het volgende:
Dankjewel voor je antwoord. Jullie lijken heeeeeeel veel informatie te hebben. Succes...
Misschien gaat het over dag 5, weet jij veel? Dat kun je op dag 2 nog niet weten.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar had ze 6 dagen voor om te maken? Wow.
Lijkt Nederland wel.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De nabestaanden van andere vermisten/dood gevonden toeristen/expats in costa Rica en Panama hebben weinig goede woorden voor de onderzoekers en politie daar. Nabestaanden van K&L hebben al veel hulp gehad zo lijkt het, en zijn aardig wat problemen in het jonge land. En veel van die problemen komen niet door hun eigen bevolking.
Die 5:quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:11 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Misschien gaat het over dag 5, weet jij veel? Dat kun je op dag 2 nog niet weten.
Sociaal? Als je niet uitkijkt hang je aan een boom of ligt je in een beekje met 30 cm water.quote:Op woensdag 20 mei 2015 17:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar wel 's nachts, weg van huis. In de sociale controle-gemeenschap van Boquete.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |