abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:16:58 #226
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153313987
Trouwens, ik was vanavond bezig met m'n spottersdatabase, en ik kwam deze foto tegen:


Van m'n tripje naar EGLL in januari, gemaakt toen ik al op weg was naar de bushalte dus daarom de erbarmelijke kwaliteit. Kan iemand de maatschappij herkennen?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 23:38:33 #227
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153314618
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:16 schreef Blistering het volgende:
Trouwens, ik was vanavond bezig met m'n spottersdatabase, en ik kwam deze foto tegen:
[ afbeelding ]

Van m'n tripje naar EGLL in januari, gemaakt toen ik al op weg was naar de bushalte dus daarom de erbarmelijke kwaliteit. Kan iemand de maatschappij herkennen?
VP-BAT van Qatar Amiri Flight: http://www.amiriflight.gov.qa



Hebben ook een 747-8 BBJ:

  zondag 7 juni 2015 @ 00:13:05 #228
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153315704
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:38 schreef OEM het volgende:

[..]

VP-BAT van Qatar Amiri Flight: http://www.amiriflight.gov.qa

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)44246.jpg]afbeelding[/url] ]

Hebben ook een 747-8 BBJ:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43376.jpg]afbeelding[/url] ]
Ooooh! Dat vind ik heel erg leuk, want dat is best een zeldzaam vliegtuig om te spotten.

Dankjewel! Ik ga ´m invoeren :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 7 juni 2015 @ 00:23:33 #229
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153316049
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:13 schreef Blistering het volgende:
Ooooh! Dat vind ik heel erg leuk, want dat is best een zeldzaam vliegtuig om te spotten.
Die kist heeft als thuisbasis Bournemouth (kist is daar ook te zien op bing maps), dus heel zeldzaam zal die in die contreien niet zijn. Het verhaal zou zijn dat de zoon of dochter van de ex-emir van Qatar daar op school zit en die kist gebruikt wordt om ff op en neer te vliegen naar Qatar 8-)
  zondag 7 juni 2015 @ 00:24:17 #230
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153316079
Op de een of andere manier moet ik altijd een beetje glimlachen als ik een 747SP zie.
Zelfde heb ik ook met de A319:


En 737-500:


Het kan nog kleiner zie ik, Airbus A317:
So we just called him Fred
  zondag 7 juni 2015 @ 00:32:03 #231
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153316338
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:24 schreef FredvZ het volgende:
Op de een of andere manier moet ik altijd een beetje glimlachen als ik een 747SP zie.
Zelfde heb ik ook met de A319:
[ afbeelding ]

En 737-500:
[ afbeelding ]

Het kan nog kleiner zie ik, Airbus A317:
[ afbeelding ]
A380 kan ook in dat rijtje. Een korte fuselage en dus een enorme vertical stabilizor maakt een beetje een karikatuur van een vliegtuig idd.
  zondag 7 juni 2015 @ 00:46:50 #232
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153316778
De A380 is stiekem ook een opgeblazen A318 ;)



[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 07-06-2015 23:51:14 ]
So we just called him Fred
  zondag 7 juni 2015 @ 01:28:08 #233
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_153317685
Die A317, da's een grapje toch zeker he :D
Tics van je petten.
  zondag 7 juni 2015 @ 12:28:35 #234
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153323435
quote:
11s.gif Op zondag 7 juni 2015 01:28 schreef nattermann het volgende:
Die A317, da's een grapje toch zeker he :D
Er zijn wel meer maatschappijen die er ooit een paar gekocht hebben.

Wie dit leest is gek
pi_153323493
Wel jammer dat die rechtervoordeur niet open kan ;) Geen catering op deze toestellen
--
  zondag 7 juni 2015 @ 12:42:15 #236
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_153323687
Gelukkig wel 8 (nood)uitgangen.
  zondag 7 juni 2015 @ 12:42:56 #237
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153323701
Wat een grap zeg dat ding.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153324641
quote:
10s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:42 schreef Tinos85 het volgende:
Gelukkig wel 8 (nood)uitgangen.
Dat is het nieuwe 'high density' concept. O-)
--
  zondag 7 juni 2015 @ 18:59:05 #239
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_153332011
Die vind ik dus echt cool :D . Zo'n ik wil wel maar kan niet model _O- .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 20:57:35 #240
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153335464
quote:
99s.gif Op zondag 7 juni 2015 12:28 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Er zijn wel meer maatschappijen die er ooit een paar gekocht hebben.

[ afbeelding ]
Die registratie hoort bij een A320 :+ Fotosoep dus
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 7 juni 2015 @ 23:51:30 #241
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153341592
quote:
11s.gif Op zondag 7 juni 2015 01:28 schreef nattermann het volgende:
Die A317, da's een grapje toch zeker he :D
Jazeker: http://www.cardatabase.ne(...)ircraft=Airbus%20317
So we just called him Fred
  maandag 8 juni 2015 @ 00:00:54 #242
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_153341851
quote:
Google had me inderdaad ook al geholpen :7
Tics van je petten.
  maandag 8 juni 2015 @ 00:06:46 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153342012
Ik moet toch iets met mijn ik-ga-op-vakantie-met-het-vliegtuig-dus-ik-houd-alle-vlieg-bewegingen-van-de-airline-in-de-gaten-tic.
Ik betrap me er elke avond weer op dat ik zit te kijken of de vliegtuigen van Arke (daar vlieg ik dit keer mee) nog wel op schema vliegen. Heeft helemaal geen zin natuurlijk, ik vlieg pas over een week en als er iets gebeurd dan heb ik er toch geen invloed op.
So we just called him Fred
pi_153342454
In other news:



Morgen 3 Delta 747-400's op Schiphol.
N666US zou gisteren Atlanta - Amsterdam - Detroit vliegen maar deze was geannuleerd.
Morgen zal deze kist alsnog deze route doen als extra vlucht en N661US doet dezelfde route.
Daarnaast komt ook N664US Detroit - Amsterdam - Atlanta doen.
Daardoor staan er tussen 09:19 en 10:10 uur 3 Delta 747's op Schiphol; ofwel een kwart van de gehele Delta 747 vloot. :P
Bekijk ze maar goed; want in ieder geval N661US zal na het zomerseizoen op Atlanta landen om daarna nooit meer op te stijgen; deze wordt in het Flight Museum aldaar gezet.
Gelukkig maar, want het is namelijk de eerst gebouwde 747-400.

Oh; en de bekende pensionado's in hangar 32:

pi_153343192
Zo eindelijk mijn eerste A380 vlucht, na al die jaren...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 8 juni 2015 @ 07:18:14 #246
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153344764
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 01:20 schreef LintuxCx het volgende:
Zo eindelijk mijn eerste A380 vlucht, na al die jaren...
Nice, met Emirates? Have fun.

En die MD11's :'( Ik wil er een in m'n achtertuin.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 8 juni 2015 @ 08:10:10 #247
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153344995
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 00:06 schreef FredvZ het volgende:
Ik moet toch iets met mijn ik-ga-op-vakantie-met-het-vliegtuig-dus-ik-houd-alle-vlieg-bewegingen-van-de-airline-in-de-gaten-tic.
Ik betrap me er elke avond weer op dat ik zit te kijken of de vliegtuigen van Arke (daar vlieg ik dit keer mee) nog wel op schema vliegen. Heeft helemaal geen zin natuurlijk, ik vlieg pas over een week en als er iets gebeurd dan heb ik er toch geen invloed op.
Zo herkenbaar :7
pi_153349909
Mooi slank toestel inderdaad die 767-300ER. En dan dat frisse Air Canada kleurenschema erop. Mooi. :)
  maandag 8 juni 2015 @ 14:40:19 #249
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153353396
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:30 schreef Leatherface het volgende:
Mooi slank toestel inderdaad die 767-300ER. En dan dat frisse Air Canada kleurenschema erop. Mooi. :)
Mooi slank, maar gewoon net te krap voor 7 stoelen op een rij. Vlieg ik nog liever in een 757.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_153353801
Nog een A317 soep gevonden op het web, :D
pi_153357334
quote:
6s.gif Op maandag 8 juni 2015 07:18 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nice, met Emirates? Have fun.
Nee, BA. Die heeft ze nog maar een jaar ofzo in dienst dacht ik.

Was een fijne vlucht! Niet dat je er veel van merkt, wat voor toestel je in zit.. Ben wel benieuwd hoe merkbaar de 787/Dreamliner is.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:11:35 #252
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153359788
Ach, A380 is altijd leuk.

Middagje achtertuin spotten, en het lelijke dolfijntje kwam weeral overvliegen @ 31.000ft (9,5km).



edit:

Nou vooruit, dan ook vlucht KE901 van Seoul naar Parijs @ 37.000ft (11.3km) nog maar :7



[ Bericht 20% gewijzigd door Blistering op 08-06-2015 19:32:09 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153362236
Poeh, dat is nog veel detail op zo'n afstand!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:40:51 #254
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153362622
Wat voor een lens gebruik je?
  maandag 8 juni 2015 @ 20:49:35 #255
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153362937
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:40 schreef Sunri5e het volgende:
Wat voor een lens gebruik je?
Tamron 150-600mm f5.6-6.3 :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:43:18 #256
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153392352
Schijnt dat er wat nieuwe videobeelden boven water zijn gekomen van Amelia Earhart vlak voordat ze foetsie ging.

Beelden hier: http://news.yahoo.com/vid(...)harts-152154040.html
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:50:05 #257
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153392597
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 17:27 schreef LintuxCx het volgende:
Ben wel benieuwd hoe merkbaar de 787/Dreamliner is.
Daar ga ik zondag achter komen. Ben heel erg benieuwd hoe de hogere cabinedruk is.
So we just called him Fred
pi_153393098
Nu op Discovery Channel, aflevering 2:

X-Ray Mega Airport
quote:
Total Control
Kijk mee hoe alle handelingen op de luchthaven met de meest geavanceerde apparatuur nauwkeurig worden gecontroleerd, van het bagagesysteem tot en met de cockpit.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:42:26 #259
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153394561
Was dat nou een KLM toestel met een bird strike?

Edit: nee dus. :)

[ Bericht 56% gewijzigd door Fred op 09-06-2015 22:04:48 ]
So we just called him Fred
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:56:59 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153407606
In het categorie van dingen die niet zo vaak voorkomen: In de komende 20 minuten* staat 100% van de Nederlandse 787-800 vloot op Schiphol.
(Dat wil zeggen: de PH-TFK, -TFL en -TFM van Arke staan alledrie op Schiphol)

* Mits de PH-TFM op tijd naar Curacao vertrekt
So we just called him Fred
pi_153408867
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:56 schreef FredvZ het volgende:
In het categorie van dingen die niet zo vaak voorkomen: In de komende 20 minuten* staat 100% van de Nederlandse 787-800 vloot op Schiphol.
(Dat wil zeggen: de PH-TFK, -TFL en -TFM van Arke staan alledrie op Schiphol)

* Mits de PH-TFM op tijd naar Curacao vertrekt
Oh ja grappig, ik zag er net voor 1 uur inderdaad een overkomen richting Schiphol. Vind het een mooie kist om te zien vanaf de grond, mooie vloeiende lijnen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:15:29 #262
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153420147
KLM heeft foto's gepubliceerd met de nieuwe livery. Moet zeggen dat het niet op elke kist even goed staat:











Die 747 doet me denken aan een haai uit Sharktale
So we just called him Fred
pi_153420487
Of een soort walvisglimlach... Ik vind op die cityhoppers eigenlijk wel prima.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:25:57 #264
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153420501
Wat een kermis-livery zeg :N

Gelukkig hebben we de SkyTeam en retro liveries nog.
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:29:24 #265
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153420628
Cityhoppers, 737 & 777 mooi. 747 niet mooi.

Mooiste livery (by far) vind ik de nieuwe Etihad livery.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna de All Blacks Air New Zealand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh trouwens, Swiss Air heeft ook een foto van de nieuwe Bombardier CS100 op FB gezet die binnenkort te zien zal zijn op de Air Show in Parijs.


Strak ding ^O^
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153421238
Er zijn nog geen A330's van de nieuwe livery voorzien geloof ik he?
--
pi_153421792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:25 schreef OEM het volgende:
Wat een kermis-livery zeg :N

Gelukkig hebben we de SkyTeam en retro liveries nog.
+1
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:29 schreef Blistering het volgende:
Mooiste livery (by far) vind ik de nieuwe Etihad livery.
Witte motoren bij zo'n rompkleur. :N
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:45 schreef inkjet het volgende:
Er zijn nog geen A330's van de nieuwe livery voorzien geloof ik he?
Nope, mogelijk krijgt een groot deel die ook niet meer omdat de eerste A330-200 dit jaar al de vloot verlaat en volgend jaar volgen nog 4 stuks.
  woensdag 10 juni 2015 @ 20:58:03 #268
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153421801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:45 schreef inkjet het volgende:
Er zijn nog geen A330's van de nieuwe livery voorzien geloof ik he?
Volgens mij de HB-JHK wel.


edit: Dat is de 2012 livery blijkbaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:09:33 #269
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153422279
Dit zijn toch wel mijn favo liveries:
SPOILER: D-ATUC (DB Regio livery)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: D-ATUE (DB ICE livery)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat dit allemaal gaat verdwijnen, net zoals de Haribo liveries.

Gelukkig blijft Kuifje nog even
SPOILER: OO-SNB (Tin Tin livery)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So we just called him Fred
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:13:51 #270
16715 Mylene
*schatje*
pi_153422466
quote:
Golfmaatschappij zoekt combine op Schiphol
Emirates samen met easyJet tegen KLM

Luchtvaartmaatschappijen Emirates en easyJet spreken over een mogelijke samenwerking, onder meer op Schiphol.

Dat zegt topman Tim Clark van luchtvaartmaatschappij Emirates in gesprek met De Telegraaf op de internationale luchtvaartconferentie in Miami.

„We zijn in gesprek. En dat gaat over een pan-Europese samenwerking. We kijken in hoeverre we iets voor elkaar kunnen betekenen op de verschillende luchthavens waar we beide op vliegen, als Schiphol.”

EasyJet is twintig jaar geleden gestart als prijsvechter, maar probeert zich de laatste jaren te profileren als een gewone luchtvaartmaatschappij, onder meer door stoelreserveringen.

Hiermee wil de Britse luchtvaartmaatschappij meer zakelijke reizigers trekken. Door een samenwerking kunnen deze passagiers op Schiphol makkelijker overstappen op de vluchten van Emirates richting Azië.

De Britse luchtvaartmaatschappij opende dit voorjaar een basis van drie vliegtuigen op Schiphol en heeft nog grotere ambities, aldus bronnen. De topvrouw van easyJet, Carolyn McCall, sloot een samenwerking met KLM op Schiphol in maart tegenover De Telegraaf uit.

Organisatorisch moeten de twee vliegmaatschappijen ook nader tot elkaar komen, bijvoorbeeld over de logistiek van bijvoorbeeld bagage. De twee hebben daar nu eigen systemen voor. „Als we deze verschillen kunnen overbruggen, dan is samenwerking haalbaar”, zegt Clark.

Voor Schiphol zou dit een nieuwe stroom van transferpassagiers kunnen betekenen. De luchthaven is voor deze overstappende reizigers op dit moment vooral afhankelijk van KLM, die het erg moeilijk heeft.

De luchtvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten doet nu twee vluchten per dag op Amsterdam. „Het gaat goed met ons op Schiphol. Mogelijk dat de vlucht met de Boeing 777 wordt vervangen door de iets grotere A380”, zegt Clark.

Op dit moment is alle energie van Emirates gericht op het conflict met de drie Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen Delta, American Airlines en United. Die willen maatregelen tegen de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, waaronder Emirates, omdat deze in het afgelopen decennium ruim $71 miljard aan staatssteun hebben ontvangen.

De topman van Emirates blijft volhouden dat het conflict draait om jaloezie. „Het is net een ruzie op een schoolplein, waarbij het ene kind huilt omdat de ander de bal heeft afgepakt.” Dubai en Emirates hebben het model dat Schiphol, KLM en zijn partners heeft groot gemaakt succesvol gekopieerd.

„Ik zie dat Air France KLM het eindelijk begint te snappen, nu topman De Juniac heeft aangekondigd te gaan investeren in het product om de concurrentie aan te kunnen. Dat is waar het om gaat, de klant”, aldus de Emirates-topman.

De aangekondigde bevriezing van landingsrechten die staatssecretaris Mansveld van Luchtvaart aankondigde voor luchtvaartmaatschappijen waar een onderzoek tegen loopt inzake ongeoorloofde staatssteun, heeft Clark bevreemd. „Op basis van het huidige luchtvaartverdrag dat wij hebben met Nederland kunnen wij onbeperkt uitbreiden”, aldus de Emirates-topman.

„Los daarvan, als je als land al iets vindt van de vermeende staatsteun, dan pak je zo’n probleem op diplomatiek niveau aan. En niet via de media.”
bron
pi_153422889
quote:
Nope, mogelijk krijgt een groot deel die ook niet meer omdat de eerste A330-200 dit jaar al de vloot verlaat en volgend jaar volgen nog 4 stuks.
Ah, weet je ook de volgorde? Ik meen dat de AOH/I/K/L/N geleased zijn. de N is nog behoorlijk nieuw.
--
pi_153426288
http://economie.eenvandaa(...)neel_tot_50_te_duur_

Item van Eenvandaag over de financiële problemen bij de KLM.
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_153426839
quote:
6s.gif Op woensdag 10 juni 2015 20:29 schreef Blistering het volgende:
Cityhoppers, 737 & 777 mooi. 747 niet mooi.

Mooiste livery (by far) vind ik de nieuwe Etihad livery.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna de All Blacks Air New Zealand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh trouwens, Swiss Air heeft ook een foto van de nieuwe Bombardier CS100 op FB gezet die binnenkort te zien zal zijn op de Air Show in Parijs.
[ afbeelding ]

Strak ding ^O^
C-series zien er goed uit. Hopelijk wordt het een beetje een succes.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_153427870
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:13 schreef Mylene het volgende:
bron
Ze hebben ook nog bekend gemaakt dat ze tegen 2025 naar de nieuwe Al Maktoum International Airport willen verhuizen zodat ze nog flink kunnen uitbreiden.
Ze willen dan nog zo'n 100 bestemmingen toevoegen, hun vloot verdubbelen tot zo'n 600 vliegtuigen (uitsluitend widebodies) en ze zien daar dan een vloot van 250 A380's.

Als dat zo doorgaat gaan de komende jaren heel wat luchtvaartmaatschappijen onderuit.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:25 schreef inkjet het volgende:
Ah, weet je ook de volgorde? Ik meen dat de AOH/I/K/L/N geleased zijn. de N is nog behoorlijk nieuw.
PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.

[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2015 23:38:59 ]
  Moderator woensdag 10 juni 2015 @ 23:34:43 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153427963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.
Gaan alle A330's uit de vloot dan? Jammer dat je als Europese maatschappij bijna enkel Amerikaanse kisten vliegt :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153428067
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaan alle A330's uit de vloot dan? Jammer dat je als Europese maatschappij bijna enkel Amerikaanse kisten vliegt :(
Eerst de A330-200's. Uiteindelijk de -300's ook wel maar dat duurt nog wel even.
Het waren dan ook maar een tussenoplossing hè.

Straks krijgt KLM ook nog de A350 hè. ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2015 23:59:14 ]
  donderdag 11 juni 2015 @ 10:31:01 #277
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153433903
Oefenvlucht door Boeing voor de Paris Airshow.. gevlogen met met de eerste 787-9 voor Vietnam Airlines, LN303, VN-A861

pi_153441777
BA vliegt vanmiddag met een 767-300 van LHR naar AMS:
http://fr24.com/BAW438/67f61e2

[ Bericht 2% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 11-06-2015 15:43:47 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_153445502
quote:
PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.
Er komen maar 2 789's bij voor die tijd dus dan wordt het wat krap begin 2016.
--
pi_153448407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 10:31 schreef OEM het volgende:
Oefenvlucht door Boeing voor de Paris Airshow.. gevlogen met met de eerste 787-9 voor Vietnam Airlines, LN303, VN-A861

En alweer verwijderd van Youtube.
Maar hier o.a. nog te zien:
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 15:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
BA vliegt vanmiddag met een 767-300 van LHR naar AMS:
http://fr24.com/BAW438/67f61e2
Dat BA een 767 naar Amsterdam vliegt is niet raar (die komt al dagelijks), maar nu hebben ze dus even een extra 767 ingezet i.p.v. iets uit de A320-familie.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:09 schreef inkjet het volgende:
Er komen maar 2 789's bij voor die tijd dus dan wordt het wat krap begin 2016.
Wanneer -AOK uit de vloot is genomen zijn er in totaal 3 A330-200's minder.
Daarnaast ook 3 747-400M's.
Maar rond die tijd zouden er 4-5 787-9's en 2 777-300ER's bijgekomen moeten zijn.

Dat geschuif met aantal stoelen heb je altijd; afgelopen jaren de MD-11's eruit en nu wat A330's en de 747, maar ook meer 777-300ERs, 787-9's.
De eerste A350 laat nog wel een tijd op zich wachten; derde kwartaal van 2019.
  donderdag 11 juni 2015 @ 19:53:09 #281
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153448472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 19:49 schreef Iemand91 het volgende:
En alweer verwijderd van Youtube.
Vreemde gasten daar bij Boeing. Eerst een mail sturen met die url en hem dan weer weghalen/veraderen. Oh well.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 20:00:02 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153448613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 23:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Eerst de A330-200's. Uiteindelijk de -300's ook wel maar dat duurt nog wel even.
Het waren dan ook maar een tussenoplossing hè.

Straks krijgt KLM ook nog de A350 hè. ;)
Van 767 naar 787? Waarom een tussenoplossing? Was langer A330's vliegen niet voordeliger geweest?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153449103
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Van 767 naar 787? Waarom een tussenoplossing? Was langer A330's vliegen niet voordeliger geweest?
Wanneer KLM nieuwe toestellen moest bestellen (toen de 767's en MD-11's er (bijna) uitgingen) was de levering van de 787 nog onduidelijk.

Daarom is de A330 er gekomen als tussenoplossing tot de 787's komen.
Onder de streep is de 787 wel efficiënter dan de A330 en de 787's zullen geen tussenoplossing zijn.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 20:32:50 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_153449471
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:19 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wanneer KLM nieuwe toestellen moest bestellen (toen de 767's en MD-11's er (bijna) uitgingen) was de levering van de 787 nog onduidelijk.

Daarom is de A330 er gekomen als tussenoplossing tot de 787's komen.
Onder de streep is de 787 wel efficiënter dan de A330 en de 787's zullen geen tussenoplossing zijn.
Ook het eerst personeel opleiden voor een A330, die 'kort' gebruiken om vervolgens ze te instrueren voor de 787?

