VP-BAT van Qatar Amiri Flight: http://www.amiriflight.gov.qaquote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:16 schreef Blistering het volgende:
Trouwens, ik was vanavond bezig met m'n spottersdatabase, en ik kwam deze foto tegen:
[ afbeelding ]
Van m'n tripje naar EGLL in januari, gemaakt toen ik al op weg was naar de bushalte dus daarom de erbarmelijke kwaliteit. Kan iemand de maatschappij herkennen?
Ooooh! Dat vind ik heel erg leuk, want dat is best een zeldzaam vliegtuig om te spotten.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 23:38 schreef OEM het volgende:
[..]
VP-BAT van Qatar Amiri Flight: http://www.amiriflight.gov.qa
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)44246.jpg]afbeelding[/url] ]
Hebben ook een 747-8 BBJ:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43376.jpg]afbeelding[/url] ]
Die kist heeft als thuisbasis Bournemouth (kist is daar ook te zien op bing maps), dus heel zeldzaam zal die in die contreien niet zijn. Het verhaal zou zijn dat de zoon of dochter van de ex-emir van Qatar daar op school zit en die kist gebruikt wordt om ff op en neer te vliegen naar Qatarquote:Op zondag 7 juni 2015 00:13 schreef Blistering het volgende:
Ooooh! Dat vind ik heel erg leuk, want dat is best een zeldzaam vliegtuig om te spotten.
A380 kan ook in dat rijtje. Een korte fuselage en dus een enorme vertical stabilizor maakt een beetje een karikatuur van een vliegtuig idd.quote:Op zondag 7 juni 2015 00:24 schreef FredvZ het volgende:
Op de een of andere manier moet ik altijd een beetje glimlachen als ik een 747SP zie.
Zelfde heb ik ook met de A319:
[ afbeelding ]
En 737-500:
[ afbeelding ]
Het kan nog kleiner zie ik, Airbus A317:
[ afbeelding ]
Die registratie hoort bij een A320quote:Op zondag 7 juni 2015 12:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Er zijn wel meer maatschappijen die er ooit een paar gekocht hebben.
[ afbeelding ]
Google had me inderdaad ook al geholpenquote:Op zondag 7 juni 2015 23:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jazeker: http://www.cardatabase.ne(...)ircraft=Airbus%20317
Nice, met Emirates? Have fun.quote:Op maandag 8 juni 2015 01:20 schreef LintuxCx het volgende:
Zo eindelijk mijn eerste A380 vlucht, na al die jaren...
Zo herkenbaarquote:Op maandag 8 juni 2015 00:06 schreef FredvZ het volgende:
Ik moet toch iets met mijn ik-ga-op-vakantie-met-het-vliegtuig-dus-ik-houd-alle-vlieg-bewegingen-van-de-airline-in-de-gaten-tic.
Ik betrap me er elke avond weer op dat ik zit te kijken of de vliegtuigen van Arke (daar vlieg ik dit keer mee) nog wel op schema vliegen. Heeft helemaal geen zin natuurlijk, ik vlieg pas over een week en als er iets gebeurd dan heb ik er toch geen invloed op.
Mooi slank, maar gewoon net te krap voor 7 stoelen op een rij. Vlieg ik nog liever in een 757.quote:Op maandag 8 juni 2015 12:30 schreef Leatherface het volgende:
Mooi slank toestel inderdaad die 767-300ER. En dan dat frisse Air Canada kleurenschema erop. Mooi.
Nee, BA. Die heeft ze nog maar een jaar ofzo in dienst dacht ik.quote:
Tamron 150-600mm f5.6-6.3quote:
Daar ga ik zondag achter komen. Ben heel erg benieuwd hoe de hogere cabinedruk is.quote:Op maandag 8 juni 2015 17:27 schreef LintuxCx het volgende:
Ben wel benieuwd hoe merkbaar de 787/Dreamliner is.
quote:Total Control
Kijk mee hoe alle handelingen op de luchthaven met de meest geavanceerde apparatuur nauwkeurig worden gecontroleerd, van het bagagesysteem tot en met de cockpit.
Oh ja grappig, ik zag er net voor 1 uur inderdaad een overkomen richting Schiphol. Vind het een mooie kist om te zien vanaf de grond, mooie vloeiende lijnen.quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:56 schreef FredvZ het volgende:
In het categorie van dingen die niet zo vaak voorkomen: In de komende 20 minuten* staat 100% van de Nederlandse 787-800 vloot op Schiphol.
(Dat wil zeggen: de PH-TFK, -TFL en -TFM van Arke staan alledrie op Schiphol)
* Mits de PH-TFM op tijd naar Curacao vertrekt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarna de All Blacks Air New Zealand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh trouwens, Swiss Air heeft ook een foto van de nieuwe Bombardier CS100 op FB gezet die binnenkort te zien zal zijn op de Air Show in Parijs.
Strak ding
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
+1quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:25 schreef OEM het volgende:
Wat een kermis-livery zeg![]()
Gelukkig hebben we de SkyTeam en retro liveries nog.
Witte motoren bij zo'n rompkleur.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:29 schreef Blistering het volgende:
Mooiste livery (by far) vind ik de nieuwe Etihad livery.
Nope, mogelijk krijgt een groot deel die ook niet meer omdat de eerste A330-200 dit jaar al de vloot verlaat en volgend jaar volgen nog 4 stuks.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:45 schreef inkjet het volgende:
Er zijn nog geen A330's van de nieuwe livery voorzien geloof ik he?
Volgens mij de HB-JHK wel.quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:45 schreef inkjet het volgende:
Er zijn nog geen A330's van de nieuwe livery voorzien geloof ik he?
SPOILER: D-ATUC (DB Regio livery)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: D-ATUE (DB ICE livery)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jammer dat dit allemaal gaat verdwijnen, net zoals de Haribo liveries.
Gelukkig blijft Kuifje nog evenSPOILER: OO-SNB (Tin Tin livery)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So we just called him Fred![]()
bronquote:Golfmaatschappij zoekt combine op Schiphol
Emirates samen met easyJet tegen KLM
Luchtvaartmaatschappijen Emirates en easyJet spreken over een mogelijke samenwerking, onder meer op Schiphol.
Dat zegt topman Tim Clark van luchtvaartmaatschappij Emirates in gesprek met De Telegraaf op de internationale luchtvaartconferentie in Miami.
„We zijn in gesprek. En dat gaat over een pan-Europese samenwerking. We kijken in hoeverre we iets voor elkaar kunnen betekenen op de verschillende luchthavens waar we beide op vliegen, als Schiphol.”
EasyJet is twintig jaar geleden gestart als prijsvechter, maar probeert zich de laatste jaren te profileren als een gewone luchtvaartmaatschappij, onder meer door stoelreserveringen.
Hiermee wil de Britse luchtvaartmaatschappij meer zakelijke reizigers trekken. Door een samenwerking kunnen deze passagiers op Schiphol makkelijker overstappen op de vluchten van Emirates richting Azië.
De Britse luchtvaartmaatschappij opende dit voorjaar een basis van drie vliegtuigen op Schiphol en heeft nog grotere ambities, aldus bronnen. De topvrouw van easyJet, Carolyn McCall, sloot een samenwerking met KLM op Schiphol in maart tegenover De Telegraaf uit.
Organisatorisch moeten de twee vliegmaatschappijen ook nader tot elkaar komen, bijvoorbeeld over de logistiek van bijvoorbeeld bagage. De twee hebben daar nu eigen systemen voor. „Als we deze verschillen kunnen overbruggen, dan is samenwerking haalbaar”, zegt Clark.
Voor Schiphol zou dit een nieuwe stroom van transferpassagiers kunnen betekenen. De luchthaven is voor deze overstappende reizigers op dit moment vooral afhankelijk van KLM, die het erg moeilijk heeft.
De luchtvaartmaatschappij uit het Midden-Oosten doet nu twee vluchten per dag op Amsterdam. „Het gaat goed met ons op Schiphol. Mogelijk dat de vlucht met de Boeing 777 wordt vervangen door de iets grotere A380”, zegt Clark.
Op dit moment is alle energie van Emirates gericht op het conflict met de drie Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen Delta, American Airlines en United. Die willen maatregelen tegen de luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten, waaronder Emirates, omdat deze in het afgelopen decennium ruim $71 miljard aan staatssteun hebben ontvangen.
De topman van Emirates blijft volhouden dat het conflict draait om jaloezie. „Het is net een ruzie op een schoolplein, waarbij het ene kind huilt omdat de ander de bal heeft afgepakt.” Dubai en Emirates hebben het model dat Schiphol, KLM en zijn partners heeft groot gemaakt succesvol gekopieerd.
„Ik zie dat Air France KLM het eindelijk begint te snappen, nu topman De Juniac heeft aangekondigd te gaan investeren in het product om de concurrentie aan te kunnen. Dat is waar het om gaat, de klant”, aldus de Emirates-topman.
De aangekondigde bevriezing van landingsrechten die staatssecretaris Mansveld van Luchtvaart aankondigde voor luchtvaartmaatschappijen waar een onderzoek tegen loopt inzake ongeoorloofde staatssteun, heeft Clark bevreemd. „Op basis van het huidige luchtvaartverdrag dat wij hebben met Nederland kunnen wij onbeperkt uitbreiden”, aldus de Emirates-topman.
„Los daarvan, als je als land al iets vindt van de vermeende staatsteun, dan pak je zo’n probleem op diplomatiek niveau aan. En niet via de media.”![]()
Ah, weet je ook de volgorde? Ik meen dat de AOH/I/K/L/N geleased zijn. de N is nog behoorlijk nieuw.quote:Nope, mogelijk krijgt een groot deel die ook niet meer omdat de eerste A330-200 dit jaar al de vloot verlaat en volgend jaar volgen nog 4 stuks.--![]()
http://economie.eenvandaa(...)neel_tot_50_te_duur_
Item van Eenvandaag over de financiële problemen bij de KLM.I was built to be the best, the number one and nothing less!![]()
quote:Op woensdag 10 juni 2015 20:29 schreef Blistering het volgende:
Cityhoppers, 737 & 777 mooi. 747 niet mooi.
Mooiste livery (by far) vind ik de nieuwe Etihad livery.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarna de All Blacks Air New Zealand:C-series zien er goed uit. Hopelijk wordt het een beetje een succes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh trouwens, Swiss Air heeft ook een foto van de nieuwe Bombardier CS100 op FB gezet die binnenkort te zien zal zijn op de Air Show in Parijs.
[ afbeelding ]
Strak ding
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>![]()
Ze hebben ook nog bekend gemaakt dat ze tegen 2025 naar de nieuwe Al Maktoum International Airport willen verhuizen zodat ze nog flink kunnen uitbreiden.quote:
Ze willen dan nog zo'n 100 bestemmingen toevoegen, hun vloot verdubbelen tot zo'n 600 vliegtuigen (uitsluitend widebodies) en ze zien daar dan een vloot van 250 A380's.
Als dat zo doorgaat gaan de komende jaren heel wat luchtvaartmaatschappijen onderuit.PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.quote:Op woensdag 10 juni 2015 21:25 schreef inkjet het volgende:
Ah, weet je ook de volgorde? Ik meen dat de AOH/I/K/L/N geleased zijn. de N is nog behoorlijk nieuw.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.
[ Bericht 20% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2015 23:38:59 ]![]()
Gaan alle A330's uit de vloot dan? Jammer dat je als Europese maatschappij bijna enkel Amerikaanse kisten vliegtquote:Op woensdag 10 juni 2015 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Eerst de A330-200's. Uiteindelijk de -300's ook wel maar dat duurt nog wel even.quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:34 schreef derLudolf het volgende:
Gaan alle A330's uit de vloot dan? Jammer dat je als Europese maatschappij bijna enkel Amerikaanse kisten vliegt
Het waren dan ook maar een tussenoplossing hè.
Straks krijgt KLM ook nog de A350 hè.
[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2015 23:59:14 ]![]()
Oefenvlucht door Boeing voor de Paris Airshow.. gevlogen met met de eerste 787-9 voor Vietnam Airlines, LN303, VN-A861
![]()
BA vliegt vanmiddag met een 767-300 van LHR naar AMS:
http://fr24.com/BAW438/67f61e2
[ Bericht 2% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 11-06-2015 15:43:47 ]![]()
Er komen maar 2 789's bij voor die tijd dus dan wordt het wat krap begin 2016.quote:PH-AOH gaat eind oktober uit de vloot, gevolgd door -AOI en -AOK in begin 2016.
Overigens zijn alle A330's bij KLM geleased, zowel operational als financial lease.--![]()
En alweer verwijderd van Youtube.quote:Op donderdag 11 juni 2015 10:31 schreef OEM het volgende:
Oefenvlucht door Boeing voor de Paris Airshow.. gevlogen met met de eerste 787-9 voor Vietnam Airlines, LN303, VN-A861
Maar hier o.a. nog te zien:Dat BA een 767 naar Amsterdam vliegt is niet raar (die komt al dagelijks), maar nu hebben ze dus even een extra 767 ingezet i.p.v. iets uit de A320-familie.quote:Op donderdag 11 juni 2015 15:34 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
BA vliegt vanmiddag met een 767-300 van LHR naar AMS:
http://fr24.com/BAW438/67f61e2Wanneer -AOK uit de vloot is genomen zijn er in totaal 3 A330-200's minder.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:09 schreef inkjet het volgende:
Er komen maar 2 789's bij voor die tijd dus dan wordt het wat krap begin 2016.
Daarnaast ook 3 747-400M's.
Maar rond die tijd zouden er 4-5 787-9's en 2 777-300ER's bijgekomen moeten zijn.
Dat geschuif met aantal stoelen heb je altijd; afgelopen jaren de MD-11's eruit en nu wat A330's en de 747, maar ook meer 777-300ERs, 787-9's.
De eerste A350 laat nog wel een tijd op zich wachten; derde kwartaal van 2019.![]()
Vreemde gasten daar bij Boeing. Eerst een mail sturen met die url en hem dan weer weghalen/veraderen. Oh well.quote:![]()
Van 767 naar 787? Waarom een tussenoplossing? Was langer A330's vliegen niet voordeliger geweest?quote:Op woensdag 10 juni 2015 23:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Eerst de A330-200's. Uiteindelijk de -300's ook wel maar dat duurt nog wel even.
Het waren dan ook maar een tussenoplossing hè.
Straks krijgt KLM ook nog de A350 hè.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Wanneer KLM nieuwe toestellen moest bestellen (toen de 767's en MD-11's er (bijna) uitgingen) was de levering van de 787 nog onduidelijk.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Van 767 naar 787? Waarom een tussenoplossing? Was langer A330's vliegen niet voordeliger geweest?
Daarom is de A330 er gekomen als tussenoplossing tot de 787's komen.
Onder de streep is de 787 wel efficiënter dan de A330 en de 787's zullen geen tussenoplossing zijn.![]()
Ook het eerst personeel opleiden voor een A330, die 'kort' gebruiken om vervolgens ze te instrueren voor de 787?quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wanneer KLM nieuwe toestellen moest bestellen (toen de 767's en MD-11's er (bijna) uitgingen) was de levering van de 787 nog onduidelijk.
Daarom is de A330 er gekomen als tussenoplossing tot de 787's komen.
Onder de streep is de 787 wel efficiënter dan de A330 en de 787's zullen geen tussenoplossing zijn.
Waardoor is een A330 minder efficiënt?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nou ja, kort.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:32 schreef derLudolf het volgende:
Ook het eerst personeel opleiden voor een A330, die 'kort' gebruiken om vervolgens ze te instrueren voor de 787?
De eerste A330 kwam eind 2005, de laatste A330 zal ergens begin/halverwege de '20's de vloot verlaten;
dat is zo'n 15-20 jaar A330's vliegen. Dat vind ik niet 'kort'.
Daarnaast genieten de A330's en A350 gezamenlijke type rating net als de 787 en 777.
Dat maakt overstappen tussen de beide types erg gemakkelijk.De 787 is nieuwer en heeft dus nieuwe technieken/materialen/motoren die al met al een zuiniger en efficiënter product afleveren.quote:Waardoor is een A330 minder efficiënt?
Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:
N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor.![]()
EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.
Wat blijft ik die enorme staartmotor toch imposant vinden.![]()
Ben nog altijd blij dat ik in oktober heb toegehapt voor tickets.
[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2015 13:06:49 ]![]()
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk![]()
![]()
En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan.quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nou ja, kort.
De eerste A330 kwam eind 2005, de laatste A330 zal ergens begin/halverwege de '20's de vloot verlaten;
dat is zo'n 15-20 jaar A330's vliegen. Dat vind ik niet 'kort'.
Daarnaast genieten de A330's en A350 gezamenlijke type rating net als de 787 en 777.
Dat maakt overstappen tussen de beide types erg gemakkelijk.
[..]
De 787 is nieuwer en heeft dus nieuwe technieken/materialen/motoren die al met al een zuiniger en efficiënter product afleveren.
Als je morgenvroeg in de buurt van Schiphol komt; deze dame komt kort langs:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)00042.jpg]afbeelding[/url] ]
N757HW, testbed van Honeywell International Inc.
Komt om 08:00 uur aan vanuit Birmingham en vertrekt een half uur later naar Genève.
Denk ik wel zonder die extra motor.![]()
EDIT: geannuleerd. Ging vanmorgen vanuit Birmingham naar Frankfurt en op dit moment door naar Parijs.
Wat blijft ik die enorme staartmotor toch imposant vinden.![]()
[ afbeelding ]
Ben nog altijd blij dat ik in oktober heb toegehapt voor tickets.![]()
Wat een ellende
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Ja, zie http://www.cbc.ca/news/ca(...)on-service-1.2661616quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk![]()
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk![]()
Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.
Zul je in de toekomst ook wel vaker zien want nu wordt de 757 nog vrij veel op de Trans-Atlantische routes ingezet maar die zal ook eens vervangen moeten worden.
En dat zullen veelal A320neo's en 737NG's worden aangezien er niet echt een 1 op 1 vervanger voor de 757 is.Ja, maar ik zeur hier het meest over luchtvaart maar vlieg van iedereen hier het minst.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:32 schreef Blistering het volgende:
En ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik het niet heb gedaan.
Wat een ellende
[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2015 17:17:09 ]![]()
Ach, ik weet niet hoe oud je bent maar volgens mij heb je nog genoeg jaren om van hot naar her te vliegen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter.![]()
Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.
Zul je in de toekomst ook wel vaker zien want nu wordt de 757 nog vrij veel op de Trans-Atlantische routes ingezet maar die zal ook eens vervangen moeten worden.
En dat zullen veelal A320neo's en 737NG's worden aangezien er niet echt een 1 op 1 vervanger voor de 757 is.
[..]
Ja, maar ik zeur hier het meest over luchtvaart maar vlieg van iedereen hier het minst.![]()
Ik ga begin juli op vrachtkistenexpeditie naar Köln/Bonn. Tijd om eindelijk m'n favoriete livery op de foto te zetten (UPS MD11)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Morgen om 13.00 Engelse tijd, live op BBC1 de flyby in Londen ter ere van de verjaardag van de koningin
http://imgur.com/h7qNkGU
[ Bericht 12% gewijzigd door Fiorano op 12-06-2015 22:25:41 (Imgur.com app doet Kut ) ]Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Kleine aanvulling; live op BBC1, het gehele gebeuren van 11:30 - 14:05 uur.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:22 schreef Fiorano het volgende:
Morgen om 13.00 Engelse tijd, live op BBC1 de flyby in Londen ter ere van de verjaardag van de koningin
http://imgur.com/h7qNkGU
Eens ging dat zo:
Vorig jaar zo:![]()
![]()
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter.![]()
Of Arke die non-stop van Amsterdam naar Dubai vliegt met een 737; ruim 1400 kilometer langer dan London - St. John.
Westjet is net begonnen met vluchten met een 737 van Toronto met tussenstop in Halifax naar Glasgow. Eerder deden ze al St.John's naar Dublin in de zomer.
Ik moet zeggen dat de 737's van Westjet best wel comfortabel zijn (betere leren stoelen en ife) voor zo'n vlucht, als ze niet ondertussen andere hebben gekocht tenminste...![]()
Is het ook niet. Ik ben wel eens naar de Kaapverdische Eilanden gevlogen met Arke. Dan zit je 7 uur in zo'n kist. Zelfs rij 1 was niet te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 04:08 schreef DutchTrain het volgende:
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.
Het kan nog erger: Toen FlyBrazil nog actief was vlogen ze met een 737 via de Kaapverdische Eilanden naar Brazilië. In eerste instantie vulde ze eens per week een 767, maar omdat ze hun reizen twee keer aan wilde bieden werd het dus twee keer een 737 met tussenstop.
Ze zijn er bij FlyBrazil toen op een harde manier achter gekomen waar de "vliegreis uitknijpgrens" voor Nederlanders ligt: vlak na het WK gingen ze failliet, ze kregen de kisten niet meer vol.So we just called him Fred![]()
Was even sprake van dat Amsterdam als tagon aan die route zou worden toegevoegd.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ergens vindt ik dat ook wel een aparte gedachte, zo'n kist over de oceaan maar Air Canada vliegt ook met een A319 van Newark naar Vancouver met een A319...en die afstand is bijna 200 kilometer groter.![]()
![]()
Ik begrijp dat men liever meerdere opties aanbiedt met kleinere opties dan minder opties met een groter toestel. Maar mensen willen ook non-stop vliegen. Dus de optie om dan maar een 73 in te zetten en een tussenlanding te maken? Ik weet het niet.--![]()
Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business classquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:31 schreef zlotka het volgende:
Is het gewoonlijk dat Air Canada met een A319 naar Londen vliegt? Zag net op FR24 Air Canada vlucht ACA823 naar St Johns namelijk
Tics van je petten.![]()
Singapore Airlines had een non-stop vlucht naar Newark, exclusief business class. Maar die a340-500 slurpt nogal wat brandstof. Daar zijn ze dus mee gestopt.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef nattermann het volgende:
[..]
Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class
British Airways heeft een vergelijkbare all business vlucht van City naar JFK, met tussenstop op Shannon.![]()
Net zoals BA's A320 van LCY (via SNN weliswaar) naar JFK.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:25 schreef nattermann het volgende:
[..]
Qatar vliegt ook met een A319 van Doha naar London. Exclusive business class
Was wel maf om een BA A320 geparkeerd te zien staan in New York. Met G-EU** kenteken en al.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.![]()
Voor zover ik zie alleen op de terugvlucht van Dubai (Al Maktoum that is...) naar Amsterdam.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 04:08 schreef DutchTrain het volgende:
Arke stopt onderweg in Burgas of Istanbul voor een tankstop, wat de reisduur ook verklaart van die vluchten. En 8u in een Arke/Transavia 737 lijkt mij ook geen pretje.
Amsterdam - Dubai is wel non-stop.Inderdaad, heb het toen ook genoemd toen de eerste geruchten hierover naar boven kwamen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Was even sprake van dat Amsterdam als tagon aan die route zou worden toegevoegd.
Toch maar de non-stop 767 geworden en straks de 787.Wat denk je van dit exemplaar:quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:58 schreef LintuxCx het volgende:
Net zoals BA's A320 van LCY (via SNN weliswaar) naar JFK.
Was wel maf om een BA A320 geparkeerd te zien staan in New York. Met G-EU** kenteken en al.
Een Air France Airbus A320 op Sint Maarten.![]()
Ze hebben 2 A320's die pendelen tussen diverse luchthavens in de Caraïben.
Heads up: De flyby in Londen kan elk moment beginnen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: