Ik meen zelfs te herinneren dat dat vroeger ook hier verplicht was voor het PPL(A) brevet, ervaringseis iets van 1 uur "simulated IMC". Maar dat is al lang niet meer zo.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Niet echt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Dat met die kap is toch ongeveer het zelfde als IR rating hier?
Sowieso is die classic livery nice!quote:
Dat zijn inderdaad leerzame momenten, ook voor VFR-vliegers. We hebben het vaker fout zien gaan (Maasvlakte, om een recent voorbeeld te noemen).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:44 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik meen zelfs te herinneren dat dat vroeger ook hier verplicht was voor het PPL(A) brevet, ervaringseis iets van 1 uur "simulated IMC". Maar dat is al lang niet meer zo.
Ik zou het iedereen aanraden om eens een keertje te doen (met een instructeur of safety-pilot ernaast uiteraard).
Nog wel wat meer, maar dat komt vooral doordat ik niet in een C152 pas (ben te lang). Maar voor minder $ per uur huur ik hier een C172 uit 2001 met GPS en autopilot, dan ¤ of zelfs £ per uur in Europa voor een oud barrel uit de jaren 70.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?
Wie weet. Het is idd ontzettend gaaf!quote:Dat je al alleen heb gevlogen lijkt me wel lekker voor je zelfvertrouwen nu. Ik kijk er erg naar uit maar zal voor mij nog wel even duren.
Hah, hm. In het begin vond ik het juist wel enger, opstijgen in een klein vliegtuig dan een grote. Maar dat went. Had soms wel zo'n idee van "shit moet ik dit ooit alleen gaan doen?". Maar die angst is me voor de eerste solo wel vergaan natuurlijk.quote:Ik heb apsoluut geen vliegangst (hehe) maar ik merk nu al dat ik het prettiger vind om zelf helemaal voorin te zitten dan in een cabine van een grote. Heb ik ook met de auto trouwens.
Herkenbaar?
De crew die geground is kan mooi gaan jeu-de-boulen met de crew die een week daarvoor bijna tegen een berg aan vlogen:quote:Air France faces new safety probe after freighter takeoff scare
A person familiar with the matter said the weight entered into the system of the Mexico-bound jet was drastically lower than the correct value, lagging by as much as 100 tonnes, which is over a quarter of its maximum take-off weight.
To compensate, pilots had to override the automated settings and order up maximum power from the aircraft's two engines.
Air France confirmed the incident in response to a query from Reuters and said the crew had been taken off flying duties once they had reached their initial destination.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0OE1N020150529
quote:Incident: Air France B772 near Douala on May 2nd 2015, GPWS averts controlled flight into terrain at FL090
An Air France Boeing 777-200, registration F-GSPG performing flight AF-953 from Malabo (Equatorial Guinea) to Douala (Cameroon) with 37 people on board, was en route to Douala maintaining FL090 when the crew requested and was cleared to deviate north of the assigned route due to thunderstorms. Later, while turning right towards Douala the EGPWS of the aircraft issued a terrain warning and called "PULL UP!" which the crew complied with climbing the aircraft to FL130, where the EGPWS stopped the warnings. The aircraft subsequently continued for a safe landing in Douala.
http://www.avherald.com/h?article=4867f2bd&opt=0
quote:29 MAY 2015 - Airbus A320 family aircraft production in the U.S. is on schedule to begin this summer as the large aircraft components for the first U.S.-produced aircraft today depart from the port in Hamburg, Germany, bound for Mobile, Alabama. The major component assemblies (MCAs) consist of the wings produced in the UK, the rear fuselage section produced in Germany including the tail cone (produced in Spain), and the forward fuselage section, including the cockpit produced in France, all of which contain parts from all over the world. The horizontal (from Spain) and vertical (from Germany) stabilisers are also on board. The first aircraft is an A321ceo destined for delivery to JetBlue in 2016.