Waardoor is een A330 minder efficiënt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_153449672
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Ook het eerst personeel opleiden voor een A330, die 'kort' gebruiken om vervolgens ze te instrueren voor de 787?
Nou ja, kort.
De eerste A330 kwam eind 2005, de laatste A330 zal ergens begin/halverwege de '20's de vloot verlaten;
dat is zo'n 15-20 jaar A330's vliegen. Dat vind ik niet 'kort'.

Daarnaast genieten de A330's en A350 gezamenlijke type rating net als de 787 en 777.
Dat maakt overstappen tussen de beide types erg gemakkelijk.
quote:
Waardoor is een A330 minder efficiënt?
De 787 is nieuwer en heeft dus nieuwe technieken/materialen/motoren die al met al een zuiniger en efficiënter product afleveren.

Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:



N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor. :P

EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.

Wat blijft ik die enorme staartmotor toch imposant vinden. O+



Ben nog altijd blij dat ik in oktober heb toegehapt voor tickets. :Y

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2015 13:06:49 ]
pi_153470640
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk :P
  vrijdag 12 juni 2015 @ 14:32:55 #287
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153470675
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nou ja, kort.
De eerste A330 kwam eind 2005, de laatste A330 zal ergens begin/halverwege de '20's de vloot verlaten;
dat is zo'n 15-20 jaar A330's vliegen. Dat vind ik niet 'kort'.

Daarnaast genieten de A330's en A350 gezamenlijke type rating net als de 787 en 777.
Dat maakt overstappen tussen de beide types erg gemakkelijk.

[..]

De 787 is nieuwer en heeft dus nieuwe technieken/materialen/motoren die al met al een zuiniger en efficiënter product afleveren.

Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)00042.jpg]afbeelding[/url] ]

N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor. :P

EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.

Wat blijft ik die enorme staartmotor toch imposant vinden. O+

[ afbeelding ]

Ben nog altijd blij dat ik in oktober heb toegehapt voor tickets. :Y
En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan.

Wat een ellende :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 15:06:25 #288
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153471578
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk :P
Ja, zie http://www.cbc.ca/news/ca(...)on-service-1.2661616
pi_153475052
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk :P
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter. :P

Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.

Zul je in de toekomst ook wel vaker zien want nu wordt de 757 nog vrij veel op de Trans-Atlantische routes ingezet maar die zal ook eens vervangen moeten worden.
En dat zullen veelal A320neo's en 737NG's worden aangezien er niet echt een 1 op 1 vervanger voor de 757 is.
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:32 schreef Blistering het volgende:
En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan.

Wat een ellende :(
Ja, maar ik zeur hier het meest over luchtvaart maar vlieg van iedereen hier het minst. ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2015 17:17:09 ]
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:22:26 #290
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153475234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter. :P

Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.

Zul je in de toekomst ook wel vaker zien want nu wordt de 757 nog vrij veel op de Trans-Atlantische routes ingezet maar die zal ook eens vervangen moeten worden.
En dat zullen veelal A320neo's en 737NG's worden aangezien er niet echt een 1 op 1 vervanger voor de 757 is.

[..]

Ja, maar ik zeur hier het meest over luchtvaart maar vlieg van iedereen hier het minst. ;(
Ach, ik weet niet hoe oud je bent maar volgens mij heb je nog genoeg jaren om van hot naar her te vliegen.

Ik ga begin juli op vrachtkistenexpeditie naar Köln/Bonn. Tijd om eindelijk m'n favoriete livery op de foto te zetten (UPS MD11) _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 12 juni 2015 @ 22:22:57 #291
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153484304
Morgen om 13.00 Engelse tijd, live op BBC1 de flyby in Londen ter ere van de verjaardag van de koningin
http://imgur.com/h7qNkGU

[ Bericht 12% gewijzigd door Fiorano op 12-06-2015 22:25:41 (Imgur.com app doet Kut ) ]
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_153490317
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 22:22 schreef Fiorano het volgende:
Morgen om 13.00 Engelse tijd, live op BBC1 de flyby in Londen ter ere van de verjaardag van de koningin
http://imgur.com/h7qNkGU
Kleine aanvulling; live op BBC1, het gehele gebeuren van 11:30 - 14:05 uur.

Eens ging dat zo:



Vorig jaar zo:





pi_153491559
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter. :P

Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.

Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.

Westjet is net begonnen met vluchten met een 737 van Toronto met tussenstop in Halifax naar Glasgow. Eerder deden ze al St.John's naar Dublin in de zomer.

Ik moet zeggen dat de 737's van Westjet best wel comfortabel zijn (betere leren stoelen en ife) voor zo'n vlucht, als ze niet ondertussen andere hebben gekocht tenminste...
  zaterdag 13 juni 2015 @ 09:15:13 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153492274
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 04:08 schreef DutchTrain het volgende:
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.
Is het ook niet. Ik ben wel eens naar de Kaapverdische Eilanden gevlogen met Arke. Dan zit je 7 uur in zo'n kist. Zelfs rij 1 was niet te doen.

Het kan nog erger: Toen FlyBrazil nog actief was vlogen ze met een 737 via de Kaapverdische Eilanden naar Brazilië. In eerste instantie vulde ze eens per week een 767, maar omdat ze hun reizen twee keer aan wilde bieden werd het dus twee keer een 737 met tussenstop.
Ze zijn er bij FlyBrazil toen op een harde manier achter gekomen waar de "vliegreis uitknijpgrens" voor Nederlanders ligt: vlak na het WK gingen ze failliet, ze kregen de kisten niet meer vol.
So we just called him Fred
pi_153492325
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter. :P

Was even sprake van dat Amsterdam als tagon aan die route zou worden toegevoegd.
pi_153492871
Ik begrijp dat men liever meerdere opties aanbiedt met kleinere opties dan minder opties met een groter toestel. Maar mensen willen ook non-stop vliegen. Dus de optie om dan maar een 73 in te zetten en een tussenlanding te maken? Ik weet het niet.
--
  zaterdag 13 juni 2015 @ 10:25:02 #297
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_153492972
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk :P
Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class :7
Tics van je petten.
pi_153493447
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef nattermann het volgende:

[..]

Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class :7
Singapore Airlines had een non-stop vlucht naar Newark, exclusief business class. Maar die a340-500 slurpt nogal wat brandstof. Daar zijn ze dus mee gestopt.

British Airways heeft een vergelijkbare all business vlucht van City naar JFK, met tussenstop op Shannon.
pi_153493498
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef nattermann het volgende:

[..]

Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class :7
Net zoals BA's A320 van LCY (via SNN weliswaar) naar JFK.

Was wel maf om een BA A320 geparkeerd te zien staan in New York. Met G-EU** kenteken en al. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153496303
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 04:08 schreef DutchTrain het volgende:
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.
Voor zover ik zie alleen op de terugvlucht van Dubai (Al Maktoum that is...) naar Amsterdam.
Amsterdam - Dubai is wel non-stop.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Was even sprake van dat Amsterdam als tagon aan die route zou worden toegevoegd.
Inderdaad, heb het toen ook genoemd toen de eerste geruchten hierover naar boven kwamen.
Toch maar de non-stop 767 geworden en straks de 787.
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:58 schreef LintuxCx het volgende:
Net zoals BA's A320 van LCY (via SNN weliswaar) naar JFK.

Was wel maf om een BA A320 geparkeerd te zien staan in New York. Met G-EU** kenteken en al. :D
Wat denk je van dit exemplaar:



Een Air France Airbus A320 op Sint Maarten. :P

Ze hebben 2 A320's die pendelen tussen diverse luchthavens in de Caraïben.


Heads up: De flyby in Londen kan elk moment beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')