Airbus established the Airbus U.S. Manufacturing Facility in Mobile to assemble and deliver A319, A320 and A321 aircraft to meet the growing needs of its customers in the United States and elsewhere. It is the company’s first U.S.-based production facility, and the fourth in the network which includes Toulouse, France; Hamburg, Germany; and Tianjin, China.
http://www.airbus.com/no_(...)roduction-in-the-us/
quote:Complete first class cabine tijdelijk te boeken bij Singapore Airlines
AMSTERDAM - Singapore Airlines (SIA) heeft een actie gelanceerd waarbij reizigers die vanaf Amsterdam naar Singapore willen vliegen, de gehele first class in de Boeing 777-300ER kunnen reserveren. De first class biedt plaats aan maximaal acht personen. Het Singapore Airlines First Class Experience pakket is te boeken vanaf 27.680 euro (enkele reis), meldt de luchtvaartmaatschappij.
De prijs voor een retour bedraagt 46.800 euro. Reizigers die de complete first class boeken, krijgen ook VIP Services. Bij het servicepakket is vervoer naar het Schiphol Vip Centre inbegrepen. Dit is mogelijk vanaf elk punt in Nederland. In het Vip Centre worden de check-in en bagage-afhandeling geregeld en krijgen reizigers toegang tot de VIP lounge. Ook is er de privé veiligheidscontrole en worden passagiers met een limousine naar het vliegtuig gebracht.
In de first class worden de passagiers bediend door twee leden van het cabinepersoneel. Bij het pakket is een op maat gemaakt servicepakket inbegrepen. Dit pakket bestaat uit een selectie van kranten en tijdschriften en uit een maaltijd die van te voren kan worden besteld via het Book the Cook menu.
Na aankomst in Singapore is er transport geregeld voor het vervoer van de passagiers binnen de terminal, krijgen zij assistentie bij immigratie, bagage- en douane afhandeling en is vervoer naar elk punt in Singapore inbegrepen.
http://www.luchtvaartnieu(...)j-singapore-airlines
Omgerekend ¤3460 / ¤5850 per stoel. Best goedkoop.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:28 schreef FredvZ het volgende:
Voor het geval je iets anders wil doen met je vakantiegeld jaarsalaris:
Overigens een fout die verrassend 'vaak' gemaakt wordt. Zo heeft o.a. KLM een systeemaanpassing gemaakt zodat het ingevulde gewicht wordt vergeleken met het laatst geschatte gewicht. Blijkt maar weer hoe ver de fusie strekt; Op bijna alle gebieden zijn het echt compleet andere bedrijven. (Terwijl je zou zeggen dat het in gebruik nemen van dezelfde systemen een significant financieel voordeel oplevert...)quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:29 schreef OEM het volgende:
Air France...
[..]
De crew die geground is kan mooi gaan jeu-de-boulen met de crew die een week daarvoor bijna tegen een berg aan vlogen:
[..]
Dat heeft waarschijnlijk met de nacht transitie te maken.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:16 schreef FredvZ het volgende:
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
[ afbeelding ]
Wat is de nacht transitiequote:Op zondag 31 mei 2015 11:44 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Dat heeft waarschijnlijk met de nacht transitie te maken.
Dat is een vliegroute die is ingesteld om tijdens de nachturen de bewoonde wereld zoveel mogelijk te ontdoen van geluidsoverlast.quote:
Thnx.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:00 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Dat is een vliegroute die is ingesteld om tijdens de nachturen de bewoonde wereld zoveel mogelijk te ontdoen van geluidsoverlast.
Sequencing. Het was een groepje van 5 transavia's. Alleen de achterste 3 maakten het extra rondje. Bij Schiphol komt in dat gat wat gevallen is Corendon 603 ertussen. (In jouw plaatje zijn de 3 kisten boven Schilphol van boven naar beneden de Corendon en de 2 voorste Transavia's).quote:Op zondag 31 mei 2015 01:16 schreef FredvZ het volgende:
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
Idd, je hebt gelijk. Dat was even een snel antwoord van mij, had nog niet verder gekeken.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Sequencing. Het was een groepje van 5 transavia's. Alleen de achterste 3 maakten het extra rondje. Bij Schiphol komt in dat gat wat gevallen is Corendon 603 ertussen. (In jouw plaatje zijn de 3 kisten boven Schilphol van boven naar beneden de Corendon en de 2 voorste Transavia's).
De Transavia en Arke die later daar langs komen, maken het rondje ook niet, dus met geluidsoverlast zal het niet te maken hebben.
Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegenquote:Op zondag 31 mei 2015 12:29 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Idd, je hebt gelijk. Dat was even een snel antwoord van mij, had nog niet verder gekeken.
😃
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |